Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.

Μηνύματα - rorygr

Σελίδες: 12345 ... 81
29
 

..Μετατάξεις εκπαιδευτικών (που πλεονάζουν) σε διοικητικές υπηρεσίες θα κάνει το υπ. Παιδείας-Η ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ .
Δευτέρα, 28 Ιούνιος 2010 19:24    . .Ρεπορτάζ:esos.gr

Σε μετατάξεις εκπαιδευτικών-τύπου  «Καλλικράτη»-  που πλεονάζουν στην Κεντρική Υπηρεσία του υπ. Παιδείας  και στις Πριφερειακές υπηρεσίες  θα προχωρήσει το υπ. Παιδείας για να καλύψει τα υφιστάμενα κενά.

Γι αυτό με εγκύκλιο που υπέγραψε ο γενικός γραμματέας του υπ. Παιδείας Β. Κουλαίδης  καλούνται οι Περιφερειακοί Διευθυντές να  απαντήσουν «εντός δέκα ημερών

με e-mail ( ddpros1@ypepth.gr Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε. ) πόσοι εκπαιδευτικοί πλεονάζουν στην Περιφέρειά σας κατά ειδικότητα, οι οποίοι αν μεταταγούν σε διοικητικές θέσεις δεν θα προκύψει ανάγκη εγγραφής νέων πιστώσεων για διορισμό αντίστοιχων ειδικοτήτων εκπαιδευτικού προσωπικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης».




O γ.γ. ζητά επίσης από τους Διευθυντές  στις απαντήσεις να λάβουν  υπόψη και να γνωστοποιήσουν , τον αριθμό των εκπαιδευτικών που έχουν οργανική θέση στην Περιφέρειά σας και:
α) Απουσιάζουν με απόσπαση σε διοικητικές θέσεις και για πόσο χρονικό διάστημα ,
β) αν η απουσία τους δημιουργεί την ανάγκη αναπλήρωσής τους με αναπληρωτή εκπ/κό ή ωρομίσθιο ( και κατά συνέπειαν εγγραφή σχετικών πιστώσεων) και
γ) αν η αναπλήρωσή τους με ορθολογικότερη αξιοποίηση του εκπ/κού δυναμικού δύναται να αποφευχθεί.


Η ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ




ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ




ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΙΟΙΚ. & ΟΙΚ. ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ
ΤΜΗΜΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ




Ταχ. Δ/νση: Ανδρέα Παπανδρέου 37
Τ.Κ. – Πόλη: 151 80-Μαρούσι
Ιστοσελίδα: www.ypepth.gr
email: ddpros1@ypepth.gr Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.
Τηλέφωνο: 210-3443591/210-3443228
FAX: 210-3442365







ΠΡΟΣ: κ.κ. Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης
(Διεκπεραίωση με ηλεκτρονικό Ταχυδρομείο)




Μαρούσι, 23-06-2010, Αρ. Πρωτ. Βαθμός Προτερ. Φ.908/73240/Η







Στόχος της νέας πολιτικής ηγεσίας είναι όλες οι σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης να λειτουργήσουν τη νέα σχολική χρονιά με το μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό με πλήρη εξοπλισμό και το διδακτικό υλικό έγκαιρα στη διάθεση των μαθητών και των διδασκόντων.




Παράλληλα πρέπει να αντιμετωπισθεί και το θέμα των κενών θέσεων διοικητικού προσωπικού τόσο στην Κ.Υ. όσο και στις Περιφερειακές Υπηρεσίες Εκπ/σης. Επειδή τα κενά αυτά λειτουργούν ανασταλτικά στο έργο της βελτίωσης των παρεχομένων υπηρεσιών στην Εκπ/ση, το Υπουργείο προγραμματίζει να προβεί σε πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος προκειμένου να καλύψει κενές διοικητικές θέσεις με μετάταξη από εκπαιδευτικούς διαφόρων ειδικοτήτων οι οποίοι στο πλαίσιο της αναδιοργάνωσης των μονάδων Διοίκησης της Εκπαίδευσης πλεονάζουν. Πριν την έκδοση της σχετικής πρόσκλησης απαιτείται έγκριση του Γ.Λ.Κ. ότι οι μετατάξεις αυτές δεν δημιουργούν ανάγκη νέου διορισμού εκπ/κού όμοιας ειδικότητας και κατά συνέπειαν εγγραφή νέων πιστώσεων.




