Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.

Θέματα - sophie

Σελίδες: 123
1
Νηπιαγωγείο / Καινοτόμα προγράμματα στο νηπ/γειο
« στις: Οκτώβριος 25, 2009, 11:07:36 πμ »
Υπάρχει κάποιος συνάδελφος νηπιαγωγός που να έχει αναλάβει καινοτόμο πρόγραμμα του ΥΠΕΠΘ (αγωγή υγείας, περιβαλλοντική κλπ)?
Σκέφτομαι φέτος να το "τολμήσω" και χρειάζομαι κάποιες διευκρινίσεις. :) Απλά "επείγει" λίγο το θέμα γιατί πρέπει να στείλω το έντυπο μέχρι 30 Οκτωβρίου... :-\

2
Συνάδελφοι, τα "φώτα" σας. :-\
Δύο ξεχωριστά νηπ/γεία (κλασσικό και ολοήμερο) που έχουν κοινή σχολική επιτροπή μπορούν να έχουν ξεχωριστό ταμείο? Δηλαδή αν υπάρχει το χ ποσό, μοιράζεται με κάποιο τρόπο και σε τι ποσοστό για το καθένα (είχα ακούσει για 60/40% ολοήμερο-κλασσικό). Θα ήθελα την σχετική νομοθεσία (εφόσον υπάρχει).
Τώρα, στην περίπτωση που δεν υπάρχει κάτι θεσμοθετημένο με νόμο, τι γίνεται όταν η άλλη προϊσταμένη έχει το "ταμείο" και έχει "άποψη" για το τι πρέπει να πάρει το ολοήμερο και τι όχι (κοινώς, πρέπει να παίρνουμε "άδεια-έγκριση" ή να δίνουμε αναφορά για το καθετί... :P)
Λεφτά υπάρχουν (π ο λ λ ά!!!!), το σχολείο είναι μπάχαλο (προφανώς γι' αυτό και υπάρχουν τα λεφτά  ;D) με πολλές ελλείψεις αλλά είμαστε σε μία κατάσταση σα να βάζουμε χέρι σε ξένο ταμείο... ::)

3
Θα ήθελα τη βοήθειά σας σε κάτι...
Υπηρέτησα (με άδεια ανατροφής) σε προβληματική περιοχή Β (επίδομα 40 ευρώ το μήνα). Τον πρώτο καιρό μισθοδοσίας μου, κι αφού αντιλήφθηκα ότι δε μου το έδιναν, είχα επικοινωνήσει τηλεφωνικά με τον υπεύθυνο και μου είχε πει ότι δεν το δικαιούμαι λόγω του ότι είμαι σε άδεια (μου είχε πει ότι τους είχε έρθει οδηγία από το υπουργείο οικονομικών... ???).
Επειδή συνάδελφος από άλλο γραφείο (επίσης σε άδεια ανατροφής) το έπαιρνε κανονικά, πήρα τηλέφωνο στο αρμόδιο τμήμα του ΥΠΕΠΘ να ζητήσω πληροφορίες και, τέλος πάντων να μάθω αν το δικαιούμαι ή όχι. Εκεί (άκουσον άκουσον!!!! :P) μου είχαν πει να τηλεφωνήσω (εγώ! :o) στο γενικό λογιστήριο του κράτους για να μάθω... ::)...
Επειδή είχε γίνει λάθος και με τα μόρια της αίτησης μετάθεσής μου πριν λίγο καιρό και δεν ήθελα να ξανακάνω φασαρία, το άφησα το θέμα, θεωρώντας ότι δεν μπορεί ο υπεύθυνος μισθοδοσίας του γραφείου να μου λέει ψέματα για μια οδηγία. Στη τελική δε θα τα έβαζε από την τσέπη του! :(
Τώρα διαβάζω εδώ : http://www.alfavita.gr/OdigosEkpaideytikou/od13_12_08_1324.php , ότι, με βάση το νόμο, το επίδομα έπρεπε να το παίρνω κανονικά. Μιλάμε για 13 μήνες μισθοδοσία από το εκεί γραφείο (από 9/2007 έως και 10/2008), δηλαδή ουκ ολίγα χρήματα! 8) Μπορώ να κάνω κάτι τώρα ή...ας πρόσεχα κι ας είχα βρει το νόμο τότε? :P (να σημειώσω ότι ο φάκελός μου δεν είναι πλέον εκεί αφού έφυγα με μετάθεση)

4
Ρωτάω τις παλιές", καλές, έμπειρες πλέον (από δημόσιο σχολείο  ::)) συναδέλφισσες: Πώς κάνεις δανειστική βιβλιοθήκη χωρίς βιβλία?
Πήγα και βρήκα στην τάξη 5-10 κι αυτά σχεδόν σκισμένα...Έχω απελπιστεί... :'(
Επίσης (σημαντικότατο για μένα), πώς κάνεις θεατρικό παιχνίδι, δραματοποίηση, κουκλοθέατρο χωρίς σταντ κουκλοθεάτρου και χωρίς γωνιά δραματοποίησης? Δεν υπάρχει  τ ί π ο τ α!!!!! Ούτε χώρος να φτιάξω μόνη μου μια τέτοια γωνιά, ούτε και "υλικό". Κι άντε πες φέρνω από το σπίτι μου κανένα παλιό ρούχο, κανένα μπιζού, κανένα καπέλο (πράγμα εξίσου δύσκολο γιατί ούτε αέρινα φορεματάκια φοράω, ούτε πέρλες έχω κι από καπέλα...κάτι τζόκεϋ υπάρχουν που...μάλλον δεν κάνουν για την περίσταση!!!!!! ;D ;D ;D)
Σοβαρά τώρα, ιδίως το θέμα με τα βιβλία μου' χει γίνει έμμονη ιδέα (και μην ακούσω για αγορά....δεν υπάρχει ούτε ευρώ...η σχολική επιτροπή απλά δεν υφίσταται!!!!!! >:( :P)
Περιμένω εναγωνίως προτάσεις! :-\

