Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.

Θέματα - rozy4

Σελίδες: 123
15
Α. Για το ΙΕΠ και το ΙΤΥΕ
· Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής και το Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων θα είναι ΝΠΙΔ. Εκφράσαμε στο ΣΠΔΕ την αντίθεσή μας σε αυτή την προοπτική. Παράλληλα μπορούν να
χρηματοδοτούνται από ιδιώτες και να εκτελούν έργα για λογαριασμό τους. Θεωρούμε ότι έτσι δεν διασφαλίζεται ο δημόσιος χαρακτήρας τους.
...
Οι Πρόεδροι και τα Δ.Σ. τόσο στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής όσο και στο Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων επιλέγονται από την Υπουργό. Με δεδομένο ότι τα δύο Ινστιτούτα θα διαχειριστούν εκατομμύρια ευρώ τόσο από τους Εθνικούς Πόρους όσο και από τα Ευρ.Προγράμματα, θεωρείται αδιανόητη για το ΙΤΥΕ η μη έκφραση γνώμης από την αρμόδια Επιτροπή της Βουλής, όπως γίνεται για το ΙΕΠ.
...
Ειδικά το ΙΤΥΕ πρόκειται να διαχειριστεί μεγάλο μέρος των Ευρ. Προγραμμάτων (ΕΣΠΑ) αφού στο συγκεκριμένο Ινστιτούτο εκτός από την αρμοδιότητα για παραγωγή ψηφιακού υλικού εκχωρείται και η
αρμοδιότητα για επιμόρφωση δια βίου εκπαίδευση και κατάρτιση. Το εν λόγω Ινστιτούτο, με τον τρόπο τον οποίο δομείται πολύ φοβούμαστε ότι θα γίνει κέντρο αδιαφάνειας. Ό,τι έχει να κάνει με τη λειτουργία του παραπέμπεται στον Κανονισμό Εσωτερικής Οργάνωσης και Λειτουργίας που θα καταρτίσει το Δ.Σ. ενώ δεν αναφέρεται τίποτε για την οργανωτική δομή του.

http://www.pde.gr/index.php?page=2560

από τις θέσεις της ΟΛΜΕ για την ίδρυση Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής και Ινστιτούτου Τεχνολογίας Υπολογιστών κι Εκδόσεων που θα αντικαταστήσουν τον ΟΕΔΒ και το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο τα οποία καταργούνται.

Καταλαβαίνετε ποια είναι η πρεμούρα της κυβέρνησης για την εκπαίδευση...

16
Γνωρίζετε αν η ύλη, για όσους τελικά δώσουν ενδοσχολικά τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, θα ακολουθήσει τον κανόνα όχι λιγότερη από τη μισή και όχι παραπάνω από τα 2/3 της διδακτέας ύλης;

17
Δεν μονιμοποίηθηκαν με την παρέλευση της διετίας (πραγματικής και ευδόκιμης) εκπαιδευτικοί επειδή δεν προσκόμισαν το χαρτί εισαγωγικής επιμόρφωσης ή επειδή βρίσκονταν σε άδεια κύησης, τοκετού και ανατροφής και δεν συντάχθηκε ειδικό σημείωμα

http://www.alfavita.gr/artro.php?id=20094

18
Αναπληρωτές / Προσλήψεις ωρομισθίων στο Μουσικό Άρτας
« στις: Δεκέμβριος 09, 2010, 03:43:34 μμ »
Α Π Ο Φ Α Σ Η
ΘΕΜΑ: «Πρόσληψη ωρομισθίων εκπαιδευτικών στο Μουσικό Σχολείο Άρτας»

http://et.diavgeia.gov.gr/f/minedu/ada/4%CE%99%CE%A629-%CE%91%CE%98


Έχει αλλάξει κάτι στον 3848; Ωρομίσθιοι δεν είναι όσοι προσλαμβάνονται με μέχρι 4 ώρες την εβδομάδα; Εδώ βλέπουμε ωρομίσθιους με 5,6, 7 αλλά και με 15 ώρες!

Γλώσσα λανθάνουσα...

19
Διάφορα Εκπαιδευτικά θέματα / συγχωνεύσεις σχολείων
« στις: Νοέμβριος 27, 2010, 10:18:35 πμ »
Σύμφωνα με το άρθρο άρθρο της Γιούλη Μανώλη με τίτλο "Το μνημόνιο επιβάλλει συγκροτήματα μαμούθ με 3.000 μαθητές-Συγχωνεύσεις σχολείων" ο Περιφερειακός Δ/ντης Εκπαίδευσης Αττικής κ Ι.Κουμέντος πραγματοποίησε σύσκεψη με τους Δ/ντές εκπαίδευσης και τους σχολικούς συμβούλους με θέμα τις συγχωνεύσεις.

σελίδα 31
http://www.e-typos.com/entheta/20/dailyNewspaper20101124pp.pdf

20
Μείωση Ρεκορ Τριακονταετίας στις δαπάνες για την Παιδεία, των Ζωγραφάκη Ελένη και Κοτσιφάκη Θέμη
 (http://thekotsi.blogspot.com)
ΜΕΛΗ Δ.Σ. ΟΛΜΕ
 
