Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.

Θέματα - olgalia

Σελίδες: 12
15
Η Κοινότητα του PDE / Σολωμός και Λαζόπουλος
« στις: Απρίλιος 29, 2009, 03:41:29 μμ »
Πάντα πίστευα ότι στο στίχο του εθνικού μας ύμνου "σε γνωρίζω από την όψη που με βία μετράει τη γη"
η βία σήμαινε βιαιότητα κι όχι βιασύνη (συμφωνούσα δηλ με το Λαζόπουλο και όλα όσα ανέφερε σχετικά με το θέμα αυτό στην εκπομπή του χτες).
Το ξανασκέφτηκα, όμως, πώς μπορώ να είμαι τόσο σίγουρη, αφού από το σχολείο έχω να ασχοληθώ με τον΄Υμνο εις την Ελευθερία του Σολωμού; Στις σημειώσεις του ο Σολωμός δεν το ξεκαθαρίζει, κοίταξα τα Προλεγόμενα του Πολυλά κι εκεί ο Πολυλάς γράφει "...η ακαταμάχητη ορμή του αυτόνομου ελλην. πνεύματος... βγαλμένο από τα ιερά κόκκαλα των προγόνων, με την ακονισμένη ρομφαία και με το μάτι που με βία μετράει τη γη, ως να εθωρούσε ότι γρήγορα θα την κάνει δική του".
Δηλαδή τελικά η λέξη βία στο συγκεκριμένο στίχο χρησιμοποιείται με την έννοια της βιασύνης;
Και όχι με την έννοια της βιαιότητας, όπως συνάγεται από τα πριν (την κόψη του σπαθιού την τρομερή);
Εσείς τι λέτε; ποια είναι η γνώμη σας;

16
Έβγαλε προκήρυξη ο ΑΣΕΠ για διορισμό με σειρά προτεραιότητας σε διάφορα υπουργεία και φορείς και παίρνει και κάποιες "καθηγητικές" ειδικότητες: μαθηματικούς, φυσικούς, πτυχιούχους ειδικής αγωγής και ΦΠΨ με κατεύθυνση Παιδαγωγικά.
Όποιος ενδιαφέρεται ας ρίξει μια ματιά στην ιστοσελίδα του ασεπ:
www.asep.gr.
Το έχει στην 1η σελίδα.

17
Η Κοινότητα του PDE / Ενίσχυση του... δίχτυ
« στις: Φεβρουάριος 23, 2009, 05:38:45 μμ »
Ανακοινώθηκε από την ΠΕΦ, αλλά δε νομίζω ότι ακούει κανείς... Εσείς τι λέτε;

ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ... ΔΙΧΤΥ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ
Κατά καιρούς κάνουν την εμφάνισή τους στις τηλεοπτικές εκπομπές διάφορα γλωσσικά λάθη, αλλά το εξάμβλωμα του τίτλου (:ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΔΙΧΤΥ... αντί ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΔΕΙΚΤΗ...), που έκανε την εμφάνισή του στο βραδινό δελτίο ειδήσεων της 1-2-2009 στη ΝΕΤ, δείχνει ότι το κακό έχει προχωρήσει πάρα πολύ και η πολιτεία οφείλει πλέον να επιληφθεί του όλου θέματος, εφαρμόζοντας τις διατάξεις του Ν. 3592/2007 (άρθρο 20, παρ. 2) για την ορθή χρήση της ελληνικής γλώσσας.
Επειδή θεωρούμε ότι τέτοιου είδους φαινόμενα οφείλονται, εν πολλοίς, στη βάσει ευνοιοκρατικών –και ως εκ τούτου αναξιοκρατικών– κριτηρίων τοποθέτηση ανθρώπων μη ειδικών σε νευραλγικές θέσεις, ζητούμε την τήρηση του Νόμου που προβλέπει οι θέσεις αυτές, σε κρατικούς και ιδιωτικούς σταθμούς, να καταλαμβάνονται από τους πλέον ειδικούς επί του θέματος, δηλ. τους φιλολόγους.
Η αξιοκρατική πρόσληψη φιλολόγων-επιμελητών μπορεί να γίνει με πολλούς τρόπους και να επεκταθεί και σε άλλους τομείς, όπου παρατηρούνται παρόμοια φαινόμενα γλωσσικής ή ευρύτερα μορφωτικής ανεπάρκειας.
Χωρίς να υποτιμούμε την ανάγκη ενός ευρύτερου προβληματισμού για την κατάσταση της γλωσσικής παιδείας στη χώρα μας, θεωρούμε πάντως την όλη διευθέτηση ένα αναγκαίο βήμα για την αντιμετώπιση του ανησυχητικού φαινομένου απαξίωσης της γλώσσας μας.
Για το Διοικητικό Συμβούλιο
Ο Πρόεδρος                                                      Η Γενική Γραμματέας
Αναστάσιος Στέφος                                               Γεωργία Χαριτίδου

