Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.

Θέματα - τυχερούλα2

Σελίδες: 12
1
με το νέο σχέδιο νόμου αναγνωρίζεται παιδαγωγική επάρκεια μονο στους αποφοίτους του φπψ!!!

άρθρο 36, παρ.22, γ, σελ 153 http://www.hellenicparliament.gr/UserFiles/c8827c35-4399-4fbb-8ea6-aebdc768f4f7/8170768.pdf

Η περ.γ, παρ. 3, άρ. 2 ν. 3848/2010 στο http://dide-v.thess.sch.gr/portal/dmdocuments/2010_05_20_n3848-2010_Anaba8misi_tou_Rolou_tou_Ekpaideutikou.pdf

2
http://www.pde.gr/index.php?topic=29056.msg708631;topicseen#new

όπως έγραψε ο Kinegiros, και όπως το επιβεβαίωσα και 'γω, το σχέδιο νόμου που πρόκειται τα ψηφισθεί εντός ολίγων ημερών, αυξάνει τις ώρες που παίρνει ο ωρομίσθιος από 4 σε 8. Άρα και οι αμω θα έχουν από 9-15 ώρες.

Αυτή η αλλαγή γίνεται μετά τη λήξη των αιτήσεων των αναπληρωτών-ωρομισθίων.... Αν αυτή η ρύθμιση ήταν γνωστή, πολλοί θα έκαναν αλλαγές στις αιτήσεις τους...
Ένα ακόμα απαράδεκτο του υπουργείου, που επειδή προφανώς δεν ξέρει τί να κάνει με τα κενά, εισάγει αυτή τη ρύθμιση, για να καλύψει με τα 8ωρα των ωρομισθίων ό,τι περισσότερο μπορεί...

3
Με έναν πρόχειρο υπολογισμό των ωρών των φιλολογικών μαθημάτων κατέληξα στα εξής:

                παλιό   νέο
Γυμνάσιο      35     33
Λύκειο          26     29
κατευΘ.       20     25
ΣΥΝΟΛΟ     81    87

Άρα βλέπουμε αύξηση των φιλολογικών μαθημάτων κατά 6 ώρες, που όμως αφορά κυρίως την κατεύθυνση


4
Η Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου (ΦΕΚ 229/19-11-2012) με την οποία αναγνωρίζονται τα πιστοποιητικά σπουδών των Κολλεγίων ως ισοδύναμα με τους τίτλους της ανώτατης εκπαίδευσης του ελληνικού συστήματος τυπικής εκπαίδευσης, παραβιάζει κατάφωρα το άρθρο 16 παρ. 5 του Συντάγματος, απαξιώνει τους 4ετείς και 5ετείς τίτλους σπουδών εξισώνοντάς τους με τους τίτλους 3ετούς φοίτησης των κολλεγίων (που λειτουργούν χωρίς έλεγχο ποιότητας στα γνωσιακά τους περιεχόμενα, στο διδακτικό προσωπικό, στις υποδομές, στα μαθησιακά αποτελέσματα των προγραμμάτων σπουδών τους) και δίνει βορά την ανώτατη εκπαίδευση στα ιδιωτικά συμφέροντα. Αποκορύφωμα αυτού είναι η αναγνώριση του 2ου τίτλου σπουδών των Κολλεγίων (3+2 έτη) ως Master, όταν η ίδια η Πολιτεία δεν αναγνωρίζει ως Master τα διπλώματα των πενταετών ενιαίων και αδιάσπαστων προγραμμάτων σπουδών στα Πολυτεχνεία, Γεωπονικά Πανεπιστήμια και αλλού.

http://www.esos.gr/article/vouli-erotiseis-apantiseis-omilies/eggrafi_apantisi_ypoyrgoy_synodo_prytaneon_kollegia_sxedio_athina_sitisi_ekselixi_melon_dep

5
1.   α. Η παρ. 1 του άρθρου 2 του ν. 3848/2010 ( Α’ 71) με τίτλο «Αναβάθμιση του ρόλου του εκπαιδευτικού – καθιέρωση κανόνων αξιολόγησης και αξιοκρατίας στην εκπαίδευση και λοιπές διατάξεις»,  τροποποιείται ως εξής: 
«1. Το Α.Σ.Ε.Π. προκηρύσσει και διενεργεί κάθε τρία έτη διαγωνισμό για την κατάρτιση πίνακα κατάταξης εκπαιδευτικών κατά κλάδο και ειδικότητα με σκοπό το διορισμό ή την πρόσληψή τους στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, ύστερα από αίτημα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, το οποίο διαμορφώνεται ανάλογα με τις εκπαιδευτικές ανάγκες».

