Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.

Μηνύματα - gbougioukas

Σελίδες: 12
1
Υπηρεσιακές μεταβολές / Απ: Β ανάθεση. Ποιος;
« στις: Μάιος 05, 2018, 09:46:41 μμ »
Οι κύριοι που αποφασίζουν τις αναθέσεις γνωρίζουν την ποσότητα και την ποιότητα των μαθηματικών αντικειμένων που διδάσκονται στο υποχρεωτικό πρόγραμμα σπουδών, πολλά από αυτά μάλιστα κατά αποκλειστικότητα (!), στις σχολές Πληροφορικής; Γνωρίζουν τι είναι ο Προτασιακός Λογισμός, ο Κατηγορηματικός Λογισμός, η Γραμμική Άλγεβρα, η Θεωρία Πιθανοτήτων, η Θεωρία των Γράφων, η Θεωρία Υπολογισιμότητας, η Θεωρία Πολυπλοκότητας, η Θεωρία Αυτομάτων και Τυπικών Γλωσσών, η Θεωρία Πληροφορίας, η Αριθμητική Peano, η Άλγεβρα Μπουλ; Ή νομίζουν ότι Μαθηματικά είναι μόνο η Ανάλυση (η οποία επίσης διδάσκεται στα τμήματα Πληροφορικής υπέρ του δέοντος); Πόσα από αυτά τα αντικείμενα διδάσκονται στο υποχρεωτικό πρόγραμμα σπουδών των τμημάτων Φυσικής; Και πόσα μαθηματικά αντικείμενα γενικά διδάσκονται στο υποχρεωτικό πρόγραμμα σπουδών ενός τμήματος Φυσικής; Επιπλέον, σε ποια τμήματα Μαθηματικών διδάσκεται ως υποχρεωτικό μάθημα ο Προτασιακός και ο Κατηγορηματικός Λογισμός;

2
Εκπαίδευση Ενηλίκων / Απ: Πληρωμές Ωρομισθίων ΣΔΕ
« στις: Μάρτιος 29, 2018, 12:37:37 μμ »
Πρακτικα αδυνατον..   οι προϋπηρεσίες εκδιδονται μετα την ολοκληρωση του σχολικου ετους..  οι περσινες μαλιστα εκδόθηκαν μολις πριν απο 2 εβδομαδες!!!
Οσο για ενσημα και πληρωμες..   πονεμενη ιστορια...
Βρίσκουν και τα κανουν...

Τι εννοείτε όταν λέτε "εκδόθηκαν πριν από 2 βδομάδες"; Επιπλέον, γνωρίζει κανείς αν κάνοντας την αίτηση για αναπληρωτής/τρια πρέπει να κατατεθεί η προϋπηρεσία ή έχει περαστεί στο σύστημα, οπότε εμφανίζεται αυτόματα;

3
Συγγνώμη κιόλας αλλά τι κάθεστε και συζητάτε? το αυτονόητο?
Αν μπορεί να μπει στο Μαθηματικό κάποιος που έχει δώσει Μαθηματικά Κατεύθυνσης???
...
Ήμαρτον ποια με τις συντεχνίες.

Δυστυχώς, η τελευταία αυτή λέξη που είπες μας εξαναγκάζει να εξηγούμε το αυτονόητο. Πρέπει να το κάνουμε.

4
Δεν μπορεί να μπει κάποιος στο μαθηματικό και να μην έχει ιδέα από φυσική

Στην πράξη  κάποιος μπορεί να μπει στο μαθηματικό και να το τελειώσει χωρίς να δώσει φυσική η πληροφορική στις πανελλήνιες .

Χωρίς μαθηματική λογική; Με βάση την αρχή της έκρηξης (principle of explosion) ό,τι και να πεις ισχύει.

5
Δεν αμφισβητώ τη συνάφεια Αλγορίθμων-Μαθηματικών αλλά από το "representing Computable Functions in Peano Arithmetic" μέχρι το "οι Αλγόριθμοι είναι κομμάτι της πρωτοβάθμιας αριθμητικής Peano"  υπάρχει μεγάλη απόσταση. Το ένα δηλώνει ότι η αριθμ. Peano χρησιμοποιείται ως εργαλείο, το άλλο δηλώνει κάτι άλλο.