5
Ανακοίνωση για τα προγράμματα stage στα σχολεία και νηπιαγωγεία
       

Αθήνα  4/3/2008
Προς τους Συλλόγους Εκπ/κών Π.Ε.
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
για τα προγράμματα stage στα σχολεία και νηπιαγωγεία
Την ώρα που η κυβέρνηση προωθεί την ελαστική και ανασφάλιστη  εργασία στην εκπαίδευση, αυξάνοντας τον αριθμό των ωρομίσθιων εκπαιδευτικών τους οποίους διαθέτει, σε πολλές περιπτώσεις, ακόμη και στο πρωινό ωράριο, την ίδια στιγμή προωθεί, μέσω του προγράμματος stage, την πρόσληψη ανασφάλιστου βοηθητικού προσωπικού για τα ολοήμερα νηπιαγωγεία και δημοτικά σχολεία.
Είναι μια ακόμη απαράδεκτη ενέργεια που προσπαθεί να κάνει καθεστώς την ανασφάλιστη εργασία στα σχολεία, την ώρα που η νέα αντιασφαλιστική επίθεση στόχο έχει να αντιστοιχίσει την ευέλικτη εργασία με ένα άθλιο ασφαλιστικό σύστημα.
Ζητάμε:
•         Να σταματήσει η εφαρμογή κάθε τέτοιου προγράμματος (stage) στα σχολεία, στο πλαίσιο του αγώνα μας για κατάργηση κάθε μορφής ελαστικών εργασιακών σχέσεων στην εκπαίδευση και στην κοινωνία.
•         Να καλυφθούν όλα τα κενά των σχολείων, σε βοηθητικό προσωπικό, με μόνιμους εργαζόμενους.
Από τη ΔΟΕ

http://www.doe.gr/rarticle.php?id=744&lan=0

........... :o :o :o...Τι είναι ετούτο πάλι? Πρώτη φορά το ακούω!

ΥΓ. Αν κρίνουν οι διαχειριστές ότι πρέπει να ενταχθεί σε ένα ήδη υπάρχον θέμα...ελεύθερα! ;))

6
Σχολική ζώνη / Συνεργασία γονέων - εκπαιδευτικών
« στις: Φεβρουάριος 02, 2008, 02:32:04 μμ »
ΕΡΕΥΝΑ
Ελλειψη συνεργασίας γονέων- εκπαιδευτικών
Πιο συνεργάσιμοι είναι οι απόφοιτοι Λυκείου, λιγότερο οι πτυχιούχοι
 
Προβληματική, ήδη από την προσχολική ηλικία, είναι η συνεργασία γονέων και εκπαιδευτικών. Σύμφωνα με έρευνα του Τμήματος Επιστημών της Εκπαίδευσης στην Προσχολική Ηλικία του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης οι εκπαιδευτικοί σε ποσοστό 66,2% χαρακτηρίζουν πιο συνεργάσιμους τους γονείς που είναι απόφοιτοι Λυκείου και πιο δύσκολους τους πτυχιούχους πανεπιστημίων. Οι γονείς απόφοιτοι Δημοτικού περιορίζονται στο να συμμετέχουν στις σχολικές εκδηλώσεις.

Οι εκπαιδευτικοί επιδιώκουν συμμετοχή, ενημέρωση, ακόμη και ανταλλαγή πληροφοριών που αφορούν τα παιδιά για καλύτερη αποδοτικότητα μέσα στην τάξη, ενώ οι γονείς σε ποσοστό 71,9% συνδέουν τη συνεργασία κυρίως με την ενημέρωση για την πορεία της προόδου του παιδιού τους.

Στην έρευνα, για την οποία υπεύθυνη ήταν η επίκουρος καθηγήτρια κυρία Γαλήνη Ρεκαλίδου, συμμετείχαν 85 νηπιαγωγοί και 135 γονείς στους οποίους χορηγήθηκε ειδικά κατασκευασμένο ερωτηματολόγιο. Οπως προκύπτει από αυτήν, οι γονείς σε ποσοστό 70% θεωρούν πρωταρχικές αιτίες έλλειψης συνεργασίας την απουσία χρόνου και τους οικογενειακούς λόγους, ενώ ταυτόχρονα δεν κρίνουν απαραίτητο να συνεργασθούν.

Επίσης, το μεγαλύτερο ποσοστό μεταξύ των γονέων του δείγματος (52% στις αστικές περιοχές) συνεργάζεται με τον νηπιαγωγό του παιδιού τους σχεδόν αποκλειστικά και μόνον όταν προκύπτει συγκεκριμένος λόγος, ενώ μόνο το 24% των αγροτικών περιοχών και το 28% των αστικών συνεργάζεται πολύ συχνά. Οι εκπαιδευτικοί του δείγματος, τόσο στις αστικές όσο και στις αγροτικές περιοχές, είναι λιγότερο ικανοποιημένοι σε σύγκριση με τους γονείς όσον αφορά τις σχέσεις συνεργασίας τους και αποδίδουν την ευθύνη στους τελευταίους.

Στις αστικές περιοχές το ποσοστό των νηπιαγωγών που απάντησε ότι είναι ικανοποιημένο από τη συνεργασία του με τους γονείς είναι 39%, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για τους γονείς είναι 53%. Η μεγαλύτερη διαφορά παρατηρείται στις αγροτικές περιοχές, όπου μόνο το 11% των εκπαιδευτικών προσδιορίζει το επίπεδο σχέσεων συνεργασίας ικανοποιητικό, ενώ το ποσοστό των γονέων οι οποίοι δηλώνουν ικανοποιημένοι σε ό,τι αφορά τη συνεργασία τους με τον εκπαιδευτικό του παιδιού τους είναι 50%.

http://www.tovimadaily.gr//Article.aspx?d=20080202&nid=7362454&sn=&spid=


Επειδή είναι ένα θέμα που, από συζητήσεις που έχω κάνει με συναδέλφους κυρίως του δικού μου κλάδου, απασχολεί (και "φοβίζει") πολύ, θα ήθελα να ακούσω τη γνώμη σας...(RETA, είχες ανοίξει κάπου κάτι αντίστοιχο?...αν ναι, να το μεταφέρω)

7
Κλάδος ΠΕ60 Νηπιαγωγών / Θ' φάση αναπληρωτών ΠΕ60
« στις: Ιανουάριος 24, 2008, 07:25:19 μμ »
http://www.ypepth.gr/docs/proslhpseis_20080124_gia_website_080124.xls

Συγχαρητήρια στις-στους συναδέλφους! ;)
Πήραν 39 άτομα και ο πίνακας σταμάτησε στο 1390. Με το καλό και οι επόμενοι!

8
 ::) :-\......

