Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.

Μηνύματα - para5

Σελίδες: 1 ... 137138139140141142
1933
Κλάδος ΠΕ02 Φιλολόγων / Απ: Οι βάσεις εισαγωγής
« στις: Φεβρουάριος 13, 2007, 12:07:53 μμ »
Και γω το ίδιο πιστεύω Rica. Η ιστορία σίγουρα θα ρίξει τις βάσεις στο γνωστικό. Από την άλλη τα Νέα δεν ήταν πιο εύκολα από την προηγούμενη φορά, μάλλον ελαφρώς δυσκολότερα, και στα Αρχαία το άγνωστο ήταν σίγουρα πιο απαιτητικό, από το εντελώς βατό κείμενο του 2005. Τα παιδαγωγικά ναι, είναι επικίνδυνα να ανεβάσουν τις βάσεις, όμως στη διδακτική νομίζω θα κινηθούμε όπως και την προηγούμενη φορά. Γι'αυτό θέλω να πιστεύω, όπως γράφω και πιο πάνω, πως οι βάσεις θα είναι στα ίδια επίπεδα ή θα πέσουν λίγο.

ΥΓ. Δεν καταλαβαίνω καθόλου όσους βρίσκουν λογικά και αναμενόμενα τα θέματα στην ιστορία. Προσωπικά, είχα διαβάσει τα σχολικά βιβλία πολύ καλά, καθώς και κάποια επιπλέον στοιχεία από άλλα βιβλία. Ωστόσο, για το 1/3 σχεδόν των ερωτήσεων έπρεπε να χρησιμοποιήσω τη φαντασία μου.

1934
Κλάδος ΠΕ02 Φιλολόγων / Απ: Οι βάσεις εισαγωγής
« στις: Φεβρουάριος 12, 2007, 11:57:26 μμ »
Αν υποθέσουμε πως οι απαντήσεις είναι που έδωσε η Ελευθεροτυπία είναι όντως οι επίσημες του ασεπ, εγώ νομίζω πως οι βάσεις θα κυμανθούν στα ίδια πλαίσια με το 2005 ή θα πέσουν 1-2 μονάδες.
Ο μέσος όρος των διοριστέων το 2005 ήταν 75,40 στο γνωστικό και 76,15 στη διδακτική. Αν θεωρήσουμε πιθανό πως το γνωστικό θα πέσει λίγο, και η διδακτική θα ανέβει αντίστοιχα, είμαστε στα ίδια.

1935
Κλάδος ΠΕ02 Φιλολόγων / Απ: Ψηφοφορία - ΝΕΑ Ελληνικά
« στις: Φεβρουάριος 12, 2007, 11:36:17 μμ »
Σωστά, αν και δεν αναφερόμουν στο New Criticism ειδικά, που είναι κάπως παλαιότερη από τον Genette, αλλά στη φιλολογική/λογοτεχνική κριτική εν γένει.

1936
Κλάδος ΠΕ02 Φιλολόγων / Απ: Ψηφοφορία - ΝΕΑ Ελληνικά
« στις: Φεβρουάριος 12, 2007, 08:47:22 μμ »
Όσο και να φαίνεται περίεργο, ο Genette (αρχές δεκ.70) είναι πλέον ξεπερασμένος, τουλάχιστον στη διεθνή έρευνα. Βλ. ενδεικτικά W.Martin, Recent Theories of Narrative (Cornell, 2003) & M.Bal, Narratology: Introduction to the Theory of Narrative (Toronto, 1997). Δεν ξέρω κατά πόσο η καθ' ημάς έρευνα και πανεπιστημιακή διδασκαλία αναγνωρίζει τα προβλήματα του Genette, όμως το παρωχημένο της θεωρίας του είναι πλέον γεγονός στην αγγλοσαξωνική και αμερικανική κριτική.


1937
Κλάδος ΠΕ02 Φιλολόγων / Απ: Ψηφοφορία - ΝΕΑ Ελληνικά
« στις: Φεβρουάριος 11, 2007, 11:42:40 μμ »
Σύμφωνα με τη θεωρία της λογοτεχνίας παντογνώστης είναι μόνο ο τριτοπρόσωπος αφηγητής. Ο Κρητικός είναι γραμμένος σε πρώτο πρόσωπο, είναι μια αφήγηση ενός ατόμου, άρα εκ των πραγμάτων η οπτική του είναι περιορισμένη. Γνωρίζει όσα βρίσκονται στο οπτικό του πεδίο. Όμως η επιλογή παντογνώστης/πρωταγωνιστής είναι αντιεπιστημονική και απαράδεκτη. Δεν λέμε αφηγητής-πρωταγωνιστής. Λέμε "πρωτοπρόσωπη αφήγηση" ή "τριτοπρόσωπη αφήγηση". Λέμε "μερική εστίαση" ή "μηδενική εστίαση".

