Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.

Μηνύματα - eran

Σελίδες: 123 ... 25
1
Καλησπέρα και Χρόνια Πολλά
Δεν ξέρω κατά πόσο μπορεί να φανεί χρήσιμο το παρακάτω βιβλίο για την μεθολογία των πηγών στην ιστορία αλλά το αναφέρω, γιατί νομίζω ότι είναι καλό.
Ο σύνδεσμος είναι ο εξής:  https://drive.google.com/file/d/1DBdHGZpLVtRUforjaBhDzZu3Q1yZjKuW/view?usp=drivesdk

Εμ. Κάποιοι συνεχίζουν να σέβονται και να υποστηρίζουν με βοηθητικό  υλικό τους εκπαιδευτικούς. Οι δικοί μας φωστήρες έχουν να το κάνουν αυτό από το 1999. Εδώ θα μου πεις δεν εδέησαν να αλλάξoυν τον Α.(sic) Τρότσκι στο Ποντιακό...

2
Τις περισσότερες πηγές, συγκεντρωμένες και  για κάθε μάθημα, θα τις βρείτε στο αρχικό υλικό του ΚΕΕ:
http://www.kee.gr/html/themata.php?&ID=125
Είχε κυκλοφορήσει και τυπωμένο βιβλίο αλλά πλέον είναι δυσεύρετο.

3
Πολύ σωστά επισημαίνεται το άρθρο αυτό, άλλωστε με το όνομα της ερευνήτριας (Γεωργία Φραγκάκη) συνδέεται η μοναδική βιβλιογραφική αναφορά που έχω καταφέρει να  εντοπίσω στη διαθέσιμη στο διαδίκτυο τουλάχιστον βιβλιογραφία. Όμως:
Αντιγράφω από την περίληψη της ως άνω παραπομπής:
 " Οι υπάρχουσες προσπάθειες περιγραφής της αξιολόγησης σε κείμενο θεωρούν τα επίθετα ως σημαντικό εργαλείο αξιολόγησης, χωρίς ωστόσο να μελετούν συστηματικά τις κατηγορίες των επιθέτων που εμπλέκονται στην αξιολόγηση. Η πιο συνηθισμένη υπόθεση είναι ότι αυτά προέρχονται από την κατηγορία των περιγραφικών επιθέτων ή έχουν τα τυπικά χαρακτηριστικά των περιγραφικών επιθέτων (π.χ. θετική ή αρνητική σημασία, διαβάθμιση). Στην παρούσα εργασία υποστηρίζεται ότι πολλές κατηγορίες επιθέτων μπορούν να αναλάβουν αξιολογική λειτουργία στα ελληνικά, μεταξύ των οποίων μια ειδική κατηγορία αξιολογικών επιθέτων, των οποίων η αποκλειστική λειτουργία είναι η αξιολόγηση."
Αν ερμηνεύω σωστά, η ερευνήτρια προτείνει μια νέα ταξινόμηση του επιθέτου ή μάλλον ορθότερα, εισηγείται τη διεύρυνση των κατηγοριών που  ήδη υπάρχουν.
Πολύ καλά και ενδιαφέροντα πραγματικά  και αξιόλογα όλα αυτά αλλά τι σχέση έχουν με την Τ. Θ. της Α΄ Λυκείου;
Ο ερίφης στον οποίο θα κληρωθεί το θέμα (γιατί σε κάποιους υποχρεωτικά θα κληρωθεί) τι θα κάνει; Θα το πνίξει; Θα το απαντήσει ο ίδιος; Θα πει στα παιδιά τι ακριβώς;

4
Μπορεί να μου πει κάποιος πού στηρίχτηκε ο θεματοδότης στην Τ. Θ Α΄ Λυκείου και ζήτησε σε άσκηση κατηγοριοποίηση επιθέτων σε περιγραφικά και αξιολογικά; Νομίζω ότι δεν υπάρχει σχετική θεωρία στα σχολικά βιβλία, ούτε του Γυμνασίου. Άλλωστε η διάκριση σύμφωνα με τη Γραμματική Κλαίρη - Μπαμπινιώτη είναι περιγραφικά - ταξινομικά.

