1009
Κλάδος ΠΕ03 Μαθηματικών / Απ: Βάση διορισμού
« στις: Ιούνιος 05, 2007, 03:16:29 πμ »
Vikoulaki εμένα (τουλάχιστον) δε με κουράζεις και συγχαρητήρια για το σύζυγο!
Ελπίζω το συντομότερο να συνυπηρετείτε!
amdakos τα στατιστικά που παρουσίασες είναι τουλάχιστον εντυπωσιακά. Τα διαστήματα τέμνονται; Δηλαδή οι 7 που είναι στο 90+ είναι και μέσα στους 56 του 80+? Το πιο εντυπωσιακό κατά τη γνώμη μου είναι να έχεις πάρει διδακτική 80+ και να μην πέρασες τη βάση...
Εγώ βρήκα πολύ χρήσιμα πράγματα σε ένα άλλο βιβλίο του Τουμάση, "Συγχρονη Διδακτική των Μαθηματικών", εκδ.Gutenberg 2004 (μικρό σε διαστάσεις, ροζ, αρκετές σελίδες). Είναι το μοναδικό βιβλίο που το διάβασα σχεδόν ολόκληρο. Επίσης γενικά θεωρείται SOS η χρήση νέων τεχνολογιών, οπότε καλό είναι να έχεις προετοιμάσει π.χ. τα πλεονεκτήματα, ή να τα έχεις εντάξει σε κάποια σχέδια μαθήματος (π.χ. στις γραφικές παραστάσεις τριγωνομετρικών, ή στην παλινδρόμηση).
Για παιδαγωγικά, νομίζω αυτό που πέρασε από τα χέρια όλων ήταν "Η Σχολική Τάξη" του Ματσαγγούρα. Δε μπορώ να πω ότι το δικό μου είναι και πολύ χρησιμοποιημένο, αλλά διάβασα αρκετά κομμάτια. Τα υπόλοιπα βιβλία του Ματσαγγούρα σίγουρα έχουν τρομερό επιστημονικό ενδιαφέρον και χρήσιμες γνώσεις, αλλά απαιτούν και σκληρό δίσκο (μνήμη) που το δικό μου σύστημα δε διαθέτει...οπότε απορρίφθηκαν. Δοκίμασα να διαβάσω κάποια κεφάλαια, αλλά μετά από μια βδομάδα μου είχε μείνει μόνο μια αμυδρή εικόνα. Αλλά για παιδαγωγικά ας γράψει καλύτερα κάποιος άλλος.
Αν έδινα μια γενική συμβουλή θα ήταν να δοθεί έμφαση :
1) ΠΡΩΤΑ στη βαθιά κατανόηση του γνωστικού : Είναι το 50% του συνολικού βαθμού και (κατά τη γνώμη μου) το 50% της ειδικής διδακτικής.
2) ΚΑΤΟΠΙΝ σε θέματα διδακτικής. Συγκεκριμένα να έχεις στο μυαλό σου τη δομή του σχεδίου μαθήματος και τις βασικές αρχές της κάθε σχολής.
3) ΤΕΛΟΣ σε παιδαγωγικά. Δεν αξίζει να διαβάζεις ένα σωρό βιβλία και σημειώσεις και να σε ρωτάει τι είναι το Curiculum. Με άλλα λόγια ο χρόνος που αφιερώνεις δεν είναι σίγουρα ανάλογος με το αποτέλεσμα.
Φυσικά τα παραπάνω τα βλέπω ως στρατηγική μελέτης ενός ατόμου με περιορισμένο χρόνο. Προφανώς το καλύτερο είναι να διαβάσεις ότι υπάρχει σε κάθε κατηγορία. Αν δεν υπάρχει ο χρόνος για όλα, όμως (όπως ίσως συμβαίνει με τους περισσότερους από μας), γιατί να διαβάσει κάποιος 10.000 πράγματα όταν θα ερωτηθεί σε 32, εκ των οποίων τα 5-10 μπορεί να μην είναι καν στα 10.000;
Ίσως βέβαια να έχω αυτή τη γνώμη γιατί αυτό ήταν το πιο εύκολο για μένα να κάνω...
