1
Άδειες / Απ: Άδεια άνευ αποδοχών
« στις: Μαΐου 13, 2022, 11:48:13 am »
Μπήκα στο forum μόνο και μόνο για το συγκεκριμένο θέμα. Αυτό που επικαλούνται οι πρωτοβάθμιες για τη χορήγηση άδειας μέχρι το Σεπτέμβρη είναι η παρ. ε, άρθρο 16 του 1566/1985. Η σχετική γνωμοδότηση του ΝΣΚ 80/2016 (ενδεχομένως και άλλες) αναγνωρίζει την υπεροχή αυτού του νόμου σε σχέση με τον υπαλληλικό κώδικα, σαν ειδικότερου για την περίπτωση των εκπαιδευτικών ΚΑΙ ΕΥΝΟΙΚΟΤΕΡΟΥ, για άλλο θέμα βέβαια.
Ο υπαλληλικός κώδικας λοιπόν του 3528/2007 δεν αναγνώριζε τη δυνατότητα τμηματικής χορήγησης της άνευ αποδοχών, αφήνοντας χώρο ερμηνείας με βάση άλλες διατάξεις, ακόμα και υπηρεσιακές (π.χ. εγκύκλιο διεύθυνσης). Για την ακρίβεια δεν έλεγε τίποτα για τμηματική χορήγηση, κάτι που πλέον ο 4830/2021 το κάνει ρητά και ξεκάθαρα. Και είναι όχι μόνο νεότερος, αλλά και ευνοϊκότερος. Το επιχείρημα της ειδικότητας (ότι δηλαδή αφορά συγκεκριμένα εκπαιδευτικούς και υπερισχύει), δεν είναι κάτι που μπορούν να επικαλεστούν απλά οι Δνσεις, θέλει τουλάχιστον συγκεκριμένη γνωμοδότηση του ΝΣΚ και βάλλεται κατά την άποψή μου πολύ εύκολα, καθώς η έννοια της ειδικότητας μπορεί να εφαρμοστεί και στην περίπτωση της ρητής πρόβλεψης για τμηματική χορήγηση από τον 4830/21.
Ταυτόχρονα όμως υπάρχει και ο πολύ πρόσφατος 4926/2022, ο οποίος λύνει το πρόβλημα του έγκαιρου προγραμματισμού, ορίζοντας ότι ο προγραμματιμός των αδειών πέρα των 20 ημερών θα πρέπει να γίνεται μέχρι τέλος Μαιου για την επόμενη σχολική χρονιά, με σκοπό τον έγκαιρο προγραμματισμό. Η χρονική συγκυρία ειισαγωγής του εν λόγω νόμου για εμένα δεν είναι τυχαία, έρχεται να δώσει λύση στο πρόβλημα που ενδεχομένως θα δημιουργούσε στην εκπαίδευση η τμηματική χορήγηση αδειών άνευ αποδοχών με περιθώριο ενός μήνα ειδοποίησης του 4926.
Κατά συνέπεια, όπως το αντιλαμβάνομαι, θα πρέπει εντός του Μαίου να γίνει αίτηση για τα διαστήματα (μεγαλύτερα ή ίσα του 1 μήνα) εντός της επόμενης σχολικής χρονιάς για τα οποία ένας εκπαιδευτικός επιθυμεί να απουσιάζει και τα διαστήματα αυτά δύνανται να είναι μη συνεχόμενα. Η Δνση μάλιστα δεν έχει το δικαίωμα να αρνηθεί τη χορήγηση, όπως αναφέρεται στην Παρ.1 άρθρο 53 του 4926/21.
Πήρα τηλέφωνο σήμερα στην πρωτοβάθμια και περιμένω απάντηση. Μου ανέφεραν ότι θα ρωτήσουν στο υπουργείο. Εννοείται ότι θα επανέλθω όταν έχω νέα.
Ο υπαλληλικός κώδικας λοιπόν του 3528/2007 δεν αναγνώριζε τη δυνατότητα τμηματικής χορήγησης της άνευ αποδοχών, αφήνοντας χώρο ερμηνείας με βάση άλλες διατάξεις, ακόμα και υπηρεσιακές (π.χ. εγκύκλιο διεύθυνσης). Για την ακρίβεια δεν έλεγε τίποτα για τμηματική χορήγηση, κάτι που πλέον ο 4830/2021 το κάνει ρητά και ξεκάθαρα. Και είναι όχι μόνο νεότερος, αλλά και ευνοϊκότερος. Το επιχείρημα της ειδικότητας (ότι δηλαδή αφορά συγκεκριμένα εκπαιδευτικούς και υπερισχύει), δεν είναι κάτι που μπορούν να επικαλεστούν απλά οι Δνσεις, θέλει τουλάχιστον συγκεκριμένη γνωμοδότηση του ΝΣΚ και βάλλεται κατά την άποψή μου πολύ εύκολα, καθώς η έννοια της ειδικότητας μπορεί να εφαρμοστεί και στην περίπτωση της ρητής πρόβλεψης για τμηματική χορήγηση από τον 4830/21.
Ταυτόχρονα όμως υπάρχει και ο πολύ πρόσφατος 4926/2022, ο οποίος λύνει το πρόβλημα του έγκαιρου προγραμματισμού, ορίζοντας ότι ο προγραμματιμός των αδειών πέρα των 20 ημερών θα πρέπει να γίνεται μέχρι τέλος Μαιου για την επόμενη σχολική χρονιά, με σκοπό τον έγκαιρο προγραμματισμό. Η χρονική συγκυρία ειισαγωγής του εν λόγω νόμου για εμένα δεν είναι τυχαία, έρχεται να δώσει λύση στο πρόβλημα που ενδεχομένως θα δημιουργούσε στην εκπαίδευση η τμηματική χορήγηση αδειών άνευ αποδοχών με περιθώριο ενός μήνα ειδοποίησης του 4926.
Κατά συνέπεια, όπως το αντιλαμβάνομαι, θα πρέπει εντός του Μαίου να γίνει αίτηση για τα διαστήματα (μεγαλύτερα ή ίσα του 1 μήνα) εντός της επόμενης σχολικής χρονιάς για τα οποία ένας εκπαιδευτικός επιθυμεί να απουσιάζει και τα διαστήματα αυτά δύνανται να είναι μη συνεχόμενα. Η Δνση μάλιστα δεν έχει το δικαίωμα να αρνηθεί τη χορήγηση, όπως αναφέρεται στην Παρ.1 άρθρο 53 του 4926/21.
Πήρα τηλέφωνο σήμερα στην πρωτοβάθμια και περιμένω απάντηση. Μου ανέφεραν ότι θα ρωτήσουν στο υπουργείο. Εννοείται ότι θα επανέλθω όταν έχω νέα.