Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.

Θέματα - Pris

Σελίδες: 12
1
http://www.pde.gr/index.php?page=9314

Καλορίζικοι οι νέοι συνάδελφοι. Προσοχή ημερομηνίες ανάληψης μέχρι και την Παρασκευή 13-10-2017.

2
Η οργισμένη απάντηση της Ράντου στον Αρβανιτόπουλο

Η κόρη της Ελένης Ράντου πηγαίνει σε δημόσιο μουσικό σχολείο και σήμερα το πρωί γονείς, καθηγητές και μαθητές του σχολείου αυτού επισκέφθηκαν τον υπουργό Παιδείας κ. Κωνσταντίνο Αρβανιτόπουλο για να του εκφράσουν τα παράπονά τους.

Η γνωστή ηθοποιός ανάρτησε στο λογαριασμό της στο Facebook ένα μήνυμα αγανάκτησης, μετά την άκαρπη συνάντηση.

«Σήμερα το πρωί, μαθητές, καθηγητές και γονείς του καλλιτεχνικού και μουσικού δημόσιου σχολείου επισκέφθηκαν το υπουργείο Παιδείας μας για να ζητήσουν να μην καταργηθούν τα μέσα μεταφοράς τους στα σχολεία (τα πούλμαν που τους μεταφέρουν είναι δύο χρόνια απλήρωτα). Απάντηση του Υπουργού: “ΕΙΣΤΕ Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΜΑΣ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ”. Και πρόσθεσε : “Τι το θέλετε το Μουσικό σχολείο; Πηγαίνετε σε ένα Ωδείο στη γειτονιά σας”. Ήταν και η κόρη μου εκεί!

Είστε ΒΑΡΒΑΡΟΙ κύριοι. Πληρώνουμε πολύ ακριβά τις πενιχρές παροχές του διαλυμένου κράτους σας. Πληρώνουμε πολύ ακριβά την δήθεν δωρεάν παιδεία σας. Σε ωδείο πρέπει να πάτε εσείς να μάθετε Μπαγλαμά να παίζετε και να πάψετε να παριστάνετε τον Υπουργό Παιδείας! Κι αφού η παιδεία είναι η τελευταία σας προτεραιότητα. Και η υγεία το ίδιο. Όσο για την ασφάλεια την κάνατε franchise. Μήπως κι εμάς πρέπει να γίνετε Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΜΑΣ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ; Μήπως θα πρέπει τώρα να σταματήσουμε όλοι και να μη σας ξαναπληρώσουμε; Γιατί φοβάμαι πώς όσο περισσότερα είναι αυτά που σας δίνουμε τόσο περισσότερα θα είναι αυτά που μας στερείτε.

Σκέφτομαι πολύ σοβαρά να γίνω η πρώτη Ελληνίδα που Επωνύμως θα αρνηθεί να σας πληρώνει πλέον.

Ελένη Ράντου

Πηγή

4
ΜΟΥΣΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ: Οδεύουν προς μαρασμό και συρρίκνωση

21/07/2012 - 14:25

Τον κώδωνα του κινδύνου χτυπά η Ενωση Γονέων Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων με αφορμή τις μεταφορές μαθητών

Ζοφερό προβλέπει το άμεσο μέλλον για τα Μουσικά και Καλλιτεχνικά Σχολεία η Πανελλήνια Ενωση Γονέων των μαθητών τους, κρίνοντας από την κατάσταση που διαμορφώνεται στο ζήτημα της μεταφοράς των μαθητών. Οπως επισημαίνει το ΔΣ της Ενωσης, «για τα δημόσια μουσικά και καλλιτεχνικά σχολεία από τον ιδρυτικό τους νόμο προβλέπεται η μετακίνηση και σίτιση των παιδιών μας με την ευθύνη του κράτους, και αυτό όχι τυχαία, αλλά γιατί μόνο έτσι είναι εφικτή η λειτουργία τους με τη ζωντανή παρουσία μαθητών και όχι η εικονική τους ύπαρξη με άδεια θρανία».
Αυτή τη στιγμή η κατάσταση που αφορά τη μετακίνηση των μαθητών στα σχολεία «βρίσκεται στο απόλυτο σκοτάδι», σημειώνουν οι γονείς οι οποίοι διεκδίκησαν το προηγούμενο διάστημα δημιουργία ενός ενιαίου φορέα οργανωμένου σε επίπεδο περιφέρειας με την επίβλεψη και τον έλεγχο του υπουργείου Παιδείας για τις μετακινήσεις του μαθητικού πληθυσμού και ιδιαίτερα των υπερτοπικών - διαδημοτικών σχολείων. «Η θέση μας αυτή που έγινε αποδεκτή από το σύνολο των σχολικών μας κοινοτήτων, αλλά και από πληθώρα Δήμων που εμπλέκονται στο έργο των σχολικών μεταφορών, επιβεβαιώνεται από τις εξελίξεις και συνιστά τη μόνη ικανή λύση για την απρόσκοπτη λειτουργία των σχολείων. Στη θέση αυτή και στη διεκδίκησή της επιμένουμε και τώρα με ακόμη μεγαλύτερη αποφασιστικότητα», σημειώνει η Πανελλήνια Ενωση Γονέων, ζητώντας ως άμεσο μέτρο να τροποποιηθεί η Κοινή Υπουργική Απόφαση που εκδόθηκε στο πλαίσιο του «Καλλικράτη» για το θέμα των μεταφορών και να μην ισχύσουν οι περιορισμοί που προβλέπει στην απόσταση προκειμένου να υπάρχει δωρεάν μεταφορά.
 
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ, 21/7/2012


6



Υπόμνημα εκπαιδευτικών παραδοσιακής μουσικής των Μουσικών Σχολείων προς τον Υπουργό Παιδείας

Λάρισα 27 Μαρτίου 2012

Προς: τον Υπουργό Παιδείας ,Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, κο Μπαμπινιώτη.

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ: - ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΛΑΡΙΣΑΣ
- ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΛΑΡΙΣΑΣ
- ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΛΑΡΙΣΑΣ
- ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΚΑΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
- ΟΛΜΕ
- ΕΛΜΕ ΛΑΡΙΣΑΣ
- ΜΟΥΣΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

ΘΕΜΑ: Πρόσληψη εμπειροτεχνών εκπαιδευτικών στα μουσικά σχολεία.

      Αξιότιμε κύριε Υπουργέ, έχει παρέλθει κατά τα δύο και πλεον τρίτα η σχολική χρονιά και στα Μουσικά σχολεία έχετε προσλάβει εκπαιδευτικούς («εμπειροτέχνες» ιδιώτες συνεργάτες) μόνο για κάποιες ειδικότητες παραδοσιακής μουσικής, ενώ για κάποιες άλλες όχι. Στη Θεσσαλία συγκεκριμένα, δεν εγκρίθηκε, μεταξύ άλλων, η πρόσληψη εκπαιδευτικών για το λαούτο και το σαντούρι.

      Η επιλεκτικά προσχηματική προαίρεση πρέπει να αιτιολογηθεί από μέρους του Υπουργείου σας, διαφορετικά ενέχει την έννοια της διάκρισης.

Πρώτον, διάκριση έναντι των στερούμενων μαθητών που παραμένει το μέγα ζητούμενο και ο πυρήνας αυτής, σε σχέση με τους μαθητές που ήδη διδάσκονται τη μουσική τους Τέχνη και τον Ελληνικό Πολιτισμό και δεύτερον, έναντι των πέμπτης κατηγορίας των ήδη κατώτατων αμειβόμενων Εμπειροτεχνών διδασκάλων τους, ( σύμφωνα με τον Ν 3475/06 ταφόπετρα, σύμβαση ιδιωτών συνεργατών εκπαιδευτικών ιδιωτικού δικαίου).

      Η πρόσφατα όψιμη διαδικασία πρόσληψης από το Υπουργείο σας, των ιδιωτών Ωρομισθίων Εμπειροτεχνών υλοποιείται ανά την Ελλάδα και όχι ανά περιφέρεια, όπως ρητά απορρέει από το Νομικό πλάσμα της εγκυκλίου αίτησης σε σύνδεση με τον Ν 3475/06 περί ιδιωτών συνεργατών και όχι Εκπαιδευτικών, είναι αυθαίρετη και εκ του πονηρού.

      Γνωρίζετε ότι μας αποστερείτε του δικαιώματος της αναπλήρωσης ή της μερικής αναπλήρωσης, όπως ισχύει για τους κανονικούς Εκπαιδευτικούς, που εσείς θεωρείτε. Είναι προσχηματικά αντιφατικό και άδικο να μας αποστέλλετε στην Δράμα, Άρτα και Καλαμάτα, ενώ η περιφέρειά μας είναι η Θεσσαλία, όπου σύμφωνα με τον ίδιο Ν 3475/06 υιοθετείται η παράμετρος της εντοπιότητας, για τους ευνόητα απλούς λόγους, διότι η ωριαία αντιμισθία μας είναι  διαφοροποιημένη ακόμη και έναντι των άλλων ωρομισθίων Εκπαιδευτικών.

      Ο Αθηνοκεντρικός διοικητικογραφειοκρατικοσκληρωτικός τραγέλαφος του Υπουργείου Παιδείας στέρησε από τα Μουσικά σχολεία της Θεσσαλίας την διδασκαλία του Λαούτου και του Σαντουριού με αποτέλεσμα.

