Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.

Μηνύματα - nikolas_77

Σελίδες: 123
1
Νομίζω ότι γράφτηκε κάπου: Αυτό το θέμα που συζητάμε ("γνήσιοι vs μη γνήσιοι φιλόλογοι) δεν θα μας απασχολούσε καν εάν οι θέσεις των φιλολόγων ήταν πολλαπλάσιες των σημερινών.
Πως μπορεί να ξεμπλοκάρει ο κλάδος μας; Με προσλήψεις μόνιμου προσωπικού και μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη και με ταυτόχρονη μείωση του αριθμού των εισακτέων στις φιλολογικές σχολές.

2
Χμμ, μάλλον έχεις δίκιο...είχα την εντύπωση ότι είχε πέσει μετάφραση στον Πλάτωνα αλλά έκανα λάθος.. :-[

3
Μια μικρή συμβουλή που μου ήρθε τώρα, κυρίως για όσους θα δώσουν για πρώτη φορά:
Επειδή η ύλη είναι τεράστια, ένας καλός τρόπος να την "περιορίσεις" είναι να ξεκαθαρίσεις από νωρίς ποιά διδακτική θα επιλέξεις και να μην χαραμίσεις χρόνο (αλλά και χώρο στο σκληρό δίσκο!) με ανούσιες λεπτομέρειες και στα 3 αντικείμενα.
 Π.χ. αν δε σκοπεύεις να γράψεις ειδ. διδακτική Νέων δεν υπάρχει απολύτως κανένας λόγος να διαβάσεις ανλύσεις όλων των κειμένων/ποιημάτων που είναι στην υλη, εφόσον στο γνωστικό Νέων οι ερωτήσεις είναι πολλαπλής επιλογής και δε θα σου ζητηθεί πουθενά ανάλυση...
Το ίδιο λίγο - πολύ ισχύει και για τα άλλα 2 αντικείμενα: εγώ π.χ. που ήμουν αποφασισμένη φέτος να γράψω διδακτική Ιστορίας έριξα το βάρος ακριβώς εκεί, πράγμα που απέδωσε καρπούς και στο γνωστικό - στο οποίο τα τελευταία χρόνια γίνεται σφαγή (έγραψα 80) - και στη διδακτική (επίσης 80!), ενώ Αρχαία και Νέα διάβασα τα πολύ βασικά (κυρίως γραμματολογίες).
 Στα Αρχαία μάλιστα δεν έχασα αυτή τη φορά καθόλου χρόνο στις μεταφράσεις των γνωστών, μιας και κατάλαβα ότι ποτέ δε θα σου ζητήσουν να μεταφράσεις π.χ. Αντιγόνη ώστε να χρειάζεται να ξέρεις λέξη προς λέξη τη μετάφραση κάθε στίχου (!) Για το γνωστικό Αρχαίων αρκεί δηλ. να είσαι σε θέση να κατανοήσεις το κείμενο που σου δίνουν, πράγμα που φαντάζομαι ισχύει για τους περισσότερους έτσι κι αλλιώς σε ό,τι αφορά τα κείμενα που είναι στην ύλη!

Καταλαβαίνω ότι κάποιοι θέλουν να είναι προετομασμένοι και για τις 3 διδακτικές ώστε να μπορούν να επιλέξουν εκείνη την ώρα, αλλά προσωπικά με βοήθησε πολύ η...περικοπή της ύλης που περιγράφω. Ελπίζω σε κάποιους να φανεί χρήσιμη η συμβουλή μου, γιατί πραγματικά γλιτώνεις πολύ χρόνο κι έχεις και πιο καθαρό μυαλό  ;)

Yotar, αν θυμάμαι καλά, δεν ζητούσαν κάποια χρονιά μετάφραση στο γνωστικό αρχαίων ή ξεχνάω; Για να πω την αλήθεια και εγώ δεν επέμεινα πολύ στην μετάφραση (μόνο στον Αριστοτέλη που με πονοκεφάλιασε) αλλά το είχα άγχος μέχρι να δώσω...

όσο για τις αναλύσεις των νέων έχεις δίκιο. Αν δεν σκοπεύει κάποιος να δώσει διδακτική νέων  ας μη σπαταλήσει χρόνιο και ενέργεια. Εγώ πάντως κοίταγα και κάποια επιπλέον στοιχεία αναφορικά με τη θεματική των ποιημάτων, επιδράσεις (νομίζω είχε πέσει σχετική ερώτηση στον ασεπ του 2007) επιρροές κτλ...

