Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.

Μηνύματα - ppil

Σελίδες: 123 ... 45
1
"Σε περίπτωση όπου απουσιάζει ο εκπαιδευτικός γενικής/επαγγελματικής εκπαίδευσης, ο/η εκπαιδευτικός ΕΑΕ (τμήματος ένταξης ή παράλληλης στήριξης-συνεκπαίδευσης) συνεχίζει να παρέχει κανονικά τις υπηρεσίες υποστήριξης στο τμήμα, για τις συγκεκριμένες ώρες που προβλέπονται ήδη στο πρόγραμμά του. Σε καμία περίπτωση δεν «αναπληρώνει» τον/την εκπαιδευτικό γενικής/ επαγγελματικής εκπαίδευσης στα διδακτικά του/της καθήκοντα. "

Είθισται όσοι γράφουν επίσημα κείμενα, οδηγίες, εγκυκλίους κλπ να ξέρουν καλά ελληνικά και όσοι ασκούν διοίκηση να μπορούν να κατανοούν τουλάχιστον τα ελληνικά αυτά. Σε περίπτωση όπου απουσιάζει ο εκπαιδευτικός γενικής/επαγγελματικής εκπαίδευσης σημαίνει απουσιάζει και όχι δεν υφίσταται, σημαίνει πως το τμήμα έχει πρόγραμμα μαζί του και αυτός δεν είναι εκεί για διάφορους λόγους. Αλλιώς δεν υπάρχει πρόγραμμα που να τον περιλαμβάνει και οι μαθητές φεύγουν νωρίτερα (προφανώς και δεν κάνουν καν κενό) και ο/η εκπαιδευτικός ΕΑΕ δεν συνεχίζει να παρέχει κανονικά τις υπηρεσίες υποστήριξης στο τμήμα, για τις συγκεκριμένες ώρες που προβλέπονται ήδη στο πρόγραμμά του γιατί δεν τις παρείχε ποτέ για να τις συνεχίσει. Ο νομοθέτης προβλέπει την περίπτωση της απουσίας  του εκπαιδευτικού γενικής/επαγγελματικής εκπαίδευσης, γιατί σε αυτή την περίπτωση οι μαθητές θα έκαναν κενό και την ευθύνη θα είχε ο Διευθυντής, πράγμα εκτός τόπου και χρόνου, ενώ υπάρχει ο διαθέσιμος και υποχρεωμένος εκείνη την ώρα να διδάξει εκπαιδευτικός ΕΑΕ. Μάλιστα, για μεγαλύτερη σαφήνεια, προσθέτει τη φράση:Σε καμία περίπτωση δεν «αναπληρώνει» τον/την εκπαιδευτικό γενικής/ επαγγελματικής εκπαίδευσης στα διδακτικά του/της καθήκοντα που το σε καμία περίπτωση σημαίνει αρχικά σε καμία περίπτωση μη απουσίας και επιπλέον πως σε απουσία ακόμη, πάλι δεν αναλαμβάνει να προχωρήσει το τμήμα στην ύλη μόνος του.

2
Ειδική Αγωγή / Απ: Παράλληλη στήριξη
« στις: Οκτωβρίου 04, 2025, 08:54:34 pm »
Η emmaki έδωσε πληροφορίες πολύτιμες, εξήγησε το πλαίσιο αναλυτικά και προσωπικά δέχομαι τις εξηγήσεις ως λογικές, σε ένα σύστημα που ναι μεν θα μπορούσε να είναι καλύτερο, αλλά δεν είναι. Εξακολουθεί να μου κάνει εντύπωση που οι εξηγήσεις αυτές δεν είναι γνωστές στους επαγγελματίες, δείχνουν άγνοια και αδιαφορία που δεν δικαιολογείται. Επομένως η Sabi στο συναδελφικό παράδειγμα που έφερε δεν έχει δίκιο, έπρεπε να γνωρίζει πως έτσι έχουν τα πράγματα από την αρχή. Προηγείται ο πιο αδύναμος και μετά λύνουμε τα άλλα.

