Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.

Μηνύματα - ppil

Σελίδες: 123 ... 23
1
Το ίδιο περίπου έγγραφο ήρθε και στο δικό μου σχολείο. Δεν έχω λόγο να πιστέψω πως τρολλάρουν σε κάθε περιοχή της Ελλάδας σχετικά με το τι θα ήθελαν. Επίσης, το ΚΕΔΑΣΥ ΗΜΑΘΙΑΣ (Αριθ. Πρωτ.: Φ.11/420) αναφέρει:
"Ο/η εκπαιδευτικός της Παράλληλης Στήριξης: Παρευρίσκεται στην αίθουσα όπου ο/η μαθητής/τρια περιμένει να λάβει τα θέματα. Αφού δοθούν οι σχετικές εξηγήσεις από τον/την εκπαιδευτικό της Γενικής Αγωγής (εισηγητή/τρια του εξεταζόμενου μαθήματος), ο/η εκπαιδευτικός της Παράλληλης Στήριξης θα διερευνήσει διακριτικά την πιθανότητα εάν χρειάζεται ο/η μαθητής/τρια κάποια περαιτέρω επεξήγηση επί των ερωτήσεων, χωρίς να του/της υποδείξει ή να υπονοήσει την απάντηση. Στη συνέχεια, ο/η μαθητής/τρια καλείται να επεξεργαστεί τα θέματα. Ακόμη ο/η εκπαιδευτικός της Παράλληλης Στήριξης ενημερώνει τον/την μαθητή/τρια σχετικά με τον υπολειπόμενο χρόνο που έχει στη διάθεσή του/της, καθώς συχνά οι μαθητές/τριες με ΕΕΑ/ΕΜΔ δεν μπορούν να υπολογίσουν το χρόνο που τους διατίθεται. Αν πρόκειται για μαθητή/τρια με ΕΕΑ/ΕΜΔ για τον/την οποίο/α υπάρχει εισήγηση για προφορική εξέταση, ο εκπαιδευτικός Παράλληλης Στήριξης συνοδεύει τον/την μαθητή/τρια και ενεργεί υποστηρικτικά κατά την εξέταση εάν αυτό κριθεί χρήσιμο. Μπορεί, π.χ., να απλοποιήσει ή να διαφοροποιήσει ένα ερώτημα, με σκοπό την κατανόηση του ερωτήματος από τον/την μαθητή/τρια. Στην περίπτωση που εκπαιδευτικός Παράλληλης Στήριξης υποστηρίζει μαθητές/τριες που μπορεί να εξετάζονται ταυτόχρονα, παρευρίσκεται σ’ αυτόν/τήν που κρίνεται περισσότερο αναγκαίο. Τέλος, αξίζει να επισημάνουμε ότι οι υποψήφιοι μαθητές/τριες με Αναπηρία ή/και Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες/Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες θα πρέπει κατά τη διάρκεια της εξέτασης να αντιμετωπίζονται με τέτοιο τρόπο, ώστε να είναι σε καλή ψυχολογική κατάσταση για να μπορούν να αποδώσουν σύμφωνα με τις γνώσεις και τις ικανότητές τους. Η διαδικασία της αξιολόγησης πρέπει να πραγματοποιείται με κατανόηση και διακριτικότητα με στόχο την ενίσχυση και ενθάρρυνση των μαθητών/τριών."

Επαναλαμβάνω πως είναι οι συμβουλές, δηλ προσδοκίες (και όχι οι νόμοι που δεν υπάρχουν) και που δείχνουν τα προσδοκώμενα για την παράλληλη. Ερμηνείες και ειδικά αυθαίρετες δεν ταιριάζουν με μένα, παίζει να είμαι ο πιο προσεκτικός άνθρωπος σε διάβασμα νομοθεσίας. Ας κάνει ο καθένας ό,τι θέλει φυσικά, εξάλλου μήπως αυτό δεν κάνουν όλοι;

