Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.

Θέματα - annna

Σελίδες: 1
1
Το συνεργατικό έργο δυο ελληνικών νηπιαγωγείων (Θεσσαλονίκης και Πειραιά) επιλέχθηκε από το Συμβούλιο της Ευρώπης ανάμεσα στους φιναλίστ για το Διαγωνισμό "Democracy and Human Rights at School".

Θα χαρούμε πολύ να μας υποστηρίξετε ψηφίζοντας το κόμικ μας!

Η ηλεκτρονική διεύθυνση για την ψηφοφορία είναι

http://pjp-eu.coe.int/en/web/charter-edc-hre-pilot-projects/comics-competition

Ο κωδικός μας είναι #130

Σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων!

2
ΘΕΜΑ: Δημόσια Διαβούλευση σχετικά με την «Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου: διαδικασίες αυτοαξιολόγησης στη σχολική μονάδα»

   Το Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων θέτει σε δημόσια διαβούλευση από σήμερα, 17 Ιουνίου μέχρι και τις 27 Ιουνίου 2010, την πρόταση για τις διαδικασίες που αφορούν στην αυτοαξιολόγηση στη σχολική μονάδα.

   Τη διαβούλευση μπορείτε να τη βρείτε στην ιστοσελίδα:
   http://www.opengov.gr/ypepth/?p=239

Παρακαλούμε να ενημερωθούν ενυπόγραφα οι εκπαιδευτικοί των σχολικών μονάδων της αρμοδιότητας σας.


Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα σχόλια..