Για τους παραπάνω λόγους παρακαλούμε να μας γνωρίσετε εντός δέκα ημερών με e-mail ( ddpros1@ypepth.gr Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε. ) πόσοι εκπαιδευτικοί πλεονάζουν στην Περιφέρειά σας κατά ειδικότητα, οι οποίοι αν μεταταγούν σε διοικητικές θέσεις δεν θα προκύψει ανάγκη εγγραφής νέων πιστώσεων για διορισμό αντίστοιχων ειδικοτήτων εκπαιδευτικού προσωπικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης.

Παρακαλούμε επίσης στις απαντήσεις σας να λάβετε υπόψη και να μας γνωστοποιήσετε, τον αριθμό των εκπαιδευτικών που έχουν οργανική θέση στην Περιφέρειά σας και:
α) Απουσιάζουν με απόσπαση σε διοικητικές θέσεις και για πόσο χρονικό διάστημα ,
β) αν η απουσία τους δημιουργεί την ανάγκη αναπλήρωσής τους με αναπληρωτή εκπ/κό ή ωρομίσθιο ( και κατά συνέπειαν εγγραφή σχετικών πιστώσεων) και
γ) αν η αναπλήρωσή τους με ορθολογικότερη αξιοποίηση του εκπ/κού δυναμικού δύναται να αποφευχθεί.




Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΟΥΛΑΪΔΗΣ

30
Μια ειλικρινή «ακτινογραφία» του μέσου νεοέλληνα επιχειρεί ο Θεόδωρος Πάγκαλος σε συνέντευξή του στην κυριακάτικη Καθημερινή:

"Τα λεφτά τα φάγαμε όλοι μαζί σε μισθούς, επιδόματα και φακελάκια.

Πρέπει να σας πω ότι όποιος δεν έχει κλέψει την εφορία ή δεν έχει κάνει αυθαίρετο, είναι σπάνιος",
λέει μεταξύ άλλων ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης και ... συμπληρώνει ότι
"η κρίση αυτή υπάρχει γιατί πρώτη φορά οι Έλληνες ήρθαν πρόσωπο με πρόσωπο με την πραγματικότητά τους".

31
"Αναλγησία από το Υπουργείο Παιδείας"

"Με απόφαση της υπουργού Παιδείας, διακόπτεται η απόσπαση εκπαιδευτικών από τις ΗΠΑ και τον Καναδά. Ωστόσο, αυτοί οι εκπαιδευτικοί είχαν αποσπαστεί μόλις πριν από λίγους μήνες, και η απόσπαση ήταν για μια τριετία. Οι άνθρωποι αυτοί, είχαν ξενοικιάσει σπίτια στην Ελλάδα, είχαν κάνει οικογενειακό προγραμματισμό με τη βεβαιότητα ότι θα ζήσουν...
σε ξένη χώρα για τρία χρόνια, πήγαν στις ΗΠΑ ή στον Καναδά, υπέγραψαν συμβόλαια ενοικίασης σπιτιών, συμβόλαια με διάφορες εταιρείες(σταθερής, κινητής τηλεφωνίας κλπ) και λίγους μήνες μετά διακόπτεται η απόσπασή τους και καλούνται να επιστρέψουν στην Ελλάδα!! Και μάλιστα, δεν δικαιούνται να λάβουν ούτε το αντίτιμο των εισιτηρίων επιστροφής, αφού δεν έχουν συμπληρώσει 12 μήνες στην ξένη χώρα!!
Οι εκπαιδευτικοί αυτοί υπηρετούσαν σε ελληνικά σχολεία των ΗΠΑ και του Καναδά και πρόσφεραν έργο.
Σύμφωνα με το υπουργείο, δεν χρειάζονταν εκεί. Αν όμως είναι έτσι, ποιος τους απέσπασε; Δεν μπήκαν μόνοι τους σε ένα αεροπλάνο και πήγαν οικογενειακώς σε μια ξένη χώρα! Οι συντονιστές εκπαίδευσης εισηγήθηκαν και ο προηγούμενος υπουργός παιδείας αποφάσισε την απόσπασή τους. Και όμως, ουδείς από αυτούς τιμωρείται! Τιμωρούνται μόνο εκπαιδευτικοί που απλώς υπέβαλαν νόμιμα αίτηση η οποία ενεκρίθη.
Υπάρχουν ανάμεσά τους και εκπαιδευτικοί που αποσπάστηκαν μόλις πριν 3 μήνες!! Και τώρα, τρεις μήνες μετά, τους καλούν να γυρίσουν πίσω!!!"

