15
Πίνακες αναπληρωτών - Εξετάσεις ΑΣΕΠ / Απ: Νέος τρόπος διορισμών/προσλήψεων (2016) (Νέο Νομοσχέδιο)
« στις: Φεβρουάριος 24, 2016, 04:49:11 μμ »
Δεν έχω καμία εμπιστοσύνη στο υπουργείο και στον Φίλη και καμία βεβαιότητα για το πώς θα έπρεπε να γίνονται οι διορισμοί, όμως θέλω να επισημάνω κάποια πόιντς:
1) (το βασικότερο) Πολλοί υποψήφιοι για λίγες θέσεις - φαγωθείτε μεταξύ σας. Γνωστό το παραμύθι, καλό είναι να μην το ξεχνάμε ποτέ.
2) Το ζήτημα της επετηρίδας: όταν κάποιοι (όχι εγώ, ακόμα πήγαινα σχολείο) πάλευαν για να μην καταργηθεί και στα εξεταστικά κέντρα γινότανε χαμός, λέγοντας ότι όλη η γνώση είναι κατοχυρωμένη στο πτυχίο, κάποιοι άλλοι θολωμένοι από τα μεγαλέια του "να γίνουμε Ευρώπη επιτέλους" τρέχανε στα μουλωχτά να δώσουνε εξετάσεις. Αποτέλεσμα: οι άτυπες επετηρίδες του σήμερα.
3) Το ζήτημα του πτυχίου ως αποδεικτικού της γνώσης ενός γνωστικού αντικειμένου: Θα έπρεπε να είναι δεδομένο - για διδασκαλία σε δευτεροβάθμια μιλάμε, μία βαθμίδα κάτω, αν έχεις πτυχίο δεν στέκει να ζητείται να επανεξεταστείς στο γνωστικό.
4) Το ζήτημα της εξέτασης ως απόδειξης ικανότητας: δεν είναι το τίποτα και δεν είναι τα πάντα. Κάποια στιγμή να σταματήσουμε να σκεφτόμαστε σαν μαθητές που πρέπει να μας εξετάσει το Κράτος-καθηγητής γιατί αλλιώς τα ίδια θα μεταφέρουμε και στη διαδασκαλία μας.
5) Το ζήτημα γραπτός ΑΣΕΠ vs ΑΣΕΠ με μόριοδότηση: Το εκάστοτε υπουργείο επιλέγει τι θα κάνει κι αν θέλει και μπορεί να περάσει από την Βουλή αλλάζει τις διαδικασίες ώστε να προσλαμβάνει όπως θέλει, αρκεί να περάσει μέσα από εποπτεία ΑΣΕΠ. Κάποιοι διαγωνισμοί είναι έτσι, κάποιοι γιουβέτσι.
6) Το ζήτημα προϋπηρεσία vs προσόντα: δεν είναι vs. Και τα δύο οφείλουν να προσμετρώνται. Αν υπάρχουν μούφα μεταπτυχιακά, θα πρέπει να υπάρχουν και τρόποι ώστε αυτά να μην αναγνωρίζονται. Δεν είναι όμως όλα έτσι.
7) Το ζήτημα point of view: δυστυχώς ελάχιστοι συνάδελφοι σκέφτονται συλλογικά και οι περισσότεροι απαντούν με μία λογική τι θα βολέψει τους ίδιους. Έτσι δεν γίνεται τίποτα γιατί αδυνατούμε να παλέψουμε για να ανατραπέι το 1 που είναι και το βασικότερο.
1) (το βασικότερο) Πολλοί υποψήφιοι για λίγες θέσεις - φαγωθείτε μεταξύ σας. Γνωστό το παραμύθι, καλό είναι να μην το ξεχνάμε ποτέ.
2) Το ζήτημα της επετηρίδας: όταν κάποιοι (όχι εγώ, ακόμα πήγαινα σχολείο) πάλευαν για να μην καταργηθεί και στα εξεταστικά κέντρα γινότανε χαμός, λέγοντας ότι όλη η γνώση είναι κατοχυρωμένη στο πτυχίο, κάποιοι άλλοι θολωμένοι από τα μεγαλέια του "να γίνουμε Ευρώπη επιτέλους" τρέχανε στα μουλωχτά να δώσουνε εξετάσεις. Αποτέλεσμα: οι άτυπες επετηρίδες του σήμερα.
3) Το ζήτημα του πτυχίου ως αποδεικτικού της γνώσης ενός γνωστικού αντικειμένου: Θα έπρεπε να είναι δεδομένο - για διδασκαλία σε δευτεροβάθμια μιλάμε, μία βαθμίδα κάτω, αν έχεις πτυχίο δεν στέκει να ζητείται να επανεξεταστείς στο γνωστικό.
4) Το ζήτημα της εξέτασης ως απόδειξης ικανότητας: δεν είναι το τίποτα και δεν είναι τα πάντα. Κάποια στιγμή να σταματήσουμε να σκεφτόμαστε σαν μαθητές που πρέπει να μας εξετάσει το Κράτος-καθηγητής γιατί αλλιώς τα ίδια θα μεταφέρουμε και στη διαδασκαλία μας.
5) Το ζήτημα γραπτός ΑΣΕΠ vs ΑΣΕΠ με μόριοδότηση: Το εκάστοτε υπουργείο επιλέγει τι θα κάνει κι αν θέλει και μπορεί να περάσει από την Βουλή αλλάζει τις διαδικασίες ώστε να προσλαμβάνει όπως θέλει, αρκεί να περάσει μέσα από εποπτεία ΑΣΕΠ. Κάποιοι διαγωνισμοί είναι έτσι, κάποιοι γιουβέτσι.
6) Το ζήτημα προϋπηρεσία vs προσόντα: δεν είναι vs. Και τα δύο οφείλουν να προσμετρώνται. Αν υπάρχουν μούφα μεταπτυχιακά, θα πρέπει να υπάρχουν και τρόποι ώστε αυτά να μην αναγνωρίζονται. Δεν είναι όμως όλα έτσι.
7) Το ζήτημα point of view: δυστυχώς ελάχιστοι συνάδελφοι σκέφτονται συλλογικά και οι περισσότεροι απαντούν με μία λογική τι θα βολέψει τους ίδιους. Έτσι δεν γίνεται τίποτα γιατί αδυνατούμε να παλέψουμε για να ανατραπέι το 1 που είναι και το βασικότερο.