113
Μαθήματα κατ'οίκον / Απ: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)
« στις: Σεπτέμβριος 14, 2016, 10:32:50 μμ »Γεια σας! Πρόκειται να ξεκινήσω το πρώτο μου ιδιαίτερο σε ένα κοριτσάκι τρίτης γυμνασίου. Πληροφορήθηκα πως έχει καλές βάσεις. Πώς μου προτείνετε να ξεκινήσω; Με μια επανάληψη σε γραμματική αρχαίων για να δω το επίπεδό της; Θα πρέπει να κάνουμε και τα κείμενα αναλυτικά στα Αρχαία; Θα ήθελα κάποιες συμβουλές. Όπως και για τη Γλώσσα και Ελένη.
Γεια! Ναι, θα ήταν πολύ καλό να ξεκινήσεις το μάθημα των αρχαίων με ασκήσεις επανάληψης γραμματικής (κυρίως το λύω - λύομαι σε όλες τις εγκλίσεις ) αλλά και συντακτικού ( απρόσωπη σύνταξη, άμεσο και έμμεσο αντικείμενο). Στη Γ Γυμνασίου δεν κάνουμε πλήρη συντακτική ανάλυση του κειμένου, μπορείς μόνο να της ζητάς να σου αναγνωρίζει πράγματα τα οποία έχει διδαχθεί σε προηγούμενες τάξεις ( π.χ. το Υποκείμενο, το Αντικείμενο, το Κατηγορούμενο). Όσο προχωράει η ύλη θα αρχίσεις να ζητάς περισσότερα (π.χ. χωρισμός προτάσεων, είδος δευτερεύουσας, τρόπος λειτουργίας κλπ). Σημαντική είναι και η γραμματική αναγνώριση. ( όταν διδαχθεί π.χ. τα συν. ρήμ. να μπορεί όχι μόνο να τα κλίνει αλλά και να τα αναγνωρίζει στο κείμενο της ενότητας).
Στη Γλώσσα αυτής της τάξης ασχολούνται κυρίως με τις δευτερεύουσες προτάσεις. Οι ασκήσεις του σχολικού όμως δεν είναι αρκετές γι ' αυτό θα πρέπει να τις δίνεις κάποια δικά σου φυλλάδια με ασκήσεις ώστε να εξοικειωθεί. Πολύ καλές ασκήσεις έχει και το τετράδιο εργασιών το οποίο διανέμεται στους μαθητές. Όσον αφορά την Έκθεση, μπορείς να της δίνεις κάποιο κείμενο/ή κριτήριο σχετικό με το θέμα που θα διδάξεις (π.χ. ρατσισμός) και μετά να συζητάτε το θέμα της έκθεσης μαζί. Προσωπικά στο Γυμνάσιο δε δίνω σχεδιάγραμμα, συζητάμε το θέμα και βγάζουμε μαζί το σχεδιάγραμμα το οποίο και σημειώνουν οι μαθητές στα τετράδια τους.
Στα αρχαία από μετάφραση μπορείς να της ζητάς να έχει διαβάσει το κεφάλαιο με το οποίο θα ασχοληθείτε, να κάνετε μαζί αναλυτικό σχολιασμό και να απαντάτε σε όλες τις ερωτήσεις του σχολικού βιβλίου. Θα χρειαστεί να δίνεις και κάποια έξτρα σχόλια, όχι πολλά, καθώς τα σχόλια του βιβλίου είναι ελάχιστα. Να φροντίζει επίσης να αντιγράφει από τον πίνακα οποιοδήποτε σχόλιο γράφει η καθηγήτρια στην τάξη. Ακούγεται αυτονόητο αλλά δυστυχώς πολλοί μαθητές το αμελούν.
Καλή αρχή σου εύχομαι!