Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.

Μηνύματα - Siobaras

Σελίδες: 1 ... 717273
1009
Κλάδος ΠΕ03 Μαθηματικών / Απ: Βάση διορισμού
« στις: Ιούνιος 05, 2007, 03:16:29 πμ »
Vikoulaki εμένα (τουλάχιστον) δε με κουράζεις και συγχαρητήρια για το σύζυγο!
Ελπίζω το συντομότερο να συνυπηρετείτε!

amdakos τα στατιστικά που παρουσίασες είναι τουλάχιστον εντυπωσιακά. Τα διαστήματα τέμνονται; Δηλαδή οι 7 που είναι στο 90+ είναι και μέσα στους 56 του 80+? Το πιο εντυπωσιακό κατά τη γνώμη μου είναι να έχεις πάρει διδακτική 80+ και να μην πέρασες τη βάση...

Εγώ βρήκα πολύ χρήσιμα πράγματα σε ένα άλλο βιβλίο του Τουμάση, "Συγχρονη Διδακτική των Μαθηματικών", εκδ.Gutenberg 2004 (μικρό σε διαστάσεις, ροζ, αρκετές σελίδες). Είναι το μοναδικό βιβλίο που το διάβασα σχεδόν ολόκληρο. Επίσης γενικά θεωρείται SOS η χρήση νέων τεχνολογιών, οπότε καλό είναι να έχεις προετοιμάσει π.χ. τα πλεονεκτήματα, ή να τα έχεις εντάξει σε κάποια σχέδια μαθήματος (π.χ. στις γραφικές παραστάσεις τριγωνομετρικών, ή στην παλινδρόμηση).

Για παιδαγωγικά, νομίζω αυτό που πέρασε από τα χέρια όλων ήταν "Η Σχολική Τάξη" του Ματσαγγούρα. Δε μπορώ να πω ότι το δικό μου είναι και πολύ χρησιμοποιημένο, αλλά διάβασα αρκετά κομμάτια. Τα υπόλοιπα βιβλία του Ματσαγγούρα σίγουρα έχουν τρομερό επιστημονικό ενδιαφέρον και χρήσιμες γνώσεις, αλλά απαιτούν και σκληρό δίσκο (μνήμη) που το δικό μου σύστημα δε διαθέτει...οπότε απορρίφθηκαν. Δοκίμασα να διαβάσω κάποια κεφάλαια, αλλά μετά από μια βδομάδα μου είχε μείνει μόνο μια αμυδρή εικόνα. Αλλά για παιδαγωγικά ας γράψει καλύτερα κάποιος άλλος.

Αν έδινα μια γενική συμβουλή θα ήταν να δοθεί έμφαση :
1) ΠΡΩΤΑ στη βαθιά κατανόηση του γνωστικού : Είναι το 50% του συνολικού βαθμού και (κατά τη γνώμη μου) το 50% της ειδικής διδακτικής.
2) ΚΑΤΟΠΙΝ σε θέματα διδακτικής. Συγκεκριμένα να έχεις στο μυαλό σου τη δομή του σχεδίου μαθήματος και τις βασικές αρχές της κάθε σχολής.
3) ΤΕΛΟΣ σε παιδαγωγικά. Δεν αξίζει να διαβάζεις ένα σωρό βιβλία και σημειώσεις και να σε ρωτάει τι είναι το Curiculum. Με άλλα λόγια ο χρόνος που αφιερώνεις δεν είναι σίγουρα ανάλογος με το αποτέλεσμα.

Φυσικά τα παραπάνω τα βλέπω ως στρατηγική μελέτης ενός ατόμου με περιορισμένο χρόνο. Προφανώς το καλύτερο είναι να διαβάσεις ότι υπάρχει σε κάθε κατηγορία. Αν δεν υπάρχει ο χρόνος για όλα, όμως (όπως ίσως συμβαίνει με τους περισσότερους από μας), γιατί να διαβάσει κάποιος 10.000 πράγματα όταν θα ερωτηθεί σε 32, εκ των οποίων τα 5-10 μπορεί να μην είναι καν στα 10.000;

Ίσως βέβαια να έχω αυτή τη γνώμη γιατί αυτό ήταν το πιο εύκολο για μένα να κάνω...

1010
Κλάδος ΠΕ03 Μαθηματικών / Απ: Βάση διορισμού
« στις: Ιούνιος 04, 2007, 01:47:57 μμ »
Προσωπικά πήρα ακριβώς αυτό που περίμενα στα Μαθηματικά. Έχασα μόνο 1 πολλαπλής, οπότε πήρα 94.5.

