Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.

Μηνύματα - perastikos_kav

Σελίδες: 123 ... 157
1
Σχολική ζώνη / Απ: Πρόβλημα με διευθυντή
« στις: Φεβρουάριος 20, 2019, 09:01:03 πμ »
ακριβως για αυτο πρεπει ολα να γινονται γραπτως....αυτα που λεει στο τηλεφωνο ο αλλος ας τα δωσει γραπτως να δουμε ...

Αυτό είναι το λάθος μας, λέμε μια χρονιά είναι θα περάσει να μην έρθω σε αντιπαράθεση και με στοχοποιήσουν.

2
Σχολική ζώνη / Απ: Πρόβλημα με διευθυντή
« στις: Φεβρουάριος 19, 2019, 03:00:46 μμ »
Το πρόβλημα δημιουργείται διότι υπάρχει άλλο πλαίσιο αδειών αναπληρωτών και μόνιμων.

Δεν είναι αυτό. Όλα είναι θέμα Διευθυντή. Αν θα δείξει κατανόηση στην απουσία λόγω ανωτέρας βίας ενός συναδέλφου ή όχι. Μάλιστα θα έλεγα ότι στον αναπληρωτή θα έπρεπε να δείχνει λίγο περισσότερη κατανόηση, γιατί η λήψη κανονικής άδειας τον επιβαρύνει οικονομικά, αφού θα δει μειωμένη την αποζημίωση μη ληφθείσας αδείας, ενώ ο μόνιμος που δεν παίρνει αποζημίωση μη ληφθείσας αδείας δεν έχει κάποιον οικονομικό αντίκτυπο, οπότε είναι κυρίως ηθικό το ζήτημα. Κατά τα άλλα δεν υπάρχει κάτι διαφορετικό. Εγώ προσωπικά δεν ξέρω κάποια δουλειά ιδιωτική ή δημόσια που ο εργαζόμενος να έχει 3-4 διαφορετικούς τόπους δουλειάς. Δηλαδή κάθε μέρα να έχει διαφορετική έδρα ή ακόμα και μέσα στην ημέρα διαφορετική έδρα και ο εργοδότης να μην φροντίζει τη μετακίνηση σου. Υπήρχε περίπτωση μόνιμης συναδέλφου που την ίδια μέρα την τοποθέτησαν σε δύο σχολείο που δεν υπήρχε συγκοινωνία μεταξύ των χωριών που είχαν την έδρα τους, αυτή δεν οδηγούσε και η απάντηση του προϊσταμένου ήταν να κάνεις auto stop. Αν αυτές οι υποθέσεις πήγαιναν σε εργατοδικείο πολλά στελέχη του υπουργείου θα έτρωγαν βαριές καμπάνες.

3
Σχολική ζώνη / Απ: Πρόβλημα με διευθυντή
« στις: Φεβρουάριος 17, 2019, 09:51:44 μμ »
Ακριβώς έτσι. Για κάτι τέτοιους λόγους έχουμε τις κανονικές. Φανταστείτε να μένουμε 50 χιλιόμετρα από το σχολείο, έχουμε αυτοκίνητο και δεν υπάρχει λεωφορείο κλπ. Αν πάθει ζημιά το αυτοκίνητο και δεν έχουμε τρόπο να πάμε τι θα πούμε; ας πούμε ότι μας τρακαραν το αυτοκίνητο χωρίς να φταίμε και για να φτιαχτεί θέλει τρεις μέρες, τότε τι;

Όταν ρώτησα αν ήταν και άλλοι που είχαν το πρόβλημα δεν ρώτησα για πλάκα. Αν ήταν και άλλοι μπορείς κάπως να το χρησιμοποιήσεις ενώ αντίθετα αν είσαι μόνος είναι εναντίον σου.

Ο Διευθυντής ζήτησε να βάλει κανονική γιατί δεν προβλέπεται κάτι άλλο. Από εκεί και πέρα εφόσον δεν βάζει κανονική τότε μπαίνει απουσία η οποία εφόσον κάνει αίτημα στην ΔΔΕ η συνάδελφος θα βγει η απόφαση και είτε την καλύπτουν είτε όχι.
Επιμένω να πιστεύω ότι πρέπει να είμαστε κοντά στο σχολείο πρώτης τοποθέτησης. Αν αποκλεισθεί το σχολείο να αφορά τους πάντες και όχι κάποιον που επέλεξε να είναι 40 χιλιόμετρα μακριά. Το θεωρώ κοροϊδία για τους υπόλοιπους αλλά και προς το λειτούργημα μας.

Θα είχες δίκιο αν υπήρχε ακόμα το καθεστώς των διαφορετικών περιοχών μετάθεσης μέσα στα ίδια ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ, οπότε η απόσταση των σχολείων που θα μπορούσες να τοποθετηθείς είναι μικρή. Από τη στιγμή που ανήκει κάποιος οργανική στη Β, ή Γ περιοχή μετάθεσης ενός ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ, έπρεπε να κατοικεί στα όρια του, επομένως και οι αποστάσεις θα ήταν μικρές. Σήμερα όμως εκτός Αττικής και Θεσσαλονίκης η συντριπτική πλειοψηφία των ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ έχουν μόνο μία περιοχή μετάθεσης και ένας σημαντικός αριθμός συναδέλφων δεν έχουν οργανική και κάθε χρόνο αλλάζουν σχολεία. Δεν μπορεί ένας εκπαιδευτικός που ανήκει στη διάθεση να μετακομίζει κάθε χρόνο. Έχω δει πολύ παράλογες τοποθετήσεις σε αυτά τα χρόνια που δεν υπήρχαν ξεχωριστές περιοχές. πχ συνάδελφος ήταν τοποθετημένος 3 μέρες στην Καβάλα και 2 μέρες στη Θάσο. Δεν μπόρεσε να μεταβεί στη Θάσο λόγω απαγορευτικού μια μέρα και ο διευθυντής του τον απείλησε με αναφορά, γιατί λέει έπρεπε να έχει σπίτι και στη Θάσο και να έχει πάει από το προηγούμενο απόγευμα στο νησί.

