Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.

Μηνύματα - elranna

Σελίδες: 1 ... 139140141142143 ... 166
1961
Theologius, 2 κεφάλαια σε ένα μάθημα που υπάρχει 10 χρόνια στο σχολείο οριακά μπορεί να το χαρακτηρίσει κανείς διδασκαλία. Αν διδάσκονταν όλες οι θρησκείες ισομερώς, τότε να το ξανασυζητήσουμε. Αλλά στην υποχρεωτική εκπαίδευση που είναι 9ετής και δεν περιλαμβάνει το λύκειο, διδάσκονται μόνο θέματα που αφορούν την ορθόδοξη χριστιανική θρησκεία. Μονομέρεια.

1962
"Άχρηστες για αυτούς γνώσεις" ... Εγώ νόμιζα ότι η γνώση είναι δύναμη, και ουδέποτε άχρηστη, δεν θα μπω στον πειρασμό να το σχολιάσω...  μια γνώση είναι δυνατόν ποτέ να είναι άχρηστη; και να λέγεται αυτό από χείλη "εκπαιδευτικού";;; (Κύριε ελέησον!)

Τότε ας διδάξουμε και το Κοράνι και το Ταλμούδ σε όλους. Γνώση είναι και αυτά.  ;)

1963
Δεν έχω να προσθέσω κάτι καινούριο στην πολύτιμη αυτή συλλογή λαθών, απλά θέλω να πω ότι ως θέμα με βοήθησε απίστευτα πολύ. Πρώτον, αναγνώρισα μερικά λάθη που κάνω και δεν είχα αντιληφθεί ότι κάνω (και συνεχίζω να κάνω, γιατί είναι θέμα χαρακτήρα μάλλον, αλλά το προσπαθώ!) και δεύτερον, και νομίζω για μένα κυριότερο, είναι ότι κατάλαβα ότι κανένας δάσκαλος δεν είναι "άσφαλτος", που είπε και ο Μπάμπης. Είναι η δεύτερη μου χρονιά σε σχολείο και κάθε μέρα μπαίνω στην τάξη με ένα άγχος και το μόνιμο ερώτημα "τι λάθος θα κάνω σήμερα". (Και πρέπει να ομολογήσω ότι, δεν είμαι σίγουρη για το μάθημα που κάνω, αλλά ως προς τα λάθη μου, έχω επιδείξει ιδιαίτερη δημιουργικότητα και φαντασία!). Ταυτίστηκα με τα περισσότερα λάθη που μοιραστήκαμε και συνειδητοποίησα ότι ένα από τα λάθη που έκανα είναι ότι θεώρησα δεδομένο στην αρχή ότι δεν έχω δικαίωμα στο λάθος. Λοιπόν, έχουμε και εμείς οι καθηγητές δικαίωμα στο λάθος, δεν είναι προνόμιο μόνο των μαθητών μας. Και αυτό με έκανε να πάω σήμερα πολύ πιο αισιόδοξη στο σχολείο, έχοντας λιγότερο άγχος για τα λάθη μου, και νομίζω ότι έκανα και καλύτερο μάθημα! Σας ευχαριστώ όλους. Ελπίζω να μη σταματήσει αυτό το θέμα.  :D

1964
@green ice, θεωρείς πραγματικά ότι είναι σωστή η εμμονή των αναλυτικών προγραμμάτων στην αττική διάλεκτο, ενώ ουσιαστικά παραλείπονται περίπου 2000 χρόνια εξέλιξης της ελληνικής γλώσσας και λογοτεχνίας; Προσωπικά, θα προτιμούσα μια αλλαγή στην διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας, έτσι ώστε να μην χωρίζεται σε "αρχαία" και "νέα", αλλά να είναι ένα, ενιαίο μάθημα, στο οποίο να φαίνεται η εξέλιξη της γλώσσας στην ιστορικότητα της. Νομίζω ότι η διάκριση, έτσι όπως την έχουμε οι περισσότεροι στα κεφάλια μας, τονίζει περισσότερο τις ασυνέχειες ανάμεσα στα δύο γλωσσικά συστήματα παρά τις συνέχειες. Θα μπορούσε να ρωτήσει κανεις: Αφού είναι η ίδια γλώσσα, γιατί είναι δύο διαφορετικά μαθήματα;  :-\

1965
Προσπάθησε να μην  ταυτίζεις συντηρητισμό κ Αρχαία Ελληνικά.Μόνο να κερδίσεις έχεις.Αυτά τα γράφω τελείως φιλικά.

