1863
Οικονομικά / Απ: Ενιαίο Μισθολόγιο
« στις: Οκτώβριος 26, 2011, 11:56:28 μμ »Θέλω να ζητήσω τη βοήθεια όποιων συναδέλφων έχουν πληροφορηθεί ή καταλάβει τρία πράγματα περισσότερα από εμένα γύρω από αυτό το έκτρωμα.Ζητώ εκ των προτέρων συγνώμη για το μακροσκελές μήνυμα,αλλά,επειδή έχουν ειπωθεί πολλά,ένιωσα την ανάγκη να τα ανακεφαλαιώσω:
1)Διάβασα από συναδέλφους που βρίσκονται στον τρίτο χρόνο υπηρεσίας (χωρίς καμιά άλλη προυπηρεσία),ότι υπάρχει ο κίνδυνος να χρειαστεί να υπηρετήσουν άλλα 3 χρόνια στον βαθμό ΣΤ πριν προαχθούν στον βαθμό Ε (ή στην καλύτερη περίπτωση 2 χρόνια σύμφωνα με την παράγρ.7 του ά.7).
Κάτι τέτοιο θεωρώ ότι είναι καθαρά αντισυνταγματικό,γιατί ουσιαστικά μηδενίζει 3 χρόνια υπηρεσίας και τίθεται θέμα ισονομίας σε σχέση με κάποιον άλλο που τυχαίνει κι έχει 4 χρόνια υπηρεσίας και του τα αναγνωρίζει όλα εντάσσοντάς τον στον βαθμό Ε κατευθείαν.
Το πρόβλημα ξεκινάει από την παράγραφο 1 του α.29,το οποίο αναφέρει :
1. Οι υπάλληλοι που εντάσσονται στους νέους βαθμούς, σύμφωνα με τις διατάξεις του προηγούμενου άρθρου, λαμβάνουν το βασικό μισθό του βαθμού αυτού, ενώ όσοι εξ αυτών έχουν πλεονάζοντα χρόνο στον ίδιο βαθμό εξελίσσονται στα μισθολογικά κλιμάκια του βαθμού αυτού, σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 2 του άρθρου 12 του παρόντος. Μετά την ανωτέρω μισθολογική ένταξη, η μισθολογική εξέλιξη πραγματοποιείται σύμφωνα με τις ίδιες διατάξεις, χωρίς να προσμετράται τυχόν πλεονάζων χρόνος.
Το θέμα είναι όμως ότι για τον βαθμό ΣΤ δεν προβλέπονται Μ.Κ. στις ανωτέρω διατάξεις,οι οποίες αφορούν στο σύστημα μισθολογικής εξέλιξης αναλόγως των κλιμακίων.Παραθέτω την παρ.2 του ά.12:
2. Τα Μ.Κ. χορηγούνται ανά διετία, με εξαίρεση τα Μ.Κ. των Βαθμών Β και Α, τα οποία χορηγούνται ανά τριετία. Η εξέλιξη των υπαλλήλων στα Μ.Κ. γίνεται αυτοδίκαια με την παρέλευση του ανωτέρω οριζόμενου χρόνου. Κατ εξαίρεση, σε περίπτωση που, από τις εκθέσεις αξιολόγησής του, προκύπτει ότι ο υπάλληλος δεν έχει επιτύχει την υλοποίηση της προβλεπόμενης στοχοθεσίας σε ποσοστό τουλάχιστον πενήντα τοις εκατό (50%), για δύο συνεχή χρόνια, δεν εξελίσσεται μισθολογικά μέχρις ότου επιτύχει το ως άνω ελάχιστο ποσοστό
Επομένως,μήπως ο βαθμός ΣΤ δεν εμπίπτει στην πρόβλεψη της παραγράφου 1 του ά.29;
2)Επίσης διάβασα στο άρθρο ενός αιρετού ότι :
"1. Από τη γραμματική διατύπωση των παραπάνω άρθρων προκύπτει ότι απαιτείται
και για τους υπηρετούντες υπαλλήλους - μετά την αυτοδίκαιη κατάταξή τους σε ένα
βαθμό - ο ελάχιστος χρόνος παραμονής στο βαθμό, ως προϋπόθεση της
βαθμολογικής τους εξέλιξης. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι διευρύνεται, κατά τον
προβλεπόμενο ελάχιστο χρόνο παραμονής σε κάθε βαθμό, η διαφορά χρόνου
πραγματικής δημόσιας υπηρεσίας μεταξύ υπαλλήλων, οι οποίοι, προ της προτεινόμενης,
αυτοδίκαιης, κατάταξης, απείχαν, ο αρχαιότερος από τον νεότερο, μόλις ένα έτος. Για
παράδειγμα, υπάλληλος ΠΕ κατηγορίας με συνολικό χρόνο πραγματικής δημόσιας
υπηρεσίας 21 έτη κατατάσσεται αυτοδικαίως στον Βαθμό Γ΄, ενώ υπάλληλος με
συνολικό χρόνο προϋπηρεσίας 22 έτη κατατάσσεται στον Βαθμό Β΄, στον οποίο ο
πρώτος υπάλληλος θα έχει πρόσβαση μόνο μετά από 4 έτη. Η αρχική διαφορά ενός
έτους γίνεται τεσσάρων ετών!"
