Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.

Μηνύματα - neossos

Σελίδες: 123 ... 66
1
Καλό μήνα σε όλους όσους περιμένουν να προσληφθούν ως αναπληρωτές. Και καλό μήνα στην υπόλοιπη εκπαιδευτική κοινότητα.

Αν και έλαχιστοι πλην των πρώτων επισκέπονται το forum αυτή την περίοδο (μιας και είναι ένα νεκρό χρονικό διάστημα όσον αφορά μεταθέσεις, αποσπάσεις, διορισμούς κλπ.), καλό είναι να έχουμε υπόψη πως ο Νοέμβριος είναι ίσως ο κρισιμότερος μήνας του έτους μετά τον Μάρτιο (που διενεργούνται οι μεταθέσεις) και τον Αύγουστο (που διενεργούνται οι διορισμοί). Διότι είναι ο μήνας των Σχολικών Μεταβολών.

Από μέρα σε μέρα αναμένουμε να βγει η σχετική εγκύκλιος (εδώ η αντίστοιχη περσινή), με βάση την οποία οι ΔΠΕ/ΔΔΕ και οι ΠΔΕ θα προτείνουν τις ετήσιες μεταβολές σχολικών μονάδων στη Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (ιδρύσεις, καταργήσεις, συγχωνεύσεις, υποβιβασμούς και προαγωγές), οι οποίες θα διαμορφώσουν τον εκπαιδευτικό χάρτη του σχολικού έτους 2026-27.

Ίσως αναρωτηθούν κάποιοι, και τι μας νοιάζει εμάς αυτό; Ίσως αν ήταν μια συνηθισμένη χρονιά, όντως να μην μας απασχολούσε ιδιαίτερα. Επειδή όμως ήδη έχει γίνει σχετική νύξη από τον Patreas (εδώ) και επειδή υπάρχουν όντως αρκετοί ψίθυροι τις τελευταίες μέρες για ένα επερχόμενο μεγάλο κύμα συγχωνεύσεων σχολείων σε όλη τη χώρα, καλό θα είναι να έχουμε όλοι τα αφτιά μας ανοιχτά.

Εξάλλου, τα προειδοποιητικά σημάδια έχουν ήδη κάνει την εμφάνισή τους. Ενδεικτικά:

1) Ενεργοποιείται το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης ώστε να δώσει πιστώσεις ύψους 40.000.000 ευρώ για την έκτακτη πρόσληψη 3.000 περίπου αναπληρωτών. Το πακέτο αυτό πατάει πάνω στον στρατηγικό στόχο της μετάβασης σε ένα αποκεντρωμένο σύστημα μεγαλύτερων και λιγότερων (σχολικών) μονάδων.

2) Η υπουργός Παιδείας αναγγέλει την επιχείρηση που είναι προ των πυλών κατά τη συνέντευξή της στην ΕΡΤ. Μεταξύ άλλων μιλάει για το νοικοκύρεμα που έχουν αποφασίσει πως θα κάνουν, για να βάλουν τα πράγματα σε μια σειρά (αναφέρεται ξεκάθαρα σε μελλοντικό χρόνο, οπότε δεν εννοεί τις συμπτύξεις τμημάτων που έχουν ήδη γίνει). Δίνει εξάλλου και συγκεκριμένο παράδειγμα με σχολείο που έχει 6 μαθητές και που για εκείνους είναι προτιμότερο να σταματήσει να λειτουργεί και να συγχωνευτεί με κάποιο μεγαλύτερο σε ακτίνα 15 - 20 χιλιομέτρων.

3) Ο υπουργός Οικονομικών (ναι αυτός που έδωσε τα 40 εκατομμύρια) είναι αποφασισμένος να αναδιαρθρώσει τα πάντα και να εξαφανίσει κάθε είδους "σπατάλη" από το ελληνικό δημόσιο. Πρόσφατα δήλωσε με αφορμή την υπόθεση των ΕΛΤΑ πως ακόμα και αν χρειάζεται να πάρουν δύσκολες αποφάσεις, είναι αποφασισμένοι να προχωρήσουν σε εξορθολογισμό (την ίδια φράση χρησιμοποίησε και η υπουργός Παιδείας στην ΕΡΤ μιλώντας για το δημογραφικό).

Αν λοιπόν το αντάλλαγμα για τα 250 εκατομμύρια που έδωσε ο Πιερρακάκης στα ΕΛΤΑ ήταν το κλείσιμο 204 καταστημάτων ανά τη χώρα (εκ των οποίον πολλά σε δυσπρόσιτες και παραμεθόριες περιοχές), ποιο θα είναι το αντάλλαγμα για τα 40 εκατομμύρια που έδωσε στη Ζαχαράκη; Μήπως η εξαφάνιση 3.000 θέσεων εκπαιδευτικών μέσω της συγχώνευσης εκατοντάδων νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων, ούτως ώστε του χρόνου τον Σεπτέμβριο αυτές οι ανάγκες να μην υπάρχουν πλέον;

2
Δεν θέλω να γίνω κακός, αλλά βρε παιδιά, με όλο το σεβασμό, όλες οι απαντήσεις στα ερωτήματά σας βρίσκονται στα προηγούμενα post αυτού το νήματος. Ο Patreas έχει γίνει πολύ συγκεκριμένος ως προς τις ημερομηνίες και τις προσλήψεις που θα ακολουθήσουν (πράγμα που δεν κάνει συχνά, οπότε τα πράγματα είναι όντως fixed από εδώ και πέρα). Πραγματικά δεν μπορώ να κατανοήσω πως έχει προκύψει αυτό το μπέρδεμα στους συναδέλφους που περιμένουν τις τελευταίες μέρες. Γι' αυτό θα πρότεινα να ενημερωθείτε καλύτερα για τα τεκταινόμενα και να μην αγνοείτε την υπόλοιπη πληροφορία που σας δίνεται, διότι περισσότερη σημασία έχει να κατανοήσετε το γιατί η κατάσταση είναι αυτή που είναι και προς τα πού οδεύουμε, παρά να μάθετε πόσους ΠΕ02.ΕΑΕ θα πάρουν στη Γ' φάση (το οποίο δεν το ξέρει άλλωστε κανένας την παρούσα στιγμή που δεν έχουν καν ζητηθεί τα κενά).

Και για να πάμε στα ουσιώδη: προ ολίγου η Υπουργός Παιδείας έδωσε συνέντευξη στην ΕΡΤ. Μεταξύ άλλων ανέφερε πως θέλουν να κάνουν ένα νοικοκύρεμα στην εκπαίδευση και πως θα χρησιμοποιήσουν την τεχνολογία γι' αυτό. Παραδέχτηκε πως το δημογραφικό θα τους φέρει ενώπιον δύσκολων αποφάσεων, είναι όμως αποφασισμένοι να βάλουν τα πράγματα σε μια σειρά. Μέσω του EDU PLAN, είπε, θα βλέπουμε τα δημοτολόγια και θα μπορούμε να κάνουμε προβλέψεις σε βάθος 5ετίας, ώστε να ζητάμε εγκαίρως από τα συναρμόδια υπουργεία τους εκπαιδευτικούς που έχουμε ανάγκη.

Διερωτήθηκε (δις μάλιστα) αν είναι σκόπιμο να μένει ανοιχτό ένα σχολείο με 5 ή 6 μαθητές, αντί του να μεταφέρονται τα παιδάκια αυτά σε ένα μεγαλύτερο σχολείο 15 - 20 χιλιόμετρα μακριά (έγινε τόσο συγκεκριμένη, πράγμα που σημαίνει πως το σχέδιο συγχωνεύσεων είναι ήδη σε επεξεργασία).

Τέλος, απέφυγε να δεσμευτεί από τώρα για 10.000 διορισμούς το 2026, καθώς δεν έχει η ίδια τη δικαιοδοσία για την έγκριση προσλήψεων πέραν του κανόνα 1 προς 1.

