1
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Ιστορία Γενικής Παιδείας
« στις: Ιουνίου 21, 2016, 09:33:47 pm »
Η τυπολογία των ερωτήσεων είναι ίδια, πράγμα που φαίνεται κι από μια ματιά στα θέματα των πανελληνίων. Τα παραθέματα σίγουρα χρειάζονται μεθοδολογία αντίστοιχη με της κατεύθυνσης και συνήθως είναι απαιτητικά. Ξεκίνα από παλιά θέματα και από παραθέματα που περιλαμβάνονται στο βιβλίο του καθηγητή.
Κάποιο ικανοποιητικό βοήθημα δε θυμάμαι να χρησιμοποίησα, πάνε όμως 4 χρόνια από την τελευταία φορά που είχα μαθήτρια που εξετάστηκε πανελλαδικά σε αυτό, οπότε δεν αποκλείεται να έχει κυκλοφορήσει κάτι καλύτερο. Γενικώς χρησιμοποιούσα πολύ υλικό από βιβλία ιστορικά, λευκώματα (ακόμα κι από το Ε ιστορικά). Θεωρώ ότι το επιπλέον υλικό σε πολλά σημεία είναι απαραίτητο όχι μόνο για την εξάσκηση των μαθητών σε παραθέματα, αλλά και για την κατανόηση των γεγονότων και την κριτική επεξεργασία τους, μιας και το βιβλίο είναι πολύ πυκνογραμμένο και ελλειπτικό σε πολλά σημεία.
Κατά τη γνώμη μου σαν βιβλίο είναι πιο δύσκολο από της κατεύθυνσης, απαιτεί μεγαλύτερη προσπάθεια απομνημόνευσης και γλωσσικά συνήθως δυσκολεύει τα παιδιά. Εκτός αυτού συνήθως η ύλη είναι πολύ περισσότερη στην Ιστορία Γενικής. Ωστόσο, τα θέματα που θίγονται είναι πιο ενδιαφέροντα και αγγίζουν ποικίλες πλευρές της νεότερης ιστορίας (π.χ. Παγκόσμιο Πόλεμοι, αποικιοκρατία κλπ), με αποτέλεσμα συνήθως να προκαλούν μεγαλύτερο ενδιαφέρον στους μαθητές.
Κάποιο ικανοποιητικό βοήθημα δε θυμάμαι να χρησιμοποίησα, πάνε όμως 4 χρόνια από την τελευταία φορά που είχα μαθήτρια που εξετάστηκε πανελλαδικά σε αυτό, οπότε δεν αποκλείεται να έχει κυκλοφορήσει κάτι καλύτερο. Γενικώς χρησιμοποιούσα πολύ υλικό από βιβλία ιστορικά, λευκώματα (ακόμα κι από το Ε ιστορικά). Θεωρώ ότι το επιπλέον υλικό σε πολλά σημεία είναι απαραίτητο όχι μόνο για την εξάσκηση των μαθητών σε παραθέματα, αλλά και για την κατανόηση των γεγονότων και την κριτική επεξεργασία τους, μιας και το βιβλίο είναι πολύ πυκνογραμμένο και ελλειπτικό σε πολλά σημεία.
Κατά τη γνώμη μου σαν βιβλίο είναι πιο δύσκολο από της κατεύθυνσης, απαιτεί μεγαλύτερη προσπάθεια απομνημόνευσης και γλωσσικά συνήθως δυσκολεύει τα παιδιά. Εκτός αυτού συνήθως η ύλη είναι πολύ περισσότερη στην Ιστορία Γενικής. Ωστόσο, τα θέματα που θίγονται είναι πιο ενδιαφέροντα και αγγίζουν ποικίλες πλευρές της νεότερης ιστορίας (π.χ. Παγκόσμιο Πόλεμοι, αποικιοκρατία κλπ), με αποτέλεσμα συνήθως να προκαλούν μεγαλύτερο ενδιαφέρον στους μαθητές.