Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.

Θέματα - KAKTOS

Σελίδες: 12
1
στο ραδιόφωνο της ΝΕΤ, στην εκπομπή «Άκρως Ραδιοφωνικό και απόρρητο» με τον Τάκη Σαράντη και τον Παναγιώτη Τσούτσια: «Το νομοσχέδιο του Νέου Λυκείου και το νέο σύστημα εξετάσεων εξετάστηκαν εκτενώς σε διακομματικές επιτροπές...
Είχαμε την εξαιρετική τιμή ο νυν Υπουργός, ο κύριος Μπαμπινιώτης, να έχει συμμετάσχει στη διαμόρφωση αυτής της πρότασης για το εξεταστικό σύστημα. Υπάρχει διαφορά από την πρόταση για το Νέο Λύκειο που κατέθεσε τότε η κυρία Διαμαντοπούλου και όλοι μας τον περασμένο Μάρτιο. Έχει αλλάξει λίγο, έως αρκετά, με την παρεμβολή του κύριου Μπαμπινιώτη. Είμαστε πανέτοιμοι να περάσουμε ένα νόμο στη Βουλή πριν κλείσει η Βουλή για τις εκλογές. Αν όχι, είναι ήδη, πέρα από το πρόγραμμα της Α’ Λυκείου, και η Β’ Λυκείου ως σχέδιο έτοιμη, την συζητούμε με το νέο Υπουργό. Αναλόγως το τι θα αποφασίσουμε, είτε θα πάμε σε ένα πρόγραμμα όπου θα νομοθετηθεί αργότερα το Νέο Λύκειο, είτε θα νομοθετηθεί τώρα. Πρότασή μου είναι να πάμε γρήγορα, μια και που ο ίδιος ο νέος Υπουργός έχει συμμετάσχει. Σε κάθε περίπτωση, τα παιδιά που φοιτούν σήμερα στην Α’ Λυκείου θα δώσουν με μια μορφή του ισχύοντος συστήματος εξετάσεων με λίγη αλλαγή στην ύλη. Το νέο σύστημα γενικών εξετάσεων, αφού οριστικοποιηθεί, θα τεθεί σε εφαρμογή ένα χρόνο μετά.»
γιατί αυτή η σπουδή; τι έχει να κερδίσει;

2
Στο 24μηνο υπάρχουν 19 Θεολόγοι.

Επίσης υπάρχουν 16 διοριστέοι του ΑΣΕΠ.

 Αν λοιπόν διορίζονταν και οι 16 του ΑΣΕΠ θα διορίζονταν περίπου ακόμη 10 από τον Ενιαίο.

πηγή:

http://thriskeftika.blogspot.com/2011/08/blog-post_7830.html

3
Στη συνεδρίαση της Διακομματικής Επιτροπής για την Παιδεία η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας κατέθεσε σήμερα την Πρότασή της για το Νέο Λύκειο και το νέο σύστημα πρόσβασης στην Τριτοβάθμιας Εκπαίδευση. Αν επιχειρηθεί η εφαρμογή στην πράξη του σχεδίου αυτού θα προκύψουν ουκ ολίγα προβλήματα σε πολλά επίπεδα. Προς το παρόν όμως θα ασχοληθούμε μόνο με ό,τι αφορά στο μάθημα των Θρησκευτικών στο Νέο Λύκειο...


1. Η Πρόταση του Υπουργείου Παιδείας αποφεύγει κάθε σαφή αναφορά σε μαθήματα που θα διδάσκονται στις τάξεις του Νέου Λυκείου αλλά και στις ακριβείς ώρες που θα διδάσκονται. Επαναλαμβάνεται ωστόσο ότι «μονόωρο μάθημα δεν υφίσταται στο νέο Λύκειο». Μια τέτοια πρόβλεψη όμως υπήρχε και στην πρώτη (περσινή) πρόταση του Υπουργείου για το Νέο Λύκειο, πιο κάτω όμως το μάθημα των Θρησκευτικών στη Β΄ τάξη προβλεπόταν να διδάσκεται για 1 ώρα!
2. Ούτε μία αναφορά δεν γίνεται στο μάθημα των Θρησκευτικών μέσα σε ολόκληρο το κείμενο της Πρότασης του Υπουργείου για το Νέο Λύκειο. Ωστόσο ανησυχία προκαλεί η αναφορά στα μαθήματα γενικής παιδείας, στα οποία δεν συγκαταλέγονται τα Θρησκευτικά. Αναφέρει το κείμενο: «Τα μαθήματα της Ελληνικής Γλώσσας (Νέα και Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία-Λογοτεχνία), η Ιστορία, και τα Μαθηματικά, συνιστούν τον τριπλό πυρήνα των μαθημάτων γενικής παιδείας, τα οποία οι μαθητές παρακολουθούν υποχρεωτικά, ανεξάρτητα από τις ατομικές κλίσεις και τις επιλογές τους».
3. Παρακάτω όταν γίνεται αναλυτικότερη αναφορά στην Α΄ τάξη του Λυκείου ενώ περιέχεται ένα είδος «απολογίας» για την κατάργηση των μαθημάτων της Τεχνολογίας και του ΣΕΠ, τίποτε δεν λέγεται για το μάθημα των Θρησκευτικών. Ωστόσο αφήνεται να διαφανεί ότι η Α΄ Λυκείου θα συνεχίσει να λειτουργεί όπως λειτούργησε φέτος για πρώτη φορά, τουλάχιστον όσον αφορά τα διδασκόμενα σε αυτήν μαθήματα. Ως εκ τούτου μπορεί κανείς βάσιμα να εικάσει ότι τα Θρησκευτικά στην Α΄ τάξη θα παραμείνουν υποχρεωτικό δίωρο μάθημα.
4. Για την επόμενη σχολική χρονιά και για τους μαθητές που φέτος φοιτούν στην Α΄ τάξη του Λυκείου η Πρόταση προβλέπει ότι «αυτοί παρακολουθούν τα ενδεικτικά προγράμματα σπουδών της Β' και Γ' Λυκείου με τις αντίστοιχες προσαρμογές των υφιστάμενων αναλυτικών προγραμμάτων των μαθημάτων που περιλαμβάνονται σε αυτά». Προφανώς αυτοί οι μαθητές από το Σεπτέμβριο θα παρακολουθήσουν μια Β΄ τάξη με μαθήματα του Νέου Λυκείου και όχι με τα σημερινά διδασκόμενα στη Β΄ τάξη. Καμία όμως σαφής αναφορά δεν υπάρχει ούτε στο ποια θα είναι τα μαθήματα αυτά ούτε πόσες ώρες διδασκαλίας προβλέπονται για το καθένα. Το κρίσιμο αυτό ζήτημα δεν πρόκειται προφανώς να ρυθμιστεί παρά με υπουργική απόφαση της τελευταίας στιγμής, όπως συνέβη πέρυσι με την Α΄ τάξη του Νέου Λυκείου. Πως όμως μπορεί κανείς να μιλάει σοβαρά για νομοσχέδιο που θα αφορά στο Νέο Λύκειο και στο οποίο δεν ξεκαθαρίζεται ποια μαθήματα και πόσες ώρες ακριβώς θα διδάσκονται στους μαθητές;
5. Βέβαιο παραμένει το γεγονός ότι θα υπάρχουν μαθήματα επιλογής για τους μαθητές της Β΄ αλλά και της Γ΄ τάξης. Μεταξύ αυτών θα υπάρχουν «μαθήματα εμβάθυνσης» στα μαθήματα των οποίων η εξέταση θα οδηγεί στην εισαγωγή στα ΑΕΙ και ΤΕΙ. Καμία δε αλλαγή δεν διαφαίνεται για το μάθημα των Θρησκευτικών στη Γ΄ τάξη και βάσιμα μπορεί κανείς να εικάσει ότι αυτό θα είναι επιλογής, όπως προβλεπόταν και από το περσινό αρχικό σχέδιο.
6. Το θολό και ασαφές τοπίο που διαμορφώνει η Πρόταση του Υπουργείου Παιδείας για το Νέο Λύκειο αφήνει ανοιχτή τη δυνατότητα να ληφθούν στο μέλλον αποφάσεις για τη διατήρηση, την υποχρεωτικότητα και τις ώρες διδασκαλίας του μαθήματος των Θρησκευτικών σε αυτό. Ο αγώνας όλων όσων νοιάζονται για τα Θρησκευτικά πρέπει τώρα να είναι να περιληφθεί στο νομοσχέδιο για το Νέο Λύκειο που θα έρθει στη Βουλή σαφής και ρητή πρόβλεψη ότι το μάθημα των Θρησκευτικών θα είναι υποχρεωτικό και δίωρο σε όλες τις τάξεις του Λυκείου.