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ

troktiko

32
απο το νεο ασφαλιστικο εξαιρουνται

ΕΝΣΤΟΛΟΙ
ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΟΙ ΕΘΝΙΚΗΣ ,ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗΣ,ΕΜΠΟΡΙΚΗΣ
ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΟΙ ΤΡΑΠΕΖΑΣ ΕΛΛΑΔΟΣ
ΟΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΙ ΤΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΩΝ

http://3.bp.blogspot.com/_kONxc1ElMjk/TCg8maHv1hI/AAAAAAAA9C4/pde7K5ZNNYM/s1600/59-5-thumb-large.jpg

34
Ρεπορτάζ:esos.gr

Aρκετοί εκπαιδευτικοί δεν εφαρμόζουν τις εγκυκλίους του υπ. Παιδείας, ταλαιπορώντας έτσι μαθητές και γονείς , δεν ενημερώνονται επαρκώς για την ισχύουσα νομοθεσία, ενώ υπάρχει έλλειψη ενημέρωσης από το ΥΠΕΠΘ και το Π.Ι..για το ενιαίο αναμορφωμένο Ολοήμερο και την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας .Τα προβλήματα αήθους και παραβατικής συμπεριφοράς και σε πλήθος και σε ένταση που καταγράφτηκαν το προηγούμενο σχολικό έτος μειώθηκαν , Η πληθώρα της ύλης και ο συνωστισμός της στα βιβλία Μαθηματικών Β΄ και Ε΄ καθώς και Γλώσσας Ε΄ κουράζουν υπερβολικά τους μαθητές και συχνά η αποτυχία τους προκαλεί αποστροφή.

Αυτές είναι μερικές από τις διαπιστώσεις που καταγράφονται στην αρκετά ενδιαφέρουσα έκθεση της Σχολικής Συμβούλου της Χίου Ιωάννας Λεμονιάδου -Μιχαηλίδη


Ειδικότερα η κ. Λεμονιάδου -Μιχαηλίδη στη έκθεσή της διαπιστώνει τα εξής:

-Παρατηρείται το εξής φαινόμενο: αρκετοί εκπαιδευτικοί αν και γνωρίζουν τις εγκυκλίους για τις κατ’ οίκον εργασίες εν τούτοις δεν τις εφαρμόζουν ακολουθώντας αυθαίρετη συμπεριφορά η οποία στις περισσότερες περιπτώσεις δε βοηθά τους μαθητές αλλά αναγκάζει την οικογένεια-γονείς να υποκαταστήσουν το σχολείο. Ευτυχώς, η τάση αυτή που παρατηρείται κυρίως σε μεγάλα αστικά σχολεία, με μαθητές που οι γονείς τους έχουν μεγάλη κοινωνικο-οικονομική επιφάνεια, τείνει να μειώνεται με τον καιρό χωρίς, όμως και να εξαφανίζεται.


-Στόχος για το επόμενο σχολικό έτος είναι η επεξεργασία των στοιχείων της έρευνας που διενεργήσαμε για την αξιολόγηση του μαθητή στη Χίο και η εξαγωγή συμπερασμάτων.

