Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.

Μηνύματα - apri

Σελίδες: 1 ... 549550551552553 ... 559
7701
Dr Michael, οι συμμετέχοντες στην παρέλαση δεν έχουν την ελευθερία κριτικής; Να κρίνουν τι; Την πομπή με τη σημαία; Απότιση φόρου τιμής είναι. Και στην κατάθεση στεφάνου, και εκεί οι συμμετέχοντες θεωρείται ότι δεν έχουν ελευθερία κριτικής; Αν θέλουμε να καλλιεργήσουμε την κριτική ικανότητα, υπάρχουν άλλες δραστηριότητες που προσφέρονται γι' αυτόν το σκοπό, όπως π.χ. η έκθεση φωτογραφίας που τόσο σου αρέσει. Γι' αυτό και είπα ότι είμαι υπέρ του να γίνεται συνδυασμός εκδηλώσεων.

Οι συμμετέχοντες σε μια παρέλαση είναι άβουλα, ομοιόμορφα, «ρομποτάκια». Σκοπός είναι να τιμούμε γεγονότα με έθιμα που καλλιεργούν το πνεύμα και την ψυχή. Οι παρελάσεις δεν το πετυχαίνουν διόλου.

Δεν είπα ότι οι παρελάσεις προσφέρονται για καλλιέργεια πνεύματος, αλλά για απότιση φόρου τιμής, όπως οι καταθέσεις στεφάνων, οι πορείες κλπ.  Για την καλλιέργεια, προσφέρονται άλλες δραστηριότητες. Δεν σημαίνει όμως ότι το ένα πρέπει να αναιρεί το άλλο. Απλώς, επί χρόνια νομίζουμε ότι αρκεί μια παρέλαση και μια γιορτή, για να τιμήσουμε ένα γεγονός. Και σ' αυτό έχεις δίκιο, χρειάζονται πολλά περισσότερα.
Προσωπικά, δεν βλέπω τους συμμετέχοντες ως ρομποτάκια, εφόσον βέβαια παρελαύνουν με τη θέλησή τους, η δε ομοιομορφία  δηλώνει την κοινή ταυτότητα (ανήκουν στην ίδια ομάδα), όχι απαραίτητα και την κοινότητα της σκέψης.

7702
Παράθεση
apri η μοναδική αποστολη του στρατου δυστυχως είναι να επιτιθεται ή να αμυνεται, σε καθε περιπτωση να σκοτωνει..
Η δημοκρατια ειναι λεξη αγνωστη εκεί, οπως άλλωστε η δημοκρατια στον πολεμο. Στον πόλεμο υπάρχει το δικιο του ισχυροτερου.. Δεν το κατηγορω, ειναι η φυση του στρατου τετοια: επιβαλλει για να επιβαλλεται..  :( 

Χαίρομαι, γιατί επιτέλους συμφωνούμε σε κάτι. Ναι, αυτή είναι η αποστολή του στρατού, αλλά είναι αναγκαίον κακόν, τουλάχιστον όσον αφορά την άμυνα. Και δημοκρατία όντως δεν μπορεί να υπάρχει στον πόλεμο, όσο κάποιος είναι θύτης και κάποιος θύμα.
Αυτό που προσπαθώ να πω είναι ότι θα έπρεπε να σταματήσουμε να βλέπουμε τις παρελάσεις ως στρατιωτικά αγήματα, ακόμα κι αν κάποτε λειτούργησαν έτσι. Προσωπικά, τις βλέπω ως πομπές που αποτίουν φόρο τιμής στους νεκρούς. Αν μας ενοχλεί ο τρόπος βηματισμού και μας παραπέμπει αλλού, θα μπορούσαμε να τον αλλάξουμε.

7703
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά: Γραμματική
« στις: Οκτώβριος 30, 2007, 09:01:29 μμ »
Tihea, νομίζω ότι μπορούμε να δούμε το θέμα σε αντιστοιχία με τα αρχαία. Απλώς, στα λατινικά έχουμε περισσότερες εναλλακτικές αναλύσεις, ακριβώς επειδή το debeo υπάρχει και σε προσωπική και σε απρόσωπη εκδοχή.

7704
Παράθεση
Κανείς δεν είπε ότι οι παρελάσεις είναι κακές απλώς επειδή έγιναν "θεσμός" επί Μεταξά, αλλά επειδή είναι συνυφασμένες με την ιδεολογία των φασιστικών καθεστώτων του μεσοπολέμου (εθνικισμός, φυλετισμός, μιλιταρισμός κλπ)

Στο χέρι μας είναι να τις αποσυνδέσουμε από αυτήν την ιδεολογία. Επαναλαμβάνω ότι η παρέλαση είναι μέσο, δεν είναι ιδεολογία. Και ο Τύπος χρησιμοποιήθηκε από τα καθεστώτα προπαγανδιστικά, αλλά δεν έφταιγε ως μέσο.

