Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.

Μηνύματα - neossos

Σελίδες: 123 ... 52
1
Διάφορα θέματα αδιόριστων / Απ: Διορισμοί και το 2025
« στις: Απριλίου 24, 2025, 06:38:18 pm »
Σε τι επίπεδα βλέπετε τους διορισμούς σε ΕΕΠ-ΕΒΠ φέτος;

Να ξεκαθαρίσω πως ότι γράφω αποτελεί καθαρά προσωπική μου άποψη και μπορεί να βρίσκεται πολύ μακριά από τις πραγματικές προθέσεις αυτών που παίρνουν τις αποφάσεις.

Στο ΕΕΠ-ΕΒΠ υπάρχει υπόλοιπο κάποιων εκατοντάδων οργανικών από πέρυσι τόσο στις ΕΔΥ, όσο και στις ΣΜΕΑΕ (δεν θυμάμαι τα ακριβή νούμερα, αν κάποιος συνάδελφος τα έχει πρόχειρα ας τα γράψει). Επίσης φέτος υπάρχει η δυνατότητα διορισμών και σε ΚΕΔΑΣΥ, για τα οποία είχε ακουστεί και η πρόθεση δημιουργίας 700 νέων οργανικών (ΕΕΠ και εκπαιδευτικών). Έχει ακουστεί επίσης γενικά και αόριστα η πρόθεση ενίσχυσης του αριθμού των ΠΕ23 και ΠΕ30 στις ΕΔΥ, ώστε να μην πηγαίνουν μόνο μία μέρα σε κάθε σχολείο. Το πρόβλημα όμως εδώ είναι πως αν αυξηθούν οι θέσεις στις ΕΔΥ δεν θα αυξηθούν μόνο τα οργανικά, αλλά και τα λειτουργικά κενά, οπότε το κόβω κάπως δύσκολο να υλοποιηθεί τώρα που τους καίει τόσο να μειώσουν τους αναπληρωτές.

Ένας επίσης παράγοντας που μπορεί να επηρεάσει τους διορισμούς σε ΕΕΠ-ΕΒΠ και ειδική είναι οι νέοι πίνακες του ΑΣΕΠ. Αν δηλαδή υπάρξουν πιέσεις από υποψήφιους για μετάθεση των διορισμών της ειδικότητάς τους για του χρόνου. Σε ειδικότητες μάλιστα που υπάρχει δυσκολία εύρεσης ικανού αριθμού υποψηφίων ίσως η μετάθεση κάποιων διορισμών για το 2026 να είναι μονόδρομος.

2
Διάφορα θέματα αδιόριστων / Απ: Διορισμοί και το 2025
« στις: Απριλίου 24, 2025, 05:47:31 pm »
Στους φετινούς διορισμούς θεωρείτε ότι θα δοθεί έμφαση και στην ειδική αγωγή; σε ποιες ειδικότητες;

Αυτό είχε διαμηνυθεί στις τελευταίες συναντήσεις εκπαιδευτικών σωματείων με τον Γενικό Γραμματέα. Από τότε που ανέλαβε η νέα υπουργός μπορεί βέβαια τα πράγματα να έχουν αλλάξει. Όσο ο Πιερρακάκης ήταν στη θέση του, δεν στάλθηκε ούτε καν κάποια τυπική εγκύκλιος ώστε να γίνουν απο τις διευθύνσεις εισηγήσεις για νέες οργανικές στους ΠΕ60 (δεν γίνεται από την μια μέρα στην άλλη η συστασή τους). Προχθές δόθηκε απάντηση σε ερώτημα βουλευτή σχετικά με το θέμα (την παρέθεσε ο χρήστης stroumfaki), η οποία δεν άφηνε κανένα ενδεχόμενο σύστασης και ξαφνικά σήμερα στο πλαίσιο της γενικότερης επικοινωνιακής τακτικής της κυβέρνησης περί επανεκκίνησης μετά τις διακοπές του Πάσχα έγινε αυτή η εμφάνιση της υπουργού όπου δέχτηκε να απαντήσει στην ερώτηση που τόσο καιρό απέφευγε (και επειδή η απάντηση της στην εκπομπή δεν ήταν και τόσο ξεκάθαρη, βγήκε και ολόκληρο δελτίο τύπου από το υπουργείο μετά).

Η δική μου αίσθηση είναι πως απλά θα κερδίσουν όσοι είναι πιο κοντά στην υπουργό και το επιτελείο της (όπως συμβαίνει πάντα με τον εκάστοτε υπουργό). Ο σχεδιασμός του Πιερρακάκη (αν και εφόσον υπήρξε) πάει στα σκουπίδια και ξεκινάει από την αρχή το γνωστό παιχνίδι των ημετέρων. Προτεραιότητα βέβαια πιστεύω πως θα έχουν οι ΠΕ06 (γιατί κανείς δεν ξέρει πότε θα έρθει η επόμενη κρίση της κυβέρνησης που θα φέρει από ανασχηματισμό μέχρι και εκλογές).

3
Διάφορα θέματα αδιόριστων / Απ: Διορισμοί και το 2025
« στις: Απριλίου 24, 2025, 04:35:25 pm »
Ίσως είναι από τις λίγες περιπτώσεις που παίζει να γίνουν διορισμοί κάπου, ώστε να μην υπάρξει απογοήτευση μετά το "κλίμα" που διαμορφώθηκε από την πρώτη στιγμή που έγινε λόγος για έμφαση στην πρωτοβάθμια και την ειδική αγωγή στους διορισμούς του 2025.