Όμως το 1α και το Fermat τα έγραψα ακριβώς όπως το σχολικό και στα άλλα τα έγραψα υπεραναλυτικά και με ακρίβεια.

Στην παλινδρόμηση ανέφερα επιπλέον ότι η ηλικία για την οποία εκτιμίσαμε την πίεση βρίσκεται εκτός του διαστήματος του δείγματος, άρα δεν είμαστε σίγουροι για το πόσο καλή προσέγγιση είναι.

Επίσης, πολλοί συνάδελφοι έλυσαν το 1γ) ii) αλλά χωρίς να χρησιμοποιήσουν το i), το οποίο μπορεί να μην το έδωσαν ολόκληρο ή και να το έκοψαν όλο. Κάποιοι (λίγοι) έλυσαν το 1)γ)i) διαιρώντας με f(x), και μετά (ln|f(x)|)'=(x)' κλπ, που είναι λάθος βέβαια αφού δεν ξέρουμε ότι f(x)<>0.

Το παν στα ανάπτυξης είναι (κατά τη γνώμη μου) να μη δίνεις δικαιώματα.
Στον προηγούμενο ΑΣΕΠ μου κόψανε μισό θέμα, το οποίο ήταν σωστά λυμένο αλλά δεν είχα εξηγήσει μια λεπτομέρεια (που ήταν σχεδόν προφανής).

Παιδιά, το είπα πριν, το λέω και τώρα: Στη διδακτική ότι και να σου βάλουν τους πιστεύεις.
Θεωρώ τον εαυτό μου εν μέρει κωλόφαρδο, αν και είχα διαβάσει αρκετά.

Εκτός του σχεδίου μαθήματος (που πρέπει να έχεις στο μυαλό σου τη γενική μορφή και να γνωρίζεις καλά την παράγραφο),  όλα τα υπόλοιπα κανείς δε θα μάθει ποτέ πώς βαθμολογούνται.





1011
Κλάδος ΠΕ03 Μαθηματικών / Απ: Βάση διορισμού
« στις: Ιούνιος 02, 2007, 03:48:43 μμ »
Δεν είμαι ειδικός, αλλά νομίζω ότι συντάσσεται ένας ενιαίος πίνακας αναπληρωτών, όπου ο καθένας παίρνει μόρια από :

1) 1 μόριο για κάθε μονάδα πάνω από τη βάση του φετινού ΑΣΕΠ
2) 1/2 μόριο για κάθε μονάδα πάνω από τη βάση του προηγούμενου ΑΣΕΠ
3) Άγνωστο (σε μένα) αριθμό μορίων από προϋπηρεσία.

Για τα μόρια από τον προηγούμενο ΑΣΕΠ ίσως θα έπρεπε να είχε κάνει αίτηση ο υποψήφιος και τα περασμένα χρόνια για να μετρήσουν.

Αν δεν έχεις μόρια από πουθενά αλλού, λυπάμαι αλλά μου φαίνεται ιδιαίτερα δύσκολο ως αδύνατο.
Ειδικά αν σκεφτείς ότι ακόμα και οι μισοί διοριστέοι που θα μπουν του χρόνου, μπορεί να κάνουν αίτηση για αναπληρωτές φέτος.

Αυτά τα ασαφή γνωρίζω εγώ, αλλά καλύτερα να πάρεις και από αλλού γνώμες και πληροφορίες.

1012
Κλάδος ΠΕ03 Μαθηματικών / Απ: Βάση διορισμού
« στις: Ιούνιος 01, 2007, 09:49:52 μμ »
Πάνω-κάτω έγραψα τα εξής:

Α) Τα γνωστικά προβλήματα που εντόπισα:

1) Δε γνωρίζουν και άρα δε μπορούν να αποδεικνύουν ότι οι αριθμοί είναι ίσοι

2) Δεν έχουν κατανοήσει τη βασική διαφορά μεταξύ αριθμησίμων συνόλων (όπως το ΙΝ) και των πραγματικών, δηλαδή του συνεχούς από το διακριτό.

3) Δε γνωρίζουν ότι ο αριθμός 1,23999... συμβολίζει το όριο της γνωστής ακολουθίας και άρα δεν έχουν κατανοήσει την έννοια του ορίου.

Β) Όρισα διδακτικούς στόχους για τη συγκεκριμένη διαδικασία με βάση τα προβλήματα που εντόπισα και εξήγησα με καθοδηγητικές ερωτήσεις, αρχικά τη συνέχεια του IR σα σύνολο, και μετά την έννοια του ορίου με το συγκεκριμένο παράδειγμα. Ολοκλήρωσα με την απόδειξη του Γυμνασίου (για να πειστούν ότι οι αριθμοί είναι πράγματι ίσοι), αν και νομίζω ότι απλά είπα ότι παρουσιάζω την απόδειξη χωρίς να την γράψω. Ίσως ήταν βλακεία που δεν έγραψα και την απόδειξη (αφού τη θυμόμουνα), δεν ξέρω αν μου κόψανε από αυτό.