2
Με καλή πίστη εξηγώ πως δεν σε τάγκαρα με την έννοια της ειδοποίησης σε απάντησή μου σε σένα, έκανα απλά παράθεση όσων έγραψες για να επεκτείνω τα λόγια σου. Λες πως πρόκειται για οδηγία ενδοσχολικών εξετάσεων Γυμνασίου-Λυκείου Νομών Χανίων, Ρεθύμνου, Ηρακλείου, Λασιθίου και όντως αυτό έγραψα πως είναι (αν και δεν αφορά μόνο σε αυτούς τους νομούς, έχουν δοθεί παρόμοιες σε όλους. Αυτό που έβαλες εσύ είναι από εγκύκλιο αλλά αφορά σε πανελλήνιες (μπορεί να σου πει κάποιος χρησιμοποιώντας την ίδια λογική που χρησιμοποιείς). Ο σκοπός όμως ήταν να αναφέρουμε ποιο είναι το προσδοκώμενο από έναν καθηγητή παράλληλης , όταν ΔΕΝ υπάρχει αναλυτικό καθηκοντολόγιο (το γιατί δεν υπάρχει ξεφεύγει της παρούσας συζήτησης). Εξηγώ επίσης πως οι οδηγίες που αφορά στις εξετάσεις των παιδιών με μαθησιακές σε περίπτωση παράλληλης ακόμη και αν δεν εκφράζεται ρητά αφορούν στην παράλληλη δυστυχώς. Προφανώς και αυτό θέλουν οι οδηγίες: η ίδια να διαμορφώσει τα θέματα όταν είναι εκεί ή να φροντίσει τον χώρο. Όπως αυτονόητο είναι πως αν θέλει να μην το κάνει έχει κάθε δικαίωμα να αρνηθεί, αφού ρητά δεν εκφράζεται.
Δεν σε ξέρω και γενικότερα δεν κοντράρω κανέναν που δεν ξέρω.

3
Αυτό ισχύει. Το συζήταγα και με συνάδελφο προχθές για τις σειρές των μαθητών των τελευταίων χρόνων. Πού θεωρείς ότι οφείλεται αυτό; Στον εγκλεισμό λόγω κορωνιού; Ή το πρόβλημα είχε αρχίσει ήδη; Στα κινητά οφείλεται;
Θεωρώ πως είναι η σημαντικότερη ερώτηση ενός εκπαιδευτικού σήμερα. Στο Λύκειο έρχεται με καθυστέρηση τριών χρόνων από τη δική μας εικόνα στο Γυμνάσιο. Τα παιδιά μοιάζουν με ζόμπι. Η γνώμη μου είναι πως οξύνθηκε με τον εγκλεισμό αλλά υπήρχε ήδη. Δεν οφείλεται στα κινητά όμως ως συσκευές επικοινωνίας, viber με φίλους κλπ. Εκεί υπάρχει ένα τέλος. Οφείλεται για μένα στα παιχνίδια που παίζουν στα κινητά τα αγόρια και στις σειρές που βλέπουν στα κινητά τα κορίτσια. Έρχονται με κύκλους κάτω από τα μάτια πλέον στο σχολείο λες και διάβαζαν μεταμεσονύκτια. Ξεκίνησαν από το τάμπλετ που χρησιμοποιούσαν οι γονείς όταν τα είχαν μωρά για να φάνε (απενεργοποίηση της διάθεσης να αποφύγουν τη δύσκολη μπουκιά, απορρόφηση πλήρης), πήγε στο "δώσε το κινητό να σταματήσουν να γκρινιάζουν" και έφτασε στο "πάρε το κινητό να επικοινωνείς με τους φίλους σου και να σε βρίσκω" που έδωσε τη δυνατότητα να βλέπουν ταινίες όλη μέρα. Μαθητές μου λένε πως είδαν 3 κύκλους σειράς σε μερικές μέρες ή είδαν μερικά βίντεο στο τικ τοκ και πέρασε η μέρα. Σε μια διακοπή ρεύματος, μου είπε μαθητής πως δεν ήρθε την πρώτη ώρα γιατί το πρωί αναπλήρωσε τον χαμένο χρόνο. Τα αγγλικά πλέον είναι το αγαπημένο τους μάθημα. Δεν είναι μόνο η κούραση βέβαια αυτό που βλέπουμε και κάνει τους περισσότερους μαθητές να μοιάζουν με παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες. Όσα βλέπουν απευθύνονται σε άλλες αξίες, άλλα ενδιαφέροντα, άλλες συμπεριφορές από αυτές που διδάσκονται σε οικογένεια και σχολεία και διαμορφώνουν τα παιδιά που δεν είναι παιδιά πλέον.

