Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.

Θέματα - giwrgos galos

Σελίδες: 1
1
Έτσι λέγεται το νέο γκρουπ του φέισμπουκ για όσους θέλουμε να δούμε επιτέλους ολοήμερα σχολεία και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Καλό είναι να μαζευτούμε για να εκθέτουμε απόψεις, να προτείνουμε θέματα, και να ενημερωνόμαστε για κάθε τι νεότερο.

2
Αρχικά θέλω να ξεκαθαρίσω οτι ήταν η πρώτη φορά που έδινα, χωρίς να έχω την απαίτηση να επιτύχω, από τη στιγμή που υπάρχουν χιλιάδες συνάδελφοι οι οποίοι παλεύουν χρόνια για έναν διορισμό. Ο λόγος που γράφω το παρόν κείμενο, είναι ότι δεν αντέχω να με κοροϊδεύουνε με αυτόν τον φτηνό τρόπο κατά τον οποίο ετέθησαν τα θέματα.
Κληθήκαμε λοιπόν την Κυριακή να απαντήσουμε σε παιδαγωγικά θέματα, τα οποία κατά την ταπεινή μου γνώμη ήταν εύκολα. Όμως οι περισσότερες ερωτήσεις είχανε ειρωνική χροιά ως προς την αντιφατικότητα που παρουσιάζανε σε πρακτικό επίπεδο. Ας τα πάρουμε τα πράγματα από την αρχή..

- Ερώτηση 7 : ‘οι σημερινές κοινωνίες χαρακτηρίζονται ως κοινωνίες της γνώσης και της δια βίου μάθησης. Τι σημαίνει αυτό για το έργο του σχολείου;’ σωστή απάντηση που ΕΠΡΕΠΕ να δώσουμε: ‘ότι πρέπει να καλλιεργείται στους μαθητές η ικανότητα κρίσης και σύνθεσης’. Για ποια ικανότητα κρίσης και σύνθεσης μιλάμε, από την στιγμή που πρωτίστως εμάς, μας έχουνε καταντήσει σωστά ‘παπαγαλάκια’, όπου πρέπει να αποστηθίζουμε χιλιάδες σελίδες και που στο τέλος να μην βάζουνε και σχετικά θέματα ;

- Ερώτηση 9: ‘ ποιος είναι ο κύριος στόχος της κοινωνικοποίησης ως βασικής λειτουργίας του σχολείου;’ Σωστή απάντηση που ΕΠΡΕΠΕ να δώσουμε: ‘η μεταβίβαση αξιών και προτύπων συμπεριφοράς στους μαθητές’. Μάλλον έχουμε αναγάγει ως αξίες και πρότυπα συμπεριφοράς τον ανταγωνισμό και την ρήση ‘ο θάνατος σου, η ζωή μου’. Γιατί μέσω της όλης αντιμετώπισής μας, μόνο αυτές οι αξίες και τα πρότυπα μας καλλιεργούνται. Μας ρίχνουν στην αρένα, και το δυνατότερο λιοντάρι θα κατασπαράξει το πιο ‘αδύναμο’.

- Ερώτηση 11: ‘πώς πρέπει  να αντιμετωπίζονται από τον/την εκπαιδευτικό οι λανθασμένες απαντήσεις μαθητών σε ερωτήσεις…:’ σωστή απάντηση που ΕΠΡΕΠΕ να δώσουμε: ‘να αξιοποιούνται άμεσα στη διδασκαλία.’ Πρώτη κοροϊδία: μας λένε να μην κάνουμε αυτό που μας κάνουν αυτοί, και αναφέρομαι σαφώς στην αρνητική βαθμολογία. Δεύτερη κοροϊδία:. Προσπαθούνε μέσω της αρνητικής βαθμολογίας να εξαλείψουνε φαινόμενα της τυχαίας επιλογής. Και έρχομαι και ρωτάω ο αφελής.. ποιος ήθελε να μην ξέρει τις απαντήσεις του γνωστικού αντικειμένου; Έλεγε κανένα σχολικό βιβλίο για το ποιός μας έβαλε στο ΝΑΤΟ, ανέφερε κανένα σχολικό βιβλίο τα χαρακτηριστικά της αρχαίας κωμωδίας; αν άλλα διαβάζουμε, και άλλα θέματα πέφτουνε, φυσικό κι επόμενο είναι να παίξουμε λόττο (κάτι που προσωπικά δεν έκανα και που τελικά μετανιώνω).