18
Σκέφτηκα να φτιαχτεί ένα ξεχωριστό τόπικ για το θέμα αυτό για να μη μπερδεύεται με το γνωστικό.

Τα παιδαγωγικά θα τα έλεγα περίεργα. Για όποιον είχε διαβάσει και αποστηθίσει θεωρίες ήταν άδικος κόπος. Δεν ξέρω για σας, αλλά εμένα οι περισσότερες απαντήσεις μου φάνηκαν λάθος κι ότι εμείς έπρεπε να επιλέξουμε τη λιγότερο λάθος απ' όλες! πχ η 1η ερώτηση. Μην κοιτάτε τις απαντήσεις των φροντιστηρίων, δεν ξέρουν περισσότερα από μας. Περιμένετε τις επίσημες από τον ΑΣΕΠ.

Τώρα για τη διδακτική, εγώ έγραψα διδακτική αρχαίων, το 1ο ερώτημα πιστεύω το απάντησα σχεδόν τέλεια (λέω εγώ, δεν ξέρω τι θα πουν οι διορθωτές), το 2ο έτσι κι έτσι γιατί δεν είχα χρόνο να οργανώσω τις σκέψεις μου.
Δε συμφωνώ με όσους ισχυρίζονται για το απόσπασμα του Πλάτωνα πως ήταν εκτός ύλης. Ναι, η Νέκυια δεν ήταν στην ύλη μας, αλλά ήταν η αλληγορία του σπηλαίου και το συγκεκριμένο αποτελούσε σχόλιο. Βέβαια κι εγώ δεν το είχα διαβάσει κάπου, μια και τα μοναδικά σχόλια για την αλληγορία που διάβασα ήταν από τις σχολικές αναλύσεις, απλώς το ηξερα από μόνη μου. Και κατόπιν αυτοσχεδίασα. Ίσως κάποιοι που διάβασαν Πλάτωνα από ειδικά βιβλία να ξέρουν κάτι παραπάνω.

19
Κλάδος ΠΕ02 Φιλολόγων / Ψηφοφορία για ειδική διδακτική
« στις: Νοέμβριος 21, 2008, 12:07:24 πμ »
Λίγες εβδομάδες πριν το διαγωνισμό έχετε αποφασίσει ποια ειδική διδακτική θα δώσετε;
Έτσι για να δούμε προς τα πού κινούμαστε οι περισσότεροι.

20
Σκέφτηκα να κάνω αυτή την ψηφοφορία μετά από ανάλογες συζητήσεις, εμάς των αδιόριστων εκπαιδευτικών που θα δώσουμε ΑΣΕΠ, στο σχετικό τόπικ. Μπορεί να προκύψουν ενδιαφέροντα αποτελέσματα, που ίσως μετριάσουν το άγχος, τον προβληματισμό ή την πικρία σε πολλούς.
Δεν είναι ιδιαίτερος κόπος να ψηφίσετε, γι' αυτό ας συμμετάσχετε όσοι μπορείτε περισσότεροι! Ευχαριστώ εκ των προτέρων.

