Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.

Θέματα - Georgia s

Σελίδες: 1
1
Ι. ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ

ΟΡΙΣΜΕΝΕΣ κινήσεις τους προδίδουν νευρικότητα. «Νιώθουμε τύψεις αν κοιμηθούμε μία ώρα παραπάνω» λένε και οι δύο. Σήμερα όμως, χωρίς τύψεις, θα κατέβουν στο συλλαλητήριο
για τη συμπλήρωση ενός έτους από τη δολοφονία του Αλέξανδρου Γρηγορόπουλου . Η Μάνια Σωτηροπούλου
και η Αφροδίτη Κρητικού είναι 18 ετών, προετοιμάζονται πυρετωδώς για τις πανελλαδικές εξετάσεις του προσεχούς καλοκαιριού και δηλώνουν με
πίκρα ότι «είμαστε 18 και δεν περνάμε ούτε αισθανόμαστε καθόλου καλά». Πέρυσι, τέτοιες ημέρες, διαδήλωναν, μαζί με χιλιάδες άλλους νέους, συμμαθητές και φίλους τους, στην Αθήνα, διαμαρτυρόμενες για τη δολοφονία ενός «από το δικό μας πλήθος».
Ο Αλέξανδρος Γρηγορόπουλος είναι το σύμβολο μιας γενιάς και «η απώλειά του δεν πρέπει να τιμηθεί για μουσειακούς λόγους», όπως υπογραμμίζουν οι κοπέλες, αλλά «για την ουσία μιας εφηβικής ζωής που τείνει να γίνει αβίωτη».

Η Αφροδίτη περιγράφει το βάσανο να είσαι μαθητής και μαθήτρια ένα βήμα πριν από την «τελική ευθεία». «Οι διδάσκοντες στο φροντιστήριο μας “προτρέπουν” να μην ερωτευτούμε, να μην έχουμε χρόνο για εμάς, να εξαντλούμε τα όριά μας πάνω από τις ανοιχτές σελίδες των σχολικών βιβλίων και βοηθημάτων». Εχει επισκεφθεί, μόλις πριν από λίγες ημέρες, νευρολόγο. «Εχω αποκτήσει επίμονες ημικρανίες εδώ και τρεις μήνες. Εχω τακτικές και έντονες στομαχικές διαταραχές. Ο γιατρός, αφού ξεπέρασε το σοκ, “ούτε σαράντα ετών δεν έχουν τέτοια συμπτώματα΄΄ μου είπε, με συμβούλευσε να κοιμάμαι καθημερινά οκτάωρο και να τρέφομαι πιο σωστά και σε τακτά διαστήματα. Μα έχω τύψεις αν κοιμηθώ πάνω από έξι ώρες, δεν προλαβαίνω να “βγάλω” την ύλη». Η Μάνια προσπαθεί να θυμηθεί πόσα βράδια έχει πέσει στο κρεβάτι νηστική. «Δεν προλαβαίνουμε» λέει. «Αλλά υπάρχει “υποκατάστατο”.Τρώμε τις ίδιες μας τις σάρκες ή των διπλανών μας στο φροντιστήριο. Η μαγική λέξη είναι “ανταγωνισμός΄΄.΄΄Προσπαθήστε περισσότερο, τα μόρια ποτέ δεν θα είναι αρκετά,προσπαθήστε περισσότερο,θυμηθείτε ότι την εισαγωγή μπορεί να πετύχει ο διπλανός και όχι εσείς” είναι η επωδός στα φροντιστήρια». Τι σκέφτεται, διαρκώς, η Μάνια; «Να φύγει από πάνω μου το σχολείο όσο το δυνατόν ταχύτερα. Είναι βάρος, ασήκωτο». Και οι δύο κοπέλες υποστηρίζουν ότι ο «Δεκέμβρης» του 2008 άφησε πίσω του «θετικά και άμεσα σημάδια μόνο στις διαπροσωπικές σχέσεις αλληλεγγύης ανάμεσά μας». Θυμούνται με νοσταλγία «την ελευθερία λόγου μέσα στα κατειλημμένα σχολεία, την προσέγγιση με ορισμένους πιο ευαισθητοποιημένους καθηγητές,τη διαφορετική αντιμετώπιση και το ενδιαφέρον ακόμη και στην απλή “καλημέρα” του περιπτερά της γειτονιάς». Στην- ολιγόωρη και υπό πίεση- συνάντηση που είχαν πριν από μερικές ημέρες, αντιπροσωπείες μαθητών για να αποφασίσουν τον τρόπο συμμετοχής στις εκδηλώσεις μνήμης «συζητήσαμε ακόμη και το ενδεχόμενο να απαγορεύσουμε τα συνθήματα κατά των αστυνομικών. Δεν φταίνε αυτοί αν ορισμένοι ανάμεσά τους μας θεωρούν “κακοποιά΄΄ στοιχεία. Διαπαιδαγωγήθηκαν και γαλουχήθηκαν από το ίδιο σχολείο και την ίδια κοινωνία με εμάς». Συζήτησαν και τα της επερχόμενης δίκης των δύο ειδικών φρουρών. «Απαράδεκτο να γίνει τόσο μακριά από την Αθήνα.Τα παιδιά που ήταν στην παρέα του Αλέξανδρου, τη μοιραία νύχτα,και είναι ουσιώδεις μάρτυρες, πώς θα μετακινηθούν, πού θα μείνουν, με ποιών τη φροντίδα;». Θεωρούν ότι «πρέπει να ανοίξει ένας μεγάλος διάλογος για τα πάγια αιτήματα της νεολαίας» και εν αρχή «να καθιερωθεί η ανοιχτή πρόσβαση στα πανεπιστήμια. Εμείς και οι οικογένειές μας έχουμε φθάσει στα ψυχικά, σωματικά αλλά και οικονομικά όριά μας».