 
Παράθεση
Και ενώ στις άλλες χώρες καταργήθηκαν μετά τον πόλεμο, στην Ελλάδα διατηρήθηκαν, για λόγους που δεν έχουν να κάνουν με το νόημα των εθνικών επετείων, αλλά με τη μετεμφυλιακή πολιτική πραγματικότητα (παρεμπιπτόντως, έχουμε σκεφτεί γιατί στην Ελλάδα επιλέχθηκε ως εθνική γιορτή -για τον Β΄Π.Π.- η ημέρα έναρξης του πολέμου, ενώ στις άλλες χώρες γιορτάζουν τη λήξη του;)

Επίσης, στις υπόλοιπες χώρες μετά από τον πόλεμο δεν υπήρξε εισβολή, όπως έγινε στην Κύπρο (και μη μου πείτε τώρα ότι η Κύπρος δεν ανήκε στην Ελλάδα, γιατί και οι Κύπριοι είναι Έλληνες), ούτε αυτές οι χώρες συνεχίζουν να υφίστανται εδαφικές διεκδικήσεις. Στις υπόλοιπες χώρες όντως δεν υπήρξε εμφύλιος στη λήξη του πολέμου, οπότε μπορούσαν να επιλέξουν να γιορτάζουν τη λήξη του. Η αλήθεια είναι επίσης ότι στην έναρξη του πολέμου σε αρκετές άλλες χώρες, για να μην πω στις περισσότερες, δεν υπήρξε αντίσταση ή κάποια αντίδραση στον ’ξονα, για να μπορούν να γιορτάζουν την έναρξή του πολέμου.

Παράθεση
Είναι η διατήρηση μιας αντίληψης, σύμφωνα με την οποία μια κοινωνία δεν προετοιμάζει τα παιδιά της για να γίνουν πολίτες, αλλά στρατιώτες για να πολεμήσουν όχι μόνο τον εξωτερικό, αλλά και τον "εσωτερικό" εχθρό.
Τον "εσωτερικό" εχθρό;  Υπάρχει πλέον κάποιος που να θεωρεί ότι υπάρχει "εσωτερικός" εχθρός; Και οι μαθητές ετοιμάζονται να τον πολεμήσουν κρατώντας την ελληνική σημαία; Στερεότυπα του παρελθόντος μού φαίνονται όλα αυτά.

Daniel, έχεις δίκιο να λες ότι δεν πήγα στο στρατό και γι' αυτό δεν ξέρω τι περνάτε. Δεν υποστήριξα όμως ότι  ο στρατός είναι ο ναός της ελευθερίας. Καταπιέζεται η προσωπικότητα, γιατί η ανυπακοή ή ο αυτοσχεδιασμός μπορει να στοιχίσει ζωές. Φαντάζεσαι ο καθένας να έκανε ό,τι ήθελε; Βεβαίως, και γίνεται κατάχρηση από κάποιους και γι' αυτό κάποιοι οδηγούνται στην αυτοκτονία. Δεν συνηθίζω όμως να βλέπω σε κάθε φορέα μόνο τις αρνητικές του εκφάνσεις. Ο στρατός έχει κάποια χρησιμότητα. Δεν συγκροτήθηκε με μοναδική αποστολή να καταπιέζει ανθρώπους, τουλάχιστον στα δημοκρατικά καθεστώτα.

Dr Michael, οι συμμετέχοντες στην παρέλαση δεν έχουν την ελευθερία κριτικής; Να κρίνουν τι; Την πομπή με τη σημαία; Απότιση φόρου τιμής είναι. Και στην κατάθεση στεφάνου, και εκεί οι συμμετέχοντες θεωρείται ότι δεν έχουν ελευθερία κριτικής; Αν θέλουμε να καλλιεργήσουμε την κριτική ικανότητα, υπάρχουν άλλες δραστηριότητες που προσφέρονται γι' αυτόν το σκοπό, όπως π.χ. η έκθεση φωτογραφίας που τόσο σου αρέσει. Γι' αυτό και είπα ότι είμαι υπέρ του να γίνεται συνδυασμός εκδηλώσεων.

7705
Εμένα πάλι η ποδιά με βόλευε. (βέβαια το κατάλαβα αργότερα όταν έψαχνα κάθε πρωί τι να φορέσω).  ;D Και μην ξεχνάς φίλη apri ότι και τότε φαινόταν ποιος είναι πλούσιος και ποιος όχι. ’λλο να φοράς ποδιά "Τσεκλένης" και άλλο από λαϊκή.  :'(  Αλλά αυτό το πράγμα με την μίνι φούστα μέχρι τον ποπό δεν την καταλαβαίνω. Ούτε στο σχολείο ούτε στις παρελάσεις.  ???

