Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.

Θέματα - perastikos_kav

Σελίδες: 1
1
Επειδή το θέμα των μετατάξεων σύμφωνα με αυτά που δηλώνουν οι ίδιοι οι συνεργάτες του Υπουργού έχει πλέον τελειώσει, η συζήτηση του δεν προσφέρει τίποτα, παρά εκτόνωση απωθημένων, θέτω το ουσιαστικό θέμα που είναι προς το συμφέρον, τόσο των προϋπάρχοντων συναδέλφων στην πρωτοβάθμια, όσο και των μεταταγμένων που όλοι μαζί πλέον αποτελούμε το σώμα των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Εδώ λοιπόν συζητάμε αυτό που είναι το πιο σημαντικό και καθοριστικό για τη βελτίωση της υπηρεσιακής μας κατάστασης, "τη σύσταση των οργανικών θέσεων στα ΕΑΕΠ" και πως μπορούμε να πιέσουμε για να γίνει αυτό πραγματικότητα.

2
Το τελευταίο διάστημα έχει κυκλοφορήσει πολύ έντονα η φήμη για την κατάργηση του θεσμού των συμβούλων. Γνωρίζει κανείς κάτι παραπάνω για το θέμα; η γνώμη σας ποια είναι; καλώς καταργείται ο θεσμός αν πράγματι καταργηθεί;

3
Καλημέρα σας.

Είμαι καινούρια στην ομάδα και έτσι δεν γνωρίζω αν έχει ξαναερωτηθεί (και αντίστοιχα απαντηθεί) το εξής πρόβλημα. Από φέτος έχει προστεθεί στο πρόγραμμα των σπουδαστών των δημοσίων ΙΕΚ της ειδικότητας Βοηθός Βρεφονηπιοκόμου το μάθημα "Ψυχοπαθολογία", χωρίς όμως να υπάρχει κάποια ενδεικτική ύλη. Ούτε βέβαια κάποιες ερωτήσεις από τις εξετάσεις πιστοποίησης, που να μπορούν να κατευθύνουν τον εκπαιδευτή ως προς το τι να διδάξει στους σπουδαστές.

Το ερώτημά μου λοιπόν είναι αν γνωρίζει κάποιος τι κάνουμε σε αυτή την περίπτωση. Ο κάθε εκπαιδευτής διδάσκει αυθαίρετα ότι κρίνει αυτός απαραίτητο; Και με τις εξετάσεις πιστοποίησης;

Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων

4
Το τελευταίο διάστημα με αφορμή την αλλαγή στα ωρολόγια προγράμματα έχει ξεκινήσει μια συζήτηση, αλλά και διεκδίκηση από όλες σχεδόν τις ειδικότητες, αυτό που θεωρούν "δίκαιο" να κατέχει η ειδικότητα τους στο ωρολόγιο πρόγραμμα. Προσωπικά προσπερνάω, χωρίς να τις ρίξω ούτε ματιά παρόμοιες ανακοινώσεις και κουβέντες, διότι πάντα εμπεριέχουν σχεδόν απόλυτο βαθμό μονομέρειας και παραλογισμού. Βλέποντας μεμονωμένα την κάθε περίπτωση μπορεί η διεκδίκηση να "φαίνεται" λογική (πχ μα είναι δυνατόν σε μία μόνο ώρα, τι να προλάβεις να κάνεις;), όταν όμως ειδωθεί το ζήτημα στο σύνολο γίνεται κατανοητό πόσο παράλογες είναι όλες αυτές οι διεκδικήσεις και πόσο απέχουν από το να βοηθάνε στη διαμόρφωση μιας πρότασης αναβάθμισης της παρεχόμενης παιδείας.