Α. Την απροκάλυπτη ρίψη στον Καιάδα αυτών των μαθητών που επέλεξαν λαούτο και σαντούρι στην περιφέρεια Θεσσαλίας

Β. Την διάλυση του τμήματος της Παραδοσιακής Μουσικής και του συνόλου (Μουσικό σχολείο Λάρισας)

Γ. Την μελλοντική κατάργηση των ανάλογων θέσεων των οργάνων επιλογής, σύμφωνα με το Μουσικό σας εκπαιδευτικό σύστημα, που με περισσή φιλοπατρία και μόχθο έχτισαν όλα αυτά τα χρόνια οι Εμπειροτέχνες, ελλείψει αναλυτικών προγραμμάτων, ως όφειλαν να καταρτίζουν οι εκάστοτε εγκρίτου φήμης Μουσικοπαιδαγωγικές καλλιτεχνικές επιτροπές του Υπουργείου Παιδείας , όπου δεν έχουν ακόμη αξιωθεί να φέρουν εις πέρας.

Η Μουσική Θεωρία και πράξη της Ελληνικής Παραδοσιακής είναι αποκλειστικά και εξ ολοκλήρου έργο των Εμπειροτεχνών Μουσικών όλα αυτά χρόνια, από την ίδρυση των Μουσικών σχολείων επί Τρίτση και όχι όπως αυτό ψευδώς προβάλλεται  από τους Ιεροψάλτες Βυζαντινούς Υμνολόγους του Υπουργείου Παιδείας.
 
Με εκτίμηση
Καλαμπούκας Χρήστος (6980088385)
Παπαδημητρίου Κωνσταντίνος
Σίνος Χρήστος (6972622297

Πηγή

7
Η τηλεκπαίδευση στην Υπηρεσία της Μουσικής και της  βιωματικής  επιμόρφωσης

κ. κ. Συνάδελφοι,
με ιδιαίτερη χαρά σας ενημερώνω σχετικά με τη δυνατότητα παρακολούθησης μαθημάτων τραγουδιού και ορθοφωνίας, μέσω δικτύων τηλεδιάσκεψης, που απευθύνονται στους εκπαιδευτικούς(νηπιαγωγούς, δασκάλους και καθηγητές) όλων των ειδικοτήτων.
Συγκεκριμένα, τα Μουσικά Σχολεία της Περιφέρειας εγκαινιάζουν προγράμματα μαθημάτων φωνητικής με τη μέθοδο της τηλεδιάσκεψης (απογευματινές ώρες)για την τρέχουσα σχολική χρονιά 2011-2012.  Η χρηστική αυτή επιμόρφωση έρχεται να καλύψει ένα μεγάλο κενό στην εκπαίδευση, δεδομένης της απουσίας τέτοιου μαθήματος από τα Προγράμματα Σπουδών στις αντίστοιχες σχολές των ΑΕΙ.  Η ωφέλεια που προκύπτει από την ορθή τοποθέτηση της φωνής τόσο για τον ίδιο τον εκπαιδευτικό όσο και για το παραγόμενο έργο του  και την υγεία των μαθητών είναι αναμφισβήτητη.
Αξίζει επίσης  να αναφέρουμε ότι κατά τα προηγούμενα έτη οι κατά τόπους ΝΕΛΕ είχαν αναλάβει-μετά από δική μας εύστοχη εισήγηση- τη δωρεάν παράδοση αυτών των μαθημάτων, με μεγάλη συμμετοχή των ενδιαφερομένων οι οποίοι απεκόμισαν σημαντικά οφέλη.
Κατά το τρέχον σχολικό έτος τα Μουσικά Σχολεία της Περιφέρειας παίρνουν τη σκυτάλη, εξοπλισμένα με Ηλεκτρονικούς Υπολογιστές Macintosh τους οποίους προσέφεραν ομογενείς από την Αμερική στο Μουσικό Σχολείο Αργολίδας , το οποίο πρόθυμα τους δάνεισε σε καθένα από τα Μουσικά Σχολεία της Περιφέρειας. Το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο συνέβαλε στην προσπάθεια με την απαιτούμενη τεχνική υποστήριξη της πιο σύγχρονης τεχνολογίας. Η έναρξη λειτουργίας της τηλεδιάσκεψης πραγματοποιήθηκε στο   Μουσικό   Σχολείο  Αργολίδας στις 14  Μαρτίου 2012, με την παρουσία πολιτικού Αρχηγού, ο οποίος παρευρέθηκε ενημερωτικά. Αναδεικνύονται λοιπόν τα Μουσικά Σχολεία σε πολιτιστικές εστίες των Νομών, συνδράμοντας έμπρακτα την εκπαιδευτική κοινότητα στο πολύτιμο έργο της.
Ευελπιστούμε ότι αυτό το πρωτοποριακό για την περιοχή και την Ελλάδα εγχείρημα θα βρει θερμή ανταπόκριση εκ μέρους των εκπαιδευτικών, τους οποίους καλούμε να ενδιαφερθούν άμεσα.
Σημ.: Θα αποσταλεί σύντομα στα σχολεία πρόσκληση ενδιαφέροντος για την πληρέστερη ενημέρωση των εκπαιδευτικών.


Ο Σχολικός Σύμβουλος Μουσικής
Περιφέρειας Πελοποννήσου
Θεμιστοκλής  Μακαντάσης

Πηγή

8
Πανελλήνια Ένωση Γονέων Μουσικών  και Καλλιτεχνικών Σχολείων                                        Κόρινθος  11/3/2012
                                    www.mousika.gr

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
 
      Με συλλογική δράση δηλώνουμε ότι θα απαντήσουμε στην πολιτική που υποβαθμίζει την εκπαίδευση εμείς οι Γονείς των μαθητών Μουσικών και Καλλιτεχνικών σχολείων,  σύμφωνα με την ομόφωνη απόφαση της γενικής μας συνέλευσης πού πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 10 Μάρτη 2012 στην Κόρινθο.  Παράλληλα, καταδικάζουμε τις προσπάθειες να χρησιμοποιηθούν τα παιδιά μας, με το πρόσχημα του «εθελοντισμού», για το χτύπημα εργασιακών σχέσεων. Αφορμή αποτέλεσε η πρόταση που απηύθυνε ο Δήμος Αλίμου στο Μουσικό Σχολείο της περιοχής, να αντικαταστήσει την μπάντα του Δήμου στην παρέλαση της 25ης Μαρτίου. Οι γονείς επισημαίνουμε και τις ευθύνες του Συλλόγου καθηγητών που αποδέχτηκαν την πρόταση η οποία, έρχεται να χτυπήσει τις εργασιακές σχέσεις των εργαζομένων μουσικών στην μπάντα του Δήμου. Την ίδια στιγμή, οι Δήμοι αντί να διεκδικήσουν πόρους για την ομαλή λειτουργία των Φιλαρμονικών τους και την πληρωμή των εργαζομένων μουσικών, καταφεύγουν σε λύσεις εθελοντισμού, δημιουργώντας συνθήκες για απολύσεις. «Δεν επιθυμούμε να συμμετάσχουν τα παιδιά μας σε προτροπές εθελοντισμού, που έρχονται σε σύγκρουση με θεσμοθετημένες εργασιακές σχέσεις και που κινδυνεύουν από την εθελοντική εργασία». Καλούμε τους Συλλόγους Γονέων, τα 15μελή και τους Συλλόγους Καθηγητών να αντιστέκονται και να απέχουν από τέτοιες προτροπές.

      Την ίδια στιγμή, εκτελώντας κατευθύνσεις του υπουργείου Παιδείας, κάποιοι διευθυντές σχολείων προσπαθούν να καλύψουν κενά σε διδακτικές μουσικές ώρες με εθελοντές απόφοιτους των Μουσικών σχολείων! Απευθύνονται στους διευθυντές και τους καλούμε να μην εφαρμόσουν τέτοιες πολιτικές, και προειδοποιούμε  ότι θα αντιδράσουμε δυναμικά.

      Τα παραπάνω έρχονται να προστεθούν στο σκηνικό υποβάθμισης των μουσικών και Καλλιτεχνικών σχολείων μέσα από την εφαρμογή του  «Καλλικράτη», με προβλήματα στις μεταφορές και σίτιση και προοπτική κατάργησης των μουσικών και καλλιτεχνικών σχολείων. «Οδηγούμαστε βαθμιαία στην ιδιωτικοποίηση της Παιδείας, στην είσοδο των επιχειρηματιών στα σχολεία με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Δημιουργούνται σχολεία πολλών ταχυτήτων».

      Τέλος διατυπώσαμε  τις προτάσεις για τα μουσικά και καλλιτεχνικά σχολεία ζητώντας μεταξύ άλλων δημιουργία ενιαίου ανεξάρτητου φορέα για τη μεταφορά μαθητών, σίτιση στα σχολεία, προκήρυξη και άμεση κάλυψη των απαραίτητων οργανικών θέσεων με καθηγητές όλων των ειδικοτήτων, γενικής και μουσικής ή καλλιτεχνικής παιδείας, αναλυτικά προγράμματα και βιβλία. Μουσική προπαιδεία στα Δημοτικά, πιστοποίηση σπουδών και σύγχρονες κτηριακές υποδομές.


                       Για το Δ.Σ.
                      Ο Πρόεδρος                                                                                 Η Γ. Γραμματέας
  Παν  Κουφαλάκος   τηλ 6972006221                                                   Κ. Αθανασίου      τηλ 6987111182
                    e-mail: koyf@deyakal.gr                                                              e-mail: k.athanasiou@yahoo.gr

 

Πηγή

9
Υπόμνημα εκπαιδευτικών παραδοσιακής μουσικής των Μουσικών Σχολείων προς την Υπουργό Παιδείας

Προς: την Υπουργό Παιδείας ,Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, κα Άννα Διαμαντοπούλου.