Έχεις δίκιο για την ποδιά του Τσεκλένη. Αυτό θα μπορούσε ίσως να ρυθμιστεί με κάποιον τρόπο. Επίσης, συμφωνώ απόλυτα με το ότι η στολή βολεύει, γιατί δεν ψάχνεις να βρεις τι θα φορέσεις. Όταν πιάσεις δουλειά, η κατάσταση χειροτερεύει, άσε που ταυτίζεις όλα σου τα ρούχα με τη δουλειά και δεν θέλεις να τα φοράς στις εξόδους.  Η στολή γενικά έχει τα καλά και τα κακά της και σηκώνει συζήτηση.
Εκεί που γέλασα είναι το σημείο με τη μίνι φούστα. Επιτέλους, να χαλαρώσουμε και λίγο εδώ μέσα... Ναι, η αλήθεια είναι ότι κάποια παιδιά δεν έχουν ούτε την αίσθηση του μέτρου ούτε αισθητική. Φοβάμαι όμως ότι αυτό ισχύει και για πολλούς ανθρώπους εκτός σχολείου...

7706
Κλάδος ΠΕ60 Νηπιαγωγών / Απ: Ε' Φάση????
« στις: Οκτώβριος 30, 2007, 02:28:45 μμ »
"Επίσημα χείλια" δε θα το 'λεγα, ανεπίσημα όμως ναι. Έχω γνωστό που έχει γνωστό στο Υπουργείο και του είπε ότι 1 Νοεμβρίου θα βγουν τα κενά και χαρακτηριστικά "το μεγάλο κύμα των νηπιαγωγών τώρα θα αρχίσει". Ίδωμεν...Εγώ πάντως προσπαθώ να είμαι αισιόδοξη...άλλωστε τόοοοοοοοοοοοοοοσο καιρό που αγχωνόμουν δεν κατάλαβα και τίποτα!!!Καλημέρα

Μπράβο, elenaki, τώρα μου έφτιαξες τη μέρα. Εγώ πάλι το έχω ακούσει από γνωστή που της το είπαν σε Πρωτοβάθμια. Μακάρι, μακάρι, να ισχύουν όλα αυτά :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)

7707
[quote
1ον) Που κατάλαβες σε αυτα που γράφουμε οτι δεν ειναι ακομα τιμη να κρατας τη σημαια.;; .Για αποσυνδεση του καλυτερου μαθητη ως πιο άξιος από τους συμμαθητές του να τη κρατησει μιλησα, της φιλομαθειας (η της βαθμοθηριας, αναλογα..) με τη φιλοπατρια δηλαδη ..

2ον) Και γιατι δε σε ενδιαφερει παρακαλώ πως και γιατι ξεκινησαν; ίσως γιατι σ' αρεσει να υπάρχουν μήπως;   ??? Το τι συμβολιζουν το αναρωτηθηκες ποτε;;
Και αν θες να μαθεις η τηλεοραση στην Ελλάδα μπορει να ξεκινησε σπό το στρατο αλλα ως μεσο προπαγανδας και διαμόρφωσης γνώμης, μηπως το αγνοείς και αυτο ή μηπως δεν το σκέφτηκες; Και εξάλλου ακόμα κι ετσι να μην ειναι (που είναι..), το γεγονός ότι στην περίοδο ενός δικτατορικού καθεστώτος μπορει να εφευρεθει πχ η οδοντοβουρτσα, δε σημαίνει ούτε οτι η επιτυχια (της εφευρεσης) ηταν του καθεστωτος, ούτε οτι δε θα ξαναπλύνεις τα δοντια σου...
Μερικά πραγματα απλά συμβαινουν και η ζωη τραβα μπροστα..Να σαι ομως σιγουρη οτι αν η ..οδοντοβουρτσα δεν συνεφερε το καθεστως θα χαν ..πεσει τα δόντια σου τωρα!!  ;D  ;D

3ον)Να' σαι περισσότερο προσεκτικη και θα βρεις σχεση και μεγαλη..Όπως θα βρεις και σχεση προσκοπισμου με στρατο.. Ανοιχτα ματια να χεις και μυαλο για να δεις πως διαμορφωνονται τα πραγματα και πως δρομολογείται μια ζωη γεματη κανονες και καταστολή απο τη μικρη ηλικια..αλλα αυτο ειναι άλλη κουβεντα..
Το ομοιομορφο ντυσιμο θυμιζει το ομοιομορφο ντυσιμο του στρατου;;ναι!..Το ιδιο βημα; Η στοιχιση;..Ο στρατιωτικος σχηματισμος;; Σε όλα ναι!!!
Τοτε γιατι επιμενεις να τις αποσυνδεεις από το στρατιωτικό τους υφος; :-\

Και όσο για τις αποστολες των Ολυμπιακων αυτο ειναι ενα πανηγυρακι που λαμβανει χωρα για τηλεοπτικους σκοπους ..δε σημαινει τιποτα γιατι θα δεις τον καθε φιτσουλα  Αμερικανο πχ να εχει πλακατ που γραφει "Ηi mom!I 'm here!!" και άλλες τετοιες μπουρδες, δεν υπαρχει βηματισμος, στολές κλπ (στην τελετη λήξης σιγουρα τουλαχιστον!)
Και εν πασει περιπτωσει αυτο ειναι ένα γεγονος που συμβαινει οταν βρισκονται αποστολες απο όλο τον κοσμο, εμεις γιατι τις κανουμε, σαν παρουσιαση σχολειων ένα πραγμα;; Και αυτο για σενα εχει νοημα και ουσια εορτασμου και μνημης εθνικης εορτης; Πασαρελα δηλαδη; Το ξαναπα, αυτες οι ..μαθητικές πασαρελες γινονταν για αυτο-τονωση εθνικου φρονηματος σε καιρους άλλους που βγαιναμε διαλυμενοι απο πολεμους και εμφυλιους και αναζητουσαμε ταυτότητα..
ίσως και τοτε να ειχαν νοημα, ας πουμε..Αλλά σημερα;; Πασχουμε απο τα ιδια συνδρομα;  :-\ 