Μια τυπική θεωρία είναι ένα σύνολο από προτάσεις (βλ. τη διάλεξη στην οποία παραπέμπω παραπάνω), δηλαδή οι προτάσεις είναι τα δομικά στοιχεία μιας τυπικής θεωρίας. Οι συναρτήσεις με την σειρά τους είναι δομικά στοιχεία των προτάσεων, αρκεί να είναι αναπαραστάσιμες μέσα στην θεωρία. Μ' αυτήν την έννοια λοιπόν οι μ-Αναδρομικές συναρτήσεις είναι "κομμάτι" της αριθμητικής Peano και όχι...εργαλείο. Παράδειγμα:

Έστω το σύνηθες κατηγορηματικό σύμβολο “<” (μικρότερο). Ένα κατηγόρημα μπορεί να θεωρηθεί μια συνάρτηση η οποία παίρνει μόνο δύο τιμές, πχ 0 αν το κατηγόρημα είναι ψευδές και 1 όταν είναι αληθές. Χρησιμοποιώντας αυτήν την συνάρτηση μπορούμε να κατασκευάσουμε την ακόλουθη, για παράδειγμα, πρόταση:

∀x∀y(x < y  →  x' < y')  (1)

(Για κάθε ζεύγος φυσικών αριθμών (x,y), αν ο x είναι μικρότερος του y, τότε και ο επόμενος του x είναι μικρότερος του επόμενου του y )

Για την περίπτωση που αντιλαμβάνεσαι τη σχέση “μικρότερο” εξωτερική της πρωτοβάθμιας αριθμητικής Peano ή "εργαλείο", μπορούμε να αντικαταστήσουμε αυτόν το συμβολισμό αμιγώς με στοιχεία της θεωρίας - αυτό σημαίνει άλλωστε για μια συνάρτηση να είναι "αναπαραστάσιμη" (representable) σε μια θεωρία:

Αυτό το κατηγόρημα (ή συνάρτηση όπως είπαμε) αναπαριστάνεται, λοιπόν, στην αριθμητική Peano ως εξής:

x < y  ≡  ∃ w(x + w + 0' = y)
       
Οπότε, η πρόταση (1) γράφεται:

∀x∀y(∃w(x + w + 0' = y)  →  ∃w(x' + w + 0' = y'))

Αυτό ακριβώς που κάναμε με την συνάρτηση "μικρότερο", μπορούμε να το κάνουμε και με κάθε συνάρτηση στην Java, στην Γλώσσα της ΑΕΠΠ, ή σε οποιαδήποτε άλλη Turing-πλήρη γλώσσα προγραμματισμού. Να την αναπαραστήσουμε δηλαδή στην πρωτοβάθμια αριθμητική Peano. Είναι αυτές οι γλώσσες "κομμάτι" της αριθμητικής Peano, όσο είναι και η συνάρτηση "μικρότερο".

6
Μπορείς να δώσεις κάποιες πηγές γι αυτό?

Όσον αφορά τoν ορισμό των αλγορίθμων (με δεδομένη την θέση Church-Turing ένας αλγόριθμος είναι μια μηχανή Turing ή μια μ-Αναδρομική συνάρτηση) μέσα στην πρωτοβάθμια αριθμητική Peano, η απόδειξη είναι κομμάτι της απόδειξης των θεωρημάτων μη-πληρότητας του Gödel. Μια συνοπτική απόδειξη υπάρχει στην παρακάτω διάλεξη:

http://www.cs.cornell.edu/courses/cs4860/2009sp/lec-22.pdf

7
Δεν μπορεί να μπει κάποιος στο μαθηματικό και να μην έχει ιδέα από φυσική . Δεν γίνεται να την αντικαταστήσεις με ΑΟΘ.