3
ΤΟ ΠΛΗΡΕΣ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΣΥΝΕΝΤEΥΞΗΣ ΤΟΥ ΓΓ ΤΗΣ EDUCATION INTERNATIONAL
κ. Fred Van Leeuwen
(η συνέντευξη δόθηκε στις 19-5-2010 από τις ομοσπονδίες ΟΛΜΕ και ΔΟΕ)
Η Εκπαιδευτική Διεθνής είναι μία Παγκόσμια Ένωση που εκπροσωπεί όλες τις εκπαιδευτικές ενώσεις στην υφήλιο, δηλαδή το 95% όλων των εκπαιδευτικών οργανώσεων. Είναι η φωνή των εκπαιδευτικών στη διεθνή κοινότητα. Όταν οι διεθνείς οργανισμοί συζητούν  για εκπαιδευτικά ζητήματα υποτίθεται ότι πρέπει να υπάρχει διαβούλευση με την Εκπαιδευτική Διεθνή.
Ο σκοπός της επίσκεψής μου στην Ελλάδα σήμερα είναι η υποστήριξη των συνδικαλιστικών οργανώσεων- μελών μας στη χώρα σας όπως και η έκφραση επιδοκιμασίας της απόφασής σας για γενική απεργία αύριο. Εκφράζουμε επίσης την ανησυχία των οργανώσεων – μελών μας για τα μέτρα που λαμβάνουν οι αρχές στην χώρα σας.
Θα ήθελα να διατυπώσω κάποιες επισημάνσεις σχετικά με κάποια μέτρα και ειδικότερα τη διαδικασία που ακολουθήθηκε και οδήγησε στη λήψη αυτών των μέτρων. Επίσης, ανησυχούμε για την έλλειψη διαπραγμάτευσης μεταξύ του Υπουργείου Παιδείας και των εκπροσώπων των εκπαιδευτικών συνδικαλιστικών οργανώσεων. Τα μέτρα λιτότητας που λαμβάνονται  και που αναμένεται να ληφθούν είναι τόσο αυστηρά  ώστε να θεωρείται απίστευτο ότι δεν υπήρξε διαπραγμάτευση με τις εκπαιδευτικές συνδικαλιστικές ενώσεις.
Ένα πολύ ανησυχητικό παράδειγμα είναι η πρόσφατη υιοθέτηση το νόμου για την «αναβάθμιση του ρόλου του εκπαιδευτικού – καθιέρωση κανόνων αξιολόγησης και αξιοκρατίας στην εκπαίδευση…» Η ανάπτυξη και η συζήτησή του στο κοινοβούλιο χωρίς τη σοβαρή συμμετοχή των εκπαιδευτικών συνδικαλιστικών οργανώσεων δεν αποτελεί μία ιδιαίτερα διπλωματική τακτική, αντίθετα είναι καταγέλαστη. Πιστεύουμε ότι η  Υπουργός Παιδείας έχει εισέλθει σε αδιέξοδο. Επομένως, η κύρια ανησυχία μας είναι η έλλειψη διαπραγμάτευσης.   
Θα ήθελα να εκφράσω την ανησυχία μας για τις εξελίξεις στους διεθνείς οργανισμούς σχετικά με αυτή τη στάση των ελληνικών αρχών.  Ως προς τα ίδια τα μέτρα, θα ήθελα να κάνω μία γενική επισήμανση: όλες οι περικοπές που σχεδιάζονται  για να εφαρμοστούν  θα επηρεάσουν τελικά την ποιότητα της εκπαίδευσης στην Ελλάδα και θα καθυστερήσουν τη διαδικασία ανάκαμψης. Η επένδυση  στην εκπαίδευση αποτελεί όντως το κλειδί για την ανάκαμψη και οι περικοπές σημαίνουν καθυστέρηση στην εξέλιξη των νέων αυτής της χώρας. Στην Εκπαιδευτική Διεθνή (ΕΙ) έχουμε υπολογίσει ότι  κάθε ευρώ που επενδύεται στην εκπαίδευση επιστρέφει με τόκο 12%. Αυτά τα μεγέθη υποστηρίζονται από φημισμένους οικονομολόγους.  Είναι αναμφισβήτητα αδιανόητες οι περικοπές στην εκπαίδευση, όπως και η παραγνώριση των πλεονεκτημάτων που επιφέρει η εκπαίδευση στα άτομα και στην κοινωνία επίσης.
Οι οποιεσδήποτε περικοπές στην εκπαίδευση, είτε στους μισθούς είτε στην αναλογία μαθητών–εκπαιδευτικών είτε στις σχολικές εγκαταστάσεις, θα επηρεάσουν αρνητικά την οικονομία. Η Ελλάδα θα βυθιστεί περισσότερο στο βάλτο στον οποίο βρίσκεται τώρα. Αυτό δεν αποτελεί ισχυρισμό μόνο των εκπαιδευτικών συνδικαλιστικών οργανώσεων της Εκπαιδευτικής Διεθνούς. Ο κ. Strauss–Kahn, επικεφαλής του ΔΝΤ, έχει επανειλλημένα αναφέρει ότι η επένδυση στην υγεία και στην εκπαίδευση αποτελεί το κλειδί για την ανάκαμψη.   Αλλά προφανώς το ΔΝΤ σε συνεργασία με την ΕΕ χρησιμοποιεί την παλιά στρατηγική που χρησιμοποίησαν σε άλλες περιοχές και πραγματικά κατέστρεψαν τις βάσεις για την παραγωγικότητα και την ανάπτυξη.  Η απόδειξη  βρίσκεται εδώ. Επομένως, εκφράζουμε την αντίθεσή μας στα μέτρα λιτότητας που επιβλήθηκαν στην εκπαίδευση.
Μία άλλη ανησυχία μας σχετίζεται με ένα έγγραφο το οποίο έχει εκδώσει το ΔΝΤ σε σχέση με την Ελλάδα και περιλαμβάνει όλους τους όρους που συνδέονται με το πακέτο οικονομικής στήριξης της Ελλάδας και  υπάρχουν μερικά ανησυχητικά στοιχεία σε αυτό.  Ένα από αυτά είναι ότι το ΔΝΤ  θα ήθελε η κυβέρνησή σας να ανοίξει την αγορά της εκπαίδευσης. Η άποψή μας είναι ότι δεν υπάρχει αγορά της εκπαίδευσης. Στο έγγραφο αυτό το ΔΝΤ εκφράζει την προσδοκία ότι οι δημόσιες αρχές στην Ελλάδα θα ανοίξουν  την αγορά της εκπαίδευσης έως το τέλος αυτής της χρονιάς. Με άλλα λόγια, ο ιδιωτικός τομέας θα έχει τη δυνατότητα  συμμετοχής στην πώληση εκπαιδευτικών υπηρεσιών.  Αυτό το ονομάζουμε εμπορευματοποίηση της εκπαίδευσης. Δεν θα εκπλαγείτε με τη δήλωσή μου ότι στην ΕΙ το θεωρούμε μία πολύ κακή ιδέα. Θα μειώσει την προσβασιμότητα στην εκπαίδευση και δε θα βελτιώσει την ποιότητά της. Ακόμη, αντιμαχόμαστε αυτή την εξέλιξη στο επίπεδο του Παγκόσμιου  Οργανισμού Εμπορίου, όπου μερικά χρόνια πριν υιοθετήθηκε μία συνθήκη  η οποία δίνει τη δυνατότητα στις χώρες να ανοίξουν τις αγορές εκπαίδευσής τους.  Έως τώρα, η εμπειρία μας είναι ότι στις χώρες όπου έχει συμβεί αυτό περιορίζεται η δυνατότητα  του κάθε μαθητή  να διασφαλίσει  μία αξιοπρεπή εκπαίδευση. Πιστεύουμε και συνιστούμε στις οργανώσεις-μέλη μας στην Ελλάδα να καταβάλουν κάθε δυνατή προσπάθεια προκειμένου να αποφευχθεί αυτό. Η Ελλάδα δεν είναι η μόνη χώρα  όπου αυτή η συζήτηση έχει αρχίσει  και φυσικά υπάρχει πάντα ο κίνδυνος, εφόσον ανοίξει η αγορά σε αυτή τη χώρα, άλλες χώρες να ακολουθήσουν, με πολύ άσχημες συνέπειες για την κοινωνική διάσταση στην Ευρώπη.