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ: - ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΛΑΡΙΣΑΣ
- ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΛΑΡΙΣΑΣ
- ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΛΑΡΙΣΑΣ
- ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΚΑΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
- ΟΛΜΕ
- ΕΛΜΕ ΛΑΡΙΣΑΣ
- ΜΟΥΣΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
 
Λάρισα 2 Μαρτίου 2012

ΘΕΜΑ: Πρόσληψη εμπειροτεχνών εκπαιδευτικών στα μουσικά σχολεία.
 
 
Αξιότιμη κυρία Υπουργέ, έχει παρέλθει κατά τα δύο τρίτα η σχολική χρονιά και στα Μουσικά σχολεία έχετε προσλάβει εκπαιδευτικούς («εμπειροτέχνες» ιδιώτες συνεργάτες) μόνο για κάποιες ειδικότητες παραδοσιακής μουσικής, ενώ για κάποιες άλλες όχι. Στη Θεσσαλία συγκεκριμένα, δεν εγκρίθηκε, μεταξύ άλλων, η πρόσληψη εκπαιδευτικών για το λαούτο και το σαντούρι.

Η επιλεκτικά προσχηματική προαίρεση πρέπει να αιτιολογηθεί από μέρους του Υπουργείου σας, διαφορετικά ενέχει την έννοια της διάκρισης.

Πρώτον, διάκριση έναντι των στερούμενων μαθητών που παραμένει το μέγα ζητούμενο και ο πυρήνας αυτής, σε σχέση με τους μαθητές που ήδη διδάσκονται τη μουσική τους Τέχνη και τον Ελληνικό Πολιτισμό και δεύτερον, έναντι των πέμπτης κατηγορίας των ήδη κατώτατων αμειβόμενων Εμπειροτεχνών διδασκάλων τους,( σύμφωνα με τον Ν 3475/06 ταφόπετρα, σύμβαση ιδιωτών συνεργατών εκπαιδευτικών ιδιωτικού δικαίου).

Τούτο παραμένει το μεγάλο ερώτημα της Ιφιγένειας.
 
Με εκτίμηση
Καλαμπούκας Χρήστος (6980088385)
Παπαδημητρίου Κωνσταντίνος
Σίνος Χρήστος (6972622297)

Πηγή

10
Εργασιακά / Σύμβουλοι Μουσικής
« στις: Ιανουάριος 09, 2012, 04:57:21 μμ »
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ   ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΑΚΗΣ
ΠΕ16-ΜΟΥΣΙΚΗΣ
Έδρα Καβάλα   Αριθμός Θέσεων:   1
   1   ΤΗΓΑΝΟΥΡΙΑ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ   587607

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ   ΑΤΤΙΚΗΣ
ΠΕ16-ΜΟΥΣΙΚΗΣ
Έδρα Α΄ Δ/νση Δ.Ε. Αθήνας   Αριθμός Θέσεων:   1
   1   ΜΑΡΚΕΑ ΓΕΩΡΓΙΑ   155334

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ   ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ
ΠΕ16-ΜΟΥΣΙΚΗΣ
Έδρα Μυτιλήνη   Αριθμός Θέσεων:   1
   1   ΑΝΑΓΝΩΣΤΑΡΑ ΕΥΑΝΘΙΑ   158540

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ   ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
ΠΕ16-ΜΟΥΣΙΚΗΣ
Έδρα Πάτρα   Αριθμός Θέσεων:   1
   1   ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΑΚΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ   155379

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ   ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
ΠΕ16-ΜΟΥΣΙΚΗΣ
Έδρα Κοζάνη   Αριθμός Θέσεων:   1
   1   ΞΥΝΟΠΟΥΛΟΥ ΕΛΕΝΗ-ΜΑΡΙΝΑ   158678

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ   ΗΠΕΙΡΟΥ
ΠΕ16-ΜΟΥΣΙΚΗΣ
Έδρα Ιωάννινα    Αριθμός Θέσεων:   1
   1   ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ-ΑΝΑΓΝΩΣΤΑΚΗ ΜΑΥΡΑ   143860

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ   ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
ΠΕ16-ΜΟΥΣΙΚΗΣ
Έδρα Λάρισα   Αριθμός Θέσεων:   1
   1   ΠΑΠΑΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ ΞΑΝΘΟΥΛΑ   149527

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ   ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ
ΠΕ16-ΜΟΥΣΙΚΗΣ
Έδρα Κέρκυρα   Αριθμός Θέσεων:   1
   1   ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΠΕΡΙΚΛΗΣ   158694

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ   ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
ΠΕ16-ΜΟΥΣΙΚΗΣ
Έδρα Δ/νση Δ.Ε. Δυτικής  Θεσσαλονίκης   Αριθμός Θέσεων:   1
   1   ΤΣΕΡΠΕ ΓΕΩΡΓΙΑ ΜΑΡΙΑ   155298

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ   ΚΡΗΤΗΣ
ΠΕ16-ΜΟΥΣΙΚΗΣ
Έδρα Ηράκλειο   Αριθμός Θέσεων:   1
   1   ΔΡΟΣΟΥΛΑΚΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ   580507

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ   ΝΟΤΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ
ΠΕ16-ΜΟΥΣΙΚΗΣ
Έδρα Ερμούπολη   Αριθμός Θέσεων:   1
   1   ΚΟΥΚΟΥΛΗ ΚΥΡΙΑΚΗ   155301

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ   ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ
ΠΕ16-ΜΟΥΣΙΚΗΣ
Έδρα Τρίπολη   Αριθμός Θέσεων:   1
   1   ΜΑΚΑΝΤΑΣΗΣ ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ   163560

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ   ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
ΠΕ16-ΜΟΥΣΙΚΗΣ
Έδρα Λαμία   Αριθμός Θέσεων:   1
   1   ΖΑΧΑΡΙΑΔΗ ΑΜΑΛΙΑ   149495


Τ' αποτελέσματα για την δευτεροβάθμια εκπ/ση βγήκαν εδώ.

Υ.Γ.1
Τώρα που έχουμε και συμβούλους ήδη αισιοδοξώ!

Υ.Γ.2
Δεν νομίζω ότι υπάρχει πιο ανούσιος θεσμός από αυτός των συμβούλων πάντως! Υπάρχουν ή όχι είναι, ένα και το αυτό. Στο ΠΕΚ που θα τους δεις (συνήθως) με τις θεωρίες και τον σχεδιασμό επι χάρτου καταλαβαίνεις ότι από τάξη δεν έχουν πάρει μυρωδιά κι αν πήραν, μάλλον θα τους βρώμαγε...

11
Mε απόφαση που υπέγραψε η υπουργός Παιδείας Αννα Διαμαντοπούλου, τροποποιούνται οι μέχρι τώρα αποφάσεις που αφορούν τη  «Λειτουργία των  Μουσικών Σχολείων» ως εξής:

Γ. ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ

1. ΜΟΥΣΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ
Για τα μαθήματα γενικής παιδείας ισχύουν όσα αναφέρονται στο Π.Δ. 465/1981, άρθρο 1 και Π.Δ. 213/1989, άρθρο 2 και αφορούν τα μαθήματα γενικής παιδείας που διδάσκονται στα υπόλοιπα γυμνάσια γενικής παιδείας. Τα μαθήματα της Ιστορίας της Τέχνης, καθώς και του Θεάτρου, αποτελούν μαζί με τα Καλλιτεχνικά, κλάδους της «Αισθητικής Αγωγής» στις αντίστοιχες τάξεις στις οποίες διδάσκονται. Τα μαθήματα μουσικής παιδείας διακρίνονται σε:

Μαθήματα Ομάδας Α΄:
Ευρωπαϊκή Μουσική – Θεωρία και Πράξη : για τις Α΄ και Β΄ τάξεις Γυμνασίου
Ευρωπαϊκή Μουσική – Θεωρία και Πράξη & Εισαγωγή στην Αρμονία : για τη Γ΄ τάξη Γυμνασίου
Ελληνική Παραδοσιακή Μουσική – Θεωρία και Πράξη
Ατομικό Όργανο επιλογής

Μαθήματα Ομάδας Β΄:
Χορωδία
Μουσικό Σύνολο – Οργανοχρησία
Υποχρεωτικό Πιάνο
Υποχρεωτικός Ταμπουράς ή άλλο τοπικό παραδοσιακό όργανο αναφοράς (υποχρεωτικό)
Ιστορία της Μουσικής: για τις Β΄ και Γ΄ τάξεις Γυμνασίου
Κριτική Μουσική Ακρόαση: για την Α΄ τάξη Γυμνασίου

2. ΓΕΝΙΚΟ ΜΟΥΣΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ
Για τα μαθήματα γενικής παιδείας ισχύει ό, τι και για τα υπόλοιπα λύκεια γενικής παιδείας.
Τα μαθήματα μουσικής παιδείας διακρίνονται σε:

Πρωτεύοντα:
Αρμονία
Ανάπτυξη Ακουστικών Ικανοτήτων (Γραφή καθ΄ υπαγόρευση – Μουσική Ανάγνωση)
Ελληνική Παραδοσιακή Μουσική
Ατομικό Όργανο επιλογής