Μήνυση εκπαιδευτικού κατά του υπουργείου παιδείας
για παράλειψη διορισμού 

 
Μήνυση έχει κατατεθεί κατά παντός υπευθύνου του Υπουργείου Παιδείας στις 3 /9/ 2007 από υποψήφια εκπαιδευτικό επειδή, παράνομα όπως αναφέρει, δεν διορίστηκε αν και ανήκε στην κατηγορία του 30%.
Η εκπαιδευτικός υποστηρίζει ότι έγινε καταστρατήγηση του Νόμου στη διαδικασία διορισμού εκπαιδευτικών έτους 2007/08 με αποτέλεσμα την παράλειψη του διορισμού της και εξηγεί στη μηνυτήρια αναφορά τους λόγους.
Η μηνύτρια δηλώνει ότι συμπλήρωσε στο μηχανογραφικό της δελτίο ΟΛΕΣ τις περιοχές Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Ωστόσο όταν ανακοινώθηκαν οι διορισμοί είδε με έκπληξη ότι δεν υπήρχε το όνομά της. Στην επίσκεψή της στο ΥΠΕΠΘ άκουσε από τον Γενικό Διευθυντή της Β/βάθμιας και Α/βάθμιας Εκπαίδευσης και υπεύθυνο διορισμών κ. Κ.Κ ότι δεν είχε προσληφθεί επειδή δεν έβαλε στο μηχανογραφικό της και ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ της Α/βάθμιας Εκπαίδευσης. Όταν του ανταπάντησε ότι δεν εξαντλήθηκαν όλες οι θέσεις της Β/βάθμιας από τους 30μηνίτες ο Κ.Κ απάντησε ότι «αιτία της παράλειψης ήταν το γεγονός ότι δεν δήλωσε Α/βάθμια εκπαίδευση παρά μόνο Β/΄βθμια αφού ΑΠΟΦΑΣΙΣΑΝ (το ΥΠΕΠΘ) να δώσουν και κάποιες θέσεις της Β/βάθμιας στην κατηγορία του ΑΣΕΠ»
Ωστόσο «σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 3255/2004 (άρθρο 6 παρ. 2) οι διορισμοί εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στις κενές οργανικές θέσεις πραγματοποιούνται σε ποσοστό 60% από το διαγωνισμό του ΑΣΕΠ και κατά τη σειρά βαθμολογίας και σε ποσοστό 40% από ενιαίο πίνακα αναπληρωτών, ο οποίος συντάσσεται για κάθε έτος και στον οποίο κατατάσσονται κατά σειρά που εξαρτάται από την πραγματική προϋπηρεσία προσωρινού αναπληρωτή ή ωρομισθίου εκπαιδευτικού σε δημόσια σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αρμοδιότητας του ΥΠΕΠΘ. Αν δεν υπάρχουν υποψήφιοι για διορισμό από τον πίνακα διοριστέων του ΑΣΕΠ οι κενές θέσεις πληρούνται, μέχρι να εξαντληθούν, με διορισμό υποψηφίων από τον ενιαίο πίνακα αναπληρωτών.
Σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ.4 του ίδιου άρθρου του ως άνω νόμου όσοι από τους αναπληρωτές του ενιαίου πίνακα συμπλήρωσαν κατά τις κείμενες διατάξεις την 30-6-2004 πραγματική προϋπηρεσία αναπληρωτή ή ωρομισθίου εκπαιδευτικού τουλάχιστον 30 μηνών διορίζονται, κατά προτεραιότητα έναντι των εγγεγραμμένων στον πίνακα της περίπτωσης ββ΄ της παρ.2 α, ήτοι του ενιαίου πίνακα αναπληρωτών, πέραν των οριζόμενων ποσοστών με τις διατάξεις της περιπτώσεως α΄ της παραγράφου 2 του άρθρου αυτού, ήτοι των ποσοστών 60% και 40% αντίστοιχα.
Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 9 παρ.7 του Ν.3391/2005 (ΦΕΚ 240/4-10-2005 τ.Α΄) ορίζεται ότι κατά την τοποθέτηση των διοριζομένων ως μόνιμων εκπαιδευτικών σε περιοχές ή Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και στα δυσπρόσιτα σχολεία προηγούνται οι εγγεγραμμένοι στον πίνακα αναπληρωτών, οι οποίοι την 30.6.2004 είχαν συμπληρώσει κατά τις κείμενες διατάξεις πραγματική υπηρεσία αναπληρωτή ή ωρομισθίου τουλάχιστον τριάντα (30) μηνών, έπονται οι εγγεγραμμένοι στον ενιαίο πίνακα αναπληρωτών και ακολουθούν οι διοριστέοι του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ.
Ενώ, λοιπόν, ο νόμος προβλέπει με σαφήνεια, ότι οι 30μηνίτες διορίζονται και τοποθετούνται ΚΑΤΑ ΠΡΩΤΟ ΛΟΓΟ και ΠΕΡΑΝ των άλλων κατηγοριών το ΥΠΕΠΘ καταστρατήγησε το νόμο και έξω από κάθε νομοθετική εξουσιοδότηση δεν διόρισε την μηνύτρια.
Η καθηγήτρια καταλήγει στην μηνυτήρια αναφορά της ως εξής : « ΕΠΕΙΔΗ υπήρχε σκοπούμενη ωφέλεια ετέρου τινος (άλλος τις κατέλαβε τη θέση που δικαιωματικά μου ανήκει, σύμφωνα με τον πίνακα των ονομάτων) και αντίστοιχα βλάβη μου υλική και ηθική… ΕΠΕΙΔΗ από τα παραπάνω καταδεικνύεται κατά τρόπο που δεν επιδέχεται αμφισβήτηση ότι παρατύπως παραλείφθηκα, αντικατασταθείσης της σειράς προτεραιότητας…ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ ΜΗΝΥΩ πάντα υπεύθυνο του Υπουργείου Παιδείας σχέσιν έχοντα με την παράλειψη του διορισμού μου, αιτούμενη την ποινική του δίωξη».
 

Η Μηνύτρια
Γ.Κ

Ο πληρεξούσιος Δικηγόρος
Ιωάννης Φωτίου
26ης Οκτωβρίου 14
Θεσσαλονίκη
2310522887

Πηγή : alfavita.gr

9
Νεοδιόριστοι / Νεοδιόριστοι και ΠΕΚ
« στις: Σεπτέμβριος 12, 2007, 08:40:27 μμ »
ΥΠΕΠΘ – ΤΜΗΜΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΚΑΙ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ: ΠΩΣ ΠΟΤΕ ΘΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΘΟΥΝ ΦΕΤΟΣ ΟΙ ΝΕΟΔΙΟΡΙΣΤΟΙ ΚΑΙ ΟΣΟΙ ΔΙΟΡΙΣΤΗΚΑΝ ΚΑΤΑ ΤΑ ΔΥΟ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΕΤΗ (ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ)

ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2007-2008

http://www.alfavita.gr/epikerotis/epik20070912a.php

10
Συνάδελφοι, θέλω να ρωτήσω κάτι γιατί...ΘΑ ΣΚΑΣΩ!!! (...συγνώμη για τα κεφαλαία... :-[)
Προκηρύχθηκαν δύο θέσεις για νηπιαγωγούς από το δήμο μου και στα απαραίτητα προσόντα, εκτός από το πτυχίο, είναι και (με βάση την προκήρυξη) "...γνώση χειρισμού Η/Υ στα αντικείμενα: α) επεξεργασίας κειμένων, β) υπολογιστικών φύλλων, γ) υπηρεσιών διαδικτύου "
Με λίγα λόγια ζητούν απαραιτήτως ECDL.
Έχει κάποιος-κάποια συναντήσει κάτι ανάλογο? Πριν 3 χρόνια, που είχα ξανακάνει αίτηση για νηπιαγωγείο δήμου, δεν το ζητούσαν. Είναι καινούριο "φρούτο" αυτό? Γιατί δε μιλάμε για διοικητική θέση... :-\

11
Από 19-22 Απριλίου ο εορτασμός της Παγκόσμιας Ημέρας

Για την αγάπη του παιδικού βιβλίου

Ο εορτασμός της Παγκόσμιας Ημέρας Παιδικού Βιβλίου (2 Απριλίου) είναι αφιερωμένος στην προστασία του περιβάλλοντος. Σύμφωνα με το Εθνικό Κέντρο Βιβλίου, οι ημερομηνίες των εορταστικών μεταφέρθηκαν το τετραήμερο 19-20-21-22 Απριλίου λόγω των διακοπών του Πάσχα.

Οι λιλιπούτειοι αναγνώστες θα έχουν έτσι την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε εκδηλώσεις που οργανώνονται σε συνεργασία με τον Δήμο Αθηναίων (στο Πολιτιστικό Κέντρο «Μελίνα», στο Θησείο).

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει εκδοτικές παρουσιάσεις, συναντήσεις με συγγραφείς και εικονογράφους βιβλίων για παιδιά, θεατρικά δρώμενα και ζωντανή μουσική, αναγνώσεις παραμυθιών, γνωριμία με περιβαλλοντικές οργανώσεις (WWF, Αρχέλων, Ελληνική Ορνιθολογική Εταιρεία, Ελληνική Εταιρεία Προστασίας της Φύσης).

**Συγκεκριμένα, την πρώτη ημέρα τα παιδιά θα παρακολουθήσουν:

**Διήγηση μιας οικολογικής ιστορίας συνδυασμένη με μαθήματα ζωγραφικής («Μια γλυκιά ιστορία», με τον εικονογράφο Νίκο Μαρουλάκη).

**Εκθεση «Ναοί στο σχήμα τ' ουρανού», με οδηγό τους στίχους του «Αξιον Εστί» του Οδυσσέα Ελύτη.

**Εκπαιδευτικά παιχνίδια για την αλλαγή του κλίματος από τη WWF Ελλάς και την εκδήλωση για την ανακύκλωση με αφορμή το βιβλίο του Κώστα Μάγου «Σκουπιδιστάν».

**Αφήγηση του παραμυθιού «Αηδόνι», σε συνδυασμό με θεατρικό παιχνίδι.

**Παρουσίαση του βιβλίου «Ο μάγος της φωτιάς» της Γιολάντας Τσιαμπόκαλου, με τη συμμετοχή παιδιών αλλά και της θεατρολόγου Εύης Σταθακοπούλου.

**Παιχνίδι με αφορμή το βιβλίο «Τα τέσσερα στοιχεία της φύσης - Φωτιά: Το δάσος της ξύλινης ξύστρας» του Κώστα Μάγου.

**Τη δεύτερη ημέρα (20/4) θα ακολουθήσουν οι εξής εκδηλώσεις:

**«Τρελοδαγκωνίτσες», αφήγηση παραμυθιών και παιχνίδια.

**Παιχνίδι έρευνας γύρω από τη φύση με τίτλο «Δραστηριότητες για να ανακαλύψω τη φύση».

**Παιχνίδια χώρου και παρατηρητικότητας από την ομάδα «Ανα-κα-τα».

**Εκδήλωση με αφορμή το βιβλίο «Τα τέσσερα στοιχεία της φύσης - Αέρας: Ψηλά στα σύννεφα» του Paul McCartney.

**Συνάντηση με τη συγγραφέα Στέλλα Βλαχοπούλου.

**Συνάντηση με τη συγγραφέα Αννα Χατζημανώλη και συζήτηση με αφορμή τα βιβλία της σχετικά με το περιβάλλον.

**Παρουσίαση του βιβλίου «Το μικρό λεύκωμα της φύσης» της Βάσως Ψαράκη.

**Αφήγηση παραμυθιών από τη Χριστίνα Φραγκεσκάκη.

**Την επόμενη ημέρα έπονται ακόμη:

**Αφήγηση του βιβλίου «Το μυστήριο της Ανομβρίδας» του Κώστα Χαραλά.

**Συνάντηση με τον συγγραφέα Κώστα Βασιλάκη με αφορμή την τριλογία του για τα πουλιά.

**Θεατρικό παιχνίδι με αφορμή το βιβλίο «Η κολοκυθιά και το ξωτικό» του Νικόλα Ανδρικόπουλου.

**Γνωριμία με ομορφιές της Ελλάδας μέσα από το βιβλίο «Ολη η Ελλάδα ένα ταξίδι» των Αγγελικής Μαστρομιχαλάκη και Μαίρης Βούκανου.

**Παρουσίαση του βιβλίου «Ο Πρασινοπασχαλιάς» της Χρύσας Δημουλίδου.

**Παρουσίαση του βιβλίου «Τα τέσσερα στοιχεία της φύσης - Νερό: Τα γενέθλια του Τριγωνοψαρούλη» του Βαγγέλη Ηλιόπουλου.

**Αφήγηση και θεατρικό παιχνίδι με αφορμή το βιβλίο «Οι περιπέτειες του πειρατή Μάνι Μάνι - Η βρεγμένη σανίδα» του Χρίστου Καλουντζόγλου.

**Κατασκευή φιγούρων για κουκλοθέατρο.

**Αφήγηση παραμυθιών με την Αγνή Στρουμπούλη.

**Την τελευταία ημέρα των εκδηλώσεων, το κοινό θα παρακολουθήσει:

**Δραματοποίηση της ιστορίας «Το φεγγάρι που δεν μπορούσε να κοιμηθεί» από την ομάδα «Το Χάρτινο Φεγγάρι - Θέατρο Κούκλας».

**Θεατρικό παιχνίδι με τίτλο «Τα ταξίδια του κότσυφα».

**Δρώμενο με τη συμμετοχή παιδιών: «Ο Τζιτζικο-Περικλής... Υπουργός Φύσης!».

**Θεατρικό παιχνίδι «Ψάξε να βρεις... τη ζωή στη θάλασσα».

**Επιτραπέζιο παιχνίδι «Ταξίδι στη ράχη μιας χελώνας» με οργανωτικό φορέα τον Σύλλογο για την Προστασία της Θαλάσσιας Χελώνας «Αρχέλων».