Απεναντίας έχει δίκιο ως μητέρα. Εκεί, την καταλαβαίνω απόλυτα, όπως καταλαβαίνω πως δεν μπορεί να κάνει και τίποτα. Από τη μια θα έπρεπε να αλλάξει το Σύνταγμα για να μπορεί να κάνει κάτι γενικά, από την άλλη, η προσπάθεια με όποιον άλλο τρόπο στο δικό της προσωπικό ζήτημα, στο τέλος θα αποδειχθεί απάνθρωπη για το παιδί αυτό.

3
Α/θμια / Απ: ΟΠΕΚΕΠΕ και στην Παράλληλη Στήριξη;
« στις: Οκτωβρίου 04, 2025, 08:37:30 pm »
... Άλλος για μεταδιδακτορική έρευνα και άλλος για το ονόρε :)
Τι επιτήδεια χωσιά! Αν το κατάλαβα σωστά βέβαια...

4
Συνάδελφε η εγκύκλιος  Φ12/935/Γ1/1212/06–09–96 δεν υπάρχει διαδικτυακά, αλλά και πάλι δεν έχει το εντός παρένθεσης χωρίο, δηλ λέει: "σε περίπτωση διάθεσης των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων σε περισσότερα του ενός σχολεία λαμβάνεται μέριμνα να μη διδάσκουν την ίδια μέρα σε σχολεία με διαφορετικό ωράριο λειτουργίας" χωρίς το (να μη διδάσκουν πρωί και απόγευμα την ίδια ημέρα). Αυτό το κομμάτι λείπει γιατί τότε θα υπήρχε πρόβλημα στα ολοήμερα. Στα Δημοτικά θα βρεις πολλές αναφορές με τις εξής σημειώσεις:
"Επισημαίνεται ιδιαίτερα ότι σχετικά με την ανάθεση του διδακτικού έργου σε καμία
περίπτωση δεν παραβιάζεται η σχετική διάταξη του νόμου 1566/85, σύμφωνα με την οποία ο
εκπαιδευτικός δεν υποχρεούται να παραμείνει στο σχολείο πέραν των 6 ωρών. Κατά συνέπεια,
οι σύλλογοι διδασκόντων λαμβάνουν τα απαραίτητα μέτρα που εξασφαλίζουν την άσκηση του
υποχρεωτικού διδακτικού έργου εντός του εξαώρου, λαμβανομένης βέβαια υπόψη της ώρας
εργασίας (Π.χ. ο εκπαιδευτικός που αναλαμβάνει υπηρεσία στις 07.00΄ καλύπτει διδακτικό
ωράριο μέχρι τις 13.00΄, αυτός που αναλαμβάνει υπηρεσία στις 08.00΄ καλύπτει διδακτικό
ωράριο μέχρι τις 14.00΄, εκείνος που αναλαμβάνει στις 10.00΄ μέχρι τις 16.00΄κ.λ.π.)"


Επιπλέον η έκφραση "λαμβάνεται μέριμνα" σημαίνει πως μπορεί κάποιος να μην το εφαρμόσει και να ισχυριστεί πως δεν μπορούσε να το κάνει.
Ο  Ν. 1566 {άρθρο 13, παρ. 8 του Νόμου 1566/1985 (ΦΕΚ 167/1985,τ.Α’)} όμως, με τον οποίο είναι σχετική η εγκύκλιος, αναφέρει το προβλεπόμενο εξάωρο, που είναι και ο λόγος που μπορείς να αρνηθείς και να σου υποδείξουν γιατί δεν βγαίνει αλλιώς το πρόγραμμα (πολλοί δεν αρνούνται όπως ξέρεις). Σε κάθε περίπτωση πάντως, δεν μιλάς με τον προγραμματιστή, αλλά με τον διευθυντή και σίγουρα, όταν αναφέρεις συγκεκριμένη εγκύκλιο, δεν είσαι υποχρεωμένος να του την δείξεις εσύ, αλλά αυτός πρέπει να την αναζητήσει (πολύ πιο εύκολο).
Αυτή είναι η γνώμη μου.