Είμαι σίγουρος ότι πολλοί από εσάς έχουν κατανοήσει τις προηγούμενες εβδομάδες και τους προηγούμενους μήνες τη σημασία της κοινωνικής διάστασης  σήμερα στην Ευρώπη,  όπου οι άνθρωποι προφανώς θα πρέπει να πληρώσουν τους λογαριασμούς για την καταστροφή που προκλήθηκε από τους αποτυχημένους πολιτικούς και τους άπληστους τραπεζίτες. Παρ’ όλα αυτά, πιστεύω ότι στην Ευρώπη πρέπει να κινητοποιήσουμε όλες τις δυνάμεις, ώστε να διασφαλίσουμε ότι η κοινωνική διάσταση δεν πρόκειται να εξαφανιστεί σταδιακά.
Θα ήθελα να κάνω μερικές άλλες επισημάνσεις, όπως μία για τις χρηματοοικονομικές αγορές. Το μεγάλο λάθος για τις κυβερνήσεις είναι ότι προσπαθούν να ικανοποιήσουν       τις αγορές αυτές, ώστε να κάνουν ό, τι αυτές θέλουν. Δεν έχουμε πλέον μία χρηματοοικονομική αγορά που να εξυπηρετεί την πραγματική οικονομία. Έχουμε ένα γιγάντιο παγκόσμιο καζίνο που κερδοσκοπεί. Ακόμη και ολόκληρη η Ευρωζώνη δεν μπορεί να το ικανοποιήσει, και όπως γνωρίζετε, όταν παίζει κανείς με αντίπαλο το καζίνο, τις περισσότερες φορές χάνει.
Ας συγκρίνουμε αυτό που έχε συμβεί στην Ελλάδα με αυτό που συνέβη στην Αργεντινή δέκα χρόνια πριν.  Η Αργεντινή απέρριψε τη βοήθεια του ΔΝΤ και ζήτησε από τις χρηματοοικονομικές αγορές να μοιραστούν το βάρος. Χώρες όπως η Αργεντινή  και η Βραζιλία, που ακολούθησαν αυτή τη στρατηγική,  εξέρχονται από την τρέχουσα παγκόσμια χρηματοοικονομική κρίση σε πολύ καλύτερη κατάσταση από ό, τι  άλλες χώρες, εξαιτίας της στάσης που κράτησαν τότε.
Η άλλη επισήμανσή μου είναι  ότι δεν πρέπει να γίνουν περικοπές στην εκπαίδευση.  Εάν ρίξετε μία ματιά στον προϋπολογισμό για την άμυνα της Ελλάδας, αυτός αποτελεί το 5% το ΑΕΠ, δηλαδή  ξεπερνά οποιαδήποτε άλλη χώρα στην Ευρωζώνη συμπεριλαμβανομένης της Γαλλίας, η οποία είναι πυρηνική δύναμη.  Σε αυτό τον τομέα μπορεί να γίνει εξοικονόμηση χρημάτων.
Η τρίτη επισήμανση  σχετίζεται με την αύξηση των εσόδων. Η ΕΙ είναι υπέρ μίας δίκαιης και λογικής φορολογίας που περιλαμβάνει το φόρο επιχειρήσεων όπως και τη δίκαιη φορολόγηση για τα άτομα, αλλά οι παγκόσμιες εταιρίες διαφεύγουν τη φορολογία. Η ναυτιλία  στην χώρα σας, που είναι τόσο ισχυρή, είναι διαβόητη  γι’ αυτό, όπως επίσης και η βιομηχανία του τουρισμού. Αυτό που η κυβέρνησή σας προσπαθεί να αποκομίσει από τον τομέα της εκπαίδευσης  όσον αφορά την κατανομή (των εσόδων) θα μπορούσε εύκολα, κατά την άποψή μας, να το αποκομίσει από τους δύο παραπάνω τομείς και έτσι ακριβώς πρέπει να γίνει.
Τελικά, πιστεύω πως πρέπει να γίνει κατανοητό ότι οι επαγγελματίες εκπαιδευτικοί με τα κατάλληλα προσόντα θα διαδραματίσουν ένα ρόλο κλειδί, ώστε να δοθεί η δυνατότητα στην Ελλάδα να πάρει τη θέση της στην οικονομία του 21ου αιώνα.  Επομένως, η σύστασή μας προς την κυβέρνηση είναι να επενδύσει στους εκπαιδευτικούς και να τους υποστηρίζει αντί να τους αγνοεί και να τους παραμελεί, διότι, όπως ανέφερα προηγουμένως, αυτό είναι ένα αδιέξοδο.
Αυτό που πρόκειται να κάνουμε ως ΕΙ είναι να συμμετέχουμε με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το ΔΝΤ στην ατζέντα της κυβέρνησής σας για την Παιδεία και να προσπαθήσουμε να ασκήσουμε πίεση σε αυτά τα όργανα, ώστε να πράξουν ό, τι είναι σωστό, δηλαδή να μην πραγματοποιήσουν περικοπές στον προϋπολογισμό για την εκπαίδευση αλλά να επενδύσουν σε αυτήν.  Επιπρόσθετα, θα προσεγγίσουμε την UNESCO και τον Παγκόσμιο Οργανισμό Εργασίας (ILO), διότι μερικά από τα μέτρα τα οποία ανακοινώθηκαν  έρχονται σε αντιπαράθεση με τις διεθνείς προδιαγραφές που απαιτούνται, προκειμένου να διασφαλίσουμε ώστε οτιδήποτε αναλαμβάνει αυτή η κυβέρνηση να ανταποκρίνεται στις διεθνείς προδιαγραφές που έχουν τεθεί για το επάγγελμα των εκπαιδευτικών, τους εκπαιδευτικούς και τους εργαζόμενους.
Τελικά, θα  διαθέσουμε  στις  οργανώσεις-μέλη μας όλη τη τεχνογνωσία που διαθέτει η ΕΙ, ώστε να υπάρξει η κατάλληλη ανταπόκριση στις πολιτικές που δεν προωθούνται από την κυβέρνησή σας.
 