σελ 109
http://www.enikos.gr/politics/94116,Ayto_einai_to_polynomosxedio.html

6
Μαθήματα κατ'οίκον / Αποδείξεις και φορολογία...
« στις: Σεπτέμβριος 21, 2012, 10:31:35 πμ »
για όσους έχουν επιλέξει να κόβουν αποδείξεις:

http://www.naftemporiki.gr/news/cstory.asp?id=2237654
Φορολογική επίθεση χωρίς μέτρο
Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2012 
1. Οι ελεύθεροι επαγγελματίες και οι ατομικές επιχειρήσεις θα φορολογούνται με βάση τον εταιρικό φόρο, ο οποίος θα μειωθεί. Σήμερα ο εταιρικός φόρος είναι στο 25%, οποίος θα μειωθεί μεν (το πολύ έως το 20%), αλλά θα εφαρμόζεται από το πρώτο ευρώ [EUR=X] Σχετικά άρθρα , (καταργώντας το αφορολόγητο των 5.000 ευρώ), εκτινάσσοντας στα ύψη το φορολογικό βάρος.

Δηλαδή αν κάνω μια ώρα με 10 ευρώ, τι θα μου μείνει;
-  2 ευρώ=20% η εισφορά (εργόσημο ή τεβε, τουλάχιστον)
- 2ευρώ= 20% ο φόρος τουλάχιστον
- 3 ευρώ εισιτήρια ή βενζίνη
- 1 ευρώ φωτοτυπίες
- βάλε και το τέλος επιτηδεύματος + την καινούρια εισφορά των ελευθ. επαγγ....

Μου μένει 1-2 ευρώ !!!!




7
ο Κέντρο Προγραμματισμού και Οικονομικών Ερευνών εκπόνησε μία έκθεση βόμβα για το Μεσοπρόθεσμο (2013-2014) στο οποίο γίνεται αναφορά σς περικοπές ύψους 6 δισεκατομμυρίων ευρώ το οποίο έχει ήδη υποβληθεί στην κυβέρνηση. Το Κ.Ε.Π.Ε, προτείνει γενναίες περικοπές , σε μισθούς υπαλλήλων και λειτουργών του Δημοσίου, σε συντάξεις και παροχές Υγείας, ενώ προβλέπει απολύσεις χιλιάδων αναπληρωτών καθηγητών και συμβασιούχων, επιβολή διδάκτρων σε χιλιάδες φοιτητές ΑΕΙ-ΤΕΙ, αλλά και ψαλίδι σε επιχορηγήσεις δημοσίων φορέων και οργανισμών.

Με τις περικοπές αυτές στοχεύουν στη μείωση των δημοσίων δαπανών, ωστόσο η κυβέρνηση από τη μεριά της φοβάται πως τα μέτρα αυτά όχι μόνο θα βαθύνουν την  ύφεση ακόμα περισσότερο, αλλά θα πυροδοτήσουν και κοινωνικές εκρήξεις!

Τα παραπάνω μέτρα έχουν προταθεί από το Κ.Ε.Π.Ε, ενώ η κυβέρνηση από τη μεριά της θα μπει σε ένα μαραθώνιο συζητήσεων με την τρόικα, από τις 24 Ιουλίου που θα διαρκέσουν σχεδόν όλο τον Αύγουστο.

Μέχρι στιγμής, έχουν προσδιοριστεί τα μέτρα για περικοπές 8-9 δις ευρώ. Αν δεν βρεθούν και τα υπόλοιπα 2,5-3 δις που χρειάζεται η κυβέρνηση, τότε θ΄αναγκαστεί ν’ αυστηροποιήσει τα ήδη εξευρεθέντα μέτρα!

Αναλυτικά, τα μέτρα-ΣΟΚ που προτείνει, είναι τα εξής σύμφωνα με τον Ελεύθερο Τύπος της Κυριακής:

Στις συντάξεις: Κατάργηση δώρων στις επικουρικές, από το 2013. Πλαφόν 2.300 ευρώ στις κύριες, μείωση 10% για τις συντάξεις άνω των 1.400 ευρώ, και μείωση 5% από 1.000 έως και 1.400 ευρώ, από το 2014.

Στους ένστολους: κατάργηση μισθολογικών προαγωγών και οδοιπορικών, για στρατιωτικούς, λιμενικούς, πυροσβέστες και αστυνομικούς.

Στους δικαστικούς: Ψαλίδι στους μισθούς κατά 20%, και κατάργηση μισθολογικών προαγωγών.

Στους εκπαιδευτικούς: μείωση κατά 90% στους διορισμούς αναπληρωτών δασκάλων και καθηγητών.
[/b]
Στα ΑΕΙ-ΤΕΙ: Οι φοιτητές, θα πληρώνουν δίδακτρα, όταν είναι «αιώνιοι» ή μεταπτυχιακοί, τα οποία θα ξεκινάνε από τα 200 και θα φτάνουν έως και τα… 2.000 ευρώ!