5
Ειδική Αγωγή / Απ: Παράλληλη στήριξη
« στις: Σεπτεμβρίου 23, 2025, 03:20:51 pm »
@emmaki
Εμένα με κάλυψες σχετικά με το θέμα της Sabi. Δεν γνώριζα πως γίνεται τέτοιου είδους ιεράρχηση από την υπηρεσία (δηλ με γνωστή την έλλειψη προσωπικού, να προηγείται ο μαθητής έχει πολύ πιο επιτακτικές ανάγκες και που δεν μπορούν να καλυφθούν αλλιώς), ενώ γνώριζα πως τα αυτιστικά άτομα χρειάζονται σταθερότητα. Μετακίνησες όμως την απορία μου στο γιατί τέτοιες βασικές πληροφορίες δεν φαίνεται να είναι ξεκάθαρες σε όλους τους καθηγητές της ΠΣ.

Για τη συνεργασία συμφωνώ: χρειάζεται διάθεση και από τις δύο πλευρές. Έχω ζήσει και εξαιρετική συνεργασία με παράλληλη στήριξη (και με εκπληκτικό αποτέλεσμα) και πλήρη άρνηση (σε περιπτώσεις που μπορούσε να υπάρχει ευελιξία), οπότε καταλαβαίνω καλά τις δυσκολίες (που μπορεί να προέρχονται και από τις δυο πλευρές φυσικά)

6
Ειδική Αγωγή / Απ: Παράλληλη στήριξη
« στις: Σεπτεμβρίου 22, 2025, 09:09:32 pm »
emmaki αυτά που περιγράφεις δεν είναι τελείως αντίθετα με την επιμονή από πέρσι ότι η παράλληλη δεν είναι ατομικός εκπαιδευτικός; Καταλαβαίνω τους πρακτικούς λίγους που επιβάλουν τέτοιες παράλογες καταστάσεις, αλλά όλο αυτό δεν είναι μια τεράστια υποκρισία;
Χθεσινή μάλιστα επανάληψη με προφορική οδηγία της Ζαχαράκη:"Ο/Η εκπαιδευτικός του θεσμού της παράλληλης στήριξης-συνεκπαίδευσης είναι εκπαιδευτικός του σχολείου και έτσι θα παρουσιάζεται στους μαθητές"
Και μετά αναρωτιόμαστε γιατί οι γονείς θεωρούν πως η παράλληλη είναι η δασκάλα του παιδιού τους και μόνο, και εργοδότες της αυτοί, αφού στο σχολείο ήρθε με δική τους αίτηση.

7
Ειδική Αγωγή / Απ: Παράλληλη στήριξη
« στις: Σεπτεμβρίου 22, 2025, 12:00:47 am »
@Slayer
Καταλαβαίνω απόλυτα γιατί οι γονείς προτιμούν το ΓΕΛ, αφού τα υπόλοιπα σχολεία, που υποτίθεται δημιουργήθηκαν ακριβώς για παιδιά με τέτοιες ανάγκες, απαξιώνονται στην πράξη. Όμως εδώ βρίσκεται η βασική αντίφαση: Αν το ΓΕΛ δεν μπορεί να υποστηρίξει τον μαθητή ουσιαστικά, αν απλώς τον φιλοξενεί χωρίς να του παρέχει πραγματικά εργαλεία ένταξης ή εξέλιξης, τότε δεν του κάνουμε καλό. Του δίνουμε ένα περιβάλλον που τον υπερβαίνει, τον εκθέτει και τελικά τον απομονώνει με άλλους όρους. Αλλά εδώ ακριβώς εδράζεται το πρόβλημα: αν ένα παιδί τοποθετείται σε ένα πλαίσιο που γνωρίζουμε εξ αρχής πως δεν μπορεί να το υποστηρίξει, τότε η "συμπερίληψη" αυτή είναι μια παιδαγωγικά επιχρυσωμένη εγκατάλειψη. Δεν δίνουμε λύση, απλώς ανακυκλώνουμε την αποτυχία ενός συστήματος. Μόνο που αυτή τη φορά την τοποθετούμε μέσα σε αίθουσες υψηλών απαιτήσεων, δίπλα σε μαθητές με πανελλαδικούς στόχους.
Αν ο λόγος της ένταξης στο ΓΕΛ είναι ότι τα άλλα σχολεία "δεν αξίζουν", τότε το ερώτημα δεν είναι γιατί οι γονείς επιλέγουν το ΓΕΛ, αλλά γιατί ένα ολόκληρο σύστημα φαίνεται να έχει πείσει όλους (γονείς, μαθητές, ίσως και κάποιους συναδέλφους) ότι η λύση για έναν μαθητή με σοβαρές ανάγκες είναι να βρίσκεται σε έναν χώρο όπου τίποτε δεν τον αφορά, αλλά όλα οφείλουν να προσαρμοστούν στην παρουσία του. Σαφώς στο ΓΕΛ φοιτούν και μαθητές τουρίστες (για δικούς τους λόγους κι αυτοί), αλλά εκεί δεν επαναπροσδιορίζουμε τις εκπαιδευτικές ισορροπίες για για να αισθανθούν άνετα, νομίζω πως είναι φανερή η διαφορά.
Κατανοώ την κόπωση από τη συζήτηση.Επίτρεψέ μου όμως να πω πως κανείς δεν χρειάζεται να είναι "ειδικός" για να αναγνωρίσει πως, όταν ένας μαθητής τοποθετείται σε δομή που δεν μπορεί να τον υποστηρίξει, το πρόβλημα δεν είναι στο παιδί, αλλά στο σύστημα.