Παράθεση

1. Όταν μίλησα για την αξία της σημαίας, δεν ανέφερα τι σημαίνει ή δεν σημαίνει για εσένα. Μιλούσα γενικά. Όσο για την αποσύνδεση της βαθμοθηρίας από τη φιλοπατρία, δεν διαφωνώ. Γι' αυτό και είπα ότι θα μπορούσε να γίνεται κλήρωση.

2. Γνωρίζω ότι η τηλεόραση ξεκίνησε ως μέσο προπαγάνδας και ακριβώς γι' αυτό το ανέφερα.  Γιατί και την τηλεόραση και την παρέλαση τα αντιμετωπίζω ως μέσο, που ανάλογα με τη χρησιμοποίησή του μπορεί να έχει άλλο νόημα και να εξυπηρετεί άλλους σκοπούς. Γι' αυτό και είπα πως δεν με ενδιαφέρει το πότε ξεκίνησαν. Με ενδιαφέρει σε ποια μορφή είναι τώρα και πώς θα μπορούσαμε να τα βελτιώσουμε. Με την παρομοίωση της οδοντόβουρτσας έρχεσαι ακριβώς στα λόγια μου.

3. Ναι, βλέπω κάποιες ομοιότητες μεταξύ στρατού και προσκοπισμού. Δεν έχω όμως τέτοιο κόλλημα εναντίον του στρατού, ώστε να θεωρώ ότι οτιδήποτε έχει σχέση μ΄αυτόν σημαίνει καταπίεση της προσωπικότητας. Αν μη τι άλλο, στον στρατό θα απευθυνθούμε σε περίπτωση εθνικού κινδύνου. Και επειδή έχω ανίψια προσκόπους, σε πληροφορώ ότι όχι μόνο δεν έχουν συνηθίσει σε καταστολή και σε τυφλή υπακοή, αλλά έχουν γίνει πολύ πιο ανεξάρτητα από τότε που πήγαν εκεί και στην πράξη μαθαίνοντας τεχνικές επιβίωσης μακριά από τους γονείς και στη θεωρία εκφράζοντας μέσα από εργασίες την προσωπική τους γνώμη, για την οποία ουδέποτε δέχτηκαν κάποια λογοκρισία ή κατεύθυνση. ’λλωστε, οι ομαδάρχες τους είναι φοιτητές και όχι συνταξιούχοι ταξίαρχοι.

4. Δεν είμαι ούτε υπέρ της υπέρμετρης χρήσης κανόνων ούτε υπέρ της απουσίας κανόνων. Το να μαθαίνεις από μικρός ότι υπάρχουν κάποια όρια είναι απαραίτητο, για να μπορέσεις να συνυπάρξεις με τους άλλους στην κοινωνία. Αν ο καθένας έκανε ό,τι του κατεβαίνε στο όνομα της ελευθερίας (ή μήπως της ασυδοσίας) χωρίς καμία αξία, χωρίς κανένα σημείο αναφοράς, δεν θα λειτουργούσε καμιά κοινωνική ομάδα. Αρκεί βέβαια να υπάρχει ένα μέτρο σε όλα.

5. Επαναλαμβάνω ότι δεν διαφωνώ με τα φαινόμενα εκφυλισμού του αθλητισμού ή άλλων χώρων. Δεν πιστεύω όμως ότι αυτό σημαίνει πως πρέπει όλα να τα καταργούμε, αλλά αντίθετα να τα βελτιώνουμε. Και το σχολείο δεν λειτουργεί ιδανικά, δεν δημιουργεί πληθώρα σκεπτόμενων ατόμων και πολλοί καθηγητές δεν είναι παραδείγματα προς μίμηση. Μήπως θα έπρεπε να το καταργήσουμε κι αυτό;

6. Δεν είμαι νοσταλγός των ποδιών ούτε μου άρεσαν, όταν τις φορούσα, γιατί δεν τις θεωρούσα βολικές. Από την άλλη, όμως, βλέπω τι συμβαίνει σε διάφορα σχολεία, που η ελευθερία του ντυσίματος έχει οδηγήσει σε επίδειξη πλουτισμού και σε περιθωριοποίηση παιδιών που δεν θέλουν ή δεν μπορούν να ακολουθήσουν. Το να υπήρχε κάποιου είδους στολή ίσως θα ήταν μια λύση, ίσως πάλι και όχι. Απλώς, είναι ένα θέμα που με προβληματίζει.