4
@Έσπερος
Εμείς δεν έχουμε τμήμα ένταξης και παράλληλη έχουμε δει μόνο σε μαθητές με αυτισμό. Οι συνθήκες θεωρούνται ιδανικές για τα παιδιά αυτά, αφού η παράλληλη δεν μοιράζεται, οι υπόλοιποι μαθητές είναι οι καλοί της περιοχής και επομένως και οι πιο ήσυχοι, το σχολείο είναι συντηρητικό και τα τμήματα δεν είναι μεγάλα. Εντούτοις πάλι το σύστημα δεν δουλεύει καλά, επειδή στηρίζεται στο ενδιαφέρον ή όχι που δείχνει η παράλληλη. Στο Δημοτικό δεν αμφιβάλλω πως γίνεται καλή δουλειά σε πολλές περιπτώσεις αλλά και πάλι έχει να κάνει με τον άνθρωπο.
Πάντως στην παράλληλη που πείραζε τα μαλλιά της στο πρώτο μάθημα δοκιμάστηκα πολύ άσχημα. Σαν την μεγάλη τσάντα με το μικρό τσαντάκι του Ψαθά. Περίμενα να βάλει μαθήτρια τα χέρια της στα μαλλιά της για να κάνω ανάλογη παρατήρηση, για να μην γράψω ιστορία στο γραφείο...

@durin
Η ερώτηση έλεγε: "τι κάνουν οι καθηγητές παράλληλης στο κομμάτι των διαγωνισμάτων και των εξετάσεων". Όλα όσα λέει η παράγραφος Δ πχ , είναι κομμάτι όσων μεριμνούν οι εκπαιδευτικοί της παράλληλης αφού συνοδεύουν. Επίσης είναι ενδεικτικό πως αυτό που αφορά στις πανελλήνιες και έγραψες και ο ίδιος, έχει δοθεί και σαν οδηγία ενδοσχολικών εξετάσεων Γυμνασίου-Λυκείου και μάλιστα πριν το 2023 (οι οδηγίες είναι του 2021)


5
@durin
Υπάρχουν οδηγίες γενικού και ειδικού τύπου για τις προαγωγικές και ενδοσχολικές εξετάσεις μαθητών με Αναπηρία ή και
Ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και την παρουσία παράλληλης στήριξης, δες εδώ ένα παράδειγμα που διευκρινίζει κάποια πράγματα (σε ένα φουτουριστικό κόσμο βέβαια...) Εξειδικεύει την περίπτωση του αυτισμού όπως θα δείτε
 https://dide.ira.sch.gr/wp-content/uploads/2021/02/%CE%9F%CE%B4%CE%B7%CE%B3%CE%AF%CE%B5%CF%82-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B1%CE%BE%CE%B9%CE%BF%CE%BB%CF%8C%CE%B3%CE%B7%CF%83%CE%B7-%CE%BC%CE%B1%CE%B8%CE%B7%CF%84%CF%8E%CE%BD-%CE%95%CE%91%CE%95.pdf