4
Αξιότιμη κυρία ****** (Σχολική Σύμβουλος),

  Ονομάζομαι Κ***** Μ******, εργάζομαι στο δημοτικό σχολείου του ***** και διδάσκω στα δύο τμήματα της πέμπτης δημοτικού με το σύστημα της ετεροδιδασκαλίας. Από τα τέσσερα χρόνια που υπηρετώ στην Κρήτη τυχαίνει τα τρία να βρίσκομαι εντός της περιφέρειάς σας, όχι συμπτωματικά καθώς τυγχάνετε της μεγάλης εκτίμησής μου παρακολουθώντας το αξιόλογο και ουσιαστικό έργο σας. Μου ζητήσατε να συμπληρώσω μία φόρμα με τις επιθυμίες μου όσον αφορά τα γνωστικά πεδία στα οποία θα ήθελα να επιμορφωθώ. Με αφορμή αυτήν την αίτηση για τις επιμορφωτικές μου ανάγκες παίρνω την ευκαιρία να σας εκθέσω μερικές από τις σκέψεις μου. Τόσα χρόνια, είμαι βέβαιη, πως έχετε ακούσει μερικές εκατοντάδες ιστορίες μαθητών, θα ήθελα όμως στις επόμενες σειρές να αναγνώσετε και τη δική μου ιστορία. Γνωρίζω πως δε σας αφορά ουσιαστικά, θα σας βοηθήσει όμως να κατανοήσετε πως αισθάνομαι αυτήν την στιγμή όσον αφορά τις επιμορφωτικές μου αυτές ανάγκες.          Πριν από τέσσερα χρόνια, όπως σας προανέφερα, προσγειώθηκα με ένα αεροπλάνο που ξεκινούσε από τη Θεσσαλονίκη στο Ηράκλειο Κρήτης. Παρουσιάστηκα στην πρωτοβάθμια προσπαθώντας να κρύψω τα συναισθήματά μου καθώς άφησα πίσω την οικογένειά μου και τους κοντινούς μου ανθρώπους που με συνόδευαν για μια ζωή. Ήμουνα μόνη σε έναν ξένο τόπο που για πρώτη φορά ερχόμουνα και όχι από επιλογή. Δεν έπρεπε, όμως να παραπονιέμαι: ο κλάδος είχε ανοίξει, οι δάσκαλοι διορίζονταν άμεσα, ο μισθός υπερβολικά ικανοποιητικός για τη μεσαία αστική τάξη που ανήκει η οικογένειά μου. Τοποθετήθηκα στο δημοτικό σχολείο ******, μετά από δυο βελτιώσεις θέσεων, οπότε έπρεπε και να χρωστώ τη βαθύτατη ευγνωμοσύνη στους συνδικαλιστές που γνώρισα στα σκαλιά της πρωτοβάθμιας και με "γλίτωσαν” από τα δημοτικά σχολεία του νομού που απέχουν περισσότερο από 60 χιλιόμετρα από το Ηράκλειο και με εφοδίαζαν με 2 μόρια. Ο πρώτος χρόνος ήταν εξαιρετικά δύσκολος, ήταν ο χρόνος προσαρμογής. Παρόλα αυτά οπλίστηκα με όλη μου τη θετική ενέργεια και με  αισθήματα αισιοδοξίας. Ήμουνα υγιής και είχα μια δουλειά με ικανοποιητικό μισθό...          Παρουσιάστηκα διαδοχικά στο δημοτικό σχολείο του **** τη δεύτερη χρονιά -  η συνεργασία μας συνεχίστηκε- μετά ήρθε ο διορισμός μου στο δημοτικό σχολείο της ***** και μαζί με αυτόν ένα νομοσχέδιο που υπαγορεύει πως ο νεοδιόριστος παραμένει για το χρονικό διάστημα των τριών ετών στον τόπο διορισμού του για  λόγους που ποτέ δεν κατανοήσαμε. Έτσι, φέτος επέστρεψα στον **** καθώς είναι ένα σχολείο που το πόνεσα και το αισθάνθηκα ένα κομμάτι μου. Το μόνο που δεν άλλαξε αυτά τα τέσσερα χρόνια ήταν οι στόχοι και τα όνειρά μου. Κατεβαίνοντας στην Κρήτη είχα στόχο να μη σταματήσω ποτέ να διευρύνω τις γνώσεις μου, να ψάχνω νέους δρόμους, νέες παιδαγωγικές μεθόδους. Είχα και εξακολουθώ να έχω όνειρο ένα μεταπτυχιακό και ένα διδακτορικό επάνω στο επάγγελμά μου. Το Ηράκλειο σαν τόπος δυστυχώς δε μου επιτρέπουν να τα υλοποιήσω αυτά. "Δεν πειράζει” λέω κάθε χρόνο "του χρόνου... του χρόνου θα το κάνεις. Ποιος ξέρει, ίσως του χρόνου να είσαι και πιο κοντά στην οικογένειά σου”. "Θα έρθει μια χρονιά που το δώρο Χριστουγέννων ή το δώρο Πάσχα δε θα χρειαστεί να το δώσεις στα αεροπορικά εισιτήρια για να είσαι στο πλάι της οικογένειάς σου εκείνες τις μέρες...”. Τέτοιες σκέψεις περνούσαν από το μυαλό μου τα τρία αυτά χρόνια.          Μέχρι φέτος. Ξαφνικά μου ανακοινώνεται πως ο μισθός μου πέφτει στα 620 ευρώ το μήνα. Ακριβώς το μισό από αυτό που ξεκίνησα. Με αυτά τα χρήματα, πρέπει αυτή τη στιγμή να πληρώσω ένα σπίτι των 300 ευρώ που νοίκιασα για να είμαι εδώ, πρέπει να πληρώσω μία δόση αυτοκινήτου που πήρα για να μεταφέρομαι στα σχολεία που με έχουν στείλει, μία δόση δανείου, τις βενζίνες μου για να πηγαινοέρχομαι στον τόπο που υπηρετώ, τους λογαριασμούς μου και τέλος... να ζήσω. Αφήνω τα συμπεράσματα σε εσάς. Όταν σκέφτομαι πως μια πωλήτρια γνωστής αλυσίδας ρούχων πληρώνεται με 800 ευρώ το μήνα, όταν σκέφτομαι πως αν βγω στο ταμείο ανεργίας και γυρίσω στον τόπο μου θα ζω πιο άνετα, κατανοείτε με τι