5
Το θέμα έχει ως εξής:
Το γλωσσάρι στο  Φ.Υ.  της νεοελληνικής γλώσσας, στη σελίδα  163, αναφέρει:
"Σύμφωνα με τη σχολική Γραμματική της Νέας Ελληνικής Γλώσσας, από τα γένη λόγου (αφήγηση, περιγραφή,
επιχειρηματολογία) παράγονται τα «κειμενικά είδη» ή «είδη λόγου». (σ. 176 -177).
Ωστόσο, σύμφωνα με το ΠΣ, τα κειμενικά είδη (genres) καταγράφονται ως γενικές διαδικασίες αφήγησης, περιγραφής, εξήγησης, επιχειρηματολογίας και οδηγιών.
(http://www.iep.edu.gr/images/IEP/Modules/Sj_K2_Extra_Slider/Fakeloi_Ylikou/Neoelliniki-Glossa_G-Lykeiou_Fakelos-Ylikou_Diktya-Keimenon.pdf)"
Στον πίνακα  επίσης της σελίδας 170 ακολουθείται η ίδια κατηγοριοποίηση.

 
Η αναφορά όμως αυτή πάσχει καθώς  και το Π.Σ του μαθήματος και η Γραμματική της ΝΕΓ Γυμνασίου λένε το ακριβώς αντίθετο:
 
- να αξιοποιούν τις γνώσεις τους για το γένος του λόγου (π.χ. αφήγηση, επιχειρηματολογία κ.ά.), το κειμενικό
είδος (π.χ. άρθρο, προφορική παρουσίαση κ.ά.) και την παράμετρο της επικοινωνιακής περίστασης (σκοπός,
κοινό κ.ά.), προκειμένου να συντάξουν/εκφωνήσουν  τα κείμενά τους
( https://www.schooltime.gr/wp-content/uploads/2020/01/programma-spoudon-neoelliniki-glossa-logotexnia-g-gel.pdf )σελ 4
 
Αντίστοιχα και η Γραμματική:
Με την έννοια που δόθηκε προηγουμένως στα κειμενικά είδη, γίνεται αντιληπτό ότι αυτά είναι πάρα πολλά σε αριθμό. Γι’ αυτό έχουν γίνει προσπάθειες να κατηγοριοποιηθούν με βάση ορισμένα κριτήρια (δομικά, περιεχομένου, γλωσσικά κ.ά.), να ομαδοποιηθούν σε μεγάλες κατηγορίες και να ταξινομηθούν. Σήμερα υφίστανται στη βιβλιογραφία ορισμένες προτάσεις κατηγοριοποίησης και ταξινόμησης, οι οποίες, χωρίς να συμφωνούν μεταξύ τους, υποδεικνύουν πολύ γενικές κατηγορίες ομοειδών κειμένων, που ονομάζονται «γένη». Μία από αυτές τις προτάσεις διακρίνει τρεις μεγάλες γενικές κατηγορίες κειμένων: τα περιγραφικά (περιγραφή) και τα αφηγηματικά (αφήγηση), τα οποία εντάσσονται στον αναφορικό λόγο, και τα επιχειρηματολογικά (επιχειρηματολογία), τα οποία εντάσσονται στον κατευθυντικό λόγο.
http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGYM-A112/621/4009,17989/
 
Περιττό να σημειώσουμε ότι  παλαιόθεν τα σχολικά εγχειρίδια της Έκφρασης Έκθεσης του Λυκείου αποκαλούν τα στοιχεία αυτά (άρθρο, βιβλιοπαρουσίαση κ.ά.) κειμενικά είδη.
Το ίδιο και η Πύλη για την Ελληνική Γλώσσα ακόμα και το επιμορφωτικό υλιό του β Επιπέδου ΤΠΕ

Ακολουθώντας μεσοβέζικη λύση τα Π.Σ γλώσσας του Γυμνασίου και οι οδηγίες διδασκαλίας δεν κάνουν διάκριση, μιλώντας για  κειμενικά είδη/γένη.

Ελπίζουμε ότι οι θεματοδότες θα τα λάβουν υπόψη τους αυτά και δε θα ζητήσουν κάτι χωρίς τις αναγκαίες διακρίσεις και διευκρινίσεις.


6
Σεμινάρια - Επιμορφώσεις / Απ: Επιμόρφωση ΤΠΕ Β' επιπέδου
« στις: Φεβρουάριος 14, 2022, 03:19:59 μμ »
Πολύ σωστά τα προηγούμενα, να επιβεβαιώσω και για το περιορισμένο του χρόνου. Δεν επαρκεί ο χρόνος για να καταλάβεις το πλαίσιο και να συντάξεις τα επιμέρους στοιχεία που να συμφωνούν μεταξύ τους. Γι' αυτό πρέπει, μιας και δεν ορίζεται διάρκεια, το σενάριο να είναι μικρό, χωρίς πολλές δραστηριότητες αλλά λίγες και στοχευμένες.