Δευτερεύοντα:
Υποχρεωτικό Πιάνο: για την Α΄ Λυκείου
Ιστορία Μουσικής: για την Α΄ Λυκείου
Μορφολογία: για τη Β΄ Λυκείου
Μουσικό Σύνολo (Οργάνου Επιλογής)
Μουσικό Σύνολο (Μουσικής Έκφρασης και Δημιουργίας)
Εφαρμογές Πληροφορικής στη Μουσική: για την Α΄ Λυκείου

Η διδασκαλία των μουσικών μαθημάτων στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο διεξάγεται είτε κατά
τμήμα είτε ομαδικά είτε ατομικά, ανάλογα με το διδασκόμενο μάθημα. Στα ατομικά μαθήματα
ανήκουν το ατομικό όργανο επιλογής, καθώς και το υποχρεωτικό όργανο. Τόσο στο Γυμνάσιο όσο και
στο Λύκειο το ατομικό όργανο επιλογής είναι ένα και μοναδικό και μπορεί να αλλάξει μόνο στη Β΄ τάξη
Γυμνασίου ύστερα από δικαιολογημένο αίτημα του γονέα του μαθητή που κατατίθεται στο σχολείο
μέσα στην πρώτη εβδομάδα της έναρξης των μαθημάτων. Για τα μαθήματα της Αρμονίας και της
Ανάπτυξης Ακουστικών Ικανοτήτων (που περιλαμβάνει τη Γραφή καθ΄ υπαγόρευση και τη Μουσική
ανάγνωση) ισχύει για τις ομάδες-επίπεδα ό,τι προβλέπεται από την Υπουργική Απόφαση
Γ2/3850/16.6.1998 (ΦΕΚ 658/τ. Β΄/1.7.1998). Το δίωρο μάθημα της Ελληνικής Παραδοσιακής μουσικής
(Θεωρίας και Πράξης) στο Γυμνάσιο, το δίωρο μάθημα της Ευρωπαϊκής Μουσικής (Θεωρίας και
Πράξης) στις Α΄ και Β΄ τάξεις Γυμνασίου και το δίωρο μάθημα της Ευρωπαϊκής Μουσικής (Θεωρίας και
Πράξης & Εισαγωγής στην Αρμονία) στη Γ΄ τάξη Γυμνασίου δύνανται να προσφέρονται για τη μία από
τις προβλεπόμενες διδακτικές ώρες την εβδομάδα σε δύο ομάδες-επίπεδα εάν το τμήμα έχει 18
μαθητές και άνω και με την προϋπόθεση της επάρκειας του διδακτικού προσωπικού, ανάλογα με τις
δυνατότητες κάθε σχολείου.

Δ. ΕΞΕΤΑΣΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (μόνο ως προς τις ενότητες: 1. Μουσικό Γυμνάσιο και 2. Ενιαίο Μουσικό
Λύκειο).

1. Μουσικό Γυμνάσιο
Στα μαθήματα γενικής παιδείας, για την προαγωγή ή απόλυση εφαρμόζεται ό, τι ισχύει στα
υπόλοιπα Γυμνάσια. Το μάθημα της Ιστορίας της Τέχνης εξετάζεται γραπτά για την προαγωγή των
μαθητών, ενώ το μάθημα του Θεάτρου δεν εξετάζεται και ο γενικός βαθμός του προκύπτει από το Μ.Ο.
των βαθμών των τριών τριμήνων.

Για τα μαθήματα μουσικής παιδείας ισχύουν τα εξής:
Τα μουσικά μαθήματα της ομάδας Α΄ : Ευρωπαϊκή Μουσική – Θεωρία και Πράξη, Ευρωπαϊκή Μουσική
– Θεωρία και Πράξη & Εισαγωγή στην Αρμονία και Ελληνική Παραδοσιακή Μουσική – Θεωρία και Πράξη εξετάζονται γραπτά ως προς το θεωρητικό μέρος και με ακρόαση ως προς το πρακτικό μέρος.

Επίσης το μάθημα: Ιστορία της Μουσικής της ομάδας Β΄ εξετάζεται γραπτά. Ο τελικός βαθμός προκύπτει από το μέσο όρο της βαθμολογίας του θεωρητικού και πρακτικού μέρους. Το μάθημα της Ομάδας Α΄: Ατομικό Όργανο Επιλογής και τα μαθήματα της Ομάδας Β΄: Πιάνο και Ταμπουράς εξετάζονται με τη διαδικασία της ακρόασης. Το συνεχές δίωρο μάθημα της Χορωδίας διεξάγεται ή διατμηματικά ανά τάξη ως φωνητικό σύνολο ή ανά τμήμα. Στη διάρκεια των τριών γυμνασιακών ετών, τουλάχιστον για ένα σχολικό έτος διδάσκεται υποχρεωτικά ρεπερτόριο ελληνικής παραδοσιακής μουσικής. Τηρείται υποχρεωτικά βιβλίο ύλης και είναι υποχρεωτική η δημόσια παρουσίαση προγράμματος από τη χορωδία κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους.

Το συνεχές δίωρο μάθημα Μουσικό Σύνολο – Οργανοχρησία αφορά την εξάσκηση και χρήση του οργάνου επιλογής. Τα μαθήματα: Μουσικό Σύνολο – Οργανοχρησία και Χορωδία (ως φωνητικό σύνολο) αξιολογούνται χωρίς να εξετάζονται γραπτά ή με ακρόαση. Ο γενικός βαθμός εξάγεται από το μέσο όρο των βαθμών των τριών τριμήνων. Κατά την εξέταση με τη διαδικασία της ακρόασης οι μαθητές εξετάζονται ενώπιον διμελούς επιτροπής που απαρτίζεται από τον διδάσκοντα καθηγητή και έναν ακόμη καθηγητή της ίδιας ή παρεμφερούς ειδικότητας. Η εξέταση με τη διαδικασία της ακρόασης μπορεί να γίνεται παρουσία και άλλων καθηγητών της ειδικότητας, χωρίς δικαίωμα βαθμολογίας.

Οι εξετάσεις των μουσικών μαθημάτων με ακρόαση πραγματοποιούνται κατά το δεύτερο δεκαήμερο του Μαΐου, τα αποτελέσματά τους ανακοινώνονται μετά το πέρας των εξετάσεων όλων των μαθημάτων γενικής και μουσικής παιδείας και δεν επιδέχονται αναβαθμολόγηση. Η διδασκαλία των μαθημάτων, που εξετάστηκαν με ακρόαση, συνεχίζεται μέχρι τη λήξη του διδακτικού έτους.

2. Γενικό Μουσικό Λύκειο
Στα μαθήματα γενικής παιδείας εφαρμόζεται ό, τι ισχύει για τα υπόλοιπα Γενικά Λύκεια. Για τα μουσικά μαθήματα ισχύουν τα ακόλουθα:

Όλα τα πρωτεύοντα και δευτερεύοντα μουσικά μαθήματα εξετάζονται γραπτά (Αρμονία, Γραφή καθ΄ υπαγόρευση της Ανάπτυξης Ακουστικών Ικανοτήτων, Ελληνική Παραδοσιακή Μουσική, Ιστορία της Μουσικής, Μορφολογία, Εφαρμογές Πληροφορικής στη Μουσική) ή με τη διαδικασία της ακρόασης (Υποχρεωτικό Όργανο-Πιάνο, Ατομικό Όργανο επιλογής) ή και με τα δύο. Το μάθημα Μουσικό Σύνολο (Οργάνου Επιλογής) αξιολογείται χωρίς να εξετάζεται γραπτά ή με ακρόαση. Ο γενικός βαθμός εξάγεται από το μέσο όρο των βαθμών των δύο τετραμήνων. Το μάθημα Μουσικό Σύνολο (Μουσικής Έκφρασης και Δημιουργίας) δεν βαθμολογείται αλλά η μη συμμετοχή των μαθητών σε αυτό συνιστά λόγο απομάκρυνσης από το Μουσικό Σχολείο, με τεκμηριωμένη απόφαση του Συλλόγου διδασκόντων. Για την εξέταση με τη διαδικασία της ακρόασης ισχύει και εφαρμόζεται ό,τι και στα Μουσικά Γυμνάσια. Ο τελικός βαθμός για τα γραπτώς εξεταζόμενα μουσικά μαθήματα εξάγεται, όπως και στα γενικά μαθήματα των Μουσικών Σχολείων. Αντιστοίχως, ο τελικός βαθμός των δι΄ ακροάσεως εξεταζόμενων μαθημάτων προκύπτει από το άθροισμα των προφορικών βαθμών των δύο τετραμήνων και του βαθμού εξέτασης με ακρόαση διαιρούμενος δια του τρία (3).



Πηγή

12
Η μουσική εκπαίδευση στην εκπαιδευτική διαδικασία, αποτελεί αναμφίβολα απαραίτητη προϋπόθεση για να θεωρηθεί ότι ο μαθητής λαμβάνει ολοκληρωμένη μόρφωση στα επίπεδα της καλλιτεχνικής δημιουργίας και κυρίως στα επίπεδα της  καλλιέργειας και ανάπτυξης της αισθητικής.