2
Δελτίο τύπου

Συντονιστικού Ωρομισθίων Εκπαιδευτικών 26/10/2009

 

Πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 25/10 η δεύτερη συνέλευση της χρονιάς για το συντονιστικό ωρομισθίων εκπαιδευτικών, παρουσία μελών των συλλόγων Κ.Σωτηρίου, Γληνός, Άνω Λιοσίων – Ζεφυρίου – Φυλής, Πρόοδος, Ν.Σμύρνη, Αθηνά, Αριστοτέλης. Συζητήθηκαν και έγινε ενημέρωση για θέματα σχετικά με τις προσλήψεις, την Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη, για τα κενά και για διάφορα άλλα προβλήματα που υπάρχουν στα σχολεία και για τη δράση του Συντονιστικού Ωρομισθίων Εκπαιδευτικών το επόμενο διάστημα.

 

Η συζήτηση που έγινε στάθηκε ιδιαίτερα στα εξής:

 

-            Αμέσως μετά την ανάληψη των καθηκόντων της, η νέα υπουργός Παιδείας, ξεχνάει τις προεκλογικές δεσμεύσεις της ίδιας και του ΠΑΣΟΚ και αντί να καταργήσει το αίσχος της ωρομισθίας, τη διογκώνει ολοένα και περισσότερο, προσλαμβάνοντας ωρομίσθιους για την κάλυψη των κενών. Ακολουθώντας την τακτική της προηγούμενης ηγεσίας του υπουργείου, συνεχίζει να μιλά για «ώρες» και όχι για οργανικά κενά. Θυμόμαστε την ομιλία της κ. Διαμαντοπούλου, στο 14ο συνέδριο της ΟΛΜΕ, μόλις τον περασμένο Ιούνιο που είχε μιλήσει για κατάργηση της ωρομισθίας και θυμόμαστε τη «δέσμευση» του τομέα παιδείας του ΠΑΣΟΚ, ότι θα καταργηθεί η ωρομισθία. Και επειδή γίνεται πολύ συζήτηση για τα προγράμματα stage, ρωτάμε την κ. Υπουργό: Η ωρομισθία δεν είναι η μορφή των stage στη δημόσια εκπαίδευση; Καλούμε το υπουργείο να τοποθετηθεί άμεσα για το θέμα της συνολικής κατάργησης της ωρομισθίας (με την όποια μορφή έχει σήμερα), είτε στην Α’ Βάθμια, είτε στη Β’ Βάθμια Εκπαίδευση.