-Ταυτόχρονα η παρακολούθηση των προγραμμάτων που πρόκειται να εφαρμοστούν όπως το νέο σχολείο, το ενιαίο αναμορφωμένο Ολοήμερο και η αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας απαιτεί σαφέστερη ενημέρωση του Σχ. Συμβ. από το Π.Ι. και κατά συνέπεια και των εκπαιδευτικών που χρειάζονται διευκρινήσεις για τον τρόπο εφαρμογής τους από το Σχ. τους Σύμβουλο και το ΥΠΕΠΘ. Ωστόσο, μέχρις στιγμής, καταγράφεται η ανησυχία και η σύγχυση της εκπαιδευτικής κοινότητας για την εφαρμογή των παραπάνω προγραμμάτων, αλλά και η αιφνίδια ανακοίνωση και λεπτομερής έλλειψη ενημέρωσης από το ΥΠΕΠΘ και το Π.Ι..

-Οι εκπαιδευτικοί γενικά και οι δάσκαλοι ιδιαιτέρως, με δική τους ευθύνη και όχι της υπηρεσίας, δεν ενημερώνονται επαρκώς για την ισχύουσα νομοθεσία. Συχνά δημιουργούνται συγκρούσεις και προβλήματα εξαιτίας τόσο της αφελούς όσο και της σκόπιμης άγνοιας του ισχύοντος νομικού πλαισίου. Και στις δύο αυτές περιπτώσεις οι εκπαιδευτικοί είναι αδικαιολόγητοι, ενώ θα έπρεπε να επιζητούν την εφαρμογή του δικαίου στους τομείς που τους αφορά.


-Τα προβλήματα αήθους και παραβατικής συμπεριφοράς και σε πλήθος και σε ένταση που καταγράφτηκαν το προηγούμενο σχολικό έτος μειώθηκαν κατά πολύ και αντιμετωπίστηκαν κυρίως από τους Δ/ντές σε επίπεδο σχολικής μονάδας. Εκτιμούμε ότι η από κοινού δημιουργία ενός είδους εσωτερικού κανονισμού λειτουργίας σχολείου, που να ρυθμίζονται τρόποι αντιμετώπισης παραβατικών συμπεριφορών μαθητών και άλλων θεμάτων που αφορούν στην ομαλή λειτουργία του σχολείου, οι παρεμβάσεις των Δ/ντών και των δασκάλων αλλά και η ενημέρωση των γονέων για το σχετικό θέμα έφερε πολύ καλά αποτελέσματα.

- Γενική παρατήρηση: Απαιτείται μείωση και εξορθολογισμός της διδακτέας ύλης μαθημάτων Γλώσσας και Μαθηματικών κυρίως των μικρών τάξεων με κείμενα και γνωστικά θέματα που χρειάζεται ο σύγχρονος άνθρωπος και απαλοιφή άχρηστων γνώσεων.

-Η πληθώρα της ύλης και ο συνωστισμός της στα βιβλία Μαθηματικών Β΄ και Ε΄ καθώς και Γλώσσας Ε΄ κουράζουν υπερβολικά τους μαθητές και συχνά η αποτυχία τους προκαλεί αποστροφή.

-Το υφιστάμενο βιβλίο Ιστορίας ΣΤ΄ δεν προσφέρεται για σύγχρονη διδασκαλία.

-Μαθήματα ειδικοτήτων που γίνονται από το δάσκαλο δεν μπορούν να εποπτευθούν ικανοποιητικά από τη Σχολική Σύμβουλο σε σχέση με την εφαρμογή των ΑΠΣ.

-Επιπλέον, κάποιες παρατηρήσεις γίνονται από τους δασκάλους για πληθώρα ύλης και προτεινόμενων δραστηριοτήτων που δυσκολεύουν πολύ τους μαθητές και τους δασκάλους για τα βιβλία Γεωγραφίας, Εικαστικών καθώς και για τα βιβλία Μουσικής.