Το γεγονός ότι είναι λάθος αυτή η ταύτιση δεν σημαίνει ότι δεν υφίσταται. Δεν μπορούμε να συμπεριφερόμαστε σαν να μην υπάρχει. Υπάρχει και είναι καθημερινότητα. Και δυστυχώς, υπάρχει και γίνεται αντικείμενο εκμετάλλευσης σε πολιτικό επίπεδο. Φυσικά, κάποιοι μπορούν να συμφωνούν με αυτή την ταύτιση, προσωπικά εγώ όχι.

Εγώ απλά είπα ότι καλό είναι να αξιοποιούμε οτιδήποτε χρήσιμο υπάρχει ,να μην έχουμε κολλήματα κ  να χαιρόμαστε τον πλούτο της γλώσσας μας.
Ο πλούτος της γλώσσας μας δεν είναι η εμμονή στην αττική διάλεκτο, είναι; Διδάσκουμε μόνο τους "κλασικούς" και μετά άλμα στη νεοελληνική λογοτεχνία, η οποία διδάσκεται τσάτρα πάτρα. Ποιον πλούτο χαιρόμαστε όταν αφήνουμε απέξω τους ελληνιστικούς χρόνους, τους βυζαντικούς, ειδικά τη δημώδη λογοτεχνία, που εγώ τη λατρεύω, την κρητική αναγέννηση αλλά και τον ουμανισμό; Δεν μπορώ να δεχτώ ότι ένας μαθητής θα κάνει 4 ώρες όλες κι όλες Ερωτόκριτο στη ζωή του και μετα βίας 10 Σολωμό, ενώ θα κάνει ένα ολόκληρο τετράμηνο Θουκυδίδη.

1966
Κι εγώ θεωρώ ότι είναι ένα αναγκαίο κακό τα ιδιαίτερα, αλλά θα πρότεινα να αποφύγεις το ιδιαίτερο μέσα στο σχολείο σου, ακόμα και αν είναι το παιδί από τμήμα που δεν του κάνεις. Τα παιδιά μιλάνε πολύ και σε ελάχιστο χρονικό διάστημα θα είσαι αυτός που έδωσε τα θέματα των εξετάσεων στους μαθητες του ή έσβηνε τις απουσίες του μαθητή του ή κάνει κακό μάθημα στην τάξη για να βγάλει ιδιαίτερα. Ιδιαίτερο από άλλο σχολείο ναι. Η υπόνοια ότι μπορεί να είδα και να σφύριξα στο μαθητή μου θέματα εξετάσεων ή να έβαλα θέματα για να ευνοήσω το μαθητή σου είναι κάτι που προσωπικά δεν θα ήθελα να ακουστεί για μένα. Από εκεί και πέρα είναι και τι αντέχει το στομάχι του καθενός.

1967
elytron, απλά άψογο!

1968
παρ' όλα αυτά υπάρχει πρίτπωση σε ένα λύκειο π.χ. οι ώρες μαθημάτων που χρειάζονται να είναι π.χ. 30 και το σχολείο να έχει 3 και όχι 2 οργανικές?

Φυσικά και γίνεται. Γι'αυτό έκανα την ερώτηση στην αρχή. Κάθε χρόνο οι ββάθμιες δίνουν τις οργανικές που "εκτιμούν" ότι θα χρειαστεί το σχολείο την επόμενη χρονιά. Οι εκτιμήσεις τους είναι πραγματικά εκτός πραγματικότητας.

1969
Σήμερα μου συνέβη το εξής περιστατικό (το οποίο φαντάζομαι έχει συμβεί σε αρκετούς από εμάς): Η μετάφραση του Επιταφίου από το Βλάχο, που δίνει το υπουργείο ως συμπλήρωμα στο βιβλίο για το μάθημα γενικής παιδείας της Γ' Λυκείου είναι στην καθαρεύουσα. Αυτό εχει ως συνέπεια να έχει κάποιους διαφορετικούς γραμματικούς τύπους από αυτούς της νεοελληνικής (να γίνη, ευκολώτερο, κλπ). Τα παιδιά, ανάμεσα τους και παιδιά της θεωρητικής, θεώρησαν ότι το κείμενο είναι γραμμενο ανορθόγραφα και γελούσαν με τα χάλια του υπουργείου. Θέλω να καταλήξω στο εξής: Συμφωνώ ότι η αρχαία ελληνική είναι η προ-προ-προ-προγιαγιά της νεας ελληνικής, όπως την μιλάμε σήμερα. Έτσι όμως όπως την διδάσκουμε, τα παιδιά αντιλαμβάνονται ότι είναι δύο διαφορετικές γλώσσες. Πέφτουν μετά πάνω στην καθαρεύουσα, ένα Παπαδιαμάντη ή ένα Βιζυηνό ας πούμε, και βλέπουν μια γλώσσα, η οποία δεν τους θυμίζει απολύτως τίποτα, καθώς οι κανόνες της δεν είναι ούτε των νέων αλλά ούτε και των αρχαίων ελληνικών. Και φυσικά, η έννοια της συνέχειας, την οποία διατυμπανίζουμε όταν διακηρύσσουμε την αναγκαιότητα της διδασκαλίας των αρχαίων σε όλο και μικρότερες τάξεις, απλά δεν υπάρχει. Ελληνικά δεν είναι μόνο ο Θουκυδίδης και μετά ο Παπανούτσος! Είναι και ο Λουκιανός και ο Πλούταρχος, είναι η Αλεξιάδα, είναι τα Πτωχοπροδρομικά και ο Διγενής Ακρίτας, ο Ερωτόκριτος και ο Μακρυγιάννης. Υπέροχα κείμενα, σε πανέμορφα ελληνικά, τα οποία τα παιδιά τα βλέπουν ακροθιγώς και σε μάθημα που θεωρείται δευτερεύον. Για ποια συνέχεια μιλάμε;

