Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.

Μηνύματα - takispap

Σελίδες: 1
1
Δεν ξέρω να σου απαντήσω από πρώτο χέρι ειδικά για το Ηράκλειο γιατί ζω στην Αθήνα, αλλά το έχω ψάξει το θέμα. Με συζητήσεις με πρώην μαθητές του Σχολείου μου που αργότερα μπήκαν σε διάφορα Τμήματα σε Πανεπιστήμια της χώρας έχω βγάλει τα εξής συμπεράσματα:
Υπάρχουν δύο μεγάλες οικογένειες ατόμων που παραδίδουν από ιδιαίτερα.
1) τα ιδιαίτερα που γίνονται από φοιτητές ή νέους πτυχιούχους:
Σε όποια πόλη υπάρχει ΑΕΙ (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Γιάννενα, Ηράκλειο, Ρέθυμνο και λοιπά), τα ιδιαίτερα που γίνονται από φοιτητές ή νέους πτυχιούχους παρουσιάζουν την ίδια εικόνα παντού. Οι τιμές κυμαίνονται συνήθως από 10 – 14 ευρώ για Γυμνάσιο και 11 – 16 για Λύκειο. Οι περισσότεροι φοιτητές διδάσκουν σε μαθητές Γυμνασίου, και σχετικά λίγοι αναλαμβάνουν Γ’ Λυκείου. Τα μαθηματικά (είμαι μαθηματικός και το έψαξα παραπάνω) έχουν αρκετή ζήτηση και τις μεγάλες τάξεις τις αναλαμβάνουν κατά κανόνα μεταπτυχιακοί.
Ένας συνηθισμένος αλλά όχι ο μοναδικός τρόπος να βρει κανείς μαθητές (πάντα μιλάω για τους φοιτητές που ψάχνουν για ιδιαίτερα) είναι «κληρονομήσει» τους μαθητές φίλου του που πήρε πτυχίο και έφυγε από την πόλη που σπούδαζε. Άλλοι βάζουν αγγελία σε εφημερίδα ή σε ηλεκτρονική (δωρεάν) καταχώρηση.
2) διδάσκοντες οι οποίοι έχουν αρκετή έως πολυετή πείρα:
Για τους διορισμένους καθηγητές που διδάσκουν ιδιαίτερα, η εικόνα είναι τελείως αλλιώτικη από ότι με τους νέους στο σκηνικό. Έχω βγάλει το συμπέρασμα ότι ένας έμπειρος και δικτυωμένος καθηγητής δεν ψάχνει για μαθητές. Τον ψάχνουν αυτοί! Συχνά γεμίζει το πρόγραμμά του άνετα και μπορεί να κάνει γκρουπάκια. Επίσης έχει την πολυτέλεια να συστήνει σε άλλους συνάδελφους που μπήκαν πιο πρόσφατα στο παιχνίδι εκείνους τους μαθητές που αδυνατεί να αναλάβει. Δεν ξέρω τις τιμές για αυτή την κατηγορία ιδιαίτερων μαθημάτων, αλλά ξέρω ότι οι τιμές έχουν μεγάλες αποκλίσεις από δάσκαλο σε δάσκαλο. Πάντως όσοι έχουν μεγάλη φήμη, οι λεγόμενες «φίρμες» έχουν συνήθως αρκετή διαφορά στην τιμή από λιγότερο γνωστούς. Δεν αμφιβάλλω όμως ότι αυτός/τή (stoumfita)  που ρώτησε, στο αρχικό μήνυμα, για τις τιμές των ιδιαίτερων στο Ηράκλειο, δεν ανήκει σε αυτή την κατηγορία. Οι έμπειροι και δικτυωμένο ιδιαιτεράδες δεν ρωτούν «πόσο πάει η ώρα». Ξέρουν!   

Ελπίζω να σας διαφώτισα. Περιττεύει να προσθέσω ότι ΔΕΝ ΥΙΟΘΕΤΩ την παραπάνω πρακτική. Εδώ απλά την καταγράφω όπως μου υπέπεσε στην αντίληψη  γιατί έχω μάτια που κοιτούν και αυτιά που ακούνε.