4
Καλησπέρα σε όλους. Γνωρίζετε αν ένα ζευγάρι αναπληρωτών εκπαιδευτικών έχει δικαίωμα να εργαστεί σε σχολεία στην ίδια πόλη;

Όχι, ούτε αναπληρωτές, ούτε μόνιμοι εκπαιδευτικοί έχουν κάποια ιδιαίτερη μεταχείριση σε αυτό το θέμα. Μόνο οι σύζυγοι ενστόλων και δικαστικών έχουν αυτό το δικαίωμα/προνόμιο.

5
Σχολική ζώνη / Απ: Καθημερινότητα της εκπαίδευσης
« στις: Φεβρουάριος 13, 2019, 04:52:11 μμ »
Οι συνέπειες δεν είναι μόνο φυσικές, είναι και λογικές και κάλλιστα ένα παιδί πρέπει να μάθει να διαχειρίζεται και τις λογικές συνέπειες των πράξεων του.  Αν προβάλλεις τη λογική συνέπεια ως τιμωρία και το παιδί την αντιλαμβάνεται ως τιμωρία, φυσικά δεν θα πετύχεις. Θα πω 1-2 παραδείγματα που τα έχω χρησιμοποιήσει με επιτυχία, ενώ άλλα όχι. Μία ανεπιθύμητη συμπεριφορά είναι να σηκώνονται τα παιδιά από την καρέκλα τους και να κάνουν βόλτα στην τάξη όταν κάνουμε άσκηση στους υπολογιστές. Η τακτική μου ξεκινώντας από τις μικρές τάξεις, είναι όταν ο μαθητής σηκώνεται και βρίσκεται σε άλλον υπολογιστή για να μιλήσει με συμμαθητές του, να κλείνω τον υπολογιστή του, χωρίς να του πω τίποτα, ούτε παρατήρηση, ούτε τίποτα. Μετά από 2 λεπτά που γυρίζει στη θέση του σηκώνει χέρι και μου λέει "κύριε ο υπολογιστής χάλασε". Απαντάω ότι εγώ τον έκλεισα, γιατί κανένας υπολογιστής δεν είναι σωστό να δουλεύει άδικα, ζεσταίνεται ο χώρος και καίει τζάμπα ρεύμα και πως όταν βλέπω άδειους υπολογιστές πάντα τους κλείνω. Όποιος δεν θέλει να κλείνει ο υπολογιστής του, δεν θα σηκώνεται παρά μόνο αν έχει ζητήσει άδεια να πάει στην τουαλέτα ή τις βρύσες. Όλοι γνωρίζουν πως όποιος τελειώσει την άσκηση του σωστά, μετά θα του μείνουν 5 λεπτάκια να παίξει στον υπολογιστή. Κανένα παιδί αυτό δεν το αντιλαμβάνεται ως τιμωρία, γιατί δεν είναι, αλλά ως λογική συνέπεια του ότι παράτησε τον υπολογιστή. Άλλες μεθόδους χρησιμοποιώ στη δημιουργία και διαχείριση ομάδων. Προφανώς δεν υπάρχουν μαγικές λύσεις και εστιάζουμε στις αλλαγές των τελευταίων ετών που έχουν δυσκολέψει τη διαχείριση μιας τάξης και της δημιουργίας κατάλληλου κλίματος για τη διδασκαλία.

Οι καινοφανείς θεωρίες λοιπόν που προωθούν και οι σύμβουλοι τι λένε; "αφήστε τα παιδιά να κάνουν βόλτες στην τάξη, δεν πειράζει. Ανεχτείτε τη φασαρία δεν χάλασε ο κόσμος, αφήστε τα παιδιά να εκτονωθούν. Δεν πειράζει και δεν μάθουν τίποτα, αρκεί να φεύγουν χαμογελαστά από την τάξη. Δεν είναι ανάγκη να κουραστούν, ας μην κάνουν τίποτα" Αν ερωτηθούμε μεταξύ μας θα διαπιστώσουμε ότι πολλοί συνάδελφοι τα έχουν ακούσει αυτά από διαφορετικούς συμβούλους, διαφορετικών ειδικοτήτων, άρα μόνο τυχαίο δεν είναι.  Μόνο που κάποια στιγμή αυτά τα παιδιά θα μεγαλώσουν και εξ' ανάγκης θα αναγκαστούν να αντιμετωπίσουν μια πολύ σκληρή πραγματικότητα που οι μισθοί είναι 500 ευρώ και πρέπει να δουλεύεις 10 ώρες την ημέρα για να τα πάρεις και η κατάθλιψη και η παραίτηση από τη ζωή θα πηγαίνει σύννεφο. Αυτά που αναφέρεις δεν βοηθούν καθόλου στη συζήτηση μας, ούτε στην επίλυση του προβλήματος, είναι μια κοινωνιολογική και πολιτική κριτική, αλλά είναι αυταπάτη να πιστέψουμε ότι μέσα στην τάξη μπορούμε να ξεφύγουμε από τα όρια που θέτει η εποχή μας, γι' αυτό και κυρίως μέσα στην τάξη μας απασχολεί το πως θα το διαχειριστούμε. Ο εκπαιδευτικός της τάξης διαχείριση του προβλήματος θα κάνει, δεν μπορεί να κάνει κοινωνική επανάσταση, τουλάχιστον όχι μέσα στην τάξη. Ως άνθρωπος μπορεί να κάνει και επανάσταση ή να αγωνιστεί γι' αυτή ως μέλος κάποιας κοινωνικής ή πολιτικής ομάδας, αλλά όχι μέσα στην τάξη. Δεν μπορεί ως εκπαιδευτικός να ξεφύγει από τα όρια που του θέτει η εποχή του. Και φυσικά το σύστημα αναπαράγουμε, αλλιώς δεν θα εργαζόμασταν. Αυτός είναι ο ρόλος όλων των κρατικών υπαλλήλων.  Η μόρφωση και η υγεία όμως έχουν και μια δική τους αυταξία. Η αξία της γνώσης των νόμων της φύσης, της μουσικής, της γνώσης γλωσσών που μιλούν άλλοι λαοί είναι διαφορετικό πράγμα από το γιατί για ποιον και πως θα χρησιμοποιήσω αυτές τις γνώσεις τελειώνοντας το σχολείο. Είναι άλλο πράγμα η κατάκτηση της γνώσης της πυρηνικής φυσικής πχ και άλλο το ότι κάποιος  από τους χιλιάδες που θα αποκτήσουν τη γνώση θα εργαστεί στην κατασκευή μιας βόμβας που θα εξαφανίσει μια ολόκληρη πόλη.