αισθήματα γεμίζει η ψυχή μου. Αυτό το επάγγελμα δυστυχώς δε μπορεί να γίνει με αυτόν τον μισθό. Ντρέπομαι που δεν έχω τα χρήματα να αγοράσω μπογιές και μολύβια ή τα υλικά για τα πειράματα των μαθητών μου. Ντρέπομαι που μπαίνω με σκυθρωπό ύφος στην τάξη, ντρέπομαι που αυτά τα μάτια με αντικρύζουν κάθε μέρα προβληματισμένη και με ρωτάνε τί έχω... "Πρώτα ο μαθητής”, διατυμπάνιζε το υπουργείο παιδείας πριν ένα δυο χρόνια. Πώς θα είναι καλά ο μαθητής αναρωτιέμαι, αν ο εκπαιδευτικός είναι έτσι όπως είναι τώρα; Με τι διάθεση θα διορθώνω τα γραπτά των παιδιών μου σε καθημερινή βάση; Με τι διάθεση θα ετοιμάζω το μάθημα της επόμενης ημέρας; Πώς θα αισθάνομαι δημιουργική, πώς θα προσπαθώ για το καλύτερο κάθε μέρα, πώς θα έχω όρεξη να επιμορφωθώ από τη στιγμή που δε θα ξέρω αν θα έχω να φάω την επόμενη μέρα χωρίς υπερβολές;...          Είμαι 26 χρονών, έχω τελειώσει δύο ανώτερες σχολές, μιλάω τρεις γλώσσες, κάνω συλλογή από βεβαιώσεις παρακολούθησης σεμιναρίων, ενημερώνομαι συνεχώς για τα παιδαγωγικά δρώμενα και πιστεύω πως αξίζω κάτι καλύτερο. Είμαι 26 χρονών, δεν έχω οικογένεια και δεν έχω σκοπό να κάνω για τα επόμενα χρόνια με τα παρόντα δεδομένα. Είμαι 26 χρονών και δε μπορώ να συντηρήσω τον εαυτό μου. Είμαι 26 χρονών και νιώθω ήδη απογοητευμένη από το επάγγελμά μου και τον κλάδο μου. Είμαι 26 χρονών και αρχίζω να κατανοώ τα καταθλιπτικά, τα άδεια βλέμματα συναδέλφων με πολλά χρόνια προϋπηρεσίας. "Δε μπορεί να ξεκίνησαν με αυτά τα κενά βλέμματα!” σκεφτόμουνα... Λίγο νωρίς δεν είναι για να τους καταλαβαίνω; Είμαι 26 χρονών και νιώθω ήδη κουρασμένη...          Θα μου πείτε πως πρέπει να αισθάνομαι τυχερή, πως έχω μία μόνιμη θέση που πολλοί θα ζηλεύανε, πως στέκονται στην ουρά του πίνακα εκατοντάδες συνάδελφοι και περιμένουν καρτερικά το διορισμό τους, θα μου πείτε πως πολλοί θα ζηλεύανε τη μονιμότητα της θέσης μου, πως είμαι μόνη μου, φαντάσου κάτι άλλους που έχουν και οικογένειες να θρέψουν... Θα μου πείτε πως η δημιουργικότητά μου δεν έχει να κάνει με τις χρηματικές απολαβές... Γνωρίζω αρκετά καλά τα επιχειρήματά σας. Όταν, όμως, φτάνει κανείς στο σημείο της επιβίωσης κανένα επιχείρημα δεν του φαίνεται ικανοποιητικό. Όταν όλοι αυτοί οι συνάδελφοι έρθουν στη θέση μου, ούτε αυτών θα τους φαίνεται κάτι αρκετό. Κάποιος πρέπει να μιλήσει πριν από αυτούς για αυτούς. Κάποιοι πρέπει να διαβάσουν αυτές τις σειρές κι ας βρισκόμαστε όλοι μέσα σ' ένα γενικό χάος...          Συγχωρέστε με για την αγανάκτησή μου. Σε διαφορετική περίπτωση θα σας έγραφα πάρα πολλές ιδέες μου για γνωστικά πεδία στα οποία θα ήθελα να επιμορφωθώ. Τα όνειρά μου για επιπλέον μόρφωση είναι ακόμα καρφωμένα στο μυαλό μου, γιατί είναι το μόνο που δε μπορούν να μου πάρουν. Όλα τα άλλα τα έχουν κατασχέσει...           Σας ζητώ συγνώμη ειλικρινά που τυχαίνει να είστε εσείς ο αποδέκτης αυτών των σκέψεων, όμως τις τελευταίες εβδομάδες με πνίγουν και έπρεπε με κάποιο τρόπο να βγουν.  Γνωρίζω πως δεν είστε η αρμόδια για τέτοια ζητήματα, όταν όμως μου ζητήθηκε να συμπληρώσω αυτήν την φόρμα χαμογέλασα πικρά. Ένιωσα πως κανείς με  καταλαβαίνει. Ξέρω πως θα έχετε ένα σωρό απαντήσεις και επιχειρήματα, δε θα λύσουν όμως το βιοποριστικό μου πρόβλημα. Θα μείνουν ιδέες και επιχειρήματα.           Γνωρίζω πως θα περάσουν πολλά χρόνια μέχρι να επιστρέψω κοντά στην οικογένειά μου, γνωρίζω πως δε θα μαζέψω ποτέ τα μόρια για να μετατεθώ έστω σε κάποια πόλη της Β. Ελλάδας αν συνεχίσω να υπηρετώ σε αυτόν τον νομό, γνωρίζω πως το μεταπτυχιακό και το διδακτορικό μου θα πάρουν χρόνια μέχρι να υλοποιηθούν, γνωρίζω πως θα περιπλανιέμαι για πολύ καιρό ακόμα μέχρι να βρω τη βάση μου. Όχι υπό αυτές τις συνθήκες όμως. Αυτό δεν το περίμενα ποτέ...           Μη μου ζητάτε, επομένως, να σας γράψω σε τι θα ήθελα να επιμορφωθώ. Άλλοι είναι αυτοί που πρέπει να επιμορφωθούν σχετικά με το ποιο είναι το αξιοπρεπές βιοτικό επίπεδο ενός εκπαιδευτικού, ενός ατόμου που μεταλαμπαδεύει γνώσεις, αξίες, τρόπους συμπεριφοράς υπό πολύ δύσκολες συνθήκες...                                                                 
 