- Ερώτηση 12: ‘ οι ερωτήσεις που υποβάλλει ο/η εκπαιδευτικός…χρησιμοποιούνται σωστά όταν:’ σωστή απάντηση που ΕΠΡΕΠΕ να δοθεί: ‘όταν ενεργοποιούν τη σκέψη των μαθητών.’ Οι ερωτήσεις του γνωστικού αντικειμένου που έπρεπε οι αυριανοί εκπαιδευτικοί να απαντήσουμε, μόνο αυτό δεν έδειχναν. Η ερώτηση ας πούμε της ιστορίας για το πότε καταλύθηκε το λατινικό βασίλειο της Θεσσαλονίκης, θέλει τεράστια σκέψη, και όχι βεβαίως παπαγαλισμό.. Τη δική μας την σκέψη, με ποιόν τρόπο θα την ενεργοποιήσουν;
 Θα μπορούσα να πάρω μία –μία τις ερωτήσεις των παιδαγωγικών, και να τονίσω τον καταφανή εμπαιγμό. Αλλά δεν θα μακρηγορήσω, γιατί αρκετό διάβασμα ρίξαμε αυτούς τους μήνες και δεν θέλω να κουράζω. Θέλω όμως για το τέλος να πω και κάποια άλλα πράγματα.
 Έχουμε όλοι παρατηρήσει οτι όσοι έχουν βγάλει σε εφημερίδες και γενικότερα στα μέσα, τις σωστές απαντήσεις, υπάρχουνε ανακρίβειες. Απο την στιγμή που υπάρχουνε τόσες διαφωνίες ανάμεσα σε ικανούς πραγματικά φιλολόγους, θα έπρεπε να απαντήσουμε σωστά εμείς που προσπαθούμε να κάνουμε τα πρώτα μας βήματα στην εκπαίδευση και που ούτως ή άλλως εκείνη την στιγμή απο το άγχος ξεχνούσαμε και το όνομά μας; Και ποιος μας λέει ότι οι απαντήσεις που έχουνε κατά νου οι εξεταστές των θεμάτων που θα κρίνουν τα γραπτά μας και το μέλλον μας, είναι όντως σωστές;   