Και για να μην παρεξηγηθώ, κενά νηπιαγωγών σήμερα υπάρχουν και μάλιστα πάρα πολλά (το αν βέβαια η πραγματική φοίτηση στο ολοήμερο ταυτίζεται με την αποτυπωθείσα στο myschool είναι ένα θέμα). Μάλιστα το ερχόμενο σχολικό έτος τα κενά ΠΕ60 ενδέχεται να αυξηθούν και άλλο καθώς το 2020 και το 2021 (έτη γέννησης των νηπίων που θα φοιτήσουν το 2025-26), ο αριθμός των γεννήσεων σταθεροποιήθηκε γύρω στις 85.000. Η μεγάλη μείωση θα έρθει αναπόφευκτα τα επόμενα σχολικά έτη, καθώς το 2022 οι γεννήσεις έπεσαν απότομα στις 76.000, το 2023 στις 72.000, το 2024 στις 69.000 και η μέχρι τώρα τάση από τα ληξιαρχεία δείχνει πως το 2025 οι γεννήσεις πιθανόν να σπάσουν κάθε ρεκόρ, πέφτοντας ενδεχομένως ακόμα και κάτω απο τις 60.000 (οι μισές σε σχέση με το 2008, έτος γέννησης των παιδιών που θα φοιτήσουν το ερχόμενο έτος στη Γ' Λυκείου).

Αυτό ίσως πρέπει να το έχουν στο μυαλό τους όσοι θα βρίσκονται σε θέση διορισμού, ώστε να μην βρεθούν μελλοντικά προ εκπλήξεων (όπως βρέθηκαν οι νεοδιόριστοι του 2024 στη δευτεροβάθμια). Και εξηγούμαι: αν έχουμε έναν τετραψήφιο αριθμό σύστασης οργανικών ΠΕ60 Γενικής, τότε για να δοθούν για διορισμούς θα πρέπει να γίνουν πρώτα συμπληρωματικές μεταθέσεις. Αν υποθέσουμε πως οι νέες οργανικές θα πατήσουν πάνω στα λειτουργικά κενά που προκύπτουν από το ολοήμερο, τότε το μεγαλύτερο μέρος τους θα αφορά την Αττική και δευτερευόντως ίσως κάποια άλλα αστικά κέντρα όπως η Θεσσαλονίκη και το Ηράκλειο, καθώς μόνο εκεί υπάρχουν οι σχετικές ανάγκες. Περιοχές όπως η Θεσσαλία ή η Ήπειρος έχουν ήδη μεγάλο αριθμό υπεράριθμων νηπιαγωγών (επειδή οι ήδη συσταθείσες οργανικές ολοημέρου υπερεπαρκούν), οπότε οι ΠΕ60 που θα διοριστούν με τόπο συμφερόντων τις περιοχές αυτές θα έχουν λίγες προοπτικές μελλοντικής μετάθεσης. Το ίδιο θα ισχύει για τους νηπιαγωγούς με τόπο συμφερόντων τη Θεσσαλονίκη ή και ευρύτερα τη Μακεδονία, καθώς με το που θα συσταθούν οι οργανικές θα τις καταλάβουν οι ήδη μόνιμες συναδέλφισσες που περιμένουν χρόνια στην ουρά και πολύ δύσκολα θα περισσέψουν θέσεις για διορισμούς. Μάλιστα επειδή οι ανάγκες αυτές δεν θα υπάρχουν σε 3-4 χρόνια από σήμερα, σταδιακά οι οργανικές θα αρχίσουν να καταργούνται με τη διαδικασία των σχολικών μεταβολών (όπως έχει ήδη αρχίσει να συμβαίνει με τα δημοτικά), με αποτέλεσμα οι μελλοντικές συνταξιοδοτήσεις να μην έχουν μεγάλη δυναμική ανοίγματος νέων οργανικών κενών. Με λίγα λόγια, όσο μεγαλύτερος είναι ο αριθμός των νέων οργανικών που θα συσταθούν στους ΠΕ60, τόσο μεγαλύτερη θα είναι και η ταφόπλακα που θα μπει στο μέλλον του κλάδου.

Και όλα αυτά δεν τα λέω για να κινδυνολογήσω. Απλά θεωρώ πως ένα αίτημα για μείωση του αριθμού των νηπίων ανά τμήμα στο 20 για παράδειγμα, ή η δημιουργία νέων οργανικών ειδικής αγωγής στα νηπιαγωγεία θα ήταν λύσεις που θα βοηθούσαν πολύ περισσότερο τους νηπιαγωγούς μακροπρόθεσμα. Το να συσταθούν 1.000 νέες οργανικές στην Αττική θα ευνοήσει προφανώς όσες νηπιαγωγούς διαμένουν στην Αττική και βρίσκονται σε θέση διορισμού, θα χαντακώσει όμως όλες τις υπόλοιπες που θα εγκλωβιστούν για πολλά χρόνια στην πρωτεύουσα. Και μιλάω για Αττική γιατί πραγματικά εκεί εντοπίζεται σχεδόν εξολοκλήρου το πρόβλημα με την έλλειψη οργανικών.

4
Διάφορα θέματα αδιόριστων / Απ: Διορισμοί και το 2025
« στις: Απριλίου 17, 2025, 12:43:09 pm »
Σχεδόν το σύνολο. Ιδρύθηκε το 100% των προτάσεων στην ειδική (49 θέσεις) και 51 λιγότερες στη γενική (304 από τις 355 που είχαν προταθεί).

Έχεις δίκιο. Είχα την εντύπωση πως στις 3.000 συμπεριλαμβάνονταν και οι εισηγήσεις της ειδικής. Σύμφωνα με τον Patreas πέρυσι συστάθηκαν 152 οργανικές ειδικοτήτων σε ειδικά σχολεία (οι περισσότερες στους ΠΕ86), για να καλύφθούν στη συνέχεια εξολοκλήρου με διορισμούς.