ΥΓ: Εννοείται ψηφίζουν όλες οι ειδικότητες.

21
Κλάδος ΠΕ02 Φιλολόγων / Bιβλία για το διαγωνισμό ΑΣΕΠ
« στις: Απρίλιος 21, 2008, 03:59:30 μμ »
Από μια πρώτη έρευνα που έκανα παραθέτω τα παρακάτω βιβλία.
Αφήνω το γνωστικό απ' έξω. Για βιβλιογραφία γνωστικού ας περιμένουμε να βγει επισήμως η ύλη. Παραθέτω μόνο βιβλιογραφία Οδύσσειας, μια και είναι στην ύλη ανελλιπώς από την πρώτη στιγμή που θεσμοθετήθηκε ο διαγωνισμός και νομίζω ότι κάτι πέφτει από κει κάθε χρόνο. Εννοείται ότι όποιος έχει να προτείνει ή να διορθώσει κάτι, αν το έχω λάθος, να το κάνει οπωσδήποτε.

Γραμματολογίες Νεοελληνικής Λογοτεχνίας
1. Πολίτης Λίνος, Ιστορία της νεοελληνικής λογοτεχνίας, ΜΙΕΤ, Αθήνα 2003
2. Εισαγωγές όλων των σχολικών βιβλίων όλων των τάξεων
3. Ιστορία νεοελληνικής λογοτεχνίας Γυμνασίου (σχολικό βιβλίο).
4. Vitti, Ιστορία της νεοελληνικής λογοτεχνίας, Οδυσσέας, Αθήνα 2003           

Γραμματολογίες Αρχαίας Ελληνικής Λογοτεχνίας
1. Γεωργοπαπαδάκου Α, Ελληνική Γραμματολογία, Θεσσαλονίκη
2. Κακριδή, Ιστορία της Αρχαίας Ελληνικής Γραμματολογίας
3. Ιστορία της αρχαίας ελλην. λογοτεχνίας, Γυμνάσιο (σχολικό βιβλίο)
4. Lesky A, Ιστορία της αρχαίας ελλην. λογοτεχνίας, Θεσσαλονίκη (πολύ καλό, πλήρες, αλλά και ογκώδες)
5. Easterling-Knox, Ιστορία της αρχαίας ελλην. λογοτεχνίας, εκδ. Παπαδήμα
6. De Romilly, Αρχαία ελληνική γραμματολογία, εκδ. Καρδαμίτσα

Γενικά Παιδαγωγικά - Γενική Διδακτική
1. Ματσαγγούρα, Στρατηγικές διδασκαλίας
2. Γενική διδακτική και μεθοδολογία, εκδόσεις μεταίχμιο
3. Χ. Κάτσικας: Παιδαγωγική και διδακτική, Πατάκης
4. Ματσαγγούρας, Η σχολική τάξη
5. Καψάλης, Παιδαγωγική Ψυχολογία
6. Mager Robert, Διδακτικοί στόχοι και διδασκαλία, Αφοι Κυριακίδη, 2000 (μικρό και πρωτότυπο στον τρόπο οργάνωσης του υλικού, για   πορωμένους «διδακτολόγους» νομίζω, μιλά αποκλειστικά για το πώς διατυπώνουμε τους στόχους)
7. Τα CD από το Τηλέραμα


Ειδική Διδακτική
1.  Χατζηδήμου Δ, Εισαγωγή στη θεματική της διδακτικής
2.  Χατζηδήμου Δ, Προετοιμασία και σχέδιο μαθήματος
3.  Όλες οι οδηγίες διδασκαλίας από τα βιβλία του καθηγητή του υπουργείου
4.  Αιμιλίας Βλαχογιάννη, Στοιχεία ειδικής διδακτικής και διδακτικής φιλολογικών μαθημάτων εκδ. ΤΥΠΩΘΗΤΩ
5.  Βώρος Φ, Η διδακτική της αρχαίας γραμματείας, Παπαδήμα, 1981
6.  Βερτσέτης Α, Η διδακτική της αρχαίας ελληνικής γραμματείας από μετάφραση, Αθήνα, 1995
7.  Σπανού, Η διδασκαλία του ποιήματος, (νέα ελληνικά)