Απαντήσεις σε διευκρινιστικά  ερωτήματα
 
1)      ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΕΓΓΡΑΦΟ ΤΟΥ ΔΝΤ
Αναφέρομαι σε ένα έγγραφο το οποίο είναι διαθέσιμο σε όλους  και το οποίο όντως παρέχει όλες τις προϋποθέσεις που συνδέονται με το πακέτο διάσωσης.  Ένα μέρος αυτού του εγγράφου αναφέρεται στους όρους των διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων. Ένα από τα ζητήματα που αναφέρει είναι η εφαρμογή της οδηγίας για τις υπηρεσίες, το οποίο είναι ένα ευρωπαϊκό μέτρο που ελήφθη μερικά χρόνια πριν. Αυτή η οδηγία για τις υπηρεσίες προβλέπει τη δραστηριοποίηση του ιδιωτικού τομέα σε έναν αριθμό τομέων αρμοδιότητας του δημοσίου, οι οποίοι ήταν συνήθως κλειστοί, περιλαμβανομένης της εκπαίδευσης. Σε αυτό το έγγραφο, στο οποίο αναφέρθηκα,  υπό τον τίτλο της εφαρμογής της οδηγίας για τις υπηρεσίες προτείνεται η υιοθέτηση μέτρων από την κυβέρνηση σε τομείς κλειδιά υπηρεσιών όπως ο τουρισμός, το λιανικό εμπόριο και η εκπαίδευση έως το Δεκέμβριο του 2010.  Επομένως, όταν συγκαταλέγεις την εκπαίδευση μαζί με τον τουρισμό και το λιανικό εμπόριο δεν απαιτείται να είσαι ειδήμονας για να κατανοήσεις τι σημαίνει. Σημαίνει την εμπορευματοποίηση της εκπαίδευσης.
 
2) ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΔΙΑΛΟΓΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ-ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΝΩΣΕΩΝ
Υπάρχει μία σειρά από ζητήματα. Πρώτον, τα μέτρα που έχουν ληφθεί στην εκπαίδευση και έχουν επαγγελματικές επιπτώσεις πρέπει να συζητούνται πρώτα -σύμφωνα με τις συστάσεις της UNESCO και του Διεθνούς Οργανισμού για την Εργασία (ILO) για την κοινωνική θέση των εκπαιδευτικών από το 1966- πρέπει να συζητούνται πρώτα με τους εκπαιδευτικούς, κάτι όμως που δεν έχει συμβεί. Διατηρούμε μεγάλες επιφυλάξεις  σχετικά  με μερικά στοιχεία  του νέου νόμου που σας εξήγησα και πιστεύω ότι είναι απαράδεκτο  το ότι αυτός ο νόμος ψηφίστηκε χωρίς σοβαρή διαπραγμάτευση με τους εκπαιδευτικούς. Είναι σαν να συζητείται ο νόμος για την υγεία και την περίθαλψη  και να μην επιτρέπεται στους γιατρούς να συμμετέχουν στη συζήτηση αυτή. Αλλά αυτή είναι η διαδικασία. Γνωρίζοντας το περιεχόμενο του νόμου πιστεύουμε ότι  υπάρχουν  μερικά σημαντικά μειονεκτήματα που αφορούν στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Επίσης, ενδιαφερόμαστε για την αναλογία μαθητών–καθηγητών και για μία σειρά  επαγγελματικών ζητημάτων τα  οποία πιστεύουμε ότι δε θα βελτιώσουν, αλλά θα υπονομεύσουν την ποιότητα της εκπαίδευσης, και προτιθέμεθα στο προσεχές διάστημα  να συζητήσουμε με τις οργανώσεις-μέλη στην Ελλάδα  αυτά τα συγκεκριμένα ζητήματα και να  αναπτύξουμε κοινή στρατηγική αντιμετώπισής τους τόσο στην χώρα σας όσο  και σε διεθνές επίπεδο  σε συνάρτηση με τις Διεθνείς Συμβάσεις.
 