Αν τώρα τα παραπάνω δεν σας φαίνονται και τόσο σημαντικά αφού δεν αφορούν τις επερχόμενες προσλήψεις της ειδικότητάς σας, τότε καλό θα ήταν να αλλάξετε τρόπο σκέψης. Διότι τι σημασία έχει το αν προσληφθείτε φέτος στις 1 ή στις 15 Νοεμβρίου, αν του χρόνου δεν προσληφθείτε καθόλου;

3
Έχεις δίκαιο με τον κύκλο μαθημάτων. Σε ακόμα πιο ολοκληρωμένη εικόνα συμβάλλει η ανάρτηση του insomniac που αποκαλύπτει την εικόνα της ελληνικής "επαρχίας". Είναι πολλές οι περιπτώσεις που έχουμε 2 Δημοτικά Σχολεία σε πολύ κοντινή απόσταση με 30κάτι μαθητές (π.χ. Παλαιό Αγιονέρι και Νέο Αγιονέρι, με απόσταση 2 χιλιόμετρα). Αν προτείνεις να γίνει ένα 6θέσιο Δημοτικό Σχολείο, ώστε να συγκροτούνται τμήματα κατά Τάξη, να κάνουν οι μαθητές όλα τα μαθήματα με τη σειρά και όχι ανάλογα με τον κύκλο μαθημάτων να έχουμε "τυχερούς" και "άτυχους" μαθητές, να είναι φουλ από όλες τις ειδικότητες από την πρώτη ημέρα, θα σου πουν όλοι οι τοπικοί παράγοντες: "Βεβαίως συμφωνούμε, ΑΛΛΑ με έδρα το χωριό/κωμόπολή μας." Αποτέλεσμα είναι ότι λειτουργούν πολλά τέτοια Δημοτικά Σχολεία και από τη στιγμή που δεν έχουν το απαιτούμενο μαθητικό δυναμικό, αρχίζουν τα "φουσκώματα" στη Λειτουργικότητα (4/θέσια, 5/θέσια μέχρι και 6/θέσια σε κάποιες περιπτώσεις).

Και ποιος μου λέει ότι μερικά χρόνια μετά τη συγχώνευση, δεν θα υποβαθμιστεί το ίδιο το νέο σχολείο; Έχουν υπάρξει περιπτώσεις δημοτικών που υποβαθμίστηκαν από 6/θέσιο σε 5/θέσιο ακόμα και με πάνω από 70 μαθητές, οπότε δεν θεωρώ πως ένα τέτοιο σχολείο θα ήταν βιώσιμο μακροπρόθεσμα. Τίποτα λοιπόν δεν θα κερδίσει από μια συγχώνευση ένα σχολείο που σήμερα είναι 4/θέσιο, αν σε μερικά χρόνια υποβαθμιστεί ξανά, με τον διπλάσιο μάλιστα αριθμό μαθητών από ότι έχει σήμερα.

Αν τώρα υπήρξαν τέτοιου είδους δεσμεύσεις προκειμένου να εκταμιευτούν τα 40 εκατομμύρια, τότε μάλλον το Υπουργείο δεν έχει ιδέα για το μέτωπο που πάει να ανοίξει. Εδώ δεν τολμάει να εφαρμόσει τις αποφάσεις των περσινών Σχολικών Μεταβολών (γκουγκλάρετε "αναστολή εφαρμογής απόφασης συγχώνευσης σχολικής μονάδας" για να δείτε πόσες συγχωνεύσεις με ΦΕΚ πήραν πίσω) και τώρα θα ξεκινήσει νέο "νοικοκύρεμα"; Πάντως αν το κριτήριο για τις συγχωνεύσεις είναι ο συνολικός αριθμός μαθητών των όμορων (ή και συστεγαζόμενων) μεταξύ τους σχολείων, τότε τα νηπιαγωγεία θα πρέπει να είναι τα πρώτα στη σειρά για εξορθολογισμό.

4
Το ερώτημα που έχω εγώ Patreas είναι γιατί αυτές οι πιστώσεις εγκρίθηκαν τώρα και όχι από τον Αύγουστο.

Μήπως γιατί απλά δεν περίμεναν ότι θα τις χρειαστούν;

Διότι όλα συνάδουν πλέον στο ότι δεν γνώριζαν καν πως οι επιπλέον διορισμοί (για τη συμπλήρωση του 10.000) προκύπτουν μέσω της χρήσης των αντίστοιχων πιστώσεων αναπληρωτών (αλλιώς δεν εξηγείται το γιατί πήραν πιστώσεις αναπληρωτών Γενικής για να διορίσουν στην Ειδική Αγωγή). Αν βρήκαν έτοιμα τα χρήματα για τους επιπλέον διορισμούς και δεν νοιάστηκε κανείς για το πώς προέκυψαν μετά από την αλλαγή της ηγεσίας στο Υπουργείο (και αν υπήρξαν και κάποιοι που μπόρεσαν να σπρώξουν την κατάσταση προς το συμφέρον τους), ε δεν θέλει και πολύ στην Ελλάδα του ΟΠΕΚΕΠΕ για να συμβεί αυτό.

Τέλος πάντων, έγινε το λάθος με τους διορισμούς. Το πράγμα χάθηκε όμως εντελώς με τις μετέπειτα ενέργειές τους.

Εφόσον έγιναν οι συστάσεις των νέων Τ.Ε. (οι οποίες αύξησαν από μόνες τους σημαντικά τα λειτουργικά κενά), γιατί δεν ακολουθήθηκε ένα υβριδικό μοντέλο προσλήψεων ανάμεσα σε Π.Σ. και Τ.Ε., ούτως ώστε ο μόνιμος εκπαιδευτικός "συνεκπαίδευσης" να γίνει μπαλαντέρ μεταξύ Π.Σ. και Τ.Ε. στις ίδιες σχολικές μονάδες; Εννοείται πως κάτι τέτοιο δεν θα το ήθελε κανένας μας, αυτός όμως δεν ήταν υποτίθεται ο σκοπός της ίδρυσης (και μερικής στελέχωσης) των νέων Τ.Ε.; Να βοηθήσουν στη μετάβαση προς το νέο μοντέλο της Ειδικής Εκπαίδευσης μέσα στα Γενικά Σχολεία, το οποίο θα εφαρμοστεί από του χρόνου; Φοβήθηκαν άραγε τις αντιδράσεις και δεν εισήγαγαν αλλαγές στον τρόπο υπολογισμού των κενών όταν υπάρχουν ταυτόχρονα κενά Π.Σ. και Τ.Ε. στην ίδια σχολική μονάδα; Ή απλώς έχει μετατεθεί για του χρόνου;

Ως προς τη Γενική Αγωγή τώρα: προφανώς όταν βλέπεις ότι δεν σου φτάνουν οι πιστώσεις, ζητάς και άλλες. Το ΥΠ.ΟΙΚ. απαντά αρνητικά γιατί σου λέει δεν έχεις ορθά κατανεμημένο το προσωπικό σου, οπότε κατάνειμε το πρώτα σωστά (αξιοποιώντας και την τελευταία διδακτική ώρα όλου του προσωπικού) και μετά τα ξαναλέμε. Όμως αντί να κοιτάξεις να καλύψεις το ωράριο όλων των εκπαιδευτικών Γενικής αναθέτοντάς τους ώρες ακόμα και σε Τ.Ε. ή Π.Σ. (που έχεις όλα τα νομικά εργαλεία για να το κάνεις, και έτσι βοηθάς και στο μέτωπο της Ειδικής), πας και κάνεις περικοπές στο ολοήμερο, το οποίο δεν σε υποχρέωσε κανείς να το πειράξεις (καθώς κατά τη συγκρότηση των τμημάτων του δεν έχει παραβιαστεί ούτε στο ελάχιστο η υπάρχουσα νομοθεσία) με αποτέλεσμα να αυξάνεις και άλλο τις πλεονάζουσες ώρες του υπάρχοντος προσωπικού (οπότε και το ΥΠ.ΟΙΚ. συνεχίζει να μην δίνει ρευστό). Και όλο αυτό το κάνεις μόνο και μόνο για να μην πειράξεις τα χωράφια σου, για τα οποία αναγκάζεσαι τελικά να δώσεις εντολή για συμμάζεμα τέλη Οκτωβρίου, αφού βλέπεις ότι όσο εξορθολογισμό και να κάνεις στην Πρωτοβάθμια, οι νέες άδειες επαπειλούμενης εγκυμοσύνης εκτοξεύουν και πάλι τα κενά. Αφού λοιπόν πρώτα έχεις καταστρέψει το Υπουργείο σου (παρουσιάζοντας λιγότερες ανάγκες από τις πραγματικές στον χρηματοδότη σου), υπόσχεσαι πως όλα θα γίνουν έγκαιρα του χρόνου, αφού όλες οι ανάγκες θα είναι γνωστές από τον Ιούνιο (εδώ γελάμε). Ελπίζω βέβαια το σχέδιο περί EDU PLAN να είναι ένα επικοινωνιακό πυροτέχνημα, διότι αν όντως έχουν κάτι τέτοιο στο μυαλό τους αρχής γενομένης από το 2026-27, τότε το φετινό φτιάσκο με τα κενά δεν θα είναι τίποτα σε σχέση με αυτά που θα δούμε του χρόνου.