7. " μαθητικές πασαρελες γινονταν για αυτο-τονωση εθνικου φρονηματος σε καιρους άλλους που βγαιναμε διαλυμενοι απο πολεμους και εμφυλιους και αναζητουσαμε ταυτότητα.." Ναι, δεν βγαίνουμε διαλυμένοι από πόλεμο ή εμφύλιο, δυστυχώς όμως οι αγαπητοί μας γείτονες συνεχίζουν να έχουν εδαφικές διεκδικήσεις (οι παραβιάσεις στο Αιγαίο είναι καθημερινές). ’ρα, η τόνωση του εθνικού φρονήματος χρειάζεται χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει ότι πρέπει να φτάνουμε σε υπερβολές.




7708
Οι μαθητικές παρελάσεις έχουν τον ίδιο ακριβώς βηματισμό με τις παρελάσεις που μας έβαζαν να κάνουμε στο στρατό.Οπότε Apri δεν μπορείς να λες ότι δεν έχουν σχέση μεταξύ τους,όσοι έχουν πάει στρατό ξέρουν.Το άλλο που ισχυρίστηκες Apri ότι και η τηλεόραση ξεκίνησε απ'το στρατό,είναι ίδιο με το επιχείρημα που χρησιμοποίησε ο Καρατζαφέρης στη βουλή ότι και το ΙΚΑ και το οχτάωρο επί δικτατορίας Μεταξά έγιναν,να τα καταργήσουμε κι αυτά;Αυτό όμως δεν είναι επιχείρημα.Ούτε ο daniel,ούτε εγώ,ούτε κανένας άλλος από εμάς που είμαστε εναντίον των παρελάσεων δεν είπε να καταργηθούν όλα όσα έγιναν επί μίας συγκεκριμένης εποχής.
Όσο για τους καταξιωμένους αθλητές των ολυμπιακών αγώνων,τους είδαμε κι αυτούς,οι περισσσότεροι μες στη ντόπα είναι :P
Γεια σου ρε daniel,είσαι ωραίος ;)

Ακριβώς τον ίδιο βηματισμό; Εγώ πάλι τα βλέπω πολύ πιο χαλαρά τα παιδιά που βηματίζουν. Δηλαδή, στο στρατό μπορεί ο καθένας να έχει ό,τι χτένισμα θέλει, να φορά τη στολή σε όποια παραλλαγή θέλει, να βηματίζει μασώντας τσίχλα ή μιλώντας με τον διπλανό του;
Το τι λέει ή δεν λέει ο Καρατζαφέρης επίσης δεν με απασχολεί, γιατί δεν τον έχω ως σημείο αναφοράς.
Επίσης, αφού δεν ισχυρίζεστε ότι πρέπει να καταργηθούν όλα όσα έγιναν μια συγκεκριμένη εποχή, γιατί συνέχεια χτυπάτε το ότι οι παρελάσεις ξεκίνησαν σε περιόδους δικτατορίας; 
Όσο για τους αθλητές, δεν αμφιβάλλω για τις ντόπες που λες, αλλά μ' αυτήν την ισοπεδωτική σου λογική, θα έπρεπε να καταργήσουμε τα πάντα, όλα όσα εμφανίζουν κάποια εκφυλιστικά φαινόμενα, αντί να τα διορθώσουμε και να τα βελτιώσουμε. Κάποτε, με τη λογική του παρωχημένου γκρέμισαν όποιο ωραίο νεοκλασικό κτίριο υπήρχε στην Αθήνα, ενώ σε άλλες χώρες προτίμησαν τη λύση της ανακαίνισης για τα παλιά κτίρια. Έτσι, εμείς γεμίσαμε ακαλαίσθητα τσιμεντένια κουτιά και άλλες πρωτεύουσες είναι χάρμα οφθαλμών. Επίσης, με τη λογική του παρωχημένου και της καταπίεσης καταργήθηκαν οι ποδιές, αντί να αντικατασταθούν με πιο εκσυγχρονισμένες στολές (π.χ τζιν με κάποιο φούτερ) που βλέπουμε σε άλλα κράτη, με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί μεγαλύτερο πρόβλημα και στους γονείς που καταξοδεύονται για τις γκαρνταρόμπες των τέκνων τους, και στα παιδιά, αφού το ένα κάνει επίδειξη στο άλλο τα ρούχα και ιδιαίτερα τις μάρκες που φοράει, και δημιουργείται κλίμα ανισότητας μεταξύ τους.