Τάκης

2

[/quote]

Συμφωνώ ΑΠΟΛΥΤΑ. Το βιβλίο «Επαναληπτικά Θέματα» των Λάμπρου και λοιπά
είναι συμβολή στην ελληνική βιβλιογραφία, και θα φανεί χρήσιμο τόσο σε
καλούς υποψήφιους μαθητές όσο και σε καθηγητές (ή  φροντιστές!) και στους
υποψήφιους ΑΣΕΠ.
 Αγόρασα το βιβλίο την Παρασκευή και δεν χορταίνω να το διαβάζω. Παρόλο που
νόμιζα ότι λίγο πολύ ήξερα όλες τις ασκήσεις που κυκλοφορούν, μετά από
τόσα χρόνια στον πίνακα, βρήκα στο βιβλίο πλούσιο υλικό διαφορετικό από την πεπατημένη.
Πιστεύω ότι όποιος θέλει να ασχοληθεί σοβαρά με την ύλη κατεύθυνσης της Γ
Λυκείου (συνέχεια, παράγωγοι, ολοκληρώματα, μιγαδικοί) θα βρει πολλά
εξαιρετικά θέματα στο προσεγμένο αυτό βιβλίο.
Σύντομα θα γράψω περιγραφή και ίσως μικρή βιβλιοκριτική για όφελος των
μελών του φόρουμ.

Τάκης

[/quote]

Σύντομη βιβλιοκριτική στο  «Επαναληπτικά Θέματα» του Λάμπρου και λοιπά.

Είναι 4 συγγραφείς. Οι δύο είναι φροντιστές, ο ένας στη δημόσια δευτεροβάθμια και ένας πανεπιστημιακός.

Το βιβλίο έχει 95 εισαγωγικές ασκήσεις «α ομάδας» με σύντομες απαντήσεις, 118 λυμένες ασκήσεις «β ομάδας» κάπως δυσκολότερες και πιο σύνθετες  από τις προηγούμενες και 125 λυμένες ασκήσεις «γ ομάδας» αρκετά τσιμπημένες.
Το μεγαλύτερο μέρος του βιβλίου είναι αυτές οι ασκήσεις της «γ ομάδας». Πιστέψτε με ότι είναι όλες πάρα πολύ ωραίες ασκήσεις, καινούργιες, διδακτικές και κομψές. Οι προτεινόμενες λύσεις είναι φροντισμένες και έγκυρες. Συχνά υπάρχουν δύο διαφορετικές λύσεις, ο τρόπος σκέψης και η επισήμανση τυχόν
παγίδων.

Ένα χαρακτηριστικό του βιβλίου είναι το πρώτο κεφάλαιο το οποίο ονομάζεται
«ερωτήσεις κρίσης - κρυμμένα λάθη». Έχει καμιά δεκαπενταριά θέματα,
από εύκολα έως δύσκολα με παράδοξα και άλλα συναφή. Πάντως και τα 15 είναι πολύ
ενδιαφέροντα και διδακτικά.

Το μόνο μειονέκτημα του βιβλίου είναι, κατά την ταπεινή μου γνώμη, ότι οι
περισσότερες ασκήσεις της «ομάδας γ »  είναι κάπως απαιτητικές για τον
μέτριο μαθητή (έμμεσα το λένε και οι συγγραφείς στον πρόλογό τους). Η
αλήθεια είναι ότι ο μέτριος μαθητής θα βρει αρκετό υλικό
στη «ομάδα α »  και την «ομάδα β» αλλά η «ομάδα γ» είναι μάλλον πέρα από
τους μαθητές που έχουν πολλά κενά. Όμως όποιος διαβάσει το βιβλίο με
προσοχή, έχει πάρα πολλά να κερδίσει. Σίγουρα θα μάθει καλά μαθηματικά.
Αν δοκιμάσει κανείς να μείνει μόνο στην αποστήθιση και την τυποποίηση (ίσον
ο μεγάλος εχθρός της παιδείας μας) το βιβλίο αυτό δεν του κάνει. Και το λέω
αυτό με θετικό πνεύμα γιατί, επιτέλους, η ελληνική βιβλιογραφία απόκτησε
ένα διδακτικό εγχειρίδιο (μεταξύ ελάχιστων άλλων) το οποίο δεν καρκινοβατεί
στα ίδια και τα ίδια.