Κάτι που όπως έγραψα πρόσφατα, ίσως να μην ήταν τυχαίο. Γιατί μαζί με αυτές, καλύφθηκαν και 1.000 νεοσυσταθείσες θέσεις ΕΕΠ-ΕΒΠ σε ΣΜΕΑΕ (ενώ υπήρχαν εκατοντάδες ήδη υπάρχοντα κενά ΠΕ23 και ΠΕ30 στις ΕΔΥ), καθώς και το σύνολο των ήδη υπαρχόντων κενών ειδικής σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια. Όλες αυτές οι θέσεις καλύπτονταν μέχρι πρότινος μέσω ΕΣΠΑ από το ίδιο πακέτο (των ΣΜΕΑΕ-ΤΕ). Το οποίο μάλιστα διαχρονικά ήταν ανεπαρκές και οι λιγοστές του πιστώσεις διατίθενταν κατά βάση για την κάλυψη των κενών στα ειδικά σχολεία (με αποτέλεσμα τα Τ.Ε. να μένουν ακάλυπτα, ειδικά μετά τη Β' φάση αναπληρωτών).

Αν τώρα σκεφτούμε πως οι 2 αυτοί θεσμοί δεν ταιριάζουν ιδιαίτερα με αυτό που η Ε.Ε. θεωρεί συμπερίληψη και για την επίτευξη του οποίου μας δίνει κονδύλια (μέχρι το 2027), η δημιουργία τόσων νέων οργανικών στις ΣΜΕΑΕ ίσως να είναι μια συνειδητή επιλογή του υπουργείου (που σίγουρα κοιτάει και προς το μέλλον). Μάλιστα τάση για ίδρυση νέων ειδικών σχολείων φάνηκε και στις προτάσεις για τις σχολικές μεταβολές τον Νοέμβριο. Μένει να δούμε τι θα συμβεί με τα τμήματα ένταξης, όπου και εκεί υπάρχουν στο συρτάρι εκατοντάδες προτάσεις που δεν έχουν ικανοποιηθεί.

5
Διάφορα θέματα αδιόριστων / Απ: Διορισμοί και το 2025
« στις: Απριλίου 17, 2025, 12:02:54 am »
Υπάρχουν και οι ειδικότητες στην α βαθμια !!Ειδικά των αγγλικών με την τη νέα υπουργο θα ευνοηθούν φέτος , μιας και αδικήθηκαν πέρυσι με ελαχιστους διορισμούς.

Ακριβώς. Να μην ξεχνάμε πως η σύσταση 300 περίπου νέων οργανικών ΠΕ06 έμεινε στο συρτάρι πέρυσι, μαζί με το σύνολο των 477 προτάσεων σύστασης νέων οργανικών για τους ΠΕ11. Την ίδια στιγμή το σύνολο των προτάσεων σύστασης νέων οργανικών ΠΕ86 έγινε δεκτό (353), κάτι που προφανώς δεν ήταν καθόλου τυχαίο.

Για να δικαιολογηθούν όλες αυτές οι προτάσεις σύστασης οργανικών στους ΠΕ06 λήφθηκε υπόψη από τις διευθύνσεις και η δυνατότητα συμπλήρωσης του ωραρίου των εκπαιδευτικών στα νηπιαγωγεία (όπως επίσης και στο ολοήμερο πρόγραμμα). Επόμενο λοιπόν είναι το ενδεχόμενο αυτές οι προτάσεις να βγουν από το συρτάρι της νέας υπουργού (επί της θητείας της οποίας θεσπίστηκε η εισαγωγή της αγγλικής γλώσσας στο νηπιαγωγείο).

Βέβαια εκτός από τις όποιες συντεχνιακές λογικές, υπάρχει σίγουρα και η σκέψη για το αν οι ανάγκες αυτές θα υπάρχουν για πολύ ακόμα. Αν δηλαδή είναι σκόπιμο να υπάρξει σύσταση και 2ης οργανικής ΠΕ06 ή ΠΕ11 σε ένα 12/θέσιο δημοτικό σχολείο, τη στιγμή που αυτό το σχολείο σε 6 χρόνια από σήμερα μπορεί να είναι 6/θέσιο. Το ίδιο ισχύει και για το ολοήμερο και για το εάν είναι αναγκαίο να συσταθούν επιπλέον οργανικές για κάτι που για το υπουργείο είναι ευμετάβλητο, υποδεέστερο ή και αποτυχημένο σαν εκπαιδευτική δομή. Το θέμα είναι όμως ότι αν θέλουν να μειωθούν οι αναπληρωτές, οι επιλογές δεν είναι πολλές. Και αν το ΕΣΠΑ του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου δεν έχει μέλλον, ίσως είναι και μονόδρομος.

6
Διάφορα θέματα αδιόριστων / Απ: Διορισμοί και το 2025
« στις: Απριλίου 16, 2025, 06:43:35 pm »
Υπάρχει πάντως αρκετός χώρος για επιπλέον διορισμούς στις ελλειμματικές περιοχές, οι οποίες κατά βάση βρίσκονται στα νησιά. Μάλιστα τα λειτουργικά ελλείμματα θα είναι πολύ μεγαλύτερα μετά τις αποσπάσεις, καθώς υπάρχουν αρκετοί νεοδιόριστοι του 2023 που δεν κατάφεραν να πάρουν μετάθεση και θα φύγουν με απόσπαση από τα νησιά. Οπότε δεν θα μου κάνει εντύπωση να υπάρξουν διπλάσιοι ή και τριπλάσιοι των οργανικών κενών διορισμοί στις περιοχές αυτές.

Γιατί όμως ενώ γνώριζαν το πρόβλημα που θα προέκυπτε, δεν προχώρησαν σε αλλαγή του αλγορίθμου υπολογισμού των κενών; Πιστώσεις εξάλλου για πενταψήφιο αριθμό διορισμών ήξεραν πως θα υπάρξουν και φέτος. Όπως επίσης και πως θα υπάρξει υποχρεωτικά ελάχιστο κατώφλι διορισμών για την κάθε δομή (αναλόγως του ποιες πιστώσεις θα μετατραπούν, προκειμένου μετά να μείνουν χρήματα για την κάλυψη των λοιπών θέσεων με αναπληρωτές).