Ελπίζω το συντομότερο να συνυπηρετείτε!
amdakos τα στατιστικά που παρουσίασες είναι τουλάχιστον εντυπωσιακά. Τα διαστήματα τέμνονται; Δηλαδή οι 7 που είναι στο 90+ είναι και μέσα στους 56 του 80+? Το πιο εντυπωσιακό κατά τη γνώμη μου είναι να έχεις πάρει διδακτική 80+ και να μην πέρασες τη βάση...
Εγώ βρήκα πολύ χρήσιμα πράγματα σε ένα άλλο βιβλίο του Τουμάση, "Συγχρονη Διδακτική των Μαθηματικών", εκδ.Gutenberg 2004 (μικρό σε διαστάσεις, ροζ, αρκετές σελίδες). Είναι το μοναδικό βιβλίο που το διάβασα σχεδόν ολόκληρο. Επίσης γενικά θεωρείται SOS η χρήση νέων τεχνολογιών, οπότε καλό είναι να έχεις προετοιμάσει π.χ. τα πλεονεκτήματα, ή να τα έχεις εντάξει σε κάποια σχέδια μαθήματος (π.χ. στις γραφικές παραστάσεις τριγωνομετρικών, ή στην παλινδρόμηση).
Για παιδαγωγικά, νομίζω αυτό που πέρασε από τα χέρια όλων ήταν "Η Σχολική Τάξη" του Ματσαγγούρα. Δε μπορώ να πω ότι το δικό μου είναι και πολύ χρησιμοποιημένο, αλλά διάβασα αρκετά κομμάτια. Τα υπόλοιπα βιβλία του Ματσαγγούρα σίγουρα έχουν τρομερό επιστημονικό ενδιαφέρον και χρήσιμες γνώσεις, αλλά απαιτούν και σκληρό δίσκο (μνήμη) που το δικό μου σύστημα δε διαθέτει...οπότε απορρίφθηκαν. Δοκίμασα να διαβάσω κάποια κεφάλαια, αλλά μετά από μια βδομάδα μου είχε μείνει μόνο μια αμυδρή εικόνα. Αλλά για παιδαγωγικά ας γράψει καλύτερα κάποιος άλλος.
Αν έδινα μια γενική συμβουλή θα ήταν να δοθεί έμφαση :
1) ΠΡΩΤΑ στη βαθιά κατανόηση του γνωστικού : Είναι το 50% του συνολικού βαθμού και (κατά τη γνώμη μου) το 50% της ειδικής διδακτικής.
2) ΚΑΤΟΠΙΝ σε θέματα διδακτικής. Συγκεκριμένα να έχεις στο μυαλό σου τη δομή του σχεδίου μαθήματος και τις βασικές αρχές της κάθε σχολής.
3) ΤΕΛΟΣ σε παιδαγωγικά. Δεν αξίζει να διαβάζεις ένα σωρό βιβλία και σημειώσεις και να σε ρωτάει τι είναι το Curiculum. Με άλλα λόγια ο χρόνος που αφιερώνεις δεν είναι σίγουρα ανάλογος με το αποτέλεσμα.
Φυσικά τα παραπάνω τα βλέπω ως στρατηγική μελέτης ενός ατόμου με περιορισμένο χρόνο. Προφανώς το καλύτερο είναι να διαβάσεις ότι υπάρχει σε κάθε κατηγορία. Αν δεν υπάρχει ο χρόνος για όλα, όμως (όπως ίσως συμβαίνει με τους περισσότερους από μας), γιατί να διαβάσει κάποιος 10.000 πράγματα όταν θα ερωτηθεί σε 32, εκ των οποίων τα 5-10 μπορεί να μην είναι καν στα 10.000;
Ίσως βέβαια να έχω αυτή τη γνώμη γιατί αυτό ήταν το πιο εύκολο για μένα να κάνω...