6
Η παράλληλη στο Γυμνάσιο δεν προσφέρει ούτε κατά διάνοια στον μαθητή όσα προσφέρει η παράλληλη στο Δημοτικό. Στην πραγματικότητα από ένα σημείο και πέρα είναι απλά φύλαξη, ώστε οι καθηγητές της τάξης να κάνουν μάθημα. Ξέρω πως θα ενοχλήσει αυτή η αλήθεια, αλλά θες επειδή το παιδί έχει διαμορφώσει το πλαίσιο λειτουργίας του, θες επειδή τα μαθήματα είναι πολλά και διαφορετικά (και χωρισμένα σε θεωρητικά και θετικά) είναι δύσκολη η δουλειά της παράλληλης και ελάχιστο το ενδιαφέρον της. Έχω προσπαθήσει να συνεργαστώ με κάθε καθηγήτρια παράλληλης στήριξης που έχει έρθει (ζυγίζοντάς την φυσικά), όπως ακριβώς το ορίζει ο νόμος. Δεν το κατάφερα, έλειπε η θέλησή της. Το καλύτερο που πέτυχα ήταν ας πούμε να διαβάσει η ίδια ένα κείμενο λογοτεχνίας, επειδή είχε υπέροχο χρωματισμό στη φωνή της. Δεν είναι πως με απαξίωναν, κάθε άλλο. Στο δικό μας σχολείο θα βρεις από παράλληλη που απλά παίζει με τα μαλλιά της δίπλα στον μαθητή, μέχρι άλλη που σημειώνει μανιωδώς κάθε λεπτομέρεια του μαθήματος άσκοπα τελείως (έχει σηκώσει χέρι να πει μάθημα ή να κάνει ερωτήσεις, αν θες το πιστεύεις!).
Ακολουθώ την τακτική της Έσπερος στα διαγωνίσματα: πλήρη ελευθερία στην παράλληλη. Είναι το καλύτερο που μπορώ να κάνω, αφού μου αφήνει πλήρη ελευθερία στο μάθημα. Πλην όμως ζητώ τη συμμετοχή του μαθητή στα μαθήματα που μπορεί, πχ. Λογοτεχνία. Όχι Αρχαία όμως, θα πρέπει να θυσιάσω τα υπόλοιπα παιδιά και δεν το κάνω. Σε όλα όμως τα δικά μου μαθήματα θέλω να νιώθω πως δεν βαριέται, δεν γίνεται αντικείμενο χλευασμού και αν μπορεί κάτι να του φανεί χρήσιμο πραγματικά προσπαθώ να το καταλάβει. Δεν έχω άλλες προσδοκίες από τα παιδιά αυτά, που συνήθως είναι τα πιο καλόκαρδα, τα πιο δίκαια και τα πιο αφοσιωμένα στους φίλους τους.

Σε διαγώνισμα δεν βοηθάω κανέναν ποτέ από τους άλλους μαθητές, ούτε για να ξεκλειδώσουν, ούτε για να θυμηθούν. Τα διαγωνίσματά μου είναι προειδοποιημένα όλα και διαβαθμισμένης δυσκολίας, δεν έχει νόημα η βοήθεια και αδικεί. Επίσης δεν χωρίζω ποτέ σε ομάδες.

7
Σχολική ζώνη / Απ: Νέοι κανονισμοί στα σχολεία!!
« στις: Απρίλιος 13, 2024, 12:15:06 μμ »
Εμείς ως σχολείο δεν δίνουμε ημερήσιες αποβολές, αλλά δίνουμε πολλές ωριαίες. Στις ελάχιστες ημερήσιες που έχουν δοθεί μέχρι τώρα, ο μαθητής δε θυμάμαι ποτέ να μην ήρθε και μάλιστα ζητούσε να μείνει στα μαθήματα. Εγώ δέχτηκα σε όλες τις περιπτώσεις που μου ζητήθηκε (θα είχα αρνηθεί μόνο αν η αποβολή αφορούσε σε εκφοβισμό άλλου συμμαθητή ή πραγματική παραβατικότητα, αλλά είχαν να κάνουν με προβλήματα με άλλους καθηγητές και για να πω την αλήθεια δεν θεωρούσα πως έπρεπε να είχαν δοθεί για εκδικητικούς προσωπικούς λόγους.)

8
Σχολική ζώνη / Απ: Νέοι κανονισμοί στα σχολεία!!
« στις: Απρίλιος 13, 2024, 09:52:38 πμ »
@emmaki Ευχαριστώ για την ειλικρινή απάντηση.