Στην τελική, τι θα τους πείραζε ακόμα και αν προέκυπταν παραπάνω οργανικά κενά από εκείνα τα οποία θα μπορούσαν να καλύψουν με διορισμούς; Απλά δεν θα τα κάλυπταν (όπως δεν κάλυψαν και πολλές θέσεις ΕΕΠ-ΕΒΠ και ειδικοτήτων που συστήθηκαν πέρυσι).

Μάλλον όμως το εμπόδιο ήταν ένα και επαληθεύει πλήρως τον ρουσφετολογικό χαρακτήρα των περσινών διορισμών στη δευτεροβάθμια. Και δεν είναι άλλο από την υποχρεωτική διετία στον τόπο διορισμού. Φαίνεται μάλιστα πως κάποιοι που πίεσαν με κάθε μέσο προκειμένου να διοριστούν πέρυσι, πάλεψαν εξίσου φέτος προκειμένου να μην εφαρμοστεί η περσινή λογική των διορισμών και στις μεταθέσεις και δουν την περιοχή συμφερόντων τους να κλειδώνει για χρόνια μετά τις αθρόες μεταθέσεις που θα λάμβαναν οι νεοδιόριστοι του 2023, αλλά και οι παλαιότεροι εκπαιδευτικοί που αναμένουν τη μετάθεσή τους εδώ και χρόνια.

Κανείς λοιπόν δεν λογαριάζει όλο αυτό το μπάχαλο μπροστά στις μελλοντικές μεταθέσεις μερικών βυσμάτων του 2024 που διορίστηκαν εκτός της περιοχής συμφερόντων τους. Υπομονή οπότε να έρθει το 2026 και μαζί τους θα μετατεθείτε/διοριστείτε και όλοι οι υπόλοιποι...

7
Διάφορα θέματα αδιόριστων / Απ: Διορισμοί και το 2025
« στις: Μαρτίου 29, 2025, 08:50:51 pm »
Τα νούμερα μπορεί να είναι μακριά, αλλά με βάση αυτά τα νούμερα γίνανε οι μεταθέσεις. Θα γίνει επανάσταση αν διορίσει σε μέρη που δεν έδωσε μετάθεση. Δε μπορεί να μην το ξέρει το υπουργείο.

Δεν πιστεύω να διορίσει σε μέρη που δεν έδωσε μετάθεση (εκτός αν κάνει συμπληρωματικές μεταθέσεις). Μπορούν απλά να φουσκώσουν και άλλο τις περιοχές που έχουν κενά, διορίζοντας στο διπλάσιο ή και το τριπλάσιο των αλγοριθμικών κενών τους. Οι αποσπάσεις θα διορθώσουν αρκετά την κατάσταση, αφού πολλά λειτουργικά κενά στις κλειστές περιοχές θα καλυφθούν με τις αποσπάσεις των νεοδιόριστων του 2023 που δεν πήραν μετάθεση, οι οποίοι με τη σειρά τους θα δημιουργήσουν χώρο για νέους διορισμούς στα νησιά (επιπλέον των οργανικών κενών).

Το θέμα είναι αν υπάρχει συνέχεια στον προγραμματισμό μεταξύ Πιερρακάκη και Ζαχαράκη, γιατί αν δεν υπάρχει τότε αναμένεται μεγάλο μπάχαλο. Το ότι παρέμεινε βέβαια ο Γενικός Γραμματέας στη θέση του δείχνει πως μάλλον υπάρχει.

8
Διάφορα θέματα αδιόριστων / Απ: Διορισμοί και το 2025
« στις: Μαρτίου 29, 2025, 08:07:07 pm »
Δηλαδή για να καταλάβουμε, παρά τα τρομερά πλεονάσματα, π.χ. 97 στην Αθήνας των ΠΕ02 θα διορίσει κιάλους; Και αναφέρω τους ΠΕ02 διότι είναι ο μεγαλύτερος κλάδος της Β βάθμιας

Δεν έχω πληροφόρηση για τις προθέσεις τους, μόνο εικασίες μπορώ να κάνω. Τα νούμερα που βγάζει ο αλγόριθμος είναι πολύ μακριά από τις λειτουργικές ανάγκες και επηρεάστηκαν και από τα νέα Πρότυπα Πειραματικά και Ωνάσεια που δημιουργήθηκαν φέτος. Ο συνολικός αριθμός των απαιτούμενων εκπαιδευτικών για να λειτουργήσει η δευτεροβάθμια του χρόνου πιστεύω πως θα είναι παρόμοιος με τον φετινό, οπότε για να μπορέσουν να καλύψουν τα κενά θα πρέπει να διορίσουν τουλάχιστον στο ύψος των φετινών συντάξεων. Παράθυρο για περαιτέρω "εξορθολογισμό" δεν υπάρχει στη δευτεροβάθμια, αρκεί να δείτε πόσες τροποποιητικές αποφάσεις υπήρξαν για τα ολιγομελή τμήματα σε ΓΕΛ και ΕΠΑΛ και θα καταλάβετε (σε αντίθεση με την πρωτοβάθμια όπου ελάχιστα σχολεία γλύτωσαν από το "συμμάζεμα").

Όσο για το πώς θα φτάσουν στο 10.000, υπάρχουν τρόποι για να γίνει ακόμα και χωρίς καμία νέα σύσταση στη Γενική Αγωγή. Η οργανικοποίηση αναγκών στην Εξειδικευμένη Υποστήριξη φαίνεται επίσης να είναι κάτι μακρινό, διότι δεν έχει ξεκαθαριστεί ακόμα το νέο πλαίσιο λειτουργίας του θεσμού (το οποίο μπορεί να μεταβάλλει τις ισορροπίες ανάμεσα στην παράλληλη και τα τμήματα ένταξης). Επομένως, αυτά που μένουν είναι τα Ειδικά Σχολεία και τα ΚΕΔΑΣΥ, η πρόθεση για την ενίσχυση των οποίων με μόνιμο προσωπικό έχει ήδη φανεί από πέρυσι (και φυσικά δεν προκύπτει λόγω της ευαισθησίας τους για την ειδική, αλλά λόγω ΕΣΠΑ).