@Έσπερος
Σε όλα τα ζητήματα που θέτεις ή απαντάς, η άποψη σου με καλύπτει πλήρως

8
Ειδική Αγωγή / Απ: Παράλληλη στήριξη
« στις: Σεπτεμβρίου 21, 2025, 10:26:46 pm »
@Slayer
εκτιμώ τη νηφαλιότητα με την οποία απαντάς και την πρόθεσή σου να συγκρατήσεις τον τόνο, παρότι η ένταση του θέματος προσφέρεται για εύκολες πόλωσεις. Θα σταθώ όμως σε μια φράση σου που με αιφνιδίασε περισσότερο από οποιοδήποτε επιχείρημα:
....Από το οποίο κατάλαβα εν μέρει ότι ο μαθητής διευκολύνεται με αυτό το πρόγραμμα....
αυτό το "νόμιζα" κρύβει μέσα του όλη την παρεξήγηση, όχι μόνο της συγκεκριμένης περίπτωσης, αλλά και της γενικότερης θεώρησης της ειδικής αγωγής στον χώρο της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Ειλικρινά αναρωτιέμαι: Πώς είναι δυνατόν να θεωρείται ευνοϊκό για έναν μαθητή με σοβαρές γνωστικές ή επικοινωνιακές δυσκολίες, ένα πρόγραμμα που εξαντλεί ακόμη και μαθητές υψηλού γνωστικού δυναμικού; Ποια επιστημονική τεκμηρίωση θα μπορούσε να στηρίξει μια τέτοια θέση; Είμαι βέβαιη πως το χρησιμοποίησες ανθρώπινα. Αλλά όταν πρόκειται για τις ζωές και τις ανάγκες παιδιών, ειδικά ευάλωτων, δεν μπορούμε να λειτουργούμε στη βάση του τι νομίζαμε.
Πάντως, ειλικρινά, χαίρομαι που αναφέρθηκες στη διάκριση μεταξύ ένταξης και συμπερίληψης γιατί είναι ουσιώδης. Όμως η πραγματική διαφορά τους, πέρα από τις θεωρητικές αποχρώσεις, δεν είναι γλωσσολογική αλλά λειτουργική:
Η ένταξη γίνεται για να μπει κάποιος σε ένα σύστημα και η συμπερίληψη απαιτεί το σύστημα να αλλάξει και να επαναπροσδιορίσει τις λειτουργίες του. Αν δεν έχουμε τη θεσμική τόλμη και τα μέσα να αλλάξουμε το σύστημα, τότε η χρήση του όρου "συμπερίληψη" είναι απλώς μια καλοπροαίρετη αυταπάτη. Το ζήτημα της παράλληλης στήριξης σε ΓΕΛ δεν είναι τεχνικό ή προγραμματιστικό, είναι οντολογικό. Τι σημαίνει να συμμετέχεις σε κάτι που δεν μπορείς να αφομοιώσεις και τι σημαίνει να έχεις γύρω σου ένα προσωπικό υποστήριξης που, ακόμη κι αν έχει τις καλύτερες προθέσεις, λειτουργεί εκτός κλίματος ως προς τις απαιτήσεις του χώρου;

