Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.

Μηνύματα - Margr

Σελίδες: 123 ... 25
1
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« στις: Μάρτιος 30, 2022, 08:14:45 μμ »
Ευχαριστώ πολύ!

2
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« στις: Μάρτιος 30, 2022, 06:39:56 μμ »
Cum Octavianus post victoriam Actiacam Romam rediret, homo quidam ei occurrit 
→ Homo quidam Octaviano post victoriam Actiacam Romam redeunti occurrit.

Καλησπέρα, συνάντησα στο βοήθημα του Πατάκη την παραπάνω μετατροπή, ενώ εγώ τόσα χρόνια την μετέτρεπα ως αφαιρετική απόλυτη διατηρώντας όμως το ei (Octaviano redeunte).
Θεωρείτε ότι στέκουν και οι δύο μετατροπές; Γιατί τώρα που είδα αυτή τη μετατροπή μόνο αυτή μου βγάζει νόημα.

3
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« στις: Μάρτιος 19, 2022, 04:45:04 μμ »
Έχει κάποιος βοήθημα για τον νέο τρόπο εξέτασης εκτός από του Παπαθανασίου;
 
Θέλω κάποιο άλλο βοήθημα, το οποίο να έχει τα ετυμολογικά σε κάθε κείμενο (ο Παπαθανασίου τα έχει στο βοήθημα της γ' Λυκείου όλα μαζί στο τέλος),  επαναληπτικές ασκήσεις γραμματικής και συντακτικού εφ' όλης της ύλης και ερωτήσεις εισαγωγής κλειστού τύπου.

Αν έχετε κάποιο υπ' όψιν σας, πείτε μου, σας παρακαλώ.

Στις εκδόσεις Άλκιμο θα βρεις ετυμολογικά σε κάθε μάθημα παρουσιασμένα (εξαντλητικά) σε πίνακα. Ερώτησεις εισαγωγής κλειστού τύπου υπάρχουν και στου Πατάκη και στο Άλκιμο. Επαναληπτικές ασκήσεις γραμματικής νομίζω ότι έχει το Άλκιμο αλλά δεν τις έχω δουλέψει καθόλου, όπως νομίζω ότι και ο Πατάκης έχει. Εξαιρετικά παρουσιάζει τις ασκήσεις συντακτικού ο Πατάκης με σαφή τεκμηρίωση και σοβαρές παραπομπές.
Αν χρειάζεσαι δείγμα από κάποιο βιβλίο μετά χαράς να σου στείλω.

4
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« στις: Μάρτιος 19, 2022, 04:41:50 μμ »
Είναι επόμενο να νιώθεις έτσι, γιατί η κατάσταση είναι απελπιστική. Η παρουσίαση του πλαγίου λόγου στο σχολικό εγχειρίδιο και στη σχολική γραμματική είναι ελλιπής και δυστυχώς έχει αποδειχθεί ότι σε αυτήν την περίπτωση αυτά που παραλείπονται δεν εννοούνται ευκόλως από όλους.

Από τη στιγμή όμως που διδάσκονται τα Λατινικά στο σχολείο (το λέω γιατί έγινε και σχετική φασαρία για τη διατήρηση της διδασκαλίας τους εκεί), θα πρέπει να διδάσκονται Λατινικά και όχι ό,τι του φανεί του Λωλοστεφανή. Το ψηφιακό βοήθημα, όπως και η επιτροπή των εξετάσεων γράφουν πράγματα χωρίς καμία επιστημονική τεκμηρίωση. Τουλάχιστον οι γραμματικές μπαίνουν στη διαδικασία να τεκμηριώνουν τους κανόνες τους με αποσπάσματα από τη λατινική γραμματεία, οπότε έχουν μια εγκυρότητα.
Θα μπορούσαν λοιπόν έστω στο βιβλίο του καθηγητή να παραπέμψουν σε συμπληρωματική βιβλιογραφία για τον πλάγιο λόγο, ελληνική ή και ξένη που να αναφέρει περισσότερα, ώστε να είναι κατοχυρωμένοι και οι εκπαιδευτικοί.

Μέχρι τότε νομίζω πως η τακτική της Dwrina, δηλαδή να διδάξει το σωστό ζητώντας από τα παιδιά να δικαιολογούν την απάντηση τους είναι μια καλή λύση. Δεν μπορώ να φανταστώ πόσο στενόμυαλοι μπορεί να είναι οι διορθωτές, ώστε να μη γίνει δεκτή μια τέτοια απάντηση.

ΥΓ. Αν θες και μια βιβλιογραφική παραπομπή για τη μετατροπή του παρατατικού σε απαρέμφατο παρακειμένου, δες εδώ στη γραμματική των Allen and Greenough: https://dcc.dickinson.edu/grammar/latin/tenses-infinitive-indirect-discourse

Σε ευχαριστώ πολύ για όσα λες και για το γεγονός ότι με κατατοπίζεις! η αλήθεια έιναι ότι όντως το ψηφιακό βοήθημα δεν έχει τεκμηρίωση, παρόλα αυτά βλέπουμε να το έχουν ως ευαγγέλιο!