9
Διάφορα θέματα αδιόριστων / Απ: Διορισμοί και το 2025
« στις: Μαρτίου 29, 2025, 04:48:52 pm »
Η κατανομή των διορισμών είναι άμεσα συνδεδεμένη με τις πιστώσεις αναπληρωτών που θα μετατραπούν σε πιστώσεις μονίμων (φάνηκε ξεκάθαρα πέρυσι). Για να γίνονται δηλώσεις περί βέβαιης επανάληψης του περσινού σχεδίου (με ορίζοντα και τα προσεχή μάλιστα έτη, δείτε το σημερινό άρθρο των Παραπολιτικών), τότε υπάρχουν σίγουρα διεργασίες για τη μετατροπή πιστώσεων ΕΣΠΑ αυτή τη στιγμή εντός του ΥΠΑΙΘΑ (αφού οι πιστώσεις ΠΔΕ έχουν μετατραπεί σχεδόν όλες).

Ελλείψει ενημέρωσης από τους γκουρού των προγραμμάτων στο forum (Patreas, mmmm), το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι εικασίες. Αρχικά, όσοι μιλούν για διορισμούς στη δευτεροβάθμια μόνο στο ύψος των αλγοριθμικών κενών, νομίζω πως βρίσκονται εκτός τόπου και χρόνου. Εφόσον οι πιστώσεις ΠΔΕ για αναπληρωτές δευτεροβάθμιας είναι μηδενικές, τότε δεν υπάρχει κανένα περιθώριο αύξησης των αναπληρωτών, οπότε όλοι οι φετινοί αποχωρήσαντες (~2.500) θα πρέπει να αντικατασταθούν, προκειμένου να έχουμε τουλάχιστον τις περσινές προσλήψεις αναπληρωτών στη δευτεροβάθμια. Αν μάλιστα θέλουμε να έχουμε ακόμα λιγότερους αναπληρωτές, τότε οι διορισμοί πρέπει να υπερβούν και αυτό το νούμερο.

Τα πράγματα όμως είναι ήδη αρκετά περίπλοκα λόγω του τρόπου με τον οποίο διατέθηκαν οι 5.549 επιπλέον πιστώσεις πέρυσι. Είναι γνωστό πως οι πιστώσεις αυτές, ενώ αντιστοιχούσαν σχεδόν εξολοκλήρου σε προσλήψεις αναπληρωτών στη δευτεροβάθμια γενική, κάλυψαν και όλη τη δευτεροβάθμια ειδική (η οποία θα καλυπτόταν ειδάλλως από αναπληρωτές ΕΣΠΑ του προγράμματος ΣΜΕΑΕ-ΤΕ), όπως επίσης και τους διορισμούς του ΕΕΠ-ΕΒΠ (το μεγαλύτερο μέρος των οποίων αφορούσε νεοσυσταθείσες οργανικές σε ΣΜΕΑΕ) και των κοινών ειδικοτήτων σε γενικά, αλλά και ειδικά δημοτικά σχολεία.

Επειδή μου φαίνεται πολύ δύσκολο ένα τέτοιο σχέδιο να εκπονήθηκε χωρίς προγραμματισμό και για τα επόμενα έτη και επειδή δεν γνωρίζουμε λεπτομέρειες για τα φετινά οικονομικά στοιχεία που αφορούν τα προγράμματα ΕΣΠΑ, νομίζω πως πρώτα θα πρέπει να δούμε τι ισχύει με αυτά. Χωρίς να είμαι ειδικός, αυτό που εγώ προσωπικά παρατήρησα φέτος είναι μια μεγάλη μείωση των προσλήψεων αναπληρωτών από το πρόγραμμα ΕΣΠΑ του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Δημοτικού (που τροφοδοτεί τις προσλήψεις ΠΕ70 και κοινών ειδικοτήτων στα γενικά δημοτικά), με αποτέλεσμα τις τεράστιες ελλείψεις σε δασκάλους φέτος και την αναστολή λειτουργίας εκατοντάδων ολοήμερων τμημάτων (που αποδόθηκε από πολλούς μόνο στην έλλειψη διαθέσιμων αναπληρωτών, πράγμα που δεν ισχύει). Όλα αυτά τη στιγμή που είχε προηγηθεί σημαντικός αριθμός διορισμών στις κοινές ειδικότητες (σε θέσεις που μέχρι πρότινος καλύπτονταν με αναπληρωτές), είχε συμβεί ένας τεράστιος "εξορθολογισμός" το καλοκαίρι που πετσόκοψε σχεδόν 1.000 τμήματα Γενικής Παιδείας στα δημοτικά σχολεία και φαινομενικά δεν είχαν μειωθεί οι πιστώσεις του αντίστοιχου προγράμματος ΕΣΠΑ (αφού δεν έπαιξαν κάποιο ρόλο στους διορισμούς του 2024). Κάτι τέτοιο μάλιστα δεν συνέβη στα νηπιαγωγεία, όπου οι ανάγκες στους ΠΕ60 γενικής καλύφθηκαν σχεδόν στο 100% από το αντίστοιχο πρόγραμμα ΕΣΠΑ και δεν υπήρξε καμία προσπάθεια περιορισμού της διάθεσης πιστώσεων.