Τον τελευταίο καιρό παρατηρούμε να συμβαίνουν πρωτοφανείς ενέργειες  στον κλάδο μας, όπως απόδοση δεύτερης ειδικότητας σε εκπαιδευτικούς  άλλων ειδικοτήτων, προσκομίζοντας ως προσόν τους ωδειακούς τίτλους σπουδών, οι οποίοι είναι αδιαβάθμητοι και προέρχονται ως επί το πλείστον από την ιδιωτική εκπαίδευση. Κατανοούμε όλοι λοιπόν με πόση ευκολία μπορεί ο οποιοσδήποτε να λάβει την ειδικότητα του μουσικού, προσκομίζοντας απλά και μόνο έναν τίτλο σπουδών αδιαβάθμητου ιδιωτικού ιδρύματος, τίτλος που μέχρι πρότινος και πριν από την αριθμητική πλέον ΕΠΑΡΚΕΙΑ των πανεπιστημιακών αποφοίτων μουσικών ΑΕΙ, μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ως προσόν διορισμού μετά τη διενέργεια και μόνο γραπτού ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ. Το παραπάνω εκτός του ότι είναι απαράδεκτο και επαγγελματικά αντιδεοντολογικό, δείχνει με πόση προχειρότητα αντιμετωπίζεται από τους ιθύνοντες το μάθημα της μουσικής, με το να δίνεται η παραπάνω δυνατότητα σε όποιον εκπαιδευτικό διαθέτει ωδειακό τίτλο σπουδών.

Το τραγικότερο από όλα βέβαια είναι  ότι στον  «πίνακα αντιστοιχίας διδασκομένων μαθημάτων Πιλοτικού Γυμνασίου και κλάδων – ειδικοτήτων εκπαιδευτικών σε Α΄ και Β΄ ανάθεση», μπορούν να διδάξουν το μάθημά μας «λοιποί εκπαιδευτικοί ανεξαρτήτως κλάδου-ειδικότητας». Στην ουσία δηλαδή ως Β ανάθεση μπορεί να κάνει μουσική οποιοδήποτε εκπαιδευτικός άλλης ειδικότητας θεωρεί εαυτόν ικανό και πρόθυμο να συμπληρώσει το ωράριό του κάνοντας το συγκεκριμένο μάθημα. Καταλαβαίνουμε λοιπόν ότι εκτός από την πλήρη απαξίωση του μαθήματός μας, η οποία είναι προφανής με το να δίνεται με τόση ευκολία η δυνατότητα σε οποιονδήποτε να κάνει το μάθημά μας, υπάρχει μια διάθεση σταδιακού εξοστρακισμού των εκπαιδευτικών μουσικής από την εκπαίδευση και σαφώς μια ανύπαρκτη διάθεση νέων προσλήψεων, μιας και η μουσική θα γίνεται από όποιον εκπαιδευτικό τείνει να "βολευτεί" σε ένα σχολείο, εις βάρος των εκπαιδευτικών μουσικής.

Τέλος, για το μάθημα της μουσικής στα νέα προγράμματα σπουδών αναφέρεται: «Για το Διδακτικό-Μαθησιακό Πεδίο "Πολιτισμός και Δραστηριότητες Τέχνης”, τα πιλοτικά Γυμνάσια θα εφαρμόσουν το πρόγραμμα που περιλαμβάνει τα δύο μαθήματα Μουσική και Καλλιτεχνικά (Α Πρόγραμμα). Το Β Πρόγραμμα θα αξιοποιηθεί για τον εμπλουτισμό των προγραμμάτων των δύο ανωτέρω μαθημάτων. »

Θεωρούμε ότι η προσθήκη που αφορά στο Β Πρόγραμμα, αποτελεί παραλλαγή της πρότασης Β και σαφώς είμαστε αρνητικοί ως προς την εφαρμογή της. Ο εμπλουτισμός της εκπαίδευσης με νέα αντικείμενα είναι θεμιτός αρκεί να μη θίγονται με τον ένα ή άλλο τρόπο τα ήδη υπάρχοντα αντικείμενα και στη συγκεκριμένη περίπτωση η μουσική, η οποία θα πρέπει ξεκάθαρα να εξακολουθεί να αποτελεί αντικείμενο και όχι να υπάρχει ως δραστηριότητα.

Μετά την έκθεση της υπάρχουσας κατάστασης στον κλάδο μας,

ζητούμε:
1)Να σταματήσει η απρόσκοπτη απόδοση δεύτερης ειδικότητας μουσικής σε εκπαιδευτικούς που  προσκομίζουν οποιονδήποτε αδιαβάθμητο ωδειακό τίτλο σπουδών και όχι πανεπιστημιακό τίτλο σπουδών.

2)Να αποσυρθεί άμεσα η ΥΑ 118842/Γ2/17-09-2008, η οποία δίνει ως Β ανάθεση το μάθημα μας σε οποιονδήποτε εκπαιδευτικό.

3)Να αποσυρθεί η προσθήκη «Το Β Πρόγραμμα θα αξιοποιηθεί για τον εμπλουτισμό των προγραμμάτων των δύο ανωτέρω μαθημάτων», στα πιλοτικά Γυμνάσια.
     
Για το Δ.Σ.
η πρόεδρος                                           η γραμματέας
Β. Παγάνα                                            Σ. Τσομπανάκη


Πηγή

13
Κλάδος ΠΕ16 Μουσικών / Βουλή (24-11-2011)-Σχετικά με τα μουσικά
« στις: Νοέμβριος 25, 2011, 04:01:04 μμ »
ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΒΟΥΛΗΣ
ΙΓ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΣΥΝΟΔΟΣ Γ΄
ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ  ΛΕ΄
Πέμπτη 24 Νοεμβρίου 2011
 
 
 
Η κυρία Αμμανατίδου-Πασχαλίδου έχει το λόγο για να αναπτύξει την επίκαιρη ερώτησή της.

ΛΙΤΣΑ ΑΜΜΑΝΑΤΙΔΟΥ-ΠΑΣΧΑΛΙΔΟΥ: Ευχαριστώ πολύ, κύριε Πρόεδρε.
Πριν ξεκινήσω, όμως, να αναπτύσσω την επίκαιρη ερώτησή μου, σχετικά με την επέμβαση των ΜΑΤ και τις συλλήψεις που καταγγέλλουμε ως ΣΥΡΙΖΑ και το σχολιασμό που κάνατε προηγουμένως στο συνάδελφο τον Τάσο Κουράκη, θα πρέπει να δώσω μία απάντηση.
Μιλήσατε για την αλλαγή στάσης του Υπουργού Οικονομικών και γενικότερα της Κυβέρνησης, η οποία δεν είναι τίποτα άλλο από το αποτέλεσμα της κινητοποίησης όλων των πολιτών ενάντια σε ένα άδικο χαράτσι μέσα από έναν αντισυνταγματικό τρόπο μέσα από το λογαριασμό ενός κοινωνικού αγαθού που είναι το ρεύμα. Αλλιώς, αν ήθελε η Κυβέρνηση, θα μπορούσε να το είχε πάρει από την αρχή αυτό το μέτρο.
Όσον αφορά στην ερώτηση τώρα, πρόκειται για απαξίωση των σαράντα δύο Μουσικών και τριών Καλλιτεχνικών Σχολείων της χώρας. Με την εφαρμογή του ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ και το πέρασμα αρμοδιοτήτων που αφορούν τη λειτουργία των σχολείων στους δήμους προκαλούνται σοβαρές δυσλειτουργίες σε αυτά τα σχολεία.
Τα Μουσικά Σχολεία είναι διαδημοτικά, όπως είναι και τα Καλλιτεχνικά και ιδρύθηκαν με σκοπό να υπάρχει ένα σχολείο σε κάθε νομαρχιακό διαμέρισμα, έτσι ώστε να συγκεντρώνεται ικανός αριθμός μαθητών και να λειτουργούν με ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα, το οποίο αποτελείται από δύο σκέλη:
Πρώτον, το ενιαίο πρόγραμμα μαθημάτων γενικής παιδείας, κοινό για όλα τα σχολεία της χώρας.
Δεύτερον, το πρόγραμμα μαθημάτων μουσικής παιδείας -σχετικά με τα μουσικά σχολεία και ανάλογο για τα καλλιτεχνικά- ενιαίο για όλα τα μουσικά σχολεία της χώρας, που επιμελείται η Καλλιτεχνική Επιτροπή του Υπουργείου Παιδείας με σκοπό την πληρέστερη γνώση της μουσικής, κλασικής και παραδοσιακής. Οι συνολικές εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας είναι σαράντα πέντε βάσει του ιδρυτικού νόμου 1824/88.
Απαραίτητη προϋπόθεση  για τη λειτουργία τους είναι η δωρεάν σίτιση και μεταφορά των μαθητών, για τις οποίες η αρμοδιότητα ανήκε στη Νομαρχία και τώρα με τον ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ τα έχετε μεταφέρει στους δήμους
Επειδή, όμως, ο θεσμός των Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων απαξιώνεται με όλες τις δυσλειτουργίες και μέσω του ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ, επειδή έχουν δημιουργηθεί πολλά προβλήματα από την αρχή του έτους σχετικά με τη μεταφορά μαθητών και είναι δεδομένο ότι θα επιδεινωθούν από 1-1-2012, επειδή δεν έχει ξεκινήσει ακόμη η σίτιση των μαθητών, επειδή υπάρχει μείωση του εβδομαδιαίου προγράμματος από σαράντα πέντε σε σαράντα δύο ώρες αλλά με περικοπές στα μουσικά μαθήματα, επειδή υπάρχουν ακόμα κενές διδακτικές ώρες όπως και στα υπόλοιπα βεβαίως σχολεία της χώρας σε μαθήματα και γενικής παιδείας, αλλά και σε μουσικά και καλλιτεχνικά μαθήματα, επειδή δεν υπάρχει αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών και βιβλία μουσικών οργάνων και επειδή δεν δίνεται ακόμη η δυνατότητα να χορηγείται στους τελειόφοιτους Μουσικών Σχολείων μετά από εξετάσεις Κρατικό Πτυχίο Μουσικών Σπουδών, ενώ δίνεται η αντίστοιχη δυνατότητα στους μαθητές ιδιωτικών ωδείων μετά από είκοσι τρία χρόνια λειτουργίας, καταλαβαίνετε ότι όλα αυτά δημιουργούν μία μεγάλη διαρροή μαθητών προς τα υπόλοιπα σχολεία, άρα, θα κλείσουν.
Δύο ερωτήσεις θα κάνω: Πώς δικαιολογείται η μείωση των τριών ωρών μουσικών μαθημάτων σε εβδομαδιαία βάση και τι σκοπεύει το Υπουργείο να κάνει ώστε να λυθεί άμεσα το πρόβλημα της δωρεάν μεταφοράς και σίτισης των μαθητών, η πλήρωση των οργανικών θέσεων κλπ.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Βαΐτσης Αποστολάτος): Κατανοητό, κυρία Αμμανατίδου. Σας ευχαριστούμε.
Κυρία Υπουργέ, σας παρακαλώ, έχετε το λόγο για τρία λεπτά και επί του θέματος, αν έχετε την καλοσύνη.