**Μουσικό εργαστήρι «Τραγουδώ, τραγουδώ μες στο δάσος... όταν ο λύκος δεν είναι εδώ!» από την ομάδα Κοκου-μουκλό.

**Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται στο Εθνικό Κέντρο Βιβλίου (τηλ.: 210-9200300, ηλ. κόμβος: www.ekebi.gr).


ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 14/04/2007

12
Πύλη για την ελληνική γλώσσα και τη γλωσσική εκπαίδευση


H «Πύλη για την ελληνική γλώσσα και τη γλωσσική εκπαίδευση» είναι διαδικτυακό περιβάλλον που σχεδιάστηκε για λογαριασμό του ΥΠΕΠΘ με προδιαγραφές εθνικής Πύλης για την ελληνική γλώσσα. Παρέχει μια σειρά ηλεκτρονικά εργαλεία (ηλεκτρονικά λεξικά, σώματα κειμένων) και πλούσιο υποστηρικτικό υλικό για τη μελέτη και τη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, καθώς και για κάθε μορφή άτυπης διδασκαλίας της ελληνικής στο εσωτερικό της χώρας και στο εξωτερικό.

Τα περιεχόμενά της υποστηρίζουν τους εξής βασικούς τομείς:
α. Νέα ελληνική γλώσσα (θεωρία και διδασκαλία)
β. Μεσαιωνική ελληνική γλώσσα
γ. Αρχαία ελληνική γλώσσα
δ. Ελληνική λογοτεχνία και λογοτεχνική μετάφραση

Παρέχεται ακόμη ενημέρωση σχετικά με τρέχουσες εξελίξεις και γεγονότα, όπως επιμορφώσεις, συνέδρια, ημερίδες, δημοσιεύσεις, που έχουν ως αντικείμενό τους ζητήματα σχετικά με την ελληνική γλώσσα, την ελληνική λογοτεχνία και τη διδασκαλία τους, αλλά και ζητήματα εκπαιδευτικής φύσης.

Η ηλεκτρονική δ/νση της Πύλης είναι η ακόλουθη: http://www.greek-language.gr/

ΥΓ. Πολύ καλό site (από μία πρώτη ματιά) για όποιον ενδιαφέρεται για το αντικείμενο (εκπαιδευτικούς γενικά και όχι μόνο φιλόλογους)... ;)

13
Διάφορα Εκπαιδευτικά θέματα / Θεατρική Παιδεία
« στις: Μάρτιος 19, 2007, 08:18:43 μμ »
ΗΜΕΡΑ ΘΕΑΤΡΟΥ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
28 Μαρτίου 2007
 

ΜΗΝΥΜΑ ΤΟΥ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
 

Αγαπητοί φίλοι και συνάδελφοι,
Τα τελευταία τρία χρόνια το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, σε συνεργασία με το Διεθνή Οργανισμό για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (IDEA), έχει καθιερώσει και γιορτάζει την 28η Μαρτίου (την επόμενη της Παγκόσμιας Ημέρας Θεάτρου) ως Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση.

Η φετινή Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση θεωρούμε πως πρέπει να είναι αφιερωμένη στο πάθος και την ακούραστη προσπάθεια όλων των εκπαιδευτικών και των μαθητών που μυούν και μυούνται στην Τέχνη του Θεάτρου, σε κάθε γωνιά της χώρα μας, μέσα και έξω από τη σχολική τάξη.

Η κοινή μας ανάγκη -εκπαιδευτικών και μαθητών- για πραγματική, δημιουργική, δημοκρατική, πολύπλευρη εκπαίδευση, που θα μας συνδέει μεταξύ μας και θα καλλιεργεί ταυτόχρονα το μυαλό και την ψυχή, μας οδηγούν στο θέατρο είτε ως μορφή Τέχνης είτε ως εργαλείο μάθησης.

Αυτή η ανάγκη μάς κάνει να επιμένουμε, σε πείσμα πολλές φορές κάθε άλλο παρά ευνοϊκών συνθηκών, σε σχολεία χωρίς ανάλογη υλικοτεχνική υποδομή, αισθανόμενοι πως η εκπαίδευσή μας στο Θέατρο είναι, δυστυχώς, κατά κύριο λόγο προσωπική μας υπόθεση. Χωρίς να παραιτούμαστε από τη διεκδίκηση να πάρει το θέατρο τη θέση που του αξίζει στην εκπαίδευση, παίρνουμε οι ίδιοι την επιμόρφωσή μας στα χέρια μας, επενδύουμε ενέργεια, χρόνο, χρήμα και, πάνω απ’ όλα, την αγάπη μας.

Η δράση μας, χωρίς πολλοί από μας να το συνειδητοποιούμε, συνιστά σοβαρή πολιτική επιλογή. Στην ταραγμένη εποχή μας, στην οποία οι περιπτώσεις παραβίασης των δικαιωμάτων του παιδιού αυξάνονται παγκοσμίως ανησυχητικά, εμείς δείχνουμε έμπρακτα το σεβασμό μας και εφαρμόζουμε το Άρθρο 13 της Σύμβασης για τα Δικαιώματα του Παιδιού, την οποία η χώρα μας έχει επικυρώσει, σύμφωνα με το οποίο «το παιδί έχει το δικαίωμα της ελευθερίας της έκφρασης, η οποία περιλαμβάνει την ελευθερία αναζήτησης, λήψης και διάδοσης πληροφοριών και ιδεών οποιουδήποτε είδους υπό μορφή προφορική, γραπτή, έντυπη ή καλλιτεχνική».

Σας καλούμε, λοιπόν, να γιορτάσουμε και φέτος την Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση με φαντασία και αγάπη, με όποιο τρόπο μπορεί και θεωρεί ο καθένας προσφορότερο. Ας αξιοποιήσουμε το μήνυμα της Διεθνούς Ημέρας Θεάτρου, του Διεθνούς Οργανισμού για το Θέατρο/Δράμα στην Εκπαίδευση, ας οργανώσουμε μικρά δρώμενα μέσα και έξω από τη σχολική τάξη, ας καλέσουμε ανθρώπους του Θεάτρου στα σχολεία κ.ά. Στην ιστοσελίδα μας www.Theatroedu.gr υπάρχουν παιχνίδια, ασκήσεις, σχέδια μαθημάτων που μπορούν να αξιοποιηθούν.
Και ας μοιραστούμε τις ιδέες μας, τον ενθουσιασμό και τη χαρά τη δική μας και των παιδιών στέλνοντας στο theatro@theatroedu.gr ιδέες, ανταποκρίσεις, ευχές, φωτογραφίες, μηνύματα για την ειδική ιστοσελίδα του Δικτύου.