Ουσιαστικά πρόκειται για το ίδιο πρόβλημα με το ανωτέρω και τίθεται πάλι θέμα ισονομίας.Νομίζω ότι στηρίζεται πάλι στην αναφορά της παραγράφου 1 του ά.29,σε συνδυασμό με την παράγραφο 6 του ά.28 (τα 2 αυτά άρθρα θυμίζω ότι μιλούν για το υπηρετούν προσωπικό):
6. Μέχρι την θέση σε πλήρη εφαρμογή του προβλεπόμενου στο άρθρο 7 του παρόντος συστήματος αξιολόγησης, οι κρίσεις για προαγωγή των υπαλλήλων, καθώς και για μονιμοποίηση των δόκιμων υπαλλήλων, που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του παρόντος νόμου γίνονται από τα αρμόδια όργανα σύμφωνα με τη διαδικασία, τα κριτήρια και τις προϋποθέσεις που προβλέπονται από τις οικείες κατά περίπτωση διατάξεις, που ισχύουν κατά τη δημοσίευση του νόμου αυτού. Για τις ως άνω προαγωγές ή μονιμοποιήσεις εφαρμόζονται οι προβλεπόμενες στην παράγραφο 6 του άρθρου 7 του παρόντος νόμου ποσοστώσεις.
Οι δύο σχετικές παράγραφοι του ά.7 θεωρώ ότι είναι οι παρακάτω:
6. Οι προαγωγές από βαθμό σε βαθμό, για όλες τις κατηγορίες προσωπικού, γίνονται με βάση ποσόστωση επί των κάθε φορά κρινομένων, ως εξής:
-Από τον Εισαγωγικό Βαθμό ΣΤ στο Βαθμό Ε : μέχρι και 100% των κρινόμενων υπαλλήλων,
- Από το Βαθμό Ε στο Βαθμό Δ : μέχρι και 90% των κρινόμενων υπαλλήλων,
- Από το Βαθμό Δ στο Βαθμό Γ : μέχρι και 80% των κρινόμενων υπαλλήλων,
- Από το Βαθμό Γ στο Βαθμό Β : μέχρι και 60% των κρινόμενων υπαλλήλων.
- Από το Βαθμό Β στο Βαθμό Α : μέχρι και 20% των κρινόμενων υπαλλήλων.
Με κοινή απόφαση των Υπουργών Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Οικονομικών, η οποία εκδίδεται μετά από εκτίμηση τόσο των υπηρεσιακών αναγκών όσο και των δημοσιονομικών δυνατοτήτων τουλάχιστον ανά διετία, τα προαναφερόμενα ποσοστά μπορούν να καθορίζονται χαμηλότερα(!!!!!!). Στις περιπτώσεις που ο υπάλληλος τύχει αρνητικής κρίσης για προαγωγή, κατά τα οριζόμενα στις παραγράφους 1 έως 5 του παρόντος άρθρου, χάνει το δικαίωμα συμμετοχής στην κρίση για προαγωγή για τα επόμενα δύο έτη. Επίσης χάνει το δικαίωμα προαγωγής και στην περίπτωση που δεν εξελίσσεται μισθολογικά, σύμφωνα με το εδάφιο δεύτερο του στοιχείου γ) της παραγράφου 1 του παρόντος άρθρου.
