1
Πίνακες αναπληρωτών - Εξετάσεις ΑΣΕΠ / Απ: Εμπαιγμός και κοροϊδία – Διαγωνισμός ΑΣΕΠ
« στις: Ιανουαρίου 31, 2007, 12:17:58 am »
Πραγματικά συμφωνώ απόλυτα με όσα λέτε! Τέσσερα χρόνια στη σχολή κρινόμουν κάθε έξι μήνες για να γίνω μια καλή φιλόλογος και τώρα ξαφνικά έπρεπε να επαναξιολογηθώ! Πέρα από εμένα, πιστεύω ότι αυτό θίγει περισσότερο τους καθηγητές μου στη σχολή, οι οποίοι έκριναν άξια να γίνει φιλόλογος μια που, σύμφωνα με τον ΑΣΕΠ, δεν είναι άξια να διδάξει φιλολογικά μαθήματα σε μαθητές γυμνασίου και λυκείου!
Η κοροϊδία όμως δεν σταματά μόνο εδώ. Φίλη μου δασκάλα, που δουλεύει ήδη δυο χρόνια αναπληρώτρια, μάλλον δεν έχει κατορθώσει να πιάσει τη βάση στον φετινό ΑΣΕΠ, άρα είναι «ακατάλληλη»! Και όμως δυο χρόνια της έχουν εμπιστευτεί την σημαντικότατη θέση της παιδαγωγού.
Ταυτόχρονα, εγώ η ίδια φέτος κάνω έκθεση σε μαθητή τρίτης λυκείου, στον οποίο δίδαξα τους τρόπους και τα μέσα πειθούς, με κατανοητό τρόπο, όπως συμπεραίνω από το γεγονός ότι μπορεί να λύνει σχετικές ασκήσεις. Δεν ξέρω όμως αν η αντίστοιχη απάντηση μου στην ειδική διδακτική των νέων που έδωσα την Κυριακή είναι «ασεπικα σωστή». Γιατί να με απαξιώνουν έτσι ως παιδαγωγό; Γιατί να με βάζουν στο τρυπακι να αμφιβάλλω για τις ικανότητες μου, τη στιγμή που σύμφωνα με το υπουργείο παιδείας το 2004 κρίθηκα αξία να λάβω το πτυχίο Ιστορίας Αρχαιολογίας της Φιλοσοφικής Αθηνών και μάλιστα με βαθμό άριστα! Η αξιολόγηση μου μάλιστα έγινε με ερωτήσεις του τύπου «σε ποιον καθεδρικό ναό κηρύχθηκε για τελευταία φορά η ένωση των δυο εκκλησιών», στην οποία εγώ, σύμφωνα με τις εφημερίδες έπρεπε να απαντήσω στον καθεδρικό ναό της Κωνσταντινουπόλεως, εννοώντας την Αγια Σοφία. Και όμως ορκίζομαι ότι έχοντας κάνει τέσσερις βυζαντινές ιστορίες και τέσσερις βυζαντινές αρχαιολογίες ποτέ δεν συνάντησα τον όρο «Η Αγια Σοφία, ο καθεδρικός ναός της Κωνσταντινουπόλεως».
Και τελικά τι μου έμεινε απ’ όλη αυτήν την εμπειρία; Ένα μεγάλο γιατί! Και η ικανοποίηση ότι όλοι οι μαθητές μου στα ιδιαίτερα μου εύχονταν καλή επιτυχία, παρ’ όλο που στεναχωρούνταν στη σκέψη ότι σε πιθανό διορισμό μου θα αναγκαστώ να τους αφήσω!
Η κοροϊδία όμως δεν σταματά μόνο εδώ. Φίλη μου δασκάλα, που δουλεύει ήδη δυο χρόνια αναπληρώτρια, μάλλον δεν έχει κατορθώσει να πιάσει τη βάση στον φετινό ΑΣΕΠ, άρα είναι «ακατάλληλη»! Και όμως δυο χρόνια της έχουν εμπιστευτεί την σημαντικότατη θέση της παιδαγωγού.
Ταυτόχρονα, εγώ η ίδια φέτος κάνω έκθεση σε μαθητή τρίτης λυκείου, στον οποίο δίδαξα τους τρόπους και τα μέσα πειθούς, με κατανοητό τρόπο, όπως συμπεραίνω από το γεγονός ότι μπορεί να λύνει σχετικές ασκήσεις. Δεν ξέρω όμως αν η αντίστοιχη απάντηση μου στην ειδική διδακτική των νέων που έδωσα την Κυριακή είναι «ασεπικα σωστή». Γιατί να με απαξιώνουν έτσι ως παιδαγωγό; Γιατί να με βάζουν στο τρυπακι να αμφιβάλλω για τις ικανότητες μου, τη στιγμή που σύμφωνα με το υπουργείο παιδείας το 2004 κρίθηκα αξία να λάβω το πτυχίο Ιστορίας Αρχαιολογίας της Φιλοσοφικής Αθηνών και μάλιστα με βαθμό άριστα! Η αξιολόγηση μου μάλιστα έγινε με ερωτήσεις του τύπου «σε ποιον καθεδρικό ναό κηρύχθηκε για τελευταία φορά η ένωση των δυο εκκλησιών», στην οποία εγώ, σύμφωνα με τις εφημερίδες έπρεπε να απαντήσω στον καθεδρικό ναό της Κωνσταντινουπόλεως, εννοώντας την Αγια Σοφία. Και όμως ορκίζομαι ότι έχοντας κάνει τέσσερις βυζαντινές ιστορίες και τέσσερις βυζαντινές αρχαιολογίες ποτέ δεν συνάντησα τον όρο «Η Αγια Σοφία, ο καθεδρικός ναός της Κωνσταντινουπόλεως».
Και τελικά τι μου έμεινε απ’ όλη αυτήν την εμπειρία; Ένα μεγάλο γιατί! Και η ικανοποίηση ότι όλοι οι μαθητές μου στα ιδιαίτερα μου εύχονταν καλή επιτυχία, παρ’ όλο που στεναχωρούνταν στη σκέψη ότι σε πιθανό διορισμό μου θα αναγκαστώ να τους αφήσω!