Με φιλικούς χαιρετισμούς
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΔΙΚΤΥΟ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Μάρτιος 2007


ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΔΙΚΤΥΟ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Επιστημονική Ένωση
theatro@theatroedu.gr
www.TheatroEdu.gr
 
πηγή : http://www.alfavita.gr/anakoinoseis/anak20070319h.php

Νομίζω πολύ καλή προσπάθεια και αξίζει να υποστηριχθεί από όλη την εκπαιδευτική κοινότητα είτε στο δημόσιο είτε στον ιδιωτικό τομέα. Τα περισσότερα παιδιά ανταποκρίνονται με πολύ ενθουσιασμό σε τέτοιου είδους δραστηριότητες και είναι κάτι που αν το δουλέψει κάποιος σωστά και συστηματικά μπορεί να αποκομίσει σημαντικά οφέλη από εκπαιδευτική-παιδαγωγική άποψη. ;)

14
Νηπιαγωγείο / Νέο ΔΕΠΠΣ στο νηπιαγωγείο-προβληματισμοί
« στις: Φεβρουάριος 27, 2007, 09:26:45 πμ »
Νέο ΔΕΠΣ στο νηπιαγωγείο και πρωτοβουλίες συμβούλων: ΠΡΟΘΕΡΜΑΝΣΕΙΣ ΧΕΙΡΑΓΩΓΗΣΗΣ
 
Σε όλη τη χώρα, κατά εκπαιδευτικές περιφέρειες οι νηπιαγωγοί καλούνται από τους σχολικούς συμβούλους σε διαφόρων ειδών ενημερώσεις και εφαρμογές του νέου ΔΕΠΣ και του πλαισίου του νέου οδηγού για το νηπιαγωγείο.
Αν ακούσει κανείς τους σχολικούς συμβούλους (ή τους «πολλαπλασιαστές» που τους πλαισιώνουν μιας και η «αγωνία» για τις νέες θέσεις σχολικών συμβούλων προσχ. αγωγής…κορυφώνεται) περίπου ζούμε μια πολιτιστική επανάσταση στο χώρο της προσχολικής αγωγής.
Δηλαδή θέλουν να μας πείσουν πως σε μια ζοφερή περίοδο ανατροπών κοινωνικών, εργασιακών, δημοκρατικών και μορφωτικών-εκπαιδευτικών κατακτήσεων, (εντός και εκτός εκπαίδευσης, στη χώρα μας και σε ολόκληρο τον κόσμο) το νηπιαγωγείο αποτελεί περίπου ένα… φωτεινό φάρο εξαίρεσης.
Ή μήπως επιχειρείται το εντελώς αντίθετο; Μήπως τελικά η επερχόμενη αλλαγή στην προσχολική αγωγή είναι τελικά συμβατή με τις ανατροπές αυτές; Και αυτό ανεξάρτητα από τις παιδαγωγικές προθέσεις και τις υπαρκτές εκπαιδευτικές ανησυχίες των συναδέλφων;
Μήπως αποτελεί τελικά ένα κομμάτι από το νήμα της γενικότερης διαστρέβλωσης πραγμάτων και νοημάτων όπου μια τεράστια οπισθοδρόμηση εμφανίζεται ως μεταρρύθμιση (όπως στο χώρο της Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης);
Ή πάλι όπου η διόγκωση και το «κατέβασμα» της ύλης στις μικρότερες τάξεις (που ήδη «τρελαίνει» γονείς), η εντατικοποίηση των σπουδών και η διδασκαλία του…μικρόκοσμου στη φυσική του δημοτικού, παρουσιάζονται ως υλοποίηση μιας γνωστικής επανάστασης και ως θρίαμβος της «ομαδοσυνεργατικής» μεθόδου και της βιωματικής μάθησης;
Τελικά πάμε μπροστά ή πίσω;

Ο νέος οδηγός για το νηπιαγωγείο δεν θα εφαρμοστεί σε συνθήκες…κενού αέρος. Τόσο μέσα όσο και έξω από την εκπαίδευση. Τόσο πριν όσο και μετά την προσχολική αγωγή.
Από την αρχή εξάλλου της έκδοσης ο οδηγός φροντίζει να προσαρμόσει το ρόλο μας στους «νέους φορείς κοινωνικοποίησης» και τα «νέα ευέλικτα εργασιακά σχήματα» (σελίδα 20) στα οποία πρέπει από τώρα να προετοιμάζουμε μαθησιακά τα νήπια και τα προνήπια και στην «δια βίου μάθηση»-σελίδα 24 (διάβαζε δια βίου απασχολησιμότητα, και ανασφάλεια).
Ποια είναι αυτά τα περίφημα «νέα ευέλικτα εργασιακά σχήματα» όλοι μας γνωρίζουμε (δυστυχώς) πια.
Μπορούσε άραγε να γίνει διαφορετικά;
Κατηγορηματικά όχι!
Γιατί είτε με «πλαίσιο προγράμματος» είτε με «αναλυτικό πρόγραμμα» (όπως υποτίθεται είχαμε μέχρι σήμερα) η αθλιότητα της προσχολικής αγωγής, η ανεπάρκεια των νηπιαγωγείων και τα τεράστια λειτουργικά, μορφωτικά και κοινωνικά προβλήματα που ταλαιπωρούν την προσχολική αγωγή (όπως και όλη την εκπαίδευση) δεν θα πάψουν (όπως δεν έπαψαν) να υφίστανται.
Θα προσθέταμε μάλιστα πως την πιο «ισοπεδωτική» (σύμφωνα με τους εμπνευστές του οδηγού) κριτική την ασκούν σήμερα συναδέλφισσες και συνάδελφοι που ασκούσαν κριτική και στο προηγούμενο «αναλυτικό», στον ψευδοεπιστημονισμό του, στον «διδασκαλισμό» του και πάει λέγοντας. Συνάδελφοι και συναδέλφισσες που μέσα σε φοβερά αντίξοες συνθήκες δίνουν τη μάχη τους για να λειτουργούν τα νηπιαγωγεία της δημόσιας εκπαίδευσης.
Σαφώς και η τοποθέτηση απέναντι στο νέο ΔΕΠΣ και τον οδηγό του νηπιαγωγού δεν γίνεται από την οπτική της υπεράσπισης του «χθες» και της κατάστασης που βιώναμε μέχρι σήμερα στα νηπιαγωγεία.
Η υπόθεση της εκπαίδευσης δεν είναι υπόθεση αναλυτικών προγραμμάτων, πλαισίου προγράμματος ή ενιαίας συγκεντρωτικής (για να πάμε πιο πίσω) όπως θέλουν να μας κάνουν να πιστεύουμε.
Συνδέεται με ριζικές και ευρύτερες διαδικασίες (σε μεγάλο βαθμό εξωεκπαιδευτικές).
Και εδώ βρίσκεται η…ποιοτική προς το χθες,αν και επικαλείται το «αύριο», συνενοχή του νέου οδηγού:
H θεοποίηση του μεθοδολογικού πλαισίου υπόσχεται έναν…σούπερ νηπιαγωγό (για την κατάσταση των νηπιαγωγείων ούτε λόγος) που «υποσκελίζοντας όλα τα πιθανά εμπόδια» -σελίδα 31- (τα κοινωνικά; τα εκπαιδευτικά; τα προσωπικά;) θα πραγματοποιήσει έναν επιστημονικό άθλο και θα ανοίξει τους κρουνούς της μόρφωσης και της γνώσης στους αυριανούς μαθητές, μεθαυριανούς πολίτες.
Μα είμαστε με τα καλά μας;
Θα μπορούσε κάποιος-χάριν αστεϊσμού-να αναρωτηθεί πχ πόσα νηπιαγωγεία διαθέτουν αυλή για να εκτελεστούν οι μετρήσεις μεγεθών που προτρέπει να κάνουμε ο οδηγός και η ελληνική πραγματικότητα στην προσχολική αγωγή πόση σχέση έχει με το «φαντάσου»-σελίδα 24- που περιγράφει ο οδηγός πολύ ποιητικά (παρά μόνον…φανταστική).
Η υπόθεση όμως είναι πολύ πιο σοβαρή για να αντιμετωπιστεί μόνο με αστεϊσμούς.