Σε μείωση ρεκόρ για την τελευταία 35ετία οδηγούνται οι δαπάνες για την παιδεία, την οποία, όπως μας διαβεβαιώνουν τόσο ο Πρωθυπουργός όσο και η Υπουργός Παιδείας, η κυβέρνηση τη θεωρεί πολύ σημαντική προτεραιότητα για τη χώρα!
Για πρώτη φορά το ποσοστό των δαπανών για την παιδεία βρίσκεται κάτω από το 3% του ΑΕΠ (Πίνακας 1).
Συγκεκριμένα, ο νέος προϋπολογισμός προβλέπει τις δαπάνες του Υπ. Παιδείας-ΔΒΜΘ στο 2,96% του ΑΕΠ! Να σημειώσουμε δε ότι στις δαπάνες αυτές περιλαμβάνονται και αυτές της κατάρτισης (διά βίου μάθηση), της Γ.Γ  Έρευνας  και Τεχνολογίας καθώς και της Γ.Γ. Θρησκευμάτων. Ουσιαστικά, αν αφαιρέσουμε αυτές τις δαπάνες, που δεν αφορούν το τυπικό εκπαιδευτικό σύστημα στις τρεις βαθμίδες του, το ποσοστό για την παιδεία που προβλέπει ο νέος προϋπολογισμός είναι 2,75% (Πίνακας 2).
Παρατηρούμε ότι για πρώτη φορά έχουμε μείωση των δαπανών και σε απόλυτες τιμές  εκτός από τη μείωση του ποσοστού. Συγκεκριμένα ενώ για το έτος 2010  είχαν προϋπολογισθεί 7,8 δισ. €, μειώθηκαν με το μνημόνιο και το πρόγραμμα σταθερότητας στα 6,9 δισ. €, αλλά στην πραγματικότητα θα δοθούν μόνο 6,478 δισ. € σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του ίδιου του προϋπολογισμού. Για το 2011 προβλέπονται μόλις 6,283 δισ. €, δηλαδή μείωση κατά 1525 € δηλαδή 20% μείωση σε απόλυτες τιμές!!! Να σημειώσουμε δε ότι αυτή η μείωση στις δαπάνες του Υπουργείου ΠΔΒΜΘ γίνεται σε ένα προϋπολογισμό που προβλέπει μικρή έστω αύξηση των συνολικών δαπανών (πρωτογενών 0,5% και συνολικών 1,3%). Απλώς, είναι άλλες οι προτεραιότητες της κυβέρνησης.
Αντίστοιχα και το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων του Υπουργείου μειώνεται συνολικά από 1.146 εκατ. € σε 580 εκατ. € (μείωση δηλ. περίπου 50%)!!
Αυτή η μείωση στις δαπάνες του Υπουργείου Παιδείας-ΔΒΜΘ μεταφράζεται σε μείωση κατά 14% περίπου των δαπανών για τη μισθοδοσία και τις συντάξεις των εκπαιδευτικών και αντίστοιχες μειώσεις σε όλες σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης. Προβλέπεται όμως και αύξηση κάποιων κονδυλίων: στη ΓΓ Δια βίου Εκπαίδευσης αλλά και των Θρησκευμάτων!! Μάλλον γιατί μόνο η προσευχή θα μας σώσει …….
Είναι φανερό πως η κυβέρνηση σκοπεύει να διαλύσει βήμα-βήμα την δημόσια εκπαίδευση.
Θα τους αφήσουμε;
 

 ΠΙΝΑΚΑΣ 1

ΚΡΑΤΙΚΕΣ ΔΑΠΑΝΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
   
ΕΤΟΣ  % ΑΕΠ
   
1984   3,72
1985   3,87
1986   3,86
1987   3,7
1988   3,69
1989   3,52
1990   3,95
1991   4,22
1992   4
1993   3,94
1994   4,16
1995   3,32
1996   3,42
1997   3,61
1998   3,59
1999   3,57
2000   3,55
2001   3,46
2002   3,36
2003   3,42
2004   3,47
2005   3,46
2006   3,11
2007   3,08
2008   3,2 
2009   3,14
2010   3,1*
2011   2,96**
   

 
   
ΠΗΓΕΣ: ΟΙ ΚΡΑΤΙΚΟΙ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΙ 1995-2011 ΚΑΙ ΜΕΧΡΙ ΤΟ 1994 ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΥΠΕΠΘ ΓΙΑ ΤΟΝ ΟΟΣΑ  ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ: Θ.ΚΟΤΣΙΦΑΚΗΣ, ΜΕΛΟΣ ΔΣ ΟΛΜΕ
   
* ΜΕΤΑ ΤΙΣ ΠΕΡΙΚΟΠΕΣ
** 2010 ΚΑΙ 2011, ΜΑΖΙ ΜΕ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ, ΓΓ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ  ΓΓ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
   
http://www.alfavita.gr/artro.php?id=14806

21
Διάφορα Εκπαιδευτικά θέματα / Silicon Valley και άλλα...
« στις: Νοέμβριος 18, 2010, 07:39:19 μμ »
Δελτίο Τύπου                                             18/11/2010

Βασικά σημεία της ομιλίας της Υπουργού Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, Άννας Διαμαντοπούλου, στην ημερίδα του Ινστιτούτου Νεολαίας  «Δημιουργώ. Καινοτομώ. Επιχειρώ. Αναπτύσσοντας ευκαιρίες για τη νεολαία».

4 ΝΕΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ + 1 ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΔΜΘ για την καινοτομία και τη νεανική επιχειρηματικότητα
Η κρίση μας πιέζει ασφυκτικά να συμβάλουμε στην απελευθέρωση της δύναμης και της δημιουργικότητας των νέων. Η Εκπαίδευση, η Έρευνα, η Καινοτομία, είναι τα κλειδιά για την απελευθέρωση, μέσα από μια συνεχή διαβούλευση με τη νέα γενιά, αλλά και με συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα, για να αντιπαρατεθούμε στην ανεργία.