Σοκαριστικό είναι ακόμα, πως στον τομέα της περίθαλψης, θα μπει πλαφόν 1.500 ευρώ το χρόνο στις δαπάνες Υγείας που θα καλύπτουν τα ασφαλιστικά ταμεία, ώστε να μειωθούν τα έξοδα νοσηλείας και… συνταγογράφησης!
http://www.madata.gr/epikairotita/economy/210864.html

8
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΑΔΙΟΡΙΣΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
panenadekp@gmail.com, τηλ. επικοινωνίας: 6978286051


Αθήνα, 17/7/12


Προς τη
Γενική Διεύθυνση Διοίκησης
Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης
Διευθύνσεις Προσωπικού Α/θμιας και Β/θμιας
Εκπαίδευσης
Τμήματα Α΄
Υπόψη:  κ. Χανιαλίδη Σπ. (Α/θμια), κ. Ευσταθίου Ιουλίας (Β/θμια)


Στη φετινή εγκύκλιο (1) για την υποβολή αίτησης - δήλωσης για ένταξη στους πίνακες αναπληρωτών και ωρομίσθιων, στη σελ.28, αναγράφεται ότι
«β. Σε περίπτωση κατά την οποία ο εκπ/κός προσληφθεί ως αναπληρωτής μειωμένου ωραρίου (από 5 έως 15 διδακτικές ώρες εβδομαδιαίως): … (ίί) παραμένει διαθέσιμος για πρόσληψη από την Κεντρική Υπηρεσία αποκλειστικά και μόνο ως αναπληρωτής πλήρους ωραρίου στην ίδια περιοχή της ίδιας βαθμίδας εκπ/σης, εφόσον το έχει δηλώσει στην αίτησή του και κατά τη διαδικασία της ροής προγράμματος προσλήψεων προηγείται στη σειρά κατάταξης των υπολοίπων υποψηφίων εκπ/κών.». Με αυτόν τον τρόπο παραβιάζεται η σειρά κατάταξης στους πίνακες, αφού δίνεται η δυνατότητα σε εκπαιδευτικούς να προσληφθούν ως αναπληρωτές μειωμένου ωραρίου σε μια περιοχή και στη συνέχεια, σε επόμενη φάση προσλήψεων, να προσληφθούν κατά προτεραιότητα έναντι άλλων συναδέλφων με περισσότερα μόρια ως πλήρους ωραρίου στην ίδια περιοχή αφού προηγούνται στη σειρά κατάταξης των υπολοίπων υποψηφίων εκπ/κών!

Στην αντίστοιχη περσινή εγκύκλιο αναφερόταν ότι δύνανται να προσληφθούν ως πλήρους ωραρίου, αλλά στην περίπτωση που δεν υπάρχει ενδιαφέρον από άλλον υποψήφιο που προηγείται στην σειρά κατάταξης.

Ζητούμε, λοιπόν, να τροποποιηθεί άμεσα η συγκεκριμένη παράγραφος της εγκυκλίου και καμία παραβίαση της σειράς κατάταξης των υποψηφίων εκπαιδευτικών να μην πραγματοποιηθεί κατά τις προσλήψεις αναπληρωτών.

9

http://naftemporiki.gr.s3.amazonaws.com/docs/2012/02/10/nomosxedio3.pdf

Η Κυβέρνηση δημοσιεύει και επικαιροποιεί σε τριμηνιαία βάση τα μεσοπρόθεσμα σχέδιά της για στελέχωση ανά τμήμα για την περίοδο μέχρι το 2015, σύμφωνα με τον κανόνα "μία πρόσληψη ανά 5 αποχωρήσεις από την υπηρεσία". Ο κανόνας προσλήψεων/αποχωρήσεων από την υπηρεσία ισχύει ως προς την γενική κυβέρνηση ως σύνολο. Τα σχέδια στελέχωσης θα πρέπει να συμβαδίζουν με τον στόχο της μείωσης των θέσεων στο δημόσιο κατά 150 χιλιάδες ανάμεσα στο τέλος του 2010 και το τέλος του 2015. Εάν παραστεί ανάγκη η Κυβέρνηση θα θεσπίσει προσωρινό πάγωμα των προσλήψεων.