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ (Υφυπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων): Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Θα αρκεστώ μόνο στο να πω το εξής: Νομίζω ότι ο ελληνικός λαός καταλαβαίνει ότι κανένας Έλληνας πολιτικός στη θέση ενός συντελεστή του Υπουργείου Οικονομικών δεν θα αρέσκεται, ό,τι και αν πιστεύει, να χτυπάει τους χαμηλόμισθους και τους χαμηλοσυνταξιούχους, να κόβει το ρεύμα σε αναπήρους και πραγματικά να προσβάλει ανθρώπους οι οποίοι έχουν πολύ μεγάλη ανάγκη.
Αυτό που υπονοήσατε, κυρία Αμμανατίδου, είναι ότι Υπουργός Οικονομικών, εν προκειμένω ο σημερινός, ακριβώς αρέσκεται σε αυτό. Και επειδή το λαϊκό κίνημα το οποίο εκφράζεται δια της παραβίασης των νόμων, έτσι όπως εσείς το θέλετε -γιατί το λαϊκό κίνημα μπορεί να είναι κάτι πολύ διαφορετικό από αυτό που εσείς ευνοείτε και από την ξύλινη γλώσσα σας, αυτό που μας λέτε- είναι ότι αρέσκεται ο κ. Βενιζέλος…

ΛΙΤΣΑ ΑΜΜΑΝΑΤΙΔΟΥ-ΠΑΣΧΑΛΙΔΟΥ: Μα, κυρία Υφυπουργέ…

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ (Υφυπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων): Παρακαλώ, κυρία Αμμανατίδου. Σας άκουσα πολύ προσεκτικά και δεν σας διέκοψα.
Μας λέτε ότι αρέσκεται εν προκειμένω ο κ. Βενιζέλος και η Κυβέρνηση να κάνει αυτό το πράγμα. Λυπούμαι πάρα πολύ. Στα ώτα των περισσότερων ανθρώπων μπορεί να υπάρχει κατακραυγή, μπορεί να υπάρχει πικρία, αλλά δεν υπάρχει ανοησίαστους ανθρώπους. Πολλοί άνθρωποι καταλαβαίνουν. Δεν είναι κορόιδα ο κόσμος, ούτε ακούει πια τη σκέτη ξύλινη γλώσσα από όποια πολιτική πτέρυγα της Βουλής και αν αυτή εξικνείται.
Εν προκειμένω, τα μουσικά σχολεία όχι μόνο δεν καταργούνται, αλλά αναμορφώνεται το πλαίσιο λειτουργίας τους και φέτος είμαι στην ευχάριστη θέση να σας πω, κυρία Αμμανατίδου, ότι έχουμε περισσότερους εισακτέους στην Α’ Γυμνασίου από πέρυσι. Είχαμε, λοιπόν, 1.874 εισακτέους πέρυσι στην Α’ Γυμνασίου και φέτος έχουμε ελαφρά περισσότερους, 1.908 εισακτέους.
Τι κάναμε φέτος; Φέτος ζητήσαμε από την Καλλιτεχνική Επιτροπή να κάνει τις πρώτες προτάσεις αναμόρφωσης του ωρολογίου προγράμματος και να ξεκινήσει, όπως σας είχα πει και πέρυσι στην ερώτησή σας, η συνεργασία με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής για ένα πρόγραμμα σπουδών των Μουσικών Σχολείων, που ελπίζω ότι θα είμαστε σε θέση να το συζητήσουμε στο τέλος αυτής της χρονιάς.
Μέχρι τότε, όμως, υπήρξε εμπεριστατωμένη εισήγηση της Καλλιτεχνικής Επιτροπής, που όπως κι εσείς είπατε είναι ανεξάρτητο όργανο, την οποία λάβαμε υπόψη στην αναμόρφωση του ωρολογίου προγράμματος από 45 σε 42 ώρες.
Θα ήθελα να καταθέσω στα Πρακτικά την εισήγηση της Καλλιτεχνικής Επιτροπής, με βάση την οποία έγινε η αναμόρφωση του προγράμματος σπουδών και η μείωση των ωρών αυτών.
(Στο σημείο αυτό η Υφυπουργός Παιδείας, Δια βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων κ. Παρασκευή Χριστοφιλοπούλου, καταθέτει για τα Πρακτικά το προαναφερθέν έγγραφο, το οποίο βρίσκεται στο αρχείο του Τμήματος Γραμματείας της Διεύθυνσης Στενογραφίας και  Πρακτικών της Βουλής)
Επίσης, θέλω να σας πω, κυρία Αμμανατίδου, ως γονιός -που είμαι σίγουρη ότι το ξέρετε κι εσείς- ότι ένα από τα προβλήματα του σχολειού μας στην Ελλάδα, ιδιαίτερα στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, είναι ότι είναι πολλές οι ώρες, πολλά τα γνωστικά αντικείμενα, πολλή η ύλη και το φόρτωμα των παιδιών. Στην κατεύθυνση αυτή η αναμόρφωση του προγράμματος σπουδών και στο νέο σχολείο, με το νέο λύκειο, αλλά και εδώ με την πρόταση της Καλλιτεχνικής Επιτροπής στοχεύει στην ουσία στην αναμόρφωση και της μουσικής παιδείας και βεβαίως στο να έχουμε καλύτερη δυνατότητα τα παιδία μας να έχουν και λίγο περισσότερο ελεύθερο χρόνο.
Έρχομαι τώρα σε ένα-δύο ακόμα ζητήματα που αφορούν τη λειτουργία που θέσατε, τη λειτουργία των μουσικών σχολείων.
Καταρχήν, πρέπει να σας πω ότι αυτήν τη στιγμή και τα τελευταία κενά που υπήρξαν πληρώνονται με θέσεις αναπληρωτών και θέσεις που μπορώ να σας δώσω και συγκεκριμένα στοιχεία επ’ αυτών για το πώς πήγε η στελέχωση των σχολείων αυτών. Είμαστε στην καλή κατάσταση, νομίζω, τώρα να υπάρχουν ελάχιστα κενά σε όλη τη χώρα, τα οποία καλύπτονται πολύ γρήγορα ή να έχουν καλυφθεί. Και βεβαίως πρέπει να σας πω -επειδή εδώ είναι και μια πολύ ουσιαστική συμβολή στην ποιότητα και το αποτέλεσμα της εκπαίδευσης- ότι έχουμε φέτος, για πρώτη χρονιά, την Α’ Λυκείου των Μουσικών Σχολείων, η οποία λειτουργεί και πιστεύουμε ότι εδώ λειτουργεί μετά από κατατακτήριες εξετάσεις. Γιατί πιστεύω -και εδώ μπορείτε να συμφωνήσετε μαζί μου- ότι έχει σημασία κάποια από τα παιδιά στο λύκειο ή μάλλον τα περισσότερα να ακολουθούν διαδρομή μιας μουσικής σταδιοδρομίας. Νομίζω, λοιπόν, ότι είναι καλή αυτή η αρχή, να έχουμε κατατακτήριες εξετάσεις στην Α’ Λυκείου.
Κύριε Πρόεδρε, έχω παραβεί το χρόνο. Σας ευχαριστώ για την ανοχή σας. Θα απαντήσω αφού ακούσω και πάλι την κ. Αμμανατίδου.
Ευχαριστώ.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Βαΐτσης Αποστολάτος): Κυρία Αμμανατίδου, έχετε το λόγο επί της ερωτήσεώς σας, παρακαλώ.

ΛΙΤΣΑ ΑΜΜΑΝΑΤΙΔΟΥ-ΠΑΣΧΑΛΙΔΟΥ: Δεν μπορώ, όμως, να δεχτώ ότι έχω ξύλινη γλώσσα και δεν είναι αντιλαϊκή πολιτική της Κυβέρνησης….