3)ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΉΣ ΔΝΤ ΣΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Θα ήθελα να καταστήσω σαφές ότι οι πολιτικές του ΔΝΤ και της Παγκόσμιας Τράπεζας είχαν καταστροφικές συνέπειες στην εκπαίδευση σε έναν αριθμό αναπτυσσόμενων χωρών.  Κάθε φορά που  το ΔΝΤ επέβαλλε σε χώρες τη μείωση των μισθών των δημοσίων υπαλλήλων, συμπεριλαμβανομένων των εκπαιδευτικών, οι εκπαιδευτικοί εγκατέλειψαν το επάγγελμα. Αναζήτησαν άλλη εργασία.  Κατά συνέπεια, σήμερα στον αναπτυσσόμενο κόσμο πρέπει να προσλάβουμε 13 εκατομμύρια εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, εάν θέλουμε να  επιτευχθεί η εκπαίδευση για όλα τα παιδιά.  Επομένως, η μία συνέπεια είναι ότι οι εκπαιδευτικοί εγκαταλείπουν το επάγγελμα. Άλλη συνέπεια, για όσα είχαν συμβεί σε άλλες χώρες, είναι η έλλειψη εκπαιδευτικών με κατάλληλα προσόντα. Οι κυβερνήσεις προσλαμβάνουν άτομα χωρίς προσόντα προκειμένου να διδάξουν δίνοντάς τους μία κιμωλία και 10 δολάρια την εβδομάδα.  Αυτή είναι η δεύτερη συνέπεια της πολιτικής του ΔΝΤ και της Παγκόσμιας Τράπεζας. Την χαρακτηρίζουμε πολιτική της καταστροφής.
 
4) ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΠΙΘΑΝΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΥΠ. ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Καταβάλλουμε συνεχείς προσπάθειες να συναντήσουμε πολλούς υπουργούς σε πολλές χώρες και θα προσπαθήσουμε, επίσης, να πείσουμε την Υπουργό σας να αρχίσει τον διάλογο με τις οργανώσεις-μέλη μας στην χώρα σας.  Τελικά, σε αυτές τις δύο οργανώσεις που θα συμμετέχουν σε έναν τέτοιο διάλογο θα παρέχουμε τη βοήθεια, όπου αυτή απαιτείται. Δεν έχουμε καταβάλει άμεσες προσπάθειες να έρθουμε σε επαφή με την Υπουργό Παιδείας, αλλά δεν αποκλείω την πιθανότητα να συμβεί αυτό στο κοντινό μέλλον με τη συνεργασία της ΟΛΜΕ και της ΔΟΕ.
 
5) ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΕΥΘΥΝΕΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ
Βρισκόμαστε σε συνεχή διάλογο με την Παγκόσμια Τράπεζα και βρισκόμαστε σε διαβούλευση με το ΔΝΤ για αυτό το ζήτημα (αντιστροφή του κλίματος της λιτότητας). Επομένως, οποτεδήποτε προκύπτει μία κατάσταση στον εκπαιδευτικό τομέα ως συνέπεια της ανεύθυνης και καταστροφικής εμπλοκής του ΔΝΤ ή της Παγκόσμιας Τράπεζας, τότε αρχίζουμε συζητήσεις με τον έναν ή με τον άλλον οργανισμό σε συνάρτηση με τη χώρα και την κατάσταση, και σε μερικές περιπτώσεις αυτό έχει ως αποτέλεσμα την άμβλυνση των μέτρων. Μπορώ να σας δώσω παραδείγματα μερικών χωρών όπου το ΔΝΤ έχει άρει μερικές από τις προϋποθέσεις που πιστεύουμε ότι ήταν παράλογες. Για να μιλήσουμε ξεκάθαρα,  Δεν είναι το ΔΝΤ το όργανο που λαμβάνει τελικά αυτές τις αποφάσεις. Είναι οι πολιτικοί και  βεβαίως, μερικές φορές δεν έχουν αρκετές επιλογές αλλά παραμένουν η υπεύθυνη ομάδα σε οποιαδήποτε κοινωνία  που πιέζεται όπως η χώρα σας σήμερα.  Οποιαδήποτε κριτική μπορούμε να εκφράσουμε ενάντια στο ΔΝΤ και στην Παγκόσμια Τράπεζα, είναι διακυβερνητικά όργανα και επομένως διοικούνται από κυβερνήσεις, περιλαμβανομένης και της δικής σας.  Μερικές φορές πιστεύω ότι είναι πολύ εύκολο για τους πολιτικούς να κατηγορούν το ΔΝΤ. Είναι ο εύκολος, αποδιοπομπαίος τράγος για οποιονδήποτε θέλει να επικεντρώσει την οργή του, αλλά τελικά συζητούμε εδώ για πολιτικές επιλογές που πρέπει να γίνουν. Ανακεφαλαιώνοντας, πιστεύω ότι η κυβέρνησή σας πρόκειται να κάνει τις λάθος πολιτικές επιλογές.
 
