Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.

Μηνύματα - elranna

Σελίδες: 1 ... 140141142143144 ... 166
1975
Bikini, έχεις απόλυτο δίκιο.

Αυτό που προσπαθώ να πώ είναι ότι καθημερινά όσοι μπαίνουμε σε τάξη, βιώνουμε τα καθημερινά μας άγχη. Μια το θέμα της ασφάλειας των παιδιών (σήμερα τα δικά μας έπρεπε να κρεμάσουν το πανό της 5ήμερης από την ταράτσα, πρέπει να έπαθα 8 καρδιακά, χώρια τα δυναμιτάκια/καπνογόνα), μια τα μαθήματα, βγαίνει δεν βγαίνει η ύλη και άντε η ύλη βγήκε, αυτά τη μάθανε; Ιδού το άγχος. Και βαθμολογίες και απουσίες, ποιος μένει, ποιος δε μένει, ποιανου οι γονείς χωρίζουν, να το προσέξουμε το παιδί και όλα όσα συναντάμε στην καθημερινότητα μας. Και όχι το ένα πρόγραμμα που τρέχει, άσε αυτοί που δεν είμαστε μόνιμοι, πότε θα μονιμοποιηθούμε με το καλό, χώρια τα όσα προσωπικά μπορεί να έχει ο καθένας. Πολύ αγχωτική η δουλειά μας τελικά. Και μέσα σε όλα αυτά, ξαφνικά βρεθήκαμε και με το άγχος πώς θα μας δει και η κοινωνία. Και καλά, να είναι θέμα ουσίας, να το καταλάβω. Να είναι θέμα εικόνας ή ηλικίας ; Νιώθω λίγο "αμ κερατάς, αμ δαρμένος", που λέει και η λαϊκή ρήση.  :-\

1976
Και που να 'σαστε στην Κρήτη, όπου το κυρία γίνεται τσερια... Αυτό όταν το πρωτάκουσα, έμεινα ελαφρώς, αλλά μετά το συνήθισα και μου άρεσε!  ;D

Δεν ξέρω, το κυρία μου χτυπάει στ'αυτιά, ειδικά όταν το ακούω έξω από το σχολείο. Να είμαι αμέριμνη με φίλους και να πίνω καφέ και να ακούγεται μια τσιρίδα από το πουθενά "Κυρίίίίίίίίίιία". Πάντως, καλό είναι αυτό, τουλάχιστον δεν κάνουν ότι δεν με βλέπουν  ;D Νομίζω αυτό που κάνουν κάποιοι από τους δικούς μου, μισό ενικό/μισό πληθυντικό (ποτέ βέβαια ενικό μέσα στην τάξη! Στο διάλειμμα πάντα!) είναι καλό. Δείχνεί ότι έχουν μια οικειότητα αλλά όχι τόση ώστε να νιώθουν 100% άνετα να μου μιλήσουν στον ενικό. Δύσκολο θέμα για τους νέους καθηγητές αυτό πάντως.

Bikini, πάντα μπαίνανε νέοι καθηγητές στα δημόσια. Τα τελευταία 20 χρόνια είναι που δημιουργήθηκε το πρόβλημα της αδιοριστίας. Η μαμά μου διορίστηκε με το που πήρε πτυχίο, δεν ήταν καλά καλά 23 όταν μπήκε να κάνει μάθημα σε Γ' λυκείου, σε θηλέων τότε. Μεταξύ μας κιόλας, οι νέοι άπειροι, οι μεγάλοι βολεμένοι, αμάν πια, από πουθενά δεν την πιάνεις αυτή την κοινωνία. Άμα θέλει να μας βριζει, ας μας βρίζει για κάτι που κάναμε, όχι για πράγματα που φαντάζεται. Δεν θα απολογηθώ για πράγματα που θεωρώ φυσιολογικά και αυτονόητα.

