Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.

Μηνύματα - stam

Σελίδες: 12345 ... 8
29
Όταν έγραφα για το συγκεκριμένο χωρίο, δεν εννοούσα το διδάσκεσθαι, αλλά το αὑτοῦ, το οποίο αναφέρεται στο υποκείμενο του διδάσκεσθαι (τινά). Όταν π.χ. μεταφράζεται "διδάσκεται το σωστό από την ίδια του τη φύση", νομίζει κανείς ότι η φύση είναι του σωστού και όχι του ανθρώπου που διδάσκεται. Χρειάζεται η μετάφραση να αποδίδει τη διαφορά, αλλιώς υπάρχει σύγχυση.
Το διδάσκω, ακόμα και όταν το βρίσκουμε μόνο με αιτιατική του πράγματος, έχει και εννοούμενη αιτιατική του άμεσου αντικειμένου (αφού πάντα υπάρχει κάποιος στον οποίο παρουσιάζουμε το αντικείμενο της διδασκαλίας μας).

30
Συμφωνώ απολύτως. Αλλά δεν είμαι και τόσο σίγουρος ότι θα αναθεωρήσουν... οπότε θα σκίσουμε (πάλι) τα πτυχία μας!

31
H δική μου άποψη είναι η εξής (απλή): δύο κύριες προτάσεις παρατακτικά συνδεδεμένες. Στη δεύτερη αποδίδεται επιρρηματικός προσδιορισμός της προϋπόθεσης με τη μορφή της υποθετικής πρότασης. Το νόημα: τα λόγια δεν μπορούν να προσφέρουν εκπαίδευση, αλλά τα γνωμικά/ιδέες, υπό την προϋπόθεση ότι είναι σωστά/ές

32
Οκ, ίσως δεν το πρόσεξα. Όπως έγραψα και προηγουμένως, το σημείο της μετάφρασης "παρὰ τῆς αὑτοῦ φύσεως τὸ ἀγαθὸν διδάσκεσθαι" θα δυσκολέψει πολύ κόσμο, αφού ακόμα και οι συνάδελφοι της ΟΕΦΕ δεν το απέδωσαν σωστά.

33
Sali, δε φαίνεται να είναι απαραίτητο να εννοηθεί άλλη υποθετική πρόταση στο "ὀνόματα μὲν γὰρ οὐκ ἂν παιδεύσειε", νομίζω πως δεν προσφέρει τίποτα στο κείμενο, αν την εννοήσουμε (βλ. και Smyth, παρ.1825)

34
Και η μετάφραση που δίνουν (ΟΕΦΕ) είναι (να το πω ευγενικά) προβληματική

35
Αρκετοί μαθητές θα δυσκολευτούν και στη μετάφραση του "κράτιστον μέν ἐστι παρὰ τῆς αὑτοῦ φύσεως τὸ ἀγαθὸν διδάσκεσθαι". Άντε να καταλάβουν ποιος διδάσκεται από ποιον τι...

36
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« στις: Ιούνιος 09, 2019, 12:07:20 μμ »
Τα παιδιά είναι τα θύματα. Αλλά αυτό είναι μια άλλη συζήτηση... Και πολύ μεγάλη!

37
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« στις: Ιούνιος 09, 2019, 11:25:38 πμ »
Σε αυτό συμφωνούμε · όπως ανέφερες και εσύ, υπήρχαν άλλες, πιο καλές περιπτώσεις για την άσκηση αυτή. Η φράση στην παθητική σύνταξη, μολονότι δεν είναι αντιγραμματική, βρίσκεται, κατά την εκτίμησή μου, στο όριο της δόκιμης διατύπωσης. Αν τη βρίσκαμε σε γραπτό μαθητή μας, θα την υπογραμμίζαμε; Συνάδελφος, κατά την εξέταση των προφορικών εξεταζομένων, πιθανολόγησε ότι μπορεί να δοθεί από κάποιους μαθητές η απάντηση: "στη δημοκρατία...". Εσείς μια τέτοια απάντηση θα τη θεωρούσατε σωστή;

38
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« στις: Ιούνιος 08, 2019, 10:53:45 μμ »
Πολύ ενδιαφέρουσες οι παρατηρήσεις σου Sali, από την άλλη, όμως, συχνά διαβάζουμε τις φράσεις "(δεν) επιτρέπεται από τον νόμο/ το Σύνταγμα/ από ειδική διάταξη". Θεωρείς ότι οι φράσεις αυτές δεν είναι σωστές;

39


Θυμάσαι να έχεις δει πραγματικό παράδειγμα με το δῆλον ὅτι χωρίς ρήμα σε αρχή πρότασης;
[/quote]

Δημ. Ολυνθ. 19, Ξεν. Λακ.Πολ. 2.7, Πλ. Φαίδων 93 c, και σε αρκετά χωρία του Αριστοτέλη (π.χ. Ηθ.Ευδ. 1237 a,23)

40
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« στις: Μάιος 25, 2019, 09:08:05 μμ »
Aυτό που κάνουν κάποιοι συνάδελφοι στις εκφωνήσεις των ασκήσεων "κάτι έχω στο μυαλό μου, μαντέψτε τι είναι" είναι τουλάχιστον απογοητευτικό, ιδίως για τους μαθητές, οι οποίοι έχουν την αίσθηση ότι, αφού το ζητάνε, πρέπει να είναι σημαντικό. Η συγκεκριμένη δοκιμασία είχε πολλά πολλά προβλήματα. Κάποιων θεμάτων οι απαντήσεις που έδωσαν οι συνάδελφοι δεν υπάρχουν στα κανονικά λατινικά, ενώ άλλα θέματα κινούνται σαφώς έξω από τις προδιαγραφές των πανελληνίων.

41
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« στις: Μάιος 23, 2019, 11:59:42 μμ »
Αντιγράφω από το βιβλίο του Φυντίκογλου (lectio sexta): "Έχει μάλιστα επικρατήσει ως γραμματικός κανόνας οι μτχ. σε αυτά τα περιφραστικά απαρέμφ. να τίθενται σε αιτιατ. - και έτσι γράφουμε αυτούς τους τύπους, όταν μας ζητούνται. Αυτό όμως οφείλεται στο ότι το υποκ. των απαρεμφ. είναι συνηθέστατα σε αιτιατική. Ωστόσο, αν το υποκ. ενός περιφραστικού απαρεμφ. βρίσκεται σε ονομαστική, τότε και η μετοχή θα εμφανίζεται σε ονομαστική. Πρέπει δηλαδή να έχουμε υπόψη ότι εξίσου δυνατή είναι η χρήση της ονομαστικής των μτχ. στον σχηματισμό των περιφραστικών απαρεμφάτων (δηλαδή -urus esse, -ura esse, -uri esse, -urae esse κλπ.)"

42
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« στις: Μάιος 23, 2019, 11:26:17 μμ »
Το γεγονός ότι το υποκείμενο του απαρεμφάτου είναι συνήθως σε αιτιατική δεν αποκλείει την πιθανότητα να είναι και σε ονομαστική, κι έτσι η μετοχή να βρίσκεται σε ονομαστική πτώση. Π.χ. ut numerus non quaesitus sed ipse secutus esse videatur, Κικέρων, Orator, 65.219. Στη σχολική γραμματική δίνεται έτσι πιθανώς επειδή με αυτόν τον τρόπο συναντάται στα κείμενα.

Σελίδες: 12345 ... 8

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32293
  • Τελευταία: HelenK
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159793
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 621
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 11
Επισκέπτες: 511
Σύνολο: 522

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.107 δευτερόλεπτα. 30 ερωτήματα.