Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.

Μηνύματα - Sissy_LA

Σελίδες: 1234
1
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« στις: Απρίλιος 10, 2024, 12:52:50 μμ »
Ευχαριστώ πολύ, apri !!!

2
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« στις: Απρίλιος 03, 2024, 09:56:22 πμ »
 Σας ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο σας και τη διάθεσή σας να μου απαντήσετε! Φαντάζομαι ότι στην ίδια λογική ''παπαγαλίας'' μπαίνει και το γεγονός ότι μετατρέπουν και την υποτακτική παρατατικού του β' είδους των υποθετικών λόγων σε απαρέμφατο ενεστώτα ενεργητικής περιφραστικής συζυγίας και όχι σε παρακειμένου. Η Ελληνοεκδοτική και το Άλκιμο το επισημαίνουν με κανόνα - ίσως κατ' αναλογία της μετατροπής της οριστικής του παρατατικού σε απαρέμφατο ενεστώτα.

3
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« στις: Απρίλιος 03, 2024, 02:49:27 πμ »
Επανέρχομαι με το θέμα του πλαγίου λόγου, γιατί πραγματικά έχω προβληματιστεί πολύ με τις απαντήσεις που βλέπω στα βοηθήματα (Ξέρω έχω γίνει κουραστική...)
Ανατρέχοντας σε όλα τα παραδείγματα της ύλης που μπορούν να μετατραπούν στον πλάγιο λόγο, παρατηρώ ότι ο Πατάκης τόσο στις βουλητικές όσο και στις πλάγιες ερωτηματικές δεν διατηρεί την υποτακτική παρατατικού και υπερσυντελίκου της αρχικής πρότασης, αλλά εφαρμόζει  ακολουθία των χρόνων (ιδιόμορφη και κανονική αντίστοιχα) βάσει του χρόνου εξάρτησης .  Ομοίως και η Ελληνοεκδοτική και το Άλκιμο σε ορισμένα παραδείγματα. Ισχύει κάτι διαφορετικό γι' αυτά τα είδη προτάσεων;

4
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« στις: Απρίλιος 02, 2024, 08:44:52 πμ »
Ευχαριστώ πολύ για τις διευκρινίσεις! Σχετικά με το equidem επειδή έχει τη σημασία ''εγώ βέβαια'' σε βοηθήματα το τρέπουν σε ''se quidem'' - για να αποφευχθεί ο πλεονασμός φαντάζομαι - ή αποβάλλουν τελείως το επίρρημα.

5
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« στις: Απρίλιος 01, 2024, 11:03:20 πμ »
Θα ήθελα την άποψή σας σχετικά με κάποιες περιπτώσεις του πλαγίου λόγου:

 α) Όταν μια δευτερεύουσα πρόταση εκφέρεται με οριστική υπερσυντελίκου, στον πλάγιο λόγο διατηρείται ο υπερσυντέλικος ανεξαρτήτως του χρόνου εξάρτησης ή τρέπεται σε υποτακτική παρακειμένου (σε εξάρτηση από αρκτικό χρόνο); π.χ. (35) Scipionis filiae ex aerario dotem acceperunt, quia nihil illis reliquerat pater.

β) Όταν μια δευτερεύουσα υποθετική πρόταση εκφέρεται με υποτακτική υπερσυντελίκου, στον πλάγιο λόγο διατηρείται ο υπερσυντέλικος ανεξαρτήτως του χρόνου εξάρτησης ή τρέπεται σε υποτακτική παρακειμένου (σε εξάρτηση από αρκτικό χρόνο); π.χ. (39) Si marmor illi obtulisses [... ] fecisset tale, quale ex illa fieri optimum posset.

γ) Στο κείμενο 37 : "Equidem, ut veni ad urbem, non destiti omnia et sentire et dicere et facere, quae ad concordiam pertinerent ", το pertinerent διατηρείται ανεξαρτήτως του χρόνου εξάρτησης ; Και το equidem τρέπεται σε se όταν υπάρχει ταυτοπροσωπία;

δ) Στο κείμενο 48 η φράση " prostridie eius diei "  στον πλάγιο λόγο μεταβάλλεται;

6
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« στις: Φεβρουάριος 19, 2024, 02:17:31 μμ »
Ευχαριστώ πολύ, Sali!!!

7
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« στις: Φεβρουάριος 19, 2024, 12:37:50 πμ »
Το ρήμα orior σχηματίζει γερουνδιακό oriundus, oriunda, oriundum. To γερούνδιο διατηρεί το ίδιο θέμα ή θα σχηματιστεί κανονικά (oriendi ); Σε όλες τις πηγές μου το βρίσκω ως oriendi. Mόνο ο Πατάκης το δίνει oriundi.