Η ΕΙ υποστηρίζει τη γενική απεργία των Ελληνικών Συνδικαλιστικών Ενώσεων:
Οι περικοπές δεν προάγουν την ανάπτυξη.
(www.ei-ie.org)
Η ΕΙ εξέφρασε την αλληλεγγύη της  στη Γενική Απεργία των Συνδικαλιστικών Ενώσεων στην Ελλάδα στις 20 Μαϊου 2010, ενάντια στα μέτρα λιτότητας  που η κυβέρνηση πιέζεται να εφαρμόσει με αντάλλαγμα το πακέτο διεθνούς οικονομικής βοήθειας πολλών δισεκατομμυρίων Ευρώ.
Οι ελληνικές Συνδικαλιστικές Ενώσεις ΟΛΜΕ και ΔΟΕ συμμετείχαν στη διαμαρτυρία εξαιτίας των φόβων ότι οι δρακόντειες περικοπές στον προϋπολογισμό για την εκπαίδευση  θα προκαλέσουν απολύσεις στους εκπαιδευτικούς  και θα υπονομεύσουν την ποιότητα  της εκπαίδευσης. Οι προτάσεις που συζητήθηκαν περιλαμβάνουν περικοπές στους μισθούς των εκπαιδευτικών κατά 12% επιπλέον, οι οποίοι είναι ήδη  χαμηλότεροι από τους μισθούς των περισσοτέρων κρατών-μελών της ΕΕ, ενώ υπάρχει πίεση για ανοδική αύξηση της ηλικίας συνταξιοδότησης, για τις ώρες εργασίας και για την αναλογία μαθητών–καθηγητών.
Η ΕΙ πιστεύει  ότι οι περικοπές  στις δημόσιες δαπάνες  θα μειώσουν  το ρυθμό ανάπτυξης που απαιτείται ώστε η Ελλάδα να ξεπεράσει τα χρηματοοικονομικά προβλήματα μεσοπρόθεσμα, όπως επίσης ότι θα αυξήσουν την ανισότητα και θα βλάψουν εκείνους που έχουν ελάχιστες δυνατότητες να αντεπεξέλθουν.
 Η ΕΙ πιστεύει ότι η επίλυση της κρίσης στην Ελλάδα και στην ευρύτερη ΕΕ μπορεί να εξευρεθεί μόνο με μία Παν-ευρωπαϊκή εκστρατεία για την ενθάρρυνση της οικονομικής  ανάπτυξης. Η επιβολή μαζικών περικοπών στις δημόσιες υπηρεσίες, στους μισθούς και τις συντάξεις του δημοσίου τομέα  σε μία χώρα ως αντάλλαγμα για τo πακέτο διάσωσης, που αντιμετωπίζει τα συμπτώματα της κρίσης μόνο, αποτελεί μία διόλου ευπρόσδεκτη επιστροφή στις πολιτικές που προκάλεσαν τα σοβαρά διαρθρωτικά προβλήματα  στον αναπτυσσόμενο κόσμο κατά τη διάρκεια των δεκαετιών του ‘80 και του ‘90.
Οι περικοπές που προτάθηκαν από την ΕΕ απειλούν να ωθήσουν την Ελλάδα σε περιόδους ύφεσης, οι οποίες δε θα προκαλέσουν  μόνο τεράστιες δυσκολίες, αλλά θα καταστρέψουν επίσης την ευρωστία των δημόσιων οικονομικών της χώρας και θα περιορίσουν επιπρόσθετα την ικανότητα της χώρας να ανταποκριθεί στα χρέη της.  Ο κίνδυνος μίας τέτοιας  σπειροειδούς εξέλιξης έχει ήδη αποτελέσει έναν παράγοντα που κρύβεται πίσω από την αρνητική  αντίδραση της αγοράς  στο πακέτο διάσωσης.
Στην Αθήνα, στις 19 Μαΐου 2010, ο Γενικός Γραμματέας της ΕΙ κ. Fred Van Leeuwen άσκησε κριτική στα σχέδια των ελληνικών αρχών για τις περικοπές στον προϋπολογισμό για την εκπαίδευση, και για την παραγνώριση των δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών. «Η εκπαίδευση είναι το κλειδί για την οικονομική ανάκαμψη. Οι περικοπές σε αυτές τις δαπάνες σε περίοδο οικονομικής ύφεσης καθυστερούν τη διαδικασία ανάκαμψης», τόνισε.
Ο κ. Fred Van Leeuwen επέπληξε την Υπουργό Παιδείας κ. Άννα Διαμαντοπούλου διότι δεν έθεσε σε διάλογο με τους εκπαιδευτικούς τον νέο νόμο που υιοθετήθηκε για το ρόλο των εκπαιδευτικών, και δήλωσε ότι «η συμμετοχή των εκπαιδευτικών συνδικαλιστικών ενώσεων στη διαδικασία διαλόγου με τους εργοδότες και την κυβέρνηση είναι υψίστης σημασίας ώστε να προσδιοριστεί η μελλοντική τους πορεία. Μόνο μέσω της οικοδόμησης μίας τέτοιας  συναίνεσης μπορεί να επιτευχθούν  κοινωνικά δίκαιες και πολιτικά βιώσιμες λύσεις.»
Ο κ. Fred Van Leeuwen επίσης προειδοποίησε ότι το πακέτο διάσωσης των 110 δισ. ευρώ με το ΔΝΤ και τους εταίρους της Ελλάδας στην Ευρωζώνη θα ανοίξει την πόρτα στην ιδιωτικοποίηση και την εμπορευματοποίηση των υπηρεσιών της εκπαίδευσης, επειδή περιλαμβάνει τον όρο ότι οι Ελληνικές αρχές θα λάβουν μέτρα για την εφαρμογή της «οδηγίας της ΕΕ για τις υπηρεσίες» σε βασικούς τομείς περιλαμβανομένης της εκπαίδευσης.
Ενώ μία ειλικρινής απόφαση για την τρέχουσα  χρηματοοικονομική κρίση  συμβαδίζει  με τη δημιουργία μίας σημαντικής πορείας ανάπτυξης  για όλες τις Ευρωπαϊκές οικονομίες, είναι επίσης σημαντικό οι κυβερνήσεις να συνεχίσουν τη διερεύνηση πιθανών λύσεων - μέτρων για τα πολλαπλά εισοδήματα, όπως ο φόρος για τις χρηματοοικονομικές συναλλαγές, ο οποίος θα μπορούσε να βοηθήσει τις χώρες να μειώσουν τη ελλείμματά τους ενώ θα προστάτευε τις υπηρεσίες και τις ευρύτερες οικονομίες.
Όπως έχουν επισημάνει οι Ελληνικές συνδικαλιστικές ενώσεις, η φοροδιαφυγή  από τα πιο εύπορα μέλη της κοινωνίας  πρέπει να αντιμετωπιστεί εξαιτίας του αντίκτυπού της στην παραγωγή εισοδήματος αλλά και διότι αποτελεί ζήτημα ουσιαστικής κοινωνικής ισότητας.
21-05-2010

