1
Διάφορα Εκπαιδευτικά θέματα / Απ: Παράλληλη στη δευτεροβάθμια
« στις: Απρίλιος 22, 2024, 06:51:24 μμ »
Το ίδιο περίπου έγγραφο ήρθε και στο δικό μου σχολείο. Δεν έχω λόγο να πιστέψω πως τρολλάρουν σε κάθε περιοχή της Ελλάδας σχετικά με το τι θα ήθελαν. Επίσης, το ΚΕΔΑΣΥ ΗΜΑΘΙΑΣ (Αριθ. Πρωτ.: Φ.11/420) αναφέρει:
"Ο/η εκπαιδευτικός της Παράλληλης Στήριξης: Παρευρίσκεται στην αίθουσα όπου ο/η μαθητής/τρια περιμένει να λάβει τα θέματα. Αφού δοθούν οι σχετικές εξηγήσεις από τον/την εκπαιδευτικό της Γενικής Αγωγής (εισηγητή/τρια του εξεταζόμενου μαθήματος), ο/η εκπαιδευτικός της Παράλληλης Στήριξης θα διερευνήσει διακριτικά την πιθανότητα εάν χρειάζεται ο/η μαθητής/τρια κάποια περαιτέρω επεξήγηση επί των ερωτήσεων, χωρίς να του/της υποδείξει ή να υπονοήσει την απάντηση. Στη συνέχεια, ο/η μαθητής/τρια καλείται να επεξεργαστεί τα θέματα. Ακόμη ο/η εκπαιδευτικός της Παράλληλης Στήριξης ενημερώνει τον/την μαθητή/τρια σχετικά με τον υπολειπόμενο χρόνο που έχει στη διάθεσή του/της, καθώς συχνά οι μαθητές/τριες με ΕΕΑ/ΕΜΔ δεν μπορούν να υπολογίσουν το χρόνο που τους διατίθεται. Αν πρόκειται για μαθητή/τρια με ΕΕΑ/ΕΜΔ για τον/την οποίο/α υπάρχει εισήγηση για προφορική εξέταση, ο εκπαιδευτικός Παράλληλης Στήριξης συνοδεύει τον/την μαθητή/τρια και ενεργεί υποστηρικτικά κατά την εξέταση εάν αυτό κριθεί χρήσιμο. Μπορεί, π.χ., να απλοποιήσει ή να διαφοροποιήσει ένα ερώτημα, με σκοπό την κατανόηση του ερωτήματος από τον/την μαθητή/τρια. Στην περίπτωση που εκπαιδευτικός Παράλληλης Στήριξης υποστηρίζει μαθητές/τριες που μπορεί να εξετάζονται ταυτόχρονα, παρευρίσκεται σ’ αυτόν/τήν που κρίνεται περισσότερο αναγκαίο. Τέλος, αξίζει να επισημάνουμε ότι οι υποψήφιοι μαθητές/τριες με Αναπηρία ή/και Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες/Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες θα πρέπει κατά τη διάρκεια της εξέτασης να αντιμετωπίζονται με τέτοιο τρόπο, ώστε να είναι σε καλή ψυχολογική κατάσταση για να μπορούν να αποδώσουν σύμφωνα με τις γνώσεις και τις ικανότητές τους. Η διαδικασία της αξιολόγησης πρέπει να πραγματοποιείται με κατανόηση και διακριτικότητα με στόχο την ενίσχυση και ενθάρρυνση των μαθητών/τριών."
Επαναλαμβάνω πως είναι οι συμβουλές, δηλ προσδοκίες (και όχι οι νόμοι που δεν υπάρχουν) και που δείχνουν τα προσδοκώμενα για την παράλληλη. Ερμηνείες και ειδικά αυθαίρετες δεν ταιριάζουν με μένα, παίζει να είμαι ο πιο προσεκτικός άνθρωπος σε διάβασμα νομοθεσίας. Ας κάνει ο καθένας ό,τι θέλει φυσικά, εξάλλου μήπως αυτό δεν κάνουν όλοι;
"Ο/η εκπαιδευτικός της Παράλληλης Στήριξης: Παρευρίσκεται στην αίθουσα όπου ο/η μαθητής/τρια περιμένει να λάβει τα θέματα. Αφού δοθούν οι σχετικές εξηγήσεις από τον/την εκπαιδευτικό της Γενικής Αγωγής (εισηγητή/τρια του εξεταζόμενου μαθήματος), ο/η εκπαιδευτικός της Παράλληλης Στήριξης θα διερευνήσει διακριτικά την πιθανότητα εάν χρειάζεται ο/η μαθητής/τρια κάποια περαιτέρω επεξήγηση επί των ερωτήσεων, χωρίς να του/της υποδείξει ή να υπονοήσει την απάντηση. Στη συνέχεια, ο/η μαθητής/τρια καλείται να επεξεργαστεί τα θέματα. Ακόμη ο/η εκπαιδευτικός της Παράλληλης Στήριξης ενημερώνει τον/την μαθητή/τρια σχετικά με τον υπολειπόμενο χρόνο που έχει στη διάθεσή του/της, καθώς συχνά οι μαθητές/τριες με ΕΕΑ/ΕΜΔ δεν μπορούν να υπολογίσουν το χρόνο που τους διατίθεται. Αν πρόκειται για μαθητή/τρια με ΕΕΑ/ΕΜΔ για τον/την οποίο/α υπάρχει εισήγηση για προφορική εξέταση, ο εκπαιδευτικός Παράλληλης Στήριξης συνοδεύει τον/την μαθητή/τρια και ενεργεί υποστηρικτικά κατά την εξέταση εάν αυτό κριθεί χρήσιμο. Μπορεί, π.χ., να απλοποιήσει ή να διαφοροποιήσει ένα ερώτημα, με σκοπό την κατανόηση του ερωτήματος από τον/την μαθητή/τρια. Στην περίπτωση που εκπαιδευτικός Παράλληλης Στήριξης υποστηρίζει μαθητές/τριες που μπορεί να εξετάζονται ταυτόχρονα, παρευρίσκεται σ’ αυτόν/τήν που κρίνεται περισσότερο αναγκαίο. Τέλος, αξίζει να επισημάνουμε ότι οι υποψήφιοι μαθητές/τριες με Αναπηρία ή/και Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες/Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες θα πρέπει κατά τη διάρκεια της εξέτασης να αντιμετωπίζονται με τέτοιο τρόπο, ώστε να είναι σε καλή ψυχολογική κατάσταση για να μπορούν να αποδώσουν σύμφωνα με τις γνώσεις και τις ικανότητές τους. Η διαδικασία της αξιολόγησης πρέπει να πραγματοποιείται με κατανόηση και διακριτικότητα με στόχο την ενίσχυση και ενθάρρυνση των μαθητών/τριών."
Επαναλαμβάνω πως είναι οι συμβουλές, δηλ προσδοκίες (και όχι οι νόμοι που δεν υπάρχουν) και που δείχνουν τα προσδοκώμενα για την παράλληλη. Ερμηνείες και ειδικά αυθαίρετες δεν ταιριάζουν με μένα, παίζει να είμαι ο πιο προσεκτικός άνθρωπος σε διάβασμα νομοθεσίας. Ας κάνει ο καθένας ό,τι θέλει φυσικά, εξάλλου μήπως αυτό δεν κάνουν όλοι;