6
Σχολική ζώνη / Απ: Καθημερινότητα της εκπαίδευσης
« στις: Φεβρουάριος 13, 2019, 12:21:26 πμ »
Πρώτα από όλα κανείς δεν μίλησε για απειλές και για επιβολή. Κάνεις άλματα λογικής προσπαθώντας να μεταφέρεις αυτά που γράφτηκαν στη θεωρία σου. Υπάρχουν όμως στη ζωή οι συνέπειες. Συνέπεια είναι ότι εγώ εδώ και 4 ώρες διαβάζω για ένα τρίχορδο όργανο και ξέχασα να φάω. Κανείς δεν μπορεί να με γλιτώσει από την πείνα μου, είναι η συνέπεια της αφηρημάδας μου. Αρκετοί γονείς και κάποιες καινοφανείς θεωρίες για την εκπαίδευση θέλουν τα παιδιά σήμερα να μην βιώνουν καμία συνέπεια των πράξεων τους και αυτό είναι που δεν βοηθάει τα παιδιά να ωριμάζουν. Τα λάθη μας και οι συνέπειες τους μας βοηθούν να ωριμάζουμε αν υπάρξει κάποιος να μας τα υποδείξει και να μας βοηθήσει να τα διορθώσουμε. Χωρίς να αφήνουμε τα παιδιά να βιώνουν τις συνέπειες των λαθών τους (αρκεί οι συνέπειες να μην τους επιφέρουν κάποιες βλάβες εννοείται, αλλά μία ματαίωση θα πρέπει να την βιώσουν).

Το δεύτερο σφάλμα είναι οι υποτιμητικοί χαρακτηρισμοί και η υπεροψία ότι είσαι ο/η μόνος/η που αντιλαμβάνεται τις αλλαγές που λαμβάνουν χώρα, ή είσαι ο μόνος που μπορεί να τις θεωρητικοποιήσει, γράφοντας απλώς επιτηδευμένα., διότι επί της ουσίας δεν λες τίποτα, παρά μόνο θέτεις ρητορικά ερωτήματα και προεξοφλείς τις απαντήσεις που υποτίθεται δίνουν οι υπόλοιποι συνομιλητές σε αυτά τα ερωτήματα, κάνοντας πραγματικά μεγάλα και πολλά άλματα λογικής.

Η στάση του καθενός στις αλλαγές που συντελούνται και η απάντηση του έχει πολλά επίπεδα και ξεκινάει από τη στάση του και τον τρόπο που δουλεύει μέσα στην τάξη και ολοκληρώνεται από τη δράση του ως πολιτικό υποκείμενο στην κοινωνία και δεν διαφημίζεται σε ένα ανώνυμο φόρουμ, ούτε μπορεί να κριθεί από κανένας μέσα σε ένα τέτοιο φόρουμ. Και βέβαια στο ενδιάμεσο υπάρχουν πολλά διαφορετικά επίπεδα, στα οποία εκφράζεται.

7
Σχολική ζώνη / Απ: Καθημερινότητα της εκπαίδευσης
« στις: Φεβρουάριος 10, 2019, 11:11:04 μμ »
@ perastikos_kav

Αγαπητέ συνάδελφε μητέρα μου παραπονέθηκε επειδη κάνω καθημερινό έλεγχο σε βιβλία και τετράδια. Ο γιος της αγχώνεται  επειδη είμαι αυστηρός!! Μα κάθε μέρα έλεγχο;
Φυσικά στους 20 της τάξης οι 18 με μια φωνή ζητούν να ελέγξω τα τετράδια...για να αποδείξουν ότι προσπαθούν.
Μήπως φταίει το γεγονός ότι είμαι μόνιμος;

Μητέρες ερχονται και μου αποκαλύπτουν πους τα παιδιά τους διαβαζουν μόνα τους και δεν τα ελέγχουν καθόλου.
Μήπως φταίει το γεγονός ότι δεν περνώ από τα σπίτια τους το απόγευμα...αλλά φέρομαι ως απλός υπάλληλος;

Για τις μεταλλικές "τάπες¨που τις θέλουν μέσα στην τάξη πάνω στα θρανία και δεν τους αφήνω...ποιος φταίει;

Όταν μπαίνει το εντεκάχρονο με την τυρόπιτα στην αίθουσα και απαιτεί να την φάει εδώ και τώρα με αποτέλεσμα να διαμαρτύρεται όταν λέω όχι...φταίει που δεν είμαι καλός παιδαγωγός;

Δεν ισχυρίζομαι ότι όλα είναι τέλεια από την πλευρά μας αλλά όταν διαβάζω για εκπαιδευτικούς- σερβιτόρους και άλλες κακοήθειες εξοργίζομαι.....για τον πραγματικό σκοπό αυτών των αναφορών.