5
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« στις: Μάρτιος 12, 2022, 02:38:05 μμ »
Εγώ είπα στους μαθητές το σωστό, δηλαδή ότι η υποτακτική ιστορικού χρόνου δεν αλλάζει, αλλά τους είπα να το γράψουν και ως παρατήρηση αυτό, να αιτιολογήσουν, δηλαδή, τη διατήρησή της. Τώρα, ποια απάντηση θα θεωρηθεί σωστή στις πανελλαδικές, άγνωστο. Νομίζω όμως, επειδή έχει γίνει θέμα και στο παρελθόν, ότι, ακόμη και αν δοθεί στις απαντήσεις του Υπουργείου η λανθασμένη απάντηση, θα γίνει δεκτή και η σωστή.

Και υπάρχει και άλλο πρόβλημα: το ψηφιακό βοήθημα γράφει ότι η οριστική παρατατικού γίνεται απαρέμφατο ενεστώτα -και πολλοί ακολουθούν το ψηφιακό - ενώ το σωστό είναι απαρέμφατο παρακειμένου. Αυτό όμως τους είπα να το τεκμηριώσουν με βάση το ίδιο το σχολικό βιβλίο, γράφοντας "σύμφωνα με το σχολικό βιβλίο το απαρέμφατο παρακειμένου εκφράζει το προτερόχρονο σε σχέση με το ρήμα εξάρτησης του πλαγίου λόγου, άρα η οριστική παρατατικού, η οποία εκφράζει προτερόχρονο, θα γίνει απαρέμφατο παρακειμένου".  Και θέλω να πιστεύω ότι με αυτήν την τεκμηρίωση δεν θα θεωρηθεί λανθασμένη η σωστή μετατροπή.

Ευχαριστώ πολύ για την απάντηση!
Ενώ διδάσκω χρόνια λατινικά, επειδή τα δίδασκα σύμφωνα με το ψηφιακό βοήθημα, δεν είχα απορίες τις προηγούμενες  χρονιές αφού τις απαντήσεις του ψηφιακού τις λάμβαναν ως σωστές.

Νιώθω πελαγωμένη ως προς το τι θα πω φέτος στους μαθητές...

6
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« στις: Μάρτιος 10, 2022, 08:39:36 μμ »
Συγγνώμη, επανέρχομαι με ερώτηση.
Εδώ και χρόνια σε ασκήσεις πλαγίου λόγου όταν η δευτ. πρόταση ήταν χρονική και εισαγόταν με τον cum τον ιστορικό διηγηματικό έκανα κανονικά ακολουθία χρόνων (άρα σε κάποιες περιπτώσεις κατέληγε να εκφέρεται ο cum με υποτακτική ενεστώτα όταν η εξάρτηση ήταν αρκτικού χρόνου). Αυτό θεωρείται λάθος; Δεν πρέπει να αλλάξει η υποτακτική ιστορικού χρόνου;
O Γιαγκόπουλος γράφει ότι η υποτακτική ιστορικού χρόνου δεν αλλάζει ανεξαρτήτως εξάρτησης. Μέσα στα σχολικά εγχειρίδια όμως δεν υπάρχει αυτή η παρατήρηση. Τι κάνουμε;

7
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« στις: Φεβρουάριος 27, 2022, 11:39:39 πμ »
Ναι, τα εντόπισα ήδη στο συντακτικό του Γιαγκόπουλου, το οποίο μου φαίνεται λίγο χαοτικό αλλά πλήρες. Δεν νομίζω να ζητηθούν στις πανελλήνιες, γιατί, αν συμβεί αυτό, θα δούμε τα ευτρέπελα του να αποδέχονται ως σωστό το λάθος! Πχ την απλή θεωρία του σχολικού εγχειριδίου έναντι των επιστημονικών συγγραμμάτων.
Σε ευχαριστω για το χρόνο σου!

8
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« στις: Φεβρουάριος 25, 2022, 08:40:34 μμ »
Εδώ έχουμε έναν υποθετικό λόγο του β΄ είδους (μη πραγματικό), στον οποίο η υπόθεση αναφέρεται στο παρελθόν και η απόδοση στο παρόν. Πρόσεξε τώρα:

1. Αποτελεί απαράβατο κανόνα ότι η υποτακτική των ιστορικών χρόνων (παρατατικού και υπερσυντελίκου) των δευτερευουσών προτάσεων παραμένει αμετάβλητη από τον ευθύ στον πλάγιο λόγο, όποιου χρόνου κι αν είναι το ρήμα εξαρτήσεως· επομένως εδώ θα διατηρηθεί όχι μόνο η έγκλιση της υπόθεσης αλλά και ο χρόνος (υπερσυντέλικος).