8
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« στις: Φεβρουάριος 14, 2024, 09:46:27 πμ »
Σας ευχαριστώ πολύ! Δυστυχώς, βλέπουμε και ακούμε διάφορες απαντήσεις σε συγκεκριμένα σημεία της ύλης και προσωπικά προβληματίζομαι για το τι τελικά θα δεχτούν ως σωστό στις πανελλήνιες.
Την προηγούμενη εβδομάδα η καθηγήτρια μιας μαθήτριας μου της τόνισε πως τα επίθετα γ' κλίσης δε σχηματίζουν και τύπο -is στην αιτιατική του πληθυντικού αριθμού, όπως τα ουσιαστικά γ' κλίσης σε -ium, καθώς δεν υπάρχει κάπου κανόνας γι' αυτό.
Προσωπικά, στηρίζομαι στη γραμματική Bescherelle που αναφέρει πως τα τριτόκλιτα επίθετα και μετοχές ενεστώτα σχηματίζουν την αιτιατική πληθυντικού και σε -is.

9
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« στις: Φεβρουάριος 13, 2024, 10:04:19 πμ »
Ωραία, σας ευχαριστώ πολύ για την τοποθέτηση! Θα ήθελα τη γνώμη σας και για δύο ακόμα σημεία σχετικά με τον πλάγιο λόγο.
1. Στο κείμενο 41 η αιτιολογική πρόταση " quod honesta et bona et modesta sit'' εκφράζει υποκειμενική αιτιολογία. Κατά τη μετατροπή στον ευθύ λόγο θα διατηρηθεί η υποτακτική για να συνεχίσει να δηλώνεται η υποκειμενική αιτιολογία ή τρέπεται σε οριστική ;
2. Η αντωνυμία nemo στον πλάγιο λόγο τρέπεται σε ne quis ή ne aliquis ; π,χ. στο κείμενο 35 '' Nemo eos miseretur''.

10
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« στις: Φεβρουάριος 12, 2024, 11:48:10 πμ »
Καλημέρα! Επανέρχομαι με ένα θέμα που έχει ξανασυζητηθεί, αλλά συνεχίζω να βλέπω αντικρουόμενες απαντήσεις. Στο κείμενο 34 " Tum Scipio, cum se ipsum [...] existimasset, praesidium domesticorum in tecto conlocavit'', η υποτακτική υπερσυντελίκου της αιτιολογικής πρότασης στον πλάγιο λόγο θα παραμείνει ως έχει ανεξαρτήτως του χρόνου εξάρτησης ή θα τραπεί σε υποτακτική παρακειμένου σε εξάρτηση από αρκτικό χρόνο;

11
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« στις: Ιανουάριος 31, 2024, 11:22:38 πμ »
Το επίρρημα abhinc (από εδώ) στον πλάγιο λόγο τρέπεται σε illinc (από εκεί). Στο κείμενο 41 ''abhinc multis annis'' που είναι επιρρηματικός προσδιορισμός του χρόνου θα μετατραπεί στον πλάγιο λόγο; Ο Πατάκης το αφήνει αμετάβλητο. Η Ελληνοεκδοτική και το Μεταίχμιο το μετατρέπουν σε illinc.

12
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« στις: Ιανουάριος 29, 2024, 09:14:20 πμ »
Ευχαριστώ, Sali. Θα ήθελα την άποψη σας και για τη σύνταξη του totus. Στη σχολική γραμματική αναφέρει ότι το totus και το ipse λειτουργούν ως επιθετικοί προσδιορισμοί. Στο study4exams το δίνει ως κατηγορηματικό. Και στα σχολεία βλέπω ότι διίστανται οι απόψεις των διδασκόντων. Ποια από τις δύο εκδοχές να δώσουμε στους μαθητές;

13
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« στις: Ιανουάριος 26, 2024, 11:08:56 πμ »
Καλημέρα! Οι  προτάσεις που εισάγονται με τον σύνδεσμο dum που κάνει λατινισμό (στα κείμενα 20,38) στον πλάγιο λόγο εκφέρονται κανονικά με υποτακτική ενεστώτα και παρατατικού αναλόγως την εξάρτηση;

14
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« στις: Οκτώβριος 22, 2022, 06:42:14 μμ »
Ευχαριστώ πολύ για την απάντηση!

Σελίδες: 1234

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159421
  • Σύνολο θεμάτων: 19210
  • Σε σύνδεση σήμερα: 263
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 12
Επισκέπτες: 288
Σύνολο: 300

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.065 δευτερόλεπτα. 30 ερωτήματα.