Πού πήγαν λοιπόν όλες αυτές οι πιστώσεις από το ΕΣΠΑ του Ολοήμερου Δημοτικού; Και πού πήγαν επίσης οι αχρείαστες πιστώσεις από το πρόγραμμα ΕΣΠΑ των ΣΜΕΑΕ-ΤΕ, αφού όλα τα οργανικά κενά της δευτεροβάθμιας ειδικής και περίπου 1.000 θέσεις ΕΕΠ-ΕΒΠ σε εδικά σχολεία καλύφθηκαν από μόνιμους;

Είναι τυχαία η δημιουργία τόσων οργανικών στα ειδικά σχολεία (που η Ε.Ε. θεωρεί απαρχαιωμένο θεσμό) και η διάθεση μέρους των πολύτιμων πιστώσεων ΠΔΕ για διορισμούς σε θέσεις όπου θα μπορούσαν να καλυφθούν μέσω του ΕΣΠΑ των ΣΜΕΑΕ-ΤΕ;  Και γιατί τόση βιασύνη να μειωθούν στο μισό οι αναπληρωτές μέχρι το 2027; (έτος λήξης του τρέχοντος ΕΣΠΑ) Μήπως θα πρέπει να φανταστούμε πώς θα είναι το εκπαιδευτικό τοπίο μετά το 2027 για να έχουμε έναν μπούσουλα για το ποιες θα είναι οι επόμενες ανάγκες που θα οργανικοποιηθούν;

10
Αποσπάσεις / Απ: Αποσπάσεις 2025
« στις: Μαρτίου 25, 2025, 08:20:54 pm »
Μήπως το ,"παράθυρο" στον νόμο είναι ότι δεν αναφέρεται πουθενά ότι η διετία πρέπει να αφορά συναπτά έτη;Γιατί άλλη εξήγηση δεν μπορώ να δωσω

Δεν είναι δυνατόν ένας νεοδιόριστος του 2024 να αποσπαστεί εκτός της περιοχής διορισμού του πριν τη λήξη της υποχρεωτικής διετίας (με εξαίρεση τις ειδικές κατηγορίες που προβλέπονται εδώ).

Η εγκύκλιος των αποσπάσεων ορίζει ξεκάθαρα την ημερομηνία μέχρι την οποία θα πρέπει κάποιος να έχει διοριστεί ώστε να έχει δικαίωμα απόσπασης (στην περσινή εγκύκλιο ήταν η 30/9/2022, άρα φέτος θα είναι η 30/9/2023).

Ο περιορισμός είναι μόνο χρονολογικός, δηλαδή ακόμα και αν κάποιος δεν έχει υπηρετήσει 2 έτη στον τόπο διορισμού του, θα μπορέσει μετά το πέρας των 2 σχολικών ετών που έπονται της δημοσίευσης του ΦΕΚ διορισμού του, να κάνει αίτηση απόσπασης (π.χ. αν ένας νεοδιόριστος του 2024 δεν υπηρετήσει καθόλου τη διετία λαμβάνοντας άδεια άνευ αποδοχών, θα έχει από το σχολικό έτος 2026-2027 δικαίωμα απόσπασης, όχι όμως και δικαίωμα μετάθεσης).

11
Μεταθέσεις / Απ: Μεταθέσεις 2025
« στις: Μαρτίου 25, 2025, 07:41:27 pm »
Ενδέχεται να είμαι κι εγώ ο συνάδελφος που αναφέρεις  :P

Πράγματι εξαιρετικά σημαντικό το ζήτημα που θίγεις και μου κάνει τρομερή εντύπωση που μέχρι στιγμής δεν έχει ασχοληθεί κανένας άλλος μ’ αυτό.

Ναι συνάδελφε, με αφορμή όσα είχες γράψει για τα κενά στις Κυκλάδες και σε συνδυασμό τα δεδομένα της ΔΠΕ για τις οριστικές τοποθετήσεις μπορέσαμε και αποδείξαμε το αυτονόητο.

Χωρίς να έχω κανένα προσωπικό όφελος (ανήκω στη γενική) προσπαθούσα να πείσω για κάτι το οποίο ήταν ξεκάθαρο από τις φωτογραφίες του αιρετού Ν. Φασφαλή από την πρώτη στιγμή, όμως κανένας δεν είχε φανεί να προβληματίζεται ιδιαίτερα για την απώλεια 100+ θέσεων διορισμού από τον κλάδο του (μέχρι και σωματεία και συνδικαλιστές επέμεναν πως το υπουργείο δεν θα μπορούσε ποτέ να έχει κάνει ένα τέτοιο "λάθος", έλα όμως που το έκανε και μάλλον όχι τυχαία).

Και ένα χρόνο μετά, οι αντίστοιχες φωτογραφίες με τα φετινά δεδομένα δεν κοινοποιούνται καν. Κάτι που από όσο βλέπω δεν έχει ξανασυμβεί ΠΟΤΕ (πάντα όταν οι αιρετοί κοινοποιούσαν τα κενά της Γενικής, δημοσίευαν μαζί και της Ειδικής). Αυτό, σε συνδυασμό με το γεγονός πως τα κενά της Ειδικής (πλην των ΚΕΔΑΣΥ, όπως γράφεις), δεν περιλαμβάνονται στην εγκύκλιο των μετατάξεων, δημιουργεί ένα τεράστιο πέπλο αδιαφάνειας φέτος, που με τόσα που έχω δει πλέον, με προβληματίζει ιδιαίτερα. Ίσως οι συνάδελφοι της Πρωτοβάθμιας Ειδικής πρέπει να το κοιτάξουν πριν είναι αργά.

12
Μεταθέσεις / Απ: Μεταθέσεις 2025
« στις: Μαρτίου 24, 2025, 10:50:26 pm »
Και μιας που πέρασαν μερικές μέρες από την ανακοίνωση των μεταθέσεων και απαντήθηκαν σημαντικά ερωτήματα των συναδέλφων, πρέπει να αναφέρουμε και κάτι άλλο, το οποίο είναι αρκετά σοβαρό.