                                              ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

1) Περισσότερο προσωπικό για υπεύθυνη λειτουργία βοηθητικών ενισχυτικών προγραμμάτων και τμημάτων ένταξης για το μαθητή. Διατυπώνονται αιτήματα από όλα τα σχολεία. Προϋπόθεση, κατά την άποψή μας, η διάθεση από το ΠΥΣΠΕ επιπλέον δασκάλου ή δασκάλων ανάλογα με τη σχολική μονάδα, που όμως θα πρέπει να αξιοποιείται/ούνται αποκλειστικά και μόνο για το σκοπό αυτό και με αποκλειστική ευθύνη του Δ/ντή του σχολείου.

2) Μείωση προσωπικού και λειτουργικών δαπανών για την εκπαίδευση σε καμιά περίπτωση δε συνεπάγεται βελτίωση της ποιότητάς της.

3) Η εξομοίωση του διδακτικού ωραρίου όλων των εκπαιδευτικών θα έλυνε αδικίες που ταλαιπωρούν την υπηρεσία αλλά και προβλήματα και αυθαιρεσίες Δ/ντών ως προς την εφαρμογή ωρολογίου προγράμματος αφού είναι γνωστή η ύπαρξη παραπρογράμματος και που είναι αδύνατον να ελεγχθεί αυτή σε καθημερινή βάση από το Σχολικό Σύμβουλο ή τον Προϊστάμενο.

4) Η εξομοίωση της αριθμητικής κλίμακας αξιολόγησης του μαθητή του Δημοτικού με αυτήν του Γυμνασίου θα έδινε καθοριστική λύση στα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο δάσκαλος και το σύστημα από την ισχύουσα κλίμακα αλλά και θα διευκόλυνε το μαθητή στην πορεία της επίδοσής του στο Γυμνάσιο.

5) Είναι χρήσιμο ένα εγχειρίδιο οδηγιών επιλογής διδακτέας ύλης μαθημάτων νέων βιβλίων για το δάσκαλο από το Π. Ι..

6) Διατυπώνονται πολλά αιτήματα για τη διδασκαλία των ξένων γλωσσών σε επίπεδα αρχάριων και προχωρημένων, αίτημα που δε θα έπρεπε να διατυπώνεται για το Δημοτικό σχολείο. Παρ’ όλ’ αυτά και γνωρίζοντας την ελληνική πραγματικότητα για τη διδασκαλία των ξένων γλωσσών θεωρούμε ότι η πιστοποιημένη επάρκεια στην ξένη γλώσσα θα έπρεπε να παρέχεται μέσα από τις διαδικασίες του εκπαιδευτικού συστήματος και όχι από την παραπαιδεία.

7) Η διδασκαλία της Αγγλικής Γλώσσας και των Η/Υ σε ξεχωριστά μαθήματα από την Α΄ τάξη χρειάζεται επανεξέταση.

8) Χρειάζεται πιο αποτελεσματική συνεργασία με φορείς Ειδικής Αγωγής για έγκαιρη διάγνωση αλλά και υποστήριξη μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες. Δημιουργία τμημάτων Ειδικής Αγωγής μέσα στα κανονικά σχολεία.

9) Τέλος, επισημαίνουμε την ανησυχία και αγωνία μας για τη στάση του εκπαιδευτικού απέναντι στις σύγχρονες ανάγκες που έχει να αντιμετωπίσει. Τόσο το εκπαιδευτικό σύστημα όσο και η κοινωνία απαιτούν και του αναθέτουν υποχρεώσεις υπερβολικές και δύσκολες χωρίς ταυτόχρονα αυτός πάντοτε να μπορεί να ανταποκριθεί αλλά και στις περισσότερες φορές που αυτός ανταποκρίνεται δεν αισθάνεται αναγνώριση και ικανοποίηση για το έργο του. Είναι γνωστό σε όλους ότι ένας απογοητευμένος εκπαιδευτικός πρέπει να επιστρατεύσει αισθήματα πάνω από τις ανθρώπινες δυνάμεις του για να κάνει τους μαθητές του καλούς κι ευτυχισμένους. Κι αυτό είναι από δύσκολο έως αδύνατο.