1977
Αυτό με τον ενικό και τον πληθυντικό στους μαθητές, πολύ με μπερδεύει. Εγώ μικροδείχνω απίστευτα πολύ (στο φετινό μου σχολείο, όταν άλλαξε ο φύλακας για μαθήτρια με πέρασε και μου την είπε που δεν ξύπνησα να πάω την πρώτη ώρα  ::)), οπότε έχω μια δυσκολία με τα παιδιά, ειδικά στην Γ'λυκείου. Δεν τους έχω πει κάτι, δεν είμαι και σίγουρη αν πίανει σε μαθητές λυκείου ο ενικός. Τώρα πάντως είμαστε στη φάση ότι αυτοί με τους οποίους έχω κάνει αρκετές κουβέντες και εκτός μαθημάτων και νιώθουν μια σχετική οικειότητα, μου μιλάνε μια ενικό μια πληθυντικό, ή τους βγαίνει ενικός, αλλά το διορθώνουν. Το βρίσκω πολύ χαριτωμένο βασικά, γιατί ορισμένα κοκκινίζουν κιόλας άμα τους ξεφύγει ενικός, κάτι μαντράχαλοι που μου ρίχνουν 1 κεφάλι. Φαντάζομαι είναι διαφορετικά με τους άντρες καθηγητές ή μήπως όχι; Αλήθεια, πώς το αντιμετωπίζετε αυτό με τον ενικό/πληθυντικό;

1978
Bikini μου, την τενοντίτιδα από τον όγκο των παρατηρήσεων πού την πάς; 2 σελίδες γράφει ο μαθητής, μια σελίδα είναι οι παρατηρήσεις σε μια μέτρια έκθεση και αυτό με οικονομία, γιατί δεν προλαβαίνουμε...  :-\

Αλλά 'ντάξει, εμένα δεν με νοιάζει. Ας μου μικρύνουν λίγο τα τμήματα, ας μου δώσουν μια καλή σχολική βιβλιοθήκη, έτσι ώστε όταν προτείνω ένα βιβλίο να μπορούν να το βρουν με ευκολία τα παιδιά και ας πονάει το χέρι μου. Και ναι, ας μας πληρώσουν λίγο καλύτερα, όλους τους εκπαιδευτικούς όμως!  ;)

1979
Ναι, είμαι από εκείνους που διορθώνουν αναλυτικότατα τις εκθέσεις των παιδιών.
Ναι, είμαι από εκείνους που θέλω να τους κάνω να μάθουν.
Ναι, είμαι από εκείνους που κάθομαι ώρες στον Η/Υ για να τους βγάλω σχεδιαγράμματα και κάθε είδους βοηθητικό υλικό, ώστε να μην ταλαιπωρούνται με τα κακογραμμένα βιβλία.
Ναι, είμαι από εκείνους που κάθε μέρα ανυπομονώ να ξημερώσει για να ξαναβρεθώ με τους μαθητές μου.
Ναι, είμαι από εκείνους που λατρεύουν τη δουλειά τους όπως κι εσύ.
Αλλά ναι, είμαι από εκείνους που δεν μένουν ευχαριστημένοι από το αποτέλεσμα της δουλειάς τους.
Γιατί δεν έχω το χρόνο που επιθυμώ, ώστε να ασχοληθώ ατομικά με το καθένα από τα παιδιά μου.

8 ώρες διορθωση τα 26 γραπτά, έτσι τα έχω υπολογίσει κατά μέσο όρο, ένα κανονικό μεροκάματο, έτσι; Για να μην αναφέρω το πήγαινε-έλα με 30 τετράδια αρχαίων ή λογοτεχνίας... Αχθοφόρο με λέει η μαμά μου. Πέρα από την πλάκα, bikini, δεν θα μπορούσα να τα γράψω καλύτερα, συμφωνώ 100%. Και να προσθέσω ότι, όταν μετά από χρόνια, ανέφερα στον αγαπημένο μου φιλόλογο ένα μάθημα που μας είχε κάνει και με είχε συγκλονίσει στη λογοτεχνία, μου απάντησε αφοπλιστικότατα: Μα τι λες; Εγώ σε εκείνο το μάθημα δεν είχα πετύχει τους στόχους μου.  ;) Πάντα, μα πάντα έχουμε περιθώρια βελτίωσης. Τέλειος δάσκαλος δεν υπάρχει και αυτό είναι και μια από τις προκλήσεις της δουλειάς μας. Να γινόμαστε συνεχώς καλύτεροι  ;D