 
Κ*****  Μ***** - Εκπαιδευτικός

5
του Χριστόφορου Γ. Παπασωτηρόπουλου, εκπαιδευτικού θεολόγου
 

Έπρεπε να μιλήσω για τους Τρεις Ιεράρχες, όμως είχα κουραστεί ν’ ακούω μεγάλες κουβέντες και να μιλώ για ανθρώπους άγιους, πανάκριβους, ανεκτίμητους σαν να διαφημίζω ένα προϊόν στο ραδιόφωνο. Είναι κι η εποχή που πάσχει από πολυλογία, κι έτσι βάλθηκα να περπατώ στα σοκάκια της σημερινής ελληνικής κοινωνίας ,με προσοχή να μη χαθώ και με σκοπό να φτάσω στην πλατεία, στο ξέφωτο της παρουσίας των Αγίων, που και σήμερα τιμά η παιδεία μας- Του Μεγάλου Βασιλείου, του Ιερού Χρυσοστόμου, του αγίου Γρηγορίου του Θεολόγου- και να ψηλαφίσω τη σχέση τους με τον σημερινό μας βίο.
Προχώρησα κι είδα ένα λαό να έχει κάνει την πίστη του στο Θεό ζήτημα προσωπικού γούστου. Μια θάλασσα από άγνοια, ημιμάθεια ή αδιαφορία, μια που ο λόγος της Εκκλησίας φαίνεται να μην προκαλεί πια κανένα ενδιαφέρον. Φταίει άραγε μόνον η Εκκλησία ή κι η δική μας τρυφηλότητα;
Προχώρησα κι είδα ανθρώπους να τρέχουν να προλάβουν τη ζωή τους, να τυραννιούνται από το κυνήγι του χρόνου για να είναι «εντάξει» .Και θυμήθηκα τον Ελύτη: «Δώσε δωρεάν το χρόνο σου αν θέλεις να σου μείνει λίγη αξιοπρέπεια».
Είδα τους άρχοντες, εκκλησιαστικούς και μη, να μας μαλώνουν, να μας κουνάνε το δάχτυλο επιτακτικά στο πρόσωπο μπροστά μας, γιατί δεν είμαστε αρκετά υπάκουοι, δεν είμαστε όσο θα έπρεπε υποτακτικοί, γιατί δεν τους σεβόμαστε όσο θα έπρεπε και θυμήθηκα ένα παλιό σύνθημα γραμμένο στον τοίχο: «Αγάπη που’ ναι η εκκλησιά σου; Βαρέθηκα πια στα μετόχια».
Είδα ανθρώπους σκυφτούς να κλαίνε, να πεινούν, ν’ απελπίζονται, να μαζεύονται φοβισμένοι, να βράζουν από θυμό και πόνο και να περιμένουν πότε ο πόνος θα γίνει δημιουργία.
Είδα  παιδιά να με κοιτούν καχύποπτα, σαν προδομένα από εμάς τους μεγαλύτερους, που τους παραδίνουμε αυτόν τον κόσμο , θυμωμένα, που σκοτώνουμε «κατά λάθος» παιδιά στα Εξάρχεια, που σιχαινόμαστε τους «λαθραίους» ανθρώπους που ζητούν καταφύγιο στη χώρα μας κυνηγημένοι, που ξεπουλήσαμε χωρίς καλά καλά να το καταλάβουμε τις αξίες μας για μια περίοπτη θέση σε μια εταιρία, για ένα τζιπ, για μια βίλλα παραπάνω.
Είδα δασκάλους να κάνουν αυτό που «πρέπει»,να είναι αρκούντως υπηρεσιακοί-με καθαρά, μεν αλλά άδεια χέρια!- να τρέχουν να προλάβουν την ύλη τους, να οδηγούν με ταχείς ρυθμούς τους μαθητές τους στην κρεατομηχανή της επιτυχίας, στις εξετάσεις. Με την ψυχή αφυδατωμένη, τσακισμένη και την αγάπη και το μεράκι καλά κρυμμένο βαθιά μέσα τους, μη τύχει και κατασπαταληθεί τσάμπα, μια που η καρδιά και το συναίσθημα χρειάζεται κι έξω από τη δουλειά . Και σκέφτηκα τον Μίλτο Κουντουρά: «όποιος αγωνίζεται για τα παιδιά, αγωνίζεται για την ανθρωπότητα».
Κι είδα γονείς πιο κάτω, στραμένους στα παιδιά τους να τους μιλούν με φόβο κι αγωνία για το αύριο που έρχεται σαν καταιγίδα καταπάνω τους. Κι όταν αυτά ζητούσαν «μια ιδέα στεγανή που να μη μπάζει κρύο»,μια ελπίδα για να παλέψουν, ο πατέρας δάκρυζε κι η μάνα σιωπηλή αγκάλιαζε. Η κραυγή της σιωπής σκέφτηκα…
Κι είδα γονείς να ορμούν στους καθηγητές των παιδιών τους-με θάρρος ή με θράσος;-γιατί δε δίνουν όσα θα ήθελαν  κι όχι γνώσεις μόνο μα κι αγωγή και κοινωνικοποίηση κι ιδέες κι ελπίδες και οράματα κι αξίες …κι όλα αυτά που οι ίδιοι δεν πρόλαβαν να δώσουν. Και βρήκαν κι έβαζαν στο στόμα τους τους τεμπέληδες που δουλεύουν λίγο ,που δεν ελέγχει κανείς τη δουλειά τους, που ρουφάνε άδειες και διακοπές για να βολεύονται και σκέφτηκα και πάλι τον Ελύτη: «Ιδιώτευε μες στο Ανερυθρίαστο».
Κι είδα την Εκκλησία να ταπεινώνεται, να απαξιώνεται μες στις κραυγές του ορθού λόγου και της συλλογικής λήθης  και να πληρώνει σκληρά το τίμημα χρόνιων παθογενειών, ακέραιων καρκινωμάτων στο σώμα της που άλλες φορές  η αγάπη της κι άλλες φορές  η αδυναμία της, τα σκέπαζε  για να μη φαίνονται. Κι έτσι βαυκαλιζόταν πως δεν υπήρχαν…
Κι είδα πιο κάτω ένα φως αχνό, μάλλον σα φωτοστέφανο, αλλά δεν ήμουν σίγουρος-λες κι έχω δει φωτοστέφανο για να ξέρω;-…
Ένας παπάς μοίραζε τη νύχτα φαγητό και κουβέρτες στους άστεγους που είχαν κάνει τα παγκάκια σπίτια τους, ένας άλλος τραβούσε από μια τρύπια βάρκα μια γυναίκα μ’ ένα μωρό στην αγκαλιά της που έφτασαν από απέναντι, πεθαμένοι σχεδόν από το φόβο κι από τα παγωμένα μαύρα νερά του Αιγαίου, κι ένας άλλος μέχρι αργά τη νύχτα φόρτωνε στο πετραχήλι του καημούς κι απελπισία από πρεζόνια κι αλαφιασμένους απόκληρους. Και σκέφτηκα τη μωρία του σταυρού, τη σαλότητα των αγίων, την πίστη στην Ανάσταση, όταν όλα μυρίζουν θάνατο…
Κι έκανα «ένα βήμα πιο γρήγορο απ’ τη φθορά». Κι είδα στο ξέφωτο τρεις δεσποτάδες, χωρίς πλουμιστά άμφια και μίτρες χρυσοκέντητες, μα με ράσα φθαρμένα αλλά καθαρά και μια μαγκούρα ξύλινη ο καθένας για να ακουμπάει. Κοιτούσαν σιωπηλοί κι ολόμονοι , κρυμμένοι θαρρείς ,κουρασμένοι, μα μ’ ένα πεισματάρικο χαμόγελο, αυτό που έχουν οι άνθρωποι που αγάπησαν κι αγαπήθηκαν.
Εκεί πλησίασα, γονάτισα  κι αφέθηκα στην παραμυθία τους:
Μου ψιθύρισε ο άγιος Γρηγόριος, για το Θεό που κρύβεται-«Θεέ μου, πόσο μπλε ξοδεύεις για να μη σε βλέπουμε!»- στα μικρά ασήμαντα πράγματα, στους ανθρώπους που προσπερνάμε, στο σπόρο που φυτεύουμε περιμένοντας ν’ ανθίσει.
Μου είπε για τις δικαιολογίες των ανθρώπων που δεν απλώνουν το χέρι τους να μοιραστούν.
Για την απελπισία της φτώχιας, της ορφάνιας, της ερήμωσης.
Κι ο Μέγας Βασίλειος, μου θύμισε για τους ψευτο-ευλαβείς που αρκούνται στην ελεημοσύνη-άλλοθι της αδικίας και για τους πλούσιους που χαρίζουν για να βολέψουν τη συνείδησή τους.
Κι ο ιερός Χρυσόστομος, αργά και σταθερά μου διηγήθηκε ιστορίες για την Εκκλησία, που πάντα στους κόλπους της μέσα είχε κι ανθρώπους που της τρώγανε τις σάρκες και  για το Χριστό που πάντα μεταμόρφωνε το σώμα της με την πεισματάρικη αγάπη του.
Μου είπαν για τους ανθρώπους τους αμόρφωτους,- όχι αυτούς που δεν ξέρουν γράμματα-τους άλλους, που ξέρουν οτι έχουν πάντα δίκιο και κρίνουν με άνεση κάθε στραβό ανθρώπινο σα να μη είδαν ποτέ τις δικές τους συμφορές, γερασμένοι δικαστές μιας ζωής τσιγγούνικης…
Μου είπαν για τις ελπίδες και τα όνειρα του κόσμου, τις ουτοπίες που δεν έχουν ακόμη τόπο. Για τον Καινούργιο Κόσμο του Θεού που αγκαλιάζει όλους, κι αυτούς που θέλουμε κι αυτούς που θ’ αποφεύγαμε ακόμη και καλημέρα να τους πούμε, για το σταυρό και τη θυσία αυτού που αγωνίζεται όχι για να κερδίσει, αλλά από έρωτα, γιατί αλλιώς δεν θα μπορούσε να ζήσει.
Για το σταυρό που παραλάβαμε όχι για να τον κάνουμε κόσμημα, μα για να προκαλέσουμε την ανάσταση εδώ και τώρα.
Για τις ελπίδες που δε χάθηκαν κι ούτε ποτέ θα χαθούν όσο οι άνθρωποι παλεύουν, αγωνίζονται, αγαπούν.
Με παρηγόρησαν, όλες οι εποχές μοιάζουν, μου είπαν, μη σκιάζεσαι γιατί ο θάνατος είναι πάντα προσωρινός, φαίνεται δυνατός μα είναι σκόνη μπροστά στη χάρη του Θεού!
Και μου ψιθύρισαν κι ένα στιχάκι  για τους δασκάλους που πάντα παλεύουν μαζί με τους μαθητές  τους, σ’ αυτά τα σχολεία, μ’ αυτές τις συνθήκες, μ’ αυτές τις ανημποριές :
«και τι δεν κάνατε για να με θάψετε, όμως ξεχάσατε πως ήμουν σπόρος…».
Σηκώθηκα να φύγω, μου δώσαν την ευχή τους κι ένα χαρτί τυλιγμένο να το διαβάζω κάθε φορά που θα φοβόμουν και θα δείλιαζα. Απομακρύνθηκα, το άνοιξα με λαχτάρα και το διάβασα. Ήταν δυο στίχοι του Μπέρτολτ Μπρεχτ(!):
«Κι όταν θα έχετε καλυτερέψει τον κόσμο,
Να συνεχίσετε να τον καλυτερεύετε αυτόν τον καλύτερο κόσμο.
Κι αν καλυτερεύοντας τον κόσμο, συμπληρώσετε την αλήθεια
λοιπόν, συμπληρώστε κι άλλο τη συμπληρωμένη αλήθεια.
Κι αν συμπληρώνοντας την αλήθεια, αλλάξατε την ανθρωπότητα,
Λοιπόν ,
αλλάξτε κι άλλο την αλλαγμένη ανθρωπότητα.»
 