 Ένα έχω να πω..αν ζούσε ο Καβάφης, θα έγραφε το ‘Αλεξανδρινοί βασιλείς 2007 μ.Χ.’. στον ρόλο της Κλεοπάτρας και του Αντωνίου, θα ήτανε ο ΑΣΕΠ, όπου με καμάρι μας παρουσιάζουνε την όλη διαδικασία ως την πρέπουσα (αλλά στην ουσία απορώ αν το πιστεύουν κι αυτοί οι ίδιοι).. και στον ρόλο των αλεξανδρινών, όλοι εμείς που μας έχουνε καταντήσει άβουλα όντα-απομνημονευτικά μηχανάκια, που ωστόσο ξέρουμε την τραγικότητα της κατάστασης μας και αναγκαστικά γινόμαστε θιασώτες της όλης διαδικασίας. Καβάφης είπα ; Αλήθεια, γιατί μας βάλανε να διαβάσουμε όλα τα ποιήματα του, και επιπροσθέτως έργα από Σολωμό, Σεφέρη και Βιζυηνό, αφού τελικά είχανε σκοπό να μην βάλουνε καμία ερμηνευτική ερώτηση; Αν ήθελα να διαβάσω τους άνωθεν δημιουργούς, θα το έκανα στον ελεύθερο μου χρόνο, χωρίς καμιά πίεση, έχοντας και την ανάλογη αισθητική προσέγγιση. Αλλά πώς να χαρώ το κείμενο, αν λειτουργώ κάτω από την πίεση του άγχους και του χρόνου; Χαμένος καιρός το διάβασμα, με αποτέλεσμα τελικά να χάσουμε και την αισθητική απόλαυση των έργων..
Σαν συμπέρασμα έχω να πω, ότι τζάμπα έλεγε ο Αριστοτέλης πως καλοί μαθητές γίνονται εάν και ο καθηγητής είναι καλός και εθίζει τον μαθητή σε αρετές κι αξίες. Για ποιες αρετές και για ποιες αξίες μιλάμε; Μα φυσικά του ποταπού ανταγωνισμού, της αποστήθισης, και της μη κριτικής σκέψης. Αν οι ανώτεροι από εμάς, θέλουν ένα σχολείο φωτεινό από κάθε άποψη, με αυτόν τον τρόπο προσπαθούν να το καταφέρουν; Εγώ νόμιζα ότι το αν θα είμαι ικανός να μπω σε σχολείο, θα φανεί από την όρεξη, το μεράκι και την αγάπη απέναντι στη δουλειά μου και απέναντι στα παιδιά. Και όχι από το αν ξέρω το ποιος μας έβαλε στο ΝΑΤΟ, και άλλες ανάλογες ερωτήσεις που ποτέ δε θα διδαχτούνε στο σχολείο, που και να τις  ξέραμε τις απαντήσεις με τον καιρό θα τις ξεχάσουμε, και που κακά τα ψέματα, η γνώση του σε ποια διάλεκτο συνετέθη η ελεγειακή ποίηση, εμένα προσωπικά μου είναι παντελώς άχρηστη. Αλλά ίσως και όχι.. μπορεί να πάω σε κανένα τηλεπαιχνίδι γνώσεων, και να κερδίσω. Μήπως τελικά πρέπει να ευχαριστάμε και το ΑΣΕΠ; Εν προκειμένω, το παιδί στο σχολείο, ποτέ δεν θα γυρίσει να μας ρωτήσει ‘καθηγητά, ξέρετε ποιανού ποιητή είναι τα Σατιρικά Γυμνάσματα;’. Αυτό που θα μας ρωτήσει, θα είναι πως θα τον βγάλουμε από μια δύσκολη κατάσταση. Γιατί ένας σημερινός καθηγητής, πρέπει να είναι πάνω απ όλα και παιδαγωγός με ψυχοπαιδαγωγικές και όχι με υλοκεντρικές βάσεις. Και τι έγινε που δεν ξέρω πού έγινε η άρση του σχίσματος; Εγώ θα είμαι ευτυχισμένος καθηγητής, εάν κάνω έναν μαθητή να έχει αξίες και σωστά πρότυπα. Εάν βοηθάω τον μαθητή να ξεπερνά τα όποια ψυχολογικά προβλήματα. Για να μην βρεθούμε αντιμέτωποι πάλι σε μια ιστορία ανάλογης της Βέροιας... γιατί κάθε μαθητή πρέπει να τον βλέπουμε σαν ΑΝΘΡΩΠΟ  και όχι σαν αποθήκη γνώσεων. Αλλά εάν το ίδιο το υπουργείο με αντιμετωπίζει έτσι, εγώ σε τέτοια συμπεριφορά δεν θα εθιστώ; Κι άλλος εμπαιγμός στις εξετάσεις: βάλανε θέμα στην ειδική διδακτική των αρχαίων, τον σχολιασμό αυτού του θέματος. Τελικά, μας ενέπαιξαν με τον πιο ύπουλο τρόπο, από την πρώτο θέμα του Σαββάτου μέχρι και το τελευταίο της Κυριακής..

Aυτό που ζητώ, είναι να μην το αφήσουμε αυτό έτσι. Εάν συμφωνείτε με όσα είπα, και εάν θεωρείτε κι εσείς ότι πέσατε θύματα κοροϊδίας, σας προτρέπω να μην το αφήσουμε έτσι. Να στείλουμε το μήνυμα ότι δεν τρώμε κουτόχορτο, είτε με επιστολές σε κανάλια, εφημερίδες και καθηγητές πανεπιστημίων ώστε να έχουμε και κάποιο γερό σύμμαχο, είτε με διαμαρτυρίες σε υπουργεία και άλλους φορείς.

Ευχαριστώ πολύ για τον χρονο σας. Περιμένω σχόλια ή διαφωνίες. Καλά αποτελέσματα!


edit:: Μετατροπή του τίτλου σε πεζά.


Σελίδες: 1

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32293
  • Τελευταία: HelenK
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159859
  • Σύνολο θεμάτων: 19213
  • Σε σύνδεση σήμερα: 774
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 9
Επισκέπτες: 683
Σύνολο: 692

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.074 δευτερόλεπτα. 29 ερωτήματα.