15
Διάφορα Εκπαιδευτικά θέματα / Απ: Οι δάσκαλοι θα παίρνουν μισθούς τραπεζιτών
« στις: Σεπτέμβριος 10, 2009, 10:46:06 πμ »Παράθεση
Σιγά μην κάνω και βουντού για να δω τα αποτελέματα του πειράματος...Πριν από 50 περίπου χρόνια που υπήρχαν 2 ανταγωνιστικά συστήματα οικονομίας στην πράξη (Καπιταλισμός στη Δύση και Κομμουνισμός στην ΕΣΣΔ) οι ΗΠΑ αποσβολωμένες παρατηρούσαν την εκτόξευση του πρώτου τεχνητού δορυφόρου σε τροχιά γύρω από τη Γη όχι από τους ίδιους αλλά από τους "μισητούς" σοβιετικούς..Το λεγόμενο Sputnick shock τους έκανε να προβληματιστούν και να δουν τί έφταιξε..Αυτό που αποφάσισαν ήταν να επενδύσουν μεγάλο ποσοστό του ΑΕΠ στην Παιδεία (σ.σ ΛΕΦΤΑ και μάλιστα πολλά) και στο Ανθρώπινο Κεφάλαιο...τα αποτελέσματα γνωστά..Τί θέλω να πω με αυτό..οι ΗΠΑ αυτή τη στιγμή έχουν σχετικά μεγάλο πρόβλημα απορροφητικότητας "μυαλών" τόσο λόγω παγκοσμιοποίησης (τα "μυαλά" τα προσελκύει σε μεγάλο βαθμό η ανερχόμενη δύναμη Κινα αλλά και η σταθερή Ευρώπη) αλλά και λόγω υποβαθμισμένης για τα αμερικανικά δεδομένα εκπαίδευσης..Κατά την ταπεινή προσωπική μου άποψη αυτό το πείραμα γίνεται για να δουν αν μέσω του μισθου αυξηθει η "παραγωγικότητα"του δασκάλου και μέσω αυτού η παραγωγή περισσότερων εγχώριων "μυαλών"...η οποία θα οδηγήσει δυνητικά στην ανάπτυξη της οικονομίας και θα επιτρέψει στις ΗΠΑ να κρατήσει τα ηνία της υπερδύναμης στο σημερινό ραγδαία μεταβαλλόμενο κόσμο..Εμείς που επενδύουμε? Επενδύουμε στη γνώση? Επενδύουμε στο ανθρώπινο κεφάλαιο? Το δασκαλίκι για κάποιες χώρες (ΗΠΑ ΚΙνα Ιαπωνια) είναι μέσο παραγωγής πλούτου από την νέα ιντελιγκένσια που θα προκύψει στο χώρο της Οικονομίας/Πληροφορικής/Ενεργειας, ενώ για άλλες (Ελλάδα) λογιστική σχέση μηδενικού αθροίσματος (Δασκαλοι που φεύγουν - Δασκαλοι που προσλαμβάνονται) χωρίς συγκεκριμένη στόχευση για την ευημερία της χώρας. Και για όσους δεν κατάλαβαν τι θελω να πω θα το πω με ένα παράδειγμα:
Κοίτα,αυτοί πειραματίζονται και καλά κάνουν.Δικαίωμά τους να θίγουν το θέμα των απολαβών των δασκάλων και πάνω σε αυτό να βασίζουν τις επιδόσεις τους εντός τάξης.
Εγώ μιλάω για την επιθυμία να μπεις στην τάξη χωρίς να περιμένεις το τέλος του μήνα να πάρεις τα φράγκα σου και να πας στο σπιτάκι σου.Μιλάω για εκείνους που γουστάρουν το δασκαλίκι.
Δασκαλακης Κωνσταντινος
΅Αυτό είναι το όνομα του συμφοιτητή μου από το ΕΜΠ η διδακτορική διατριβή του οποίου απέσπασε το πρώτο βραβείο από την διεθνή Ενωση Επιστημόνων Πληροφορικής. Όπως διαβάζουμε στα ΝΕΑ:
Απόφοιτος του Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, με βαθμό 9,98 στα 10, με μεταπτυχιακές και διδακτορικές σπουδές στο Πανεπιστήμιο του Μπέρκλεϊ, ο Κωνσταντίνος Δασκαλάκης θεωρείται ένα από τα πιο λαμπρά μυαλά διεθνώς. Μάλιστα σε περίπου έναν μήνα θα μπει στις αίθουσες του Πανεπιστημίου ΜΙΤ της Βοστώνης για να διδάξει. Πριν από μερικές εβδομάδες ο Κωνσταντίνος κατάφερε να ξεδιαλύνει έναν δύσκολο γρίφο της πληροφορικής, που έμενε άλυτος από το 1950.
Λογια του ιδιου του Δασκαλάκη
"οι Ελληνες φοιτητές πολύ γρήγορα απογοητεύονται με το όλο σύστημα στην Ελλάδα. Προσωπικά, θα έλεγα ότι η μετάβασή μου από το Μετσόβιο στο Μπέρκλεϊ ήταν κάτι σαν άλμα, για δύο λόγους: την ποιότητα των καθηγητών στην Αμερική και τις γνώσεις που είχα λάβει στην Ελλάδα, οι οποίες είναι ξεπερασμένες. Διδάσκουν τα ίδια και τα ίδια εδώ και τριάντα χρόνια, λες και δεν έχουν καμιά επαφή με όσα γίνονται στο εξωτερικό. Από την άλλη, επειδή στο ελληνικό πανεπιστήμιο όλα εξαρτώνται από το δικό σου μεράκι, αυτό με βοήθησε πολύ στην Αμερική.
Δηλαδή ο απώτερος στόχος δεν είναι να γίνουν οι καθηγητές πάμπλουτοι όπως ελέχθηκε αλλά μέσω αυτών και της καλύτερης παρεχόμενης εκπαίδευσης να αυξηθεί ο πλούτος της χώρας..αυτή είναι η διαφορά της Ελλάδας από τις προηγμένες χώρες..
Υ.Γ: το παληκάρι είναι γεννημένος το 1979...αν δεν είχε πάει στο ΜΙΤ τί δουλειά νομίζετε ότι θα έκανε στην Ελλάδα? Ποιά θα μπορούσε να ικανοποιήσει τις φιλοδοξίες του?