Και ένα ερώτημα - αίτημα προς τον @Patreas: Το υπουργείο διατείνεται στα φιλικά του μέσα πως βρέθηκαν 7.160 εκπαιδευτικοί με αναξιοποίητο διδακτικό ωράριο (ένα 5% του συνόλου των μόνιμων που μπορεί να τους περισσεύει ακόμα και 1 ώρα μόνο, βέβαια σε έναν μη κριτικά σκεπτόμενο αναγνώστη ακόμα και αυτό ακούγεται σκανδαλώδες). Είναι εύκολο να μάθουμε την κατανομή του αριθμού αυτού ανά ειδικότητα - βαθμίδα - δομή, έστω στο περίπου;

5
https://www.esos.gr/arthra/95726/pistoseis-gia-tin-proslipsi-3500-anapliroton-zitise-i-s-zaharaki-paroysia-toy-k?fbclid=IwdGRjcANY8SxjbGNrA1jwwmV4dG4DYWVtAjExAAEeXCI5078bSf_AgwNe1lPyTyy4qnUUVJ2u5ishVmwBbuo6zVv4xg_O-sRxZsM_aem_dIMh5Z0KpG5XWBZ1K3tQog

Πιστώσεις για την πρόσληψη 3.500 αναπληρωτών ζήτησε η Σ. Ζαχαράκη, παρουσία του Κ. Πιερρακάκη, στη σύσκεψη με τον πρωθυπουργό Κ. Μητσοτάκη.
Μέχρι τέλος του μήνα θα προσληφθούν περίπου 3.300 αναπληρωτές εκπαιδευτικοί.

Δηλαδή σαν να λέμε ότι ο Πιερρακάκης, ο οποίος ήταν και ο εμπνευστής του σχεδίου των αυξημένων διορισμών (που είναι και η βαθύτερη αιτία του φετινού χάους), δεν έδινε τις πιστώσεις από μόνος του οπότε χρειάστηκε η παρέμβαση του πρωθυπουργού.

Τέλος πάντων, φαινόταν ότι η έκβαση θα ήταν αυτή διότι αν δεν είχε υπάρξει συμφωνία θα σκλήραιναν τα μέτρα εξορθολογισμού από την Πέμπτη και μετά (πράγμα που ευτυχώς δεν συνέβη). Το θέμα είναι αν έγινε μια σοβαρή συζήτηση για την πορεία του σχεδίου του Πιερρακάκη, η οποία αποδεικνύεται καθαρά πλέον πως δεν ήταν αυτή που αναμενόταν. Γιατί να θυμίσω πως για να προχωρήσει το σχέδιο των 10.000 διορισμών το 2024 είχε επίσης χρειαστεί πρωθυπουργική παρέμβαση, καθώς κανένας υπουργός δεν έπαιρνε το ρίσκο να δώσει την έγκρισή του ώστε να προχωρήσει ο σχεδιασμός για τους επιπλέον διορισμούς μέσω της χρησιμοποίησης των πιστώσεων των αναπληρωτών. Τώρα που αρχίζει να φαίνεται ο αντίκτυπος της ιδέας αυτής, θα αξιολογηθεί η πορεία του όλου σχεδιασμού; Φταίει απλά η αστοχία στην κατανομή των φετινών διορισμών σε σχέση με τις υπάρχουσες πιστώσεις ή πρόκειται για μια αναπόφευκτη συνέπεια που θα είχε το σχέδιο Πιερρακάκη, η οποία απλά δεν είχε φανεί τόσο έντονα πέρυσι; Και αν ισχύει το δεύτερο, έγινε κάποια συζήτηση για το ποιες θα είναι οι διορθωτικές κινήσεις που θα αποτρέψουν το να συμβεί κάτι αντίστοιχο στο μέλλον ή απλά ας δώσουμε το χρήμα τώρα που το έχουμε και βλέπουμε μετά;

Εγώ το μόνο που θα πω είναι ότι τους μένουν 5 μήνες ακόμα ώστε να ολοκληρώσουν όλες τις διαδικασίες σύστασης νέων οργανικών ενόψει των διορισμών του 2026 (για να προλάβουν τις μεταθέσεις και να μην υπάρξουν ξανά τα φετινά). Για να ολοκληρώσουν τις διαδικασίες θα πρέπει να γίνει μια σοβαρή ανίχνευση αναγκών τόσο στην Ειδική, όσο και στη Γενική Αγωγή, με ειδική μέριμνα για την κάλυψη και των λειτουργικών κενών που είναι βέβαιο πως θα προκύψουν στην πορεία. Επίσης, θα πρέπει να εξεταστεί πολύ σοβαρά ο τρόπος εξεύρεσης των επιπλέον πιστώσεων για να φτάσουμε στο 10.000, ούτως ώστε η υφαρπαγή τους να μην προκαλέσει μεγαλύτερο πρόβλημα από εκείνο που θα προσπαθήσει να λύσει. Και φυσικά όλα αυτά να γίνουν χωρίς να χρειαστεί ένα μέρος των σημερινών αναγκών να εξαφανιστεί με τη μορφή συγχωνεύσεων, υποβαθμίσεων σχολείων, περικοπής της παράλληλης στήριξης κλπ. Εσείς τι λέτε, θα προλάβουν ή τέτοια εποχή του χρόνου πάλι τα ίδια θα συζητάμε;

6
Οι μόνοι όμως οι οποίοι δεν εφαρμόζουν συστηματικά τη νομοθεσία είναι οι δάσκαλοι ώστε να δημιουργούν επιπλέον θέσεις και να διορίζονται, μετατίθενται, αποσπώνται εις βάρος τελικά όλων των υπολοίπων και κυρίως των ειδικοτήτων της α/θμιας.

Μάλλον δεν γνωρίζετε την υπηρεσιακή διαδικασία για τη συγκρότηση των τμημάτων ώστε να ισχυρίζεστε κάτι τέτοιο (πόσο μάλλον όταν λέτε ότι αυτό το κάνουν "μόνο οι δάσκαλοι").

Για να λειτουργήσει ένα σχολείο με παραπάνω τμήματα από ότι προβλέπεται με βάση αυστηρά τον αριθμό των μαθητών του, απαιτείται η υποβολή αιτήματος από το ίδιο το σχολείο ή τη διεύθυνση εκπαίδευσης, το οποίο εξετάζει ο αρμόδιος Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης. Δεν μπορεί λοιπόν οποιοδήποτε σχολείο να έχει όσους δασκάλους θέλει, παρά μόνο όταν υπάρχουν ειδικές κοινωνικές, γεωγραφικές ή κτηριολογικές παράμετροι που καθιστούν δύσκολη τη λειτουργία του με βάση τα τμήματα που θα προβλέπονταν αποκλειστικά με βάση το μαθητικό δυναμικό (οι λόγοι αυτοί μνημονεύονται στις αποφάσεις έγκρισης των ΠΔΕ, τις οποίες αποδέχεται προφανώς και το ίδιο το Υπουργείο το οποίο έχει άμεση εποπτεία του τι εγκρίνεται και τι όχι μέσω του myschool).

Το ίδιο συμβαίνει και στη δευτεροβάθμια, όπου κάθε χρόνο εγκρίνονται κατά παρέκκλιση του προβλεπόμενου από τον νόμο ορίου μαθητών χιλιάδες ολιγομελή τμήματα κατευθύνσεων σε ΓΕΛ και τομέων σε ΕΠΑΛ, με πολλά από αυτά να σχηματίζονται με 1 και 2 μόνο μαθητές, όταν σε όμορα σχολεία υπάρχουν ήδη λειτουργούντα τμήματα των κατευθύνσεων ή των τομέων αυτών. Αυτό που θίγω με την ανάρτησή μου λοιπόν είναι το γεγονός πως αντί να βάλουν χέρι σε αυτά τώρα που έχουν ξεμείνει από πιστώσεις, βάζουν χέρι στα δημοτικά (που έχουν και εκείνα εγκριθεί με αντίστοιχες αποφάσεις, οι οποίες τεκμηριώνουν τον λόγο για τον οποίο επετράπησαν).