Το βασικό πρόβλημα που ανακύπτει από αυτές τις προτάσεις είναι οτι αντιμετωπίζει κάθε αντικείμενο μόνο ως άθροισμα ωρών διδασκαλίας και στην καλύτερη περίπτωση ως όγκο γνώσεων που θα πρέπει να διδαχθεί ο μαθητής και ποτέ δεν βλέπουμε το ουσιαστικό. Μετά το τέλος των "σπουδών" στην δωδεκάχρονη εκπαίδευση ποια πρέπει να είναι η σχέση ενός απόφοιτου με τα φαινόμενα του συγκεκριμένου γνωστικού αντικειμένου, όταν αυτά εμφανίζονται στη ζωή του. Θα πω ένα ακραίο παράδειγμα, το οποίο όμως είναι αληθινό. Φέτος στην πόλη της Καβάλας έχουν κάνει θραύση δύο διαφημίσεις για κάποια δήθεαν "βιοενεργειακά" βραχιολάκια. Δεν θα αναφέρω πόσοι μαθητές τα φορούσαν, αλλά οτι έχω δει καθηγητές βιολόγους και φυσικούς να τα φοράνε. Όσες χιλιάδες ώρες μαθήματος και εργαστηρίων και να έχουν παρακολουθήσει οι συγκεκριμένοι συνάδελφοι, όσες ασκήσεις και να λύσανε ή να δημιυοργήσανε όσα χρόνια και να διδάσκουνε τις βασικές αρχές της επιστήμης τους, την παραβιάζουν με την ίδια τους τη ζωή. Επομένως κατά τη γνώμη μου δεν διδαχτήκανε τίποτα. Οι περισσότερες επιστήμες πλέον έχουν ανατπυχθεί σε τέτοιο βαθμό που είναι ανώφελο να προσδπαθούμε να χωρέσουμε στα αναλυτικά προγράμματα όλο και πιο σύγχρονες γνώσεις, νέα κεφάλαια ύλης και περισσότερες ώρες διδασκαλίας. Είναι αντικειμενικά αδύνατο να επιτευχθεί αυτός ο στόχος. Ήδη σε πολλές χώρες (αν και με λάθος τρόπο και στόχους) η ύλη σε όλες τις επιστήμες είναι πιο περιορισμένη σε σχέση με την Ελλάδα, και η έμφαση δίνεται σε άλλες παραμέτρους.

Προκειμένου να αποδείξω το παράλογο της προσέγγισης από όλες αυτές τις συντεχνιακές ενώσεις, αλλά και εμάς τους ίδιους παραθέτω έναν πίνακα με το ωρολόγιο πρόγραμμα όπως ισχύει και έχω προσθέσει ορισμένες μόνο από τις απαιτήσεις που διάβασα στα πεταχτά το τελευταίο διάστημα:

ΜΑΘΗΜΑ   ΩΡΕΣ
ΕΚΘΕΣΗ   3
ΚΕΙΜΕΝΑ   2
ΑΡΧΑΙΑ   5
ΙΣΤΟΡΙΑ   3
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ   4
ΦΥΣΙΚΗ   2
ΒΙΟΛΟΓΙΑ   2
ΧΗΜΕΙΑ   2
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ   2
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ   1
ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ   3
ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ   2
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ   2
ΑΓΓΛΙΚΑ   3
Β ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ   2
ΜΟΥΣΙΚΗ   1
ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΑ   1
ΟΙΚ. ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ   2
ΣΕΠ   1
ΣΥΝΟΛΟ   43

Τελικό αποτέλεσμα 43 ώρες για να ικανοποιηθούν ορισμένες μόνο από τις απαιτήσεις, γιατί φαντάζομαι οτι θα υπάρχουν διεκδικήσεις (πχ μουσικών, καλλιτεχνικών κλπ), τις οποίες δεν έλαβα υπ' όψιν.

