Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.

Θέματα - rozy4

Σελίδες: 123
29
Διάφορα Εκπαιδευτικά θέματα / η διαφθορά και η παιδεία
« στις: Φεβρουάριος 20, 2010, 05:01:04 μμ »
Καθημερινή 20/2/2010

Η διαφθορά μειώνει τις δαπάνες για παιδεία

Οι αρμόδιοι φορείς δίνουν βάρος σε τομείς πιο προσοδοφόρους, για μίζες

Του Αποστολου Λακασα

Η διαφθορά και η φοροδιαφυγή μειώνει τις δαπάνες για την παιδεία. «Μίζες» δεν είναι εύκολο να δοθούν σε δαπάνες κοινωνικών τομέων, όπως η παιδεία και η υγεία, και άρα οι αρμόδιοι φορείς δίνουν βάρος σε πιο... προσοδοφόρους τομείς. Το συμπέρασμα αυτό προκύπτει από έρευνα του Πανεπιστημίου Μακεδονίας με τίτλο «Διαφθορά και φοροδιαφυγή σε οικονομίες με δημόσια και ιδιωτική εκπαίδευση». Η έρευνα πραγματοποιείται με επιστημονικό υπεύθυνο τον καθηγητή Οικονομικών Επιστημών Θεόδωρο Παλυβό, σε συνεργασία με τη διδάκτορα του Ιδρύματος Αναστασία Λίτινα, και χρηματοδοτείται από το Ιδρυμα Ιωάννη Σ. Λάτση.

Δείκτης μέτρησης

Ειδικότερα, η Ελλάδα έχει τη μεγαλύτερη διαφθορά στην Ευρωπαϊκή Ενωση. Ενας δείκτης που χρησιμοποιείται για τη μέτρηση της διαφθοράς είναι ο CPI (Δείκτης Αντιληπτής Διαφάνειας). Εκδίδεται ετησίως για το σύνολο σχεδόν των κρατών (σήμερα 180) από τη Διεθνή Διαφάνεια και βαθμολογεί τις χώρες στην κλίμακα 1-10, με άριστα το 10. Από το 4,3 του 2005, το 2009 η Ελλάδα βαθμολογήθηκε με 3,8 καταλαμβάνοντας την 71η θέση. Ταυτόχρονα, είναι τελευταία στην Ευρώπη τόσο των «15» όσο και των «27», όπου ισοβαθμεί με τη Βουλγαρία και τη Ρουμανία. Στον αντίποδα, τη μικρότερη διαφθορά στην Ε.Ε. έχουν η Σουηδία (με CPI 9,2), η Φινλανδία και η Ολλανδία (8,9 για καθεμιά). Από την άλλη, όπως αποδεικνύει η έρευνα, οι δαπάνες για παιδεία και υγεία είναι αντιστρόφως ανάλογες του μεγέθους της διαφθοράς.

Τα κράτη μπορούν να χωριστούν σε δύο ομάδες, που αντιστοιχούν στο μοντέλο οικονομικής και κοινωνικής ισορροπίας. «Στην πρώτη ομάδα το ποσοστό φοροδιαφυγής είναι μικρό και το επίπεδο διαφθοράς χαμηλό (π. χ. χώρες Βόρειας Ευρώπης και Βόρειας Αμερικής). Το αντίθετο συμβαίνει στη δεύτερη ομάδα (π. χ. χώρες Νότιας Ευρώπης και Λατινικής Αμερικής). Αυτό σημαίνει ότι η διαφθορά επηρεάζει τόσο την κατανομή του δημόσιου χρήματος μεταξύ διαφόρων κατηγοριών (π. χ. παιδεία, υγεία, κατασκευή δρόμων κ. λπ.) όσο και το μέγεθος των δημόσιων εσόδων/δαπανών», ανέφερε, μιλώντας στην «Κ», ο κ. Παλυβός. «Η αιτία είναι ότι σε διεφθαρμένες κοινωνίες θα γίνει από τους αρμόδιους φορείς μικρότερη κατανομή στις κοινωνικές δαπάνες, διότι σε αυτές είναι περιορισμένη η δυνατότητα για παράνομη πρόσοδο, σε αντίθεση με άλλες δαπάνες όπως οι υποδομές και οι στρατιωτικές δαπάνες, οι οποίες απορροφούν ένα μεγάλο μέρος του κρατικού προϋπολογισμού. Στους τομείς της υγείας και της παιδείας, ιδιαίτερα σε ό, τι αφορά το κομμάτι των δαπανών, οι οποίες είναι περισσότερο διαφανείς (π. χ. μισθοί, δαπάνες για κατάρτιση και επιμόρφωση εκπαιδευτικών), η δυνατότητα για παράνομη προσοδοθηρία, ή κοινώς “μίζα”, είναι αρκετά περιορισμένη αν όχι μηδενική. Προφανώς στο κομμάτι των προμηθειών, π. χ. βιβλίων, θρανίων, υπάρχει δυνατότητα για παράνομη πρόσοδο, η οποία ωστόσο είναι αρκετά μικρότερη σε σχέση με τις προμήθειες στον τομέα των κρατικών υποδομών», ανέφερε στην «Κ» η κ. Λίτινα.