Χωρίς να θέλω να ανοίξω μια συζήτηση που θα μας κάνει να βγούμε εκτός του θέματος του παρόντος νήματος, θα πω πως καλό θα είναι όσοι δεν έχουν εικόνα για το πώς λειτουργεί ένα ολιγοθέσιο δημοτικό σχολείο, να μην βιάζονται να εξάγουν τόσο εύκολα συμπεράσματα με βάση μόνο τον αριθμό των μαθητών. Ο λόγος που αντέδρασαν οι γονείς του εν λόγω σχολείου (και σε αυτόν αναφερόμουν και εγώ στην ανάρτησή μου), είναι το γεγονός πως τα παιδιά θα κληθούν ξαφνικά να αλλάξουν εντελώς βιβλία και ύλη μαθημάτων, καθώς θα πρέπει να κάνουν τελικά τον Β' κύκλο μαθημάτων και όχι τον Α' (αυτό είναι αναπόφευκτο όταν ένα 6/θέσιο δημοτικό υποβιβάζεται για πρώτη φορά διότι οι μαθητές της Δ' και της ΣΤ' δεν γίνεται να διδαχθούν τον ίδιο κύκλο μαθημάτων που διδάχθηκαν την προηγούμενη χρονιά). Αυτό μάλιστα πολλές φορές έχει ως αποτέλεσμα πολλοί γονείς παιδιών που θα κάνουν τον αντίστροφο κύκλο μαθημάτων (π.χ. μαθητές της Γ' που θα κάνουν πρώτα την ιστορία της Δ'), να μετεγγράφουν τα παιδιά τους σε άλλα σχολεία όταν πληροφορούνται για τον υποβιβασμό του σχολείου και έτσι να πέφτει περαιτέρω το μαθητικό δυναμικό (αυτό πολλές φορές γίνεται και εσκεμμένα από τις ΔΠΕ / ΠΔΕ ούτως ώστε να "τελειώνουν" πιο γρήγορα τα σχολεία που έχουν μπει σε φθίνουσα πορεία από πλευράς αριθμού μαθητών).

Όλα αυτά όμως είναι άγνωστα στη δευτεροβάθμια. Διότι στα Γυμνάσια και τα Λύκεια δεν υπάρχει η έννοια του ολιγοθέσιου σχολείου. Ένας μόνο μαθητής είναι αρκετός ώστε να λειτουργήσει κανονικότατα ένα τμήμα Γενικής Παιδείας στη Δευτεροβάθμια και ένα Γυμνάσιο με 3 μαθητές (ένας σε κάθε τάξη) δεν πρόκειται ποτέ να γίνει μονοθέσιο, όπως θα γινόταν ένα αντίστοιχο δημοτικό (αν γλύτωνε την αναστολή λειτουργίας). Θα μου πείτε μα έχουμε τέτοια Γυμνάσια στη χώρα μας; Βεβαίως και έχουμε (και πρόκειται να αυξηθούν σημαντικά τώρα που η υπογεννητικότητα εισέρχεται και στη δευτεροβάθμια). Υπάρχει μέχρι και Γυμνάσιο με Λυκειακές τάξεις που αριθμεί συνολικά 6 μαθητές, οι οποίοι φοιτούν σε 6 διαφορετικές τάξεις (όποιος θέλει μπορώ να του πω ποιο είναι σε Π.Μ.). Για σκεφτείτε πόσους καθηγητές χρειάζεται για να λειτουργήσει μια τέτοια σχολική μονάδα και αναλογιστείτε τι προβλέπει ο νόμος όταν έχουμε ένα αντίστοιχο δημοτικό με έναν μόνο δάσκαλο να προσπαθεί να κάνει μάθημα σε 6 μαθητές, 6 διαφορετικών τάξεων του δημοτικού.

Όπως λοιπόν κανένας δεν λέει τίποτα για όλα αυτά τα Γυμνάσια και τα Λύκεια που λειτουργούν με περισσότερους καθηγητές από τους φοιτούντες μαθητές σε αυτά (και ορθώς), έτσι δεν θα πρέπει να λέγονται και πράγματα για τα ολιγοθέσια δημοτικά που με το ισχύον πλαίσιο λειτουργίας ο δάσκαλος πρέπει να γίνει ταχυδακτυλουργός ώστε να βγάλει έστω στοιχειωδώς την ύλη πολλαπλών τάξεων στον ίδιο χρόνο με τα κανονικά σχολεία. Βέβαια αν κάποιος κοιτάει απλά νούμερα στο myschool και δεν έχει ιδέα από την εκπαιδευτική πραγματικότητα, είναι λογικό να κάνει τέτοιου είδους λογικά άλματα. Εμείς οι εκπαιδευτικοί όμως δεν πρέπει να κάνουμε τα ίδια λάθη, πόσο μάλλον όταν στα χωράφια μας γίνονται πιο τραβηγμένα πράγματα από αυτά που γίνονται αλλού.

7
Κύριε Παπαδομαρκάκη, για τα χιλιάδες κενά που δηλώνουν οι ΔΠΕ/ΔΔΕ στο ΟΠΣΥΔ και επιβεβαιώνουν (λίγο πάνω, λίγο κάτω) οι ΠΔΕ δεν γνωρίζετε τίποτα; Τα κενά περιμένετε να τα μάθετε από τηλέφωνα γονέων; Εσείς όταν ήσασταν ΔΔΕ Δωδεκανήσου και Αναπληρωτής ΠΔΕ Νοτίου Αιγαίου προτρέπατε τους γονείς να παίρνουν τηλ. στο Γενικό Γραμματέα μπας και στελεχωθούν τα σχολεία;

Είστε το ίδιο άτομο που εξέδωσε πριν λίγες ημέρες αυστηρή οδηγία για την ιεραρχική υποβολή ερωτημάτων προς το Υπουργείο Παιδείας, ενώ τώρα απαξιώνετε όλη τη διοικητική ιεραρχία (την οποία έχετε διατρέξει και γνωρίζετε) και ζητάτε απευθείας τηλ. επαφή του γονέα με το Γενικό Γραμματέα; Θυμίζει κάτι από το Aló Presidente του Ούγκο Τσάβες (παρεμπιπτόντως, έχετε αρχίσει και του μοιάζετε εμφανισιακά).

Και αν δεν σας ενημέρωσαν για τα κενά οι Διευθυντές Σχολείων / ΔΠΕ / ΔΔΕ / ΠΔΕ μέσω της υπηρεσιακής οδού, εσείς τι κάνατε ως πειθαρχικός/ώς προϊστάμενος των Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης; Τους ασκήσατε πειθαρχικό έλεγχο; (δεν τολμάτε, βέβαια, αφού κι εσείς ήσασταν Αναπληρωτής ΠΔΕ από ΔΔΕ Δωδεκανήσου, οπότε...).

Σε μια κανονική χώρα, αύριο είτε εσείς δεν θα ήσασταν Γενικός Γραμματέας (Σ.Σ. και θα επιστρέφατε πάλι σε θέση ΠΔΕ, αλά Κόπτσης) είτε οι 13 ΠΔΕ θα ελέγχονταν πειθαρχικώς (ή θα παραιτούνταν από ευθιξία). Σε μια κανονική χώρα. Στην Ελλάδα αύριο απλώς είναι Πέμπτη.