1980
Οι δάσκαλοι που εγώ εκτίμησα στη ζωή μου ήταν αυτοί που θεωρούσαν ότι ήταν αποτυχημένοι. Είμαι τυχερή που τους έχω κοντά μου τώρα και τους συμβουλεύομαι συνέχεια και θυμάμαι μια φορά που συζητούσαμε για ένα μάθημα που εγώ το είχα απολαύσει και γυρίζει και μου λέει ο δάσκαλος: Μα τι λες; Εγώ σ'αυτό το μάθημα είχα αποτύχει στους στόχους μου.

Το τι κάνει ένας δάσκαλος και το τι εισπράττουν τελικά τα παιδιά είναι ένα τεράστιο θέμα. Πάντως, green ice, θέλω κι εγώ ένα τμήμα με 16 μαθητές. Δεν μπορώ άλλο τα 28άρια που 'χω φέτος, δεν προλαβαίνω να κάνω το μάθημα που θέλω να κάνω. Και δεν το κάνω. Όχι, λαϊκή δεν πάω, αλλά δεν κάνω τη δουλειά μου έτσι όπως τη θέλω. Ειδικά σε ένα τμήμα, που γενικά είναι υπερβολικά απείθαρχο, ομολογώ ότι όποτε τυχαίνει κάτι και χάνεται η ώρα, χαίρομαι. Και ντρέπομαι πολυ γι'αυτό, αλλά έτσι είναι. Δεν μπορώ να κάνω τη δουλειά μου όπως θέλω και όσο και να προσπαθώ, δεν τα καταφέρνω ή τέλος πάντων, δεν καταφέρνω να εμβαθύνω σε ορισμένα πράγματα όπως θα ήθελα ή να δώσω την προσοχή που θα ήθελα σε ορισμένους μαθητές. Φαντάζομαι τι θα λένε τα παιδιά για μένα στους φροντιστηριάδες τους...

1981
Ν.Π. όταν ο δάσκαλος πρέπει μέσα σε μία σχολική χρονιά να "βγάλει" Χ σελίδες από το βιβλίο γιατί έτσι αποφάσισε το υπουργείο/παιδαγωγικό ινστιτούτο και όταν ο χρόνος αυτός ίσα ίσα επαρκεί, τότε ο δάσκαλος δεν έχει εκ των πραγμ'άτων χρόνο να σχοληθεί με όλα όσα θα έπρεπε να ασχοληθεί. Ανάμεσα σε αυτά που θα ΕΠΡΕΠΕ να κάνει σίγπυρα είναι να δίνει και εφόδια ζωής στα παιδιά, αλλά αυτό σε ένα ιδανικό εκπαιδευτικό σύστημα.
Επίσης, αν ένας δάσκαλος δεν έδινε σημασία σε όλα τα άλλα (π.χ. κανόνες τονισμού, λύση εξισώσεων κλπ) αλλά ασχολούνταν με τα προβλήματα των παιδιών, τα συμβούλευε κλπ τότε ΄ξέρεις τι αντιδράσεις θα είχε τόσο από γονείς όσο και από άλλους κλάδους (βλ ψυχολόγους); Και με το δίκιο τους. Οι μεν γονείς, γιατί αναγκαστικά προκειμένου να μάθει το παιδί αυτά πάνω στα οποία θα εξεταστεί και θα βαθμολογηθεί θα έπρεπε να στραφεί αποκλιετσικά στα ιδιαίτερα (θα μου πεις αυτό δεν γίνεται σ'ημερα; ναι αλλά σήμερα υπάρχει και η επιλογή της γνώσης στο σοχλείο) και οι δε ψυχολόγοι, γιατί δεν είναι εκπαιδευμένος κατάλληλα ο δάσκαλος για να παρέχει υπηρεσίες συμβουλευτικής.

Συμφωνώ απολύτως.