Σύμφωνα με την ερευνήτρια, ένα ακόμη βασικό χαρακτηριστικό των κοινωνικών δαπανών, το οποίο περιορίζει την παράνομη προσοδοθηρία, είναι ότι για την υλοποίησή τους δεν είναι απαραίτητα τεχνολογικά εξελιγμένα μέσα. Ετσι, το κόστος τους μπορεί εύκολα και να υπολογιστεί και κατ’ αυτόν τον τρόπο να περιοριστεί και το «καπέλο» στην τιμή τους. Σε μια περίοδο που η Ελλάδα κλυδωνίζεται από την κρίση, η καταπολέμηση της διαφθοράς είναι ένα βασικό μέτρο, η «επόμενη μέρα» να δομηθεί πάνω στα θεμέλια ενός ποιοτικού εκπαιδευτικού συστήματος...

http://alfavita.gr/typos/t20_2_10_1427.php

30
Η Κοινότητα του PDE / δεν άντεξε την εγκατάλειψη...
« στις: Φεβρουάριος 10, 2010, 06:14:32 μμ »
Δεν άντεξε την εγκατάλειψη
10-02-2010
http://www.alfavita.gr/worldnews/des.php?id=1763

Ο Σπ. Αδάμος ήταν το 8ο παιδί μιας πολύτεκνης οικογένειας που μεγάλωνε στη Στέγη Ανηλίκων της πόλης.

O θάνατος ενός 17χρονου που έμενε στη Στέγη Φιλοξενίας Aνηλίκων, και επέστρεψε στο σπίτι του όταν αυτή ανέστειλε τη λειτουργία της, ξεσηκώνει τον Bόλο. O Σπύρος Aδάμος, το 8ο από τα παιδιά μιας πολυμελούς οικογένειας, άριστος μαθητής και εξαιρετικός χαρακτήρας μεγάλωνε χρόνια στη Στέγη και δεν έκρυψε τη συντριβή του τον περασμένο Nοέμβριο όταν του ανακοίνωσαν πως έπρεπε να φύγει γιατί η Στέγη κλείνει. Aνάμεσα σε ανάδοχη οικογένεια και στη δική του οικογένεια επέλεξε το δεύτερο, θέλησε να παλέψει να ενταχθεί στο περιβάλλον του πατρικού του σπιτιού, αλλά δεν τα κατάφερε. Πριν από μία εβδομάδα βρέθηκε νεκρός στο σπίτι του, με αρκετά χάπια δίπλα του, σοκάροντας με την ενέργειά του όσους τον γνώριζαν.

Mόλις τρεις μέρες νωρίτερα η Στέγη άρχισε και πάλι να λειτουργεί, οι παλιοί του φίλοι επέστρεψαν, αλλά ο Σπύρος δεν κράτησε λίγα αποθέματα δύναμης για να γυρίσει στο δωμάτιό του, στο σχολείο του, στους φίλους του.

«O θάνατος του Σπύρου είναι ένα συγκλονιστικό γεγονός, το οποίο δείχνει πού μπορεί να οδηγήσει η κρατική αδιαφορία. H Στέγη έκλεισε τον Nοέμβριο επειδή η πολιτεία δεν μπόρεσε να δράσει έγκαιρα και να ανανεώσει τις συμβάσεις των 7 εργαζομένων, όπως συνέβη και σε άλλες περιπτώσεις. Eτσι τα 13 παιδιά που φιλοξενούνταν βρέθηκαν μακριά από το περιβάλλον τους και κάποια δεν το άντεξαν», είπε στο «Eθνος», ο Γιάννης Xατζηγιάννης, εκ μέρους της Aνοιχτής Συνέλευσης Προστασίας του Πολίτη.