Τα βιώνω καθημερινά. Όχι ούτε τέλειοι συνάδελφοι υπάρχουν, ούτε τέλεια παιδιά μπορούν να υπάρξουν. Υπάρχουν όμως κάποια όρια ας πούμε αποδεκτού  "σφάλματος". Λογικό είναι να υπάρχει πχ ένα ποσοστό συναδέλφων που δεν θα εκπληρώνουν όπως πρέπει τα καθήκοντα τους, όπως και σε κάθε κλάδο, όσο σημαντικός και να είναι. Λογικό είναι να υπάρχουν και παιδιά με μαθησιακές ή συμπεριφορικές ιδιαιτερότητες ή και με προβλήματα στις οικογένειες τους, με γονείς που δεν συνεργάζονται κλπ. Το πρόβλημα είναι όταν το ποσοστό σε κάποια από τα φαινόμενα που προκαλούν πρόβλημα στη μαθησιακή διαδικασία διογκώνεται. Τη συγκεκριμένη λοιπόν χρονική περίοδο εκτιμώ ότι έχει αυξηθεί σημαντικά το ποσοστό των παιδιών και των γονένων που η στάση τους δεν βοηθά τη μαθησιακή διαδικασία. Anemos αν θυμάμαι καλά είσαι φιλόλογος αγγλικής γλώσσας σωστά; στην ειδικότητα σας μου έχει κάνει εντύπωση ότι έχω συναντήσει συναδέλφους που προσπαθούν με πάθος να κάνουν σωστά τη δουλειά τους και υπάρχει μια άρνηση από πολλούς γονείς. Έχω ακούσει με τα αυτιά μου γονέα να λέει σε δασκάλα τάξης "και αυτή των αγγλικών όλο ασκήσεις και διάβασμα τους βάζει, όχι να διαβάζουμε και για τα αγγλικά του σχολείου, τόσα λεφτά πληρώνουμε στο φροντιστήριο για να διαβάζουμε για αγγλικά του σχολείου;". Αντί να πει ευκαιρία είναι να μην πληρώνουμε φροντιστήριο την ενοχλούσε που η συνάδελφος έκανε αυτό που πρέπει. Η ειρωνεία είναι ότι στο σχολείο μας ήταν και ένα παιδί που η μαμά του είχε φροντιστήριο αγγλικών στη γειτονιά και στο τέλος της χρονιάς, η μαμά λέει στη συνάδελφο: "αν όλοι έκαναν τη δική σου δουλειά στο σχολείο, εγώ θα έκλεινα", αλλά οι γονείς είχαν παράπονα, γιατί ζόριζε τα παιδιά και δεν έπαιρναν όλα 10.

8
Σχολική ζώνη / Απ: Καθημερινότητα της εκπαίδευσης
« στις: Φεβρουάριος 10, 2019, 10:20:08 μμ »
Ρωταω τον ανιψιο μου ποσο κανει 5+5 και δεν ξερει να απαντησει...Τεταρτη Δημοτικου !!! Βαθμος ελεγχου Α...Καμια δουλεια στο σχολειο...αλλα τι περιμενεις οταν το ιδιο το Υπουργειο μιλαει για σχολεια χωρις τσαντες η για ποτακια...Καλα απο τους μονιμους για να αλλαξει κατι δεν περιμενω τιποτα...Εχουν αλλες ασχολιες..μετρανε τα δευτερολεπτα για την συνταξη (αστιευομαι)...Παιδοφυλακες η ακομα χειροτερο σερβιτοροι... 8)

Είσαι σίγουρος ότι φταίει η δασκάλα και όχι ο ανιψιός σου και οι γονείς του; εγώ όταν πήγαινα στο σχολείο δεν παίρναμε καν έλεγχο. Η μητέρα μου όμως κάθε μέρα έλεγχε το βράδυ αν έγραψα τα μαθήματα, αν έκανα τις ασκήσεις που μας έβαλε η δασκάλα και αν είχα βάλει βιβλία και τετράδια μέσα. Μέχρι που βεβαιώθηκε ότι πάντα ήμουν οκ. Όταν ερχόταν στο σχολείο το πρώτο πράγμα που ρωτούσε είναι αν με τη συμπεριφορά μου δημιουργούσα πρόβλημα στην τάξη. Αυτόματα ενσωμάτωνα ότι η συμπεριφορά μου πρέπει να είναι τέτοια, ώστε η δασκάλα να μην κάνει παράπονα. Σήμερα αρκετά παιδιά έρχονται στο σχολείο με την τσάντα γεμάτη άλμπουμ με αυτοκόλλητα, με κούκλές με παιχνίδια και λείπουν τετράδια και βιβλία από τα μαθήματα της ημέρας κι η μαμά σου απαντάει, σιγά μην ασχοληθώ και με την τσάντα του.  Ανοίγει το κεφάλι συμμαθητή του και η μαμά σου λέει "αγοράκι είναι, καλύτερα να τους δέρνει παρά να το δέρνουν". Οι σημερινοί δάσκαλοι, επειδή συνεργάζομαι μαζί τους είναι 2 επίπεδα καλύτεροι από τους δασκάλους που είχα εγώ ως μαθητής, αλλά το εκπαιδευτικό αποτέλεσμα είναι κατώτερο, γιατί τα παιδιά δεν είναι μαθημένα να προσπαθούν, είναι εθισμένα στο εύκολο αποτέλεσμα, γιατί τους τα δίνουν όλα οι γονείς τους στα χέρια. Όταν μια εργασία κρατάει παραπάνω από 5 λεπτά απλά δεν την κάνουν. Κάθομαι στο ολοήμερο και όλα τα παιδιά θέλουν τις απαντήσεις απ' ευθείας, αν τους δώσει τον τρόπο για να βρούνε μόνοι τους την απάντηση, απλά δυσανασχετούν και σου λένε δεν πειράζει θα μου τα γράψει η μαμά στο σπίτι. Δηλαδή από τη μια έχουμε μια μερίδα που απλά αδιαφορεί για τα παιδιά της και από την άλλη μια άλλη μερίδα που τους τα δίνει όλα έτοιμα και τα ίδια μαθαίνουν στις εύκολες λύσεις. Λίγα παιδιά μαθαίνουν στην προσπάθεια και τον κόπο. Προφανώς δεν πρόκειται για όλα τα παιδιά, απλά μιλάμε για μια τάση, η οποία διευρύνεται και η οποία δημιουργεί συνεχώς και μεγαλύτερα προβλήματα μέσα στις τάξεις.

9
Σχολική ζώνη / Απ: Καθημερινότητα της εκπαίδευσης
« στις: Φεβρουάριος 10, 2019, 04:24:10 μμ »
Η καθημερινότητα της εκπαίδευσης, τους αφορά όλους: καθηγητές, γονείς, παιδιά, διευθυντή, δήμους, και άλλα.
Να δώσω παραδείγματα: αν η θυρωρός σε ένα σχολείο δεν κάνει καλά την δουλειά της αναστατώνεται όλο το σχολείο. Αν η καθαρίστρια δεν κάνει καλά την δουλειά της, τίθεται θέμα υγείας.
Αν ο διευθυντής-διευθύντρια είναι πολύ χαλαρός ή άσχετος με την δουλειά του, πάλι αναστατώνεται ένα σχολείο.
Αν ένας καθηγητής έχει ψυχολογικά προβλήματα, αναστατώνεται ένα σχολείο.
Αν ένας μαθητής πάει σε ψυχολόγο και οι εκπαιδευτικοί δεν το ξέρουν (νομίζω πως καλό είναι να το ξέρουν) πάλι μπορεί να υπάρξει πρόβλημα.
Αυτά είναι μόνο μερικά... Υπήρξε χρονιά που μου είχαν τύχει όλα μαζί σε κάποιο σχολείο.
Και φέτος πάλι μου έχουν τύχει μαθητές που παρακολουθούνται από ψυχολόγους και εμείς το μαθαίνουμε τυχαία...