Η ύλη που διαπραγματεύεται το βιβλίο είναι όλο το φάσμα του Απειροστικού
Λογισμού του Λυκείου όπως όρια, συνέχεια, παράγωγοι, ολοκληρώματα. Σε όλα τα
θέματα οι ασκήσεις είναι εξαιρετικές.

Συνιστώ το βιβλίο ανεπιφύλακτα και για τον ΑΣΕΠ. Θα τους φανεί ιδιαίτερα
χρήσιμο όπως ακόμη και σε φοιτητές του Μαθηματικού, οι οποίοι θέλουν ωραίες
ασκήσεις στα θέματα που είναι κοινά στο σχολείο και το Πανεπιστήμιο.

Τάκης

3
Τάκη
πόσο πήρες το βιβλίο?

Κάνει 26 ευρώ. Το πήρα 24 γιατί ο βιβλιοπώλης που το αγόρασα στο κέντρο της Αθήνας, μου δίνει
έκτπτωση ίσως γιατί ψωνίζω από αυτόν συχνά.
Το βιβλίο έχει 464 σελίδες με διχρωμία. Αξίζει τα λεφτά του. Οιι ασκήσεις του είναι καλές και οι λύσεις
έγκυρες. Γράφω μία βιβλιοκριτική του σε χωριστό μήνυμα.

Τάκης

4
Κλάδος ΠΕ03 Μαθηματικών / Απ: Γνωστικό αντικείμενο
« στις: Νοεμβρίου 11, 2008, 10:29:44 pm »
καλησπερα
Τακη ισως δεν καταλαβα, αλλα νομιζω πως εχει γινομενο μονο των τεσσαρων παραγοντων
οποτε δεν υπαρχει αυτο που λες

Ναι, αναμφίβολα έχεις δίκιο αλλά θεώρησα ότι είναι τυπογραφική αβλεψία και έπρεπε να  έγραφε  lnεφ3 lnεφ6 lnεφ9 … lnεφ87. Ο λόγος είναι ότι χωρίς τις τελείες η ύπαρξη του λογάριθμου είναι τεχνιτή.  Οι παραστάσεις εφ3, εφ6, εφ9, εφ87 (και άρα οι λογάριθμοί τους) μπορούν να υπολογιστούν χωριστά   Όμως οι πράξεις είναι πολλές.

Θα έλυνα τότε την άσκηση ως εξής:
Για να βρούμε τα εφ3, εφ6, εφ9 αρχίζουμε  από τα εφ72 και εφ60. Και τα δύο είναι γνωστά: το εφ72 προκύπτει από το κανονικό πεντάγωνο (72 = 360/5)  του οποίου η πλευρά είναι γνωστή και το εφ60 είναι ρίζα 3.  Από κει βρίσκουμε την εφαπτομένη του 12 = 72 – 60  μέσω του τύπου
εφ(α – β) = (εφα – εφβ)/( 1 + εφα εφβ) . Μετά βρίσκουμε του 6 από τον τύπο της μισής γωνίας. Από την εφ6 βρίσκουμε το εφ3 πάλι από τον τύπο της μισής γωνίας.
Το εφ9 προκύπτει από το 3 + 9 και τον τύπο  εφ(α + β) = (εφα + εφβ)/( 1 - εφα εφβ)
Το εφ87 είναι εύκολο αφού εφ87 = 1/εφ3.
Αλλά έτσι η άσκηση είναι ανιαρή.

Η αρχική μορφή τροποποιημένη (έστω αυθαίρετα) κάνει την άσκηση πιο χαριτωμένη.
Θυμίζει  το γνωστό καλαμπουρτζίδικο:
Να βρεθεί το ανάπτυγμα του (χ-α)(χ-β)(χ-γ)…(χ-ω).
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Αφού ένας παράγοντας είναι ο (χ-χ)=0, όλο το γινόμενο είναι 0.

