1
Διάφορα θέματα αδιόριστων / Απ: Διορισμοί και το 2024;
« στις: Μάρτιος 09, 2024, 11:55:30 μμ »Και αυτή βέβαια είναι μια απλουστευμένη απάντηση. Για να απαντήσουμε στο επακριβώς στο ερώτημα του anpapath86 πρέπει να μας πει σε ποιο ακριβώς 6/θέσιο δημοτικό αναφέρεται και για ποιο σχολικό έτος.Εύκολο είναι. Ο διευθυντής δηλώνει τον αριθμό τμημάτων του σχολείου και τον αριθμό ωρών του ολοήμερου της χρόνιας που πέρασε (πρακτικά έτσι γίνεται στη δευτεροβάθμια).
Και αυτό για πολλούς λόγους. Αρχικά, το ολοήμερο μπορεί να πηγαίνει μόνο μέχρι τις 15.00, λόγω μη συμπλήρωσης του απαιτούμενου αριθμού μαθητών για την ώρα 15.00-16.00. Στην περίπτωση αυτή έχουμε 5 ώρες μελέτη (μόνο στους ΠΕ70) και άλλες 5 ώρες σίτιση κατά προτεραιότητα στους ΠΕ70, άρα σύνολο 10 ώρες. Στην πλειοψηφία των δημοτικών τα υπόλοιπα των ωρών των ΠΕ70 θα επαρκούν και δεν θα χρειαστεί επιπλέον ΠΕ70 ούτε κάποια ώρα άλλης ειδικότητας.
Από εδώ και πέρα όμως η κατάσταση περιπλέκεται. Πρέπει να δούμε αν το εν λόγω δημοτικό βρίσκεται στη λίστα του ΦΕΚ Β 4215/2022. Αν βρίσκεται (ακόμα και αν δεν υπάρχουν οι απαιτούμενες εγγραφές για να λειτουργήσει τμήμα μέχρι τις 17.30, προσοχή ΕΔΩ), τότε έχουμε 10 ώρες μελέτης για ΠΕ70 και κατά προτεραιότητα τις άλλες 5 της σίτισης στους ΠΕ70 επίσης (καμιά ειδικότητα δεν έχει ανάθεση εδώ και αποτελεί τη πιο συνήθη περίπτωση λειτουργίας ολοημέρου, άσχετα αν δεν τηρείται αυτή η συνθήκη παντού στην πράξη).
Αν το σχολείο δεν βρίσκεται στο συγκεκριμένο ΦΕΚ (ανεξαρτήτως εγγραφών, ΤΟ ΥΠΟΓΡΑΜΜΙΖΩ), τότε η ώρα 15.00-16.00 ανατίθεται αναλόγως των διαθέσιμων ωρών του πρωινού ΙΣΟΤΙΜΑ σε όλες τις ειδικότητες (και στους ΠΕ70).
Τώρα αν το δημοτικό του παραδείγματος έχει και τμήμα που λειτουργεί όντως μέχρι τις 17.30, εκεί η κατάσταση περιπλέκεται ακόμα περισσότερο, αλλά ας θεωρήσουμε πως στο κομμάτι 16.00 - 17.30 (εφόσον λειτουργεί και σίγουρα σε ελάχιστα σχολεία), έχουμε α' ανάθεση σε όλες τις ειδικότητες από κοινού (στην πραγματικότητα ΔΕΝ ΙΣΧΥΕΙ ούτε αυτό: ο σύλλογος διδασκόντων του εκάστοτε σχολείου αποφασίζει ποιο θα είναι το αντικείμενο των ομίλων, οπότε καθορίζει και το ποια ειδικότητα θα διδάξει τις ώρες αυτές και αυτό από ότι γνωρίζω δεν συμβαίνει ΠΟΥΘΕΝΑ στη δευτεροβαθμια). Όλα αυτά περιγράφονται στην εγκύκλιο - βίβλο του δημοτικού που βγαίνει στις αρχές κάθε έτους: https://www.edweek.gr/egkyklios-leitoyrgias-oloimeroy-sholeioy-to-neo-sholiko-etos-2023-24/
Και όλα αυτά φυσικά εν έχουμε μόνο 1 τμήμα ολοημέρου. Αν έχουμε περισσότερα (στα περισσότερα δημοτικά έχουμε), τότε θα πρέπει να γράφω ολόκληρες σελίδες για να περιγράψω όλες τις πιθανές περιπτώσεις κάλυψης των αναγκών. Επίσης και στα ολιγοθέσια δημοτικά ακολουθείται διαφορετική λογική.
Επομένως βλέπετε πως τα πράγματα δεν είναι καθόλου απλά στην πρωτοβάθμια και δεν μπορούμε εντελώς άκριτα να μεταφέρουμε λογικές της δευτεροβάθμιας, χωρίς να γνωρίζουμε ακριβώς τις συνθήκες λειτουργίας των δημοτικών σχολείων (και είμαι σίγουρος πως οι περισσότεροι συνάδελφοι δεν είχαν ιδέα για τα όσα έγραψα παραπάνω). Το δημοτικό δεν είναι όπως το γυμνάσιο και το λύκειο που όλα είναι ξεκάθαρα, α' ανάθεση, β' ανάθεση κλπ. αλλά τα πράγματα πρέπει να συζητηθούν ανάλογα με την περίπτωση του δημοτικού που εξετάζουμε, ακόμα και σε σχέση με τα γειτονικά του σχολεία, τον τύπο τους (ολιγοθέσια ή μη), το αν έχουν και εκείνα ολοήμερο, αν έχουν οργανικά ανήκοντες εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων κλπ. Και μόνο τα τοπικά ΠΥΣΠΕ μπορούν να έχουν τη συνολική εικόνα ώστε να αποφασίσουν ποια είναι η πιο πρόσφορη και αποτελεσματική διαχείριση του προσωπικού τους.
Βάζει το υποχρεωτικό ωράριο όσων ανήκουν οργανικά στο σχολείο.
Οι δάσκαλοι παίρνουν είκοσι ώρες για κάθε τμήμα και οι υπόλοιπες αφαιρούνται από το ολοήμερο.
Οι ώρες του ολοήμερου που είναι κοινές διαμοιράζονται ισότιμη σε όλες τις ειδικότητες.
Οι οργανικές των δασκάλων βγαίνουν από τον αριθμό τμημάτων συν τις επιπλέον ώρες από το ολοήμερο.
Οι ώρες των ειδικοτήτων όπως στη δευτεροβάθμια.