Δεν με απασχολεί να καταλογίσω προθέσεις, όμως με απασχολεί έντονα να μην ολισθαίνουμε σε ένα σύστημα ηθικής επίδειξης,  να φαίνεται δηλαδή ότι όλα γίνονται για το παιδί, όταν στην πράξη κυριαρχεί ένας ελιγμός εξυπηρετήσεων, είτε σε επίπεδο ωραρίου είτε σε επίπεδο διοικητικής ευκολίας. Κλείνω με την ελπίδα ότι η διαφωνία μας είναι δημιουργική, γιατί είναι φανερό πως και οι δύο αγαπάμε τη δουλειά μας, που σημαίνει πως αγαπάμε τους νέους.


@Έσπερος.
Συμφωνώ απόλυτα!


9
Ειδική Αγωγή / Απ: Παράλληλη στήριξη
« στις: Σεπτεμβρίου 21, 2025, 05:09:27 pm »
Οι εκπαιδευτικοί παράλληλης στήριξης είναι αναπληρωτές με πιθανότητες να τοποθετηθούν την επόμενη χρονιά στο ίδιο σχολείο απειροελάχιστες. Δε γίνεται να ενισχύσει η παράλληλη στήριξη τη συνέχιση των μαθητών με σκοπό να "βολευτούν" αφού όπως είπαμε είναι ελάχιστες οι πιθανότητες. Το μόνο που αναφέρεται στις τελικές αξιολογήσεις είναι αν προτείνεται να συνεχιστεί η παράλληλη στήριξη την οποία όμως οι μαθητές ήδη την έχουν και για επόμενα χρόνια απ' τις αξιολογήσεις τους στα κεδασυ. Επίσης, οι γονείς αποφασίζουν αν το παιδί τους θα πάει σε ΓΕΛ ενεεγυλ κλπ. ...

Μπέρδεψες δυο διαφορετικά πράγματα που είπα. Ας τα δούμε:
... Ως προς τον μαθητή, η εικόνα που μεταφέρεται είναι πως δεν έχει απλώς δυσκολίες, αλλά δεν αντιλαμβάνεται καν τι διαδραματίζεται στην τάξη. Φοβάμαι ότι μιλάμε για κάτι πολύ διαφορετικό από ένταξη. Ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες θέλουν την αρχική του πρόθεση να ήταν η αποχώρηση μετά το Γυμνάσιο και τη φοίτηση στο Λύκειο να προτείνεται ή και να ενισχύεται από πλευράς παράλληλης στήριξης. Αν ισχύει αυτό, η συζήτηση μεταφέρεται σε ένα εντελώς διαφορετικό επίπεδο που δεν είναι της παρούσης και δεν είναι δυνατόν να να τεκμηριωθεί επισήμως.
Εδώ προσπαθώ να πω με τρόπο (και να μην φωτογραφίσω και την υπόθεση) πως οι γονείς δεν σκόπευαν να στείλουν το παιδί ούτε καν ΕΠΑΛ, αλλά οι καθηγητές της παράλληλης τους έπεισαν πως αν πάει ΓΕΛ δικαιούται παράλληλη και θα είναι σε περιβάλλον προστατευμένο, ενώ στο σπίτι θα λιώσει στο κινητό. Τα "ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες" και τα "δεν μπορεί να τεκμηριωθεί επισήμως" θα έπρεπε να καταλάβεις πως είναι κουβέντες που λέει κάποιος όχι επειδή έχει όντως αμφιβολίες, αλλά για άλλους σοβαρούς λόγους. Το γιατί να κάνουν κάτι τέτοιο οι παράλληλες, που ίσως δεν θα έχουν ξανά το παιδί αυτό μπορεί να έχει χίλιες δυο απαντήσεις. Από το να δείξουν πως δούλεψαν, πως κοιτάζουν το συμφέρον του παιδιού, από στήριξη στον κλάδο τους γενικότερα, μέχρι απλά για να πουν κάτι. Δεν μίλησα ποτέ για "βόλεμα" σε αυτό το κομμάτι, αλλά καταλαβαίνω γιατί σου έμεινε τόσο ώστε να μπερδευτείς με το παρακάτω, σε άλλο σχόλιό μου:

...Ο μαθητής δεν θα συνεχίσει για σπουδές, απλά η οικογένεια βρήκε ένα τρόπος να μην είναι σπίτι στο κινητό και να βρίσκεται σε φροντισμένο περιβάλλον με "ιδιωτική" φύλαξη, μόνο που αυτό είναι το καλύτερο ΓΕΛ της περιοχής, ούτε ΕΠΑΛ, ούτε ΕΝΕΕΓΥΛ. Καταλήγω στο αρχικό μου συμπέρασμα, πως ήταν μια λογική "βολέματος" εκπαιδευτικών και μόνο.
Εδώ λοιπόν καταλήγω πως τα μαθήματα- πακέτα δεν είναι ούτε για το καλό του μαθητή με τον αυτισμό, φυσικά ούτε για το καλό του μαρτυρικού τμήματος με τα πακέτα από την Α Γυμνασίου, ούτε για το καλό του σχολείου γενικότερα. Είναι για το βόλεμα των καθηγητών της παράλληλης, ώστε να μην μεταφέρονται σε δυο και μόνο σχολεία σε απόσταση 5 λεπτών μεταξύ τους. Μια κατάσταση που, όπως επιβεβαιώνουν συνάδελφοι με κύρος, αφορά και άλλες ειδικότητες σε περισσότερα σχολεία και που την φέρουν εις πέρας χωρίς να ζητούν τόση κατανόηση και ενώ διδάσκουν απαιτητικά μαθήματα.

Όπως βλέπεις αντικειμενικό λόγο για να θυμώσεις μαζί μου δεν έχεις, αλλά υποσυνείδητα έχεις καταλάβει πως θεωρώ πως η παράλληλη δεν έχει θέση σε Γενικό Λύκειο ή Πανεπιστήμιο (γιατί έφτασε να είναι ζητούμενο και αυτό πλέον). Οπότε λογικά αξίζω τον θυμό σου.

10
Ειδική Αγωγή / Απ: Παράλληλη στήριξη
« στις: Σεπτεμβρίου 21, 2025, 02:59:53 am »
Αρχικά στο νήμα προσπάθησα να δω και άλλες απόψεις, εκτός από αυτή που μου φαινόταν αυτονόητη.Η τεχνητή σχολική συμμετοχή ενός μαθητή σε περιβάλλον που δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να είναι αποτελεσματική, μου φαίνεται εκτός πλαισίου. Απέφυγα να μιλήσω για το ότι ο διευθυντής δεν έδειξε την απαιτούμενη οξυδέρκεια ώστε να μη χωρίσει τόσο ακραία τα μαθήματα σε θετικά και θεωρητικά πακέτα, δεν μεταβίβασε την ευθύνη με θεσμικό τρόπο μέσω του συμβούλου ειδικής αγωγής, έδειξε και έλλειψη διορατικότητας στην αρχική προσέγγιση κάποιων γονέων, ίσως επειδή ήταν ήπια. Ο μαθητής δεν θα συνεχίσει για σπουδές, απλά η οικογένεια βρήκε ένα τρόπος να μην είναι σπίτι στο κινητό και να βρίσκεται σε φροντισμένο περιβάλλον με "ιδιωτική" φύλαξη, μόνο που αυτό είναι το καλύτερο ΓΕΛ της περιοχής, ούτε ΕΠΑΛ, ούτε ΕΝΕΕΓΥΛ. Καταλήγω στο αρχικό μου συμπέρασμα, πως ήταν μια λογική "βολέματος" εκπαιδευτικών και μόνο.