Σελ. 567

10
Μαθήματα κατ'οίκον / άδεια διδασκαλίας και χαράτσια...
« στις: Ιανουάριος 05, 2012, 08:34:03 μμ »
καλή χρονιά σ΄όλους και καλή φώτιση...
όσοι έχετε βγάλει την άδεια κατ΄οίκον διδασκαλίας με τί χαράτσια επιβαρυνθήκατε το 2011;

(εγώ δεν την έχω βγάλει ακόμα λόγω ελλείψεως μαθητών, αλλά τώρα κάτι γίνεται και έλεγα να την βγάλω) :-[

11
http://www.edu4u.gr/SchoolDetails.aspx?sxolh_id=334
ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΕ ΕΚΤΙΜΗΣΕΙΣ ΤΟΥ Κ. ΚΟΥΤΡΟΥΜΠΕΛΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΡΡΟΦΗΣΗ ΤΩΝ ΔΑΣΚΑΛΩΝ Για να μη δημιουργούνται ερωτηματικά στους αναγνώστες της ιστοσελίδας που κάνει εξαιρετική δουλειά θα δώσουμε απαντήσεις με στοιχεία στα ακόλουθα που παρατίθενται και δεν τεκμηριώνονται δυστυχώς!!!!!

Ίσως αυτό να οφείλεται στο γεγονός ότι ο σχολιάζων δεν έχει ολόκληρη την έρευνα στα χέρια του.

1.οι συνταξιοδοτήσεις των εκπαιδευτικών δεν θα μειωθούν αλλά θα διατηρηθούν σε υψηλά επίπεδα και τα επόμενα 3-4 χρόνια (υπάρχει μια μεγάλη ομάδα εκπαιδευτικών που θεμελιώνουν συνταξιοδοτικό δικαιωμα στα 20 και 25 χρόνια προϋπηρεσίας και ο φόβος για απώλεια του εφάπαξ δουλευει καταλυτικά). Αναμένεται όντως να δημιουργηθεί ένα κενο στις αποχωρήσεις για συνταξιοδοτηση όχι από τώρα, αλλά μετά από 3-4 χρόνια

Η απάντησή μας είναι ότι μετα το 2015 οι συνταξιοδοτήσεις των δασκάλων λόγω και του νέου ασαφαλιστικού θα περιοριστούν δραστικά. Όμως και πιο πρν δεν θα υπαρξει μεγάλο κύμα φυγής δασκάλων. Μόλις 5792 δάσκαλοι είναι αυτοί που θα συνταξιοδοτηθούν τα επόμενα 3-4 χρόνια. Πιο αναλυτικά: Σύμφωνα με τα αριθμητικά στοιχεία του Υπουργείου Παιδείας (Διεύθυνση Προγραμματισμού και επιχειρησιακών ερευνών) , δάσκαλοι που βρίσκονται σε ηλικία όπου θεμελιώνουν ή θα θεμελιώσουν στο εγγύς μέλλον συνταξιοδοτικό δικαίωμα είναι 8539 (4401 άνδρες/ 4138 γυναίκες) σε σύνολο 46823 ποσοστό δηλ. 18.2%. Ωστόσο, αυτοί που θεμελιώνουν άμεσα δικαίωμα είναι 2919 δάσκαλοι που βρίσκονται στην ηλικιακή ομάδα 55-65+ και οι 2873 δασκάλες της ηλικιακής ομάδας 50-54 (οι άνδρες ασφαλισμένοι προ του 1982 πρέπει να συμπληρώσουν 25 έτη ασφάλισης και για να συνταξιοδοτηθούν στα 55 τους) δηλαδή 5792 δάσκαλοι, ήτοι μόνο το 12,37% επί του συνολικού αριθμού των δασκάλων!

Οι πιο πάνω εκτιμήσεις επιβεβαιώθηκαν και το προηγούμενο σχολικό έτος αποχώρησαν από τα δημοτικά σχολεία 2700 δάσκαλοι. Από το σύνολο λοιπόν των 5792 δασκάλων που με βάση την ηλικία θεμελίωσαν ή θεμελιώνουν δικαίωμα διορισμού έχουν αποχωρήσει ήδη οι 2700 οπότε απομένουν 3100 δάσκαλοι που αναμένεται να αποχωρήσουν το αμέσως επόμενο διάστημα. Μετά θα περιοριστούν κατά πολλοί οι συνταξιοδοτήσεις αφού η δεξαμενή των δασκάλων προς συνταξιοδότηση θα έχει εξαντληθεί. Μειωμένες συνταξιοδοτήσεις συνεπάγονται πλέον και μειωμένους διορισμούς.

