1135
Δημοτικό / Απ: Απόσυρση Βιβλίου Ιστορίας Στ' Δημοτικού
« στις: Οκτώβριος 02, 2007, 01:01:38 πμ »
καταρχην το να βαζουμε την ταμπελα του ακροδεξιου σε χιλιάδες κόσμου που αντιταχθηκαν στον εν λογω βιβλιο (εκπαιδευτικοί, καθηγητές Πανεπιστημίου, πολιτικοί, Ιστορικοί)ειναι ενα είδος φασισμού που μεσω της ηθικης απαξιωσης της αντιπαλης αποψης καλυπτει την γυμνια επιχειρηματων...
δευτερον βασικο χαρακτηριστικο μιας επιστημης ειναι η αντικειμενικοτητα...και για να είναι όσο το δυνατόν αντικειμενική η Ιστορία πρέπει να βασίζεται σε πηγές όσο το δυνατόν και όχι σε μια πηγή γιατί μπορεί να επιλεγεί μια πηγή από τις απειροελάχιστες οι οποίες συνηγορούν στα λεγόμενά μας να παραλείπουμε άλλες δέκα οι οποίες να υποστηρίζουν την αντίθετη άποψη. ...
Απουσιάζουν αναφορές σε πηγες για την καταστροφή των Ελλήνων του Πόντου άρα για το 10% περίπου του ελληνικού πληθυσμού που προέρχονται από τον Πόντο το βιβλίο δεν πρόκειται να τους πληροφορήσει για το τι συνέβη στους προγόνους τους αλλά και για τις δικές τους ρίζες...
Καταρχήν μίλησα απαξιωτικά συγκεκριμένα για τους ακροδεξιούς κύκλους, και όχι για το σύνολο των αντιδρούντων στο βιβλίο. Και φυσικά δεν υπάρχει περίπτωση να ταυτίσω τις κραυγές τέτοιων κύκλων με τις γόνιμες αντιρρήσεις επιστημόνων εκπαιδευτικών. Και προσωπικά πιστεύω πως η σκόπιμη παρερμηνεία των λεγομένων του διαφωνούντος αποκαλύπτει γύμνια επιχειρημάτων...
Βρίσκω φαιδρό το γεγονός ότι ο καθένας εκφράζει την άποψη του για το πώς εργάζονται οι ιστορικοί της χώρας μας (προφανώς επιλέγουν την ανθελληνική πηγή και αγνοούν τις άλλες 10), και ότι καταδικάζει συλλήβδην έναν επιστημονικό κλάδο ώς αναξιόιπιστο, ειδικά όταν ισχυρίζεται ότι η σύγχρονη ιστορία παρουσιάζει τους Έλληνες ως ηλιθίους!!
Σε ό,τι αφορά τώρα τον περίφημο συνωστισμό, παραθέτω ένα απόσπασμα άρθρου που πρωτοδημοσιεύτηκε το 1925 με τον τίτλο "Η μεγαλύτερη μετακίνηση πληθυσμών στην ιστορία" από τον τόμο "1922 Ο Μεγάλος Ξεριζωμός" του National Geographic :
" ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΑΣΤΕΓΟΙ ΣΕ ΥΠΟΓΕΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΚΥΜΑΙΑ
Όταν τρείς μέρεςαργότερα, η πυρκαγιά καταλάγιασε από μόνη της 100.000 άνθρωποι άφησαν την προκυμαία για να χωθούν σε κελάρια... Εντωμεταξύ έξω συνεχίζονταν οι εκρήξεις, που έμοιαζαν με μικρούς βομβαρδισμούς, δημιουργώντας σύννεφα καπνού...
Για μια ακόμα εβδομάδα οι υπόλοιποι 200.000 πρόσφυγες συνέχιζαν να ζουν, να πεθαίνουν και να γεννούν μωρά πάνω σ' εκείνην την προκυμαία. Αφού οι φούρνοι είχαν καεί ή δε λειτουργούσαν εξαιτίας της έλλειψης νερού, προσπαθούσαν να χορτάσουν την πείνα τους είτε με ωμό κρέας, από τα ψοφίμια των ζώων, είτε με γαλέτες που οι Αμερικανοί ναύτες έφερναν σε κονσέρβες.
Όλα τα νοσοκομεία είχαν, επίσης, καεί μαζί με τους ενοίκους τους. Επόμενο ήταν, λοιπόν, μέσα σ' όλο αυτό το πλήθος -το συνωστισμένο τόσο ασφυκτικά, που οποιοσδήποτε έπεφτε κάτω κινδύνευε να ποδοπατηθεί μέχρι θανάτου- να υπάρχουν γυναίκες οι οποίες γεννούσαν νεκρά μωρά, και τα κρατούσαν πάνω στα στεγνά στήθη τους. Άλλωστε, δεν είχαν που να τα θάψουν. Περίμεναν κάποια νέα έφοδο -με την εμφάνιση, ίσως ενός κουβά νερού- που θα άνοιγε προσωρινά διόδους γι' αυτες, επιτρέποντάς τους να εναποθέσουν το "φορτίο" τους στη σπλαχνική αγκαλιά της θάλασσας.
Τώρα πια ο βυθός της σμαραγδένια θάλασσας ήταν γεμάτος πνιγμένους. Συμμορίες ιερόσυλων ψάρευαν με αγκίστρια δεμένα σε τηλεγραφικό σύρμα τα πτώματα από το νερό, αναζητώντας δαχτυλίδια και αδειάζοντας της τσέεςτους"
Φαντάζομαι πως η χρήση του όρου συνωστισμός στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν ενοχλεί τους άκρως εθνικόφρονες. Φαντάζομαι όμως πως και στο βιβλίο της ΣΤ δημοτικού δεν ήταν ο όρος που ενόχλησε, αλλά η έλλεψη των καμμένων αρρώστων, των νεκρών μωρών και της ιεροσυλίας να τον συνοδεύουν, που θα μπορούσαν να δημιουργήσουν τις "κατάλληλες" προϋποθέσεις για να μισήσουν τα παιδιά τους Τούρκους και να γίνουν "σωστοί" Έλληνες... Το ότι η γνώση των φρικαλεοτήτων που υπέστησαν οι Έλληνες από τη ηλικία των 11 ετών ενδεχομένως να πλήγωνε τον ψυχισμό τους είναι άνευ σημασίας. Το ότι η ιστορία διδάσκεται σε επάλληλους κύκλους ανά τρία χρόνια, και τα παιδιά θα΄αντιμετώπισουν τα γεγονότα αυτά σε μια ηλικία πολύ καταλληλότερη, επίσης ειναι ασήμαντο. Ή το ότι υποβιβάζουμε το ρόλο του δασκάλου, που θα μπορούσε να παρέμβει συμπληρωματικά στην αφήγηση των γεγονότων, δεν ενοχλεί . Αυτό που "μας" νοιάζει είναι να στρεβλώνουμε στο μυαλό των μαθητών μας την έννοια της εθνικής συνείδησης, για να μάθουν από μικροί να απαξιώνουν, να αντιπαθούν και ακόμα καλύτερα, να μισούν τους γείτονές μας και ειδικά τους Τούρκους...
Αναφορικά με την αντιμετώπιση της ιστορίας από τους Τούρκους, αυτό που έχω να πω ως Ελληνίδα, και ως εκπαιδευτικός, είναι ότι δε θα μπω σε κούρσα αμάθειας και εθνικισμού μαζί τους. Εμένα αφορά το επίπεδο των δικών μας μαθητών.