Αν και πιστεύω πως στον Κρητικό του Σολωμού ο αφηγητής είναι πρωταγωνιστής και όχι παντογνώστης, δε νομίζω πως συμφωνώ με τα παραπάνω.

1. Παντογνώστης δεν είναι μόνο ο τριτοπρόσωπος αφηγητής (Er-Form). Για παράδειγμα, στο Όνομα του Ρόδου του Έκο, ο αφηγητής είναι πρωτοπρόσωπος (Ich-Form), καθώς και παντογνώστης. Επομένως, το πρόσωπο της αφήγησης δεν είναι καθοριστικό για το βαθμό γνώσης του αφηγητή.
2. Ούτε νομίζω πως η επιλογή αφηγητής πρωταγωνιστής είναι "αντιεπιστημονική και απαράδεκτη". Ο αφηγητής μπορεί κάλλιστα να συμμετέχει στη δράση, π.χ. ο Οδυσσέας ως αφηγητής και πρωταγωνιστής μαζί στους Απολόγους.
3. Η εστίαση είναι όρος διαφορετικός. Αναφέρεται στη ενέργεια αυτού που αφηγείται, αφηγητή ή προσώπου της δράσης, να φωτίσει την οπτική γωνία των γεγονότων. Η εστίαση σχετίζεται με το βαθμό γνώσης αυτού που μιλά, αλλά σε καμία περίπτωση δεν ταυτίζεται με αυτόν.
4. Ο όρος 'μηδενική εστίαση' του Genette είναι προβληματικός στο ότι συνδέει την εστίαση με την παντογνωσία, γι' αυτό και πλέον τείνει να εκλείψει από την αφηγηματολογία. Επιπλέον, όσον αφορά την εστίαση θεωρούνται αφηγηματολογικά δόκιμοι οι όροι εσωτερική-εξωτερική εστίαση, όπως τους έχει εισηγηθεί η Bal.
5. Επίσης ετεροχρονισμένοι και ύποπτοι σύγχυσης θεωρούνται πλέον και όροι ομο- και ετεροδιηγητικός του Genette.

Σύμφωνα λοιπόν με τα παραπάνω, η ερώτηση για τον αφηγητή του Κρητικού δε μου φαίνεται να έχει τεθεί από ανθρώπους που δε γνωρίζουν θεωρία λογοτεχνίας. Επιπλέον, τη θεωρώ ερώτηση έξυπνη για το ότι εξετάζει το βαθμό γνώσης και του κειμένου αλλά και της σχετικής θεωρίας.

1938
Απ' όσο ξέρω έχει βγει απόφαση από το Εφετείο Αθηνών που υποχρεώνει τον Ασεπ να δείχνει τα γραπτά σε όσους το ζητούν. Ο Ασεπ όμως αρνείται να την εφαρμόσει. Φασιστικό;;;

1939
Κλάδος ΠΕ02 Φιλολόγων / Απ: Ειδική Διδακτική ΠΕ 02
« στις: Φεβρουάριος 09, 2007, 11:16:58 μμ »
Μήπως έχει δει κανείς πουθενά τις απαντήσεις της Ειδικής Διδακτικής στα Νέα;   ???Έχω βρει απαντήσεις στα αρχαία και στην ιστορία και Νέα πουθενά. Μήπως σημαίνει κάτι αυτό και πρέπει να ανησυχώ; :)

Εγώ δεν θα ανησυχούσα καθόλου στη θέση σου. Νομίζω πως τα φροντιστήρια δεν ξέρουν τις σωστές απαντήσεις. Αν δεις τις επιφανειακές απαντήσεις που έδωσαν στην ειδική διδακτική των αρχαίων (για την Ιστορία δεν μπορώ να κρίνω), θα καταλάβεις.