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Βαΐτσης Αποστολάτος): Σας παρακαλώ ειλικρινά, απαντήστε λακωνικά τουλάχιστον και όχι όπως πριν. Τον Κανονισμό τον έχουμε κάνει…

ΛΙΤΣΑ ΑΜΜΑΝΑΤΙΔΟΥ – ΠΑΣΧΑΛΙΔΟΥ:  Κυρία Υφυπουργέ, είπατε ότι όλα γίνονται υπέρ του μαθητή για να έχει ελεύθερο χρόνο και ότι το ζήτησε η ίδια η Καλλιτεχνική Επιτροπή. Εγώ γιατί γνωρίζω ότι αυτό δεν το ζήτησε ούτε το σύνολο της πολιτικής κοινότητας, ούτε ακόμα και η Καλλιτεχνική Επιτροπή; Το λέει η Πανελλήνια Ένωση Γονέων Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων, από το Σεπτέμβριο αυτό, που είχε έρθει σε επαφή με την Καλλιτεχνική Επιτροπή. Άρα, νομίζω ότι εδώ υπάρχει ένα θέμα.
Δεν μου απαντήσατε τίποτα για τη μεταφορά και για τη σίτιση των μαθητών, που είναι δύο πολύ σημαντικά ζητήματα για την εύρυθμη λειτουργία αυτών των σχολείων και τη συνέχισή τους.
Όσον αφορά το ωρολόγιο πρόγραμμα, έχει μπει από τις 28-6-2011 το μάθημα «Εφαρμογές Πληροφορικής στη Μουσική», το οποίο είναι υποχρεωτικό. Ως υποχρεωτικό μάθημα θα έπρεπε να είχε ξεκινήσει από το Σεπτέμβριο. Βρισκόμαστε εδώ που βρισκόμαστε και δεν υπάρχει καθηγητής, από όσο γνωρίζω, που έχει προσληφθεί για το συγκεκριμένο μάθημα. Άρα, υπάρχει ένα σοβαρό θέμα. Γιατί μπήκε αυτό το μάθημα, που είναι πολύ σοβαρό για τα μουσικά σχολεία και δεν υπάρχει καθηγητής;
Επίσης, τι γίνεται με τα μαθήματα επιλογής στα Μουσικά Σχολεία; Υπάρχει κανένα Μουσικό Σχολείο όπου λειτουργεί το ωρολόγιο πρόγραμμα; Να μου το πείτε αυτό γιατί εγώ ξέρω ότι δεν υπάρχει. Υπάρχει κανένα Μουσικό Σχολείο όπου να γίνονται έστω μόνο τα υποχρεωτικά μαθήματα; Στο Σχολείο της Θεσσαλονίκης που ξέρω έχουμε φοβερές ελλείψεις σε καθηγητές μουσικής, οι οποίοι είναι ωρομίσθιοι και ακόμα δεν έχουν έρθει και μπαίνουν τα παιδιά στο πρώτο τρίμηνο χωρίς καθηγητές μουσικής εκπαίδευσης.
Όσον αφορά τα καλλιτεχνικά, υπάρχει ένα σοβαρότατο πρόβλημα. Δεν υπάρχει τοποθέτηση καθηγητών στα Καλλιτεχνικά Σχολεία, με αποτέλεσμα τα παιδιά να έχουν πρόβλημα, να μην έχουν κάνει ούτε μία ώρα χορό, να μην έχουν κάνει συγκεκριμένα μαθήματα, τα οποία έχουν να κάνουν με το Καλλιτεχνικό Σχολείο και με την εύρυθμη λειτουργία του όπως και στα Μουσικά.
Θέλω πολύ συγκεκριμένες απαντήσεις, κυρία Υφυπουργέ, γιατί είναι ένα μείζον ζήτημα. Όλα αυτά γίνονται βάσει των περικοπών του Μνημονίου και όχι βεβαίως της βοήθειας και την ανάπτυξης του πολιτισμού. Αυτά τα Σχολεία ξεκίνησαν βάσει του πολιτισμού, όπως το λέει ο ιδρυτικός νόμος. Και μάλιστα τότε Υπουργός ήταν ο κ. Γεώργιος Παπανδρέου. Ήταν ένας θεσμός που έπρεπε να διαχυθεί και στα υπόλοιπα σχολεία, στη δομή του και στο σκεπτικό του και δυστυχώς συνεχώς απαξιώνεται.
Ευχαριστώ.

ΠΡΟΕΔΡEΥΩΝ (Βαΐτσης Αποστολάτος):   Ευχαριστούμε, κυρία Αμμανατίδου.
Το λόγο έχει η Υφυπουργός Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, κ. Χριστοφιλοπούλου.

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ (Υφυπουργός Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων):  Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Κατ’ αρχήν, κυρία Αμμανατίδου, αμφισβητήσατε το έγγραφο που μόλις κατέθεσα στη Βουλή. Μου είπατε για τον Σύλλογο των Γονέων. Πρόσφατα είχαμε συνάντηση στο Υπουργείο με την Πανελλήνια Ένωση. Ήταν ο Γενικός Γραμματέας και συνεργάτες του Υπουργείου. Υπήρξε διάλογος με το Σύλλογο Γονέων.
Παρακαλώ θερμά, όμως και θα επιμείνω στην κατάθεση του δημοσίου εγγράφου που είναι η εν λόγω απόφαση της Καλλιτεχνικής Επιτροπής για το πρόγραμμα των Καλλιτεχνικών Σχολείων και θα μου επιτρέψετε να πω ότι μου κάνει τρομερή εντύπωση, όταν σας αναφέρω από το Βήμα της Βουλής και καταθέτω δημόσιο έγγραφο, η επιμονή σας ότι πρόκειται για αυθαίρετη απόφαση και όχι για απόφαση μετά από εισήγηση της Καλλιτεχνικής Επιτροπής. Εκτός και αν αμφισβητείτε την Καλλιτεχνική Επιτροπή. Βεβαίως, έχετε κάθε δικαίωμα να το κάνετε, να αμφισβητείτε τους νόμους του κράτους, το Σύνταγμα, την ευνομία, το πολίτευμά μας γιατί θέλετε κάτι άλλο. Να πείτε, λοιπόν, στον ελληνικό λαό τι άλλο θέλετε, γιατί εμείς στο Υπουργείο Παιδείας προσπαθούμε να λειτουργούμε με βάση το Σύνταγμα και τους νόμους.
Επίσης, μας κατηγορείτε ότι είναι μνημονιακή πολιτική, η οποία στηρίζεται σε συγκεκριμένες προτάσεις και των Καλλιτεχνικών Σχολείων. Αλλά και πέρα από αυτό τι μας κατηγορείτε; Ότι έχουμε περισσότερους εισακτέους στα Μουσικά Σχολεία και λιγότερα τμήματα; Γιατί για την σπατάλη των χρημάτων του Έλληνα φορολογούμενου είχαμε τμήματα που έσπαγαν για να σπάσουν, για να δικαιολογούν ωράριο κάποιοι εκπαιδευτικοί;
Εμείς, λοιπόν, αυξήσαμε τους εισακτέους, διατηρήσαμε το μίνιμουμ αριθμό μαθητών ανά τάξη στους είκοσι τέσσερις μαθητές. Άρα, δεν υπάρχουν τμήματα με πολλούς μαθητές. Τα τμήματα έχουν τον αριθμό των παιδιών που λέει ο νόμος.
Κατορθώσαμε, λοιπόν, να γίνει πιο εύρυθμη, πιο ουσιαστική η λειτουργία των μουσικών σχολείων, ενώ την ίδια στιγμή πάμε να κάνουμε βήματα που δεν έχουν γίνει εδώ και χρόνια –από τότε που ξεκίνησε αυτός ο πετυχημένος θεσμός- που είναι να έχουν ολοκληρωμένο πρόγραμμα σπουδών σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής και την Καλλιτεχνική Επιτροπή, που γίνεται για πρώτη φορά. Πιστεύω ότι θα έχει πολύ καλά αποτελέσματα.
Επίσης, προωθούμε τη δυνατότητα πιστοποίησης των μουσικών σπουδών, που κι αυτό είναι κάτι που έχουμε δρομολογήσει. Πιστεύω ότι με προσοχή και με αναγραφή φέτος των μουσικών μαθημάτων στα απολυτήρια, ξεκινάει μία ιστορία δυνατότητας πιστοποίησης των μουσικών σπουδών στη χώρα, που δεν αφορά μόνο τα σχολεία αυτά. Αφορά και ένα σημαντικό κομμάτι της μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης των μουσικών σχολών των Πανεπιστημίων.
Άρα, λοιπόν, οδεύουμε σε μία αναμόρφωση. Ταυτόχρονα, σας θυμίζω –μια και είπατε ότι θα έπρεπε να πάει σε όλα τα σχολεία- ότι σε 961 πιλοτικά δημοτικά σχολεία αναμορφωμένου προγράμματος υπάρχει αυξημένο πολιτιστικό πρόγραμμα με χορό, φιλαναγνωσία, με μεγαλύτερη δυνατότητα μουσικής και εικαστικής παιδείας στα μικρά παιδιά, στο 40% του μαθητικού δυναμικού. Και αυτό γίνεται εν μέσω κρίσης, κύριε Πρόεδρε και κύριοι συνάδελφοι. Άρα, δεν θα δεχτώ…

ΛΙΤΣΑ ΑΜΜΑΝΑΤΙΔΟΥ-ΠΑΣΧΑΛΙΔΟΥ: Χωρίς εκπαιδευτικούς όμως.