Και κάτι τελευταίο: φροντίστε να εγκύψετε στο πρόβλημα ή να σκύψετε πάνω στο πρόβλημα, διότι αν ενσκήψετε πάνω στο πρόβλημα θα το κάνετε χειρότερο! (εντάξει, δεν είστε των θεωρητικών, Χημικός Μηχανικός του Πλοϊεστίου Ρουμανίας, αλλά στη θέση που βρίσκεστε δεν επιτρέπονται τέτοιοι σολοικισμοί)

Όταν τρίζει η καρέκλα σου, ξεχνάς ό,τι ήξερες. Το κυβερνητικό αφήγημα (που πρέπει να υπηρετήσεις ως Γ.Γ πάση θυσία) είναι ένα: χρήματα υπάρχουν (το κράτος πάντα έχει λεφτά για την παιδεία), απλά για τα κενά φταίνε οι εκπαιδευτικοί που παίρνουν άδειες, οι διευθυντές που φουσκώνουν τα ολοήμερα, οι ΔΠΕ / ΔΔΕ / ΔΠΕ που δεν μας ενημερώνουν σωστά για τις ανάγκες. Γενικά φταίνε όλοι εκτός από εμάς στο Μαρούσι και το Σύνταγμα. Αφού αυτό πρέπει να περάσει προς τα έξω, αυτό θα πει και ο Γ.Γ., παρ' όλο που μέχρι πριν λίγες εβδομάδες ήταν ένας από αυτούς στους οποίους φορτώνει όλο το φταίξιμο για την κατάσταση που επικρατεί.

Φαίνεται όμως πως ο κύριος Παπαδομαρκάκης δεν ξεχνάει από πού προέρχεται όταν δίνει εντολές για εξορθολογισμό. Ξεμείναμε από πιστώσεις τακτικού προϋπολογισμού; Βρείτε τρόπο να μειώσετε τα κενά της πρωτοβάθμιας. Βάλτε κριτήρια στις εγγραφές στο ολοήμερο. Συγχωνεύστε όσα τμήματα 23-25 παιδιών χωρίσατε λόγω ύπαρξης μαθησιακών δυσκολιών (και ας λέει ο νόμος το αντίθετο). Υποβιβάστε περαιτέρω ολιγοθέσια σχολεία που ήταν πάνω στο όριο του αριθμού των παιδιών (όχι όμως στην ΠΔΕ Νοτίου Αιγαίου που τα ενέκρινα εγώ ο ίδιος ως ΠΔΕ). Αξιοποιήστε και την τελευταία ώρα όλου του προσωπικού, βάλτε τους εκπαιδευτικούς να πηγαίνουν σε 5 σχολεία, αναθέστε υπερωρίες.

Όσον αφορά τη δευτεροβάθμια, μην πειράξετε τίποτα. Άντε αναθέστε μερικές υπερωρίες, όπου είναι δυνατόν. Εξάλλου οι κρατικοί πόροι αφορούσαν πάντα εσάς. Τι να κάνουμε που η πρωτοβάθμια ατύχησε και έχασε όλο το ευρωπαϊκό χρήμα; Εσείς θα συνεχίσετε να φτιάχνετε τμήματα κατευθύνσεων ακόμα και αν ένας μόνο μαθητής έχει επιλέξει τις ανθρωπιστικές σπουδές. Ακόμα και αν υπάρχει ήδη τμήμα της κατεύθυνσής του στο διπλανό λύκειο που είναι 10 λεπτά μακριά. Μην ανησυχείτε, τα 8χρονα μπορούν να πηγαίνουν σχολείο στο διπλανό χωριό, μπορούν να διαβάσουν με τη γιαγιά στο σπίτι και αν ξεκίνησαν την ιστορία της Γ' Δημοτικού και τώρα που διώξαμε τη δασκάλα τους πρέπει να κάνουν της Δ', δεν έγινε και τίποτα (Σ.Σ. αυτό συνέβη μετά την υποβάθμιση του Δημοτικού Σχολείου Παλαιού Αγιονερίου Κιλκίς). Αρκεί να μην απογοητεύσουμε τους γονείς στους οποίους τάξαμε τζάμπα φροντιστήριο για το παιδί τους στη Γ' Λυκείου (γιατί πώς αλλιώς θα εξασφαλίσουν τα ψηφαλάκια τους οι τοπικοί βουλευτές;).

8
Ίσως πρόκειται για ένα ερώτημα για δυνατούς λύτες, αλλά ας κάνω μια προσπάθεια:

Έχουμε την περίπτωση που ένας εκπαιδευτικός μετακινείται από τη σχολική μονάδα της οργανικής του θέσης (ή και της προσωρινής του τοποθέτησης αν πρόκειται για νεοδιόριστο ή αναπληρωτή) για τις ανάγκες της υπηρεσίας με απόφαση του διευθυντή εκπαίδευσης (χωρίς αίτησή του). Σύμφωνα με την εγκύκλιο των μεταθέσεων (3.1.3.) ο εκπαιδευτικός αυτός θα λάβει τα μόρια του σχολείου με τις περισσότερες ΜΣΔ.

Τι θα συμβεί όμως αν σε επόμενη φάση καταστεί δυνατό να καλυφθεί η θέση από την οποία είχε μετακινηθεί αυτός ο εκπαιδευτικός; Το λογικό θα είναι να επιστρέψει ξανά εκεί ο εκπαιδευτικός που είχε μετακινήθεί χωρίς τη θέλησή του. Αν όμως αυτό δεν συμβεί και έρθει αναπληρωτής ή κάποιος άλλος μόνιμος εκπαιδευτικός στη θέση του, ο εκπαιδευτικός που είχε αρχικά μετακινηθεί θα συνεχίσει να παίρνει τα μόρια της προηγούμενης τοποθέτησης (αν αυτά ήταν τα περισσότερα) ή θα πρέπει αναγκαστικά να πάρει τα μόρια του σχολείου που πραγματικά υπηρετεί;

Η εγύκλιος των μεταθέσεων ξεκαθαρίζει μόνο το τι συμβαίνει στην περίπτωση που το σχολείο από το οποίο είχε μετακινηθεί ήταν δυσπόσιτο (δεν θα λάβει τον διπλασιασμό):

8.3.3. Εάν οι εκπαιδευτικοί, οι οποίοι υπηρετούν στις συγκεκριμένες σχολικές μονάδες, αποσπώνται με αίτησή τους είτε εντός της ίδιας περιοχής είτε εκτός, ο χρόνος της απόσπασης δεν προσμετράται στη διετία. Αντίθετα, εάν αποσπώνται ή διατίθενται για τις ανάγκες της υπηρεσίας, εντός ή εκτός Π.Υ.Σ.Π.Ε. (ν. 3848/10), η υπηρεσία αυτή δύναται να προσμετρηθεί, υπό την απαραίτητη προϋπόθεση μη αναπλήρωσης από άλλο εκπαιδευτικό μέχρι τη λήξη του έτους. (μόνο στο συγκεκριμένο σημείο υπάρχει η παραπάνω επισήμανση)

Θεωρείτε πως η συγκεκριμένη πρόβλεψη ισχύει και για τα ΜΣΔ ή μόνο για τον διπλασιασμό; Γίνεται με άλλα λόγια κάποιος να εκμεταλλευτεί την τοποθέτησή του για τις "ανάγκες τις υπηρεσίας" λαμβάνοντας τα ΜΣΔ ενός δύσκολου σχολείου για μια ολόκληρη χρονιά, ενώ στο δύσκολο αυτό σχολείο τοποθετήθηκε αργότερα κάποιος άλλος συνάδελφος; Ή από τη στιγμή που αναπληρωθεί η θέση που είχε μείνει κενή για τις "ανάγκες της υπηρεσίας", παύει να αποδίδει τα μόρια της στον εκπαιδευτικό που είχε αρχικά τοποθετηθεί σε αυτή, αλλά δεν υπηρετεί εκεί πλέον; Ελπίζω να μην σας μπέρδεψα  :D

9
Α/θμια / Απ: ΟΠΕΚΕΠΕ και στην Παράλληλη Στήριξη;
« στις: Οκτωβρίου 02, 2025, 08:32:42 pm »
@Patreas
Δεν πήρα θέση για τα εσπερινά γιατί δεν γνωρίζω τι ακριβώς συμβαίνει σε αυτά (λογικά όμως έχεις δίκιο σε όσα λες).

Όταν μίλησα για outliers, είχα στο μυαλό μου μια προηγούμενη ανάλυση που είχα κάνει για τα ποσοστά των προσλήψεων Π.Σ. ανά περιοχή. Έψαξα και την βρήκα στο περσινό νήμα της Α' φάσης αναπληρωτών και ορίστε και ο πίνακας με τα στοιχεία για όλη την Ελλάδα: https://imgur.com/a/QCWcgxn (είναι του 2021-22, αλλά οι τάσεις υπήρχαν από τότε).