Θα μπορούσαν να τεθούν πολύ συγκεκριμένα ερωτήματα
Τα ατομικά «πορτφόλια» δηλαδή οι ατομικοί φάκελοι που θα αποτελέσουν το πιο πρόσφορο υλικό της καταγραφής της δουλειάς του νηπιαγωγού και της εξέλιξης των νηπίων, που να τα εντάξουμε;
Είναι άσχετοι με τους ατομικούς φακέλους που ζητάει το Εθνικό Συμβούλιο για την παιδεία (ΕΣΥΠ) να έχουν οι μαθητές και να τους ακολουθούν από το νηπιαγωγείο μέχρι την Τρίτη Λυκείου;
Ως που θα φθάσει αυτή η «καταγραφή» και που θα ενταχθεί;
Οι ενημερώσεις των σχολικών συμβούλων (τουλάχιστο της πλειονότητας) μόνο ρίγη ανησυχίας έχουν προκαλέσει.
Από την άλλη κατευναστικά δηλώνεται πως η αξιολόγηση δεν θα αφορά τα νήπια αλλά το δικό μας έργο. Αυτό τώρα είναι για να μην ανησυχούμε;
Αλλά και αυτά που προτείνει ο οδηγός δεν…οδηγούν σε έναν «μη αξιολογητικό» λόγο όπως τουλάχιστο υπονοεί το θεωρητικό υπόβαθρο (των κατά τα άλλα αξιολογότατων και σύγχρονων) θεωριών ψυχολογίας που επικαλείται ο οδηγός.
Το υπόδειγμα φύλλου καταγραφής είναι αντιγραφή υποδείγματος φύλλου καταγραφής από πιλοτικό πρόγραμμα ενισχυτικής διδασκαλίας άλλων βαθμίδων της εκπαίδευσης (αν είναι δυνατόν!). Κατά τα άλλα το νηπιαγωγείο δεν σχολειοποιείται.
Αλλά και οι κρίσεις για την πρόοδο των νηπίων στο σχέδιο ή τη γλώσσα –κεφ.8, σελίδες 104-05-βρίθουν από τέτοιο λόγο. Πως θα μπορούσε να γίνει διαφορετικά και ο «λόγος» να είναι μόνο ανατροφοδοτικός και υποστηρικτικός εξ` άλλου, μέσα σε μια κοινωνική κατάσταση που ευνοεί και προωθεί τον πιο έντονο κανιβαλισμό;
Είναι άσχετο κάτι τέτοιο με τις διαδικασίες «αυτοαξιολόγησης» και «ετεροαξιλόγησης»(πως κρίνεις τον συμμαθητή σου) που προτείνουν τα νέα σχολικά βιβλία του δημοτικού στους…λιλιπούτειους αξιολογητές της…πρώτης τάξης του δημοτικού;
Μα οι νηπιαγωγοί «δεν είναι έτοιμοι» για το νέο ΔΕΠΣ και το ζήτημα της «παρεξήγησης» του νέου πνεύματος από τους συνηθισμένους στο «δασκαλοκεντικό» πρότυπο νηπιαγωγούς είναι που επιτάσσει επανεκπαίδευση και ενημερώσεις των νηπιαγωγών ακόμα και εκτός εργασιακού ωραρίου μας λένε οι σχολικοί σύμβουλοι.
Αλήθεια στις σχολές ποιων «παιδοκεντρικών» συστημάτων σπούδασαν οι νηπιαγωγοί που «παρεξηγούν» το καινοτόμο πνεύμα του νέου οδηγού;
Τα αναλυτικά προγράμματα ποιων υπουργείων εφάρμοσαν (να θυμηθούμε τα αμαρτωλά «βιβλιοτετράδια» που αποσύρθηκαν, την πρώτη προσπάθεια σχολειοποίησης του νηπιαγωγείου πριν μερικά χρόνια);
Κάποιων άλλων;
Τα άθλια κτίρια, το επιβαρημένο από το ολοήμερο πρόγραμμα νηπιαγωγείο, τα τμήματα των 25 και βάλε νηπίων με την ευθύνη ποιου «ομαδοσυνεργατικού» προγράμματος λειτουργούν;
Και τα σπουδαιότερο:
Τι θα σημαίνει σε συνθήκες πραγματικής διοικητικής αξιολόγησης (όπως αυτή που ετοιμάζουν και τα δύο κόμματα της αστικής τάξης ψήφισαν από κοινού) η εφαρμογή του νέου οδηγού σπουδών; Ήδη οι εκπαιδευτικές περιφέρειες αρμοδιότητας των νέων σχολικών συμβούλων έχουν διαιρεθεί και αυξηθεί και οι φορείς του «νέου πνεύματος» περιμένουν να εξασκήσουν πάνω στον κλάδο την…βαθιά υποτίμησή τους….
Τι επιπτώσεις θα έχει ο ψευδοεπιστημονικός ολοκληρωτισμός που προβάλλεται σε συνθήκες ανταγωνισμού των σχολικών μονάδων (που ήδη γίνεται με τα διάφορα νηπιαγωγεία να διαγκωνίζονται για την συμμετοχή σε ποικίλα πακέτα προγραμμάτων);
Τι σημαίνει η εμπλοκή γονέων στο πρόγραμμα δουλειάς του νηπιαγωγείου μέσα σε μια κατάσταση όπου ο ελεύθερος χρόνος που διαθέτουν οι γονείς γίνεται όλο και πιο δυσεύρετος;
Μήπως είναι μια προθέρμανση για την γενικότερη εμπλοκή όσων γονέων «μπορούν» στο διάβασμα των παιδιών τους όπως στην πραγματικότητα επιτάσσουν (χωρίς να το ομολογούν υποκριτικότατα) τα νέα σχολικά βιβλία;
Μήπως είναι μια προθέρμανση για τα ίδια τα παιδιά στο να συνηθίσουν ότι κάποιοι θα τα «καταφέρνουν καλύτερα» και μάλιστα κάτω από την επιγραφή της δήθεν «ομαδοσυνεργατικής» προσπάθειας; Ο κίνδυνος να «δουλεύουν» οι νηπιαγωγοί μόνο με τα πιο «καλά» νήπια είναι υπαρκτός. Και δεν γίνεται μόνο από «παρεξήγηση» προθέσεων του νέου ΔΕΠΣ. Φυσικά όποιος εκφράζει παρόμοιες ενστάσεις είναι «δασκαλοκεντρικός» και διαπράττει έγκλημα καθοσιώσεως!
Μήπως διαμορφώνεται ήδη η υλική βάση για να μπορεί η δουλειά του/ της νηπιαγωγού που δύσκολα ποσοτικοποιείται να μπορεί να κρίνεται και να «αξιολογείται»;
Η σχολειοποίηση του νηπιαγωγείου, η δαιμονοποίηση του \της νηπιαγωγού και η παντελής κατάργηση του νηπιαγωγείου ως κήπου (όπου το κομμάτι της ευχαρίστησης υπερτερούσε μέχρι τώρα –και ορθά-του κομματιού των επιδόσεων) δεν καταγράφεται μόνο ως πιθανότητα…