7709
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά: Γραμματική
« στις: Οκτώβριος 30, 2007, 12:26:27 μμ »
[apri, συγγνώμη που επανέρχομαι αλλά χθες διάβασα μάλλον βιαστικά το ποστ σου. Έχεις δει κάπου την παραπάνω διάκριση που κάνεις? Μήπως αντίστροφα όταν η σύνταξη είναι προσωπική μπορούμε να μετατρέψουμε σε απαρέμφατο ενεργητικής με αντικ σε αιτιατική και όταν η παθητική σύνταξη είναι απρόσωπη και το γερουνδιακό προέρχεται από αμετάβατο μετατρέπουμε σε απαρέμφατο παθητικής??( Και λογικά παραμένουμε στην παθητική εφόσον το υποκείμενο το γερουνδιακού δε μπορει να μετατραπεί σε αντικ ενεργ απαρεμφάτου..)
Το αναφέρω αυτό γιατί τεκμηριώνεται από το ίδιο το βιβλίο.Υπάρχει δλδ φράση (μαθ.30) Murenam laudare debemus.Εδώ ο συγγραφέας χρησιμοποιεί απαρέμφατο ενεργητικής + αντικ σε αιτιατική.
Παράθεση

 1. Ο συγγραφέας γράφει "debemus laudare Murenam".  Γιατί σε ξενίζει; Ο συγγραφέας δεν αναλύει εκείνην τη στιγμή γερουνδιακό. Δεν απαντά σε κάποια άσκηση. Επιλέγει να χρησιμοποιήσει εξ αρχής την απλούστερη έκφραση.
2. Όταν το ρήμα είναι αμετάβατο, γιατί να βάλουμε παθητική φωνή;
π.χ vivendum est ------ debet vivere
3. Πού τα έχω δει; Έτσι γίνεται η ανάλυση των ρημ.επιθέτων σε -τεος σε οποιοδήποτε συντακτικό αρχαίων ελληνικών ανοίξεις και έτσι τα είχα διδαχθεί και στο φροντιστήριο. Για τα λατινικά, δεν έχω ψάξει σε κάποιο βιβλίο, αλλά, επειδή  τα γερουνδιακά έχουν ανάλογη σύνταξη με τα ρ. επίθετα σε -τέος, θεωρώ ότι πρέπει να αναλύονται και το ίδιο. Αν θες την προσωπική μου άποψη, την οποία έγραψα και πιο πάνω, οι κανόνες δεν μας δεσμεύουν να αναλύσουμε το γερουνδιακό με ενεργητική ή παθητική φωνή και με προσωπική ή απρόσωπη σύνταξη, εφόσον αποδίδουμε το ίδιο νόημα τελικά. Θα μπορούσαμε λ.χ. να γράψουμε debemus vivere και debet nos vivere και debebat haec fieri a Caesare και Caesar debebat haec facere. Απλώς, πιστεύω ότι με την ανάλυση που έγραψα πιο πάνω, μένεις πιο πιστή στην υφολογική επιλογή του συγγραφέα. Όταν λ.χ στα αρχαία γράφει "Γραπτέα εστί μοι η επιστολή" σε παραπέμπει περισσότερο σε παθητική φωνή (δει γράφεσθαι την επιστολήν) και όταν γράφει "γραπτέον εστί μοι την επιστολήν" σε παραπέμπει περισσότερο σε ενεργητική σύνταξη, επειδή έχει αντικείμενο (δει γράφειν την επιστολήν). Σ' αυτήν τη λογική πιστεύω ότι πρέπει να στηρίχθηκαν και  οι κανόνες της ανάλυσης των ρ.επιθέτων σε -τεος. 
Προσωπικά, μου αρέσει στις αναλύσεις να μένω, όσο γίνεται, πιστή στις υφολογικές προτιμήσεις του συγγραφέα και να κάνω τις ελάχιστες μετατροπές. Από εκεί και πέρα, εγώ τουλάχιστον δεν θα θεωρούσα λανθασμένη κάποια άλλη ανάλυση, αρκεί να απέδιδε σωστά το νόημα.

7710
Κλάδος ΠΕ60 Νηπιαγωγών / Απ: Ε' Φάση????
« στις: Οκτώβριος 30, 2007, 11:53:22 πμ »
Δεν νομίζω ότι πρέπει να απογοητευόμαστε...Στις 31/10 θα φύγουν πολλοί με σύνταξη, όσο και αν "γκρινιάζει" το υπουργείο οικονομικών δεν μπορούν όλα αυτά τα νηπιαγωγεία να μείνουν κλειστά ή να εξυπηρετηθούν εκ των ενόντων. Ακούγεται ότι το "μεγάλο κύμα" των νηπιαγωγών θα ξεκινήσει σε αυτή και τις επόμενες φάσεις. Συνεπώς, δείχνουμε ψυχραιμία και το υπουργείο οικονομικών, αν η κατάσταση έχει έτσι, θα αναγκαστεί να πιεστεί...

Και εγώ τα λέω αυτά, με βάση τη λογική, αλλά φοβάμαι μήπως λογαριάζω χωρίς τον ξενοδόχο. Όταν λες "ακούγεται ότι το μεγάλο κύμα των νηπιαγωγών θα ξεκινήσει σ' αυτή και τις επόμενες φάσεις", το έχεις ακούσει σε κάποια πρωτοβάθμια διεύθυνση ή εν πάση περιπτώσει, από κάποια επίσημα χείλη; Το λέω, γιατί το έχω ακούσει και εγώ σαν φήμη, αλλά δεν ξέρω αν πρέπει να το πιστέψω ή όχι.

