1
Πανελλήνιες / Θέματα Μαθηματικών 2019 - σχολιασμός
« στις: Ιούνιος 10, 2019, 07:23:27 μμ »
Δεν μπορώ να πω ότι ενθουσιάστηκα από τα θέματα... Τα συναισθήματά μου είναι ανάμικτα.
Το Α θέμα: πιστεύω από τα πιο δύσκολα που έχουν πέσει ποτέ. Οι δύο ορισμοί είναι από τους 3-4 όλου του βιβλίου με τις περισσότερες δυσκολίες στη διατύπωση και στην κατανόηση. Και έβαλαν και τους δύο φέτος!...
Επιπλέον το Σ-Λ με τη σταθερή, δεν κρατιέμαι... θα το πω κι ας πάω κόντρα στο βιβλίο... είναι ΛΑΘΟΣ ως ΘΕΜΑ!!! Στο βιβλίο είναι λίγο πιο "προσεκτικοί" στη διατύπωση, αλλά πάλι δημιουργούν παρανοήσεις. Πώς ρωτάς αν μία συνάρτηση είναι σταθερή (ή μονότονη κλπ) σε ένα σύνολο που ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΙΑΣΤΗΜΑ; Προφανώς δεν χρειάζεται κανένα αντιπαράδειγμα! Είναι "άκυρο" και μόνο που το ρωτάνε!!
Το Β θέμα: πιο απαιτητικό από τα αντίστοιχα, από τότε που άλλαξε το σύστημα. Οι μεγάλοι χαμένοι: οι "μέτριοι" μαθητές. Κάηκαν στη θεωρία, κάηκαν κι εδώ που περίμεναν απλώς μία γραφική παράσταση με κάτι παραπάνω για να τσιμπήσουν μερικούς βαθμούς ακόμα. Δεν το θεωρώ σωστό.
Σε συνδυασμό με όσα ακολούθησαν: βαριέσαι να βλέπεις εκθετικές και λογαριθμικές!
Το θετικό (μη γκρινιάζουμε μόνο): επιτέλους, λίγο Bolzano!
Το Γ θέμα: το μόνο νορμάλ θέμα! Επιτέλους μία με δύο κλάδους που να τη μελετούμε ως προς τη συνέχεια και τη παραγωγισιμότητά της! Εξετάζει πολλά σημεία της ύλης.
Το Δ θέμα:
Δ1 οκ.
Δ2 "όχι συνηθισμένης ευκολίας", αλλά όχι και φοβερά δύσκολο!
Δ3 "στάθηκε στο ύψος του"! Ωραίο!
Δ4 θεωρώ ότι δεν το σκέφτηκαν καλά στην επιτροπή. Απογοήτευση... Για να σου δίνουν την εφαπτομένη της f στην αρχή, λογικά θα πονηρευτείς και θα καταλάβεις ότι αυτή είναι η "προφανής κοινή εφαπτομένη" για την f στο 1, για την g στο 0. Μοναδικότητα: f'(x)>=-1>=g'(x), για κάθε x. Υπερβολή να πάρει κάποιος 8 μονάδες για αυτό........
Το Α θέμα: πιστεύω από τα πιο δύσκολα που έχουν πέσει ποτέ. Οι δύο ορισμοί είναι από τους 3-4 όλου του βιβλίου με τις περισσότερες δυσκολίες στη διατύπωση και στην κατανόηση. Και έβαλαν και τους δύο φέτος!...
Επιπλέον το Σ-Λ με τη σταθερή, δεν κρατιέμαι... θα το πω κι ας πάω κόντρα στο βιβλίο... είναι ΛΑΘΟΣ ως ΘΕΜΑ!!! Στο βιβλίο είναι λίγο πιο "προσεκτικοί" στη διατύπωση, αλλά πάλι δημιουργούν παρανοήσεις. Πώς ρωτάς αν μία συνάρτηση είναι σταθερή (ή μονότονη κλπ) σε ένα σύνολο που ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΙΑΣΤΗΜΑ; Προφανώς δεν χρειάζεται κανένα αντιπαράδειγμα! Είναι "άκυρο" και μόνο που το ρωτάνε!!
Το Β θέμα: πιο απαιτητικό από τα αντίστοιχα, από τότε που άλλαξε το σύστημα. Οι μεγάλοι χαμένοι: οι "μέτριοι" μαθητές. Κάηκαν στη θεωρία, κάηκαν κι εδώ που περίμεναν απλώς μία γραφική παράσταση με κάτι παραπάνω για να τσιμπήσουν μερικούς βαθμούς ακόμα. Δεν το θεωρώ σωστό.
Σε συνδυασμό με όσα ακολούθησαν: βαριέσαι να βλέπεις εκθετικές και λογαριθμικές!
Το θετικό (μη γκρινιάζουμε μόνο): επιτέλους, λίγο Bolzano!
Το Γ θέμα: το μόνο νορμάλ θέμα! Επιτέλους μία με δύο κλάδους που να τη μελετούμε ως προς τη συνέχεια και τη παραγωγισιμότητά της! Εξετάζει πολλά σημεία της ύλης.
Το Δ θέμα:
Δ1 οκ.
Δ2 "όχι συνηθισμένης ευκολίας", αλλά όχι και φοβερά δύσκολο!
Δ3 "στάθηκε στο ύψος του"! Ωραίο!
Δ4 θεωρώ ότι δεν το σκέφτηκαν καλά στην επιτροπή. Απογοήτευση... Για να σου δίνουν την εφαπτομένη της f στην αρχή, λογικά θα πονηρευτείς και θα καταλάβεις ότι αυτή είναι η "προφανής κοινή εφαπτομένη" για την f στο 1, για την g στο 0. Μοναδικότητα: f'(x)>=-1>=g'(x), για κάθε x. Υπερβολή να πάρει κάποιος 8 μονάδες για αυτό........