   Οι 4 νέες Δράσεις:
1.   Πρωτοβουλία δημιουργίας του Δικτύου «Ζεύξη».   Στόχος του δικτύου είναι η  παραγωγική αξιοποίηση καινοτόμων ερευνητικών ιδεών στον ελληνικό χώρο. Αυτό θα επιτευχθεί μέσω της τοποθέτησης, σε μία κοινή πλατφόρμα, όλων των απαραίτητων συστατικών δημιουργίας καινοτόμων επιχειρήσεων. Το δίκτυο δημιουργείται για την προσαρμογή και αξιοποίηση γνώσεων και εμπειριών από αντίστοιχες και περισσότερο ώριμες προσπάθειες ανά την υφήλιο. Οι συντελεστές στους οποίους θα στηριχθεί το δίκτυο είναι δύο ομάδες αποτελούμενες από επιστήμονες, ερευνητές, ακαδημαϊκούς, επενδυτές, επιχειρηματίες, επαγγελματίες και συμβούλους.
Η «Ζεύξη» θα αποτελέσει το κανάλι συνεργασίας μεταξύ των δύο αυτών ομάδων, οι οποίες θα είναι τοποθετημένες τόσο στην Ελλάδα όσο και στον πυρήνα-πρότυπο, τη Silicon Valley. Όραμα του δικτύου, ωστόσο, είναι να περιλαμβάνει και τη διασύνδεση με άλλες αντίστοιχες περιοχές και αγορές του εξωτερικού, σε ευθεία αντίθεση με την εσωστρεφή επιχειρηματικότητα. Κύριο εργαλείο της «Ζεύξης» θα είναι μια ηλεκτρονική πλατφόρμα η οποία θα λειτουργεί: ως βάση δεδομένων για όλες τις απαραίτητες πληροφορίες του προγράμματος, ως δίαυλος επικοινωνίας μεταξύ των ομάδων και των λοιπών εμπλεκομένων, καθώς και ως πηγή από την οποία θα προέρχονται όλα εκείνα τα απαραίτητα συστατικά για τη δημιουργία καινοτόμων επιχειρήσεων.
2.   Θεσμοθέτηση Πανελλήνιου Διαγωνισμού Καινοτόμων Ιδεών σε Πανεπιστήμια, ΤΕΙ και Ερευνητικά Κέντρα σε όλη την Ελλάδα.  Στόχος είναι η  δημιουργία και ανάπτυξη εξωγενούς Οικοσυστήματος Καινοτομίας στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, αλλά και η περαιτέρω ανάδειξη, προώθηση και χρηματοδότηση αυτών των σχεδίων ώστε να αξιοποιηθούν παραγωγικά. Ο διαγωνισμός δεν θα έχει τη μορφή ενός κλασικού διαγωνισμού καινοτομίας, με κατάθεση κλασικού business plan, αλλά θα βασίζεται στην τοπική διενέργεια οργανωμένων προφορικών παρουσιάσεων, σε ειδικό χώρο.
Η αξιολόγηση και βαθμολόγηση των ιδεών θα γίνεται από ειδική επιτροπή, βάσει των συγκεκριμένων διαδικασιών αξιολόγησης, ενώ θα δίδεται feedback στους συμμετέχοντες, μετά το πέρας της παρουσίασης τους. Στο τέλος των παρουσιάσεων σε όλες τις πανεπιστημιακές πόλεις αλλά και συγκεντρωτικά στην Ελλάδα, θα καταρτιστεί μια τελική λίστα (ranking) για τις ιδέες και τις αξιολογήσεις και μια βαθμολογία.
3.   Συνέχιση του προγράμματος χρηματοδότησης εταιρειών που εντάσσονται στην κατηγορία spin-off/spin-out.  Ήδη υπάρχουν προς αξιολόγηση 94 προτάσεις που έχουν υποβληθεί και μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2011 θα έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία αυτή,  συνολικής δημόσιας δαπάνης  περίπου 16 εκατομμυρίων ευρώ. 
Το Υπουργείο Παιδείας σχεδιάζει να κάνει ένα βήμα παραπέρα ως προς την υποστήριξη των spin-off/spin-outs. Με βάση την εμπειρία που αποκτήσαμε πρόσφατα κατά τις επαφές μας στη Silicon Valley, σχεδιάζουμε μια πρόσθετη ενέργεια, αυτή τη φορά με διεθνή ορίζοντα: Τρεις από αυτές τις προτάσεις θα επιλεγούν προς βράβευση από ειδικούς της Silicon Valley με βάση ένα πλαίσιο κριτηρίων. Αυτή η δυνατότητα θα ανοίξει την προοπτική χρηματοδότησης μέσα από τα σχήματα που λειτουργούν εκεί. Επίσης διερευνάται η δυνατότητα για ένταξη σε μια εξειδικευμένη θερμοκοιτίδα της περιοχής, κάτι που θα μεγιστοποιήσει τις δυνατότητες χρηματοδότησης και ανάπτυξης τους.
4.   Δημιουργία Φόρουμ συγκέντρωσης και ανάδειξης Καλών Πρακτικών Καινοτομικής και Νεανικής επιχειρηματικότητας με πρωτοβουλία του Ινστιτούτου Νεολαίας. Στόχος είναι να αναδείξουμε τις Καλές Πρακτικές, να δικτυώσουμε τους δημιουργικούς νέους μεταξύ τους, κι αυτό να γίνει με τη συνεργασία όλων των φορέων, όλων των υπουργείων που έχουν προγράμματα νεανικής επιχειρηματικότητας  και καινοτομίας. Η πρόταση είναι να συμμετέχουν στο εγχείρημα και φορείς εκτός κράτους, όπως η Εθνική Τράπεζα και η Eurobank, οι οποίες έχουν ήδη πραγματοποιήσει καμπάνιες για την Καινοτομία.

   Και η πρόκληση…
Το Ινστιτούτο Νεολαίας θα αναλάβει πρωτοβουλίες ώστε η εκδήλωση αυτή να μην είναι μια συγκυριακή ενέργεια, χωρίς συνέχεια και συνέπεια. Στις συνθήκες κρίσης που ζούμε, δεν έχουμε περιθώρια να σπαταλάμε ενέργεια και πόρους σε πρωτοβουλίες χωρίς αύριο και δίχως μνήμη.
Η υπόθεση της νεανικής δημιουργίας και καινοτομίας έχει ένα πλάνο. Συνδέει την Έρευνα, την Επιστήμη και την Τεχνολογία με την καινοτόμο επιχειρηματικότητα.  Δεν είναι απλά ένας στόχος, είναι απάντηση και διέξοδος στην ανεργία, την παθητικότητα.  Είναι μια από τις λύσεις στην κρίση.


http://www.minedu.gov.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=1773%3A18-11-10-l-r&catid=80%3Adeltia-typou&Itemid=806&lang=el



22
...συζητήθηκε αναλυτικά το νέο πρόγραμμα «εξειδικευμένης υποστήριξης για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή/και μαθησιακές δυσκολίες». Το πρόγραμμα αυτό, χρηματοδοτούμενο από το ΕΣΠΑ και με διάρκεια 2 χρόνια, περιλαμβάνει, όπως ενημερωθήκαμε, την επιμόρφωση των συναδέλφων τις 2 πρώτες βδομάδες μετά την πρόσληψή τους, εντός του ωραρίου εργασίας τους και όχι τα Σαββατοκύριακο και θα διεξαχθεί μέσω ΠΕΚ.

 Οι συνάδελφοι αυτοί θα προσληφθούν ως Αναπληρωτές Κανονικού Ωραρίου και με τα μισθολογικά και ασφαλιστικά δικαιώματα που έχουν και στη γενική αγωγή. Τόσο, όμως, η προϋπηρεσία όσο και η βεβαίωση της επιμόρφωσης δε συνυπολογίζονται για την ειδική αγωγή. Ιδιαίτερα σημαντική εξέλιξη αποτελεί η δήλωση του κ. Αλεβίζου, μετά από επίμονες ερωτήσεις μας, ότι η προϋπηρεσία όλων των συναδέλφων που εργάζονται φέτος θα καταγραφεί και θα προστεθεί στους πίνακες που θα δημοσιευτούν και για το σχολικό έτος 2011-2012, εξέλιξη ιδιαίτερα σημαντική δεδομένου ότι ο νέος νόμος όριζε το συνολικό κλείδωμα των πινάκων στις 30/6/10....

http://www.alfavita.gr/artro.php?id=10700


Δύο μέτρα και δύο σταθμά; Από ότι λέχθηκε από το υπουργείο θα υπάρξουν ανακατατάξεις στους πίνακες αναπληρωτών στο τέλος της χρονιάς.  