7711
Η σχέση του καλύτερου μαθητή με τη σημαία; Το να σηκώσεις την σημαία του κράτους σου θεωρούνταν και ελπίζω να θεωρείται μεγάλη τιμή. Κάποιοι έχουν δώσει τη ζωή τους, για να είναι ελεύθερο το κράτος και να μπορούμε να έχουμε τη σημαία αυτή. Γι' αυτό και αποτελεί ένα μέσο επιβράβευσης της καλύτερης απόδοσης, ένα κίνητρο. Το αν θα μπορούσε να δίνεται με άλλα κριτήρια ή με κλήρωση, αυτό είναι συζητήσιμο.
Επίσης, συμφωνώ με τον syrrahm ότι οι παρελάσεις είναι ένας τρόπος εορτασμού και ότι το νόημα και ο συμβολισμός που θα αποκτήσουν εξαρτάται από εμάς. Και μια έκθεση φωτογραφίας μπορεί να καταντήσει μέσο προπαγάνδας, αν κάποιος το θέλει.
Όσο για το πότε ξεκίνησαν οι παρελάσεις, ουδόλως με ενδιαφέρει. Δεν πιστεύω ότι ό,τι ξεκινά στη δημοκρατία είναι απαραίτητα καλό ούτε ό,τι ξεκινά σε μη δημοκρατικά καθεστώτα είναι απαραίτητα κακό. Τέτοιου είδους εξισώσεις και γενικεύσεις οδηγούν σε προκαταλήψεις και τις θεωρώ επικίνδυνες. Και η τηλεόραση στην Ελλάδα ξεκίνησε από το στρατό ουσιαστικά την περίοδο της δικτατορίας (πριν νομίζω ότι ήταν ακόμα σε πειραματικό στάδιο). Να καταργήσουμε και την τηλεόραση ως χουντικό κατάλοιπο;
Και προσωπικά δεν βρίσκω μεγάλη σχέση ανάμεσα στις μαθητικές και στις στρατιωτικές παρελάσεις ούτε στο βηματισμό ούτε στις ενδυματολογικές επιλογές. Στην περίπτωση των μαθητών, βλέπω ομάδες μαθητών που ανήκουν στο ίδιο σχολείο (η κοινή ένδυση τονίζει το ότι ανήκουν στην ίδια ομάδα, όπως ακριβώς και στην περίπτωση του αθλητισμού κλπ) να μεταφέρουν τη σημαία του κράτους τους. Ακόμα και στην έναρξη των ολυμπιακών αγώνων γίνονται τέτοιου είδους παρελάσεις από τους αθλητές κάθε κράτους και ο σημαιοφόρος είναι πάντα ένας από τους πιο καταξιωμένους αθλητές. Και εκεί το στρατό μάς θυμίζουν; Και εκεί υπάρχει ισοπέδωση;

7712
Δεν καταλαβαίνω γιατί πρέπει να μπαίνουν διχαστικά διλήμματα του τύπου "ή παρελάσεις ή άλλες εκδηλώσεις" ή γιατί πρέπει πάντα να ταυτίζουμε τους εορτασμούς και τις παρελάσεις αναγκαστικά με τον εθνικισμό.
Δυστυχώς, δεν είμαστε ούτε Ελβετία ούτε κάποια σκανδιναβική χώρα, ώστε οι πολεμικές αναμετρήσεις να αποτελούν κομμάτι του απώτατου παρελθόντος και αντικείμενο μόνο ιστορικής έρευνας. Όσο οι εδαφικές διεκδικήσεις συνεχίζονται (το μαρτυρούν οι καθημερινές παραβιάσεις στο Αιγαίο), καθίσταται πιο επιτακτική η ανάγκη να συντηρείται η ιστορική μνήμη και το πατριωτικό φρόνημα. Δεν λέω ότι αυτό συντελείται μόνο με τις παρελάσεις ούτε ότι συμφωνώ με εθνικιστικές κορώνες που ακούγονται πολλές φορές στις επετείους. Καλό είναι να υπάρχει ένα μέτρο σε όλα. Ένας εορτασμός, για να εντυπώνεται ακριβώς στη μνήμη, μπορεί να περιλαμβάνει πολλές εκδηλώσεις, όπως πορείες, παρελάσεις, θεατρικές και μουσικές εκδηλώσεις, εργασίες κλπ, αρκεί να μη γίνονται υποχρεωτικά, ώστε αυτοί που συμμετέχουν να το κάνουν με την καρδιά τους. Στρατιωτάκι δεν γίνεσαι, όταν παρελαύνεις, αλλά όταν υποχρεωτικά κάνεις κάτι που δεν σου αρέσει. Και μ' αυτήν την έννοια, στρατιωτάκι θα μπορούσε να αισθανθεί κάποιος, ακόμα κι όταν θα αναγκαζόταν να πάρει μέρος σε μια παράσταση ή σε κάποια άλλη εποικοδομητική εκδήλωση που για κάποιον λόγο δεν τον εκφράζει. Θα μπορούσε λοιπόν ο καθένας να δηλώνει σε ποια εκδήλωση του σχολείου θέλει να συμμετάσχει και να τελειώνει εκεί το όλο πρόβλημα.

