Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.

Μηνύματα - areti82

Σελίδες: 12
1
ΣΤΙΧΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΑ

Ο Σολωμός έφτασε στο αποκορύφωμα της ποιητικής του δύναμης με το δεκαπεντασύλλαβο του "Κρητικού", των "Ελεύθερων Πολιορκημένων" και όλων σχεδόν των ύστερων ελληνικών ποιημάτων του.
Χαρακτηριστικό του δεκαπεντασύλλαβου των δημοτικών και του Σολωμού, η αντιστοιχία ανάμεσα στα δύο ημιστίχια ( π.χ "Κρητικός", 3, 12: την κοίταζα ο βαριόμοιρος μ' εκοίταζε κι εκείνη. )
Στον Κρητικό χρησιμοποιεί ομοιοκατάληκτα δίστιχα, κλασικό της κρητικής στιχουργίας.
Ο Σολωμός πυκνώνει το στίχο του δημοτικού τραγουδιού. Εκεί που ο δεκαπεντασύλλαβος του δημοτικού μπορεί να έχει μόνο τρεις, τέσσερες, πέντε λέξεις που φέρουν σημαντικό νόημα, ο Σολωμός καταφέρνει να χωρέσει μέχρι και οκτώ.

Όλα τα ελληνικά του ποιήματα, μέχρι το 1844, οπότε ξεκινάει το Γ΄ σχεδίασμα των Ελεύθερων Πολιορκημένων, έχουν ρίμα. Σπάνια κάνει πολύπλοκες ρίμες. Του φτάνει να χρησιμοποιεί απλές -στοιχείο πιθανόν ενδεικτικό για το μειωμένο του ενδιαφέρον για την ομοιοκαταληξία.

Δείχνει ευαισθησία στον ήχο της γλώσσας. Ιδιαίτερα συνηθισμένη η επανάληψη του ρήματος στην αρχή κάθε στίχου. Επανάληψη, επίσης, ομάδων ήχων. Παρηχήσεις όχι μόνο συμφώνων, αλλά και φωνηέντων (π.χ το άλφα στον Κρητικό )
Χρησιμοποιείται, επίσης, ο χιασμός, όπου λέξεις ή συντακτικά σχήματα επαναλαμβάνονται με αντίστροφη σειρά. Στον Κρητικό (3, 4 ) δίνεται με ένα σπάνιο και "κρυφό" χιασμό μια μίμηση της αντανάκλασης των άστρων που καθρεφτίζονται στη θάλασσα. Αλλά και στο 5, 43 του Κρητικού υπάρχει ένας ιδιότυπος χιασμός.

Παρόλο που ήταν θέμα αρχής για το Σολωμό να αποφεύγει όσο το δυνατό τις διάφορες ντοπιολαλιές στη σοβαρή του ποίηση, αφού αποσκοπούσε να διαβαστεί από όλους τους Έλληνες, το επτανησιακό ιδίωμα υπάρχει μέσα στην ποιητική του γλώσσα, αφού την ελληνική τη μαθαίνει στη Ζάκυνθο και στην Κέρκυρα. Έτσι βλέπουμε ιδιαιτερότητες σε μερικά ρήματα, ιδιαίτερα στον παρατατικό συνηρημένων ρημάτων ( άργειε, άργουνε, εκοίταα ), στον Παρατατικό της παθητικής ( σε -ότουν: ερχότουνε, εσειότουν ), στους μελλοντικούς χρόνους με τη χρήση του "θέλει" αντί του "θα", στην υποτακτική, με τη χρήση του "ήθελε" ( πχ: αν ήθελε της πω = αν της είχα πει

2
Καλησπέρα! Θα ήθελα να ρωτήσω τη γνώμη σας για το πότε είναι η κατάλληλη περίοδος για να αναζητήσει κανείς εργασία σε φροντιστήριο μέσης εκπαίδευσης. Σε τι είναι απαραίτητο να δώσει ι κανείς βαρύτητα; Π.χ. στη σύνταξη καλού βιογραφικού με έμφαση στην προϋπηρεσία ή στην παρουσίαση προσωπικών σημειώσεων; Οποιαδήποτε σχετικά συμβουλή-πρόταση εκ μέρους σας καλοδεχούμενη.....
Ευχαριστώ

3
gogapina νομίζω πως δεν είναι καθόλου βλακείες αυτά που έγραψες! Και εμένα μόλις είδα το θέμα το άρθρο του Γκόβαρη μου ήρθε στο μυαλό ,για πολιτισμική σχετικότητα και οικουμενισμό, αλλα δυστυχώς είχα προλάβει μόνο μια ανάγνωση να το κάνω και θυμόμουν ελάχιστα να γράψω. :(

4
 HelenB σ' αυτό ελπίζω και εγώ! Είμαι φιλόλογος και δεν γνωρίζω καθόλου τους καθηγητές της σχολής σας. Να φανταστείς τον συγκεκριμένο τον άκουσα και είδα πρώτη φορά όταν ήρθε να μας δώσει διευκρινήσεις για το θέμα! Θέλω να πιστεύω οτι πράγματι η κριτική και συνδυαστική σκέψη χαίρει μεγαλύτερης εκτίμησης απο την παπαγαλία...... γενικότερα!