 

-            Σχεδόν 50 μέρες μετά την έναρξη του σχολικού έτους, χιλιάδες κενά υπάρχουν στα Δημοτικά, στα Γυμνάσια και στα Λύκεια. Ακόμα και μετά την αναδίπλωση – υποχώρηση του Υπουργείου για το θέμα της Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης και τις αντιδράσεις που υπήρξαν (ξαφνικά μέσα σε μία εργάσιμη μέρα βρέθηκαν τα απαραίτητα κονδύλια!), προσλήψεις δεν έχουν ακόμα γίνει, με αποτέλεσμα να χάνονται χιλιάδες διδακτικές ώρες κάθε μέρα και να υποβαθμίζεται ολοένα και περισσότερο το δημόσιο σχολείο.

 

-            Παραμένουν απλήρωτοι από πέρσι το Σεπτέμβρη, χιλιάδες συνάδελφοι στην Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη.

 

-            Είναι χαρακτηριστικό, ότι η νέα ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, επαναφέρει το θέμα του ασυμβίβαστου εργασίας σε δημόσιο σχολείο - φροντιστήρια. Προφανώς, και η κυρία Διαμαντοπούλου θεωρεί πως είναι δυνατόν, ένας άνθρωπος σήμερα να ζει με 360 ευρώ το μήνα, τα οποία να τα πληρώνεται κιόλας με πολλούς μήνες καθυστέρηση. Η υποκρισία σε όλο της το μεγαλείο… Ζητάμε άμεση άρση του ασυμβίβαστου.
 

-            Με την έναρξη του σχολικού έτους, και όπου έχουν γίνει λιγοστές προσλήψεις ωρομισθίων, παρατηρούνται έντονα φαινόμενα αυθαιρεσιών τα οποία έχουν να κάνουν με το θέμα της απλήρωτης εργασίας, και πρόκειται κυρίως για τα θέματα  των εφημεριών. Ο νόμος 1566/85, η εγκύκλιος 34936/23.4.86 του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους και η σύμβαση που υπογράφουμε είναι ξεκάθαρες και έρχονται σε αντιπαράθεση με την όποια εγκύκλιο του υπουργείου, που παράνομα μας καλεί να εκτελούμε εξωδιδακτικά καθήκοντα για τα οποία δεν πληρωνόμαστε. Είμαστε ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί, πληρωνόμαστε ούτως ή άλλως με αρκετούς μήνες καθυστέρηση και δε δεχόμαστε με κανένα τρόπο το φόρτωμα εξωδιδακτικών καθηκόντων τα οποία δεν υποχρεούμαστε να εκτελέσουμε και για τα οποία δεν πληρωνόμαστε. Το Συντονιστικό Ωρομισθίων Εκπαιδευτικών καλεί τους ωρομίσθιους συναδέλφους να μη δέχονται την ανάληψη τέτοιων καθηκόντων, να ζητούν εγγράφως την οποιαδήποτε τέτοια εντολή, απ’ όποιον κι αν προέρχεται, και να καταγγέλλουν τέτοια φαινόμενα και στο σύλλογό τους και στο Συντονιστικό Ωρομισθίων. Επίσης καλούμε τους διδασκαλικούς συλλόγους και τις ΕΛΜΕ να καλύπτουν συνδικαλιστικά τους συναδέλφους ωρομίσθιους στην περίπτωση τέτοιων φαινόμενων. Διευκρινίζουμε ότι δεν ερχόμαστε σε καμία είδους αντιπαράθεση με μόνιμους συναδέλφους, ερχόμαστε σε αντιπαράθεση όμως με το υπουργείο και τις διευθύνσεις εκπαίδευσης για τον προκλητικό τρόπο με τον οποίο προσπαθούν να φορτώσουν πρόσθετα – εξωδιδακτικά  καθήκοντα σε ημιαποσχολήσιμους – απλήρωτους εκπαιδευτικούς.