4
Κλάδος ΠΕ02 Φιλολόγων / Απ: ειδικη διδακτικη ιστοριας
« στις: Ιούλιος 09, 2009, 11:44:25 μμ »
Έδινα πρώτη φορά ΑΣΕΠ και διάλεξα διδακτική ιστορίας για τρεις λόγους: Πρώτον γιατί υπάρχει μεγαλύτερη "ελευθερία" στη πραγμάτευση των ερωτημάτων, μεγαλύτερη ελευθερία να δοκιμάσεις νέα σχήματα και να αυτοσχεδιάσεις, δεύτερον γιατί είναι τα ερωτήματα κινούνται γύρω από θέματα λίγο πολύ γνωστά από το γνωστικό και τρίτον γιατί οι βαθμολογητές φαίνεται να είναι πιο επιεικείς.
Το μόνο βιβλίο που διάβασα για τη διδακτική (για την οποία είχα πλήρη άγνοια μέχρι τότε) ήταν το βιβλίο του Γατσωτή για τη διδακτική ιστορίας.
Η απάντησή μου ήταν ένα υβρίδιο δοκιμίου και σχεδιαγράμματος. Δηλαδή έγραψα περιληπτικά τους ειδικούς στόχους του μαθήματος (για γενικούς έβαλα μόνο μια δύο προτάσεις αναφορικά με την γενικότερη εποπτεία του αντικειμένου που πρέπει οι μαθητές να αποκτήσουν μετά το πέρας του μαθήματος) και μετά ανέπτυξα σε δοκιμιακό στυλ την πορεία του μαθήματος. Δεν έλαβα καθόλου υπόψη μου το παράγοντα χρόνο (μια ή δύο διδακτικές ώρες) ενώ ό,τι εποπτικά μέσα θα χρησιμοποιούσα τα ανέφερα στην πορεία καθώς ανέπτυσσα τη σκέψη μου. Αυτοσχεδίασα αρκετά διαχωρίζοντας την στρατηγική του Περικλή (ποιος θα πρέπει να είναι ο απώτερος στόχος της Αθήνας) από την τακτική (πως θα φτάσουν οι Αθηναίοι στον στόχο αυτό) και πήρα μια μια τις προτάσεις του Περικλή άλλες φορές εξηγώντας την σκοπιμότητά τους και άλλες φορές καθοδηγώντας τους μαθητές με ερωτήσεις να βρουν τη σωστή απάντηση.
Δυστυχώς, η απειρία μου, η εμμονή στη λεπτομέρεια, το εξαντλητικό σχεδιάγραμμα στο πρόχειρο και η απροσεξία μου στη διαχείριση του χρόνου ουσιαστικά ανέτρεψαν ό,τι προγραμματισμό είχα κάνει με αποτέλεσμα να μην προλάβω να γράψω καθόλου το δεύτερο θέμα. Με βαθμολόγησαν με 45 με μόνο το πρώτο θέμα. Το δεύτερο θέμα (αυτό για την ευρωπαική ένωση το γνώριζα καλά) το διάβαζα το προηγούμενο βράδυ για την ειρωνεία της τύχης! Σκόπευα να το αναπτύξω με τον ίδιο τρόπο και πιστεύω ότι θα βαθμολογούνταν με τον ίδιο τρόπο.
Δυστυχώς, η διδακτική μου στέρησε τον διορισμό (και μάλιστα με την πρώτη φουρνιά αν έπαιρνα ένα 80-90 και νομίζω ότι θα το έπαιρνα) και τώρα το φυσάω και δεν κρυώνει!! Πάντως, νομίζω ότι η αμιγώς "σχεδιαγραμματική" παρουσίαση του θέματος γενικά δεν αρέσει πολύ στους βαθμολογητές της διδακτικής της ιστορίας. Χωρίς και να παίρνω όρκο, έχω την εντύπωση ότι βαθμολογούν περισσότερο την δημιουργική πρωτοτυπία και φαντασία παρά την ξερή μεταφορά γνωστών σχημάτων στο χαρτί.  ???

5
Νομίζω ότι πρέπει να συμβαίνει σε ένα βαθμό αυτό που είπε ένας φίλος μερικά ποστ πιο πάνω. Ίσως μια καλή μετάφραση στο άγνωστο προδιαθέτει θετικά τον βαθμολογητή. Αν ρωτήσουμε 100 βαθμολογητές, βάζω στοίχημα ότι θα πάρουμε 100 διαφορετικές απαντήσεις για τα κριτήρια βαθμολόγησης των αρχαίων παρόλο που λογικά υπάρχουν οδηγίες. Η δική μου άποψη(χωρίς να παίρνω κανέναν στο λαιμό μου): Γράψτε τα απαραίτητα, χωρίς επίδειξη ευρυμάθειας, χωρίς πολλές σάλτσες και περιττές λεπτομέρειες. Γράψτε σαν να γράφατε σε μαθητές λυκείου. Εγώ αυτό έκανα και αυτό θα ξανακάνω και την επόμενη φορά. Δώστε βάση στο άγνωστο και στη γραμματολογία και για τις αναλύσεις αρκεστείτε σε ένα απλό αλλά καλό βοήθημα Λυκείου.

