29
Κλάδος ΠΕ16 Μουσικών / Απ: Κλήσεις αναπληρωτών Μουσικής 2012-13
« στις: Νοέμβριος 15, 2012, 08:50:47 μμ »Τι ξεκάρφωτο ξέσπασμα είναι αυτό;Δεν είναι ξεκάρφωτο. Χρόνια τα λέω. Χρόνια λέω ξεκολλάτε (δεν το λέω σ' εσένα Aris81-γενικά μιλάω) από αυτή την καραμέλα (ποιος είναι ο καλύτερος για να διδάξει) και κοιτάξτε το γενικότερο συμφέρον που είναι η πρώτα αναβάθμιση των μουσικών σχολείων (πλέον απλά η επιβίωση) και δεύτερον η δημιουργία μουσικής ακαδημίας. (εν πολλοίς το Μακεδονίας είναι προς αυτή την κατεύθυνση αλλά έχει δρόμο πολύ ακόμα)
Τι σχέση έχουν οι κλήσεις αναπληρωτών με την κόντρα μεταξύ ωδειακών και πανεπιστημιακών;Καμία. Δεν είπα εγώ ότι έχει.
Εγώ είπα που είναι πλέον όλοι αυτοί και από τους μεν και από τους δε που μόνο αυτή η κόντρα τους ενδιέφερε να μιλήσουν για τα χάλια (που εν μέρει κι αυτή η κόντρα συνέβαλε) που έχει σήμερα η μουσική παιδεία.
Η αυτοκατάργηση των Μουσικών Σχολείων είναι θέμα πολιτικής βούλησης και επ'ουδενί απόρροια κάποιας κόντρας μεταξύ καθηγητών.
...και επαυξάνω!
Δηλαδή τι είναι σωστό;
Με μια υπεύθυνη δήλωση να μπορείς να διδάξεις ηλεκτρική κιθάρα,χωρίς να περνάς την παραμικρή εξέταση,ενώ για το ίδιο αντικείμενο υπάρχουν πλέον συνάδελφοι πανεπιστημιακής εκπαίδευσης;
Ασφαλώς όχι. Όχι χωρίς αξιολόγηση.
Eπίσης πως θα συμμετάσχεις σε ΑΣΕΠ με ένα πτυχίο ωδείου και χωρίς παιδαγωγική επάρκεια;
Κι ΑΝ ας πούμε περάσεις σ' αυτόν τον ΑΣΕΠ; Έχοντας διαγωνιστεί με συνυποψηφίους σου που έχουν με χαρτιά και επάρκειες και εσύ τους έχεις ξεπεράσει βαθμολογικά άνευ χαρτιών και επάρκειας; Και φυσικά στα ίδια θέματα με αυτούς και φυσικά και σε θέματα μουσικοπαιδαγωγικά (και τάξεως-και ατομικού οργάνου-και συνόλων φωνητικών και ορχηστρικών); Τότε πρέπει να διοριστείς ή θα πρέπει να έχεις χαρτί και επάρκεια;
Και δεν απαξιώνω το ωδείο.Έχω μαθητεύσει σε ωδείο,έχω εργαστεί σε ωδείο και έχω ξεκάθαρη άποψη.
Για το ίδιο ακριβώς λόγο εγώ το απαξιώνω. (τουλάχιστον την πλειοψηφία τους) Δεν απαξιώνω όμως τον άνθρωπο και το δικαίωμά του να συμμετέχει σ' ένα διαγωνισμό. Στην τελική αν δεν είναι καλός απλά θ' αποτύχει, σωστά;
Είναι δυνατόν να γίνουν καθηγητές σε Δημόσιο σχολείο,άνθρωποι χωρίς πτυχίο;
Επίσης να διαγωνιστούμε σε τι;Ποιος είναι καλύτερος σολίστας;
Στο Μουσικό Σχολείο καλείσαι να είσαι παιδαγωγός,όχι απλά σολίστας.