 

Στη συνέλευση αποφασίστηκαν τα εξής:

 

-       Η συμμετοχή του Συντονιστικού Ωρομισθίων στη διαδήλωση της 17ης Νοεμβρίου.

 

-       Η έκδοση αφίσας του Συντονιστικού Ωρομισθίων και ο συντονισμός δράσης με την Πρωτοβουλία Ωρομισθίων Θεσσαλονίκης.

 

-       Η διοργάνωση κινητοποίησης τις αμέσως επόμενες μέρες στο Υπουργείο Παιδείας, διεκδικώντας κατάργηση της ωρομισθίας – κάλυψη των κενών στα σχολεία.

 

-       Η διοργάνωση μιας μεγάλης πανελλαδικής κινητοποίησης στα τέλη Νοέμβρη, στο Υπουργείο Παιδείας και απεύθυνση σε ΔΟΕ – ΟΛΜΕ για κήρυξη απεργίας – συνδιοργάνωση, την ημέρα εκείνη. Επίσης απεύθυνση για συνδιοργάνωση στην Πρωτοβουλία Ωρομισθίων Θεσσαλονίκης, διδασκαλικούς συλλόγους και ΕΛΜΕ, στην ΟΙΕΛΕ, στην Ομοσπονδία Γονέων και Κηδεμόνων Αθήνας, σε ενώσεις γονέων, σε φοιτητικούς συλλόγους, στην ΠΕΑΕ και στον ΣΕΦΚ με κεντρικά αιτήματα «όχι στην ελαστική εργασία στην εκπαίδευση – κατάργηση της ωρομισθίας – όχι στην απαξίωση και διάλυση του δημόσιου σχολείου».

 

-       Νέα ανοιχτή συνέλευση στις 8/11, σε χώρο που θα γίνει γνωστός τις επόμενες μέρες.

 

Επιμένουμε να ζητάμε συνάντηση με τη νέα υπουργό παιδείας. Δεν μας πείθει η δικαιολογία περί «φορτωμένου προγράμματος». Τα προβλήματα είναι πολλά και οι σχεδόν 20.000 συνάδελφοί μας εξακολουθούν να είναι υπό εργασιακή και οικονομική ομηρία και τα σχολεία εξακολουθούν να υπολειτουργούν λόγω των χιλιάδων κενών.

 

Καλούμε τους ωρομίσθιους συναδέλφους να μαζικοποιήσουν ακόμα περισσότερο τις συνελεύσεις του Συντονιστικού Ωρομισθίων.

Να εγγραφούν όλοι στους διδασκαλικούς συλλόγους και στις ΕΛΜΕ.

Να παραβρεθούν και να παρέμβουν στις συνελεύσεις των συλλόγων τους.

 

Αν δεν κινητοποιηθούμε εμείς οι ίδιοι,

δε θα κινητοποιηθεί κανένας για εμάς…
         

www.oromisthioi.gr
 

Τηλ. Επικοινωνίας 6970139038

e-mail: sintonistiko@gmail.com

 


3
η ΕΛΜΕ Μαγνησίας προτεινε τα παρακάτω μέτρα για την άμβλυνση της αδιοριστίας..συμφωνούμε ή διαφωνούμε, είπα μια κ ασχολήθηκε ελμε με τους αδιοριστους, να την τιμήσουμε..
εγώ λεω μπράβο αν κ δεν ξέρω αν τα μετρα αυτα θα λύσουν το προβλημα..μπράβο πάντως στους διορισμένους συναδέλφους που ασχολήθηκαν με το θέμα ( ακόμα κ αν το βαθύτερο κίνητρο είχε να κάνει κ με τα δικά τους συμφέροντα...  ;) ) :



A΄  ΕΛΜΕ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ                        ΚΑΛΑΜΑΤΑ 24/02/2009

Φραντζή 10                           ΠΡΟΣ: 1) ΥΠΕΠΘ

ΚΑΛΑΜΑΤΑ, 24100                         2) ΟΛΜΕ

ΤΗΛ.: 27210-24325                3)Δ/ση & Γραφεία Δ/βάθμιας Εκ/σης Ν. Μεσσηνίας

                                                 4)Σχολεία Α’ ΕΛΜΕ Ν. Μεσσηνίας                                                                                                                                 

Email: elme@srv-dide.mes.sch.gr

 