Το σημαντικότερο για μένα είναι ότι ο δάσκαλος δεν είναι εκπαιδευμένος να παρέχει υπηρεσίες συμβουλευτικής και κατά συνέπεια, θα κάνει ΛΑΘΗ, τα οποία θα πληρώσουν τα παιδιά. Προφανώς και δεν λέω ότι δεν πρέπει να είμαστε κοντά στα παιδιά. Όμως υπάρχουν περιπτώσεις που η παρέμβαση του δασκάλου, με όλες τις καλές προθέσεις που έχει, μπορεί να επιβαρύνει τα πράγματα, αντί να τα βελτιώσει. Δεν είμαστε υπεράνθρωποι οι εκπαιδευτικοί, δεν ξέρουμε τα πάντα, δεν μπορούμε να προλάβουμε τα πάντα, μπορούμε όμως να κάνουμε μια καλή και σοβαρή προσπάθεια. Αλλά έχουμε ΟΡΙΑ, όρια που μας τα θέτει το σχολικό περιβάλλον και όρια που μας τα θέτει το γεγονός ότι είμαστε και άνθρωποι εκτός από εκπαιδευτικοί. Κανείς πια δεν είδε Το Κύμα;

1982
Δηλώνω ένοχη! Κι εγώ βαριέμαι το 6ωρο των αρχαίων της α' λυκείου και το έχω δηλώσει με περισσό στόμφο άπειρες φορές, ιδιαίτερα μετά από το τραγικό 2ωρο 6η-7η ώρα, πειράζει;  :P

Σοβαρά τώρα, το τι συμβαίνει μέσα στην τάξη, το ξέρουν καλύτερα απ'όλους τα παιδιά. Έχει σχολιαστεί σε άλλο θέμα το τι σπόντες και καρφώματα παίζουν μεταξύ συναδέλφων και τι ανταγωνισμός υπάρχεi, ευτυχώς σε πολύ μικρότερη κλίμακα απ'οτι περίμενα. Ας μην αφήσουμε διάφορες φημολογίες του τύπου "άκουσα" και "μου είπανε" να χαλάνε την εικόνα του κλάδου μας και κυρίως ας μην την χαλάμε οι ίδιοι οι συνάδελφοι μεταξύ μας, χωρίς να έχουμε σοβαρές αποδείξεις. Σαφώς και υπάρχουν συνάδελφοι με δημοσιοϋπαλληλίστικη νοοτροπια. Αυτό που έχω εγώ διαπιστώσει όμως είναι ότι αυτοί είναι μια πολύ μικρή μειοψηφία. Τι να πω; Πέφτω σε τόσο καλά σχολεία;

ΥΓ. Δεν είναι απαραίτητα κοντά στα παιδιά ένας καλός εκπαιδευτικός. Το τι κάνει ένα καλό δάσκαλο είναι μια πολύ μεγάλη συζήτηση και δεν ξέρω αν είναι της παρούσης. Προσωπικά, ως μαθήτρια, έμαθα πολλά πράγματα από δασκάλους, οι οποίοι κάθε άλλο από κοντά μου ήταν.

1983
Το θέμα των δικαιωμάτων και των υποχρεώσεων στο σχολείο (και γενικά στο δημόσιο τομέα) είναι τεράστιο.

Εγώ έχω καταλήξει στο εξής: Όταν αφορά κάτι τα παιδιά, χαλί να γίνω να με πατήσεις. Να δώσω τη μέρα μου, τη νύχτα μου και τα σαββατοκύριακά μου. Όλες τις υποχρεώσεις μου στο διοικητικό μου έργο θα τις εκπληρώσω και στην ώρα μου. Αλλά να κάτσω να κάνω παραπάνω δουλειά, η οποία δεν είναι μέσα στις υποχρεώσεις μου, (όπως ορίζει ο νόμος) επειδή κάποιοι συνάδελφοι δεν είναι συνεπείς, ή για να δείξω την όμορφη μου παρουσία σε κάποιες εκδηλώσεις, επειδή έτσι "συνηθίζεται", δεν θα το κάνω.