Πάτρα, Ιανουάριος 2011
 


σημείωση: ευτυχώς που για να γραφτούν αυτές οι λιγοστές αράδες εκτός από τους Τρεις Ιεράρχες, τα όσα είπαν και κυρίως τα όσα έκαναν και μας άφησαν κληρονομιά, βοήθησαν και ο Οδυσσέας Ελύτης(Μαρία Νεφέλη),ο Μίλτος Κουντουράς(Κλείστε τα σχολειά),ο Γιώργος Σεφέρης(Fog), ο Ντίνος Χριστιανόπουλος, ο Μπέρτολτ Μπρεχτ και ο Παύλος Σιδηρόπουλος (εν Κατακλείδι).
 

6
Σε μείωση των προβλεπόμενων  πιστώσεων αναπληρωτών στην πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση προχώρησε το υπ. Παιδείας προκειμένου να χρησιμοποιηθούν αυτές οι πιστώσεις για τον διορισμό ωρομισθίων εκπαιδευτικών στα ΤΕΙ , είπε στη Βουλή ο Αναπληρωτής υπουργός Παιδείας Κ. Αρβανιτόπουλος.
Συγκεκριμένα ο κ. Αρβανιστόπουλος απαντώντας σε ερώτηση του Βουλευτή Ν. Νικολόπουλου είπε:


  «Με έγγραφο του υπ. Παιδείας υπεβλήθη προς το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους , αίτημα για την εξαίρεση χορήγηση επιπλέον 300 πιστώσεων για την πρόσληψη εκπαιδευτικού προσωπικού με σχέση εργασίας ΙΔΟΧ για όλα τα ΤΕΙ και την ΑΣΠΑΙΤΕ.Η σχετική δαπάνη πρόκειται να καλυφθεί με μείωση του αριθμού των θέσεων αναπληρωτών Δυτεροβάθμιας Εκπαίδευσης»
Σύμφωνα με τον κ. Αρβανιστόπουλο για το έτος 2012 η επιχορήγηση για τις λειτουργικές δαπάνες και τη μισθοδοσία του Ωρομισθίου Διδακτικού Προσωπικού των ΤΕΙ ανέρχεται στο ποσό των 98.600.000 ευρώ, ενώ για τις δαπάνες τις σίτισης έχει καθοριστεί το ποσό των 21.000.000 ευρώ.