 

Θέμα: «Πρόταση για άμβλυνση αδιοριστίας στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση»

 

Για να αντιμετωπισθεί το φλέγον θέμα της αδιοριστίας των εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης , προτείνουμε σε ΟΛΜΕ και στον νέο ΥΠΕΠΘ, την παρακάτω επεξεργασμένη , λεπτομερή και συγκεκριμένη πρόταση, που απαντά στο μέγα θέμα της αδιοριστίας των συναδέλφων μας στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση:

 

Θεσπίζεται θέση Γραμματέα για κάθε σχολική μονάδα που διαθέτει αριθμό τμημάτων μεγαλύτερο ή ίσο του 5 . Για τις μικρότερες σχολικές μονάδες, η στελέχωση με Γραμματέα, θα γίνεται με βάση την αρχή της συστέγασης σε περισσότερες από μία μικρές σχολικές μονάδες.

Οι θέσεις των Γραμματέων καταλαμβάνονται αποκλειστικά από πτυχιούχους υπαλλήλους  ΠΕ ,  καθηγητικών σχολών , έπειτα από ειδική επί τούτω αίτησή τους και οι οποίοι θα έχουν ως απαραίτητο προαπαιτούμενο προσόν διορισμού πιστοποιημένη  γνώση χειρισμού Η/Υ ( πιστοποίηση από ΟΕΕΚ)

Ο αριθμός των διοριστέων καθορίζεται κάθε φορά, ανάλογα με τον αριθμό των ανά ειδικότητα προσελθόντων   στον προηγούμενο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ.

Μοριοδοτούνται :

         α) Οι μεταπτυχιακές σπουδές (4 για μετ/κο 6 για διδ/κο)

         β)Οι ξένες γλώσσες (1 για lower 2 για proficiency και μέχρι 2 γλώσσες)

         γ) οικογενειακή κατάσταση (2 μόρια ο έγγαμος, και 4 για κάθε παιδί)

         δ) Χρονολογία λήψης πτυχίου  (1 μόριο για κάθε έτος από την λήψη του)

         ε) Η  ηλικία του υποψηφίου (1 μόριο για κάθε έτος μετά τα 24 και μέχρι 16 μόρια)

          στ) Προϋπηρεσία ως ωρομίσθιος ή αναπληρωτής (1 μόριο/μήνα διδακτικής προϋπηρεσίας.

 

       Η μεγαλύτερη  έμφαση στα κοινωνικά κριτήρια και η ολιγότερη στα επιπρόσθετα αξιοκρατικά έχει να κάνει με τα ειδικά  κοινωνικά χαρακτηριστικά του  προβλήματος της αδιοριστίας , χωρίς όμως να αίρεται η αρχή της αξιοκρατίας.

 

    5.   Η θητεία των Γραμματέων είναι τριετής . Μετά τα 3 έτη μετατάσσονται υποχρεωτικά ως καθηγητές στο οικείο ΠΕ . Στα 3 έτη της θητείας τους,  δεν έχουν δικαίωμα μεταθέσεως. Η θητεία τους λογίζεται ως εκπαιδευτική προϋπηρεσία , όχι όμως και διδακτική και λαμβάνουν τα μόρια δυσμενών συνθηκών του σχολείου, ώστε να λογισθούν ως τέτοια όταν μεταταχθούν ως καθηγητές.