Μόνο ψυχολογικά προβλήματα; Έτυχε περίπτωση μαθητή που είχε πρόβλημα με κρίσεις σπασμών (επιληψίας) που θα μπορούσαν να προκληθούν απλά από κούραση (πχ γυμναστική)  ή ένα τρόμαγμα (πχ ένα απότομο ανέβασμα της φωνής, ένα δυνατό κλείσιμο πόρτας κλπ) και το έκρυβε από το σχολείο μέχρι που έπαθε την κρίση εν ώρα μαθήματος. Μάλιστα και μετά το συμβάν αρνιόταν ότι το παιδί είχε πρόβλημα και επέμενε ότι ήταν ένα τυχαίο περιστατικό, ενώ συγγενικό της πρόσωπο που είχε επίσης παιδί στο σχολείο σε άσχετη κουβέντα μας ανέφερε ότι το παιδί από τη βρεφική ηλικία είχε περιστατικά επιληψίας, η ίδια δεν γνώριζε λεπτομέρειες (και ούτε έπρεπε αυτή να μας πει), γιατί η μαμά το αρνιόταν και στους συγγενείς παρόλο που είχαν τύχει περιστατικά κρίσεις σε οικογενειακές συναθροίσεις.
Θεωρώ πλέον ότι τα σχολεία πρέπει να έχουν εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας που σε πολλά πράγματα θα αναφέρει ευθύνες του καθενός (εκπαιδευτικού, γονέα μαθητή) και συνέπειες (για τους μαθητές, για τους εκπαιδευτικούς υπάρχει ο διευθυντής για πειθαρχικά ζητήματα, ενώ όταν υπάρχουν ευθύνες των γονέων το σχολείο θα πρέπει να καταφεύγει στην αστυνομία).

Η δυσκολία στη σχολική καθημερινότητα προέρχεται από το γεγονός ότι τα παιδιά σήμερα από τη μια είναι πιο "κουρασμένα" και από την άλλη πιο κακομαθημένα, εγώ θα έλεγα ευνουχισμένα. Από τη μια δεν μαθαίνουν να έχουν όρια στη συμπεριφορά τους από το σπίτι και μεγαλώνοντας πλέον παιδί έχω αλλάξει άποψη που θεωρούσε ότι το σχολείο μπορούσε εύκολα να βάζει όρια σε ένα παιδί όταν δεν υπάρχουν όρια στο σπίτι και δεν συνεργάζεται η οικογένεια. Όταν πηγαίνεις σε παιδότοπο και βλέπεις τα μισά παιδιά κυριολεκτικά να βανδαλίζουν τα παιχνίδια, να πετούν αντικείμενα σε κόσμο που κάθεται στα τραπέζια και οι γονείς να καπνίζουν αμέριμνοι και να πίνουν καφέ και να γελάνε με τη συμπεριφορά του παιδιού τους, τότε προφανώς δεν μπορείς να βάλεις όρια σε αυτό το παιδί.  Από την άλλη οι γονείς δεν τους αναθέτουν καμία αρμοδιότητα και ευθύνη στο σπίτι και έτσι δεν είναι ικανά ή δεν νιώθουν την αυτοπεποίθηση να κάνουν ούτε τα βασικά. Δεν θυμάμαι πριν 30 χρόνια που ήμουν μαθητής σε δημοτικό να απευθύνονται συμμαθητές μου στη δασκάλα για να τους ανοίξει την γκοφρέτα. Σήμερα συμβαίνει σε πολύ μεγάλο βαθμό.  Προσωπικά αιτία των περισσότερων προβλημάτων θεωρώ το γεγονός ότι πλέον κάνουμε λιγότερα παιδιά. Σε κάθε οικογένεια 5-6 ενήλικες (γονείς, παππούδες, θείοι) πέφτουμε πάνω από 1-2 το πολύ παιδιά με αποτέλεσμα από την πολύ αγάπη και προσοχή στα παιδιά, τα παιδιά να πιστεύουν ότι όλοι οι ενήλικες υπάρχουν για να τα υπηρετούν. Η κακή δουλειά, η αδιαφορία κλπ που αναφέρατε πάντα υπήρχε σε ένα μικρό ποσοστό και πάντα θα υπάρχει σε ένα μικρό ποσοστό, όσες αξιολογήσεις συστήματα κλπ και να υπάρχουν. Δεν είναι όμως σε βαθμό τέτοιο ώστε να πούμε ότι ευθύνεται για τα προβλήματα. Είναι ένα περιθωριακό φαινόμενο. Όλοι έχουμε συναντήσει συναδέλφους που εμπίπτουν σε αυτή την κατηγορία, αλλά ως εξαίρεση. Αντίθετα τα τελευταία χρόνια αυξάνονται ως ποσοστό στο σύνολο οι περιπτώσεις που ανέφερα, σε βαθμό που να προκαλείται πρόβλημα στις τάξεις.

10
α) Περι όψιμου ενδιαφέροντος για διορισμούς ΑΣΕΠ 2008 (δικαστικούς και μη)

https://www.pde.gr/index.php?topic=32901.msg958558#msg958558

https://www.pde.gr/index.php?topic=34228.msg990671#msg990671

https://www.pde.gr/index.php?topic=34228.msg990676#msg990676

Αν η αναφορά οτι οι δικαιωθέντες θα έμεναν αιώνια αναπληρωτές αφορά εμένα παρακαλώ όπως μου δείξετε που το έχω αναφέρει...