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ (Υφυπουργός Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων): Σας παρακαλώ θερμά, δεν σας διέκοψα.
Δέχομαι ότι είμαστε στην πιο δύσκολη χρονιά και έχουμε πολύ περιορισμένους πόρους για την παιδεία. Έχουμε αυτήν τη δυσκολία, αλλά κρατάμε την ουσία. Αυτό που δεν κρατάμε είναι μια σπατάλη τριακονταετίας και μια χαλαρότητα κακώς εννοούμενη στην παιδεία.
Παιδεία σημαίνει δημιουργία, χαρά, αλλά και πλαίσιο και ζόρι. Δεν σημαίνει ότι όλοι οι εκπαιδευτικοί είναι χαλαροί, «παρκαρισμένοι» σε τμήματα των δέκα παιδιών -όπως εσείς θέλετε να υπάρχουν και στα γενικά σχολεία- δηλαδή σε καλά τμήματα. Σε τμήματα που έχουν μέχρι είκοσι τέσσερα παιδιά, με σωστή μουσική παιδεία, λέμε ναι.
Στις μεταφορές λύνουμε τα προβλήματα. Στη σημερινή Ελλάδα όμως δεν μπορεί να υπάρξει σίτιση, όπως δεν υπάρχει και στα ολοήμερα σχολεία, όπου τα παιδιά φέρνουν φαγητό από το σπίτι, από τότε που έγιναν τα ολοήμερα σχολεία.
Ευχαριστώ πολύ, κύριε Πρόεδρε.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Βαΐτσης Αποστολάτος): Ευχαριστούμε την Υφυπουργό Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων κα Χριστοφιλοπούλου.

Πηγή


14
Η φετινή σχολική χρονιά είναι, όπως άλλωστε αναμενόταν, η χειρότερη των τελευταίων δεκαετιών. Με τις βάναυσες περικοπές της χρηματοδότησης και στην Εκπαίδευση, οι ελλείψεις σε διδακτικό προσωπικό, βιβλία και άλλες βασικές ανάγκες είναι πρωτοφανείς.

Ιδιαίτερα δε τα Μουσικά Σχολεία υπολειτουργούν, καθώς τα κενά είναι εκατοντάδες και οι διαθέσιμες πιστώσεις για αναπληρωτές καλύπτουν ένα ελάχιστο ποσοστό των αναγκών. Το χειρότερο δε είναι πως μέσα στην πολιτική αναταραχή και το φάσμα της πλήρους χρεωκοπίας της χώρας, σχεδόν απαγορεύεται να εγείρει κανείς διεκδικήσεις και αξιώσεις για θέματα παιδείας και πολιτισμού.

Θα πρέπει όμως να υπενθυμίσουμε ότι όσες φορές η χώρα μας είτε ηττήθηκε, είτε κατακτήθηκε, είτε καταστράφηκε, είτε χρεοκόπησε, πάντοτε επιβίωσε χάρη στις σταθερές αξίες του πολιτισμού της! Αυτές διαφύλαξαν τις παραδόσεις, την ιστορική συνείδηση και τη γλώσσα μας, όταν τα χρήματα και τα πολεμοφόδια τελείωναν. Η καταρράκωση και εγκατάλειψή τους συνιστά σοβαρότατη απειλή.

Το δυστύχημα είναι ότι τις απόψεις μας για την αξία των καλλιτεχνικών μαθημάτων και την θέση που θα έπρεπε να έχουν στο εκπαιδευτικό σύστημα τις υιοθετεί και το υπουργείο παιδείας, αλλά μόνο στα λόγια. Στην πράξη απεργάζεται συγχώνευση Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων με νεφελώδεις στόχους, καθώς και μείωση των ωρών των καλλιτεχνικών μαθημάτων ή και την πλήρη εξαφάνισή τους από το αναλυτικό πρόγραμμα του Λυκείου. Διαβάζοντας δε κανείς τα εισαγωγικά σημειώματα του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου στα προγράμματα σπουδών για το "Νέο Σχολείο", μένει έκθαμβος από την τεκμηριωμένη υποστήριξη της μουσικής και της αξίας της για την εκπαίδευση, δυσκολεύεται ίσως να παρακολουθήσει τον συνήθη επιστημονικό βερμπαλισμό με διατυπώσεις όπως "η λογική των δραστηριοτήτων εξοικείωσης με τους ποικίλους χώρους της καλλιτεχνικής έκφρασης επιτρέπει επιλογές και επεξεργασία μέσα στην τάξη ορισμένων μόνο κομβικών εννοιών που κρίνονται ως θέματα ιδιαίτερου κοινωνικού και ιδεολογικού βάρους στα οποία είναι σημαντικό να εκτεθεί ο μαθητής, χωρίς απαραίτητα να επιδιώκεται η κατάκτηση μιας γνωστικής ολότητας - ο καθορισμός της οποίας άλλωστε συνήθως υπαγορεύεται από μη ομολογημένες κυρίαρχες επιστημολογικές απόψεις..." και εν τέλει μένει άφωνος από την έκπληξη όταν διαβάσει ότι "οι δραστηριότητες Οπτικοακουστικής Έκφρασης που περιέχονται στο προτεινόμενο Πρόγραμμα Σπουδών για το "Νέο Σχολείο" μπορούν να πραγματοποιηθούν από ενδιαφερόμενους εκπαιδευτικούς κάθε ειδικότητας χωρίς να απαιτούνται εξειδικευμένες γνώσεις"!!!! Δηλαδή , ο στόχος είναι να εξαφανίσουμε από τα σχολεία τους εκπαιδευτικούς των καλλιτεχνικών ειδικοτήτων και να επιστρέψουμε στην εποχή που δάσκαλοι και καθηγητές δίδασκαν απ' όλα και η υπερεξειδίκευση ανήκε στο χώρο της επιστημονικής φαντασίας;

Προσπαθώντας λοιπόν κι εμείς με τη σειρά μας να συμβάλουμε στο μέτρο των δυνάμεών μας στην διαφώτιση των ήδη λαμπρών επιστημόνων και των πολιτικών προϊσταμένων τους ως προς τις ιδιαιτερότητες της σωματικής φύσης της μουσικής που δεν είναι μόνον επιστήμη αλλά και τέχνη και δη εφαρμοσμένη, τους εφιστούμε την προσοχή στο γεγονός ότι το έργο του μουσικού στο σχολείο ξεπερνάει κατά πολύ την από καθέδρας και βάσει βιβλίου ύλης διδασκαλία φθόγγων ή την δημιουργική και πλήρη αναλύσεων και διδακτικών στόχων συνακρόαση ήχων, αλλά βασίζεται κυρίως στην σωματική και επομένως εξόχως βιωματική παραγωγή των ήχων, η διαδικασία της οποίας μπορεί να επηρεάσει ευμενώς ή δυσμενώς όχι μόνον την ψυχοσωματική ισορροπία αλλά και την καθεαυτή σωματική υγεία των παιδιών. Με πιο απλά λόγια, εκπαιδευτικοί που δεν γνωρίζουν να διδάξουν σωστά την αναπνοή και την τοποθέτηση της φωνής είναι ακατάλληλοι για την θέση του μουσικού στο σχολείο, επειδή μπορεί να βλάψουν την υγεία των μαθητών τους. Εμείς είμαστε τόσο αυστηροί ως προς την αξιολόγηση ακόμη και των εξειδικευμένων μουσικών στο θέμα αυτό, την οποία έχουμε (ματαίως) ζητήσει με υπόμνημα προς το ΑΣΕΠ κατά την προκήρυξη του τελευταίου διαγωνισμού για την ειδικότητα ΠΕ16, που είναι αδύνατο να δεχτούμε την απαξίωση της ειδικότητάς μας, με την "κατάληψή" της από μη ειδικούς.

Τέλος, απαραίτητο να επισημάνουμε πως η Ο.Λ.Μ.Ε. με έγγραφό της προς το υπουργείο στις 3/11/11, διαμαρτύρεται έντονα για την "γενική έξωση των Καλλιτεχνικών μαθημάτων (Εικαστικά, Ελεύθερο Σχέδιο και Γραμμικό Σχέδιο, Ιστορία Τέχνης) από το λεγόμενο Νέο Λύκειο", καυτηριάζει την απόφαση "σύμφωνα με την οποία μπορούν να διδάσκουν τα Καλλιτεχνικά στο σχολείο και εκπαιδευτικοί ανεξαρτήτως κλάδου-ειδικότητας" ως δεικνύουσα "έλλειψη κατανόησης των λειτουργιών της Τέχνης και της καλλιτεχνικής διδασκαλίας, ακύρωση και καταφρόνηση των αξιών της, απειλή έξωσης από το σχολείο και κατάργησης των λειτουργιών της" και ζητάει την "άμεση ανάκληση" της σχετικής υπουργικής απόφασης (118218 / Γ7 / 13-10-11). Προσυπογράφουμε τις θέσεις αυτές, με την ευγενή, υπενθύμιση ότι μαζί με τα Καλλιτεχνικά μαθήματα υφίσταται ακριβώς τον ίδιο διωγμό και η Μουσική, στην οποία για μία ακόμη φορά η ΟΛΜΕ λησμόνησε να αναφερθεί.

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΟΡΓΑΝΟ ΕΝΩΣΕΩΝ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΟΥΣΙΚΗΣ

· ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΜΟΥΣΙΚΗΣ

· ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΑΝΑΤΟΛ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ & ΘΡΑΚΗΣ

· ΕΝΩΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ

· ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΚΡΗΤΗΣ

· ΕΝΩΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

Πηγή 

Σελίδες: 12

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32292
  • Τελευταία: johntsoum
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159768
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 372
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 6
Επισκέπτες: 362
Σύνολο: 368

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.087 δευτερόλεπτα. 28 ερωτήματα.