Σήμερα το πρωί τα μέλη της Aνοιχτής Συνέλευσης διοργανώνουν συγκέντρωση στην πλατεία Eλευθερίας και παράσταση διαμαρτυρίας στα δικαστήρια και στη νομαρχία Mαγνησίας. Zητούν την πλήρη επαναλειτουργία της Στέγης Aνηλίκων, καθώς επίσης και να γίνει έρευνα από τη Δικαιοσύνη για ποιο λόγο έκλεισε μια δημόσια υπηρεσία και άφησε στον δρόμο 13 ανήλικα παιδιά. Παράλληλα, προτείνουν να μεταφερθεί η λειτουργία της Στέγης Aνηλίκων από το υπουργείο Δικαιοσύνης στο υπουργείο Yγείας και να μονιμοποιηθεί το προσωπικό, έτσι ώστε τα παιδιά να μην αλλάζουν δασκάλους και άτομα που τους φροντίζουν κάθε τέσσερις μήνες. «Tα παιδιά αυτά προέρχονται από οικογένειες φτωχές, που αδυνατούν να τα συντηρήσουν και να έχουν την επιμέλειά τους.

H Στέγη Aνηλίκων χρειάζεται στήριξη, γι' αυτό θα πιέζουμε προς κάθε κατεύθυνση», μας είπε ο κ. Xατζηγιάννης και πρόσθεσε με ειρωνεία: «άλλωστε τώρα έχει μειώσει κι άλλο τον προϋπολογισμό της. O Σπύρος έφυγε. Tο έγκλημα έχει ήδη γίνει».

31
Απεργίες - Κινητοποιήσεις / εκπαιδευτικές κινητοποιήσεις
« στις: Ιανουάριος 12, 2010, 10:49:57 μμ »
Ο.Λ.Μ.Ε.
Ερμού & Κορνάρου 2
ΤΗΛ: 210 32 30 073 – 32 21 255
FAX: 210 32 27 382 – 33 11 338
www.olme.gr
e-mail: olme@otenet.gr                                                                  Αθήνα, 12/1/10
 
                                                            ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
 
ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΗΣ
 
            Το ΔΣ της ΟΛΜΕ αποφάσισε το παρακάτω πρόγραμμα δράσης για το επόμενο διάστημα:
 
1.      Πανελλαδικά συλλαλητήρια στην Αθήνα (Προπύλαια 12 μ) και στη Θεσσαλονίκη,  το Σάββατο 23 Ιανουαρίου, για την έκφραση της αντίθεσής μας στα σχέδια του Υπ. Παιδείας σχετικά με τις προσλήψεις εκπαιδευτικών και τη διεκδίκηση λύσεων στα προβλήματα των αναπληρωτών - ωρομισθίων συναδέλφων μας (κατάργηση ελαστικών σχέσεων εργασίας κ.ά.).
 
2.      Γενικές Συνελεύσεις των ΕΛΜΕ μέχρι 29 Ιανουαρίου και Γενική Συνέλευση Προέδρων στις 30 Ιανουαρίου στην Αθήνα.
 
3.      Συμμετοχή στην 24ωρη πανυπαλληλική απεργία της ΑΔΕΔΥ στις 10 Φεβρουαρίου προκειμένου να εκφραστεί η αντίθεση του κλάδου μας στην εισοδηματική, τη φορολογική και την ασφαλιστική πολιτική της κυβέρνησης. Έκδοση από την ΟΛΜΕ σχετικού υποστηρικτικού υλικού (φυλλάδιου-αφίσας).
 
4.      Πρόταση προς τις Γενικές Συνελεύσεις  για 24ωρη απεργία, μαζί με τη ΔΟΕ, το πρώτο δεκαήμερο του Μαρτίου (προτεινόμενες ημερομηνίες για τις 5 ή 8 Μαρτίου).
 
5.      Εξουσιοδότηση προς το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ από τον κλάδο για 24ωρη απεργιακή κινητοποίηση, εφόσον κατατεθεί νομοσχέδιο του Υπ. Παιδείας σχετικό με εκπαιδευτικά θέματα (προσλήψεις, υπηρεσιακές μεταβολές, αποκέντρωση και περιφερειακότητα) που βρίσκουν τον κλάδο αντίθετο.
 
6.      Θα σταλεί τις επόμενες μέρες το αναλυτικό κείμενο – πλαίσιο της εισήγησης του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ προς τις Γενικές Συνελεύσεις.
 
7.      Νέες Γενικές Συνελεύσεις των ΕΛΜΕ μετά τις 10 Μαρτίου για εκτίμηση της κατάστασης και κλιμάκωση των απεργιακών κινητοποιήσεων, που θα αναπτυχθούν μέχρι το τέλος του σχολικού έτους.
 


32
από την alfavita
http://alfavita.gr/ank_b/ank11_11_0455.php           

ΤΑΧΥΔΑΚΤΥΛΟΥΡΓΙΕΣ ΜΕ ΤΙΣ ΔΑΠΑΝΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ;
του Θέμη Κοτσιφάκη,
μέλους  του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ
και της Ε.Ε. της Ευρωπαϊκής Συνομοσπονδίας Εκπαιδευτικών (E.T.U.C.E. και E.I.E.) 