5
Το τελευταίο διάστημα κουράστηκα να διαβάζω γκρίνιες από όλες τις πλευρές για τα νέα αναλυτικά, για το πόσο αδικήθηκε η τάδε ή η δείνα ειδικότητα, η οποία σε όλο τον κόσμο τιμάται, αλλά εδώ την κατακρεουργήσαμε. Έκανα λοιπόν τον κόπο και βρήκα τα "βασικά" αναλυτικά προγράμματα σε κάποιες χώρες στο εξωτερικό, όπως η Γερμανία, η Γαλλία, η Μεγάλη Βρετανία και η Αμερική. Εξ' αρχής δηλώνω οτι στις χώρες αυτές υπάρχει μια ποικιλία τύπων σχολείων, ενώ υπάρχει και μια τοπική ευελιξία στον καθορισμό του προγράμματος σπουδών. Αυτό σημαίνει οτι σίγουρα υπάρχουν διαφοροποιήσεις, αλλά αυτά που βρήκα απεικονίζουν τη μέση κατάσταση σε κάθε χώρα.
Ας ξεκινήσω με τους φίλους μας ( ;D) τους Γερμανούς: Λίγο πολύπλοκο το σύστημα τους, μέχρι να καταλάβω έστω και τα βασικά μου πήρε αρκετό χρόνο. Ο σύνδεσμος δίνει δύο παραδείγματα από το πιο "κλασσικό" σχολείο της Γερμανίας το λεγόμενο Gymnasium. Είναι αυτό που δίνει πρόσβαση στο Πανεπιστήμιο και έχει το πιο "κλασσικό" αναλυτικό πρόγραμμα με την έννοια των κλασσικών σπουδών και όχι του πιο "δημοφιλούς". Από όσο γνωρίζω τα τεχνικά/επαγγελματικά σχολεία έιναι τα πιο δημοφιλή:
http://en.wikipedia.org/wiki/Education_in_Germany

Παρατήρηση, εμείς αποκαλούμε τους Γερμανούς σωβινιστές στο θέμα της γλώσσας, αλλά οι ώρες διδασκαλίας ξένων γλωσσών, είναι περισσότερες από τις ώρες των γερμανικών. Συγκεκριμένα στη 10η τάξη Αγγλικά 3 ώρες, Γαλλικά 3 ώρες, Ισπανικά 2 ώρες (οι γλώσσες είναι ενδεικτικές και ποικίλλουν από σχολείο σε σχολείο). Η πρώτη ξένη γλώσσα ξεκινάει στην 5η τάξη και η δεύτερη προστίθεται στην 7η τάξη (κάτι σαν την πρώτη Γυμνασίου). Βιολογία, Φυσική Χημεία έχουν από ένα δίωρο στην 10η τάξη, ενώ στην 12η υπάρχει ένα τετράωρο της φυσικής και εξαφανίζονται η Χημεία και η Βιολογία. Στη 12η τάξη επίσης οι σωβινιστές κατά τα άλλα Γερμανοί έχουν 4 ώρες γερμανικά και 4 ώρες Αγγλικά ενώ επιπρόσθετα άλλες 4ώρες που οι μαθητές επιλέγουν Γεωγραφία ή κοινωνικές επιστήμες διδάσκονται στα αγγλικά  σε όσους επιλέξουν τις κοινωνικές επιστήμες. Οι μαθηματικοί έχουν ένα πεντάωρο στην 10η τάξη και ένα τετράωρο στην 12η. Η πληροφορική υπάρχει στην 10η τάξη με ένα δίωρο ενώ δεν υπάρχει στη 12η.

Πάμε στη Γαλλία για την οποία βρήκα στοιχεία για τα λεγόμενα Κολλέγια που είναι κάτι σαν τα δικά μας Γυμνάσια, αλλά έχουν τετραετή φοίτηση. Οι απόφοιτοι τους μπορούν να συνεχίσουν στα Λύκεια ή τα Επαγγελματικά Λύκεια (οπού υπάρχει και τομέας υγείας, αντίθετα από οτι ισχυρίζεται το υπουργείο).
Ας ξεκινήσω από το αντικείμενο μου την πληροφορική. Έχει ένα τρίωρο στην πρώτη και την τέταρτη τάξη και δεν υπάρχει στις δύο ενδιάμεσες. Μάλιστα στην τέταρτη τάξη οι μαθητές για να πάρουν το απολυτήριο είναι υποχρεωμένοι μέσα από το συγκεκριμένο μάθημα να πιστοποιηθούν στη χρήση η/υ και διαδικτύου. Η μητρική γλώσσα διαδάσκεται από τέσσεριες έως και 5 ώρες. Στις δυο πρώτες τάξεις υπάρχει υποχρεωτική μία ξένη γλώσσα, ενώ στην τρίτη και την τέταρτη τάξη υπάρχει η υποχρέωση και για 2η ξένη γλώσσα. Οι ξένες γλώσσες είναι τρίωρα μαθήματα με εξαίρεση την πρώτη τάξη που είναι τετράωρο. Δηλαδή οι κατά τα άλλα σωβινιστές στο θέμα της γλώσσας Γάλλοι διδάσκουν τις ξένες γλώσσες περισσότερες ώρες από τη μητρική.