5
 gogapina θα συμφωνήσω μαζί σου οτι η λέξη "αναγνώριση" μάλλον κάτι έκρυβε! Εγω αρχικά μπερδεύτηκα αλλά αποφάσισα να γράψω για τις πολιτισμικές διαφορές όπως ο Γκόβαρης τις αναφέρει (ήταν άλλωστε και απο τα λίγα που είχα διαβάσει ;D) Ελπίζω βέβαια να αξιολογηθεί θετικά οτι δεν έγραψα κατα γράμμα όσα λέει αλλα προσπάθησα να συνθέσω ένα δικό μου κείμενο! Θα δείξει.... Πάντως έχω την εντύπωση οτι η προσέλευση δεν ήταν μαζική, νομίζω οτι αρκετά άτομα, τουλάχιστον στην πολυπολιτισμική δεν ήρθαν να γράψουν ή έτσι μου φάνηκε; Ξέρετε πότε περίπου βγαίνουν τα αποτελέσματα και ποιοι καθηγητές βαθμολογούν τα γραπτά μας; Καλή επιτυχία σε όσους δίνουν γλώσσα και γενικά σε όλους μας!!!!!

6
 lena_lar ευχαριστούμε για τις πληροφορίες περι θεμάτων! Στη συνέντευξη τι ερωτήσεις κάνουν περίπου; Ηξερα οτι συνήθως η διαδικασία είναι τυπική όταν έχεις γράψει καλά αλλά μάλλον έκανα λάθος ε  ;) ;;;;

7
 Καλησπέρα! Μήπως ξέρει κανείς θέματα που έπεσαν προηγούμενα έτη στην κατεύθυνση της διαπολιτισμικότητας;

8
 Οκ κορίτσια! Θα προσπαθήσω να τα βρω στη βιβλιοθήκη (αν και νομίζω πως είναι λίγο αργά :() ), ειδάλλως θα τα αγοράσω. Σας ευχαριστώ πολύ για τις πληροφορίες!

9
 Gogapina επειδή μπερδεύτηκα λιγάκι....τα βιβλία της Τζουριάδου που αναφέρεις έχουν να κάνουν με την ειδική αγωγή ή με την κατεύθυνση της διαπολιτισμικής; Το ίδιο θα ήθελα να ρωτήσω και την Vasp για το "ο λόγος του παιδιού της προσχολικής ηλικίας" που προτείνει. Το λέω αυτό γιατί ένα απο τα θέματα της διαπολιτισμικής είναι τα προβλήματα διγλωσσίας..

10
 Παιδιά μήπως ξέρετε κανένα βιβλίο και για την άλλη κατεύθυνση (διαπολιτισμικότητα); Κάποιον/α καθηγητή/ρια που να σχετίζεται μ΄αυτή την  κατευθυνση ή έστω παλαιότερα θέματα;

11
 Maria_00 γιατί το λες αυτό; Τί ακριβώς γίνεται εκει; Εννοείς με τις εξετάσεις και τους καθηγητές;Σε ποιά απο τις δυο κατευθύνσεις έδωσες; Μήπως θυμάσαι τα θέματα; (Συγνώμη για τον καταιγισμό ερωτήσεων αλλά η προσωπική σου εμπειρία ισως είναι διαφωτιστική  :) )

12


 Μήπως υπάρχει κάποιος που έδωσε εξετάσεις για τη δεύτερη κατεύθυνση (Πολυπολιτισμικότητα) και ξέρει κάτι για τα θέματα που έπεσαν την προηγούμενη φορά;;;;

13

  Καλημέρα! Με ενδιαφέρει η δεύτερη κατεύθυνση " Ψυχοπαιδαγωγικές συνιστώσες της πολυπολιτισμικότητας". Στην προκήρυξη αναφέρονται  μόνο οι θεματικές ενότητες  των εξετάσεων εισαγωγής αλλά οχι σχετική βιβλιογραφία. Μήπως ξέρεις κάτι σχετικά μ' αυτήν την κατεύθυνση;( Η πρώτη -Ψυχοπαιδαγωγικές συνιστώσες των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών-  μου φαίνεται αρκετά δύσκολη και "άγνωστη", αν κρίνω απο τις θεματικές και ελλείψει χρόνου λέω να προσπαθήσω για τη δεύτερη κατεύθυνση για την οποία έχω μια ιδέα) Ευχαριστώ πολύ!

14

  Γειά σας! Θα ήθελα να ρωτήσω αν έχει κανείς κάποιες πληροφορίες για το παραπάνω διατμηματικό ΠΜΣ του Τμήματος Προσχολικής Αγωγής του ΑΠΘ! Υπάρχει κάποιος που το έχει παρακολουθήσει, μπορεί να δώσει κατευθύνσεις σχετικά με την ύλη των εξετάσεων εισαγωγής ή οτιδήποτε άλλο; (Πληροφορίες πάσης φύσεως καλοδεχούμενες!!!!)

Σελίδες: 12

Pde.gr, © 2005 - 2025

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32871
  • Τελευταία: Arleta30
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1182687
  • Σύνολο θεμάτων: 19473
  • Σε σύνδεση σήμερα: 656
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 2144
  • (Αυγούστου 21, 2024, 05:10:38 pm)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 3
Επισκέπτες: 520
Σύνολο: 523

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.045 δευτερόλεπτα. 25 ερωτήματα.