35
Διάφορα Εκπαιδευτικά θέματα / Απ: ΜΟΝΟ ΙΚΑ
« στις: Ιούνιος 25, 2010, 11:15:49 πμ »
Οι ήδη διορισμένοι, θα μπουν σταδιακά και αυτοί στο ΙΚΑ; Υπάρχει τέτοιο σενάριο;

Ναι, και νομιζω απο το 2018 αφου τα ταμεια θα ειναι 3: ΟΓΑ,ΙΚΑ και ταμειο εμπορων.

2018 ηθελε ο Λομβερδος..η τροικα επεβαλε να γινει πιο νωρις απλα δεν θυμαμαι αν ειναι το 2013 ή το 2015

36
Διάφορα Εκπαιδευτικά θέματα / Απ: ΜΟΝΟ ΙΚΑ
« στις: Ιούνιος 25, 2010, 10:44:38 πμ »
ναι σταδιακα..τα ταμεια που θα μεινουν συμφωνα με το νεο ασφαλιστικο ειναι τρια...ΙΚΑ , ΟΑΕΕ , ΟΓΑ...στα 2 τελευταια οι εκπαιδευτικοι δεν πανε οποτε αναγκαστικα ΙΚΑ... :)

37
μα αυτο λεει η λογικη..τι θα πεις στον μαθητη ; ακουσα , μου ειπανε , καπου  διαβασα οτι θα βγει ο Πρωταγορας ; θα μας παρουν με τις πετρες....η ιδια η υπουργος ειπε ξεκαθαρα οτι οι οποιες αλλαγες αφορουν τα θετικα μαθηματα......

38
Πρωταγορα φυσικα..

39
Όπως είπε ο Γ. Παπακωνσταντίνου στη Βουλή, από εδώ και μπρος, όσοι δημόσιοι υπάλληλοι διορίζονται στο Δημόσιο θα έχουν υποχρεωτικά μόνο ΙΚΑ, σαν φορέα ασφάλισης

troktiko

40
Εντεκα ριζικές τομές στο Λύκειο ανακοίνωσε σήμερα η υπ. Παιδείας Αννα Διαμαντοπούλου στην παρουσίαση του βιβλίου της ΠΟΣΔΕΠ «Η Αναβάθμιση του Λυκείου και τα Συστήματα Πρόσβασης στην Ανώτατη Εκπαίδευση. Οι Αναγκαίες Αλλαγές», σύμφωνα με τις οποίες :

-Καθιερώνεται ο  θεσμός  της ερευνητικής εργασίας για τους μαθητές , δίνοντας τη δυνατότητα ένας καθηγητής να μπορεί να αναλαμβάνει ως σύμβουλος του μαθητή και

να καθοδηγεί την όλη του προσπάθεια για ερευνητικές εργασίες.
-Μειώνονται τα  υποχρεωτικά και αυξάνονται τα  επιλεγόμενα μαθήματα, κυρίως στην Β και Γ Λυκείου,
-Αυξάνονται οι ώρες διδασκαλίας για τις ξένες γλώσσες , ο
-Δημιουργούνται ργανικά τμήματα για τις  τέχνες και τον πολιτισμό,
-Δίνεται η δυνατοτητα στο  μαθητή να επιλέγει μια δραστηριότητα κοινωνικού ή περιβαλλοντικού χαρακτήρα,
-Τα μαθήματα των φυσικών επιστημών αποκτούν εμπειρικό και πειραματικό χαρακτήρα με την υποχρεωτική και συστηματική χρήση του εργαστηρίου
Ειδικότερα η υπ. Παιδείας στην ομιλία της είπε τα εξής:

Το «Νέο Σχολείο» ως κομβική μεταρρυθμιστική τομή στο Δημοτικό σχολείο και στο Γυμνάσιο έχει ως αυτονόητη συνέχεια το Νέο Λύκειο.
Περισσότερο ως σύνοψη του γόνιμου προβληματισμού που έχει αναπτυχθεί και ως απολύτως ενδεικτική σκιαγράφηση βασικών παραμέτρων του Νέου Λυκείου, επιτρέψτε μου να απαριθμήσω ορισμένα σημεία – κλειδιά. Η απαρίθμηση αυτή έχει ως μόνο στόχο να δώσει τροφή στη σκέψη για τη διαβούλευση που θα ακολουθήσει και το τονίζω αυτό για να μην υπάρξουν περιττές παρεξηγήσεις.