Ο Προκρούστης και η Διαμαντοπούλου είναι το ίδιο πρόσωπο >:(

23
Τι γίνεται με τα βιβλία φέτος;
Στο δημοτικό το παιδί μου δεν έχει ούτε βιβλίο και τετράδιο μαθητή γλώσσας ούτε βιβλίο και τετράδιο μαθητή ιστορίας. Δυο βδομάδες τώρα δεν κάνουν ιστορία και χθες τους μοίρασαν φωτοτυπία το πρώτο μάθημα. Στη γλώσσα έχουν ξετινάξει το ανθολόγιο και τώρα ξεκινούν κι εκεί με φωτοτυπίες του βιβλίου.
Στο γυμνάσιο, που πάει το άλλο μου παιδί, είναι κάπως καλύτερα τα πράγματα αλλά κι εκεί λείπουν αρκετά βιβλία απλά δεν είναι στα "κύρια" μαθήματα. Εκεί βέβαια λείπουν και καθηγητές και κάνουν 4ωρα, 5ωρα ή το πολύ εξάωρα >:(


24

Παράνομος και παράλογος αποκλεισμός των ειδικοτήτων ΠΕ 12.02 και ΠΕ18.01 από το μάθημα των εικαστικών στα ολοήμερα.    


Από το 2001 έως την εγκύκλιο 73493/Δ2/23-6-2010 του Υπουργείου Παιδείας καλούνταν να υποβάλουν αίτηση για ένταξη στους πίνακες ωρομίσθιων στο μάθημα των Εικαστικών οι εκπαιδευτικοί των κλάδων ΠΕ 08, ΠΕ 12.02 και ΠΕ 18.01. Πριν μια εβδομάδα ανακοινώθηκαν οι πρώτοι αναπληρωτές για τα ολοήμερα σχολεία και με έκπληξη διαπιστώθηκε ότι αφού κλήθηκαν οι εκπαιδευτικοί ΠΕ 08 με προϋπηρεσία, αντί να προχωρήσει στους εκπαιδευτικούς της ΠΕ12.02 και ΠΕ 18.01 παρακάμφθηκαν και έγιναν προσλήψεις ΠΕ 08 με μηδενικά μόρια προϋπηρεσίας. Μετά από επικοινωνία με το Υπουργείο και αφού κατάφεραν συνάδελφοι να φτάσουν στην προϊσταμένη Β/βάθμιας διορισμών, κ. Πούλιου, ενημερώθηκαν ότι στην εγκύκλιο κλήθηκαν να υποβάλουν αίτηση μόνο οι εκπαιδευτικοί της ΠΕ 08 γιατί οι υπεύθυνοι δε γνώριζαν ότι οι θέσεις προορίζονταν για το μάθημα των Εικαστικών και προφανώς έκαναν λάθος, πετώντας το μπαλάκι και στην Α/βάθμια που υποτίθεται ότι δεν τους το είχε κάνει ξεκάθαρο. Είπε δε ότι πρέπει να προλάβουν την επόμενη φάση διορισμών αναπληρωτών, η οποία αναμενόταν από βδομάδα, και να βγει καινούργια εγκύκλιος που θα συμπεριλαμβάνει και τις ειδικότητες ΠΕ12.02 και ΠΕ18.01. Παρέπεμψαν τους συναδέλφους στον γενικό γραμματέα, προκειμένου να τον ενημερώσουν για το «λάθος» και εκείνος να ενημερώσει την υφυπουργό και την υπουργό.

Όλα τα παραπάνω ήρθαν σε αντίθεση με τα λεγόμενα της Α/βάθμιας,  η οποία είπε ότι δεν μπορούν να κάνουν τίποτα γιατί όλες οι θέσεις καλύφθηκαν και δε θα έκαναν άλλες προσλήψεις. Από το γραφείο του γενικού γραμματέα οι συνάδελφοι παραπέμφθηκαν στον συνεργάτη του, κύριο Σηφακάκη, ο οποίος όταν του εξέθεσαν το θέμα, απάντησε ότι πρέπει να γίνει ένσταση για του χρόνου γιατί τώρα ό,τι έγινε, έγινε… Όταν οι συνάδελφοι επέμειναν λέγοντας ότι εξαιτίας του λάθους του Υπουργείου φέτος θα μείνουν άνεργοι απάντησε: “Και; τόσες χιλιάδες άνεργοι μέσα και σεις”. Αφού δε δέχτηκαν την απάντησή του, επικοινώνησε τηλεφωνικώς με την προϊσταμένη Β/βάθμιας διορισμών και με έντονο ύφος και τόνο της ζήτησε εξηγήσεις για το λόγο που οι συνάδελφοι παραπέμφθηκαν εκεί, φτάνοντας στο σημείο να ρωτήσει τι έπρεπε τώρα να κάνουν. Έκλεισε η κουβέντα λέγοντας να αφήσουν οι συνάδελφοι την ένσταση και αφού κοιτάξουν το θέμα, θα απαντήσουν.

Θεωρώντας, λοιπόν, αυτήν την εγκύκλιο παράνομη και παράλογη, αφού από τη μία καλεί τις ειδικότητες ΠΕ12.02 και ΠΕ18.01 να καλύψουν κενά με πρόσληψη ωρομισθίου, όχι, όμως, αναπληρωτή, ζητάμε από το Υπουργείο να βγει συμπληρωματική εγκύκλιος, να αναρτηθούν νέοι πίνακες Α’ Βάθμιας για το μάθημα των Εικαστικών στους οποίους να συμπεριλαμβάνονται και οι κλάδοι ΠΕ 12.02 και ΠΕ 18.01.

