Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.

Μηνύματα - solil

Σελίδες: 12345 ... 24
29
Εργασιακά / Απ: Αξιολόγηση εκπαιδευτικών
« στις: Αύγουστος 25, 2012, 06:42:11 μμ »
Αφού συμφωνήσω (πάλι) με όσα λέει ο cd...  να  προσπαθήσω να ανακεφαλαιώσω τις απόψεις (και αυτές που ακούστηκαν εδώ και όσες ακούω έξω), γιατί έχουμε μπερδευτεί λίγο, και με διορθώνετε όπου κάνω λάθος:

Κάποιοι λέμε "ναι στην αξιολόγησή μας" (μεταξύ αυτών κι εγώ), ΑΛΛΑ:

- θέλουμε και την αξιολόγηση των ανωτέρων και κυρίως των διευθυντών (αυτών που είναι "άσχετοι", "βύσματα" κ.τ.λ.) όσον αφορά τον τρόπο με τον οποίο εκπληρώνουν τον διοικητικό τους ρόλο (βλ. κριτήρια στις τοποθετήσεις στελεχών εκπαίδευσης)
- θέλουμε και την αξιολόγηση σχολικής μονάδας όσον αφορά τις εγκαταστάσεις, το υλικό κ.τ.λ. που διευκολύνουν ή δυσχεραίνουν το έργο μας (βλ. αντίστοιχο πεδίο στην αυτοαξιολόγηση σχολικής μονάδας που τρέχει προς το παρόν ακόμη πιλοτικά)

κι επίσης,

- θέλουμε διαφανή και αντικειμενικά κριτήρια στην αξιολόγηση του έργου μεμονωμένων εκπαιδευτικών (προφανώς αντίστοιχα με αυτά που υπάρχουν στην αυτοαξιολόγηση σχολικής μονάδας)
- θέλουμε αντικειμενικούς αξιολογητές, που να έχουν ήδη αξιολογηθεί θετικά οι ίδιοι
- θέλουμε κατάλληλες μεθόδους αξιολόγησης (όχι όπως αυτές που ακολουθούσαν οι παραδοσιακοί επιθεωρητές)
- θέλουμε τα αποτελέσματα της αξιολόγησής μας να χρησιμοποιηθούν όχι για απολύσεις, αλλά για περαιτέρω βελτίωσή μας

Αντιστρέφοντας τα προηγούμενα, η άλλη άποψη λέει "όχι στην αξιολόγησή μας" γιατί οι αξιολογητές δεν θα είναι αντικειμενικοί και δεν θα έχουν αξιολογηθεί, γιατί οι υποδομές του σχολείου δεν μας επιτρέπουν να κάνουμε σωστά τη δουλειά μας για την οποία θα αξιολογηθούμε, γιατί δεν ξέρουμε αν θα είναι αντικειμενικά τα κριτήρια, γιατί ο μοναδικός σκοπός τους είναι οι απολύσεις κ.ο.κ.   

Μπορεί να μοιάζουν κάπως αυτά τα δυο σκεπτικά, αλλά υπάρχει εμφανής διαφορά στη νοοτροπία. Τελικά η πλειοψηφία των συναδέλφων σε ποια κατηγορία πιστεύετε ότι ανήκει; στο "ναι, αλλά..." ή στο "όχι, γιατί...";   

30
Εργασιακά / Απ: Αξιολόγηση εκπαιδευτικών
« στις: Αύγουστος 24, 2012, 03:33:09 μμ »
Σύμφωνα πάντως με την απόφαση για τη «Συγκρότηση Επιτροπής για την κατάθεση πρότασης για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και του έργου του εκπαιδευτικού» μέσα σε 40 ημέρες η Επιτροπή θα πρέπει να έχει ολοκληρώσει το εξής έργο:
i)        τη μελέτη του σχετικού με την αξιολόγηση νομοθετικού πλαισίου,
ii)      τη μελέτη των σχεδίων και προτάσεων που έχουν εκπονηθεί μέχρι σήμερα σε υπηρεσιακό επίπεδο για θέματα αξιολόγησης,
iii)   τη μελέτη σχετικών προτάσεων των φορέων της εκπαίδευσης,
iv)    τη διαμόρφωση ερωτηματολογίου βασικών αρχών αξιολόγησης προκειμένου να ερωτηθεί  σχετικά η εκπαιδευτική κοινότητα.
v)      το σχεδιασμός και η σύνταξη σχεδίου Προεδρικού Διατάγματος για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και του έργου του εκπαιδευτικού.
Σαν πολύ γρήγοροι δεν πρέπει να είναι?