7
Κλάδος ΠΕ01 Θεολόγων / ΣΧΟΛΙΚΟΙ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΠΕ 01
« στις: Ιανουάριος 09, 2012, 05:33:05 μμ »
ΠΕ01-ΘΕΟΛΟΓΩΝ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ   ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΑΚΗΣ
Έδρα Καβάλα   Αριθμός Θέσεων:   1
   1   ΧΑΤΖΟΠΟΥΛΟΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ   145324
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ   ΑΤΤΙΚΗΣ
Έδρα Α΄ Δ/νση Δ.Ε. Αθήνας   Αριθμός Θέσεων:   2
   1   ΤΣΑΓΚΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ   163646
   2   ΜΠΙΤΣΑΚΗΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ   158929
Έδρα Β΄ Δ/νση Δ.Ε. Αθήνας   Αριθμός Θέσεων:   1
   1   ΒΑΛΛΙΑΝΑΤΟΣ ΑΓΓΕΛΟΣ   132633
Έδρα Γ΄ Δ/νση Δ.Ε. Αθήνας   Αριθμός Θέσεων:   1
   1   ΚΑΤΩΠΟΔΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ   155575
Έδρα Δ/νση Δ.Ε. Πειραιά   Αριθμός Θέσεων:   1
   1   ΚΑΡΙΩΤΟΓΛΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ   400772
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ   ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ
Έδρα Μυτιλήνη   Αριθμός Θέσεων:   1
   1   ΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ   175206

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ   ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

Έδρα Πάτρα   Αριθμός Θέσεων:   1
   1   ΔΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ   158851
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ   ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Έδρα Κοζάνη   Αριθμός Θέσεων:   1
   1   ΑΡΓΥΡΟΠΟΥΛΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ   152730
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ   ΗΠΕΙΡΟΥ

Έδρα Ιωάννινα    Αριθμός Θέσεων:   1
   1   ΣΙΟΥΛΗΣ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΣ   155652
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ   ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ

Έδρα Λάρισα   Αριθμός Θέσεων:   1
   1   ΤΣΙΑΚΟΥΜΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ   144021
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ   ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

Έδρα Βέροια   Αριθμός Θέσεων:   1
   1   ΣΥΡΓΙΑΝΝΗ ΜΑΡΙΑ   163814
Έδρα Δ/νση Δ.Ε. Ανατολικής Θεσσαλονίκης   Αριθμός Θέσεων:   1
   1   ΣΤΡΑΝΤΖΑΛΗΣ ΠΟΛΥΒΙΟΣ    152762
Έδρα Κιλκίς   Αριθμός Θέσεων:   1
   1   ΜΙΧΑΛΟΠΟΥΛΟΥ ΕΛΕΝΗ   145239
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ   ΚΡΗΤΗΣ

Έδρα Ηράκλειο   Αριθμός Θέσεων:   1
   1   ΣΤΡΙΛΙΓΚΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ   183098
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ   ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ

Έδρα Κόρινθος   Αριθμός Θέσεων:   1
   1   ΜΠΑΛΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΜΑΡΙΑ   163757
Έδρα Τρίπολη   Αριθμός Θέσεων:   1
   1   ΚΑΛΟΓΕΡΑΚΗΣ ΕΥΤΥΧΙΟΣ   148100
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ   ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

Έδρα Λαμία   Αριθμός Θέσεων:   1
   1   ΦΥΚΑΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ   389184

8
Αναπληρωτές / Σύστημα διορισμών
« στις: Δεκέμβριος 25, 2011, 04:01:17 μμ »
Σύστημα διορισμών
Οι ιδιαίτερες συνθήκες που έχει δημιουργήσει η βαθύτατη οικονομική κρίση την οποία περνά η πατρίδα μας αυτήν την περίοδο καθιστούν απαραίτητη την επανεξέταση μέτρων που αφορούν τις εργασιακές συνθήκες των εκπαιδευτικών. Στην κατεύθυνση αυτή, δύο χρόνια μετά την εφαρμογή του συστήματος διορισμών των εκπαιδευτικών που θεσπίστηκε με το ν.3848/10, προωθείται σχετική ρύθμιση η μείωση του χρόνου υποχρεωτικής παραμονής από τα 3 στα 2 έτη. Επίσης διευρύνονται τα κίνητρα για την προαιρετική παραμονή των εκπαιδευτικών για δύο επιπλέον έτη, με τον διπλασιασμό του αριθμού των μονάδων μετάθεσης, που εξασφαλίζει ο εκπαιδευτικός που παραμένει για τρίτο και τέταρτο χρόνο.

Στο πλαίσιο της παραπάνω ρύθμισης θα δοθεί και στους εκπαιδευτικούς που διορίστηκαν το σχολικό έτος 2010-11 η δυνατότητα να υποβάλλουν τώρα αίτηση μετάθεσης για το επόμενο σχολικό έτος. Θα εκδοθεί σχετική συμπληρωματική εγκύκλιος.
KΑΜΙΑ ΑΛΛΑΓΗ ΥΠΕΡ ΤΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ...ΠΟΥ ΞΕΡΕΝΟΥΝ ΤΟ...ΣΤΑ ΞΕΡΟΝΗΣΑ ΚΑΜΙΑ ΕΠΑΝΑΦΟΡΑ ΤΟΥ 24 ΜΗΝΟΥ...

9






Το ίδρυμα ΑΡΤΟΣ ΖΩΗΣ διοργανώνει διήμερο συνέδριο με θέμα:


"Ο Θεός της Βίβλου κι ο Θεός των φιλοσόφων"


Παρασκευή 2 Δεκεμβρίου 2011 (ώρα έναρξης 17.00) και Σάββατο 3 Δεκεμβρίου 2011 (ώρα έναρξης 10.00 και 17.00)
Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών (Αμφιθέατρο "Λεωνίδας Ζέρβας")
Βασ. Κων/νου 48, Αθήνα

Πρόγραμμα συνεδρίου

Παρασκευή 2 Δεκεμβρίου

Α΄Συνεδρία (Πρόεδρος Στέλιος Βιρβιδάκης)
17.00 Χαιρετισμός


17.15 Βασίλειος Καλλιγάς, "Θεός και θεολογία στο έργο του Πλάτωνα"
17.35 Βασίλης Κάλφας, "Είναι αναγκαίος ο Θεός στη φιλοσοφία του Αριστοτέλη;"
15.55 Κατερίνα Ιεροδιακόνου, "Η θεολογία των στωικών"
18.15 Ελένη Περδικούρη, "Ο Θεός στον Πλωτίνο: Νους ή εν;"
6.35 Συζήτηση

Β΄Συνεδρία (π. Δημήτριος Μπαθρέλλος)

19.30 Δημήτρης Καϊμάκης, "Ο Θεός της Πεντατεύχου"
19.50 Μυρτώ Θεοχάρους, "Ο Θεός σε αγωνία: το προφητικό βίωμα του θείου διλήμματος μεταξύ δικαιοσύνης και αγάπης"
20.10 Χρήστος Καρακόλης, "Ἐν ἀρχῇ ἦν ὁ Λόγος...": το αποκλειστικά παλαιοδιαθηκικό υπόβαθρο μιας κατ' εξοχήν φιλοσοφικής έννοιας και η ριζική επανερμηνεία της στο Κατά Ιωάννην Ευαγγέλιο"
20.30 Χαράλαμπος Ατματζίδης, "Μονοθεϊσμός και αρχέγονος χριστιανισμός - Το παράδειγμα του 1 Κορ 8,1-6"
21.00 Συζήτηση
Σάββατο 3 Δεκεμβρίου

Γ' Συνεδρία (Πρόεδρος Χρήστος Καρακόλης)