http://www.alfavita.gr/ank_b/ank31_5_10_1601.php

4
http://www.alfavita.gr/typos/t12_7_9_820.php
 
ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ 12/7/2009
 
Ερχεται πανδημία στα θρανία
 
 
Της ΔΗΜΗΤΡΑΣ ΕΥΘΥΜΙΑΔΟΥ
 
Το μεγαλύτερο μέρος του μαθητικού πληθυσμού είναι πολύ πιθανό να νοσήσει από τη νέα γρίπη το φθινόπωρο, αποφαίνονται πλέον οι ειδικοί επιστήμονες. Πιο ευάλωτα είναι τα «πρωτάκια», καθώς το ανοσοποιητικό τους σύστημα δεν έχει ακόμη ισχυροποιηθεί.
 
Παρ' όλ' αυτά, σχέδιο ανάσχεσης της νόσου δεν φαίνεται να έχει καταρτιστεί ακόμη από το υπουργείο Υγείας, το οποίο θα περιοριστεί στη διακοπή λειτουργίας των σχολείων εάν επεκταθεί η ασθένεια.
 
Ο πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Λοιμώξεων και διευθυντής της Γ' Παθολογικής Κλινικής και της Μονάδας Λοιμώξεων Ερυθρού Σταυρού, Μ. Λαζανάς, θεωρεί την επέκταση της νόσου αναπόφευκτη το επόμενο διάστημα:
 
Μεγάλη διασπορά
«Τα κρούσματα δεν θα είναι απλώς πολύ περισσότερα τους επόμενους μήνες, αλλά θα υπάρξει και μεγάλη διασπορά στον μαθητικό πληθυσμό, επειδή υπάρχει μεγάλος συνωστισμός στις αίθουσες. Τα θρανία απέχουν εκατοστά το ένα από το άλλο. Η επαφή και τα αγγίγματα είναι αναπότρεπτα μεταξύ των μαθητών. Ενας να φτερνιστεί, θα μεταδοθεί ο ιός σε όλη την τάξη. Ετσι, είναι πιθανό ακόμη και το 100% των παιδιών να κολλήσουν. Αλλωστε, η εκτίμηση είναι πως ο ιός θα διασπαρεί τουλάχιστον στο 50% του ελληνικού πληθυσμού».
 