Νομίζω ότι είναι ξεκάθαρο πως η Αχαΐα και η Λάρισα ξεχωρίζουν ως οι περιοχές με τις λιγότερες προσλήψεις Π.Σ. αναλογικά με τον πληθυσμό τους (μαζί με κάποιες άλλες περιοχές όπως η Μεσσηνία και η Εύβοια). Οπότε θεώρησα πως δεν τις επέλεξες με δημογραφικά κριτήρια, αλλά για να φανεί εντυπωσιακότερα η αντίθεση τους σε σχέση με την Κρήτη (μιας και βρίσκονται πολύ κάτω από τον μέσο όρο της χώρας, ενώ η Κρήτη πολύ πάνω).

Νομίζω πως ο πίνακας μου δείχνει ξακάθαρα τις τάσεις. Υπάρχει το δίπολο Αττική - Κρήτη με περισσότερες Π.Σ. από το αναμενόμενο, με όλες τις άλλες περιφέρειες της χώρας να βρίσκονται κάτω από τον μέσο όρο (λογικό βέβαια να πέφτουν σε ένα βαθμό λόγω των ποσοστών του προαναφερθέντος διπόλου). Όμως ακόμα και εντός των ίδιων περιφερειών βλέπουμε σημαντικές διακυμάνσεις. Για παράδειγμα στην Κρήτη το Ρέθυμνο καταλαμβάνει το 3% των προσλήψεων Π.Σ., ενώ με βάση τον πληθυσμό του θα αναμέναμε ένα 1.1%. Θα περιμέναμε λοιπόν με βάση τη συλλογιστική ΟΠΕΚΕΠΕ να ισχύει κάτι αντίστοιχο και στα διπλανά Χανιά. Στα Χανιά όμως οι προσλήψεις αντιστοιχούσαν στο 1.5% των συνολικών παράλληλων, ενώ με βάση τον πληθυσμό θα περιμέναμε μεγαλύτερο ποσοστό (1.8%).

Μπορούμε να κάνουμε και άλλες συγκρίσεις που να δείχνουν πως περιοχές με παρόμοια δημογραφικά χαρακτηριστικά έχουν μεγάλες αποκλίσεις στον αριθμό των Π.Σ.. Για παράδειγμα η Αθήνα με τη Θεσσαλονίκη: Στην πρωτεύουσα έχουμε 26% των Π.Σ. έναντι 20.8% του πληθυσμού, ενώ στη συμπρωτεύουσα το ποσοστό των Π.Σ. (9.6%), είναι χαμηλότερο από το ποσοστό του πληθυσμού (10.4%).

Ως προς το τελευταίο σου σχόλιο, όταν αφήνεται να εννοηθούν πράγματα για τον κλάδο μου (για τα οποία υπάρχει ο αντίλογος), νομίζω πως έχω κάθε δικαίωμα να τον υπερασπιστώ (και πιστεύω πως αυτό θα έκανε ο οποιοσδήποτε). Αλλά όχι και αμείλικτος με τους υπολοίπους. Δεν άνοιξα (ακόμα) θέμα για τα φετινά ολιγομελή τμήματα στη Δευτεροβάθμια, στα οποία δεν τολμά να βάλει χέρι κανένας (ενώ στα δημοτικά άρχισε ήδη η νέα φάση συμπτύξεων). Δεν αναρωτήθηκα γιατί ΚΑΝΕΝΑΣ γονέας δεν έχει διαμαρτυρηθεί για τις φετινές ελλείψεις των ολοήμερων νηπιαγωγείων στα Μ.Μ.Ε. (που με αυτά τα ποσοστά κάλυψης στους ΠΕ60 θα έπρεπε όλοι να έχουν ξεσηκωθεί που δεν θα μπορούν να αφήσουν τα παιδιά τους στο ολοήμερο). Αντιθέτως, για τα ολοήμερα δημοτικά (που κάποιοι έλεγαν ότι γράφουμε παιδιά - φαντάσματα) έχουν ξεσηκωθεί οι πάντες. Αναρωτήθηκε λοιπόν κανείς γιατί κανένας γονιός δεν διαμαρτυρήθηκε φέτος για τα κενά στα νηπιαγωγεία; Αλλά είπαμε, πρέπει να χτυπήσουμε για ακόμα μια φορά τα δημοτικά (δίνοντας έτσι τον απαραίτητο χώρο για να αναπτυχθούν ανεξέλεγκτα τα -ακόμα αρρύθμιστα- κέντρα μελέτης). Εξάλλου, οι δάσκαλοι δουλεύουν. Να δούμε όμως για πόσο ακόμα...

10
Α/θμια / Απ: ΟΠΕΚΕΠΕ και στην Παράλληλη Στήριξη;
« στις: Οκτωβρίου 02, 2025, 01:36:49 am »
Δεν ξέρω πόσοι θα συμφωνήσουν μαζί σου (αν και προεξοφλείς ότι οι περισσότεροι, αν όχι όλοι όσοι έχουν υπηρετήσει στην Κρήτη θα συμφωνήσουν μαζί σου) και σε τι ακριβώς θα συμφωνήσουν. Επειδή, όμως, η κάλυψη των κενών Παράλληλης Στήριξης στην Α' Φάση έγινε με οριζόντια ποσόστωση επί των δηλωθέντων κενών (αφού πρώτα καλύφθηκαν 100% τα κενά Παράλληλης για BRAILLE και ΝΟΗΜΑΤΙΚΗ), αυτοί που το έχουν κάνει "φάμπρικα" και δεν ομαδοποιούν είναι οι ευνοημένοι της υπόθεσης.

Στο θέμα του υπολογισμού των κενών, συμφωνώ ότι κάποιοι το έχουν κάνει φάμπρικα με τη μη ομαδοποίηση (έχοντας φυσικά την αναγκαία πολιτική κάλυψη από πίσω). Δεν τους ψέγω όμως γιατί αυτό είναι προς το συμφέρον των παιδιών. Απλά τα τυχερά παιδιά είναι αυτά της Κρήτης και όχι της υπόλοιπης Ελλάδας. Αυτό είναι το ζήτημα. Οπότε δέχομαι τους προβληματισμούς σου ως προς αυτό.

Αυτό στο οποίο δεν συμφωνώ, είναι το να εμπλέκουμε και τα ΚΕΔΑΣΥ στην υπόθεση αυτή, ουσιαστικά μιλώντας για βιομηχανία πλαστών γνωματεύσεων. Να επισημάνω για όσους δεν το γνωρίζουν πως για να λάβει ένας μαθητής Π.Σ., θα πρέπει να έχει και γνωμάτευση από Ψυχίατρο για το είδος της δυσκολίας του (συνήθως ΔΕΠΥ ή φάσμα αυτισμού). Επομένως όλες οι εγκρίσεις για Π.Σ. στην Κρήτη (και την υπόλοιπη χώρα) έχουν από πίσω τους αναλυτική τεκμηρίωση για την αναγκαιότητα της χορήγησης Π.Σ. και δεν δίνονται τόσο εύκολα όσο πιστεύουν πολλοί.

Για τις διαφορές τώρα που υπάρχουν ανάμεσα στους μαθητές και τις ιδιαιτερότητές τους ανά την χώρα, πολλές φορές και εμείς οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί δεν γνωρίζουμε πολλά (εξάλλου δεν υπάρχουν σχετικές έρευνες). Για να δείξω όμως ότι υπάρχουν χαοτικές διαφορές ανάμεσα στα προφίλ των μαθητών που ζουν σε διαφορετικές περιοχές, ας φέρω ένα (εξίσου ακραίο με αυτά που έφερε ο Patreas), παράδειγμα:

Έχουμε τη Λήμνο στο Βόρειο Αιγαίο και τη Λέρο στο Νότιο. Η Λήμνος έχει πληθυσμό περίπου 16.000 κατοίκους, ενώ η Λέρος περίπου 8.000 (τον μισό δηλαδή). Για τις ανάγκες της αξιολόγησης των δυσκολιών των μαθητών η Λήμνος έχει το δικό της ΚΕΔΑΣΥ, ενώ η Λέρος εξυπηρετείται από το ΚΕΔΑΣΥ της γειτονικής Καλύμνου (άρα είναι πιο εύκολο να πάει ένας μαθητής της Λήμνου για αξιολόγηση, παρά ένας μαθητής της Λέρου).