Οι συνάδελφοι της ειδικής θα πρόσεξαν πως φέτος δεν δημοσιεύτηκαν από τους αιρετούς του ΚΥΣΠΕ τα κενά της Πρωτοβάθμιας Ειδικής Αγωγής. Σε αντίθεση με τα (πολυσέλιδα) δεδομένα της Γενικής, δεν κοινοποιήθηκαν τα  αντίστοιχα δεδομένα για την Ειδική, τα οποία είναι απαραίτητα προκειμένου να μπορεί κάθε ενδιαφερόμενος να ελέγξει την ορθότητα των κενών που δόθηκαν για τις μεταθέσεις και στη συνέχεια θα δοθούν για διορισμούς. Άραγε δεν τους δόθηκαν καν τα σχετικά στοιχεία (πολύ δύσκολο, καθώς κλήθηκαν με την ψήφο τους να επικυρώσουν τα σχετικά κενά) ή θεώρησαν υπερβολή την κοινοποίηση μερικών ακόμα φωτογραφιών;

Να θυμίσω (και να κάνω γνωστό στους νεότερους) πως πέρυσι ήταν αυτές οι φωτογραφίες που επέτρεψαν σε μένα και τον Patreas να αμφισβητήσουμε από την πρώτη στιγμή την κατανομή διορισμών ανάμεσα στους ΠΕ61 και ΠΕ71 πέρυσι το καλοκαίρι και να κάνουμε γνωστό το επιτελικό "λάθος" που είχε γίνει. Αν δεν υπήρχαν αυτές οι φωτογραφίες, τότε πολύ πιθανόν να είχαν γίνει τελικά 161 διορισμοί ΠΕ61 και 53 ΠΕ71 και όχι το αντίθετο.

Επί μέρες μάλιστα ο Patreas δεχόταν πυρά από συλλόγους και συνδικαλιστές στα κοινωνικά δίκτυα, αφού όλοι είχαν πιστέψει τον ισχυρισμό του υπουργείου για τη μη ύπαρξη λάθους και περί πλήρους ορθότητας των κενών. Μέχρι που βγήκε η κατανομή των θέσεων ανά περιοχή, με βάση την οποία εγώ και ένας ακόμα συνάδελφος καταρρίψαμε τους ισχυρισμούς του υπουργείου και όλων των φερέφωνών του, παραθέτοντας στο forum αυτό στοιχεία κενών από συγκεκριμένες διευθύνσεις εκπαίδευσης (με αποτέλεσμα το θέμα να πάρει έκταση σε εκπαιδευτικά sites και το υπουργείο να προχωρήσει σε διόρθωση του "σφάλματος").

Τώρα συνδυάστε τα όλα αυτά με το (τυχαίο;) γεγονός της μη κοινοποίησης των φετινών κενών της Ειδικής και σκεφτείτε τι μπορεί ΑΝΕΤΑ να συμβεί αυτό το καλοκαίρι στους διορισμούς. Δεν είδα όμως κανέναν να ασχολείται...

13
Την έχεις τη διάταξη που το αναφέρει αυτό;

Το υπουργείο (σε ερωτήματα για το θεσμικό πλαίσιο της διενέργειας διορισμών στη Βουλή) έχει δώσει στο παρελθόν αυτή την απάντηση:

Από τον συνδυασμό των διατάξεων του άρθρου 7 του ν. 3848/2010 (Α’ 71), όπως ισχύει, και του άρθρου 15 περ. Δ παρ.3 του ν. 1566/1985 (Α΄167) προκύπτει ότι οι διορισμοί μόνιμων εκπαιδευτικών γίνονται με βάση τα υφιστάμενα οργανικά κενά, έπονται της διαδικασίας των μεταθέσεων των υπηρετούντων μόνιμων εκπαιδευτικών και πραγματοποιούνται στις απομένουσες μετά τις μεταθέσεις κενές θέσεις.

Επομένως ρητή απαγόρευση διορισμών όταν υπάρχουν μη ικανοποιηθείσες αιτήσεις μετάθεσης υπάρχει σίγουρα για τους νομούς Αθηνών και Θεσσαλονίκης καθώς σύμφωνα με τον Ν. 1566/1985:

Δεν επιτρέπεται η τοποθέτηση εκπαιδευτικών κατά το διορισμό τους σε σχολεία των νομών Αττικής και Θεσσαλονίκης. Κατ' εξαίρεση είναι επιτρεπτή η τοποθέτηση κατά το διορισμό σε σχολεία των νομών Αττικής και Θεσσαλονίκης, εφόσον οι κενές θέσεις των σχολείων αυτών δεν μπορούν να καλυφθούν με μεταθέσεις εκπαιδευτικών εξαιτίας της έλλειψης αιτήσεων ενδιαφερομένων για μετάθεση.

Αυτό δεν σημαίνει πως διορισμοί μπορούν να γίνουν κανονικότατα σε όλες τις υπόλοιπες περιοχές (οι μεταθέσεις έχουν πάντα προτεραιότητα σύμφωνα με την υπόλοιπη νομοθεσία), αλλά σίγουρα η έλλειψη ρητής απαγόρευσης είναι κάτι το προβληματικό (θα έπρεπε να προβλέπεται ρητά σε όλες τις περιπτώσεις). Θεωρώ πάντως πως δεν θα φτάσουν σε σημείο να καταστρατηγήσουν και αυτό, διότι μετά θα υπάρχουν δικαστικές προσφυγές και θα δημιουργηθεί τσουνάμι δικαιωθέντων που θα πρέπει όλοι να μετατεθούν μαζικά (σφραγίζοντας αιωνίως ολόκληρες περιοχές με υπερπλεονάσματα).