Μάλιστα παρά το μεγάλο κύμα φυγής των δασκάλων οι προσλήψεις για το 2010-2011 ήταν μόλις 1019 ενώ αποχώρησαν 2700. Το ίδιο σενάριο αναμένεται να επαναληφθεί και φέτος όπου επίσης θα έχουμε μεγάλο κύμα φυγής ενώ οι διορισμοί δεν αναμένεται να ξεπεράσουν τους διορισμούς του προηγούμενου έτους. (Τα επόμενα χρόνια οι συνταξιοδοτήσεις θα μειωθούν στα επίπεδα των 1000-1500 δασκάλων που με βάση την αναλογία του 1/5 θα συνεπάγεται ότι θα έχουμε 200-300 προσλήψεις μονίμων δασκάλων ενώ κάθε χρόνο θα αποφοιτούν 2000. Θα έχουμε δηλαδή κάθε έτος πλεόνασμα 1700 δασκάλων!!!!. Χρήστο αυτό αν θες το αφήνεις ή το βγάζεις …είναι λίγο απαισιόδοξο αλλά αυτή είναι η πραγματικότητα)

2. όντως οι διορισμοί μονίμων δασκάλων έχουν μειωθεί σημαντικά (στο 50 % περίπου), αλλά δεν έχει μειωθεί ο συνολικός αριθμός όσων αθροιστικά διορίζονται αν λάβουμε υπόψη και τις άλλες μορφές απασχόλησης (αναπληρωτές - ωρομίσθιοι).

Δεν υπάρχουν ωρομίσθιοι δάσκαλοι αγαπητέ!!!!!! μόνο αναπληρωτές. Φέτος κατάφεραν να εργαστούν όλοι σχεδόν οι δάσκαλοι ως αναπληρωτές λόγω του προγράμματος ΕΣΠΑ στο οποίο και απασχολήθηκαν 522 δάσκαλοι (πηγή: υπουργείο Παιδείας). Το πρόγραμμα αυτό σταματά το 2013. Επίσης αν δεν γίνονται διορισμοί αυτό όπως προαναφέρθηκε θα έχει ως αποτέλεσμα να αυξανονται όσοι εισέρχονται στους πίνακες. Άρα ακόμα και οι απόφοιτοι του 2011 πιθανόν να μην εργαστούν ούτε ως αναπληρωτές.

3.με τη συγχώνευση των δημοτικών σχολείων, έχουμε μείωση των οργανικών θέσεων αλλά χωρίς να ανατρέπεται συγκλονιστικά η ισορροπία προσφοράς - ζήτησηςη δύσκολη δημοσιοοικονομικη κατάσταση της χωρας όμως, δημιουργεί απρόβλεπτες ανατροπές καθημερινά και τα πράγματα δειχνουν πως μαλλον θα δυσκολέψουν κι άλλο. Οι οργανικές θέσεις των δασκάλων που χάθηκαν λόγω συγχωνέυσεων ήταν 2000!!!!! ο αριθμός αυτός δεν είναι αυθαίρετος. Μόνο με βάση την οργανικότητα των σχολείων χάθηκαν 1600 θέσεις (υπήρξε και σχετικό δημοσίευμα στην εφημερίδα τα ΝΕΑ). Οι πολλές συγχωνεύσεις και η πληθώρα υπεράριθμων δασκάλων είχε ως αποτέλεσμα να έχουμε φέτος ελάχιστες μεταθέσεις ενώ σύμφωνα με ανακοίνωση της ΔΟΕ διορισμοί θα γίνουν μόνο σε 5 Νομούς!!!!!!!!

4. η μεγάλη ανατροπή όμως για τους δασκάλους απ' οτι φαίνεται, έρχεται κυρίως μέσα από το θεσμό των ολοήμερων (τα 5.000 ολοήμερα που ιδρύθηκαν, είναι αυτά που άλλαξαν τα δεδομένα για τους δασκάλους την τελευταία δεκαετία): ήδη ανακοινώθηκαν νέα αυστηρά κριτήρια λειτουργίας των ολοήμερων (υπουργικές αποφάσεις Φ.12/520/61575/Γ1/30-5-11 και Φ.12/530/62626/Γ1/2-6-11), πράγμα που σημαίνει πως από του χρόνου, κινδυνευουν περί τα 2.000 ολοήμερα (εκτιμώ πως τελικά θα κλείσουν 500 - 800 ολοήμερα) και θα χαθούν καποιες εκατοντάδες οργανικών θέσεων για τους δασκάλους (σε όλα τα ολοήμερα απασχολούνται σήμερα 3.700 δάσκαλοι) αλλά και τους άλλους εκπαιδευτικούς που εργάζονται σ' αυτά.

Δυστυχώς η εκτίμησή σας είναι υπερβολικά αισιόδοξη. Τα ολοήμερα που θα κλείσουν - θα υπάρξει αύριο σχετική έρευνα απο μέρους μου - είναι 1000-1200. Αυτομάτως σημαίνει ότι θα χαθούν 1200 οργανικές θέσεις δασκάλων. Με τις κινήσεις που έχει κάνει το υπουργείο κατάφερε να εξοικονομήσει για φέτος μόνο 3200 θέσεις δασκάλων. Μη ξεχνάτε ότι έρχονται και νέες συγχωνεύσεις απο το νεο σχολικό έτος. Δυστυχώς η εσωτερική πληροφόρηση που έχω τόσο απο το υπουργείο παιδείας αλλά και απο αιρετούς θα προκαλέσουν αρνητική έκπληξη σε πολλούς νέους αποφοίτους Παιδαγωγικού δημοτικής εκπαίδευσης.

