1
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« στις: Ιουνίου 09, 2017, 12:27:50 pm »
Για το ασύνδετο σχήμα στο βιβλίο θεωρίας του βοηθήματος Έκφραση-Έκθεση 214 κριτήρια αξιολόγησης (εκδ. Χατζηθωμά) αναφέρονται η έμφαση, η ζωντάνια, η δήλωση συναισθηματικής φόρτισης, η ειρωνεία καθώς και ότι χρησιμοποιείται για τονίσει την επικινδυνότητα ενός φαινομένου ή την ευεργετική του διάθεση. Ένα στοιχείο που θα μπορούσα να προσθέσω είναι ο γοργός ρυθμός.
Για το ρητορικό ερώτημα το σχολικό βιβλίο τη Γ' Γυμνασίου αναφέρει σύντομα πως δεν είναι ουσιαστικά ερώτηση και πως διατυπώνει με έμφαση μια κρίση.
Στο συγκεκριμένο απόσπασμα, πέρα από τον διαλογικό χαρακτήρα, τη ζωντάνια και την παραστατικότητα, αυτό που θα έπρεπε να τονιστεί (κατά την προσωπική μου άποψη) είναι η συνοχή /μετάβαση στην επόμενη παράγραφο και κυρίως ο προβληματισμός. Η διάζευξη "βοήθησε ή εμπόδισε" εκφράζει τον προβληματισμό του συγγραφέα, ο οποίος με τη σειρά του θέλει να τον μεταδώσει στον ακροατή.
Η ερώτηση του ασύνδετου σχήματος στην Έκθεση και η σημερινή των Αρχαίων με την πολυσημία (
Για το ρητορικό ερώτημα το σχολικό βιβλίο τη Γ' Γυμνασίου αναφέρει σύντομα πως δεν είναι ουσιαστικά ερώτηση και πως διατυπώνει με έμφαση μια κρίση.
Στο συγκεκριμένο απόσπασμα, πέρα από τον διαλογικό χαρακτήρα, τη ζωντάνια και την παραστατικότητα, αυτό που θα έπρεπε να τονιστεί (κατά την προσωπική μου άποψη) είναι η συνοχή /μετάβαση στην επόμενη παράγραφο και κυρίως ο προβληματισμός. Η διάζευξη "βοήθησε ή εμπόδισε" εκφράζει τον προβληματισμό του συγγραφέα, ο οποίος με τη σειρά του θέλει να τον μεταδώσει στον ακροατή.
Η ερώτηση του ασύνδετου σχήματος στην Έκθεση και η σημερινή των Αρχαίων με την πολυσημία (