β) Οι προσωποπαγείς θέσεις αφορούν διορισμούς συνήθως δικαστικά δικαιωθέντων ΣΕ ΟΛΟ το Δημόσιο. δεν είναι τωρινό φρούτο και δεν αφορά μόνο εκπαιδευτικούς. Το αν κάποιος είναι διορισμένος σε θέση τακτικού προσωπικού ή έχει προσωποπαγή θέση δεν αφορά το που θα πάει (δεν αφορά δηλαδή ότι έχει κάποιο προνόμιο ο δεύτερος σε σχέση με τον πρώτο). Οταν καλούν εκπαιδευτικούς για διορισμούς δίνουν σε όλους τις ίδιες θέσεις ανεξάρτητα με τον τρόπο που διορίστηκαν. η επιλογή των θέσεων γίνεται με βάση κατάταξης των μελλοντικών διοριστέων με βάσει τα κριτήρια που εφαρμόζονται ανά πάσα στιγμή. Παλιότερα τα κριτήρια ήταν οι έχοντες προυπηρεσία να προηγούνται των μη εχόντων και γι αυτό το λόγω πολλοί ΑΣΕΠίτες διορίστηκαν με προυπηρεσία (40% ή κάτι άλλο) ώστε να πάρουν καλύτερη θέση από τους 60% του ΑΣΕΠ). Το τωρινό κριτήριο είναι η θέση κατάταξης στον ΑΣΕΠ. Αρα ότι οι προσωποπαγείς θα πάνε σε θέση που θα είναι καλύτερη από τους μη προσωποαπαγείς δεν αναφέρεται πουθενά...

γ) Τα ξερονήσια ή τα λαγκάδια αναφέρθηκαν από κάποιους εδώ μέσα και όχι από μένα. Αν ζούσα σε ξερονήσι ή λαγκάδι προφανώς και θα ήμουν ευχαριστημένος να πάω εκεί. Εγώ απλά αναφέρθηκα σε επιθυμητές και μη θέσεις, οι οποίες αλλάζουν ανάλογα με την προσωπική κατάσταση του καθενός. Με λίγα λόγια είναι υποκειμενικός παράγοντας.

δ) Το αν κάποιος δικαιωθεί για κάτι στο μέλλον δεν μπορεί να γίνει συζήτηση τώρα. αν το καταφέρει με γεια του με χαρά του. Αλλα το να κάνω συζήτηση για το μέλλον χωρίς να έχω δεδομένα είναι ειδηκότητας ΠΕ Μελλοντολόγος - Μέντιουμ και δεν ανήκω σε αυτή.

ΥΓ. Και επειδή χθες αναφέρθηκα σε ανευ αποδοχών, παραιτήσεις ή μη αποδοχή διορισμού και επειδή μιλάω πάντα με στοιχεία παραθέτω το παρακάτω ΠΡΟΣΦΑΤΟ ΦΕΚ

http://www.et.gr/idocs-nph/search/pdfViewerForm.html?args=5C7QrtC22wFqnM3eAbJzrXdtvSoClrL80cV-U9HiiGLtIl9LGdkF59IBU9YTZY6ryqxSQYNuqAGCF0IfB9HI6qSYtMQEkEHLwnFqmgJSA5WIsluV-nRwO1oKqSe4BlOTSpEWYhszF8P8UqWb_zFijGCHGwELpghhUgvY8QSQ6zIt8hE7R5P0DW9y6x37h22D

Το οποίο αποδεικνύει ότι όταν γράφετε κάποιοι εδώ μέσα εκπροσωπείτε μόνο τον εαυτό σας μιας και δεν μπορείτε να ξέρετε την προσωπική κατάσταση και ανάγκη του καθενός. Σε κάθε λόγο σας λοιπόν θα πρότεινα ορισμένους να δέχονται και τον αντιλογο και να κάνουν συζητήσεις σοβαρότητας και επιπέδου πάντοτε χρησιμοποιόντας στοιχεία που αποδεικνύουν τα λεγόμενα τους και όχι ευσεβείς πόθους. Εμένα από δω και στο εξής επιτρέψτε μου γιατί μου είναι αναφέρετο δικαίωμα να γράφω όπου θέλω, όποτε θέλω και θα σας πρότεινα να αποφεύγετε προσωπικούς υπαινιγμούς που θεωρείται ότι μειώνουν την σοβαρότητα μου ως προσωπικότητα οταν γράφω κάτι. Αυτά για ορισμένους που ελλείψη επειχειρημάτων προσπαθούν να μείώσουν την προσωπικότητα του συνομιλητή τους και όχι να αντιπαρατεθούν στα λεγόμενα του. Θέλω να πιστεύω πως όπως και παλιότερα έτσι και τώρα η πλειοψηφία του εκπαιδευτικού αυτού φόρουμ αποτελείται από ανθρώπους ώριμα σκεπτόμενους με διάθεση προβληματισμού και αντιπαράθεσης βάσει δεδομένων. Με αυτούς λοιπόν θα συνεχίσω το διάλογο. Στους άλλους - την μειοψηφία  - εύχομαι ότι καλύτερο. Συγγνώμη για το εκτενές. Κούρασα και κλείνω την παρέμβαση.