 
ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΩΡΟΜΙΣΘΙΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
sintonistiko@gmail.com
6970139038, www.oromisthioi.gr

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΑΔΙΟΡΙΣΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
panenadekp@gmail.com
6994027752, adioristoi.blogspot.com

25
Διάφορα Εκπαιδευτικά θέματα / Αλλαγές στο Λύκειο
« στις: Σεπτέμβριος 14, 2010, 04:53:10 μμ »
"Από του χρόνου η Α’ Λυκείου θα έχει καινούργιο πρόγραμμα. Τα παιδιά που θα πάνε του χρόνου στην Α’  Λυκείου, θα φοιτήσουν σε μια Β΄ και  Γ΄ Λυκείου τελείως διαφορετική, με πολύ λίγα μαθήματα.  Θα έχουν τέσσερα υποχρεωτικά μαθήματα, στα οποία θα κάνουν διπλάσιο αριθμό ωρών στο σχολείο. Θα έχουν λίγα μαθήματα επιλογής, στα οποία θα δουλεύουν με εργασίες, όπως και στα βασικά μαθήματα. Θα αλλάξει ο τρόπος αξιολόγησης των μαθητών. Θα υπάρχουν εξετάσεις εσωτερικές στο σχολείο. Ο βαθμός θα συνδέεται με τα πανεπιστήμια, που θα ορίζουν  τα μαθήματα -που απαιτούνται για την εισαγωγή- και τη στάθμιση της βαθμολογίας. Αυτό όμως σημαίνει αλλαγή και στα Πανεπιστήμια. Ο Οκτώβριος είναι ο μήνας που συζητάμε για τις αλλαγές στα Πανεπιστήμια και στα Τεχνολογικά Ιδρύματα της χώρας."

Από τη συνέντευξη της Διαμαντοπούλου σήμερα στο Mega
http://www.minedu.gov.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=1210%3A14-09-10-----------------l--megar&catid=78%3Adhlwseis&Itemid=806&lang=el

26
 
Τετάρτη, 14 Απρίλιος 2010 13:26

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
Το Υπουργείο Παιδείας, μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και με τη συγχρηματοδότηση του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Ταμείου (ΕΚΤ) χρηματοδοτεί  με 500.000 ευρώ νέα πράξη με στόχο τη μείωση και τον καλύτερο συντονισμό της ύλης των μαθημάτων Φυσική, Χημεία, Βιολογία (Φυσικές Επιστήμες), Τεχνολογία και Πληροφορική, Μαθηματικά και Γεωγραφία, από το δημοτικό μέχρι το λύκειο. 
Χρηματοδοτείται έργο του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου για μία εντατική προσπάθεια εξέτασης του συνόλου των προγραμμάτων σπουδών με στόχο να γίνουν περικοπές και αναδιατάξεις σε τμήματα ύλης που θα κριθούν επουσιώδη, υπέρμετρα δύσκολα ή αλληλοκαλυπτόμενα με άλλα προγράμματα σπουδών, έτσι ώστε από το Σεπτέμβριο του 2010 τα νέα βελτιωμένα, εξορθολογισμένα προγράμματα να υιοθετηθούν στην τάξη και μέσω αυτής της προσπάθειας που θα γίνει να επιτευχθεί ελάφρυνση του απαιτούμενου όγκου εργασίας για τους μαθητές.

Στο πλαίσιο αυτό, σύμφωνα με την απόφαση,  κρίνονται αναγκαίες παρεμβάσεις στα Π.Σ. των μαθημάτων προς την κατεύθυνση της ελάφρυνσης της ύλης μέσω:
•   της περικοπής ύλης που κρίνεται ως επουσιώδης
•   της περικοπής ύλης που κρίνεται ως υπερβολικά δυσνόητη για την ηλικία που διδάσκεται
•   της περικοπής ύλης που επαναλαμβάνεται σε άλλες τάξεις και άλλα μαθήματα
•   της περικοπής ύλης που δεν προαπαιτείται για την παρακολούθηση του μαθήματος στη συνέχεια των σπουδών του μαθητή μέχρι και το τέλος του Λυκείου και τέλος
•   του συντονισμού της ύλης διαφορετικών μαθημάτων.
 
Η ΠΡΟΤΑΣΗ: Η πρόταση που θα υποβληθεί :
 
•   θα πρέπει να λαμβάνει υπόψη της, το ισχύον θεσμικό και νομικό πλαίσιο
•   και να προβλέπει την αιτιολόγηση και τεκμηρίωση:
o   της απαίτησης για τον εξορθολογισμό της ύλης των αναλυτικών προγραμμάτων σπουδών συγκεκριμένων μαθημάτων θετικής και τεχνολογικής κατεύθυνσης με σκοπό την μέγιστη διακριτότητα και σαφήνεια των πληροφοριών των γνωστικών αντικειμένων ώστε να ελαχιστοποιούνται οι επικαλύψεις μεταξύ τους
o   των γνωστικών ενοτήτων που τροποποιούνται, προσαρμόζονται ή εξαλείφονται με στόχο τη μείωση της γνωστικής ύλης των αναλυτικών προγραμμάτων σπουδών των τάξεων από την Ε’ Δημοτικού έως και τη Γ’ Λυκείου στα μαθήματα: Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία, Βιολογία, Γεωγραφία, Πληροφορική και Τεχνολογία
o   της αλλαγής των γνωστικών ενοτήτων που αναδιατάσσονται στα αναλυτικά προγράμματα σπουδών με στόχο τον καλύτερο συγχρονισμό της γνωστικής πληροφόρησης και του ορθότερου συντονισμού μεταξύ μαθημάτων με σχετική συνάφεια
o   της αξιολόγησης των εξορθολογισμένων αναλυτικών προγραμμάτων σπουδών.
Η Πράξη προβλέπεται να περιλαμβάνει ενδεικτικά τις ακόλουθες δράσεις:
 
•   Tεκμηρίωση της απαίτησης για εξορθολογισμό της ύλης των υπαρχόντων αναλυτικών προγραμμάτων σπουδών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ανά μάθημα και τάξη.
•   Εξορθολογισμός της ύλης - τροποποίηση, προσαρμογή, αναδιάταξη ενοτήτων, εξάλειψη και μείωση της ύλης των υπαρχόντων αναλυτικών προγραμμάτων μαθημάτων της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και ειδικότερα στα μαθήματα: Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία, Βιολογία, Γεωγραφία, Πληροφορική και Τεχνολογία
 
Η υλοποίηση των προαναφερθέντων δράσεων θα γίνει από εξειδικευμένους επιστήμονες-εμπειρογνώμονες. Το αντικείμενο εργασίας τους θα είναι καθορισμένο κατά τάξη και ανά μάθημα.


27
Ελευθεροτυπία
6/4/2010
 
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ

Κρίση και διά βίου αβεβαιότητα

Του ΝΙΚΟΥ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΥ *

Κάθε φορά που οι στατιστικοί δείκτες «επικαιροποιούν» την ψυχρή πραγματικότητα, προκύπτουν διαπιστώσεις και προβληματισμοί αναφορικά με τα διαχρονικά ελλείμματα των σύγχρονων Δημοκρατιών και την αδυναμία αντίδρασής μας.