10.00 π. Δημήτριος Μπαθρέλλος, "Ο Θεός της Βίβλου και ο Θεός των φιλοσόφων στην πατερική θεολογία"
10.20 Θάνος Σαμαρτζής, "Ο Θεός ως actus purus στον Θωμά Ακυινάτη"
10.40 Παναγιώτης Κανταρτζής, "Λούθηρος, ο σταυρός του θεολόγου και ο θεολόγος του σταυρού"
11.00 Συζήτηση

Δ΄ Συνεδρία (Πρόεδρος Βασίλης Κάλφας)

11.50 Θοδωρής Δρίτσας, "Ντεκάρτ και Πασκάλ"
12.10 Άρης Στυλιανού, "Ο Θεός του Σπινόζα"
12.30 Κώστας Ανδρουλιδάκης, "Ο Καντ σε αναζήτηση του Θεού"
12.50 Γιάννης Πίσσης, "Οι διενέξεις για τον πανθεἱσμό, τον αθεϊσμό και το θεϊσμό στην κλασική γερμανική φιλοσοφία"
13.10 Γιώργος Φαράκλας, "'Καὶ ὁ λόγος σάρξ ἐγένετο'. Η ορθολογικότητα του χριστιανισμού κατά τον Έγελο"
13.30 Συζήτηση

Ε' Συνεδρία (Πρόεδρος Άρης Στυλιανού)

17.00 Βασιλική Τσακίρη, "Ο Θεός ως παράδοξο στη σκέψη του Κίρκεγκωρ"
17.20 Σταύρος Ζουμπουλάκης, "Αθήνα και Ιερουσαλήμ: Πού κατοικεί τελικά ο Σεστώφ;"
17.40 Νικόλαος Ασπρούλης, "Quid Athenae Hierosolymis? Το δίλημμα πίστη ή/και λογική στη θεολογία. Οι προτάσεις της ρωσικής θεολογικής και φιλοσοφικής σκέψης"
18.00 Στέλιος Βιρβιδάκης, "Μια νέα μορφή πανενθεϊσμού"
18.20 π. Ευάγγελος Γκανάς, "Είναι η σύγχρονη ενασχόληση των φιλοσόφων με τον Παύλο καλά νέα για τους χριστιανούς;"
18.40 Συζήτηση

10
Αναπληρωτές / Αναπληρωτές 2012-13 και προϋπολογισμός 2012
« στις: Νοέμβριος 27, 2011, 09:10:12 μμ »
ΚΡΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ 2012
Νέος εκπαιδευτικός χάρτης της χώρας,
με συγχωνεύσεις σχολείων, ΑΕΙ, ΤΕΙ
Ξεγυμνώνουν την παιδεία και τους εκπαιδευτικούς
 
  Σε νέα δραματική μείωση των δαπανών για την παιδεία προχωρά το μαύρο μέτωπο της τρικομματικής συμμαχίας (ΠΑΣΟΚ – Ν.Δ. – ΛΑΟΣ)  με το σχέδιο του κρατικού προϋπολογισμού για το 2012. Mε τις «ευχές» του ΣEB και των τραπεζιτών, υπό τις ενθουσιώδεις ιαχές των πάσης φύσεως διατεταγμένων πολιτικών, δημοσιογράφων και οικονομολόγων, με τη σφραγίδα της Γερμανίας και των λοιπών ιμπεριαλιστών, η κυβέρνηση του Λ. Παπαδήμου, χωρίς περιστροφές, με ωμή τεχνοκρατική γλώσσα, ξεγυμνώνει, ουσιαστικά και τυπικά τη σχολική και την ανώτατη εκπαίδευση.

 Στο Προσχέδιο Κρατικού Προυπολογισμού 2012 που κατατέθηκε στη Διαρκή Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής επισημαίνεται ότι «σημαντικές εξοικονομήσεις αναμένονται να επέλθουν από προγραμματιζόμενες συγχωνεύσεις υπηρεσιών και φορέων με δράσεις όπως:

- νέος εκπαιδευτικός χάρτης της χώρας, με συγχωνεύσεις σχολείων, ΑΕΙ, ΤΕΙ κ.λπ.,

- επαναξιολόγηση των αντικειμένων και συγχώνευση φορέων με επικαλυπτόμενες αρμοδιότητες και φορέων που υπολειτουργούν.

  Οι δράσεις αυτές, θα επιφέρουν περαιτέρω εξοικονομήσεις σε κατηγορίες δαπανών όπως αποδοχές, μισθώματα κτηρίων, λειτουργικές δαπάνες, προμήθειες και επιχορηγήσεις.Επιπλέον, οι δαπάνες για επιχορηγήσεις φορέων το 2012 εκτιμάται ότι θα μειωθούν κατά 8 εκατ. Ευρώ».

 
ΝΕΑ ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΔΑΠΑΝΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ

Την ίδια ώρα που, σύμφωνα με τον Κρατικό Προπολογισμό του 2012 το 71,1% των κρατικών δαπανών (120,9 δισ. Ευρώ) πηγαίνουν στους τόκους, τα χρεωλύσια και την ενίσχυση των τραπεζών, μόλις το 11,4% των δαπανών(19,4 δισ.) αφορούν μισθούς και συντάξεις του δημοσίου και 10.1% (17,1 δισ.) υγεία, παιδεία, ασφαλιστικά ταμεία, συγκοινωνίες.

Την ίδια ώρα που προβλέπεται αύξηση των δαπανών για το ΝΑΤΟ (κατά 16,8%), για εξοπλιστικά προγράμματα (κατά 67%) και για τις δυνάμεις καταστολής  (κατά 4,4%) οι δαπάνες για την παιδείας κατρακυλούν στο 2,75% στο ΑΕΠ ή 3,39% στις δαπάνες του τακτικού προϋπολογισμού, που είναι το χαμηλότερο ποσοστό των τελευταίων δεκαετιών, σε απόλυτες τιμές μεταφράζεται σε μείωση 1,2 δις περίπου σε σχέση με το 2009.

 Πιο συγκεκριμένα για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση, ο προϋπολογισμός του 2012 προβλέπει 1.747.780.000 ευρώ και είναι μειωμένος κατά 143.280.528 ευρώ σε σχέση με τον προϋπολογισμό του 2011 που ήταν ήδη σημαντικός πετσοκομμένος σε σχέση με το 2010. Χαρακτηριστικό είναι ότι από τα κονδύλια που προϋπολογίζονται για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση τα 1.744.915.000 ευρώ αφορούν μισθούς και συντάξεις. Και αυτό το ποσό είναι μειωμένο από τον περσινό προϋπολογισμό κατά 128.974.757 ευρώ, πράγμα που αντανακλά στις νέες μειωμένες αποδοχές των εκπαιδευτικών αλλά και σε λιγότερες προσλήψεις εκπαιδευτικών.

  Τεράστια μείωση, όμως, εμφανίζεται και στις λειτουργικές δαπάνες για την πρωτοβάθμια που για το 2012 είναι 2,9 εκατ. ευρώ, από 17,2 εκατ. ευρώ στον περσινό προϋπολογισμό.