1984
Για ποιους εκπαιδευτικούς μιλάτε; Γιατί εγώ δεν έχω δει κανέναν που μπαίνει σε τάξη να μην κάνει καλά τη δουλειά του. Και αν όντως ξέρετε ανεύθυνους εκπ/κούς, και δεν αναπαράγετε απλά τσιτάτα, σε τι ποσοστό είναι αυτοί επί του συνόλου;
Συμφωνώ απόλυτα. Κι εγώ αυτούς που έχω δει να δουλεύουν μέσα στα σχολεία, το συντριπτικό ποσοστό σκίζεται για τη δουλειά του. Μπορεί να μην είναι τόσο αποτελεσματικοί όσο θα ήθελαν και αυτοί και τα παιδιά, όμως την δουλειά τους την κάνουν. Ή τουλάχιστον, έχουν όλη την καλή πρόθεση και σκίζονται για να την κάνουν, ανεξάρτητα από το αν το τελικό αποτέλεσμα είναι της αρεσκείας του κάθε ενός που έχει να μπει σε σχολική τάξη από τότε που ήταν μαθητής και θεωρεί και ότι έχει και άποψη. Και η κακή ποιότητα των βιβλίων, η μισθοδοσία, τα μεγάλα τμήματα και κάτι γονείς που απορούν πως είναι δυνατόν τα καμάρια τους να μην ξέρουν την τύφλα τους δεν είναι καθόλου άλλοθι. Για σκεφτείτε πόσοι εκπαιδευτικοί συνεχίζουν να κάνουν καλά τη δουλειά τους, με όλες αυτές τις αντιξοότητες. Για να μην σχολιάσω ότι είναι ελάχιστη έως ανύπαρκτη η επιβράβευση του καλού εκπαιδευτικού, γιατί στην τελική το έργο του αυτοί που είναι πρώτοι στις κατηγορίες εναντίον του είναι ανίκανοι να το εκτιμήσουν.


1985
Υπέροχο θέμα, εξαιρετική ιδέα, marianV. Νομίζω ότι οι περισσότεροι από εμάς δεν βλέπουμε τα λάθη μας, δεν είμαστε σε θέση να τα αναγνωρίσουμε και ακόμα αν τα αναγνωρίσουμε, είναι τρομερά δύσκολο να τα παραδεχτούμε, πρώτα στους εαυτούς μας και μετά στα παιδιά. Χαίρομαι που άνοιξε το θέμα, γιατί ανταλλάζοντας απόψεις ίσως δω και λάθη που κάνω αλλά δεν ξέρω ότι τα κάνω.  :-\

Να μοιραστώ κι εγώ τη δική μου εμπειρία μαζί σας. Όντας άνθρωπος δημοκρατικών απόψεων (τρομάρα μου) και έχοντας διαβάσει τόσες θεωρίες εντός και εκτός ΑΣΕΠ, προσπάθησα να κάνω ένα μάθημα που να τους χωράει όλους. Προσπάθησα πάρα πολύ να αποφύγω αυτό με τις ταμπελίτσες, να δίνω όσο χρόνο χρειάζεται σε κάθε μαθητή για να βρει μια σωστή απάντηση και ας δυσανασχετούν οι άλλοι και τέλος πάντων να φροντίζω ιδιαίτερα τους μέτριους προς τους κακούς μαθητές. Αυτό όμως που δεν είχα καταλάβει (και μου το είπαν τα παιδιά σε μια πολύ καλή συζήτηση που κάναμε στη μέση της χρονιάς με αφορμή ένα περιστατικό που αφορούσε συμπεριφορά, όμως άνοιξε πολύ περισσότερο το θέμα) είναι ότι έτσι παραμελούσα τους καλούς. Και είναι αλήθεια, προσπαθώντας να μην βάλω ταμπελίτσες στους κακούς/αδιάφορους, είχα βάλει ταμπελίτσες στους καλούς και τους έδινα πολύ λιγότερη σημασία και πολύ λιγότερη επιβράβευση απ'ότι στους υπόλοιπους. Επίσης, ανεχόμουν συμπεριφορές από τους κακούς τις οποίες δεν ανεχόμουν από τους καλούς, με αποτέλεσμα να είμαι η μόνη καθηγήτρια στο σχολείο που έβγαλε με ωριαία τον απουσιολόγο.  :-\ Πραγματικά, χαίρομαι που φέτος έκανα αυτή την κουβέντα με τα παιδιά στη μέση της χρονιάς και όχι στο τέλος, γιατί μπόρεσα και άλλαξα αρκετά πράγματα μέσα στο μάθημα. Όχι ότι και πάλι δεν θέλει βελτίωση, αλλά πάντα θα θέλει. Καλά να είμαστε, να βλέπουμε τι λάθη κάνουμε και να τα διορθώνουμε.