Η Φυσική χρησιμοποιεί ένα κομμάτι των Μαθηματικών ως εργαλείο, όπως και οι Οικονομικές Επιστήμες. Δεν έχει καμία δομική-εγγενή σχέση με τα Μαθηματικά, ακόμα κι αν ταυτίσει  κανείς τα Μαθηματικά - πράγμα μαθηματικά ασυνεπές - με την Ανάλυση. Τα Μαθηματικά έχουν αυτόνομη ύπαρξη, συνεπώς, φυσικά και γίνεται να μπει κανείς Μαθηματικό χωρίς να έχει ιδέα από Φυσική. Οι Αλγόριθμοι, από την άλλη πλευρά, για παράδειγμα, είναι κομμάτι της πρωτοβάθμιας αριθμητικής Peano, υπάρχει δηλαδή δομική-εγγενής συνάφεια με τα Μαθηματικά. Βλέπεις, ο φυσικός κόσμος δεν ορίζεται μέσα στην θεωρία ZFC  ή σε κάποια επέκτασή της, αλλά μόνο προσομοιώνεται (μέχρι κάποιο βαθμό...). Υπάρχει διαφορά.

8
Ειλικρινά απορώ γιατί τα τμήματα Μαθηματικών σιωπούν σχετικά με αυτό το ζήτημα.

9
Οι υποψήφιοι/ες του πεδίου Επιστημών Οικονομίας και Πληροφορικής εξετάζονται στα ίδια ακριβώς θέματα με τους υποψήφιους/ες του πεδίου Θετικών και Τεχνολογικών Επιστημών για το μάθημα των Μαθηματικών, ενώ εξετάζονται και στο μάθημα της Ανάπτυξης Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον, το οποίο έχει ισχυρή δομική συνάφεια με επιπλέον τρία (!) μαθηματικά αντικείμενα:

   1. Αλγόριθμοι (υπενθυμίζω ορίζονται στην πρωτοβάθμια αριθμητική Peano)
   2. Δίτιμη Άλγεβρα Boole («λογικές εφράσεις» της Γλώσσας της ΑΕΠΠ )
   3. Προτασιακή Λογική (η συνάφεια με την  δίτιμη άλγεβρα Boole είναι προφανής)

Επομένως, οι υποψήφιοι/ες του πεδίου Επιστημών Οικονομίας και Πληροφορικής εξετάζονται πρακτικά σε συνάφεια με τέσσερα (!) μαθηματικά αντικείμενα, και όχι μόνο στην Ανάλυση, όπως συμβαίνει με τους υποψήφιους/ες του πεδίου Θετικών και Τεχνολογικών Επιστημών. Παρόλ’ αυτά, οι υποψήφιοι/ες του πεδίου Επιστημών Οικονομίας και Πληροφορικής δεν έχουν πρόσβαση στα τμήματα Μαθηματικών;

Γιώργος Μπουγιούκας

πηγή: https://gbougioukas.wordpress.com/2017/09/05/math_access/

10
@cgs

Αυτά που λες προφανώς επιβεβαιώνουν ότι φυσικά η Πληροφορική είναι Θετική Επιστήμη (τι μπορεί να είναι μια επιστήμη που "γεννιέται" από δύο Θετικές Επιστήμες; - είτε με μηδενικό, είτε με αστρονομικό κόστος). Εξάλλου, δεν μιλάμε μόνο για το ΕΚΠΑ αλλά για τις σχολές Θετικών Επιστημών όλων των ιδρυμάτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα. Η κατάταξη αυτή ισχύει διεθνώς, αλλωστε (βλ.  πχ Baccalauréat και International Baccalaureate). Ανεξάρτητα από το ιδρυτικό διδακτικό προσωπικό ενός τμήματος Πληροφορικής, οι αλγόριθμοι συνεχίζουν πάντα και αναπαριστάνονται στην πρωτοβάθμια αριθμητική Peano και τα Νευρωνικά Δίκτυα και οι Γεννετικοί Αλγόριθμοι συνεχίζουν να βασίζονται πάνω στο πείραμα.

11
Το ποστ αναθεωρήθηκε από τον συντάκτη.