Πως απαιτείται να αντιδράσουν οι εκπαιδευτικοί νηπιαγωγοί;
Πρώτα-πρώτα, χρειάζεται να αποφύγουμε το δίλημμα αν είμαστε με το νέο πλαίσιο προγράμματος ή με το «παλιό» αναλυτικό.
Ούτε με το ένα ούτε με το άλλο.
Είμαστε με ένα νηπιαγωγείο και έναν νηπιαγωγό, μια προσχολική αγωγή, μια παιδεία γενικότερα που θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες της εργαζόμενης πλειοψηφίας.
Είμαστε σαφώς με έναν τύπο εκπαιδευτικού, ουσιαστικά με ένα άλλον νέον τύπο ανθρώπου στη φυσιογνωμία του οποίου (μορφωτική, συναισθηματική, κοινωνική και γνωστική) θέλουμε να συμβάλλουμε και αγωνιζόμαστε. Με μία μόνο διαφορά…
Αυτός ο άλλος τύπος παιδείας, ανθρώπου και μόρφωσης όχι μόνον δεν κατοικοεδρεύει στη σημερινή κοινωνία αλλά και τα μέτρα, οι τρόποι, οι μέθοδοι που καλούμαστε σήμερα να εφαρμόσουμε (όσο και αν έχουν γενικά μια προοδευτική παιδαγωγική αναφορά) οδηγούν (όπως ο…οδηγός) στο εντελώς αντίθετο αποτέλεσμα. Τελικά σε μια εκπαίδευση πιο ταξική και σε ένα \μία νηπιαγωγό πιο χειραγωγημένο από τις κυρίαρχες πολιτικές στην εκπαίδευση.
- Χρειάζεται να υπερασπίσουμε το χώρο της προσχολικής αγωγής ως «κήπο» όπου η ευχαρίστηση και η ικανοποίηση και η αυτοέκφραση θα υπερτερούν των επιδόσεων και των καταγραφών.
- Χρειάζεται να υπερασπίσουμε την προσχολική αγωγή της δημόσιας εκπαίδευσης από τις προσπάθειες να λειτουργήσει με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια (εμπλοκή δήμων, ή ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων που ήδη ζητούν κομμάτι της υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής απασχολώντας νηπιαγωγούς του δημοσίου, οικονομικό άρμεγμα των γονέων, ιδιαίτερα στα ολοήμερα κλπ).
- Απαιτείται άμεσα να ακυρωθούν όλες οι προθερμάνσεις εφαρμογής πρακτικών χειραγώγησης του κλάδου:
- Όλες οι ενημερώσεις των σχολικών συμβούλων για τα θέματα του νέου οδηγού και του νέου ΔΕΠΣ να γίνονται σε ώρες εργασιακού-διδακτικού ωραρίου.
- Να ακυρωθούν οι απόπειρες εφαρμογής του νέου ΔΕΠΣ με ανάλογο προσανατολισμό. Σε κάποιες εκπαιδευτικές περιφέρειες της χώρας οι σχολικοί σύμβουλοι επιχειρούν να επιβάλλουν υποχρεωτική παρουσία γονέων στο καθημερινό πρόγραμμα, κοινά υποχρεωτικά προγράμματα με την πρώτη δημοτικού (Κιλκίς) ενώ δεν λείπουν και οι παρουσιάσεις εφαρμογών τα…απογεύματα.
- Να οργανωθούν συζητήσεις (με ευθύνη των ΔΣ των συλλόγων) των νηπιαγωγών με αφορμή τις απόπειρες αυτές.
- Να οργανωθούν ενημερώσεις και συζητήσεις με τους γονείς στα πλαίσια των εργασιακών συλλόγων ώστε οι νηπιαγωγοί να μπορούν να εκφράσουν ελεύθερα τις απόψεις και τους προβληματισμούς τους για τις επιβαλλόμενες αλλαγές (όπως δεν μπορεί να γίνει κατά σχολική μονάδα καθώς οι σύλλογοι διδασκόντων επιφορτίζονται το καθήκον της εφαρμογής αυτού του πλαισίου).

Φλεβάρης 2006
 
Δημήτρης Μάνος
-νηπιαγωγός
–σύλλογος πρωτοβάθμιας Θεσσαλονίκης Αριστοτέλης
-μέλος των «ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΩΝ ΚΙΝΗΣΕΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ»


Σελίδες: 123

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32292
  • Τελευταία: johntsoum
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159768
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 336
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 0
Επισκέπτες: 366
Σύνολο: 366

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.094 δευτερόλεπτα. 28 ερωτήματα.