1940
Κλάδος ΠΕ02 Φιλολόγων / Απ: Ψηφοφορία - ΝΕΑ Ελληνικά
« στις: Φεβρουάριος 09, 2007, 11:12:14 μμ »
Να κάνουμε και μια ψηφοφορία για τον Κρητικό;;; ;D Εγώ ψηφίζω "πρωταγωνιστής"!  ;D

Και γω το ίδιο ψηφίζω. Παντογνώστης δεν μπορεί να είναι, γιατί υπάρχουν στοιχεία που δείχνουν την περιορισμένη του γνώση: π.χ. προσπαθεί να κατανοήσει τη φύση της Φεγγαροντυμένης συνδέοντάς την με προηγούμενες δικές του εμπειρίες.

1941
Κλάδος ΠΕ02 Φιλολόγων / Ψηφοφορία: Ειδική Διδακτική ΠΕ02
« στις: Φεβρουάριος 09, 2007, 03:09:21 πμ »
Ψηφοφορία για την ειδική διδακτική ΠΕ02

1942
Κλάδος ΠΕ02 Φιλολόγων / Απ: Αρχαία
« στις: Φεβρουάριος 08, 2007, 01:00:13 μμ »
Παιδιά, είδε κανείς τις απαντήσεις στη διδακτική αρχαίων από το φροντιστήριο Καρφή;
Ειδικά αυτά που δίνουν ως σωστά για το 2ο ερώτημα μου φαίνονται εκτός ύλης. Το ερώτημα δεν ζητούσε τη διδακτική αξιοποίηση του αριστοτελικού παραθέματος, αλλά τη σύγκρισή του με τα αποσπάσματα από Όμηρο και Πίνδαρο. Διδακτικά βέβαια η απάντηση που δίνουν είναι αξιόλογη, όμως αποτυγχάνει οικτρά ως προς τη σύγκριση.

1943
Διάβασα το άρθρο ξανά και δεν βλέπω πουθενά ο Βέης να μιλάει για σφαγή στα αρχαία. Οι πληροφορίες εκμαιεύονται πάλι από τους γνωστούς αγνώστους παράγοντες του ασεπ. Πιάσ' τ' αυγό και κούρευτο δηλαδή!

"Αναφερόμενοι στην επίδοση των υποψηφίων του διαγωνισμού και στον βαθμό δυσκολίας των θεμάτων, παράγοντες του ΑΣΕΠ δήλωσαν χαρακτηριστικά ότι η πρώτη εικόνα δείχνει «μεγάλη σφαγή» στο μάθημα των αρχαίων του κλάδου των φιλολόγων....."

Αυτό το "δήλωσαν χαρακτηριστικά" μου φέρνει γέλια...

1944
Ακριβώς!!!!!!
Αν μπορούσα να μπλοκάρω ηλεκτρονικά το συγκεκριμένο site, θα το έκανα πολύ ευχαρίστως !!!

1945
Κάτι ανάλογο πιστεύω και γω για το proslipsis. Και ας μην δίνουμε σημασία στα διάφορα sites. Αρκετά έπαιξαν με τα νεύρα μας τους τελευταίους μήνες. Τώρα ο διαγωνισμός έγινε, και το τι θα γίνει από δω και πέρα δε μπορούμε να το προβλέψουμε. Έστω και να έγινε σφαγή στα αρχαία. Ε και; Απλά μπορεί να πέσουν οι βάσεις.
Οι εφημερίδες και τα διάφορα sites γνωρίζουν πολύ καλά τον πόνο μας και συνεχίζουν με έλλειψη κάθε ηθικής να μας εμπαίζουν και να μας αντιμετωπίζουν σαν μαθητές που έδωσαν πανελλήνιες.

1946
Κλάδος ΠΕ02 Φιλολόγων / Απ: Πως πήγε; (πήγε ή ακόμα έρχεται;;; )
« στις: Φεβρουάριος 04, 2007, 01:54:01 πμ »
Βλέποντας τις αντιδράσεις που έχει προκαλέσει ο διαγωνισμός, μια φράση μου έρχεται στο νου: διαίρει και βασίλευε. Υποκείμενο: Ασεπ.

Σελίδες: 1 ... 137138139140141142

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32293
  • Τελευταία: HelenK
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159834
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 583
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 14
Επισκέπτες: 586
Σύνολο: 600

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.092 δευτερόλεπτα. 30 ερωτήματα.