 

6.       Οι Γραμματείς διορίζονται την 1η Αυγούστου εκάστης τριετίας σε νομούς της προτίμησής τους αναλόγως των μετρίσιμων μορίων τους και παρακολουθούν υποχρεωτικά,  ειδικό εντατικό εισαγωγικό μηνιαίο  σεμινάριο 100 ωρών , το οποίο  διεξάγεται στις έδρες των διευθύνσεων ή Γραφείων ΔΕ   με γνωστικό αντικείμενο τα διοικητικά εκπαιδευτικά λογισμικά (ΕΠΑΦΟΣ , BOCOM, Ωρολόγιο Πρόγραμμα , λογιστικά φύλλα μισθοδοσίας, ΠΔΣ  , κ.ο.κ. )καθώς και τα αφορώντα στην τήρηση βιβλίων υλικού, πρωτοκόλλου ,  απουσιών , πρακτικών , μισθοδοσίας, Σχολικής Επιτροπής κλπ και διδάσκουν σε αυτά με αξιολογική σειρά οι παρακάτω:

 

i)                    Υπεύθυνοι ΠΛΗΝΕΤ  , Διευθυντές σχολικών μονάδων με αυξημένη εμπειρία και επιπρόσθετα  προσόντα.

ii)                   Μόνιμο διοικητικό προσωπικό στις Δ/σεις ΔΕ και τα Γραφεία ΔΕ με εμπειρία .

iii)                 Εκπαιδευτικοί με διοικητική εμπειρία και επιπρόσθετα προσόντα.

 

          7. Στο πέρας της επιμορφωτικής περιόδου, οι επιμορφούμενοι εξετάζονται Πανελληνίως στα διδαχθέντα με ειδική δοκιμασία πολλαπλών επιλογών τα αποτελέσματα της οποίας χρησιμοποιούνται αποκλειστικά στην επιλογή του σχολείου εντός του νομού που έχουν διορισθεί και επιθυμούν να τοποθετηθούν.

 

Η σκοπιμότητα της παραπάνω πρότασης:

 

Η πρόταση κινείται στα πλαίσια της αξιοκρατίας, της διαφάνειας, της κοινωνικής δικαιοσύνης και κυρίως στην άμβλυνση του οξέως προβλήματος της αδιοριστίας του κλάδου. Οι διορισμοί, μπορούν  να έχουν μια μέση πραγματική αύξηση της τάξεως του 7%  ετησίως , πράγμα που μόνο ευεργετικά αποτελέσματα μπορεί να επιφέρει στον χώρο της ΔΕ.

 

Καλούμε τον ΥΠΕΠΘ, να επεξεργασθεί αμέσως την ανωτέρω πρόταση και να εκδηλώσει  νομοθετική πρωτοβουλία ώστε η πρόταση να υλοποιηθεί για το νέο σχολικό έτος 2009-10.

 

Καλούμε την ΟΛΜΕ, να χρησιμοποιήσει όλη την επιρροή της και να υποστηρίξει αποφασιστικά την ανωτέρω πρόταση που είναι αποτελεσματική, καθώς αμβλύνει ορατά το πρόβλημα της αδιοριστίας του κλάδου μας και βελτιώνει ορατά την ποιότητα παροχής του εκπαιδευτικού έργου σε όλα τα σχολεία της χώρας.

 

 


4
Κλάδος ΠΕ02 Φιλολόγων / φιλολογοι: 1/ 40!!!
« στις: Νοέμβριος 26, 2008, 10:26:35 πμ »
μια κ όλες οι ειδικότητες, έκαναν τους υπολογισμούς τους, ας τους κάνουμε κ εμείς..
όχι  για τίποτα αλλο,αλλά  για  να χαρούμε για τις ευκαιρίες που μας δίνονται να αποδείξουμε την αξία μας ως εκπαιδευτικοί!!  ::)
ζωή να χουμε κ η παραπαιδεία να ναι καλά, να μας απασχολεί, να την χαιδεύουν κ οι κυβερνήσεις να μας δίνει ένα κομματάκι ψωμί να ζούμε, να μη δημιουργούμε κ προβλήματα στους πολιτικούς , αφού δεν είμαστε πεινασμένοι.. >:(

5
Η φτώχεια έδιωξε 15.000 παιδιά από το σχολείο
Έως και 60% φτάνει σε κάποιες περιοχές το ποσοστό των μαθητών που εγκαταλείπουν πρόωρα την εκπαίδευση
, ΕΡΕΥΝΑ ΤΟΥ , Χρήστου Κάτσικα , xkatsikas.gr xkatsikas@xkatsikas.gr
ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: Παρασκευή 31 Οκτωβρίου 2008
   