Ουτε η αναπλήρωση δεν θα είναι δεδομένη , θα το δούμε το νέο σχολικό έτος. Όσο για τους διορισμούς δε θα πούμε αριθμό ακόμα αλλά θα είναι αρκετά μειωμένοι σε σύγκριση με το 2010. Είναι στην κρίση των αναγνωστών να εκτιμήσουν αν τελικά το μέλλον προδιαγράφεται ευοίωνο ακόμα και από το νέο σχολικό έτος 2011-2012.

 

Με εκτίμηση Καλόγηρος Π. Βασίλειος Εκπαιδευτικός –ερευνητής

Μέλος ΕΛΕΣΥΠ Μεταπτυχιακός ΠΤΔΕ

12
Το Πρόγραμμα με μια ματιά
Η νέα διευρυμένη στοχοθεσία του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Ταμείου (ΕΚΤ) επιτρέπει την ανάδειξη συγκεκριμένων στρατηγικών στόχων ώστε η υλοποίηση των σχετικών δράσεων να έχει ως αποτέλεσμα, στη λήξη της προγραμματικής περιόδου 2007-2013, την επίτευξη απτών ποσοτικοποιημένων δεικτών και ποιοτικών χαρακτηριστικών του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος.



Στρατηγική Στοχοθεσία για τον τομέα της Παιδείας

Το Ε.Π. «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» επικεντρώνεται στους παρακάτω τέσσερις (4) Στρατηγικούς Στόχους:

ΣΣ1) Αναβάθμιση της ποιότητας της εκπαίδευσης και προώθησης της κοινωνικής ενσωμάτωσης. Διαβάστε περισσότερα.

ΣΣ2) Αναβάθμιση επαγγελματικής κατάρτισης και επαγγελματικής εκπαίδευσης και σύνδεση της εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας. Διαβάστε περισσότερα.

ΣΣ3) Ενίσχυση της Δια Βίου Εκπαίδευσης ενηλίκων. Διαβάστε περισσότερα.

ΣΣ4) Ενίσχυση του ανθρώπινου κεφαλαίου για την προαγωγή της έρευνας και της καινοτομίας. Διαβάστε περισσότερα.

Κάθε Στρατηγικός Στόχος (Σ.Σ.) αντιστοιχεί σε τρεις (3) θεματικούς Άξονες Προτεραιότητας (Α.Π.) του Επιχειρησιακού Προγράμματος. Κάθε θεματικός Άξονας Προτεραιότητας αντιστοιχεί σε μια κατηγορία Περιφερειών (Σύγκλισης, Σταδιακής Εξόδου και Σταδιακής Εισόδου) και συμπεριλαμβανομένων και τριών Αξόνων για την υποστήριξη του Προγράμματος (Τεχνική Υποστήριξη Εφαρμογής), οι Άξονες Προτεραιότητας είναι 15.

Οι Άξονες Προτεραιότητας του Επιχειρησιακού Προγράμματος (οι γενικοί και ειδικοί στόχοι) ουσιαστικά το εξειδικεύουν και περιγράφουν τον τρόπο με τον οποίο θα επιτευχθούν οι στρατηγικοί του στόχοι. Οι κυριότερες πληροφορίες κάθε Άξονα Προτεραιότητας αναφέρονται:

•στη διατύπωση του γενικού στόχου του άξονα και ανάλυση στους ειδικούς του στόχους, στη συνοπτική αναφορά-περιγραφή των κυριότερων παρεμβάσεων 
•στην ποσοτικοποίηση των στόχων και στην βασική στόχευση σε όρους ωφελούμενων-ομάδων στόχου – περιοχών –τομέων 
•στα θέματα εφαρμογής εφόσον κρίνεται απαραίτητο 
•στα αναμενόμενα αποτελέσματα – επιπτώσεις κλπ
Επιπρόσθετα, για τον κάθε Άξονα Προτεραιότητας είναι εμφανής (από την ονομασία του) η κατηγορία Περιφερειών (Σύγκλισης, Σταδιακής Εξόδου, Σταδιακής Εισόδου) που καλύπτει.