Τα όσα έχω ακούσει τελευταία με τα αρχαία δεν περιγράφεται. Η δική μου εμπειρία από φίλους και γνωστούς λέει το εξής: Όσοι έγραψαν απλά, κατανοητά, σαν να έγραφαν μια εργασία Λυκείου βαθμολογήθηκαν με καλύτερο βαθμό από αυτούς που προσπάθησαν να γράψουν εργασία πανεπιστημιακού επιπέδου. Όσο παρανοϊκό και αν ακούγεται, είναι αλήθεια.

6
αν βαθμολογούνταν τα γράμματα εγώ πρέπει να κοβόμουν στο τόπο...!  :-[ Πάλι καλά που μπόρεσαν να βγάλουν τι έγραφα. Στα αρχαία πάντως πήγα με ό,τι γνώριζα από το πανεπιστήμιο ή από τα ιδιαίτερα με κάπως συστηματικό διάβασμα στη γραμματολογία που την απεχθάνομαι...

Το άγνωστο δε μου φάνηκε δύσκολο. Στην ερώτηση για τις τυπικές σκηνές, κόλλησα! Μου ήταν αδύνατο να γράψω έστω και μια γραμμή. Έμεινα εκεί να κοιτάω το γραπτό για κανα μισάωρο ή τρια τέταρτα προσπαθώντας να γράψω μια πρόταση και να ξεκολλήσω!! Δε μου έχει ξανασυμβεί! Εν τέλει έγραψα τσατρα πάτρα ό,τι ήξερα και πέρασα στον Θουκυδίδη. Την ερώτηση την είχα διαβάσει από το βοήθημα του Πασχαλίδη αλλά δεν είχα πια την άνεση χρόνου να απαντήσω όπως θα ήθελα..Ούτε θυμάμαι τι έγραψα και από γράμματα, βράστα!
Οι ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής δεν ήταν ιδιαίτερα δύσκολες αν και έκανα 2 λάθη από χαζομάρα ενώ 2 δεν ήξερα καθόλου  :'( .
Με βαθμολόγησαν με 54 και κάτι αν και περίμενα πολύ πιο χαμηλά. Άλλοι με πολύ πιο συστηματικό διάβασμα, με αρτιότερες απαντήσεις, τακτοποιημένες σκέψεις στο γραπτό τους και αξιοπρεπές άγνωστο βαθμολογήθηκαν πολύ χαμηλότερα!! Τι να πω!


7
Δεν έχουμε τα κότσια,δε θα έπρεπε να πάει να δώσει κανείς!!!Εδω κ καιρό μάλιστα!

Αυτό θα ήταν ευχής έργο για αυτούς. Ψάχνονται εδώ και καιρό να τον καταργήσουν τον διαγωνισμό.. Εκείνο που τους χρειάζεται είναι να μαγνητοφωνήσουν την τηλεφωνική συνομιλία και να την αναρτήσουν σε κάποιο μεγάλο blog. Έτσι μόνο θα γίνει αρκετό σούσουρο για να αλλάξουν τροπάρι απέναντι σε αυτούς που δυσκολεύονται να φτάσουν εγκαίρως στα εξεταστικά..

8
πάντως σε όσους παίρνουν τηλέφωνο και λένε ότι έχουν πρόβλημα ο ασεπ το κλείνει. για δοκιμάστε.....

Καλή μέθοδος αυτή. Μέθοδος στρουθοκαμήλου. Θα την εφαρμόσω και εγώ. Αν δεν ακούω το πρόβλημα, τότε δεν υπάρχει. Ο κρατικός αυτισμός στο μεγαλείο του...

9
Σωστό και αυτό αλλά πιστεύω ότι αν αρχίσουν να φυλλορροούν τα μπλόκα θα λήξει το θέμα σχετικά σύντομα.