Αυξήθηκε τα τελευταία χρόνια το ποσοστό των παιδιών που εγκαταλείπουν την εννιάχρονη- κατά τα άλλα- Υποχρεωτική Εκπαίδευση (ΔημοτικόΓυμνάσιο) πριν από την ολοκλήρωση των σπουδών τους. Σε σχολεία λαϊκών περιοχών, μεγάλων αστικών κέντρων και της υπαίθρου δεν ολοκληρώνει το Γυμνάσιο το 20%-60% των μαθητών. Παράλληλα, το ένα στα πέντε παιδιά που γράφεται σε τεχνικο-επαγγελματικά σχολεία το εγκαταλείπει πρόωρα.

Όσο και να ηχεί παράταιρα μέσα στην κυρίαρχη ρητορική «της ταχύτητας της γνώσης, της κοινωνίας της πληροφορίας και των λεωφόρων του κυβερνοχώρου», σήμερα, 33 ολόκληρα χρόνια μετά τη συνταγματική θεσμοθέτηση της εννιάχρονης Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης, χιλιάδες παιδιά ηλικίας μέχρι 16 ετών εξακολουθούν να εγκαταλείπουν το βασικό σχολείο κρατώντας ανοιχτή την «πληγή» του αναλφαβητισμού στη χώρα μας, με ναρκοθετημένο το μέλλον τους.

Ενώ από το 1980 έως το 2003 είχαμε μια κλιμακούμενη μείωση του ποσοστού των παιδιών που εγκατέλειπαν πρόωρα το υποχρεωτικό σχολείο, τα τελευταία πέντε χρόνια,για πρώτη φορά , ανατρέπεται η πτωτική τάση και παρουσιάζεταιαύξηση! Αυτό αποκαλύπτουν τα στοιχεία της τελευταίας έρευνας του «Παρατηρητηρίου Μετάβασης» του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, τα οποία ανακοινώθηκαν πριν από λίγες ημέρες κατά τη διάρκεια επιστημονικής ημερίδας που οργανώθηκε στην Αθήνα από το ίδιο το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο.

Ενώ στις προηγούμενες καταγραφές διαπιστωνόταν συνεχής μείωση του ποσοστού μαθητικής διαρροής (12,6% των μαθητών που γράφτηκαν στην Α΄ Γυμνασίου το 1989-1990 και αποφοίτησαν το 1991-1992, 9,6% των μαθητών που γράφτηκαν στην Α΄ Γυμνασίου το 1997-1998 και αποφοίτησαν το 1999-2000, 6,09% των μαθητών που γράφτηκαν στην Α΄ Γυμνασίου το 2000-2001 και αποφοίτησαν το 2002-2003) στην παρούσα έρευνα (μαθητές που γράφτηκαν στην Α΄ Γυμνασίου το 2003-2004 και αποφοίτησαν το 2006) παρουσιάστηκε αύξηση του ποσοστού μαθητικής διαρροής στο Γυμνάσιο από το 6,09% της προηγούμενης μέτρησης στο 6,51%! Αν μάλιστα λάβουμε υπόψη ότι τα στοιχεία αφορούν μόνο το Γυμνάσιο και όχι όλη την Υποχρεωτική Εκπαίδευση και πως ένα μέρος από τα παιδιά που ανήκουν στα πιο υποβαθμισμένα κοινωνικά στρώματα- αγγίζει το 1,5%2%- δεν περιλαμβάνονται στους δείκτες της διαρροής, γιατί δεν έχουν καν εγγραφεί στο σχολείο (παιδιά Τσιγγάνων, μειονοτικών, μεταναστών- κυρίως «μη νόμιμων»-, καθώς και παιδιά με ειδικές ανάγκες), τότε το συνολικό ποσοστό της διαρροής στην Υποχρεωτική Εκπαίδευση (Δημοτικό- Γυμνάσιο) αγγίζει το 8,5%!