Στη Λήμνο στην Α' φάση αναπληρωτών προσλήφθησαν 7 αναπληρωτές Π.Σ. για 16 κενά (σε νηπιαγωγεία και δημοτικά). Πόσα από αυτά να έχουν προκύψει κατόπιν ομαδοποίησης (γνωματεύσεις μαθητών ίδιου τμήματος) ; Τα μισά; Άντε λοιπόν οι γνωματεύσεις να ήταν το πολύ 25.
Θέλετε να μάθετε πόσοι προσλήφθησαν στη Λέρο; 17 ! Και πόσες ήταν οι γνωματεύσεις; Κρατηθείτε: 52 (και νομίζω πως λείπουν και κάποια νηπιαγωγεία από τον πίνακα του αιρετού).

Πώς λοιπόν εξηγείται αυτή η χαοτική διαφορά ανάμεσα σε 2 νησιωτικές περιοχές της Ελλάδας με παρόμοια πληθυσμιακή σύσταση και (φαντάζομαι) παρόμοιους δημογραφικούς δείκτες; Είναι απλά 2 ΚΕΔΑΣΥ που αποφάσισαν με εντελώς διαφορετικά κριτήρια αξιόγησης των μαθητών; Υπάρχουν παράγοντες τύπου ΟΠΕΚΕΠΕ και στη Λέρο; Ή είναι άλλοι λόγοι στη μέση; Και ναι δεν επέλεξα τα συγκεκριμένα νησιά στην τύχη και το παραδέχομαι.

11
Α/θμια / Απ: ΟΠΕΚΕΠΕ και στην Παράλληλη Στήριξη;
« στις: Οκτωβρίου 01, 2025, 11:12:29 pm »
Κάποιες επισημάνσεις ως προς την ανάρτηση του Patreas (χωρίς να διαφωνώ με το γενικό νόημα της παρέμβασής του):

Α) Τα νούμερα και τα ποσοστά που παρουσιάζονται αφορούν προσλήψεις και όχι αριθμό γνωματεύσεων. Οι διαγνώσεις είναι όντως πολύ αυξημένες στην Κρήτη σε σχέση με την υπόλοιπη χώρα, όμως τα ποσοστά αυξάνονται σημαντικά και λόγω της μη ομαδοποίησης των κενών ανά τμήμα, που και εγώ έχω παρατηρήσει να συμβαίνει σε κάποιες περιπτώσεις (σε άλλες περιοχές οι ΔΠΕ είναι τόσο αυστηρές που έχουν φροντίσει όλα τα παιδιά με γνωμάτευση για Π.Σ. να βρίσκονται στο ίδιο τμήμα, οπότε συρρικνώνονται σημαντικά τα κενά). Το ότι την Κρήτη είναι πολύ ελαστικοί ως προς αυτό το κομμάτι έχει ως αποτελεσμα ο ίδιος αριθμός γνωματεύσεων να δίνει αρκετά περισσότερα κενά στην πράξη, σε σχέση με αλλού.

Β) Δεν έχουν επιλεγεί τυχαία οι περιοχές που συγκρίνονται μεταξύ τους. Είχα κάνει και εγώ κάποια στιγμή έναν συγκριτικό πίνακα με την κατανομή των προσλήψεων Π.Σ. ανά περιοχή (τον είχα παραθέσει σε σχετικό νήμα) και θυμάμαι πως η Αχαΐα είχε το χαμηλότερο ποσοστό γνωματεύσεων στη χώρα αναλογικά με τον πληθυσμό της (βρίσκεται πολύ χαμηλά σε σχέση με τον μέσο όρο της χώρας και η διαφορά είναι αισθητή ακόμα και σε σχέση με τους γειτονικούς νομούς, οπότε το χαμηλό αυτό ποσοστό ίσως οφείλεται στην αυστηρότητα του οικείου ΚΕΔΑΣΥ). Επιπλέον, υπάρχουν μεγάλα αστικά κέντρα που έχουν και αυτά ποσοστά μεγαλύτερα από τον πανελλήνιο μέσο όρο (θυμάμαι πως ο Πειραιάς συναγωνιζόταν την Κρήτη), ενώ οι περισσότερες επαρχιακές περιοχές της χώρας (ειδικά στην Βόρεια Ελλάδα), έχουν ποσοστα χαμηλότερα από τον μέσο όρο. Ακόμα και εντός της Κρήτης θυμάμαι πως υπήρχαν σημαντικές διαφορές (π.χ. τα Χανιά ήταν κάτω από τον μέσο όρο, ενώ το Ρέθυμνο ήταν πρωταθλητής πανελλαδικά). Οπότε η σύγκριση Ρεθύμνου - Αχαΐας δεν είναι καθόλου τυχαία (και οι 2 περιπτώσεις όμως δεν αντιπροσωπεύουν τον μέσο όρο της χώρας). Αν είχαμε έναν πίνακα με όλες τις περιοχές της χώρας θα φαινόταν πως η κατανομή ανά τη χώρα είναι πολύ πιο ομαλή, ενώ εδώ τονίζονται επίτηδες οι outliers για να υποστηριχθεί το επιχείρημα περί εύνοιας της Κρήτης στις γνωματεύσεις / προσλήψεις (το οποίο ισχύει, αλλά δεν οφείλεται μόνο σε λόγους τύπου ΟΠΕΚΕΠΕ).

Γ) Τα νούμερα δεν λένε πάντα όλη την αλήθεια. Κάποιος στατιστικολόγος που βλέπει απλά αριθμούς και βγάζει ποσοστά, συγκρίνοντας την Αχαΐα με το Ρέθυμνο θα θεωρούσε πως αφού οι μαθητές είναι μαθητές όπου και να βρίσκονται, κάτι δεν πάει καλά στη διαδικασία της αξιολόγησης τους από τα ΚΕΔΑΣΥ (π.χ. υπάρχουν αυστηρά κριτήρια στην μια περίπτωση και χαλαρά στην άλλη). Ένας εκπαιδευτικός όμως της πράξης που έχει υπηρετήσει σε διαφορετικές περιοχές της χώρας μπορεί να καταλάβει πως δεν είναι όλα τα παιδιά ίδια. Δεν θέλω να παρεξηγηθώ, ούτε να να στοχοποιήσω συγκεκριμένες περιοχές της χώρας μας, πιστεύω όμως ότι ακόμα και η ίδια διεπιστημονική ομάδα ενος ΚΕΔΑΣΥ αν επισκεπτόταν σήμερα ένα 20αρι τμήμα Δημοτικού της Πάτρας θα παρέπεμπε 5 μαθητές από τους 20, ενώ αν πήγαινε αύριο σε ένα αντίστοιχο τμήμα του Ρεθύμνου θα παρέπεμπε 10 από τους 20 (και πιστεύω πως πολλοί δάσκαλοι θα συμφωνήσουν εδώ μαζί μου). Το γιατί συμβαίνει αυτό, θέλει επιστημονική μελέτη για να απαντηθεί, αλλά οι λόγοι μπορεί να βρίσκονται πολύ μακριά από πολιτικές εξυπηρετήσεις και ΟΠΕΚΕΠΕ.

Με λίγα λόγια, πολύ ενδιαφέρουσα η ανάλυση του Patreas για τα κατορθώματα των Κρητικών και στο πεδίο της εκπαίδευσης (και ιδίως στο όμορφο Ρέθυμνο, σκεφτείτε ποιος κατάγεται από εκεί και θα καταλάβετε), άλλο όμως η διαχείριση των κονδυλίων και άλλο η "αθρόα βιομηχανία των γνωματεύσεων". Ακόμα και αν εκεί στην Κρήτη όλοι ήταν τίμιοι και νομοταγείς, θα είχαμε πολύ περισσότερα παιδιά με γνωμάτευση για Παράλληλη Στήριξη σε σχέση με την υπόλοιπη χώρα και όποιος εκπαιδευτικός έχει υπηρετήσει εκεί πέρα πιστεύω πως θα συμφωνήσει σε αυτό μαζί μου.