10
Η ανωτέρα βία προφανώς αφορά σε περιπτώσεις κατάληψης των εξεταστικών κέντρων.Αλλά ούτε το ΥΠΕΠΘ μπορεί να αναβάλει το διαγωνισμό,γιατί αυτός είναι στη δικαιοδοσία του ΑΣΕΠ που είναι Ανεξάρτητη Αρχή. Επομένως, μάλλον κάποιοι υποψήφιοι θα ταλαιπωρηθούν πολύ,αλλά δυστυχώς δε γίνεται αλλιώς.

Υ.Γ Όταν παρουσιαζόμουν στη Λαμία ως στρατιώτης ,οι αγρότες είχαν κλείσει μέχρι και τις σιδηροδρομικές γραμμές. Τί έπρεπε να κάνω ; Να ζητήσω μαζί με χιλιάδες συναδέλφους την αναβολή στράτευσης ; Ταλαιπωρήθηκα ,αλλά έφτασα τελικά στην ώρα μου.

καλά, αυτό που λες δεν έχει καμία σχέση με το θέμα που συζητάμε. Η στρατιωτική θητεία είναι υποχρεωτική (εκτός από ορισμένες κατηγορίες ατόμων) ενώ ένας διαγωνισμός δημοσίου δεν είναι. Αν πήδαγες από το τρένο μπαιλντισμενος από την ταλαιπωρία μέσα σε 15 μέρες θα είχες κηρυχθεί λιποτάκτης και θα αντιμετώπιζες ποινικές κυρώσεις ενώ αν δεν πας να δώσεις ΑΣΕΠ ουδείς ζημιώνεται...Μη τρελαθούμε κιόλας...Ανεξαρτήτως του ποιου φορέα αρμοδιότητα είναι η διεξαγωγή του ΑΣΕΠ, όταν μιλάμε για ανωτέρα βία εννοούμε καταστάσεις που εμποδίζουν την ομαλή διεξαγωγή διαγωνισμού ανεξαρτήτως των προθέσεων του φορέα που διεξάγει τον διαγωνισμό. Καταλήψεις, σεισμοί, λοιμοί, καταποντισμοί, και ναι, κλειστοί δρόμοι είναι λόγοι ανωτέρας βίας. Τώρα, το αν αναβληθεί ο διαγωνισμός είναι άλλου παπά ευαγγέλιο μιας και εναπόκειται στον ΑΣΕΠ ή το Υπουργείο να εκτιμήσει την κατάσταση και να διαπιστώσει αν συντρέχουν λόγοι ανωτέρας βίας. Δική μου εκτίμηση: Τα μπλόκα μέχρι την Παρασκευή θα έχουν διαλυθεί και ως εκ τούτου θα γίνει κανονικά ο διαγωνισμός...

11
οκ, ευχαριστώ Syllas..

12
Κλάδος ΠΕ02 Φιλολόγων / Απ: Πώς πάνε τα «κουράγια» σας;;;...
« στις: Δεκέμβριος 18, 2008, 10:25:00 μμ »
Μετά την τελευταία κρυάδα με τις "υπεύθυνες" δηλώσεις του Βέη, δε πιστεύω λέξη...Καλό είναι να είμαστε έτοιμοι για τις 17/18...

13
Syllas, ποιο είναι το βιβλίο της Δομής για την Βυζαντινή; Θα πας να το ζητήσω σε βιβλιοπωλείο για να του ρίξω μια ματιά..

14
Για να πω την αλήθεια θυμόμουν μόνο τις δύο μάχες και τα πολύ βασικά...Αυτό με τον de blois και τους σφετεριστές το τσέκαρα πριν ποστάρω μπας και πάρω κανα χριστιανό στο λαιμό μου δίνοντας λάθος πληροφορίες. Πάντως, ένας καλός τρόπος να θυμάσαι τέτοιας φύσεως πληροφορίες είναι να κρατάς σημειώσεις για ο,τιδήποτε σου κινεί την προσοχή. Πχ μάχες που δόθηκαν στην ίδια τοποθεσία, σημειώσεις σχετικά με τη γεωγραφία περιοχών, ο τρόπος που συνδέονται κάποια γεγονότα..Δεν γίνεται και αλλιώς. Ένα μυαλό είναι αυτό βρέξει χιονίσει, δεν είναι και σκληρός δίσκος να αποθηκεύει τα πάντα  :(

και κάτι άλλο: Αλλού αναφέρεται ότι η δεύτερη μάχη του Ποιμανηνού έγινε το 1224 και αλλού το 1225  >:(

Σελίδες: 123

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32329
  • Τελευταία: kblala
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1162169
  • Σύνολο θεμάτων: 19242
  • Σε σύνδεση σήμερα: 803
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 11
Επισκέπτες: 777
Σύνολο: 788

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.104 δευτερόλεπτα. 30 ερωτήματα.