7713
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά: Γραμματική
« στις: Οκτώβριος 29, 2007, 04:10:42 μμ »
Μπορεί κάποιος να με βοηθήσει στο πως γίνεται η ανάλυση των γερουνδιακών με το debeo?
Ποτε κανουμε ενεργητική και ποτε παθητικλη σύνταξη??

Κατ' αρχάς, πρέπει να βρεις αν πρόκειται για προσωπική σύνταξη (το ρ. του γερουνδιακού είναι μεταβατικό με αντικείμενο στην αιτιατική) ή απρόσωπη (το ρ. του γερουνδιακού είναι αμετάβατο ή μεταβατικό με αντικείμενο σε οποιαδήποτε άλλη πτώση πλην της αιτιατικής).
π.χ Haec Caesari facienda erant (προσωπική σύνταξη)
     Romanis serviendum erat nobis  (απρόσωπη σύνταξη)

Ανάλυση:
1) Αν η σύνταξη είναι προσωπική χρησιμοποιούμε την παθητική φωνή 
π.χ Haec Caesari facienda erant --------- Debebat haec fieri a Caesare

2) Αν η σύνταξη είναι απρόσωπη τότε χρησιμοποιούμε ενεργητική φωνή
πχ. Romanis serviendum erat nobis  -------Debebat nos servire Romanis

Η ίδια ακριβώς ανάλυση γίνεται και στα αρχαία ελληνικά στην περίπτωση των ρηματικών επιθέτων σε -τεος.
Βέβαια, δεν νομίζω ότι θα ήταν λάθος να χρησιμοποιήσεις ενεργητική ή παθητική φωνή κατά προτίμηση και όχι με βάση το αν είναι προσωπική ή όχι η σύνταξη, γιατί επί της ουσίας δεν αλλάζει το νόημα. Απλώς, με την ανωτέρω ανάλυση μένεις πιο πιστή στο ύφος του συγγραφέα: η προσωπική σύνταξη του γερουνδιακού έχει όλα τα χαρακτηριστικά παθητικής σύνταξης (υποκείμενο, ρήμα, ποιητικό αίτιο), ενώ η απρόσωπη θυμίζει (λόγω του αντικειμένου που έχει) περισσότερο ενεργητική σύνταξη.

Δεν ξέρω αν η tihea ή  κάποιος άλλος έχει αντίθετη άποψη. Μπορούν να επιβεβαιώσουν, αν θέλουν, τα παραπάνω.

7714
Κλάδος ΠΕ60 Νηπιαγωγών / Απ: Ε' Φάση????
« στις: Οκτώβριος 29, 2007, 01:42:32 μμ »
"Νεώτερα για τους διορισμούς αναπληρωτών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση-Μόνο στο esos.gr
29/10/2007 13:20
 
  
 ΡΕΠΟΡΤΑΖ:: esos.gr

 
Αύριο Τρίτη ή το αργότερο την Τετάρτη  θα δοθούν στη δημοσιότητα τα ονόματα  των εκπαιδευτικών που θα διοριστούν στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση ως αναπληρωτές, δήλωσε στο esos στενός συνεργάτης της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας.

  Οσον αφορά τον αριθμό των εκπαιδευτικών που θα διοριστούν απέφυγε να μας το αποκαλύψει  καθώς μέχρι σήμερα το μεσημέρι, τουλάχιστον, θα συνεχιστούν οι προσθαφαιρέσεις στον αριθμό διορισμών κατά ειδικότητα  , καθώς  το υπουργείο Οικονομικών ασκεί πιέσεις , ώστε ο αριθμός των πιστώσεων (αναπληρωτών) να μη ξεπεράσει τον περσινό.  Οπως είχε αποκαλύψει το esos την προηγούμενη εβδομάδα το υπ. Παιδείας είχε έτοιμους τους πίνακες διορισμών αναπληρωτών. Οταν όμως ζητήθηκαν οι αντίστοιχες πιστώσεις , το υπουργείο Οικονομικών δίστασε να υπογράψει.

 Αύριο αναμένεται να ολοκληρωθούν όλες οι διαδικασίες ,ώστε το απόγευμα ή το πρωί της Τετάρτης να δοθούν τα ονόματα των εκπαιδευτικών που θα διοριστούν ,στη δημοσιότητα.

 Τo esos θα επανέλθει με άλλο  ρεπορτάζ , όταν θα συγκεντρώσει  νέες πληροφορίες "


Αν το Υπουργείο Οικονομικών κρατήσει αυτήν τη διστακτική στάση, κλάψ' τα Χαράλαμπε. Πάνω από εκατό αναπληρωτές δεν θα πάρει...


Σελίδες: 1 ... 549550551552553 ... 559

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32292
  • Τελευταία: johntsoum
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159747
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 443
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 12
Επισκέπτες: 347
Σύνολο: 359

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.115 δευτερόλεπτα. 30 ερωτήματα.