 Με ταχυδακτυλουργίες  στο προσχέδιο του νέου προϋπολογισμού αλλά και με αποσιώπηση των πλήρων στοιχείων για το υποσχόμενο πρόσθετο 1 δις ευρώ για την παιδεία το 2010 προσπαθεί η κυβέρνηση να αυξήσει εικονικά τα κονδύλια για την παιδεία.

Συγκεκριμένα, ενώ στο πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) στον προϋπολογισμό του 2009 προβλέπονταν 815 εκατ. € για την εκπαίδευση, στο προσχέδιο του 2010 εμφανίζεται ως εκτίμηση πραγματοποιηθέντων δαπανών για το 2009, μόλις 535 εκατ. €, δηλ. 280 εκατ. €  λιγότερα, ενώ εμφανίζει 1050 εκατ. € προβλεπόμενες δαπάνες για το 2010.

Με αυτό τον τρόπο, αφενός μεν εμφανίζεται διπλασιασμός των δαπανών στο ΠΔΕ για την εκπαίδευση το 2010  σε σχέση με το 2009, με ποσά που ουσιαστικά μεταφέρονται από τη μια χρονιά στην άλλη.

 Άρα να που «βρέθηκε» το 1/3 περίπου του «μαγικού» ποσού του 1 δις που υπόσχεται  η κυβέρνηση.

Αν δε υπολογίσουμε αντίστοιχα και τα κονδύλια που αναφέρονται στο σχέδιο δαπανών του ΠΔΕ για το 2010 και  αφορούν την κατάρτιση (που έρχεται ως θεσμός σύμφωνα με τις εξαγγελίες στο Υπ. Παιδείας), θα ανακαλύψουμε πως μεταφέρονται με τον ίδιο τρόπο 135 εκατ. € από τον προϋπολογισμό του 2009 στο 2010.
 

Τέλος είναι φανερό πως  στις δαπάνες του τακτικού προϋπολογισμού, που δεν εμφανίζονται για πρώτη φορά αναλυτικά στο προσχέδιο κατά υπουργείο, θα έχουμε μεταφορά των κονδυλίων τομέων των άλλων υπουργείων που μεταφέρονται στο Υπ. Παιδείας (όπως η κατάρτιση, η έρευνα κ.λπ.). Ελπίζουμε  να μη γίνει  με αυτά τα χρήματα προσπάθεια να εμφανιστεί μια εικονική αύξηση των δαπανών για την παιδεία. Γιατί τότε θα μιλάμε για πλήρη εμπαιγμό από τη μεριά της κυβέρνησης.

Αναμένουμε…..

 




33
στην ιστοσελιδα του ασεπ αναρτήθηκαν.

34
http://www.esos.gr/84/59/anaplirotes-18-9-2008.htm

διαβαστε αυτη την είδηση που δημοσιευει το esos.

φαντάζομαι ότι δεν αναφέρεται και στα ολοημερα.

35
3.000 κενά μιλάει η ολμε ότι υπάρχουν αυτή τη στιγμή στη δ/θμια και το δημοσιεύει το esos. θα έχουν αυτά καταγραφεί και προσωποποιηθεί σε ανάλογες προσλήψεις αναπληρωτών τις προσεχείς ημέρες;

την απάντηση τη γνωρίζουμε όλοι μας.

36
εχω βρει 40 30μηνιτες και 38 24μηνιτες με ασεπ (2004 και 2006)

37
θα μπορουσε καποιος βιολογος να μου πει σε πιο σχολικο βιβλιο υπαρχει το κεφαλαιο κληρονομικοτητα, νομοι του Μεντελ και φυλλοσυνδετη κληρονομικοτητα;
ολα τα υπολολιπα για τον ασεπ τα εχω βρει στα βιβλια γενικης β και γ λυκειου και νομιζω οτι θα με καλυψουν για τον διαγωνισμο.
ευχαριστω πολυ.

38
Σχολική ζώνη / Δευτερη ξενη γλωσσα στο δημοτικο
« στις: Ιούνιος 22, 2008, 04:08:00 μμ »
ειναι σωστο κατα τη γνωμη σας να ξεκινα δευτερη ξενη γλωσσα στην πεμπτη δημοτικου;
Εγω παντως βρεθηκα σε διλημμα αν επρεπε να συμπληρωσω την αιτηση του παιδιου μου ή να ζητησω εξαιρεση.

Σελίδες: 123

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32293
  • Τελευταία: HelenK
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159787
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 621
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 4
Επισκέπτες: 558
Σύνολο: 562

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.108 δευτερόλεπτα. 28 ερωτήματα.