Όλα αυτά σε σκάρτες 2 σελίδες (περίπου 1,5), που σημαίνει ότι δεν ήμουν αρκετά αναλυτικός στη διαδικασία, άρα μάλλον ήταν αρκετά εύστοχα αυτά που έγραψα. Υπολογίζω να πήρα 30/50 από το 2ο ερώτημα, που σημαίνει είτε ότι δεν είχα εξηγήσει αναλυτικά τα βήματα στο 2β ή ότι υπήρχαν και άλλα γνωστικά προβλήματα που μου διέφυγαν.


1013
Κλάδος ΠΕ03 Μαθηματικών / Απ: Ενστάσεις
« στις: Ιούνιος 01, 2007, 04:49:42 μμ »
Να τις ανοίξεις. Δε θα ναι και πολλές οι ενστάσεις και γενικά δεν κάνουν αναβαθμολογήσεις.
Μόνο από καμία λάθος καταχώριση ίσως αλλάξουν κανά-δυο θέσεις.

1014
Κλάδος ΠΕ03 Μαθηματικών / Απ: Βάση διορισμού
« στις: Ιούνιος 01, 2007, 04:45:59 μμ »
Είχα κάνει ένσταση στον προηγούμενο ΑΣΕΠ, όπου μου είχαν βάλει 79 στο γνωστικό, ενώ έπρεπε 83 και πήρα ένα τυποποιημένο γράμμα ότι δε γίνεται αναβαθμολόγηση κλπ, δηλαδή τίποτα.

Διδακτική πήρα 75, αλλά με πολύ καλό σχέδιο μαθήματος. Δε νομίζω ότι θεωρείται κορυφαίος βαθμός, αλλά αν θέλετε σας λέω τι έγραψα. Κατά τα άλλα πήρα 68.75% παιδαγωγικά και 94.5% γνωστικό (επειδή 1 προς 2 εις την 3η κάνει 1/6 ως γνωστόν).

1015
Κλάδος ΠΕ03 Μαθηματικών / Απ: Βάση διορισμού
« στις: Ιούνιος 01, 2007, 02:10:14 μμ »
Πέρασα από φέτος!

Καλή επιτυχία και στους υπόλοιπους!!!

1016
Κλάδος ΠΕ03 Μαθηματικών / Απ: Βάση διορισμού
« στις: Ιούνιος 01, 2007, 12:50:03 μμ »
Προσωπικά δε σκόπευα να κάνω διαφήμιση του εαυτού μου, ούτε να κοκορευτώ - απλά να συστηθώ με τον τρόπο που υπέθεσα ότι ήθελε ο συνάδελφος.
Ούτε εγώ πιστεύω ότι οι τίτλοι σε κάνουν καθηγητάρα.

Το να πεις στα παιδιά "δεν το ξέρω - θα σας πω αύριο" είναι μεν ειλικρινές, δεν είναι ωστόσο και το καλύτερο. Ειδικά σε φροντιστήριο (σε εξτριμ καταστάσεις) μπορεί να είναι και λόγος απόλυσης. Πάντως σίγουρα είναι κάτι το οποίο θα συζητηθεί από τους μαθητές. Έχω ακούσει τη γνώμη που έχουν για τον καθηγητή του σχολείου τους μετά από αντίστοιχα περιστατικά.

Τείνω να συμφωνήσω με τον Αλέξανδρο ότι πρέπει πρωταρχικά να είμαστε αετοί στο γνωστικό. Όχι πως αυτό από μόνο του εξασφαλίζει το αποτέλεσμα, αλλά δεν πρέπει να δίνεις δικαιώματα να αμφισβητούν τις γνώσεις σου.

1017
Κλάδος ΠΕ03 Μαθηματικών / Απ: Βάση διορισμού
« στις: Μάιος 31, 2007, 10:56:25 μμ »
Σε μας πάντως (Μενίδι Αττικής) δεν ήρθε τέτοια διευκρίνιση - Πρώτη φορά το ακούω αυτό.