7. Ο ελάχιστος χρόνος που απαιτείται για την προαγωγή από βαθμό σε βαθμό, είναι:
α) Για τους υπαλλήλους των κατηγοριών ΠΕ και ΤΕ:
Από το Βαθμό ΣΤ στο Βαθμό Ε, δύο (2) έτη,
Από το Βαθμό Ε στο Βαθμό Δ , τέσσερα (4) έτη,
Από το Βαθμό Δ στο Βαθμό Γ, τέσσερα (4) έτη,
Από το Βαθμό Γ στο Βαθμό Β , τέσσερα (4) έτη,
Από το Βαθμό Β στο Βαθμό Α (καταληκτικός βαθμός):
αα) για τους υπαλλήλους της κατηγορίας ΠΕ, τέσσερα (4) έτη και
ββ) για τους υπαλλήλους της κατηγορίας ΤΕ έξι (6) έτη,
β) Για τους υπαλλήλους της κατηγορίας ΔΕ:
Από το Βαθμό ΣΤ στο Βαθμό Ε , δύο (2) έτη,
Από το Βαθμό Ε στο Βαθμό Δ , έξι (6) έτη,
Από το Βαθμό Δ στο Βαθμό Γ, έξι (6) έτη,
Από το Βαθμό Γ στο Βαθμό Β (καταληκτικός βαθμός), έξι (6) έτη,
γ) Για τους υπαλλήλους της κατηγορίας ΥΕ:
Από το Βαθμό ΣΤ στο Βαθμό Ε , δύο (2) έτη,
Από το Βαθμό Ε στο Βαθμό Δ , δέκα (10) έτη,
Από το Βαθμό Δ στο Βαθμό Γ (καταληκτικός βαθμός), δέκα (10) έτη.
Η "γραμματική διατύπωση",για την οποία ο συνάδελφος αιρετός μιλάει,ίσως είναι η φράση "για όλες τις κατηγορίες προσωπικού",που βρίσκεται όμως στην παράγραφο 6 και όχι στην 7.Επιστρέφουμε,δηλαδή,κατά τη γνώμη μου, στην ανάγκη διευκρίνισης του ά.29:"χωρίς να προσμετράται τυχόν πλεονάζων χρόνος".Τί εννοεί ακριβώς ο νομοθέτης;
3)Σε σχέση πάλι με τα παραπάνω,έχει κανείς καταλάβει τι θα γίνει με όσους αποκτήσουν μεταπτυχιακό τίτλο από εδώ και πέρα;
Δεν είναι παράλογο να μην εξελιχθούν σε ανώτερο Μ.Κ. αργότερα αυτοί που θέλουν να συνεχίσουν τις σπουδές τους;
Τι στο καλό αλλάξαμε κοτζάμ όνομα στο υπουργείο...Δια βίου κοροιδία;
1) Ψιλο-κίνδυνος, αλλά επειδή ο ΣΤ δεν έχει Μ.Κ. δεν τίθεται θέμα εξέλιξης σε Μ.Κ. Οπότε εκτιμώ ότι ότι όποιος έχει συμπληρώσει 2 χρόνια θα μπει στη διαδικασία προαγωγών του Μαΐου. Θέλει διευκρίνιση βέβαια.
2) Διαφωνώ με τον αιρετό. Διάβασε και το άρθρο 28, παρ.1 Εδώ, λοιπόν, μάλλον αναφέρεται σε προϋπηρεσία (πλεονάζοντα χρόνο) που αναγνωρίζει κάποιος για βαθμολογική εξέλιξη βάσει του άρ.98 του ΔΥ Κώδικα (102 του Κ.ΔΥ για τους Δήμους) ή για μισθολογική εξέλιξη βάσει του άρ.15 του ν.3205 (αν υποθέσουμε ότι εξακολουθεί να ισχύει μετά από αυτό το Νόμο). Conflict, όμως, υπάρχει και με το άρ.6, παρ.4 του Νόμου που δίνει δικαίωμα αναγνώρισης μέχρι και 7 ετών για βαθ΅ολογική και ΅ισθολογική ένταξη και από το οποίο άρθρο αφαιρέθηκε ότι αναφέρεται μόνο σε νεδιοριζόμενους. ’ρα ένας που είναι ήδη ΔΥ, αν μετά την κατάταξη αναγνωρίσει προϋπηρεσία βάσει αυτού του άρθρου, τι θα γίνει; Μπορεί να αλλάξει ακόμα και βαθμό;
3) Αυτό το επεσήμανα εξ αρχής, δε δίνεται κανέναν κίνητρο απόκτησης τυπικών προσόντων στους ήδη υπηρετούντες. Κανένα όφελος είναι η απάντηση.