Το σενάριο μοιάζει εφιαλτικό, αλλά οι επιστήμονες παραμένουν καθησυχαστικοί, αφού η νέα γρίπη μέχρι στιγμής εμφανίζεται με ήπια συμπτώματα, ενώ και η θνητότητα εξ αυτής είναι μικρότερη σε σχέση με την εποχική γρίπη.
 
«Οι γονείς δεν πρέπει να ανησυχούν, διότι ούτως ή άλλως δεν μπορούν να κάνουν κάτι. Οταν θα συμβεί, θα κλείσουν όλα τα σχολεία, όπως συνέβη και στο Μεξικό και την Αμερική. Το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να τηρούμε τα μέτρα της προσωπικής υγιεινής και να δείχνουμε ιδιαίτερη προσοχή στα σταγονίδια. Οταν θα βγει στην αγορά το εμβόλιο, τότε θα το κάνουν όσοι πρέπει. Αλλά το ζήτημα είναι πως όσο κυκλοφορεί, ο ιός μπορεί και να αλλάξει συμπεριφορά».
Ο Μ. Λαζανάς αναμένει τη μεγάλη διασπορά του ιού ακόμη και νωρίτερα από τον Σεπτέμβριο: «Μπορεί η μεγάλη επέκταση να γίνει και πριν από τον Σεπτέμβριο, ανάλογα με το πόσο θα μεταδοθεί ο ιός. Δεν σχετίζεται απαραίτητα με το άνοιγμα των σχολείων. Πάντως δεν νομίζω πως θα μπορέσουμε να αποφύγουμε ένα τέτοιο φαινόμενο».
 
Ευάλωτα τα νήπια
Οι πιθανότητες να κολλήσουν τα μικρά παιδιά είναι περισσότερες εξηγεί η παιδίατρος ειδική ανοσολόγος Μαρία Κανάριου, η οποία όμως είναι καθησυχαστική: «Είναι λογικό στις λοιμώξεις του αναπνευστικού -όπως είναι ο νέος ιός- τα παιδιά να αρρωσταίνουν το φθινόπωρο. Ειδικά μάλιστα τα παιδιά που πρωτοπηγαίνουν σχολείο. Οι πιθανότητες είναι αυξημένες και σ' αυτά που πηγαίνουν στο νηπιαγωγείο, που δεν έχουν άλλους ερεθισμούς. Οσο μεγαλύτερη ηλικία έχει ένα παιδί τόσο πιο προστατευμένο είναι, επειδή είναι πιο έτοιμο το ανοσοποιητικό του σύστημα. Αρα, πιο ευαίσθητη είναι η ηλικία των 3 ή 4, ενώ στα 8 ή στα 10 χρόνια το αμυντικό σύστημα ωριμάζει περισσότερο, συνεπώς μπορούν να τα καταφέρουν και καλύτερα».
 
Η μετάλλαξη του ιού είναι αυτή που προβληματίζει και τη Μ. Κανάριου, αφού όπως υπογραμμίζει: «Είναι μεν ένας νέος ιός, αλλά δεν είναι και από τους χειρότερους. Βέβαια, επειδή ακριβώς είναι καινούριος, μας βάζει σε σκέψεις, μια που οι μικροοργανισμοί εξελίσσονται. Βέβαια, δεν δικαιολογείται αυτός ο πανικός που επικρατεί».
 
Οχι στην υστερία
Οι ενήλικες κινδυνεύουν λιγότερο, αποσαφηνίζει ο λοιμωξιολόγος διευθυντής της Α' Παθολογικής Κλινικής του νοσοκομείου «Γεώργιος Γεννηματάς» Παν. Γαργαλιάνος:
 
«Τα παιδιά είναι το θέμα. Οι μεγάλοι έχουμε αντοχή, διότι με τον έναν ή τον άλλο τρόπο έχουμε έρθει κάποια στιγμή σε άμεση ή έμμεση επαφή με παραπλήσια στελέχη, ενώ τα παιδιά όχι. Πρόκειται πάντως για μια ήπια νόσο και δεν χρειάζεται η υστερία που παρατηρείται το τελευταίο διάστημα στη χώρα μας.
 
Για να καταλάβετε, εάν εγώ δεν είχα δύο μικρά παιδιά, θα είχα πάει να κολλήσω ώστε να αποκτήσω ανοσία. Μπορεί σε μια πιθανότητα μεταλλαγής του ιού να μην προφυλαχθώ, αλλά σίγουρα έχω περισσότερες πιθανότητες» καταλήγει ο λοιμωξιολόγος.
 

Σελίδες: 1

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1158559
  • Σύνολο θεμάτων: 19200
  • Σε σύνδεση σήμερα: 441
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 6
Επισκέπτες: 450
Σύνολο: 456

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.094 δευτερόλεπτα. 29 ερωτήματα.