Είμαι της άποψης να φύγουν τα αρχαία από το πρωτότυπο και από το γυμνάσιο και να επικεντρωθούμε στη λογοτεχνία και στην ανάλυση κειμένων. Ας δούμε και τη διδασκαλία της λογοτεχνίας σε άλλες χώρες. Ας διδάξουμε επιτέλους ένα λογοτεχνικό έργο ολόκληρο. Ας μάθουμε τη συνέχεια της γλώσσας μας μέσα από τη λογοτεχνία. Δεν είναι δυνατόν να κάνουμε 3 ώρες αρχαία στο γυμνάσιο και 6 (έλεος!) στην α' λυκείου, με τη λογοτεχνία 2 ώρες και το καθαρά γλωσσικό μάθημα+την παραγωγή κειμένου άλλες 2!!! Πρέπει να βρούμε ένα τρόπο να δώσουμε στα παιδιά εφόδια για μετά. Το θέμα δεν είναι να μάθει το παιδί το ίστημι και τις δασυνόμενες λέξεις. Αν δεν μπει σε μια φιλοσοφική, θα τα ξεχάσει σε ένα χρόνο το πολύ. Το θέμα είναι να μπορέσει να εμβαθύνει στο περιεχόμενο των κειμένων και να αγαπήσει πάνω απ'όλα τη γλώσσα και τα κείμενα που έχουν γραφτεί σε αυτήν. Μέχρι τώρα, έχουμε καταφέρει ακριβώς το αντίθετο!!! Και μην ξεχνάτε: "Παιδεία είναι αυτό που μένει αφού ξεχάσεις αυτά που έμαθες στο σχολείο".  ;)

1970
Ενα από τα πρώτα συμπεράσματα της έρευνας είναι ότι οι δαπάνες για την παιδεία καθώς και το μέγεθος της τάξης δεν φαίνεται να παίζουν ουσιαστικό ρόλο στις επιδόσεις των μαθητών.
Από τα μαθήματα Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης που έκανα στο πανεπιστήμιο, αυτή τη στιγμή θυμάμαι τουλάχιστον δύο έρευνες που αποδεικνύουν ακριβώς το αντίθετο... Κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει ότι ο ρόλος του δασκάλου μέσα στην τάξη είναι καθοριστικός. Αλλά όχι και να θεωρούμε ότι ΜΟΝΟ ο δάσκαλος μετράει. Αν ήταν έτσι, θα έπρεπει ΟΛΟΙ οι μαθητές ενός δασκάλου να εμφανίζουν τα ίδια γνωστικά τουλάχιστον αποτελέσματα. Έλα όμως που ο ίδιος δάσκαλος έχει διαφορετικά αποτελέσματα σε κάθε παιδί και διαφορετικά αποτελέσματα από τάξη σε τάξη. Αχ, αυτή η πραγματικότητα ποτέ μα ποτέ δεν προσαρμόζεται στην θεωρία! Τι ιδιότροπη που είναι!