Ναι, το παρατήρησα κι εγώ. Οι δυο πάντως από αυτούς ξέρω (επειδή παρακολουθώ τις δημοσιεύσεις τους, όχι ότι τους γνωρίζω προσωπικά) πως ασχολούνται πάνω από δυο χρόνια με το θέμα αυτό.

Όσο για το αν είναι τεχνοκράτες, πανεπιστημιακοί κ.τ.λ. ισχύει, και πώς αλλιώς θα γινόταν δηλαδή; Αυτοί είναι που έχουν το επιστημονικό υπόβαθρο για να "φτιάξουν" ένα τέτοιο σύστημα. Κι έπειτα, όπως έχει ήδη ειπωθεί, θα γίνει μεγάλη έρευνα για να καταγραφούν και να ληφθούν υπόψη και οι απόψεις των εκπαιδευτικών τάξης.



31
Εργασιακά / Απ: Αξιολόγηση εκπαιδευτικών
« στις: Αύγουστος 24, 2012, 12:23:33 πμ »
Διαβάζω (και ακούω γενικώς από συναδέλφους) για το πώς θα αξιολογηθούμε όταν οι συνθήκες στα σχολεία μας είναι κακές. Όταν δεν έχουμε πετρέλαιο, όταν δεν έχουμε κιμωλίες ή μαρκαδόρους, όταν... όταν... όταν...! Εννοείται ότι όλα αυτά είναι εξαιρετικά σημαντικά και μας δυσκολεύουν στο έργο μας, όμως δεν έχουν καμία σχέση με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών αυτών καθ' αυτών. Έχουν σχέση καθαρά με την αυτοαξιολόγηση σε επίπεδο σχολικής μονάδας, με το πρόγραμμα δηλαδή που τρέχει ήδη πιλοτικά. Και απορώ: αφού γίνονται όλα αυτά, γιατί μόνο 498 σχολεία σε όλη τη χώρα επέλεξαν μετά από συνεδρίαση του συλλόγου να συμμετάσχουν στο πρόγραμμα, όπου θα μπορούσαν να καταγράψουν τις συνθήκες στις οποίες διδάσκουν και να προτείνουν σχέδια δράσης/λύσεις; Γιατί η πλειοψηφία των συναδέλφων από άλλα γειτονικά σχολεία κατέκριναν την απόφασή τους αυτή, λέγοντας ότι "έπεσαν στην παγίδα του υπουργείου" ή ότι "χαλάνε την πιάτσα"; Νομίζω τελικά ότι είναι θέμα καθαρά συλλόγου... το ευτύχημα είναι ότι υπάρχουν σκεπτόμενοι άνθρωποι (όπως οι περισσότεροι, αν όχι όλοι, εδώ στο pde) που ίσως κάποτε μπορέσουν να "παρασύρουν", με την καλή έννοια, τους συλλόγους σε λίγο πιο ανοικτούς τρόπους σκέψης.

Υ.Γ. Και δε νομίζω ότι το θέμα της αξιολόγησης αφορά μόνο τους μόνιμους. Ο νόμος 3848/2010 αναφέρει ξεκάθαρα ΚΑΙ την κριτηριακή-τελική αξιολόγηση των νεοδιόριστων, που όλοι οι αναπληρωτές επιθυμούμε κάποτε να γίνουμε. Κι εξάλλου, όταν τέθηκε πριν 3 χρόνια το ζήτημα στους συλλόγους σχετικά με το ναι/όχι στο πιλοτικό πρόγραμμα αυτοξιολόγησης, δικαίωμα ψήφου είχαμε και οι αναπληρωτές φυσικά. Το θυμάμαι πολύ καλά, διότι τότε, ως αναπληρώτρια, ήμουν η μοναδική που ψήφισα "ναι", σε έναν σύλλογο 20 και βάλε ατόμων.

