1
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Αρχαία Ελληνικά: Αδίδακτο κείμενο
« στις: Οκτώβριος 08, 2016, 01:06:06 μμ »Καλημέρα! Μόλις ανέλαβα μαθήτρια Γ Λυκείου στο Αγνωστο. Με δεδομένο ότι στη Β δεν έκανε φροντιστήριο πως λέτε να ξεκινήσω τη διδασκαλία.? Σκέφτηκα να μην αρχίσω θεωρία Συντακτικού με ασκήσεις από την αρχή παρά μόνο τις δευτερεύουσες προτάσεις κ να δουλεύουμε περισσότερο μέσα από άγνωστα κείμενα. Κ φυσικά Γραμματική.
Καλησπέρα. Αρχικά νομίζω ότι πρέπει να λάβεις υπόψη σου το επίπεδο της μαθήτριας. Αν το παιδί δε μπορεί να ξεχωρίσει το ρήμα από το απαφέμφατο ή αν δε ξέρει τουλάχιστον την κλίση των βαρύτονων ασυναίρετων της Α' συζυγίας (ναι, υπάρχουν κι αυτά και δεδομένου ότι δεν έχει ξανακάνει φροντιστήριο μπορεί να είναι μια τέτοια περίπτωση), τότε θα εργαστείς και αναλόγως. Εύχομαι να μη τύχεις σε τόσο δύσκολη περίπτωση! Μπορείς να ξεκινήσεις με βατά κείμενα για να δεις πώς ανταποκρίνεται Φρόντισε σε κάθε περίπτωση να μη τρομάξει και απογοητευτεί, γιατί μετά τα πράγματα θα είναι πολύ πιο δύσκολα...
Τώρα αν υπάρχει ένα επίπεδο τουλάχιστον στα βασικά της σύνταξης και της γραμματικής, ξεκίνα με άγνωστα κείμενα και δίνε υλικό παράλληλα για την επανάληψη της γραμματικής και του συντακτικού. Ένα συνταντικό - γραμματικό φαινόμενο κάθε φορά, που εντοπίζεται μέσα στο κείμενο που θα της δίνεις.
Γενικά, τις περισσότερες φορές οι μαθητές δυστυχώς δεν έχουν κατανοήσει ούτε τα βασικά, ενώ μπορεί να τα έχουν διαβάσει άπειρες φορές. Επειδή όμως τα διαβάζουν με μια λογική στείρας απομνημόνευσης, αδυνατούν να τα εφαρμόσουν σε ένα άγνωστο κείμενο. Αυτό πρέπει να "πολεμήσεις" κατά τη γνώμη μου. Το έχω συναντήσει ακόμη και σε "καλούς" μαθητές, που δε κάναν φροντιστήριο γιατί παίρναν καλούς βαθμούς, αλλά οι βαθμοί δεν ανταποκρίνονταν επουδενί στις γνώσεις τους.