@Έσπερος Σε διαβεβαιώνω πως υπάρχουν τέτοια σχολεία. Ρωτάς πώς θα το τεκμηρίωνε ο σύλλογος. Εύκολα σε κάποιες περιπτώσεις που έχω στο νου μου, μιας και δεν είναι όλες οι μαθησιακές δυσκολίες ίδιες. Οι δύσκολες περιπτώσεις πολλές φορές δεν ελέγχονται μέσα στην τάξη και ειδικά αν το σχολείο δεν έχει τμήμα ένταξης και η παράλληλη στήριξη δεν επαρκεί, δίνει την αιτιολόγηση που ίσως χρειάζεται. Η εγκύκλιος θα μας απαντήσει αν θα είναι εφικτό.
Εγώ πάντως δεν έχω δει γνωμάτευση να πέφτει έξω και για την ακρίβεια, έχω δει καθυστερημένες διαγνώσεις στην περιοχή μου. Εξηγούμαι: πολλοί γονείς αρνούνται να εξεταστεί το παιδί τους στο δημοτικό, δημιουργώντας ένα κάρο προβλήματα σε όλους και το θυμούνται στο γυμνάσιο για να τύχουν πλέον ευνοϊκών ρυθμίσεων στις εξετάσεις. Συνταγματικά δεν μπορεί να υποχρεωθεί ο γονέας να δεχτεί τη διάγνωση, χάνεται πολύτιμος χρόνος και στο γυμνάσιο δεν μπορούν να γίνουν θαύματα. Έχω δει όμως και καθηγητές να μην έχουν διαβάσει ποτέ γνωματεύσεις. Εμένα προσωπικά μου έχουν ζητήσει περίληψη πολλές φορές. Όσες έχω διαβάσει, είναι καλογραμμένες, με καλές ιδέες, πλην όμως χρειάζεται προσωπικό για να τις υλοποιήσει και φυσικά να είναι πρόθυμο.
Πάντως την ερώτηση την έκανα γιατί δεν είμαι γενικότερα σίγουρη για την αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος. Παλιότερα ήταν μια λύση για συμμόρφωση, τώρα είναι λύση μόνο για προστασία του θύματος από τον θύτη. Αλλά όταν σε αποβολή ο θύτης βρίσκεται να "απασχολείται " στο ίδιο σχολείο με το θύμα απορώ πως θα πάμε από την μια κατάσταση στην άλλη.

9
Σχολική ζώνη / Απ: Νέοι κανονισμοί στα σχολεία!!
« στις: Απρίλιος 12, 2024, 08:04:22 μμ »
@emmaki
Η γνώμη μου είναι πως τα μέτρα αυτά ανακοινώθηκαν όλα μαζί με σκοπό να ευχαριστήσουν τους πάντες. Τους γονείς με την πλατφόρμα, τους καθηγητές με τις ποινές, τον αποκλεισμό μαθητών από τις εκδρομές, τα νέα σχέδια για αυτονομία στα σχολεία με τα "συμβόλαια" και τους μαθητές κλείνοντάς τους το μάτι με τα δεκαπεντάλεπτα καθυστέρησης.

Το μόνο μέτρο που δεν είμαι σίγουρη αν συμφωνώ ή όχι είναι η απόφαση αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος από τον Σύλλογο και μόνο. Βοήθησέ με αν θες να δω τι σημαίνει αυτό για τα παιδιά με μαθησιακές. Αν ο τελικός νόμος υποθέσουμε πως έχει αρκετές δικλείδες ασφαλείας και σέβεται το Σύνταγμα, ποιες θεωρείς πως είναι οι επιπτώσεις του; Το βλέπεις θετικά η ίδια με την εμπειρία σου; Είναι κάτι που απασχόλησε το ΚΕΔΑΣΥ;

@Έσπερος
Αποζημίωση φθορών εφαρμόζουμε και εμείς, αλλά μην ξεχνάς πως είμαστε σχολεία σε περιοχές με πλούτο. Θα ήταν ένα καλό μέτρο πάντως, αν δεν άφηνε να εννοηθεί πως θα είναι δουλειά του σχολείου και πως δεν θα εμπλακεί όπως πρέπει ο δήμος (και ο κάθε γονέας θα φέρνει οποιοδήποτε υλικό θέλει για να αντικαταστήσει αυτό που καταστράφηκε: είναι πιο σοβαρό από όσο ακούγεται γιατί την ευθύνη ατυχήματος θα την έχει η σχολική μονάδα). Σχετικά με τις υπογραφές τώρα, όταν ο γονέας δεν είναι υποχρεωμένος να έρθει στο σχολείο όταν τον καλείς (αυτό τον εξαναγκασμό προσπάθησε να αποφύγει το υπουργείο και σκέφτηκε το συμβόλαιο, μαζί με τα όσα λέω παραπάνω), όλα τα άλλα είναι περιττά.