Πηγή: Dedefop: 2009 Οι εκπαιδευτικές ανισότητες και ο δομικός συσχετισμός τους με την ανέχεια και τον κοινωνικό αποκλεισμό εξακολουθούν με αμείωτη ένταση να ταλανίζουν τη σύγχρονη κοινωνία, αποδεικνύοντας ότι ο κίνδυνος της φτώχειας, της περιθωριοποίησης και της κοινωνικής εξαθλίωσης περνάει (και) μέσα από το εκπαιδευτικό μας σύστημα.
 
 

Πρόσφατα στοιχεία και μια πρώτη ανάγνωση

Σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία της ΕΣΥΕ (Ερευνα Εισοδήματος και Συνθηκών Διαβίωσης των Νοικοκυριών 2008), ο κίνδυνος φτώχειας για παιδιά ηλικίας 0-17 ετών (παιδική φτώχεια) ανέρχεται σε 23% και υπερέχει του αντίστοιχου ποσοστού ως προς το γενικό πληθυσμό κατά 3 μονάδες. Ταυτόχρονα, το αντίστοιχο ποσοστό που αφορά νέους και νέες 16-24 ετών ανέρχεται στο 24%. Σε ό,τι τώρα αφορά την εκπαίδευση, το 71,2% του φτωχού πληθυσμού έχει ολοκληρώσει μόνο την υποχρεωτική εκπαίδευση, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για τον μη φτωχό πληθυσμό εκτιμάται στο 43,1%. Επιπροσθέτως, το 42% αυτών που δεν έχουν πάει καθόλου σχολείο ή δεν έχουν καταφέρει να ολοκληρώσουν το δημοτικό σχολείο απειλείται από φτώχεια. Εξάλλου, το ποσοστό του φτωχού πληθυσμού που έχει παρακολουθήσει ανώτατη βαθμίδα εκπαίδευσης (ΑΕΙ, ΤΕΙ, master) είναι μόλις 7%. Σημαντικό επίσης είναι ότι οι διδακτορικές σπουδές στα στρώματα που χαρακτηρίζονται φτωχά, είναι στατιστικά ανύπαρκτες. Δεν απαιτούνται ιδιαίτερες διανοητικές ικανότητες για να συμπεράνουμε μια αυτονόητη και δυστυχώς παγιωμένη αρχή: η εκπαιδευτική (ανοδική) κινητικότητα ευδοκιμεί εκεί όπου υπάρχει ένα στέρεο οικονομικό, κοινωνικό και πολιτισμικό υπόβαθρο και, κατά συνέπεια, οι μη έχοντες θα είναι, σε στατιστικά υψηλό βαθμό, καταδικασμένοι σε λιγότερα εκπαιδευτικά προσόντα. Το παράδοξο όμως είναι ότι στις μέρες μας ούτε η απόκτηση εκπαιδευτικών προσόντων εξασφαλίζει με τον τρόπο που συνέβαινε στο παρελθόν την προοπτική ενός minimum κοινωνικών βεβαιοτήτων: πλήρη απασχόληση, ασφαλιστική κάλυψη, σταθερές εργασιακές σχέσεις, σύνταξη κ.λπ. Και αν η κληρονομιά της νεωτερικότητας και το κράτος πρόνοιας έδωσαν -όχι χαριστικά βέβαια, αλλά με κοινωνικούς αγώνες και συλλογικές διεκδικήσεις- στους πολίτες τα αυτονόητα και τα στοιχειώδη, στη μετα-Λισαβόνα (post-Lisbon) εποχή γινόμαστε θεατές μιας σταθερής αποδόμησης και αποδιάρθρωσης του κοινωνικού ιστού, με πολλές και παράπλευρες συνέπειες και για τα ίδια τα εκπαιδευτικά συστήματα.

Από τη σχολική διαρροή στον πληθωρισμό προσόντων: Οι δύο όψεις ενός κοινού αδιεξόδου;

Αυτό άλλωστε που επιβεβαιώνεται για ακόμη μία φορά είναι ο παραδοσιακός εναγκαλισμός της φτώχειας με τις εκπαιδευτικές ανισότητες. Παρατηρούμε μάλιστα ότι δεν διαφαίνεται να μειώνονται τα ποσοστά της ανεργίας, της ελαστικής, της μαύρης και ανασφάλιστης εργασίας, ακόμη και σε μια εποχή που χαρακτηρίζεται από -ψυχαναγκαστική πλέον- αναζήτηση εκπαιδευτικών προσόντων και υπερ-εκπαίδευση. Πράγματι το ερώτημα είναι θεμελιακό: Αν η σχολική διαρροή και η εγκατάλειψη της εκπαίδευσης είναι από μόνα τους τραγικά, τι γίνεται με τη διαρκή αναζήτηση των τίτλων, των πιστοποιητικών και των διπλωμάτων, όταν αυτή δεν μπορεί να λειτουργήσει «ανταποδοτικά» παρέχοντας ένα ισχυρό αντίκρισμα στη ζωή των πολιτών; Αρκεί από μόνη της η εκπαίδευση να εξαλείψει τη φτώχεια; Μπορεί μονοσήμαντα να εξαλείψει τις οικονομικές, μισθολογικές, κοινωνικές και άλλες ανισότητες; Αναμφίβολα ο ρόλος της κρίνεται θεμελιακός στη μείωση και την περιστολή των ανισοτήτων. Ο ρόλος αυτός, όμως, θα πρέπει να συμπληρωθεί από σειρά άλλων μεταρρυθμιστικών στρατηγικών, οι οποίες, ξεπερνώντας κατά πολύ τον χώρο των εκπαιδευτικών μηχανισμών, απαιτείται να στοχεύουν σε αναδιανεμητικού τύπου πολιτικές καθώς και σε διαρθρωτικές μεταβολές στον πυρήνα των σχέσεων παραγωγής του μετα-νεωτερικού καπιταλισμού. Για παράδειγμα, μία από τις σημαντικές ενεργητικές πολιτικές που ακολουθείται ως αντίδοτο στην αντιμετώπιση της ανεργίας και συνακόλουθα της φτώχειας και της ανέχειας που αυτή γεννά, είναι η επανεκπαίδευση και επανακατάρτιση του εργατικού δυναμικού. Ακόμη κι αυτή η πολιτική, αν δεν συμπληρωθεί και δεν συνδυαστεί με παράλληλες ενεργητικές πολιτικές απασχόλησης, δεν μπορεί να καταστεί αποτελεσματική στον επιθυμητό βαθμό. Αυτό σημαίνει ότι αν δεν μεταβληθεί το αναπτυξιακό μοντέλο με τρόπο που να παράγει απασχόληση, καθώς και νέες θέσεις εργασίας σε σχέση με εκείνες που είτε μειώνονται είτε σταδιακά εξαφανίζονται, θα εμφανίζονται διαρκώς διαρθρωτικές και δομικές αδυναμίες στον εναρμονισμό της προσφοράς και ζήτησης του εργατικού δυναμικού. Για τον λόγο αυτό, αν η απουσία και η εγκατάλειψη της εκπαίδευσης είναι πράξη καταστροφική για το άτομο και την κοινωνία, εξίσου ανησυχητικές διαστάσεις λαμβάνει και η αέναη αναζήτηση τυπικών προσόντων, όταν αυτή πηγάζει από τη λογική της κατανάλωσης τίτλων, πιστοποιητικών και διπλωμάτων χωρίς κοινωνικό προγραμματισμό, αναπτυξιακή προοπτική και στρατηγική στόχευση. Η κατάσταση αυτή απαξιώνει ουσιαστικά το περιεχόμενο της ίδιας της εκπαίδευσης, αφού καθιστά προβληματική τη σχέση της με την επαγγελματική και κοινωνική αποκατάσταση των ατόμων.
 