Τάκης

5
Ναι είναι του Μιχάλη Λάμπρου (Καθηγητής στο Τμήμα Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Κρήτης, κι ένας από τους πιο διακεκριμένους Μαθηματικούς στη χώρα μας)! Είναι φανταστικό βιβλίο με πολύ καλές και διδακτικές ασκήσεις που αρκετές φορές ξεφεύγουν από τα κοινά λυκειακά και φροντιστηριακά που έχετε συνηθίσει. Άρα είναι κατάλληλο για τους εκπαιδευτικούς που δίνουν ΑΣΕΠ. Σας το συστήνω ανεπιφύλακτα! Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε στη σελίδα http://www.kangaroo.gr/sales.html#epanal  (και γενικά στη σελίδα www.kangaroo.gr μπορείτε να βρείτε περισσότερες πληροφορίες για το διεθνή μαθηματικό διαγωνισμό kangaroo και να τον διοργανώσετε στο σχολείο σας. Φέτος λέω να τον διοργανώσω στο μικρό νησί στο οποίο διορίστηκα. Κάντε κι εσείς τα σχολεία σας εξεταστικά κέντρα του διαγωνισμούς. Αξίζει... Δείτε παλαιότερα θέματα και θα καταλάβετε γιατί).

Αλέξανδρος

Συμφωνώ ΑΠΟΛΥΤΑ. Το βιβλίο «Επαναληπτικά Θέματα» των Λάμπρου και λοιπά
είναι συμβολή στην ελληνική βιβλιογραφία, και θα φανεί χρήσιμο τόσο σε
καλούς υποψήφιους μαθητές όσο και σε καθηγητές (ή  φροντιστές!) και στους
υποψήφιους ΑΣΕΠ.
 Αγόρασα το βιβλίο την Παρασκευή και δεν χορταίνω να το διαβάζω. Παρόλο που
νόμιζα ότι λίγο πολύ ήξερα όλες τις ασκήσεις που κυκλοφορούν, μετά από
τόσα χρόνια στον πίνακα, βρήκα στο βιβλίο πλούσιο υλικό διαφορετικό από την πεπατημένη.
Πιστεύω ότι όποιος θέλει να ασχοληθεί σοβαρά με την ύλη κατεύθυνσης της Γ
Λυκείου (συνέχεια, παράγωγοι, ολοκληρώματα, μιγαδικοί) θα βρει πολλά
εξαιρετικά θέματα στο προσεγμένο αυτό βιβλίο.
Σύντομα θα γράψω περιγραφή και ίσως μικρή βιβλιοκριτική για όφελος των
μελών του φόρουμ.

Τάκης

6
Κλάδος ΠΕ03 Μαθηματικών / Απ: Γνωστικό αντικείμενο
« στις: Νοεμβρίου 11, 2008, 09:15:59 pm »
Γειά σ΄όλη την παρέα.
Θέλω τις απόψεις σας για την παρακάτω άσκηση:
               Να υπολογιστεί το γινόμενο( οι αριθμοι αναφέρονται σε μοίρες)
                   lnεφ3  lnεφ6 lnεφ9 lnεφ87
  Έχετε καμιά ιδέα? Οι αριθμοί 6 και 9 δεν είναι "παράξενοι"? ???

Λύση: Κάποιος παράγοντας είναι ο  lnεφ45 =  ln1 = 0, οπότε όλο το γινόμενο είναι 0.

Αξίζει να λύσετε και την εξής απλή άσκηση, που θυμίζει την προηγούμενη αλλά βασίζεται σε άλλη ιδέα:

Να βρεθεί το γινόμενο εφ1 εφ2 εφ3 ... εφ88 εφ89

Τάκης

Σελίδες: 1

Pde.gr, © 2005 - 2025

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32871
  • Τελευταία: Arleta30
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1182687
  • Σύνολο θεμάτων: 19473
  • Σε σύνδεση σήμερα: 656
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 2144
  • (Αυγούστου 21, 2024, 05:10:38 pm)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 1
Επισκέπτες: 539
Σύνολο: 540

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.046 δευτερόλεπτα. 26 ερωτήματα.