Το τεστ πραγματικά είναι πολύ ενδιαφέρον. Στα περσινά μου τμήματα, τους είπα στο τέλος να γράψουν ελεύθερα και ανώνυμα φυσικά πώς ήταν η εμπειρία τους στο μάθημα, αφού φυσικά τους υποσχέθηκα ότι θα το διαβάσω μετά τις εξετάσεις. Έγραψαν ενδιαφέροντα πράγματα και αρκετά συγκινητικά, να σας πω την αλήθεια και κάποιες από τις παρατηρήσεις τους ήταν αρκετά οξυδερκείς. Πάντως, το κυρίαρχο μοτίβο πάντως ήταν η έλλειψη χρόνου όχι μόνο για τα μαθήματα αλλά και για συζητήσεις και μια κατηγορία προς εμένα ότι μερικές φορές δεν έδινα την ευκαιρία σε κάποιες συζητήσεις να ξεφύγουν και προσπαθούσα να τις κρατήσω μέσα στα όρια του μαθήματος. Σ'αυτό δεν έχω καταλήξει ακόμα αν είναι σωστό η λάθος, τείνω προς το ότι είναι ανάλογα την περίσταση και το προς τα πού πάει η συζήτηση... Πάντως, imak, αν μπορείς να μας παραπέμψεις κάπου ή αν θέλεις, να μοιραστείς κάποιο από τα ερωτηματολόγια που έχεις φτιάξει μαζί μας, θα ήταν υπέροχο.  :)

1986
Χαχα, βρήκες την αδυναμία μου, τα λατινικά. Κι εγώ τα λατινικά δεν ήθελα να τα μάθω... Πραγματικά, με βασάνισαν όσο τα άλλα τρια μαθήματα της δέσμης μαζί  :-\ Ειλικρινά, δεν ξέρω τι να σου πω. Εγώ πάντως λατινικά έμαθα επειδή αυτή που μου έκανε μου έδινε τόσες πολλές ασκήσεις που στο τέλος τα έμαθα ήθελα δεν ήθελα... αλλά είχε συνεννοηθεί με τη μάνα μου και δεν έφευγα απο εκεί εάν δεν τις έλυνα όλες... Περιττό να σου πω ότι τις μεταφράσεις τις έμαθα 10 μέρες πριν τις πανελλήνιες. Και φυσικά έγραψα και τα ξέχασα την επόμενη μέρα.  Τι να σου πω, η τάξη είναι αλλιώς γιατί έχεις περιθώρια να κινηθείς, να παραλείψεις πράγματα, να εμβαθύνεις εκεί που θέλεις. Το ιδιαίτερο δυστυχώς παίζει με άλλους όρους. Δεν έχω τόση εμπειρία από ιδιαίτερα για να σου πω κάτι. Το μόνο που μπορώ να σου πω είναι καλό κουράγιο.  :)

1987
   Απλά δεν τους ενδιαφέρεινα μάθουν. Δυστυχώς!
   Δεν τους λείπει μόνο η μέθοδος, αλλά και η διάθεση για μάθηση. Εγώ θυμάμαι ακόμη τη χαρά που έπαιρνα όταν μάθαινα κάτι. Σήμερα χαίρονται μόνο αν πάρουν υψηλούς βαθμούς, ανεξαρτήτως του αν αυτοί ανταποκρίνονται στην κεκτημένη γνώση.
   Το να θεωρούν την ίδια τη γνώση ως ανταμοιβή, αυτή είναι η μεγάλη πρόκληση για μας, μεγαλύτερη και από το να τους μάθουμε τον τρόπο...
   Και, φυσικά, είναι εντελώς ουτοπικό αυτό που γράφω...