11
Ειδική Αγωγή / Απ: Παράλληλη στήριξη
« στις: Σεπτεμβρίου 20, 2025, 07:33:26 pm »
@erietta
Έχεις καταλάβει ακριβώς την κατάσταση. Στο ΓΕΛ θα αναγκαστούν πάντως να καλέσουν τον σύμβουλο ειδικής αγωγής πολύ σύντομα γιατί οι γονείς  ετοιμάζουν αναφορά. Ως προς τον μαθητή, η εικόνα που μεταφέρεται είναι πως δεν έχει απλώς δυσκολίες, αλλά δεν αντιλαμβάνεται καν τι διαδραματίζεται στην τάξη. Φοβάμαι ότι μιλάμε για κάτι πολύ διαφορετικό από ένταξη. Ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες θέλουν την αρχική του πρόθεση να ήταν η αποχώρηση μετά το Γυμνάσιο και τη φοίτηση στο Λύκειο να προτείνεται ή και να ενισχύεται από πλευράς παράλληλης στήριξης. Αν ισχύει αυτό, η συζήτηση μεταφέρεται σε ένα εντελώς διαφορετικό επίπεδο που δεν είναι της παρούσης και δεν είναι δυνατόν να να τεκμηριωθεί επισήμως.

Το δίωρο Γλώσσας, συνεχόμενο με δίωρο Αρχαίων και καπάκι μια ώρα Λογοτεχνία μου φαίνεται το ίδιο δύσκολο με δίωρο Μαθηματικών, καπάκι με Χημεία και μετά ακριβώς Φυσική. Σε κάθε περίπτωση όμως, εγώ κρίνω πως οι γονείς εδώ έχουν δίκιο. Ο διευθυντής είναι μεν καλυμμένος από πλευράς προστασίας των δικαιωμάτων των παιδιών με μαθησιακές ανάγκες, αλλά δεν είναι καλυμμένος από παραπονα μαθητών. Επίσης εμείς είναι που υποχρεωνόμαστε να αναφερόμαστε ιεραρχικά, όχι οι γονείς. Οι ίδιοι μπορούν να στείλουν την αναφορά όπου θέλουν, μπορούν να κινηθούν ταχύτερα και πιο οριζόντια, χωρίς διοικητικά φίλτρα.


ΥΓ:  leon. γράφαμε ταυτόχρονα το ίδιο πράγμα

12
Ειδική Αγωγή / Απ: Παράλληλη στήριξη
« στις: Σεπτεμβρίου 20, 2025, 02:06:03 pm »
Στην περιοχή μου, τα πράγματα είναι σχετικά απλά: πρόκειται για μετακινήσεις μεταξύ δύο σχολείων, εντός πόλης, με άριστη συγκοινωνιακή κάλυψη και ελάχιστη χιλιομετρική απόσταση. Δεν θα τολμούσα, λοιπόν, να μιλήσω για "πολυδιάσπαση", τουλάχιστον όχι με τον τρόπο που περιγράφηκε από συναδέλφους που έχουν περάσει από πέντε σχολεία τη μέρα. Στο Γυμνάσιο πάντοτε επιχειρούσαμε να διευκολύνουμε την παράλληλη, κυρίως επειδή τέτοιες εγγραφές αποτελούν σπάνιες καταστάσεις, που φτάνουν ακριβώς επειδή δεν θα χρειαστεί να "μοιραστούν" την υποστήριξή τους, αλλά θα τύχουν χειρισμών αντάξιων της σύγχρονης διεθνούς βιβλιογραφίας, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.Το Γυμνάσιο άλλωστε προσφέρει μεγαλύτερα περιθώρια ελιγμών και η όποια υποχώρηση στο επίπεδο της ωρολογιακής τάξης δεν επιφέρει σοβαρή ρωγμή στο συνολικό παιδαγωγικό πλαίσιο.