Πέρα από την πλάκα, εγώ τέτοιες έρευνες τις θεωρώ επικίνδυνες. Αν όλη η ευθύνη για την επιτυχία ή αποτυχία της διδασκαλίας πέφτει πάνω στο δάσκαλο και στο διοικητικό προσωπικό του σχολείου, τότε κανείς άλλος δεν φέρει ευθύνη. Αν το βιβλίο είναι άθλιο, εγώ φταίω. Αν ένα εξεταστικοκεντρικό σύστημα στρέφει τα παιδιά σε μια λογική "μαθαίνω ότι μου χρειάζεται για τις εξετάσεις", πάλι εγώ φταίω. Αν δεν έχω αίθουσες, φταίω εγώ. Αν δεν έχω εργαστήριο να κάνω τα μαθήματα μου, δεν έχω σχολική βιβλιοθήκη και χάρτες, φταίω εγώ. Για τη β' ανάθεση των μαθημάτων, φταίω εγώ. Για τα 28αρια και 30αρια τμήματα που έχουν φέτος τα λύκεια, φταίω εγώ. Στην τελική, για την αδιοριστία μου, φταίω εγώ. Ας μην είμαστε ισοπεδωτικοί. Σαφώς και φέρουμε ευθύνες για τμήμα των πραγμάτων που πάνε στραβά στην εκπαίδευση, αλλά δεν είναι ΟΛΕΣ οι ευθύνες δικές μας. Ας αναλάβουμε το μερίδιο που μας ανήκει, αλλά ας αναλάβει επιτέλους και το Υπουργείο και το Παιδαγωγικό Ινστιντούτο που είναι εκτός τόπου και χρόνου και τις δικές τους ευθύνες. Σαφώς και δεν λέω ότι οι εκπαιδευτικοί δεν έχουμε ευθύνες, αλλά δεν είμαστε οι μόνοι σ'αυτό το σύστημα, ο θεός να το κάνει.

Και προσοχή σε αυτές τις έρευνες. Σε λίγο θα ζητάμε τα αυτονότητα από το υπουργείο και θα παίρνουμε την απάντηση "τι τα θέλετε τα βιβλία στην ώρα τους; Αφού "μόνο ο δάσκαλος μετράει".  :-\

1971
Εργασιακά / Απ: Λήξη μαθημάτων 2009
« στις: Μάρτιος 28, 2009, 01:48:36 μμ »
Τα δικά μου βαριούνται να το κάνουν και αυτό. Ή μας εμπιστεύονται, τι να πω; Πάντως, εκείνη η Πέμπτη, θα είναι δύσκολη μέρα. Όχι τόσο το πρακτικό, να γίνει δηλαδή ο σύλλογος, αλλά το γραφειοκρατικό του πράγματος. Καλά μας κουράγια με το υπουργείο που μπλέξαμε.  ::)

1972
Εάν για στο σχολείο υπάρχουν 2 οργανικές για τον συγκεκριμένο κλάδο και το έγγραφο αυτό ήρθε πρόπερσι, κανείς μέχρι τώρα δεν πήρε χαμπάρι ότι υπάρχει τέτοιο πρόβλημα; Αν έχει τέτοιο έγγραφο, τότε η οργανική του είναι εκεί. Το γιατί το σχολείο δικαιολογεί 2 οργανικές, ενώ στείλανε 3 είναι πολυ περίεργο. Του ζήτησαν να κάνει δήλωση για οριστική τοποθέτηση; Η διεύθυνση δεν έχει πάρει χαμπάρι ότι κάτι περισσεύει; Πάντως, αν επιστρέψει ο αποσπασμένος και δεν υπάρχουν ώρες και για τους 3, αυτός που πάει στη διάθεση είναι αυτός που τοποθετήθηκε τελευταίος, δηλαδή ο εν λόγω συνάδελφος αν κατάλαβα καλά. Πάντως είναι πολύ εντυπωσιακό. Είσαι σίγουρος ότι με βάση τις οργανικές που δίνει η ββάθμια για κάθε σχολείο κάθε χρονια είναι 2 οι θέσεις και όχι 3, ανεξάρτητα με τον αριθμό των τμημάτων του σχολείου;

Αν ανοίξει οργανική, τη θέση θα την πάρει αυτός που στον πίνακα μεταθέσεων έχει περισσότερα μόρια και έχει ζητήσει το συγκεκριμένο σχολείο. Δεν έχει καμία σημασία το γεγονός ότι ο συνάδελφος τα τελευταία δύο χρόνια δίδασκε εκεί.

1973
Τι εννοείς "δικαιολογεί το σχολείο 2 οργανικές";

1974
Εργασιακά / Απ: Λήξη μαθημάτων 2009
« στις: Μάρτιος 28, 2009, 01:22:53 μμ »
Αποτελέσματα απουσιών να δω με τι ρυθμούς θα προλάβουμε να βγάλουμε την Πέμπτη, για να δούμε ποιος μπορεί να δώσει την Παρασκευή  :-\

Σελίδες: 1 ... 139140141142143 ... 166

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32293
  • Τελευταία: HelenK
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159793
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 515
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 3
Επισκέπτες: 496
Σύνολο: 499

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.091 δευτερόλεπτα. 30 ερωτήματα.