10
Σχολική ζώνη / Απ: Νέοι κανονισμοί στα σχολεία!!
« στις: Απρίλιος 12, 2024, 11:38:54 πμ »
Επειδή ο σχολικός κανονισμός δεν είναι γνωμάτευση μετά από αίτηση του ίδιου του γονέα, είναι έγγραφο που αφορά τη σχολική κοινότητα και καθένα σχολείο ξεχωριστά, δημιουργείται από παράγοντες του σχολείου και μόνο και όχι τους γονείς, δεν είναι κοινό έγγραφο για όλους τους γονείς σε όλη την Ελλάδα και δεν συναποφασίστηκε με αυτούς. Προφανώς και δεν είναι μόνο η υπογραφή επιβεβαίωση πως έλαβε γνώση κάποιος, είναι συμβόλαιο. Αναρτάται στην ιστοσελίδα του σχολείου ήδη και ο καθένας μας μπορεί να λάβει γνώση, δεν χρειάζεται την υπογραφή μας ως γονείς. Επίσης, όντως κανένα σχολείο δεν μπορεί να μη δεχθεί εγγραφή μαθητή που ανήκει σε αυτό, αλλά ο υπουργός φαίνεται να το αγνοεί γιατί ο ίδιος είπε πως δεν θα εγγράφεται το παιδί του αρνητή. Μάλιστα δεν έχει ιδέα ότι προηγείται η εγγραφή του μαθητή από την σύνταξη του κανονισμού. Όλα αυτά μαζί δείχνουν ασχετοσύνη τουλάχιστον. Αν προσθέσουμε πως η άγνοια νόμου δεν δικαιολογείται, γίνεται αχταρμάς νομικός. Πουθενά σε δεσμευτικούς όρους που θέτει το ίδιο το κράτος δεν υπογράφουμε ότι ενημερωθήκαμε, άρα οι ίδιοι δεν μας λένε σε ποια κατηγορία ανήκει πλέον ο κανονισμός. Ιδιωτικό έγγραφο της σχολικής μονάδας ή επίσημο; Όλο αυτό έγινε επειδή προσπαθούν να δείξουν πως η κάθε σχολική μονάδα είναι αυτόνομη. Είναι όμως; Μπορώ να πάω σε άλλη αν δεν μου αρέσει αυτή που υπάγομαι;
Στο σύνολο των νέων κανονισμών είναι ένας από τους γελοιότερους, αλλά όχι ο πιο γελοίος.

ΥΓ. Κανονικά χρειαζόμαστε επίσημη μετάφρασή του σε πολλές γλώσσες. Δεν πιστεύω να θέλουν να υπογράψουν οι μετανάστες γονείς χωρίς να έχουν πραγματική γνώση του τι υπογράφουν. Ή όχι;
Θέλω να γελάσω και δεν μπορώ...

11
Σχολική ζώνη / Απ: Νέοι κανονισμοί στα σχολεία!!
« στις: Απρίλιος 10, 2024, 08:59:46 μμ »
Η γελοία και προσβλητική απασχόληση μαθητή που έχει πάρει αποβολή μπορεί όντως να τον ενοχλήσει, αλλά νομίζω πως ενοχλεί περισσότερο τη λογική των υπολοίπων μας.

Σε σχέση με τα υπόλοιπα μέτρα, εκτός της πλατφόρμας που είναι κατάπτυστο εργαλείο του συστήματος (εκφοβισμός των εκπαιδευτικών, αίσθηση δύναμης στους γονείς που εν τέλει δεν είναι δύναμη αφού δεν θα γίνει τίποτα σε επίπεδο λύσης: άλλα λόγια να αγαπιόμαστε και ουσιαστικό φακέλωμα), εκτός της θεόχαζης υπογραφής συμβολαίου σε νόμους του κράτους (παγκόσμια πρωτοτυπία και ετοιμαστείτε για νόμιμες αρνήσεις), εκτός της ανόητης απαγόρευσης κινητού εκτός τάξης (τύπου πονάει κεφάλι, κόβω κεφάλι), εκτός της επιβεβλημένης δουλειάς σε ομαδούλες για να κάνουμε ευσυνείδητους πολίτες (έλεος!), εκτός του θεσμού του χρονομέτρη μαθήματος με 15λεπτη ειδοποίηση και καταγραφή τύπου πόρτας σε στρατόπεδο (πάντα ήθελα να κρατάω χρόνο σε αγώνες),  τα άλλα μέτρα καλά φαίνονται...