 

«Γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες» των εκπαιδευομένων: «θρυμματισμένος καθρέφτης» ή η πρόκληση της προσωπικής ολοκλήρωσης;

Και επειδή τα τελευταία χρόνια γίνεται πολύς λόγος για την κοινωνία της γνώσης και το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα το οποίο μπορεί να προκύψει μέσω της μάθησης, είναι ιδιαίτερα σημαντικό να επιμένουμε σε μια ξεκάθαρη και ολοκληρωμένη προσέγγιση της μάθησης στον 21ο αιώνα. Στη ρητορική των ευρωπαϊκών πολιτικών, η μάθηση τεκμηριώνεται σε ένα τρίπτυχο το οποίο ακούγεται συχνά: γνώσεις, δεξιότητες, ικανότητες. Οσο και αν οι απαιτήσεις της σύγχρονης εποχής επιβάλλουν τη διάκριση και την ανάδειξη των ποιοτικών διαφορών που απαιτούν τα νέα κοινωνικά και γνωστικά δεδομένα, η μάθηση σε όλες τις εκδοχές της οφείλει να καλλιεργείται στην ενότητά της, να είναι ολιστική, ενιαία και αδιαίρετη. Αυτό σημαίνει ότι η διάσπαση και ο κατακερματισμός της μάθησης σε γνώσεις που είναι αποκομμένες από τις δεξιότητες και ταυτόχρονα αποχωρισμένες από τις επιμέρους ικανότητες που συνδέονται με την άσκηση συγκεκριμένων λειτουργιών, θα οδηγήσει σε περαιτέρω αποδυνάμωση των παραγόμενων μαθησιακών αποτελεσμάτων, με συνέπεια τα εκπαιδευτικά συστήματα να παράγουν όχι ολοκληρωμένους πολίτες αλλά, στην «καλύτερη περίπτωση», ένα τεχνικά πιστοποιημένο εργατικό δυναμικό χωρίς ανθρωπιστική παιδεία, κοινωνική, πολιτική και πολιτισμική συνείδηση. Για τον λόγο αυτό, οι γνώσεις, οι δεξιότητες και ικανότητες δεν μπορεί να καλλιεργούνται αποσπασματικά και τεμαχισμένα. Αντίθετα, θα πρέπει να προσλαμβάνονται ως ένα «ανοιχτό σύμπαν δυνατοτήτων», να σμιλεύονται στην ενότητά τους, να αντιμετωπίζονται ολιστικά, να καλλιεργούνται με σκοπό την αναζήτηση της προσωπικής ολοκλήρωσης και αυτοπραγμάτωσης και κατ' επέκταση να συνεισφέρουν στην κοινωνική ανάπτυξη και ευημερία. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι σε καμία σοβαρή μορφή εκπαίδευσης δεν νοείται θεωρία χωρίς πράξη, τεχνική χωρίς θεωρητική κατάρτιση, λόγος χωρίς δράση. Πρέπει ουσιαστικά να φροντίσουμε να επανασυνδεθεί η μάθηση (σε όλες τις εκδοχές της) με το ανθρωποκεντρικό υπόβαθρό της και κυρίως να μην εκφυλιστεί σε ένα αγοραίο σαφάρι αναζήτησης προσόντων χωρίς ουσιαστικό αντίκρισμα στην προσωπική, κοινωνική αλλά και ειδικότερα, στην επαγγελματική διαδρομή του ατόμου.

Κοινωνία της μάθησης με βάση τις ανθρώπινες ανάγκες

Κι αυτό γιατί έχουμε πράγματι ανάγκη μια κοινωνία της γνώσης και της μάθησης. Οχι όμως ως επιταγή ευθυγράμμισης με ηγεμονικού τύπου ευρωπαϊκές οδηγίες, αλλά ως συνειδητή εθνική στρατηγική. Απέναντι σε μια κυρίαρχη κουλτούρα που προωθεί τον εφησυχασμό, βολεύεται στον καναπέ της τηλεοπτικής αποχαύνωσης και προάγει την «κοινωνία των ιδιωτών», είναι προτιμότερο να αντιπροτείνουμε την περιπέτεια της μάθησης και της γνώσης με σαφή επίγνωση των δυσκολιών που το εγχείρημα ενέχει. Το κρίσιμο σημείο είναι το αν η αναζήτηση προσόντων θα εδράζεται στις γνήσιες ανάγκες των ανθρώπων για μάθηση και αυτο-ανάπτυξη ή σε στενά καθορισμένες επιταγές, υπαγορευμένες από ψυχρά, οικονομοτεχνικά συμφέροντα, τα οποία δεν έχουν σχέση με τις ανάγκες των ανθρώπων, αλλά μόνο με τις ανάγκες των αγορών και της κεφαλαιοκρατικής συσσώρευσης. Η επίτευξη της ισορροπίας θα πρέπει να ανιχνευθεί στην ουσία της μάθησης, τη χρηστική και λειτουργική της αξία σε όλα τα επίπεδα της ανθρώπινης δραστηριότητας, στη σύνδεσή της με τις ανάγκες της κοινωνίας, της παραγωγής και της δημόσιας σφαίρας. Η καλλιέργεια της διαρκούς αβεβαιότητας ότι τα πτυχία και τα διπλώματα αποτελούν αναλώσιμα υλικά αποτελεί μια πολιτικά επικίνδυνη (ευρωπαϊκή και παγκόσμια) στρατηγική, η οποία απαξιώνει το περιεχόμενο της ίδιας της εκπαίδευσης και των μαθησιακών αποτελεσμάτων που αυτή παράγει και πιστοποιεί. Ταυτόχρονα ανοίγει τον ασκό μιας διαρκούς και αγοραίας αντίληψης που εξομοιώνει την παιδεία με την κατανάλωση συμβατικών υπηρεσιών, καθώς και με την εμπορία καταναλωτικών αγαθών μιας χρήσεως ή περιορισμένης χρονικής διάρκειας.