Το Γενικό Λύκειο, όμως, είναι μια άλλη συζήτηση. Εκεί η ίδια διευθέτηση φαντάζει όχι απλώς δυσλειτουργική, αλλά παιδαγωγικά εχθρική για τους υπόλοιπους μαθητές (εχθρότητα που γυρίζει μπούμερανγκ στον μαθητή επίσης, αφού όλοι δυσανασχετούν μαζί του χωρίς να φταίει).
Οι σκέψεις που κάνω, για να είμαι ειλικρινής, είναι οι εξής:
Πρόκειται για μια μη υποχρεωτική βαθμίδα με σκοπό τη φοίτηση σε πανεπιστήμιο, με εξεταστικό χαρακτήρα και γνωστικές απαιτήσεις ασύμβατες με το προφίλ του μαθητή. Σε ορισμένες περιπτώσεις, η παράλληλη στήριξη χρησιμοποιείται ως λύση ανάγκης σε περιβάλλοντα που δεν είναι σχεδιασμένα για αυτούς τους μαθητές και άρα καταλήγει να είναι μια τεχνητή ένταξη, όχι ουσιαστική. Και ενώ οφείλουμε να εξασφαλίσουμε το δικαίωμα στη στήριξη, είναι εύλογο να αναρωτηθούμε πότε αποφασίστηκε πως αυτό το δικαίωμα υπερτερεί εκείνου των υπολοίπων μαθητών στη στοιχειώδη παιδαγωγική ισορροπία. Αν η συμπερίληψη σημαίνει την απόλυτη προσαρμογή όλων στις ανάγκες του ενός, τότε δεν μιλάμε πια για ένταξη αλλά για προνομιούχα εξαίρεση.

13
Ειδική Αγωγή / Απ: Παράλληλη στήριξη
« στις: Σεπτεμβρίου 19, 2025, 11:27:50 pm »
 Έσπερε, σε ευχαριστώ πολύ που ανταποκρίθηκες στο ερώτημά μου. Είναι μεγάλη ανακούφιση να βλέπω πως κάποιος με εμπειρία βλέπει το ζήτημα με παρόμοιο τρόπο.

14
Ειδική Αγωγή / Απ: Παράλληλη στήριξη
« στις: Σεπτεμβρίου 19, 2025, 08:28:06 pm »
Δεν ξέρω αν μπορώ να πω πως είναι αντικειμενικά επιβεβλημένο, δεν έχω την εμπειρία. Η απόσταση είναι των 5 λεπτών με αυτοκίνητο, 15 λεπτών με τα πόδια, αλλά είναι ταλαιπωρία σίγουρα για τον εκπαιδευτικό. Το θέμα για το Λύκειο όμως είναι πως για τα υπόλοιπα παιδιά είναι δυσβάσταχτο και οι γονείς τους (που το έζησαν αυτό με 4 ώρες φιλολογικά συνεχόμενα και στο Γυμνάσιο και δεν διαμαρτυρήθηκαν) είναι στα κάγκελα. Καταλήγω πως η συμπερίληψη δεν μπορεί να επιτυγχάνεται με την επιβολή δυσλειτουργικών παιδαγωγικών λύσεων στους υπόλοιπους μαθητές.Μιλάμε για Γενικό Λύκειο και μαθητή για τον οποίο δεν υπάρχει ουσιαστική παιδαγωγική αντιστοίχιση μεταξύ των δυνατοτήτων του και των απαιτήσεων του σχολείου. Η φοίτησή του εκεί φαίνεται να οφείλεται στην τεχνική δυνατότητα υποστήριξής του μέσω παράλληλης

Σελίδες: 123 ... 45

Pde.gr, © 2005 - 2025

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 33124
  • Τελευταία: EiriniNZ
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1194321
  • Σύνολο θεμάτων: 19569
  • Σε σύνδεση σήμερα: 1529
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 2144
  • (Αυγούστου 21, 2024, 05:10:38 pm)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 16
Επισκέπτες: 645
Σύνολο: 661

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.055 δευτερόλεπτα. 31 ερωτήματα.