Βιβλιογραφία για «Οδύσσεια» και "Ιλιάδα"
1.  Μαρωνίτης Δ, Αναζήτηση και νόστος του Οδυσσέα. Η διαλεκτική της «Οδύσσειας», Κέδρος
2.  Κομνηνού-Κακριδή Ο, Σχέδιο και τεχνική της Οδύσσειας, Θεσσαλονίκη
3.  Κομνηνού-Κακριδή Ο, Σχέδιο και τεχνική της Ιλιάδας, Θεσσαλονίκη
4.  Κακριδής Ι, Ομηρικά θέματα, εκδ. Εστία, Αθήνα
5.  Κακριδής Ι, Ομηρικές έρευνες, εκδ Εστία, Αθήνα
6.  Το βιβλίο του καθηγητή για την «Οδύσσεια»
7.  Το βιβλίο του καθηγητή για την "Ιλιάδα"

Βιβλιογραφία για τον Πλάτωνα και τον Αριστοτέλη
1.  Γεωργούλη Κ.Δ, Πλάτωνος Πολιτεία. Εισαγωγή, ερμηνεία και σημειώσεις, εκδ Σιδέρη
2.  Μέμμου Ν.Α, Πλάτων "Πολιτεία" (εισαγωγή, μετάφραση, σχόλια) εκδ. Κάκτος Αθήνα
3.  Μέμμου Ν.Α, Η "Πολιτεία" του Πλάτωνα  (εισαγωγή, μετάφραση, σχόλια) εκδ. Πουρνάρα, Θεσσαλονίκη
4.  Ψυχοπαϊδη Κ, Ο φιλόσοφος, ο πολιτικός και ο τύραννος. Για την πολιτική σκέψη του Πλάτωνα και του Αριστοτέλη, εκδ Πόλις
5.  Λυπουρλής, Ηθικά Νικομάχεια, εκδ Ζήτρος

Δεν παραθέτω, όπως ίσως θα προσέξατε, βιβλιογραφία γιια διδακτική ιστορίας. Δεν έχω ασχοληθεί με το αντικείμενο αυτό καθόλου. Οπότε όποιος έχει βιβλιογραφία για το συγκεκριμένο αντικείμενο, ας την παρουσιάσει αυτός.

22
Πανελλήνιες / Πανελλαδικές εξετάσεις 2012
« στις: Απρίλιος 14, 2008, 01:08:56 μμ »
Μπορεί κάποιος να μου λύσει την εξής απορία:
Στο πρώτο πεδίο του μηχανογραφικού, η σχολή με Α/Α 15 "Φιλ/φίας, Παιδαγ, Ψυχολογίας Αθήνας", τι διαφορά έχει από τη σχολή με Α/Α 69 "Φιλοσοφίας, Παιδαγ & Ψυχολογίας Αθήνας (ΠΡΟΓ. ΨΥΧΟΛ.);

23
Κλάδος ΠΕ02 Φιλολόγων / Ειδική διδακτική αρχαίων
« στις: Δεκέμβριος 12, 2007, 12:39:58 μμ »
Για όσους συναδέρφους ενδιαφέρονται στο τελευταίο τεύχος της φιλολογικής (100) υπάρχει διδακτικό παράδειγμα ΔΕΠΠΣ με τη μέθοδο project και θέμα Ἡ πρόθεση του Έκτορα και οι θρήνοι". Στην αρχή έχει και γενικές πληροφορίες για τα ΔΕΠΠΣ και τη διδακτική του μαθήματος.

Σελίδες: 12

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32293
  • Τελευταία: HelenK
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159835
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 539
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 0
Επισκέπτες: 540
Σύνολο: 540

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.112 δευτερόλεπτα. 28 ερωτήματα.