Τα παιδιά έχουν διάθεση για μάθηση, πάντα έχουν. Το θέμα είναι ότι δεν έχουν διάθεση να μάθουν αυτά που θέλουμε να τους διδάξουμε εμείς. Μην τα ισοπεδώνουμε. Εγώ έχω δει ότι όταν τα βγάλεις από την πεπατημένη, μπορούν να κάνουν θαύματα. Πρόσφατο παράδειγμα ήταν ένα πρόγραμμα που έτρεξε στο σχολείο μας, που τα παιδιά έκαναν μια καταπληκτική δραματοποίηση και μελοποίηση παράλληλα ενός ντόπιου ποιητή, που είναι και εκτός κανόνα. Απλά πρέπει να βρούμε τον τρόπο τους, δεν πρέπει να θεωρούμε αυτονόητο ότι τα δικά μας γούστα είναι και δικά τους. Γιατί να είναι εξάλλου;

Η μεγαλύτερη νίκη που πέτυχα στα αρχαία (που αναγκαστικά έδωσα αρκετές φωτοτυπίες) ήταν να πάρουν 3-4 μαθητές ένα ντοσιέ και να τις βάλουν μέσα, κοινώς να οργανώσουν τη γνώση που τους δίνω, έστω και έτοιμη. Τα παιδιά αυτά τώρα αρχίζουν σιγά σιγά να μαθαίνουν τον τρόπο να μαθαίνουν αρχαία, μετά από τόσους μήνες. Δεν μπορούμε να πιάσουμε όλους τους μαθητές, τι να κάνουμε; Και νομίζω ότι βοηθάει πολύ η συζήτηση. Στη μέση της χρονιάς, έκανα μια καλή συζήτηση με το τμήμα, να μου πουν ανοιχτά τη γνώμη τους, τι πάει καλά, τι δεν πάει καλά στο μάθημα. Πήρα πολύ καλο feedback, ειλικρινά το λέω. Τα παιδιά ήταν ειλικρινέστατα, μου είπαν τι πάει καλά, μου είπαν όμως και με περισσό θάρρος τι δεν τους αρέσει και τι θα ήθελαν να κάνουμε διαφορετικά. Ε, άλλαξα κάποια πράγματα. Το μάθημα είναι επικοινωνία, είναι σχέση. Δεν γίνεται να φταίει πάντα μόνο ο ένας και πάντα έχουμε περιθώρια βελτίωσης. Ευτυχώς, γιατί αλλιώς θα ήταν πολύ βαρετή η δουλειά μας!  ;D

1988
Δεν υπάρχει πια η αυτενέργεια του μαθητή!
Και η διδασκαλία δεν πετυχαίνει τους στόχους της, όταν ο μαθητής είναι παθητικός δέκτης / αποδέκτης...
Νομίζω πως αυτό δεν έχουν καταλάβει οι σημερινοί μαθητές... Ότι εμείς δεν είμαστε μάγοι, αλλά ο ρόλος μας είναι βοηθητικός...

Μερικές φορές έχω την εντύπωση ότι και αρκετοί καθηγητές δεν το έχουμε καταλάβει, ότι αυτό που πρέπει να μάθουμε στα παιδιά είναι ο τρόπος να μαθαίνουν και όχι να τους μάθουμε 10 πράματα που μετά θα τα ξεχάσουν. Ο ρόλος μας είναι να καταστήσουμε τους εαυτούς μας άχρηστους, όσο περίεργο κι αν ακούγεται αυτό. Μ'αρέσει που γράφουμε στα παιδαγωγικά του ΑΣΕΠ για μεταγνωστικές δεξιότητες και από πράξη ότι να 'ναι, όπως πάντα...

Σελίδες: 1 ... 140141142143144 ... 166

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32293
  • Τελευταία: HelenK
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159813
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 554
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 9
Επισκέπτες: 511
Σύνολο: 520

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.077 δευτερόλεπτα. 30 ερωτήματα.