1793
Διάφορα Εκπαιδευτικά θέματα / Απ: Μα τόσοι πολλοί Δάσκαλοι???
« στις: Οκτώβριος 14, 2009, 03:54:37 μμ »
Don Quixote, αναπληρώτρια σε γυμνάσιο είμαι φέτος και διδάσκω γλώσσα και λογοτεχνία σε Α' γυμνασίου, οπότε μια σχετική εμπειρία στο θέμα την έχω. Να σου απαντήσω σε αυτά που ρωτάς, λοιπόν. Προσωπικά, θεωρώ ότι η δομή του μαθήματος της γλώσσας, με βάση την μπρουνεριανή αντίληψη της εκπαίδευσης που, αν έχω καταλάβει καλά τα παιδαγωγικά που τόσες φορές διάβασα για τον ΑΣΕΠ, ακολουθεί το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, κλείνει ένα κύκλο στη έκτη δημοτικού και ξεκινάει ένα νέο κύκλο στην Α' γυμνασίου, βασισμένο στην αντιληπτική ικανότητα κάθε ηλικιακής ομάδας. Το ίδιο συμβαίνει και με την ιστορία και εν μέρει με τη λογοτεχνία. Αυτή η τομή, καλώς ή κακώς υπάρχει, οπότε, από τη στιγμή που το δημοτικό είναι ένας ενιαίος κύκλος, δεν μπορώ να θεωρώ ότι μπορώ να διδάξω το τέλος του κύκλου, ενώ δεν έχω την παραμικρή ιδέα από την αρχή. Δεν είναι τόσο απλά τα πράγματα στα δικά μας μαθήματα, τουλάχιστον όχι τόσο απλά όσο νομίζεις.
Δεύτερον, και εξίσου σημαντικό θέμα, παραμένει το γεγονός ότι δεν έχω την παραμικρή ιδέα για τις μαθησιακές δυσκολίες, ούτε και ξέρω πώς να τις αντιμετωπίσω. Ευτυχώς, σε αρκετά γυμνάσια πλέον υπάρχουν τμήματα ένταξης, στα οποία τα παιδιά που αδυνατούν να παρακολουθήσουν την τάξη, μπορούν να μεταφερθούν μέχρι να μπορέσουν να ενσωματωθούν στον κύριο κορμό. Πώς φτάνουν τέτοια παιδιά στο γυμνάσιο; Συνήθως είναι θέμα των γονέων, που παρά τις υποδείξεις των δασκάλων, αρνούνται οποιαδήποτε υπόδειξη πάνω σε τέτοια θέματα.
Ίσως, με ριζική αλλαγή των αναλυτικών προγραμμάτων και της ίδιας της δομής της εκπαίδευσης, αυτό που προτείνεις να είναι αποτελεσματικό. Αν τα πράγματα μείνουν ως έχουν, δεν βλέπω κανένα όφελος για τα παιδιά από την είσοδο των φιλολόγων στο δημοτικό. Για τους φιλόλογους, σίγουρα υπάρχει όφελος, αλλά η εκπαίδευση δεν υπάρχει για μας, αλλά για τα παιδιά. Και αυτό μερικές φορές τείνουμε να το ξεχνάμε.
Δεύτερον, και εξίσου σημαντικό θέμα, παραμένει το γεγονός ότι δεν έχω την παραμικρή ιδέα για τις μαθησιακές δυσκολίες, ούτε και ξέρω πώς να τις αντιμετωπίσω. Ευτυχώς, σε αρκετά γυμνάσια πλέον υπάρχουν τμήματα ένταξης, στα οποία τα παιδιά που αδυνατούν να παρακολουθήσουν την τάξη, μπορούν να μεταφερθούν μέχρι να μπορέσουν να ενσωματωθούν στον κύριο κορμό. Πώς φτάνουν τέτοια παιδιά στο γυμνάσιο; Συνήθως είναι θέμα των γονέων, που παρά τις υποδείξεις των δασκάλων, αρνούνται οποιαδήποτε υπόδειξη πάνω σε τέτοια θέματα.
Ίσως, με ριζική αλλαγή των αναλυτικών προγραμμάτων και της ίδιας της δομής της εκπαίδευσης, αυτό που προτείνεις να είναι αποτελεσματικό. Αν τα πράγματα μείνουν ως έχουν, δεν βλέπω κανένα όφελος για τα παιδιά από την είσοδο των φιλολόγων στο δημοτικό. Για τους φιλόλογους, σίγουρα υπάρχει όφελος, αλλά η εκπαίδευση δεν υπάρχει για μας, αλλά για τα παιδιά. Και αυτό μερικές φορές τείνουμε να το ξεχνάμε.