Ο πήχης των προσόντων και η πρόκληση της πιστοποίησης σε μια Ευρώπη που αλλάζει

Η πρόσφατη, για παράδειγμα, έναρξη της διαβούλευσης για την πιστοποίηση των προσόντων ανοίγει μπροστά μας ένα σημαντικό κεφάλαιο, γιατί παρουσιάζονται πολλές ευκαιρίες για την οριοθέτηση της θεσμικής ασάφειας που ταλαιπωρεί το εκπαιδευτικό μας τοπίο. Ταυτόχρονα, η δημιουργία ενός εθνικού πλαισίου προσόντων αναμένεται να δημιουργήσει πρόσφορες συνθήκες για τον εναρμονισμό του με το αντίστοιχο ευρωπαϊκό, προωθώντας έτσι τη διευκόλυνση της κινητικότητας της εργασίας, την οικονομική σύγκλιση (μισθών και αμοιβών), αλλά και την κοινωνική συνοχή στο πλαίσιο της Ε.Ε. Παράλληλα, όμως, ελλοχεύουν κίνδυνοι που, αν δεν ξεπεραστούν, θα προκαλέσουν ιδιαίτερα δυσμενείς εξελίξεις τόσο στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής κοινότητας όσο και μεταξύ διαφόρων επαγγελματικών ομάδων. Κι αυτό είναι εύλογο γιατί, αν λάβουμε υπόψη μια πρόσφατη πρόβλεψη του European Centre for the Development of Vocational Training (Cedefop) για την εξέλιξη των προσόντων την επόμενη δεκαετία, οι ανάγκες της ευρωπαϊκής οικονομίας θα διευρύνονται συνεχώς, οδηγώντας σε μια αύξηση των μεσαίων και υψηλών προσόντων για την άσκηση επαγγελματικών ρόλων. Αυτό σημαίνει ότι οι απαιτήσεις θα αυξάνονται και η μαθησιακή ενεργοποίηση των πολιτών θα είναι αναπόφευκτη, αλλά και επιβεβλημένη από τις συνθήκες της αγοράς εργασίας. Εν κατακλείδι, η ανάγκη για περισσότερα προσόντα θα γίνεται πιεστική σε ακόμη μεγαλύτερες ηλικίες. Κατά συνέπεια, η τάση για απόκτηση προσόντων, για πιστοποίηση, για δημόσια και κοινωνική αναγνώριση αυτών που ξέρει και μπορεί να κάνει κάποιος, θα γίνεται ολοένα πιο αναγκαία και επιτακτική. Το ερώτημα όμως είναι νευραλγικό: η αναζήτηση και η πιστοποίηση προσόντων θα οδηγεί σε μια στέρεα και αξιοπρεπή επαγγελματική και κοινωνική προοπτική ή θα επικρατήσει το ζοφερό σενάριο μιας διαρκούς αναζήτησης τίτλων, διπλωμάτων και πιστοποιητικών χωρίς ουσιαστικό αντίκρισμα;

Προς μια νέα εκπαιδευτική ορθολογικότητα

Είναι σαφές ότι σε μια εποχή που συντελούνται θεμελιώδεις και κοσμογονικές αλλαγές, οι εκπαιδευτικοί μηχανισμοί δεν μπορούν να μείνουν αλώβητοι. Οφείλουμε να προχωρήσουμε μπροστά και να ενεργήσουμε δυναμικά απέναντι στις εξελίξεις, μέσω μιας νέας ορθολογικότητας που δεν θα κλείνει φοβικά τα μάτια στις προκλήσεις του μέλλοντος, αλλά ούτε θα αποκόπτεται από τις ρίζες των πνευματικών και δημοκρατικών καταβολών της. Σε συνθήκες διεθνούς κρίσης, η επιλογή να «μεταφράσουμε» τις απειλές του περιβάλλοντος σε δημιουργικές ευκαιρίες ανάτασης και διαρκούς επαναπροσδιορισμού της εκπαιδευτικής προοπτικής μας αποτελεί την πιο υπεύθυνη πολιτική πράξη. Αυτό θα ευδοκιμήσει όμως, όχι μέσα από την καλλιέργεια της διά βίου αβεβαιότητας, την ανοχή στην ανισότητα και την έλλειψη εμπιστοσύνης, αλλά μέσω στέρεων αρμών ανάμεσα στην εκπαίδευση, την κοινωνική συνοχή και ανάπτυξη, τον πολιτισμό και τις ανθρώπινες αξίες.

* Δρ Κοινωνιολογίας, ερευνητής σε θέματα εκπαιδευτικής πολιτικής

http://www.alfavita.gr/typos/t6_4_10_1142.php


28
Απεργίες - Κινητοποιήσεις / Ωρομίσθιοι και απεργία
« στις: Φεβρουάριος 26, 2010, 05:18:10 μμ »
Συνάδελφοι, στο επισυναπτόμενο κείμενο θα βρείτε τη γνωμάτευση του νομικού συμβούλου της ΔΟΕ για το θέμα της προϋπηρεσίας στους απεργούς. Λέει καθαρά ότι "...ο χρόνος της απεργίας σε κάθε περίπτωση και για κάθε περίπτωση θεωρείται πραγματική υπηρεσία", που σημαίνει ότι ο απεργός ωρομίσθιος θα πρέπει να παίρνει κανονικά τα μόρια του.

Σελίδες: 123

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32288
  • Τελευταία: Dialeimma
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159610
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 418
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 1
Επισκέπτες: 379
Σύνολο: 380

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.119 δευτερόλεπτα. 28 ερωτήματα.