Το συναίσθημα που κυριαρχεί μια μέρα (φαινομενικά) πριν την έκδοση των αποτελεσμάτων είναι (δυστυχώς) του ανθρώπου που έχει συμπληρώσει μια στήλη στο Τζόκερ. Με τα θέματα που βάλανε στο γνωστικό μειώσανε τραγικά τη διασπορά των βαθμών. Στον προηγούμενο διαγωνισμό, το 80% στο γνωστικό ήταν συγκριτικό πλεονέκτημα. Τώρα το 80% μάλλον δε φτάνει...

1018
Κλάδος ΠΕ03 Μαθηματικών / Απ: Βάση διορισμού
« στις: Μάιος 31, 2007, 09:33:24 μμ »
Φυσικά συμφωνώ, αν και έχεις δίκιο ότι δεν το είχα διαβάσει αναλυτικά.

Αυτή η επιλογή πορείας μου φαίνεται πολύ πιο λογική, όχι γιατί το άθροισμα απείρων όρων είναι εκτός ύλης, αλλά κυρίως επειδή ΠΡΕΠΕΙ να γίνει μια εισαγωγή στην έννοια του ορίου από τη Β' Λυκείου. Αυτός είναι και ο λόγος (νομίζω) που μας έλεγε ότι οι μαθητές είναι θετικής / τεχνολογικής κατεύθυνσης - πρόκειται να ασχοληθούν με την έννοια του ορίου.

Η εξήγηση μέσω του τύπου απείρων όρων ΓΠ αποδεικνύει πολύ ωραία την ισότητα αλλά δεν εστιάζει στο πραγματικό πρόβλημα, που είναι η κατανόηση της έννοιας του ορίου.

Εξακολουθώ να πιστεύω ότι είναι άδικο να κρινόμαστε ως διοριστέοι ή απορριπτέοι από τη γνώμη κάποιου πάνω στις γνώμες μας και θα εξακολουθώ να το πιστέυω ακόμα και αν περάσω. Και είμαι άνθρωπος που έχω εφαρμόσει στην πράξη τεχνικές και διδακτικές ενέργειες και πρακτικές που έχω διαβάσει σε βιβλία.

Καλή επιτυχία παιδιά.

1019
Κλάδος ΠΕ03 Μαθηματικών / Απ: Βάση διορισμού
« στις: Μάιος 31, 2007, 02:00:07 μμ »
Ένα ποσοστό μαθητών Β Λυκείου έχει διδαχθεί την υποπαράγραφο "δυνάμεις με άρρητο εκθέτη", όπου ο αριθμός 3 εις την ρίζα 2 ορίζεται - συμβολίζει το όριο μιας ακολουθίας με ολοένα και μεγαλύτερη προσέγγιση.

Πρακτικά πιο εύκολο (κατά τη γνώμη μου και με μεγαλύτερη πιθανότητα να το κατανοήσει ο μαθητής) είναι να κάνει κάποιος το εξής :

1) Να ορίσει την ακολουθία α1=1.239 , α2=1.2399,...
2) Να εξηγήσει ότι ο αριθμός 1.23999... συμβολίζει το όριο της παραπάνω ακολουθίας καθώς το ν τείνει στο άπειρο.
3) Να διαπιστώσει μαζί με τους μαθητές ότι το συγκεκριμένο όριο είναι το 1.24
4) Να θυμίσει στους μαθητές την απόδειξη ότι οι αριθμοί είναι ίσοι (από τη Β' Γυμνασίου)

Η παράγραφος "άθροισμα απείρων όρων Γ.Π." είναι εκτός διδακτέας ύλης σε δείγμα 7 σχολείων των μαθητών μου.

1020
Κλάδος ΠΕ03 Μαθηματικών / Απ: Βάση διορισμού
« στις: Μάιος 31, 2007, 03:25:03 πμ »
Ας πω και εγώ τα δικά μου λοιπόν για το επίμαχο θέμα.

Ας πούμε ότι συμφωνώ πως ο Μαθηματικός οφείλει να γνωρίζει ότι οι αριθμοί είναι ίσοι.
Ήταν αυτό το μοναδικό γνωστικό πρόβλημα των δύο μαθητών; Η φράση "μήπως είναι ο αμέσως επόμενος;" πώς σας φάνηκε δηλαδή;
Δεν είναι σοβαρή ένδειξη ότι οι μαθητές έχουν μεταφέρει ιδιότητα αριθμησίμων συνόλων (όπως οι Φυσικοί) στους πραγματικούς; Προσωπικά το θεωρώ εξίσου θεμελιώδες. Αν είναι έτσι και αν υπάρχουν και άλλα 500 προβλήματα πώς θα βαθμολογηθεί η διάγνωση και πώς η αντιμετώπιση;

Ας πούμε ότι κάνω λάθος σε αυτό και ότι υπάρχει μόνο ένα γνωστικό πρόβλημα που πρέπει να αντιμετωπίσουμε.