Το πρώτο πεδίο που πρέπει να μας απασχολήσει είναι αυτό της ελληνικής γλώσσας. Ο νέος και η νέα που τελειώνουν το Λύκειο πρέπει να μιλούν, να γράφουν και να σκέπτονται σωστά ελληνικά. Και να το κάνουν αξιοποιώντας τον πλούτο της ελληνικής γλώσσας.  Σε αυτή την κατεύθυνση μπορεί να βοηθήσει η ποσοτική (σε επίπεδο διδακτικών ωρών) αλλά και ποιοτική (αλλαγή προγράμματος σπουδών) αναβάθμιση του μαθήματος της νεοελληνικής γλώσσας και λογοτεχνίας, ώστε ο μαθητής να κατακτά σε βάθος τη μητρική του γλώσσα και να τη χρησιμοποιεί σε διαφορετικά επικοινωνιακά πλαίσια.
Δεύτερο πεδίο είναι να δώσουμε την ελευθερία επιλογής γνωστικών αντικειμένων από ομάδες μαθημάτων. Αυτό σημαίνει λιγότερα υποχρεωτικά και περισσότερα επιλεγόμενα μαθήματα, κυρίως στην Β και Γ Λυκείου. Η επιλογή έχει ως στόχο την εμβάθυνση στο γνωστικό αντικείμενο και  ασφαλώς θα συναρτάται και με την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Τρίτο πεδίο είναι αυτό των ξένων γλωσσών. Αυξάνονται οι ώρες διδασκαλίας για τις ξένες γλώσσες (υποχρεωτικά αγγλικά και δυνατότητα επιλογής μιας δεύτερης γλώσσας), ώστε όλοι μαθητές να έχουν τη δυνατότητα να αποκτούν γλωσσική επάρκεια στο σχολείο.
Τέταρτο πεδίο παρέμβασης είναι η ενεργοποίηση της δημιουργικότητας. Έχουμε ανάγκη από μεθόδους διδασκαλίας που θα μαθαίνουν τον μαθητή πώς να μαθαίνει, πώς να διαχειρίζεται τη γνώση και την πληροφορία που αποκτά, πώς να ερευνά, πώς να αναλύει και να συνθέτει, πώς να πειραματίζεται και να εφαρμόζει μοντέλα.
Πέμπτο πεδίο είναι αυτό της απόκτηση συναισθηματικών και κοινωνικών ικανοτήτων. Το Νέο Λύκειο πρέπει να είναι νέο στις νοοτροπίες, στις στάσεις, στις συμπεριφορές. Να εκφράζει τον κόσμο που έρχεται και όχι τα στερεότυπα του παρελθόντος. Οφείλει λοιπόν να επιδιώξει την καλλιέργεια της συναισθηματικής νοημοσύνης και της κοινωνικότητας του μαθητή, μέσα από τη βιωματική μάθηση και τις δραστηριότητες που θα αναπτύσσει μέσα στο σχολείο. Είναι σημαντικό ο μαθητής να μάθει να αναγνωρίζει και να διαχειρίζεται τα συναισθήματά του, να μάθει πώς να παίρνει πρωτοβουλίες, πώς να επικοινωνεί με τους άλλους, πώς να σέβεται το διαφορετικό και να συνυπάρχει μαζί του, πώς να πολιτεύεται, πώς να αποκτά αυτογνωσία και να αυτοβελτιώνεται.
Από το Νέο Λύκειο δεν μπορεί να απουσιάζουν οι τέχνες και ο πολιτισμός. Πρέπει να είναι οργανικά τμήματα του προγράμματος σπουδών, στοχεύοντας στην ολόπλευρη ανάπτυξης της προσωπικότητας του μαθητή.
Όπως επίσης στο Νέο Λύκειο πρέπει να έχει χώρο ο θεσμός της δραστηριότητας. Ο μαθητής να επιλέγει μια δραστηριότητα κοινωνικού ή περιβαλλοντικού χαρακτήρα. Το Λύκειο έτσι ανοίγεται στην κοινωνία και καλλιεργεί την κουλτούρα του εθελοντισμού και της κοινωνικής προσφοράς.
Πρέπει επίσης να αξιοποιηθεί ο θεσμός της ερευνητικής εργασίας. Ο μαθητής να ασκείται στη μεθοδολογία της έρευνας και στη σύνθεση εκτεταμένης εργασίας, η οποία θα πρέπει να έχει συγκεκριμένη δομή και έκταση, ανάλογα με την τάξη. Η εργασία είναι δυνατόν να εντάσσεται σε κάποιο από τα μαθήματα και να επιλέγεται από το μαθητή. Ένας καθηγητής θα μπορεί να αναλαμβάνει ως σύμβουλος του μαθητή και να καθοδηγεί την όλη του προσπάθεια.
Αυτή τη διεύρυνση των οριζόντων στην εκπαιδευτική διαδικασία του Λυκείου είναι αναγκαίο να επιδιωχθεί και μέσα από τον γόνιμο συνδυασμό της θεωρητικής με την εμπειρική γνώση μέσω του πειραματικού εργαστηρίου. Τα μαθήματα των φυσικών επιστημών αποκτούν εμπειρικό και πειραματικό χαρακτήρα με την υποχρεωτική και συστηματική χρήση του εργαστηρίου.
Τον ίδιο στόχο υπηρετεί και η ένταξη των νέων τεχνολογιών στη διαδικασία της διδασκαλίας και της μάθησης. Σε όλα τα μαθήματα του Νέου Λυκείου πρέπει να δούμε εναλλακτικές διδακτικές προσεγγίσεις με τη χρήση των σύγχρονων τεχνολογικών εργαλείων.
Αξία στην προσπάθεια του μαθητή δίνει η αξιολόγηση. Κι αυτή πρέπει να γίνεται για όλο το παραγόμενο έργο των μαθητών  και να δημιουργείται ένα ολοκληρωμένο προφίλ αξιολόγησης του μαθητή που δεν θα βασίζεται απλά και μόνο στις εξετάσεις αλλά στο συνολικό του έργο και τη συνολική του προσπάθεια.