Η υψηλότερη μαθητική διαρροή στο Γυμνάσιο παρουσιάζεται στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη (9,36%), την Αττική (7,77%) και τη Δυτική Ελλάδα. Το ποσοστό των μαθητών που δεν φοίτησαν καθόλου εμφανίζεται ιδιαίτερα υψηλό στους Νομούς Ξάνθης (12,67%), Δυτικής Αττικής (9,45%) και Ζακύνθου (8,60%).

Τα χαρακτηριστικά της μαθητικής διαρροής είναι:

α) Περίπου η μισή μαθητική διαρροή στο Γυμνάσιο οφείλεται στους μαθητές που από το Δημοτικό δεν παρουσιάστηκαν καθόλου να φοιτήσουν στο Γυμνάσιο.

β) Το ποσοστό διαρροής στις αγροτικές περιοχές είναι μεγαλύτερο απ΄ ό,τι στις αστικές.

γ) Η μαθητική διαρροή στον Νομό Αττικής είναι υψηλότερη από τον μέσο όρο (μ.ό.) της χώρας και παρουσιάζει αυξητική τάση.

Στα Τεχνικά- Επαγγελματικά Σχολεία
Ακόμη χειρότερα είναι τα πράγματα για τα παιδιά που φοιτούν στα Τεχνικά - Επαγγελματικά Σχολεία. Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, αυξήθηκε και εδώ η μαθητική διαρροή την ίδια περίοδο σε σχέση με τις αρχές της δεκαετίας και έφτασε σε ποσοστό 21,51%. Δηλαδή με λίγα λόγια ένας στους πέντε μαθητές που γράφτηκε την τελευταία πενταετία στα τεχνικο-επαγγελματικά σχολεία το εγκατέλειψε πριν από την ολοκλήρωση των σπουδών τους.

Συνολικά, περίπου 15.000 παιδιά «χάθηκαν» από την Α΄ Γυμνασίου μέχρι το τέλος του Λυκείου ή του Τεχνικού- Επαγγελματικού Σχολείου, χωρίς να υπολογίζονται οι «αθέατες»- από τη στατιστική έρευνα- κατηγορίες. Στο πλαίσιο αυτό δεν είναι τυχαία η επισήμανση του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου ότι η εξέλιξη αυτή στο θέμα της εγκατάλειψης του σχολείου δεν δημιουργεί αισιοδοξία για θετική συνεισφορά εκ μέρους της χώρας μας στην επίτευξη του στόχου του 10% για το 2010 που έχει τεθεί από την Ε.Ε.

6
Σχολική ζώνη / εγκυκλιος για αριθμο μαθητών
« στις: Σεπτέμβριος 03, 2008, 03:13:26 μμ »
έστειλαν βρε παιδιά νέα εγκύκλιο στις βθμιες, στην οποια δίνονται οδηγίες να συμπτυχθούν πάλι οι μαθητές στις τάξεις!!!! απο 25 πάλι 30!!!! ελεος...αντι να βελτιώνονται τα πράγματα, χειροτερεύουν;;;;

7
Αναπληρωτές / ΠΔΣ- Αντικειμενικά κριτήρια
« στις: Αύγουστος 29, 2008, 06:45:30 μμ »
Προσωπικά θα προτιμούσα με όσες αδικίες είδα να γίνονται φέτο ( πρώτη φορά δούλεψα σε πρόσθετη κ ασχολήθηκα) να καθιερωθουν αντικειμενικά κριτήρια πρόσληψης σε πδσ που θα έχουν να κάνουν π χ  με την ημερομηνία κτήσης πτυχίου κ άλλα αντικειμενικά κριτήρια, ακόμα κ αν αυτό θα σήμαινε πως φέτο δε θα δουλέψω. θα ήθελα να μάθω την αποψή σας για την κίνηση -επιστολή της ένωσης αδιορίστων εκπαιδευτικών στο υπουργείο παιδείας..

Σελίδες: 1

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32293
  • Τελευταία: HelenK
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159839
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 608
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 9
Επισκέπτες: 574
Σύνολο: 583

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.068 δευτερόλεπτα. 29 ερωτήματα.