2. Η υποτακτική παρατατικού του μη πραγματικού στην απόδοση (= κύρια πρόταση) στον πλάγιο λόγο μετατρέπεται σε απαρέμφατο παρακειμένου της ενεργητικής περιφραστικής συζυγίας (-urum -am -um/-os -as -a fuisse), όταν το ρήμα είναι ενεργητικό, όπως εδώ.

Συνεπώς, ο υποθετικός αυτός λόγος στον πλάγιο λόγο (αδιάφορος ο χρόνος του ρήματος εξάρτησης) θα γίνει: Cicero dicit (dixit) patribus, si in eum/illum (ipse) animadvertisset, (multos, non solum improbos verum etiam imperitos) crudeliter et regie id factum esse dicturos fuisse.

To ipse είναι προαιρετικό· το προσθέτω για λόγους σαφήνειας.

Σε ευχαριστώ πάρα πολύ για την αναλυτική και ολοκληρωμένη απάντηση. Υπάρχουν κάπου όλα αυτά συγκεντρωμένα; Στο συντακτικό του Γιαγκόπουλου; Γνωρίζεις αν είναι εντός ύλης για τη Γ Λυκείου;

9
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« στις: Φεβρουάριος 23, 2022, 06:42:24 μμ »
Ευχαριστώ πολύ για την απάντηση!
 Στο παράδειγμα του σχολικού βιβλίο (μαθ.42) si in hunc animadvertissem, crudeliter et regie id factum esse dicerent, πώς θα γίνει με εξάρτηση από το Cicero dicit patribus...;
Cicero dicit patribus si in illunc animadverterit, crudeliter et regie id factum esse dicere (επειδή είναι υποτακτική του απραγματοποίητου)
ή Cicero dicit patribus si in illunc animadverterit, ut crudeliter et regie id factum esse dicat; (επειδή είναι υποτατκτική άρα κύρια πρόταση επιθυμίας - καταλαβαίνω εδώ ωστόσο την ασυμβατότητα με το ρήμα εξάρτησης..)

10
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« στις: Φεβρουάριος 21, 2022, 10:21:25 πμ »
Ενδιαφέρομαι να μάθω τη μετατροπή των υποθετικών λόγων σε εξαρτημένους. Μπορείτε να με παραπέμψετε σε διαδικτυακό υλικό ή σε κάποιο βιβλίο;
Ή υπάγονται κανονικά στους κανόνες του πλαγίου λόγου; Τηρείται πάντοτε κανονικά η ακολουθία χρόνων;

11
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« στις: Ιούνιος 14, 2021, 06:19:46 μμ »
Ενα άρθρο γνώμης δεν χρειάζεται απαραίτητα να βρίσκεται σε α πρόσωπο για να δηλώσει ο συντάκτης τη γνώμη του.

Αξιότιμοι συνάδελφοι, πείτε μου ότι είχατε και εσείς παιδιά που σας είπαν ότι δεν είδαν το ποίημα ή δεν απάντησαν με βάση όλο το ποίημα αλλά μόνο με βάση τους τελευταίους 3 στίχους. Η μια ορκιζόταν ότι δεν υπήρχε στις φωτοτυπίες της (δεν παίζει), η άλλη λέει ότι δεν το περίμενε ότι έπρεπε να γυρίσει σελίδα για να δει το ποίημα και η τρίτη η καλύτερη είπε να αυτοσχεδιάσει πάνω στο γιατί κλαίνε τα παιδιά. Έχω χάσει τα λόγια μου. Ώρες ολόκληρες πάνω στη λογοτεχνία, απαντημένα κριτήρια ΙΕΠ, να υπογραμμίζουμε εκφωνήσεις και ακόμη να μην μπορούν να καταλάβουν. Εϊμαι αποκαρδιωμένη. (Ευτυχώς τα υπόλοιπα παιδιά λίγο πολύ το προσέγγισαν σωστά, αλλά είναι δυνατόν 3 άτομα να μην γύρισαν να δουν το ποίημα;)

12
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« στις: Ιούνιος 14, 2021, 10:16:25 πμ »
Το γράφει από κάτω. Το θέμα είναι ότι θέμα ακριβώς δεν βγαίνει...Βέβαια ευτυχώς δεν ζητά ξεκάθαρα θέμα.

13
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« στις: Ιούνιος 14, 2021, 10:05:48 πμ »
Αναρτήθηκαν τα θέματα.
παλούκι η λογοτεχνία μου φαίνεται. τα υπόλοιπα ξεκάθαρα.

14
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« στις: Ιούνιος 12, 2021, 11:00:09 πμ »
Εγώ πάλι πιστεύω ότι θα πέσει κάτι ασχετο. Γέλιο, επάγγελμα, αθλητισμός, τουρισμός, ψυχαγωγία, μητρότητσ, ισότιμη γονεϊκή ευθύνη. Κάτι άσχετο πάντως. 

Σελίδες: 123 ... 25

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32292
  • Τελευταία: johntsoum
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159735
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 396
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 15
Επισκέπτες: 352
Σύνολο: 367

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.092 δευτερόλεπτα. 30 ερωτήματα.