12
Διάφορα θέματα αδιόριστων / Απ: Διορισμοί και το 2026
« στις: Σεπτεμβρίου 30, 2025, 11:42:40 pm »
Σας ευχαριστούμε πολύ! Είναι επιτακτική αναγκαιότητα οι τουλάχιστον 20.000 διορισμοί μονίμων στην εκπαίδευση  κατά τα επόμενα δύο έτη (2026 & 2027) για να υπάρξει και συνακόλουθη μείωση αναπληρωτών έως το 2027.

Καλά, αν δεν υπάρξει σωστός σχεδιασμός δεν θα υπάρξει συνακόλουθη μείωση των αναπληρωτών, αλλά συνακόλουθη αύξησή τους, όπως συνέβη φέτος (βλ. την ιστορία με τα Τμήματα Ένταξης).

Αν και είναι πολύ νωρίς για να ανοίξουμε μια τέτοια κουβέντα, το λογικό θα είναι να καλυφθούν με διορισμούς τα υπόλοιπα Τ.Ε. που ιδρύθηκαν φέτος (με τους νέους οριστικούς πίνακες ειδικής θα καταστεί εφικτό σε όλους τους κλάδους) και να συνεχιστεί η ίδρυση νέων Τ.Ε., ούτως ώστε να εγκαταλειφθεί οριστικά ο θεσμός της Παράλληλης Στήριξης (λογικά σειρά θα πάρουν τα δημοτικά που απασχολούν και το μεγαλύτερο ποσοστό αναπληρωτών Π.Σ.).

Το θέμα είναι ποια προγράμματα ΕΣΠΑ θα θυσιαστούν στον βωμό των νέων διορισμών. Γιατί αν δεν επιλεγούν τα σωστά, θα υπάρξει ζήτημα με τις πρόσληψεις αναπληρωτών (βλ. τα φετινά νήματα φάσεων αναπληρωτών). Και να μην ξεχνάμε πως του χρόνου θα είναι εκλογική χρονιά. Οπότε δεν τους παίρνει να συμβούν τα φετινά. Μένει να δούμε λοιπόν αν έχουν σκοπό να βάλουν το χέρι βαθιά στην τσέπη (γιατί αλλιώς δεν βγαίνει), ή αν θα επιλέξουν την οδό των περικοπών και του εξορθολογισμού αναγκών (όπως έχει ήδη ξεκινήσει φέτος στο ολοήμερο). Βέβαια η δεύτερη επιλογή έχει επίσης πολιτικό κόστος και δεν ξέρω κατά πόσο θα τους βγει σε καλό αν π.χ. του χρόνου τον Μάρτιο θεσπίσουν εκ των προτέρων κριτήρια για τις εγγραφές των μαθητών στο ολοήμερο.

Κάποιοι ίσως θεωρήσουν το παρακάτω ερώτημα άσχετο με το νήμα αλλά, αλήθεια, εκείνη η περιβόητη ρύθμιση του καθεστώτος λειτουργίας των κέντρων μελέτης θα προχωρήσει ποτέ, ή πρώτα θα πρέπει να διαλυθεί εντελώς ο θεσμός του ολοήμερου σχολείου, με την ευκαιρία του τερματισμού του αντίστοιχου ΕΣΠΑ; Γιατί δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι πίσω από τους διορισμούς υπάρχουν και παράπλευρες απώλειες, που μάλλον λίγο τις δίνουμε σημασία. Απόδειξη όσα συμβαίνουν μετά τους φετινούς 10.000 διορισμούς. Αν λοιπόν φέτος έγινε η αρχή για το τέλος του ολοήμερου σχολείου, σκεφτείτε ποιου θεσμού το τέλος θα σηματοδοτηθεί με τους επόμενους διορισμούς...

13
Δεν μπορεί μια διεύθυνση να δώσει σε αναπληρωτή για τοποθέτηση ένα απομακρυσμένο κενό με σκοπό αν έρθει το βύσμα μετά σε επόμενη φάση να του δώσει ένα κοντινό;

Αν η διεύθυνση αυτή δεν δέχεται καθόλου αυτό που λέμε "βελτίωση θέσης", τότε ναι, μπορεί. Αλλά δεν θεωρώ πως είναι συχνό φαινόμενο στους αναπληρωτές, γιατί κανένας δεν εγγυάται πως το "βύσμα" θα προσληφθεί στην επόμενη φάση στην εν λόγω περιοχή. Το ότι δίνονται τα πιο δύσκολα κενά στην Α' φάση γίνεται γιατί πρέπει να καλυφθούν πάση θυσία, με την προοπτική πως μπορεί να μην ακολουθήσουν καθόλου νέες προσλήψεις.

Ουσιαστικά θέλω να πω πως κακώς δαιμονοποιούμε τις "βελτιώσεις θέσεων" και τις διευθύνσεις που τις κάνουν. Δεν είναι τόσο δύσκολο πριν από κάθε νέα φάση αναπληρωτών, αντί να δηλώσουν κατευθείαν τα εναπομείναντα κενά στο ΟΠΣΥΔ, να μετακινήσουν τους ήδη υπάρχοντες αναπληρωτές που ζήτησαν να τοποθετηθούν σε αυτά και να δηλώσουν τελικά στο ΟΠΣΥΔ τα σχολεία των αναπληρωτών των προηγούμενων φάσεων που μετακινήθηκαν. Έτσι προασπίζονται τα συμφέροντα των συναδέλφων και δεν καταστρατηγείται η σειρά του πίνακα. Απλά με το υπάρχον πλαίσιο, αυτό γίνεται με απλές αιτήσεις των ενδιαφερομένων εκπαιδευτικών και όχι με την εκ νέου δήλωση όλων όσων προσλήφθηκαν στις προηγούμενες φάσεις στα επικαιροποιημένα κενά (εδώ είναι που οι έχοντες την πληροφορία μπορεί να έχουν κάποιο προβάδισμα).

14
Δυστυχώς είναι κάτι που βάση του πλαισίου τοποθέτησης αναπληρωτών ορίζεται να γίνει έτσι. Με αυτόν τον τρόπο όμως δίνεται χώρος στο βύσμα. Π.χ. Να δοθεί ένα μακρινό κενό στον Α και μετά ο Β σε επόμενη φάση να τοποθετηθεί στην πόλη/χωριό του, όντας σε χαμηλότερη θέση από το Β. Και δυστυχώς κάποιες ΔΔΕ δεν επιτρέπουν την τροποποίηση τοποθέτησης σε αναπληρωτές.

Δεν μπορώ να καταλάβω πώς "δίνεται χώρος στο βύσμα", όταν οποιοσδήποτε μόνιμος ή αναπληρωτής μπορεί να κάνει αίτηση βελτίωσης (τροποποίησης τοποθέτησης για την ακρίβεια) και με βάση τα μόριά του (μόρια απόσπασης για τους μόνιμους και σειρά πίνακα για τους αναπληρωτές) να "βελτιώσει" την τοποθέτησή του.

Αν υπάρχει κάποιο ζήτημα, αυτό είναι η έλλειψη πληροφόρησης όλων των ενδιαφερόμενων εκπαιδευτικών για τα υφιστάμενα κενά (ούτως ώστε να δηλώσουν τα "σωστά" σχολεία). Ακόμα και έτσι όμως κανένας δεν σε εμποδίζει μετά από μια μη επιθυμητή τοποθέτηση να καταθέσεις μια γενική αίτηση προς τη ΔΠΕ/ΔΔΕ σου όπου να ζητάς να τροποποιηθεί η τοποθέτησή σου υποδεικνύοντας τις σχολικές μονάδες που θα προτιμούσες να τοποθετηθείς. Αν έχεις περισσότερα μόρια από το "βύσμα", τότε σε καμία περίπτωση δεν θα τοποθετηθεί σε σχολείο που επιθυμείς αναπληρωτής με λιγότερα μόρια από εσένα (εφόσον φυσικά η διεύθυνση μπει στον κόπο να κάνει τροποποιήσεις τοποθέτησεων του ήδη υπάρχοντος προσωπικού πριν από τις νέες προσλήψεις).

Σελίδες: 123 ... 66

Pde.gr, © 2005 - 2025

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 33123
  • Τελευταία: DESAPO
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1194313
  • Σύνολο θεμάτων: 19569
  • Σε σύνδεση σήμερα: 671
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 2144
  • (Αυγούστου 21, 2024, 05:10:38 pm)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 4
Επισκέπτες: 518
Σύνολο: 522

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.101 δευτερόλεπτα. 31 ερωτήματα.