  Παράλληλα στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση προβλέπονται συνολικά 2.191.659.000 ευρώ, από 2.404.218.332 πέρσι. Από αυτά, για μισθούς και συντάξεις πάνε τα 2.176.465.000 ευρώ (λιγότερα κατά 191.744.158 ευρώ σε σχέση με πέρσι) και για λειτουργικές δαπάνες πάνε τα 15.194.000 ευρώ, από 36.009.174 ευρώ πέρσι

ΠΗΓΗhttp://www.alfavita.gr/artrog.php?id=51504

11
πηγή: newsbeast.gr
Μέσα στην εκκλησία του χωριού κάνουν μάθημα οι μαθητές της Δ’ τάξης του δημοτικού σχολείου Γερανίου, στην Κρήτη, επειδή οι αρμόδιες υπηρεσίες δεν πρόλαβαν να επισκευάσουν την ετοιμόρροπη στέγη του σχολικού κτιρίου τους.
Τρεις μήνες μετά την έναρξη του σχολικού έτους, οι μικροί μαθητές φιλοξενούνται σε δανεικούς χώρους. Ειδικά για την Τετάρτη δημοτικού δόθηκε η λύση… της εκκλησίας. Τα παιδιά κάνουν μάθημα στον ιερό ναό του Αγίου Γεωργίου. Έχουν μεταφέρει εκεί τα θρανία τους και τον πίνακα. Η σκηνή μοιάζει βγαλμένη από την… Τουρκοκρατία!
Όπως γράφει η εφημερίδα Ρεθυμνιώτικα Νέα, η απαράδεκτη αυτή κατάσταση δημιουργήθηκε εξαιτίας της κωλυσιεργίας που παρουσιάστηκε κατά την προκήρυξη του διαγωνισμού και την ανάθεση του έργου για την αποκατάσταση της ετοιμόρροπης σκεπής, αλλά και κατά την εκτέλεση των εργασιών, οι οποίες θα έπρεπε να είχαν προγραμματιστεί και να έχουν υλοποιηθεί νωρίτερα το καλοκαίρι.
πηγη http://thriskeftika.blogspot.com/2011/11/blog-post_9549.html

12
Αναπληρωτές / Προσλήψεις Αναπληρωτών
« στις: Νοέμβριος 11, 2011, 04:57:34 μμ »
τελικά πρέπει να παραιτηθεί μια κυβέρνηση και να μπούμε σε( παρατεταμένη ;)   προεκλογική περίοδο για να προσληφθούν αναπληρωτές! ξεφτίλα....

13
Η αλλαγή του νομοθετικού πλαισίου διορισμού των εκπαιδευτικών είναι αδήριτη ανάγκη.

ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΚΑΠΟΙΟΣ ΝΑ ΤΟ ΠΕΙ ΠΩΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙ ΤΟ Α Δ Ι Κ Ο   ΣΥΣΤΗΜΑ
ΔΕΙΤΕ ΤΙ ΛΕΕΙ Ο ΑΙΡΕΤΟΣ ΤΟΥ ΚΥΣΠΕ
ΑΠΟ:http://esos.gr/portal/index.php?option=com_k2&view=item&id=14753:3151-δάσκαλοι-και-6866-νηπιαγωγοί-παραμένουν-χωρίς-δουλειά&Itemid=5


ΠΑΛΗΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ
ΑΙΡΕΤΟΣ ΚΥΣΠΕ
ΤΗΛ. 6974 750409                                                                         
FAX: 210 3442287                                   Αθήνα, 26/10/2011

Λιγότερες προσλήψεις, μηδενική προοπτική

Η πρόσληψη των αναπληρωτών εκπαιδευτικών στα σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης γίνεται από τους πίνακες Β΄ και Γ΄. Στον πίνακα Β΄ κατατάσσονται με αίτησή τους οι υποψήφιοι εκπαιδευτικοί με σειρά που εξαρτάται από την προϋπηρεσία τους που συγκέντρωσαν έως τις 30/06/2010 ως αναπληρωτές και τα μόρια που συγκέντρωσαν στους δύο (2) τελευταίους διαγωνισμούς ΑΣΕΠ. Στον πίνακα Γ΄ κατατάσσονται όλοι οι υπόλοιποι εκπαιδευτικοί με μηδενική προϋπηρεσία βάσει το χρόνο κτήσης του πτυχίου.
Με βάση τα παραπάνω για το σχολικό έτος 2010-2011, οι πίνακες διαμορφώθηκαν ως εξής:

                      ΠΕ 70        ΠΕ 60
Πίνακας Β΄    2.265         4.773
Πίνακας Γ΄    3.351         3.703
Σύνολο          5.616         8.476
 
Από τον παραπάνω πίνακα πραγματοποιήθηκαν έως σήμερα οι παρακάτω προσλήψεις:

                      ΠΕ 70      ΠΕ 60
Πίνακας Β΄     2.134      1.594
Πίνακας Γ΄       331           16
Σύνολο           2.465       1.610
Δυστυχώς, 3.151 δάσκαλοι και 6.866 νηπιαγωγοί όπως και χιλιάδες εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων παραμένουν χωρίς δουλειά.
Αυτό οφείλεται ως ένα μεγάλο βαθμό στη μη εγγραφή χιλιάδων προνηπίων στα δημόσια νηπιαγωγεία, στην απώλεια οργανικών θέσεων μέσω των καταργήσεων, συγχωνεύσεων και υποβιβασμών σχολείων, στη μη λειτουργία ολοήμερων προγραμμάτων σε εκατοντάδες δημοτικά σχολεία, στην κατάργηση της Μετεκπαίδευσης, στη μη χορήγηση νέων εκπαιδευτικών αδειών και σε μια σειρά άλλων μέτρων που πάρθηκαν και τα οποία συρρίκνωσαν και υποβάθμισαν το δημόσιο σχολείο και οδήγησαν σε μηδενικούς διορισμούς και σε λιγότερες προσλήψεις εκπαιδευτικών.
Με βάση τα σημερινά δεδομένα ελάχιστες προσλήψεις θα πραγματοποιηθούν στο επόμενο χρονικό διάστημα. Η προοπτική επαγγελματικής αποκατάστασης όλων αυτών των συναδέλφων είναι μηδενική αφού συζητιέται η λήψη νέων μέτρων όπως η αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών και νέες συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολείων.
Η ελληνική κοινωνία έχει επενδύσει πολλά στη νέα γενιά δασκάλων και νηπιαγωγών και προσμένει ότι θα αποτελέσουν το βασικό μοχλό για την αναβάθμιση της εκπαίδευσης. Είναι υποχρέωση όλων μας να αγωνιστούμε για την κάλυψη όλων των αναγκών των σχολείων και σε εκπαιδευτικό προσωπικό (δασκάλων, νηπιαγωγών, γυμναστών, αγγλικών κτλ.)
Είναι υποχρέωση όλων μας να αναδείξουμε και να απαιτήσουμε την προσμέτρηση όλης της προϋπηρεσίας στις προσλήψεις αναπληρωτών και στους μόνιμους διορισμούς.
Η αλλαγή του νομοθετικού πλαισίου διορισμού των εκπαιδευτικών είναι αδήριτη ανάγκη.

Σελίδες: 12

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32293
  • Τελευταία: HelenK
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159835
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 539
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 1
Επισκέπτες: 500
Σύνολο: 501

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.153 δευτερόλεπτα. 28 ερωτήματα.