Το πρόβλημα με το συγκεκριμένο θέμα είναι το εξής (κατά τη γνώμη μου) : Αυξάνει το συντελεστή ασάφειας στα κριτήρια βαθμολόγησης.
Δε διαφωνώ ότι ήταν ένα ενδιαφέρον θέμα και πραγματικά προτιμώ πρωτότυπα θέματα ως εξεταζόμενος.

Αλλά με δεδομένο ότι στα Μαθηματικά τα θέματα ήταν για γέλια (τουλάχιστον μέχρι το 60-70%), ο βαθμός στη Διδακτική είναι αυτός που θα κάνει τη διαφορά.
Για να είμαι ειλικρινής, δεν πιστεύω ότι ο Διαγωνισμός είναι 100% αδιάβλητος. Η Διδακτική δίνει το "περιθώριο" για τα απαραίτητα +-. Ακόμα κι εσύ Αλέξανδρε που έγραψες καλά στη Διδακτική, πώς μπορείς να ξέρεις αν δικαιούσαι 80, 85, 90 ή 95%; Ας μη συζητήσουμε καλύτερα για ποιο ακριβώς λόγο ένα γραπτό θα πάρει 81 και ένα άλλο 82...
Απαραίτητες οι γνώσεις Διδακτικής, αλλά πολύ ασαφής ο τρόπος βαθμολόγησης...

Αλέξανδρε αν τους ένοιαζαν πρωτίστως οι γνώσεις Μαθηματικών δε θα έβαζαν τόσα τσάμπα μόρια στο γνωστικό.
Μια φορά έβαλαν σοβαρά θέματα (το 2005) και διοριστήκαν με το 30μηνο Μαθηματικοί που είχαν γράψει 25% στο γνωστικό!!!
Αυτό δηλαδή πώς σου φάνηκε;

Με τον ίδιο διαγωνισμό διορίστηκαν μέσω ΑΣΕΠ φίλοι μου Μαθηματικοί με τη βάση και κάτι στο γνωστικό και 90άρια στα Διδακτικοπαιδαγωγικά που δεν είχαν στεριώσει σε Φροντιστήριο ούτε 3μηνο.
Έχω πειστεί ότι δεν υπάρχει καμία σχέση μεταξύ του βαθμού στη Β' θεματική ενότητα και την πραγματικότητα της τάξης.
Αντίθετα, στο γνωστικό του 2005, η διαφορά μεταξύ 100% και 70% ή 40% είναι πιο κοντά στο να μετρήσει την πραγματική διαφορά δύο υποψηφίων.

Για την κόντρα που παρακολουθούμε (-ούσαμε τελοσπάντων) η γνώμη μου είναι ότι :

1) Όντως ως Μαθηματικοί πρέπει να γνωρίζουμε σε βάθος και σωστά το αντικείμενό μας.

2) Έστω και 2-3 χρόνια εμπειρίας σε τάξη θα σου αναπτύξουν διδακτικές και παιδαγωγικές ικανότητες που δε θα αποκτήσεις από κανένα βιβλίο
(πόσο μάλλον 17).

Από 1) και 2) θεωρώ ότι και οι δύο συνάδελφοι έχουν τα δίκια τους και απλά ο Αλέξανδρος ήταν λίγο πιο οξύς στα σχόλιά του, σε μια περίοδο κατά την οποία τα νεύρα όλων μας είναι λίγο τεντωμένα.

Περιμένω τη γνώμη σας στα παραπάνω.

Αλέξανδρε το όνομά μου είναι Νίκος, στη Γ Λυκείου ήμουν στους 50 της Μαθηματικής εταιρείας, τελείωσα στην Αθήνα το 1998 με καλό βαθμό, έχω κάνει μεταπτυχιακό και ασχολούμαι σοβαρά με το σκάκι. Άρα δεν είμαι τελείως ηλίθιος, αν και παραδέχομαι ότι πρέπει να άφησα 20 μονάδες IQ στο στρατό...

(Για να είμαι εντός θέματος, εκτιμώ τη βάση να είναι κοντά στο 80% - "Ο ΑΠΑΙΣΙΟΔΟΞΟΣ" - μια ταινία ΓΡΟΘΙΑ)

Σελίδες: 1 ... 717273

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32288
  • Τελευταία: Dialeimma
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159545
  • Σύνολο θεμάτων: 19211
  • Σε σύνδεση σήμερα: 313
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 8
Επισκέπτες: 275
Σύνολο: 283

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.127 δευτερόλεπτα. 30 ερωτήματα.