Σύναδελφε έτσι όπως τα έγραψες είναι για τις μεταθέσεις και τους διορισμούς και για τις άνευ αποδοχών και τις παραιτήσεις με δύο μεγάλους αστερίσκους.
1) Στις προσωποπαγείς θέσεις, επειδή δεν υπάρχουν κριτήρια σύστασης τους, μπορεί όντως να υπάρξουν περιπτώσεις ευνοημένων, δηλαδή που θα πάρουν θέση σε περιοχή που δεν υπάρχει στην πραγματικότητα οργανικό κενό. Κατά τα άλλα όντως αν γίνουν τώρα οι διορισμοί τους θα γίνουν στα περσινά περισσεύματα των κενών που σημαίνει ελάχιστες καλές οργανικές, ενώ μετά τις φετινές μεταθέσεις και συνταξιοδοτήσεις προσθέτω εγώ θα εμφανιστούν και καινούρια κενά. Τα περσινά έτσι κι αλλιώς λογικά θα παραμείνουν αφού για να έμειναν κενά σημαίνει ότι δεν υπήρξε κανείς που να θέλει να πάει σε εκείνες τις περιοχές.
2)Δικαιολόγησε την ορισμένες φορές υπερβολική επιθετικότητα και καχυποψία των όσων πέτυχαν δικαστικά απόφαση, λόγω της πολύχρονης ταλαιπωρίας που υπέστησαν με το συγκεκριμένο ζήτημα. Και εμείς αν ήμασταν στη θέση τους μετά από τόσα χρόνια, αναμονής, υπομονής, δικαστικών εξόδων και αγωνίας θα ήμασταν με το δάχτυλο στην σκανδάλη. Νομίζω μάλιστα που ένας λόγος παραπάνω που βιάζονται είναι ότι το υπουργείο μέσω της νομοθεσίας που ψήφισε τους κατοχύρωσε μεν, εξαφάνισε δε την αναδραμικότητα του διορισμού τους, οπότε κάθε μέρα καθυστέρησης σημαίνει και χαμένα χρήματα. Μακροπρόθεσμα μπορεί να τους συμφέρει αυτό που λες εσύ, να διοριστούν μετά τις φετινές μεταθέσεις, γιατί κάποιοι ίσως καταφέρουν να διοριστούν σε βολικότερη γι' αυτούς περιοχή, όμως μετά από τόσα χρόνια είναι λογικό ως προτεραιότητα να έχουν επιτέλους να διοριστούν και να αρχίσουν να πληρώνονται.

11
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Ιστορία Μακεδονικό
« στις: Ιανουάριος 25, 2019, 03:11:17 μμ »
Απ' όλα τα αντιθετα επιχειρήματα που έχω ακούσει το μόνο που με πείθει είναι :

...: το Αιγαίο ανήκει στα ψαρια του και η Μακεδονία στις αρκούδες της ...... ;D

Αν πάμε σε επίπεδο ιστορίας ή ακόμα και ανθρωπολογίας όσο και αν σας σοκάρει το δεύτερο το θέμα είναι προφανές. Ακόμα και ο  αριστερος Πουλανος γνωστός ερευνητής ομολογεί ότι όλοι οι Βλαχόφωνοι και Σλαβόφωνοι των Βαλκανίων είναι γηγενείς και μόνο γλωσσικα έχουν επηρεαστεί.....

Για τους Βλαχόφωνους και τους Σλαβόφωνους δεν υπάρχει κάποια θεωρία, κάποια εκδοχή που να είναι 100% αποδεδειγμένη. Αυτό παραδέχονται οι περισσότεροι σοβαροί ιστορικοί. Οι περισσότερες εκδοχές, στην ουσία προέρχονται από διαφορετικές εθνικές ιδεολογίες και την προσπάθεια οικειοποίησης των σχετικών πληθυσμών για λόγους επεκτατισμού. Το πιο πιθανό κατά τη γνώμη μου είναι ότι μπορεί να ισχύουν όλες οι διαφορετικές εκδοχές, αλλά κάθε μία για ένα μόνο μέρος του πληθυσμού (πχ κάποιοι Βλαχόφωνοι μπορεί να είναι απόγονοι ρωμαϊκών φρουρών, άλλοι Έλληνες που σε κάποια στιγμή στα πλαίσια της ρωμαϊκής αυτοκρατορίας, έγιναν λατινόφωνοι, Δάκες που μετανάστευσαν αργότερα κλπ) Εξάλλου η εθνικότητα δεν είναι θέμα DNA, οπως πολλοί προβάλλουν, αλλά θέμα συνείδησης και αυτό είναι το μόνο στο οποίο έχουν δίκιο οι γείτονες. Υπάρχει το δικαίωμα του αυτοπροσδιορισμού στην εθνικότητα και ο καθένας μπορεί να νιώθει ότι θέλει, ακόμα και αν αυτό που ισχυρίζεται είναι αλλόκοτο και δεν έχει καμία επιστημονική βάση. Εγώ δηλώνω Ανδρομέδειος πχ. Όμως για τη γλώσσα δεν είναι έτσι. Η γλώσσα που μιλάνε είναι στην πραγματικότητα Βουλγαρική διάλεκτο που στα χρόνια της ενιαίας Γιουγκοσλαβίας προσπάθησαν μέσω της επίσημης διδασκαλίας και αλλαγών που έκαναν να εισάγουν σερβοκροάτικα στοιχεία για να την αποβουλγαροποιήσουν. Δεν είναι τυχαίο ότι ακόμα και πρώην Πρόεδρος τους, πήρε την βουλγαρική υπηκοότητα και δηλώνει πλέον Βούλγαρος. 

12
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Ιστορία Μακεδονικό
« στις: Ιανουάριος 25, 2019, 03:02:18 μμ »
Χωρίς καμία διάθεση χλευασμού θα ήθελα να ρωτήσω για ποιο λόγο θεωρείτε ότι οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να αντιδράσουν στη Συμφωνία των Πρεσπών?
Πολλοί από τους εκπαιδευτικούς είναι φιλόλογοι, πράγμα που σημαίνει ότι στο πανεπιστήμιο παρακολούθησαν μαθήματα νεότερης και σύγχρονης ιστορίας, και ένα σημαντικό ποσοστό των φιλολόγων είναι ιστορικοί, πράγμα που σημαίνει ότι σπούδασαν σε βάθος την επιστήμη της ιστορίας. Αυτοί οι εκπαιδευτικοί σίγουρα ξέρουν ότι η ακαδημαϊκή ιστορία, η ιστορία δηλαδή που τα συμπεράσματά της βασίζονται σε αρχειακή έρευνα, ελάχιστη σχέση έχει με τη δημόσια ιστορία, την εκδοχή δηλαδή της ιστορίας που εδράζεται σε μύθους και που συχνά γίνεται προνομιακό πεδίο ανάδειξης δημαγωγών πολιτικών.
Για ποιό λόγο να αντιδράσουν οι εκπαιδευτικοί σε μία συμφωνία με ένα γειτονικό κράτος η οποία λύνει ένα πρόβλημα το οποίο δεν θα έπρεπε καν να υπάρχει? Όποιος έχει ταξιδέψει στο εξωτερικό γνωρίζει ότι απ' όλο τον υπόλοιπο κόσμο το γειτονικό κράτος αποκαλείται Μακεδονία και οι κάτοικοί του Μακεδόνες. Και αυτό το γεγονός δεν έχει προκαλέσει κανένα απολύτως πρόβλημα εδώ και 25 χρόνια.
Για ποιό λόγο να αντιδράσουν οι εκπαιδευτικοί σε μία συμφωνία η οποία λέει το αληθές? Ότι η γεωγραφική περιοχή της Μακεδονίας δεν βρίσκεται ολόκληρη μέσα στα όρια του ελληνικού κράτους?       