7
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Ιστορία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« στις: Φεβρουάριος 03, 2022, 11:00:32 μμ »
Τι πιστεύετε ότι θα γίνει τελικά με την ύλη; Θα μειωθεί και θα κάνουμε επαναλήψεις ή να μπούμε στο Ποντιακό;

8
Εργασιακά / Απ: Αναγνώριση προυπηρεσίας σε φροντιστήρια
« στις: Φεβρουάριος 01, 2022, 12:37:43 μμ »
Δυστυχώς έτσι είναι, για τα φροντιστήρια τουλάχιστον από όσα γνωρίζω. Δε θεωρούνται πραγματική εκπαιδευτική προϋπηρεσία. Σε γενικές γραμμές όποια προϋπηρεσία μετράει στον πίνακα κατάταξης αυτή θεωρείται πραγματική εκπαιδευτική.

9
Σε σχέση με τις δύο προηγούμενες αναρτήσεις.
Για την προηγούμενη: η απάντηση βρίσκεται τρεις αναρτήσεις πίσω.
Για την παραπροηγούμενη:
Πολύ σοβαρά ερωτήματα και μας απασχολούν όλους. Δυο απαντήσεις: Υποκειμενική: Κλιμάκωση και ανταπόκριση των μαθητών. Αν ανταποκρίνονται και αφομοιώνουν τα απλά πάμε στα πιο εξεζητημένα, όπως κατά τη γνώμη μου είναι αυτά που αναφέρεις (πλην του εξαρτημένου υποθετικού που έχει ζητηθεί δυο φορές, αν θυμάμαι καλά).
Αντικειμενική: Εξετάζουμε προσεκτικά το επίπεδο δυσκολίας των γραμματικών και συντακτικών ερωτήσεων που έχουν πέσει στις πανελλαδικές και ανάλογα προσαρμόζουμε το βαθμό εξειδίκευσης και δυσκολίας στη δική μας διδασκαλία.
 Με δεδομένο το εξωπραγματικό της εξεταστέας  ύλης της φετινής χρονιάς στα τρία μαθήματα της κατεύθυνσης, πραγματικά θα υποκλιθούμε στο μαθητή/μαθήτρια που μπορεί να φτάσει σε αυτό το επίπεδο μελέτης.

10
Μεταθέσεις / Απ: Μεταθέσεις 2021
« στις: Ιανουάριος 18, 2022, 01:03:04 μμ »
Σαφώς μικρότερη από πέρυσι αλλά αρκετά σημαντική τάση φυγής και φέτος. Απ' ό,τι φαίνεται πάντως θα είναι η τελευταία μαζική έξοδος. Τα επόμενα χρόνια, αν δεν αλλάξουν οι όροι συνταξιοδότησης, η στρόφιγγα θα κλείσει.

11
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Αρχαία Ελληνικά: Γραμματική
« στις: Ιανουάριος 17, 2022, 10:47:00 μμ »
Σωστά αναφέρεις ότι  το έλεύσομαι είναι ομηρικός τύπος, στην πεζογραφία όμως θεωρείται μεταγενέστερος και γι΄  αυτό θαρρώ δεν τον συμπεριλαμβάνει ο Οικονόμου.
https://lsj.gr/wiki/%E1%BC%94%CF%81%CF%87%CE%BF%CE%BC%CE%B1%CE%B9#Greek_.28Liddell-Scott.29
Το ζήτημα όμως είναι αν τελικά το ελεύθερος είναι παράγωγο του έρχομαι  και να το δεχόμαστε ως τέτοιο στις ετυμολογικές. Ζήτησα ουσιαστικό από το ἔρχομαι και αντί το παιδί να γράψει ερχομός  ή κάτι τέτοιο έγραψε ελευθέρωση. Φυσικά καλύπτεται από το στάντυ αλλά το ζήτημα παραμένει.