Παραθέτω το σύνδεσμο για τη Γαλλία και συνεχίζω το σχολιασμό:
http://www.french-property.com/guides/france/public-services/school-education/lower-secondary/curriculum/

Τα μαθηματικά κυμαίνονται απο 3,5 έως και 4 ώρες την εβδομάδα, βιολογία δεν φαίνεται να υπάρχει εκτός αν είναι ενσωματωμένη στο λεγόμενο μάθημα "επιστήμες", ενώ για τη φυσική και τη χημεία γίνεται ξεχωριστή αναφορά και έχουν από ένα δίωρο. Η γυμναστική ξεκινάει με ένα τετράωρο στην πρώτη τάξη και μειώνεται στις τρεις ώρες στις επόμενες τάξεις.
 Ενδιαφέρουσε πληροφορίες υπάρχουν κι εδώ:
https://en.wikipedia.org/wiki/Secondary_education_in_France#Curriculum αλλά χωρίς αναφορά σε ώρες διδασκαλίας ανά εβδομάδα.

Όπως είναι γνωστό στις ΗΠΑ δεν υπάρχει ενιαίο πρόγραμμα σπουδών. Το κράτος καθορίζει κάποιες ελάχιστες προδιαγραφές του ωρολόγιου προγράμματος και από εκεί και μετά, οι πολιτείες, οι κομητείες, αλλά και οι επιτροπές που διοικούν κάθε σχολίο έχουν μεγάλα περιθώρια ευελιξίας.
Στα λεγόμενα Highschool που έχουν διάρκεια 6 ή 7 χρόνια ο βασικός υποχρεωτικός κορμός είναι ο παρακάτω:
The following minimum courses of study in mandatory subjects are required in nearly all U.S. high schools:

    Science (usually three years minimum, normally biology, chemistry and physics)
    Mathematics (usually four years minimum, normally including algebra, geometry, pre-calculus, statistics, and even calculus)
    English (usually four years minimum, including literature, humanities, composition, oral languages, etc.)
    Social sciences (usually three years minimum, including various history, government/economics courses)[43]
    Physical education (at least one year)
Ο υποχρεωτικός κορμός δεν σημαίνει οτι υπάρχει σε όλες τις τάξεις, απλά υπάρχει ένα ελάχιστο πλήθος ετών που πρέέπι να διδάσκονται. Ακολουθεί ενδεικτικά λίστα μαθημάτων επιλογής:
Common types of electives include:

    Computers (word processing, programming, graphic design)
    Athletics (cross country, football, baseball, basketball, track and field, swimming, tennis, gymnastics, water polo, soccer, softball, wrestling, cheerleading, volleyball, lacrosse, ice hockey, field hockey, crew, boxing, skiing/snowboarding, golf, mountain biking, marching band)
    Career and Technical Education (Agriculture/Agriscience, Business/Marketing, Family and Consumer Science, Health Occupations, and Technology Education, including Publishing (journalism/student newspaper, yearbook/annual, literary magazine))
    Performing Arts/Visual Arts, (choir, band, orchestra, drama, art, ceramics, photography, and dance)
    Foreign languages (Spanish and French are common; Chinese, Latin, Ancient Greek, German, Italian, Arabic, and Japanese are less common)[44]
    Junior Reserve Officers' Training Corps

Πηγή: http://en.wikipedia.org/wiki/Education_in_the_United_States


Συνεχίζεται....



Σελίδες: 1

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32288
  • Τελευταία: Dialeimma
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159609
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 418
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 3
Επισκέπτες: 404
Σύνολο: 407

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.073 δευτερόλεπτα. 29 ερωτήματα.