Δείτε στον πίνακα που ακολουθεί την κωδικοποιημένη δομή του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση»




Αρίθμηση  Τίτλος Άξονα Προτεραιότητας 
Α.Π.1  Αναβάθμιση της ποιότητας της εκπαίδευσης και προώθηση της κοινωνικής ενσωμάτωσης στις 8 Περιφέρειες Σύγκλισης 
Α.Π.2  Αναβάθμιση της ποιότητας της εκπαίδευσης και προώθηση της κοινωνικής ενσωμάτωσης στις 3 Περιφέρειες Σταδιακής Εξόδου 
Α.Π.3  Αναβάθμιση της ποιότητας της εκπαίδευσης και προώθηση της κοινωνικής ενσωμάτωσης στις 2 Περιφέρειες Σταδιακής Εισόδου 
Α.Π.4  Αναβάθμιση των συστημάτων αρχικής επαγγελματικής κατάρτισης και επαγγελματικής εκπαίδευσης και σύνδεση της εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας στις 8 Περιφέρειες Σύγκλισης 
Α.Π.5  Αναβάθμιση των συστημάτων αρχικής επαγγελματικής κατάρτισης και επαγγελματικής εκπαίδευσης και σύνδεση της εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας στις 3 Περιφέρειες Σταδιακής Εξόδου 
Α.Π.6  Αναβάθμιση των συστημάτων αρχικής επαγγελματικής κατάρτισης και επαγγελματικής εκπαίδευσης και σύνδεση της εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας στις 2 Περιφέρειες Σταδιακής Εισόδου 
Α.Π.7  Ενίσχυση της δια βίου εκπαίδευσης ενηλίκων στις 8 Περιφέρειες Σύγκλισης 
Α.Π.8  Ενίσχυση της δια βίου εκπαίδευσης ενηλίκων στις 3 Περιφέρειες Σταδιακής Εξόδου 
Α.Π.9  Ενίσχυση της δια βίου εκπαίδευσης ενηλίκων στις 2 Περιφέρειες Σταδιακής Εισόδου 
Α.Π.10  Ενίσχυση του ανθρώπινου κεφαλαίου για την προαγωγή της έρευνας και της καινοτομίας στις 8 Περιφέρειες Σύγκλισης 
Α.Π.11  Ενίσχυση του ανθρώπινου κεφαλαίου για την προαγωγή της έρευνας και της καινοτομίας στις 3 Περιφέρειες Σταδιακής Εξόδου 
Α.Π.12  Ενίσχυση του ανθρώπινου κεφαλαίου για την προαγωγή της έρευνας και της καινοτομίας στις 2 Περιφέρειες Σταδιακής Εισόδου 
Α.Π.13  Τεχνική Υποστήριξη Εφαρμογής στις 8 Περιφέρειες Σύγκλισης 
Α.Π.14  Τεχνική Υποστήριξη Εφαρμογής στις 3 Περιφέρειες Σταδιακής Εξόδου 
Α.Π.15  Τεχνική Υποστήριξη Εφαρμογής στις 2 Περιφέρειες Σταδιακής Εισόδου 


 


Περιφερειακή διάσταση του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση»



Κατά τη νέα προγραμματική περίοδο 2007-2013 οι παρεμβάσεις τις εκπαίδευσης αφορούν το σύνολο της χώρας.

Επομένως, η επιλέξιμη γεωγραφική περιοχή για το νέο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα είναι το σύνολο της επικράτειας και ο στρατηγικός στόχος του Προγράμματος απευθύνεται και στις τρεις κατηγορίες περιφερειών (Σύγκλισης, Σταδιακής Εξόδου, Σταδιακής Εισόδου) που αναφέρονται στο ΕΣΠΑ (Εθνικό Στρατηγικό Πλαίσιο Αναφοράς). Οι προβλεπόμενοι στόχοι και οι παρεμβάσεις δεν εμφανίζουν χωρική διάσταση (σύνολο επικράτειας), δηλαδή ανά κατηγορία περιφερειών είναι ίδιοι, με την μόνη διαφορά ότι διαφέρουν ως προς την έντασή τους ανάλογα με το ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της κάθε επιλέξιμης κατηγορίας περιφερειών.


Το Ε.Π. «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» είναι ένα από τα 3 Πολυστοχικά Τομεακά Ε.Π. (multi-objective programmes) με βάση τη σχετική πρόβλεψη του Γενικού Κανονισμού (ΕΚ) 1083/2006. Προς τούτο, περιλαμβάνει παρεμβάσεις που αφορούν τις Περιφέρειες που εμπίπτουν και στους δύο Στόχους, δηλαδή τον Στόχο της «Σύγκλισης» και τον Στόχο της «Περιφερειακής ανταγωνιστικότητας και απασχόλησης». Οι περιφέρειες με επιλεξιμότητα του Στόχου «Σύγκλισης» είναι οι 8 περιφέρειες Σύγκλισης και οι 3 περιφέρειες Σταδιακής Εξόδου και με επιλεξιμότητα του Στόχου «Περιφερειακής Ανταγωνιστικότητας & Απασχόλησης» είναι οι 2 περιφέρειες Σταδιακής Εισόδου.