12
@ioanna2012

Για να μπορέσεις να αντιληφθείς την εξέχουσα θέση του P vs NP ανάμεσα στα υπόλοιπα millenium problems, και συνεπώς να αντιληφθείς ότι δεν υπάρχει καμιά παράλογη "γενίκευση", θα πρέπεις να γνωρίζεις την σημασία του προβλήματος της k-αποδειξιμότητας (k-provability) για την πρωτοβάθμια λογική (μια εισαγωγή σ' αυτό το ζήτημα είναι η περίφημη επιστολή του Γκέντελ στον φον Νόιμαν), την σημασία του κρυπτογραφικού αλγορίθμου RSA, την σημασία του προβλήματος της αναδίπλωσης πρωτεϊνών και των μαθηματικών μοντέλων που την προσομοιώνουν, και γενικότερα τη σημασία της NP-πληρότητας. Σε κάθε περίπτωση, το να μην διαθέτει κανείς το τεχνικό υπόβαθρο για να κάνει μια συζήτηση δεν είναι κατακριτέο, κάθε άλλο, κατακριτέο είναι να θέλει ντε και καλά να μιλάει για πράγματα που δεν κατέχει και μάλιστα με ύφος γνώστη. Να υπενθυμίσω ακόμα ότι το να διαβάσει κανείς το logicomix των Δοξιάδη, Παπαδημητρίου δεν είναι ακριβώς ταυτόσημο με το να μπορεί να αντιληφθεί γραμμή προς γραμμή την απόδειξη των θεωρημάτων μη-πληρότητας του Γκέντελ.

13
Εαν ειχες επιχειρηση που επρεπε να λειτουργησει πανω σε αυτο ποιον θα προσλαμβανες? Εγω προσωπικα το Δημοσιο θελω να το βλεπω σαν μια επιχειρηση που εξελισσεται. Αλλιως δεν παμε πουθενα! φυσικα για αυτο φτασαμε εδω που φτασαμε καθως συγκεκριμενη κυβερνηση εβαλα τη μιση Ελλαδα στο Δημοσιο χωρις να εξεταζει τα προσοντα του εκαστοτε υπαλληλου! Αξιολογηση και διαρκης! Αυτη ειναι η αποψη μου εστω και ακραια.

Αν ειχα επιχείρηση και έκανα προσλήψεις θα προσλάμβανα απόφοιτο πληροφορικής για θέση πληροφορικής και απόφοιτο μαθηματικού για θέση μαθηματικών. Αν δεν μπορούσα να κάνω προσλήψεις και ο πληροφορικός είχε δύο ώρες κενό, ενώ η δουλειά του μαθηματικού χρειαζόταν δύο επιπλέον ώρες, θα τις έδινα στον πληροφορικό. Είναι φυσική επιλογή, εφόσον  τεκμηριώνεται επιστημονικά. Μιλάμε πάντα για Β ανάθεση.


14
Εγω θα γραψω αυτο που πρεπει! εκαστος του ειδους του και ο Λουμιδης τους καφεδες του ! ο καθενας μας εχει ειδικοτητα σε κατι. Εαν θελουμε να λεμε σαν κρατος οτι εχουμε παιδεια οχι για ναβρουμε δουλεια εμεις πρεπει να υπαρχει εξιδικευση! οτιδηποτε αλλο ειναι εφευρηματα ανικανων συμβουλων που εχουν παχυλοτατους μισθους!

Η διαρκής εξειδίκευση κάνει ολοένα και πιο μικρό το αντικείμενο της ειδίκευσης, με αποτέλεσμα το τελευταίο να τείνει στο μηδέν. Η εφαρμογή της "λογικής" σου της εξειδίκευσης για τους πληροφορικούς στο ΕΠΑΛ οι οποίοι διδάσκουν python, σημαίνει ότι πρέπει να απολυθούν εκείνοι οι οποίοι δεν διδάχτηκαν python στην σχολή τους (και είναι πολλοί αυτοί), και να πάρουν την θέση τους εκείνοι οι οποίοι διδάχτηκαν python στην σχολή τους. Αυτές οι λογικές οδηγούν σε ακραίες καταστάσεις.

Το ζήτημα της β' ανάθεσης είναι διαχρονικό και ανέξαρτητο κυβέρνησης, πολιτικής, ή κοινωνικής κατάστασης. Η ισχυρή επιστημονική συνάφεια πληροφορικής και μαθηματικών η οποία είναι σχεδόν αυτονόητη και αυταπόδεικτη, τείνει μέσα σ' ένα καθεστώς μικρο-συντεχνιακής συμφεροντολογίας να μας κάνει να επικαλούμαστε τον Γκέντελ και τον Τούρινγκ για να αποδείξουμε το αυτονόητο. Αρκετά.

Σελίδες: 12

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32293
  • Τελευταία: HelenK
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159834
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 539
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 7
Επισκέπτες: 498
Σύνολο: 505

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.062 δευτερόλεπτα. 30 ερωτήματα.