12
Σχολική ζώνη / Απ: Σχολικές Εκδρομές
« στις: Απρίλιος 09, 2024, 07:02:14 μμ »
@Scout
Ακριβώς όπως κατάλαβες. Αυτό είπα. Ο ξεναγός (συνήθως φιλόλογος ή δάσκαλος ή απλά βίσμα με παπαγαλία) ξέρει πράγματα που διάβασε για το αντικείμενό του και μόνο, και απευθύνεται είτε σε τουρίστες είτε σε ενήλικες. Γνωρίζει πράγματα και μπορεί να απαντήσει σχολαστικά αν ερωτηθεί, αλλά συνήθως περιληπτικά και ξύλινα λέει δυο λόγια για καθετί ενώ τα δείχνει, τα πιο πιασάρικα. Ο φιλόλογος και ο δάσκαλος του δημοτικού δεν πάει εκεί ζητώντας κάτι τουριστικό για την χώρα του.Δεν πάει ούτε για να δουν οι μαθητές του, όσα βλέπουν σε εικόνες του ίντερνετ. Πάει για να πατήσει σε άγια χώματα, πάει για να μυρίσει τον χώρο, να ξέρει την οσμή κυριολεκτικά (εμπειρία που δεν μεταφέρεται), πάει για να δει το φως του ήλιου ανάμεσα στα κτίσματα ή τα χρώματα των αγγείων. Πάει για να θαυμάσει μαζί με τους μαθητές, να εξηγήσει στην τάξη του αυτά που η συγκεκριμένη τάξη αγνοεί. Να τους κινήσει το ενδιαφέρον με μια ιστορία που απέρριψε ο ξεναγός που δεν τα γνωρίζει. Να τους δείξει κάτι που έχουν ξαναπεί. Να χαρεί μαζί τους, να διαπαιδαγωγήσει, να τους μεταφέρει στην ιστορία, να ξεσηκώσει. Αν δεν ξέρει τον χώρο, να διαβάσει. Καλό θα του κάνει, θα το χαρεί διπλά. Στην χώρα του ξεναγό;
Μην μπλέκουμε το ΕΚΦΕ κάθε περιοχής με την Ολυμπία και το νεκρομαντείο και τα έργα των αρχαίων με τα έργα του συναδέλφου, είναι τελείως άσχετα. Αλλά ναι, αν πας στο νεκρομαντείο στον Αχέροντα, ένας φυσικός θα μπορεί να εξηγήσει πως εκείνη την εποχή είχαν πετύχει τέτοια ηχομόνωση. Δεν είναι ΕΚΦΕ.

@Έσπερος
Συμφωνώ και οφείλω να πω πως και σε προηγούμενα μηνύματα στο συγκεκριμένο θέμα, η προσέγγισή σου είναι πολύ προσεγμένη.

13
Σχολική ζώνη / Απ: Σχολικές Εκδρομές
« στις: Απρίλιος 09, 2024, 05:38:57 μμ »
Να πας συνοδός σε δημόσιο μουσείο ή αρχαιολογικό χώρο στην Ελλάδα, να είσαι φιλόλογος ή δάσκαλος και να έχεις εναλλακτική να μην κάνεις εσύ την ξενάγηση αλλά να χρειαστεί ξεναγός; Δεν έπρεπε να είχες πάρει το ρημάδι το πτυχίο, σκίστο να περισώσεις  λίγη αξιοπρέπεια...




14
Αποσπάσεις / Απ: Αποσπάσεις σε πανεπιστήμια
« στις: Απρίλιος 09, 2024, 04:52:31 μμ »
Θα ήσουν υπερβολικός αν έλεγες 101% (γίνεται και αυτό, ξέρω περίπτωση). Στα 100% είναι μια χαρά να το κλείσουμε.

 ΥΓ. Σχολίαζα τα λόγια του kapoioskapoukapote

Σελίδες: 123 ... 23

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32293
  • Τελευταία: HelenK
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159793
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 538
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 1
Επισκέπτες: 535
Σύνολο: 536

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.128 δευτερόλεπτα. 30 ερωτήματα.