Απάντησα ξεκάθαρα νομίζω παραπάνω. Με τίποτα δεν εννοούσα αυτό.
Το πρόγραμμα σπουδών ενός πανεπιστημιακού τμήματος έχει ευρύτερη δομή από το αντίστοιχο ενός ωδείου.Επειδή μουσικοί είμαστε, μόνο για το Μακεδονίας μιλάς ή γενικά, για να ξέρω αν συμφωνώ ή διαφωνώ μαζί σου.
Επίσης οι εισακτέοι των πανεπιστημιακών τμημάτων έχουν υποστεί την βάσανο των πανελληνίων και των ειδικών μαθημάτων,που ένας ωδειακός δεν γνώρισε ποτέ.Κι επειδή έχουν περάσει "βάσανο", πρέπει ν' αποκλείσουμε απο την συμμετοχή σ' ένα ΑΣΕΠ, όσους δεν πέρασαν από αυτό; (πιθανά γιατί δεν είχε νόημα αυτή η βάσανος όταν δεν υπήρχαν τμήματα μουσικών σπουδών τον καιρό τους-υπάρχει κι αυτή η γενιά!)
Και για ν' απαντήσω κι σ' όσους έγραψαν μετά από εσένα.
Θεώρησή μου είναι ότι δεν χρειάζεται να έχεις σπουδάσει κάτι σε πανεπιστήμιο για να το ξέρεις. Αρκεί να μπορείς ν' αποδείξεις ότι το ξέρεις.
π.χ.
Κάνε ένα ΑΣΕΠ για Φυσικούς. (τυχαία η ειδικότητα) Δώσε δικαίωμα σε κάθε πικραμένο που νομίζει ότι είναι φυσικός να έρθει. Ασχέτως χαρτιού.
Εξέτασέ τους τα ίδια πράγματα. Στο γνωστικό τους αντικείμενο, στην παιδαγωγική της τάξης τράβα τους και μία ψυχολογική εκτίμηση (σημαντικότατο και δυστυχώς κανένας ΑΣΕΠ δεν προβλέπει κάτι τέτοιο) και πάρε τους καλύτερους. Τι σημασία έχει αν δεν έχει χαρτί φυσικού κάποιος που πρωτεύει μεταξύ των εξεταστέων; Αν ξέρει την επιστήμη χωρίς να έχει τελειώσει πανεπιστήμιο μαγκιά του! Δεν κατάλαβα γιατί να μην τον προσλάβω;
Στην τελική όποιος τελείωσε ένα πανεπιστήμιο και το τελείωσε σωστά και με το σπαθί του, δεν έχει να φοβάται τίποτα και κανένα από ένα τέτοιο ΑΣΕΠ. Απλά θα πρωτεύσει. Απλά έχουν να φοβούνται όλοι οι υπόλοιποι...
Το ίδιο θα έπρεπε να ισχύει και για εμάς και για κάθε ειδικότητα κατα την γνώμη μου φυσικά. Σήμερα ο ελληνικός νόμος δεν δίνει αυτή την δυνατότητα. Γνώμη μου είναι ότι θα έπρεπε ν' αλλάξει. Και θα ήταν καλό να το ξεκινούσαμε εμείς οι μουσικοί ζητώντας το για εμάς.
Και ναι κάτι τέτοιο (κατά την γνώμη μου και πάλι φυσικά) θα βοηθούσε δραματικά στην αναβάθμιση των μουσικών σχολείων και στην προσφερόμενη εκπαίδευση σε αυτά. Και πιθανότατα να είχε αποτρέψει την (ήδη συντελεσθείσα) απαξίωση τους.
Την γνώμη μου γράφω και πιστεύω ακράδαντα ότι δεν είναι καθόλου άσχετο το θέμα με το εδώ συζητούμενο.
Συγνώμη για την πολυλογία (και καλορίζικοι οι νέοι συνάδελφοι).