Επομένως αυτή τη στιγμή ή θα πάνε σε μπούκωμα των ελάχιστων περιοχών που έμειναν ανοιχτές με διορισμούς πάνω και από τα λειτουργικά τους κενά (ίσως οι αποσπάσεις διορθώσουν κάπως την τωρινή κατάσταση) ή θα υπάρξουν συμπληρωματικές μεταθέσεις του στυλ πρωτοβάθμιας (οι οποίες γίνονται προκειμένουν να αρθεί το εμπόδιο των μη ικανοποιημένων αιτήσεων μετάθεσης και δεν έχουν αιτιώδη σχέση με τη σύσταση νέων οργανικών θέσεων, όπως βλέπω να ισχυρίζονται κάποιοι). Προσωπικά δεν μπορώ να σκεφτώ κάποιο άλλο ενδεχόμενο αυτή τη στιγμή...

14
Διάφορα θέματα αδιόριστων / Απ: Διορισμοί και το 2025
« στις: Μαρτίου 21, 2025, 12:16:31 am »
Εναπομείναντα οργανικά κενά μετά τις μεταθέσεις στους ΠΕ70 (ΕΝ ΔΥΝΑΜΕΙ κενά διορισμών).

ΑΤΤΙΚΗΣ (-840)
Α' ΑΘΗΝΑΣ -111
Β' ΑΘΗΝΑΣ -13
Γ' ΑΘΗΝΑΣ -238
Δ' ΑΘΗΝΑΣ -84
Α' ΑΝΑΤ. ΑΤΤΙΚΗΣ -65
Β' ΑΝΑΤ. ΑΤΤΙΚΗΣ -83
ΔΥΤ. ΑΤΤΙΚΗΣ -116
Α' ΠΕΙΡΑΙΑ -109
Β' ΠΕΙΡΑΙΑ -20
Γ' ΠΕΙΡΑΙΑ -1

ΔΥΤ. ΕΛΛΑΔΑΣ (-213)
ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ -144
ΑΧΑΪΑΣ 0
ΗΛΕΙΑΣ -69

ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ (-216)
ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ -10
ΑΡΚΑΔΙΑΣ -95
ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ -35
ΛΑΚΩΝΙΑΣ -43
ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ -33

ΚΕΝΤΡ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ (0)
ΗΜΑΘΙΑΣ 0
Α' ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 0
Β' ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 0
ΚΙΛΚΙΣ 0
ΠΕΛΛΑΣ 0
ΠΙΕΡΙΑΣ 0
ΣΕΡΡΩΝ 0
ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ 0

ΑΝ. ΜΑΚΕΔ. ΚΑΙ ΘΡΑΚΗΣ (-2)
ΔΡΑΜΑΣ 0
Α' ΕΒΡΟΥ 0
Β' ΕΒΡΟΥ 0
Α' ΚΑΒΑΛΑΣ 0
Β' ΚΑΒΑΛΑΣ -2
ΞΑΝΘΗΣ 0
ΡΟΔΟΠΗΣ 0

ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ (-204)
ΒΟΙΩΤΙΑΣ -108
Α' ΕΥΒΟΙΑΣ -25
Β' ΕΥΒΟΙΑΣ -6
ΕΥΡΥΤΑΝΙΑΣ -20
ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ -44
ΦΩΚΙΔΑΣ -1

ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ (-1)
ΛΑΡΙΣΑΣ 0
Α' ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ 0
Β' ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ -1
ΤΡΙΚΑΛΩΝ 0
ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ 0

ΚΡΗΤΗΣ (-143)
ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ -45
ΛΑΣΙΘΙΟΥ -30
ΡΕΘΥΜΝΟΥ -12
ΧΑΝΙΩΝ -56

ΗΠΕΙΡΟΥ (-1)
ΑΡΤΑΣ -1
ΘΕΣΠΡΩΤΙΑΣ 0
ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ 0
ΠΡΕΒΕΖΑΣ 0

ΔΥΤ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ (+10)
ΓΡΕΒΕΝΩΝ 0
ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ +10
ΚΟΖΑΝΗΣ 0
ΦΛΩΡΙΝΑΣ 0

ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ (-141)
ΖΑΚΥΝΘΟΥ -41
Α' ΚΕΡΚΥΡΑΣ -58
Β' ΚΕΡΚΥΡΑΣ -1
Α' ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑΣ -33
Β' ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑΣ -2
ΛΕΥΚΑΔΑΣ -6

ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ (-125)
Α' ΛΕΣΒΟΥ -83
Β' ΛΕΣΒΟΥ 0
Γ' ΛΕΣΒΟΥ -2
Α' ΣΑΜΟΥ -33
Β' ΣΑΜΟΥ -2
Γ' ΣΑΜΟΥ -1
Α' ΧΙΟΥ 0
Β' ΧΙΟΥ -4

ΝΟΤΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ (-174)
Α' ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ 0
Β' ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ -19
Γ' ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ -13
Δ' ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ -39
Α' ΚΥΚΛΑΔΩΝ -12
Β' ΚΥΚΛΑΔΩΝ -47
Γ' ΚΥΚΛΑΔΩΝ -3
Δ' ΚΥΚΛΑΔΩΝ -41

ΣΥΝΟΛΟ: 2.060 κενά / 10 πλεονάσματα

*Όπως κάθε φορά, θα υπάρχουν κάποιες μικρές αποκλίσεις από τα πραγματικά νούμερα, καθώς δεν φαίνεται από τις υπουργικές αποφάσεις ποιες μεταθέσεις έχουν γίνει από την ειδική στη γενική, σε διαπολιτισμικά σχολεία κλπ. (άρα και σε περιοχές με 1 κενό όπως Άρτα, Β' Μαγνησίας κλπ., αυτό μπορεί να μην υφίσταται).

Υ.Γ.: Έγινε διόρθωση στα κενά των Χανίων.

Σελίδες: 123 ... 52

Pde.gr, © 2005 - 2025

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32871
  • Τελευταία: Arleta30
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1182514
  • Σύνολο θεμάτων: 19472
  • Σε σύνδεση σήμερα: 684
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 2144
  • (Αυγούστου 21, 2024, 05:10:38 pm)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 12
Επισκέπτες: 602
Σύνολο: 614

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.052 δευτερόλεπτα. 25 ερωτήματα.