Η επιλογή το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» να είναι ενιαίο Πρόγραμμα δύο στόχων εδράζεται στα ακόλουθα:

•στο γεγονός ότι οι παρεμβάσεις που αφορούν το εκπαιδευτικό σύστημα συνιστούν μια συνεκτική εθνική στρατηγική για το σύνολο της χώρας. Ειδικότερα: 
◦η εθνική πολιτική για την εκπαίδευση είναι ενιαία για το γεωγραφικό σύνολο της χώρας και συνεπώς η υποστήριξη από ένα ενιαίο Πρόγραμμα διευκολύνει το σχεδιασμό και την εφαρμογή της
◦υπάρχουν Περιφέρειες που με βάση οικονομικά κριτήρια κατατάσσονται σε κάποιο στόχο π.χ. ανταγωνιστικότητας, αλλά με βάση εκπαιδευτικά κριτήρια φαίνεται να υστερούν δηλ. δεν υπάρχει πάντα αντιστοίχηση μεταξύ οικονομικής και εκπαιδευτικής προόδου. Αυτό σημαίνει ότι ένα ενιαίο Πρόγραμμα συμβάλλει στην ομογενοποίηση πολιτικών σε περιφέρειες διαφορετικών οικονομικών και εκπαιδευτικών χαρακτηριστικών
•στο γεγονός ότι ενδεχόμενη δημιουργία δύο Επιχειρησιακών Προγραμμάτων συγχρηματοδοτούμενων από το Ευρωπαϊκό Κοινοτικό Ταμείο (ΕΚΤ) ανά στόχο θα συνέβαλλε στη διαχειριστική πολυπλοκότητα του συστήματος, ενώ με τη δημιουργία ενός ενιαίου Επιχειρησιακού Προγράμματος (ΕΠ) και για τους δύο στόχους επέρχεται διαχειριστική απλοποίηση.

Στο παρακάτω πίνακα αναφέρονται οι γεωγραφικές περιοχές που αντιστοιχούν στις τρεις κατηγορίες επιλέξιμων Περιφερειών.



Στόχος 1 «Σύγκλισης»


Κατηγορία Περιφερειών Κατηγορία Επιλέξιμων Περιφερειών Περιφέρειες
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ ΧΩΡΙΣ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΗ ΣΤΗΡΙΞΗ ΣΥΓΚΛΙΣΗΣ Αν. Μακεδονίας & Θράκης, Θεσσαλίας,
Ηπείρου, Ιονίων Νήσων, Δυτικής Ελλάδας, Πελοποννήσου, Βορείου Αιγαίου, Κρήτης
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΗΣ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΣΤΑΔΙΑΚΗΣ ΕΞΟΔΟΥ Κεντρικής Μακεδονίας, ∆υτικής Μακεδονίας, Αττικής



Στόχος 2 «Περιφερειακής Ανταγωνιστικότητας & Απασχόλησης»


Κατηγορία Περιφερειών Κατηγορία Επιλέξιμων Περιφερειών Περιφέρειες
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΗΣ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΣΤΑ∆ΙΑΚΗΣ ΕΙΣΟ∆ΟΥ Στερεάς Ελλάδας, Νοτίου Αιγαίου


 http://www.edulll.gr/oldversion/default.asp?siteID=1&pageid=4&langid=1

13
Κλάδος ΠΕ02 Φιλολόγων / πε02- καλλιτεχνικά σχολεία
« στις: Ιούλιος 15, 2011, 06:38:07 μμ »
δηλώσατε οι πε02 τα καλλιτεχνικά σχολείασην αίτηση για τους αναπληρωτές;
ξέρει κανείς κάποιον πίνακα που να τα έχει όλα μαζί τα καλλ. σχολεία;

πρέπει να τα δηλώσουμε ξεχωριστά λέει η εγκύκλιος.

14
Β/θμια / ποιοι θεωρούνται πε02.50;
« στις: Ιούλιος 14, 2011, 09:38:09 μμ »
-ποιοι είναι οι πε02.50;
-μπορούν στην ειδική αγωγή φέτος να πάρουν και απλούς πε02;

αν ξέρει κάποιος ας απαντήσει :)

Σελίδες: 12

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32294
  • Τελευταία: etaap0021
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159907
  • Σύνολο θεμάτων: 19213
  • Σε σύνδεση σήμερα: 540
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 9
Επισκέπτες: 426
Σύνολο: 435

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.055 δευτερόλεπτα. 28 ερωτήματα.