Πρώτα από όλα το πως τους αποκαλεί ο κόσμος δεν έχει καμία σημασία για εμάς. Για εμάς σημασία έχει το πως τους αναγνωρίζουμε εμείς. Το να λες ότι το θέμα αυτό δεν έχει προκαλέσει κανένα πρόβλημα, μάλλον απευθύνεσαι σε πολίτες άλλης χώρας. Το μαδεδονικό ήταν κομμάτι και μάλιστα σημαντικότατο ακόμα και του εμφυλίου. ΤΟ VMRO το κόμμα που τα περισσότερα από τα 27 χρόνια που υπάρχει ως ανεξάρτητο κράτος η ΠΓΔΜ κυβερνάει τη χώρα δεν είναι ένα περιθωριακό εθνικιστικό κόμμα ή οργάνωση που τέτοια υπάρχουν σε όλες τις χώρες. Είναι ένα συντριπτικά πλειοψηφικό κόμμα μέσα στο σλαβικό κομμάτι της γειτονικής χώρας. Η ιδεολογία της μεγάλης και ενιαίας "Μακεδονίας" είναι όχι απλά πλειοψηφούσα, επίσημη κρατική ιδεολογία στη γειτονική χώρα όπως ήταν στην Ελλάδα η μεγάλη ιδέα μέχρι τη μικρασιατική καταστροφή. Αν στην Ελλάδα κάποια Κυβέρνηση έβγαζε χαρτονόμισμα με την Αγια Σοφιά ή κανέναν χάρτη που έδειχνε την Πόλη και τη μικρά Ασία θα έπεφτε την άλλη μέρα και καλώς. Η γειτονική χώρα όμως έβγαλε χαρτονομίσματα με το Λευκό Πύργο και έχοντας ενσωματώσει όλη την ελληνική Μακεδονία στη γειτονική χώρα. Ξέρεις το να αποσιωπούμε γεγονότα και αλήθειες είναι ταυτόσημο με το να λέμε ψέμματα.

13
Σε ποιο πράγμα αυτοαναιρούμαι?
Δες πως ήταν οι προκηρύξεις παλιά, για να καταλάβεις τι εννοώ.
https://geography.aegean.gr/files/news/[news][4e59d566b7430cf].pdf

Γνωρίζω πως ήταν οι προκηρύξεις παλιά. Παράδειγμα όταν έδινες γραπτό ΑΣΕΠ δεν ήξερες τα κενά, μάλιστα στον πρώτο γραπτό του ΑΣΕΠ δεν ήξερες ούτε αριθμό θέσεων όταν έδινες εξετάσεις. Έβγαιναν τα αποτελέσματα, οι πίνακες των διοριστέων και γνωρίζοντας τη θέση σου έκανες δήλωση προτίμησης με κενά που ανακοινώνονταν, αφού είχαν βγει τα αποτελέσματα. Απλά η μη εκ των προτέρων γνωστοποίηση του αριθμού, έδωσε δικαίωμα για δικαστικές προσφυγές σε άτομα που έγραψαν καλά και δεν διορίστηκαν, γιατί ο ΑΣΕΠ υπήρχε ταυτόχρονα και με άλλους πίνακες από τους οποίους γινόταν διορισμοί. Έτσι ανακοινώνονταν εξ' αρχής ο αριθμός των θέσεων (όχι όμως και τα κενά κατά περιοχή). Πάντως όταν δήλωνες περιοχή γνώριζες το βαθμό σου και τη θέση σου. Στην περίπτωση μας λοιπόν, εκτιμώ ότι μπορούν να γίνουν οι αιτήσεις για ένταξη στον πίνακα και μετά να ανακοινωθούν οι θέσεις κατά κλάδο και περιοχή και να κληθούν όλοι ή μέρος όσων έχουν ενταχθεί στον πίνακα να δηλώσουν περιοχές. Το αν θα γίνει έτσι ή εξ αρχής θα γνωστοποιηθούν όλα και μαζί με τις αιτήσεις θα δηλώνονται και οι περιοχές προτίμησης είναι θέμα επιλογής του υπουργείου και δεν ισχύει κάτι υποχρεωτικό. Τουλάχιστον εγώ δεν πρόσεξα πουθενά στο νόμο να επιβάλλει συγκεκριμένη διαδικασία. **** Διόρθωση, διαβάζοντας καλύτερα το νόμο θα γίνει ακριβώς έτσι όπως το είπα. Δηλαδή πρώτα βγαίνει προκήρυξη για ένταξη στους πίνακες και αργότερα με υπουργική απόφαση καλούνται όσοι είναι ήδη ενταγμένοι στους πίνακες (άρα έχουν κάνει ήδη την αίτηση) να δηλώσουν προτίμηση για διορισμός με θέσεις που ανακοινώνει το υπουργείο. Δηλαδή ξεχωριστή διαδικασία. Άρθρο 62 παράγραφος 3.

14
Δεν γίνεται προκήρυξη χωρίς κενά θέσεις ανά ειδικότητα. Μόνο ο 3848 προέβλεπε κάτι τέτοιο.

Αυτοαναιρείσαι. Επίσης μπορεί απλά να δημοσιευθεί πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τη σύνταξη πινάκων και σε επόμενη φάση να ανακοινωθεί ακόμα και ο αριθμός των διορισμών. Τουλάχιστον στη γενική που απαιτείται να ολοκληρωθούν οι υπηρεσιακές μεταβολές.

Σελίδες: 123 ... 157

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32288
  • Τελευταία: Dialeimma
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159528
  • Σύνολο θεμάτων: 19211
  • Σε σύνδεση σήμερα: 330
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 15
Επισκέπτες: 281
Σύνολο: 296

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.084 δευτερόλεπτα. 30 ερωτήματα.