esos

41
Δυστυχώς, κοιτάμε τη βολεψιά μας.Καλύτερος είναι εκείνος που θα μας διορίσει ή μας διόρισε,ο άλλος που υπόσχεται και τάζει  αφειδώς ,"αναπαύοντας" την απογοητευμένη απο τα πράγματα συνείδηση μας.

σωστο..να δουμε τι θα ψηφιζαμε αν η ερωτηση ηταν ''ποιον θεωρειτε καλυτερο υπουργο παιδειας (δεν λαμβανονται υποψη οι ενεργειες του σε ζητηματα διορισμων , αποσπασεων , μεταθεσεων , μισθολογικης πολιτικης)

42
Μαθήματα κατ'οίκον / Απ: Πληρωμή ιδιαίτερων
« στις: Ιούνιος 21, 2010, 09:56:04 μμ »
Να του εξηγήσεις με το καλό να πληρώσει, αλλιώς.. να του κάνεις μια πρόταση που δεν μπορεί να αρνηθεί!
Τον "γύφτουλα"!

δεν συμφερει τσακωμος σε μια τετοια περιπτωση..μην ξεχναμε τον τηλεφωνικο αριθμο που καθιερωθηκε τελευταια για καταγγελιες φοροδιαφυγης και μαλιστα ανωνυμα...μπορει να σε καταγγειλει ανωνυμα  και μετα βγαλτα περα με το ΣΔΟΕ ....αλλον τροπο πρεπει να βρεις....

Σελίδες: 12345 ... 81

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32293
  • Τελευταία: HelenK
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159846
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 608
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 11
Επισκέπτες: 559
Σύνολο: 570

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.06 δευτερόλεπτα. 30 ερωτήματα.