12
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Αρχαία Ελληνικά: Γραμματική
« στις: Ιανουάριος 16, 2022, 11:24:56 μμ »
Ποια η γνώμη σας για την ετυμολογία της λέξης ἐλεύθερος;
Το study στα ετυμολογικά της (παλιάς) 20ής ενότητας  αναφέρει:
ἐλευθερίων, ἀνελευθερίων, ἐλευθέρων < ἐλεύσομαι (μέλλ. του ἔρχομαι). Αυτό αναφέρουν και αρκετά βοηθήματα.
Η ετυμολόγηση αυτή όμως είναι μάλλον λανθασμένη, καθότι το ἑλεύσομαι είναι μεταγενέστερος τύπος ενώ το ελεύθερος απαντάται σε μυκηναϊκές πινακίδες και σημαίνει κατά πάσα πιθανότητα τον απαλλαγμένο από φορολογία..
 Το LSJ αναφέρει:
 (Εἶναι δύσκολον νὰ μὴ ταυτίσῃ τις τὸ ἐλεύθερος τῷ Λατ. liber, .... Ὁ Κούρτιος ὅμως ἐπανέρχεται εἰς τὴν παλαιὰν ἐτυμολογίαν, «παρὰ τὸ ἐλεύθειν ὅπου ἐρᾷ» Ἐτυμολ. Μ. 329. 44).
 Σημειωτέον ότι ο Μπαμπινιώτης (ορθά μάλλον) θεωρεί την άποψη αυτή παρετυμολόγηση.
Ο Οικονόμου δεν αναφέρει καν τύπο ἐλεύσομαι ούτε συμπεριλαμβάνει το ελεύθερος στα παράγωγα του ἔρχομαι.

Σε άλλα λεξικά σημειώνεται:[ΕΤΥΜΟΛ. Πρόκειται για αρχ. επίθετο που ανάγεται πιθ. σε ΙΕ ρίζα leudh «μεγαλώνω, αυξάνω, αναπτύσσομαι» και συνδέεται με το λατ. liber. To ελλ. ελεύθερος και το λατ. liber συνδέονται πιθ. με λέξεις της Γερμανικής και Βαλτοσλαβικής που εκφράζουν τη σημασία «λαός» (πρβλ. αρχ. άνω γερμ. liut «λαός», άγγλοσαξ. lēod, λιθ. liaudis, αρχ. σλαβ. ljudĭje).

Καθώς και το επόμενο:
ἐλευθέρα, ἐλεύθερον (ἘΛΑΥΘΩ equivalent to ἔρχομαι (so Curtius, p. 497, after Etym. Magn. 329,43; Suidas Colossians 1202a.,

13
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Έκθεση Β' Λυκείου
« στις: Ιανουάριος 03, 2022, 10:33:55 μμ »
Αν δεν απατώμαι, τα μαθήματα είναι διακριτά, κλάδοι, όχι όπως στη Γ΄ λυκείου. Από εκεί και πέρα στην εξέταση τετραμήνου ο διδάσκων έχει περιθώριο να αξιολογήσει τους μαθητές του όπως κρίνει αυτός. Πολλοί πάντως προκρίνουν το 65 -35, χρησιμοποιώντας και έτοιμα  θέματα από την Τράπεζα (της οποίας τα κριτήρια για τη Β΄είναι  μάλλον απρόσφορα).

14
Σεμινάρια - Επιμορφώσεις / Απ: Επιμόρφωση ΤΠΕ Β' επιπέδου
« στις: Δεκέμβριος 04, 2021, 03:48:10 μμ »
Καλησπέρα! Έδωσα την περασμένη βδομάδα (συστάδα Β.1.1., Θεωρητικές επιστήμες και Καλλιτεχνικά). Διάβασα μία μέρα πριν την εξέταση το υλικό των επιμορφώσεων και έκανα και διάφορα τεστ από τα λινκ που είχαν παραθέσει οι συνάδελφοι εδώ στο φόρουμ. Έχω συγκεντρώσει σε ένα πρόχειρο αρχείο όσα θέματα θυμάμαι ότι μου έτυχαν στις ερωτήσεις. Δεν τα έχω σε μορφή ερωτήσεων, απλώς αντέγραψα από το υλικό των συνεδριών τα σημεία της θεωρίας που σχετίζονται με τις ερωτήσεις αυτές.

Το αρχείο είναι εδώ: https://docs.google.com/document/d/1ReYOambzHis8OymFwGKOz7TanjrR8Gu5/edit?usp=sharing&ouid=103448860589424870064&rtpof=true&sd=true. Αν δεν λειτουργεί, ενημερώστε με για να το διορθώσω.

Ευχαριστούμε πολύ.

Σελίδες: 123 ... 25

Pde.gr, © 2005 - 2022

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 31148
  • Τελευταία: Ypaithpliktos
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1109207
  • Σύνολο θεμάτων: 18510
  • Σε σύνδεση σήμερα: 709
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1773
  • (Αύγουστος 02, 2021, 03:07:35 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 42
Επισκέπτες: 466
Σύνολο: 508

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.151 δευτερόλεπτα. 26 ερωτήματα.