1
Δημοτικό / Απ: Ύλη για το μάθημα «Νέες Τεχνολογίες» σε Ολοήμερα
« στις: Νοέμβριος 19, 2006, 11:08:03 μμ »
Οι ανασταστικοί παράγοντες (για μάθημα)είναι πολλοί: κουραση των παιδιών, αντιμτωπισή μας από τους δασκάλους ως babysitters , ανεπαρκής εξοπλισμός (σε ορισμένα σχολεία) κ.λ.π. Η συμπεριφορά και ο τρόπος δράσης πρέπει να αλλάζει κατά περίπτωση. Υπάρχουν πολλές ιδιαιτερότητες: παιδά που λογικά δεν έχουν ερθει ξανα σε επαφή με η/υ, ή και αντίθετα παιδιά που έχουν η/υ σπίτι και το θεωρούν παιχνιδομηχανή, παιδιά μεταναστών που δεν έχουν μεγάλη ευχέρεια με τη γλώσσα και πολλά άλλα. Προσωπικά, προσπαθώ να περάσω κα΄ποιες γνώσεις και να τα βοηθήσω να εξοικειωθούν στο βαθμό τυο δυνατού με σχετικά ευχάριστο ή εύθυμο τρόπο, χωρίς όμως να χάσω τον έλεγχο της τάξης. Αυστηρότητα όπου χρειάζεται, όχι όμως σοβαρό-αυστηρό ύφος συνεχώς. Για θεωρία πάντα αντιδρούν οπότε το περνάω με μορφή συζήτησης: τι έιναι υπολογιστής,χρησιμότητα, χαρακτηριστικά, κίνδυνοι , ποιές συσκευές μπορεί να αντικαταστήσει, ποιές ανθρώπινες δραστηριότητες όχι, κλπ. Στην π΄ραξη και ανάλογα πάντα με τις συνθήκες γαι τα μικρά Α-Β ζωγραφική (tuxpaint) , κάποια παιχνιδάκια από ramkid λίγο πληκτρολόγηση κλπ Για τα μεγαλύτερα φάκελοι ονομασια, μετακίνηση κλπ,λίγο word και παιχνίδια ram kid κυρίως. Επίσης χρησιμοποιώ και το google earth ενώ πέρισυ φτιάξαμε και μια παρουσίαση στο PowerP . Διάλεξα έαν θέμα, (π.χ.ολυμπιακοί αγώνες) βρήκα υλικο, κείμενο και φωτο , τα μεγαλύτερα πληκτρολόγησαν και τα μικρότερα εκφώνησαν (ηχογράφησα καποια κομμάτια κειμένου). Το αποτέλεσμα ήταν αξιόλογο ενώ και τα παιδιά ήταν ευχαρηστημένα γιατί βοήθησαν όλα για να γίνει. Με ορισμένα παιδά πουέιχαν καποια γνώση είδαμε καποιες άλλες λειτουργίες, όπως εγγραφή cd , διαμόρφωση δισκέτας, αντιγραφή εικόνων από ψηφιακή μηχανή, σάρωση εγγράφων. Εκτύπωση κάναμε με όλες τις τάξεις. Τέλος ΘΕΩΡΩ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ ΠΑΙΧΝΙΔΙΩΝ: Προς θεού όχι παιχνίδια βιας , γιατί σε καποιους υπολογιστές υπήρχαν τα mame32 - μην τα εθίζουμε εμείς στη βια εμείς πρέπει να τα αποτρέπουμε.