15
Διάφορα Εκπαιδευτικά θέματα / Απ: Αναλφάβητος μαθητής Γυμνασίου.....
« στις: Οκτώβριος 21, 2022, 12:52:15 μμ »
Επειδή πολλοί καθηγητές δεν έχετε "περάσει" από δημοτικά επιτρέψτε μου να προσθέσω μερικές πληροφορίες σε αυτές της emmaki.
Υπάρχουν ρομά παιδιά που έρχονται στο σχολείο ως "τουρίστες". Μια μέρα εδώ, μια εκεί, 3 παραπέρα. Όταν ανοίγει ο καιρός δε και οι οικογένειές τους αλλάζουν τόσο κατοικίας ή πάνε σε αγροτικές δουλειές, τα χάνεις τελείως. Στο δημοτικό δεν μετριούνται οι απουσίες όπως στην Βθμια και για να "μείνει" ένα παιδί στην τάξη πρέπει να συμφωνήσουν και οι γονείς του. Εάν δε το δημοτικό δεν έχει τμήμα ένταξης για να αναλάβει τέτοια παιδιά στο πλαίσιο της εξατομίκευσης και της μικρής τάξης, χαιρέτα μου τον πλάτανο (για να φοιτήσει το παιδί σε τμήμα ένταξης, επίσης πρέπει να συμφωνήσουν οι γονείς του).
Οπότε.. παιδί που "σκάει μύτη" στο δημοτικό στα 8 του, το "βλέπουνε" μια φορά την εβδομάδα και είναι ήδη 4-5 χρόνια μεγαλύτερο από το επίπεδο στο οποίο αντιστοιχεί (δεν είναι πάντα εφικτό να βάζεις ένα προεφηβάκι 10-11 χρονών με τα μικράκια της 1ης-2ας δημοτικού), τί ακριβώς περιμένετε να κάνουν οι δάσκαλοι για να μην τους πειτε "άχρηστους";;;
Όταν οι κοινωνικές υπηρεσίες στην χώρα είναι διαλυμένες, και τέτοιες περιπτώσεις που κανονικά είναι παραμέληση ανηλίκου (γιατί απαγορεύεται να μην μεριμνάνε οι γονείς για την παρακολούθηση του παιδιού στο σχολείο) αφήνονται στην τύχη τους, τί ακριβώς μπορεί να κάνει πρακτικά ένας εκπαιδευτικός; Να ειδοποιήσει τις υπηρεσίες; Τον εισαγγελέα ανηλίκων; Για να πάνε να "τρίξουν τα δόντια" προσωρινά στην οικογένεια, να το στείλουν για κανα μήνα και μετά πάλι μη το είδατε και να μπουκάρουν και στο σχολείο οι γονείς να απειλούν τους εκπαιδευτικούς που τους "στείλανε την αστυνομία"; Οι κοινωνικές υπηρεσίες δεν έχουν την δυνατότητα να ασχοληθούν με βάθος και με συνέχεια σε αυτές τις περιπτώσεις. Οπότε οι δάσκαλοι τα "κρατάνε" τα παιδιά αυτά όσο μπορούν στο δημοτικό και ύστερα τα "σπρώχνουν" να βγουν γιατί δεν υπάρχει τίποτα άλλο να κάνουν.
Υπάρχουν ρομά παιδιά που έρχονται στο σχολείο ως "τουρίστες". Μια μέρα εδώ, μια εκεί, 3 παραπέρα. Όταν ανοίγει ο καιρός δε και οι οικογένειές τους αλλάζουν τόσο κατοικίας ή πάνε σε αγροτικές δουλειές, τα χάνεις τελείως. Στο δημοτικό δεν μετριούνται οι απουσίες όπως στην Βθμια και για να "μείνει" ένα παιδί στην τάξη πρέπει να συμφωνήσουν και οι γονείς του. Εάν δε το δημοτικό δεν έχει τμήμα ένταξης για να αναλάβει τέτοια παιδιά στο πλαίσιο της εξατομίκευσης και της μικρής τάξης, χαιρέτα μου τον πλάτανο (για να φοιτήσει το παιδί σε τμήμα ένταξης, επίσης πρέπει να συμφωνήσουν οι γονείς του).
Οπότε.. παιδί που "σκάει μύτη" στο δημοτικό στα 8 του, το "βλέπουνε" μια φορά την εβδομάδα και είναι ήδη 4-5 χρόνια μεγαλύτερο από το επίπεδο στο οποίο αντιστοιχεί (δεν είναι πάντα εφικτό να βάζεις ένα προεφηβάκι 10-11 χρονών με τα μικράκια της 1ης-2ας δημοτικού), τί ακριβώς περιμένετε να κάνουν οι δάσκαλοι για να μην τους πειτε "άχρηστους";;;
Όταν οι κοινωνικές υπηρεσίες στην χώρα είναι διαλυμένες, και τέτοιες περιπτώσεις που κανονικά είναι παραμέληση ανηλίκου (γιατί απαγορεύεται να μην μεριμνάνε οι γονείς για την παρακολούθηση του παιδιού στο σχολείο) αφήνονται στην τύχη τους, τί ακριβώς μπορεί να κάνει πρακτικά ένας εκπαιδευτικός; Να ειδοποιήσει τις υπηρεσίες; Τον εισαγγελέα ανηλίκων; Για να πάνε να "τρίξουν τα δόντια" προσωρινά στην οικογένεια, να το στείλουν για κανα μήνα και μετά πάλι μη το είδατε και να μπουκάρουν και στο σχολείο οι γονείς να απειλούν τους εκπαιδευτικούς που τους "στείλανε την αστυνομία"; Οι κοινωνικές υπηρεσίες δεν έχουν την δυνατότητα να ασχοληθούν με βάθος και με συνέχεια σε αυτές τις περιπτώσεις. Οπότε οι δάσκαλοι τα "κρατάνε" τα παιδιά αυτά όσο μπορούν στο δημοτικό και ύστερα τα "σπρώχνουν" να βγουν γιατί δεν υπάρχει τίποτα άλλο να κάνουν.