32
Εργασιακά / Απ: Αξιολόγηση εκπαιδευτικών
« στις: Αύγουστος 23, 2012, 07:59:34 μμ »
mat μου, πολυ σωστα! Ομως αυτο δεν ειναι κατι που θα αξιολογήσει αρνητικα τον εκπαιδευτικο γιατι δεν ευθυνεται ο ιδιος.
Η αξιολογηση αφορα το ιδιο το εργο του επαιδευτικου με οσα μεσα διαθετει και μπορει.

Από την άλλη... μπορεί κάλλιστα να με ρωτήσει εμένα ο αξιολογητής "κυρία μου, οκ, δεν έχετε CD για το μάθημα των Αγγλικών, εσείς τι κάνατε ώστε να βοηθήσετε τους μαθητές σας να εξασκήσουν την ακουστική τους ικανότητα, η ανάπτυξη της οποίας αναφέρεται στους στόχους του μαθήματος, σύμφωνα με το αναλυτικό σας πρόγραμμα;"
Αν του πω εγώ "δεν έκανα τίποτα, δεν είναι δική μου δουλειά να βρω CD", δικαίως δεν θα με κρίνει αρνητικά στον τομέα αυτό, εφόσον υπάρχουν άλλοι τρόποι εξάσκησης της ακουστικής ικανότητας;

Αυτό μάλλον δεν έχει σχέση βέβαια με σπασμένες πόρτες, ακατάλληλα κτήρια κ.τ.λ., γιατί σ' αυτά δεν ξέρω κατά πόσο μπορώ εγώ, ως απλός εκπαιδευτικός, να συνεισφέρω στη βελτίωσή τους.
 

33
Εργασιακά / Απ: Αξιολόγηση εκπαιδευτικών
« στις: Αύγουστος 23, 2012, 03:34:36 μμ »
Με bonus - μισθολογικό ή και επαγγελματικής εξέλιξης - θα ανταμείβονται στο μέλλον οι εκπαιδευτικοί που θα «προάγονται» κατά τις διαδικασίες αξιολόγησής τους, ενώ δεν θα προβλέπονται τιμωρητικές διαδικασίες για τους «στάσιμους».
«Ούτε απολύσεις, ούτε τιμωρίες, αλλά κίνητρα και επιβράβευση εκείνων που βελτιώνονται» δήλωσε την Πέμπτη ο υπουργός Παιδείας κ. Κ. Αρβανιτόπουλος ότι θα περιλαμβάνει το νέο σχέδιο της αξιολόγησης που θα ξεκινήσει το 2013.
Μάλιστα για την καθιέρωση της αξιολόγησης θα γίνει, όπως είπε, μεγάλη έρευνα ηλεκτρονικά, στην οποία οι εκπαιδευτικοί θα κληθούν να εκφράσουν τις απόψεις τους.


Ναι, πρόκειται για το λεγόμενο incentive pay, ένα είδος ανταμειβής-κινήτρου. Ισχύει σε όλα τα εκπαιδευτικά συστήματα όπου εφαρμόζεται αξιολόγηση. Δεν το βρίσκω αναγκαστικά κακό (εκτος κι αν... κι αν... κ.τ.λ.)

Και η συμμετοχή των εμπλεκομένων είναι απαραίτητη για τη διαμόρφωση των μεθόδων, των κριτηρίων κ.τ.λ. Λογικά, πρώτα θα γίνει μια δημόσια διαβούλευση περί του θέματος και μετά μια ποσοτική έρευνα σε μεγάλο δείγμα εκπαιδευτικών. Κάπως έτσι λειτουργούν αυτά (ευτυχώς!).

Το μόνο που φοβάμαι είναι μη ξεπατικώσουν εντέλει αυτούσιο ένα πρόγραμμα από το εξωτερικό χωρίς να λάβουν υπόψην την Ελληνική πραγματικότητα...

34
Εργασιακά / Απ: Αξιολόγηση εκπαιδευτικών
« στις: Αύγουστος 23, 2012, 03:26:42 μμ »
ο εκπαιδευτικος solil αξιολογειται απο τον σχολικο συμβουλο και ξερεις πως ?.,.πολυ ευκολα σου λεω εγω,
του κανει την εξης απλη ερωτηση:
σας παρακαλω μπορω  να ελεγξω τα τετραδια ορθογραφιας και  εργασιων η' προχειρου των μαθητων σας?
κατα τα αλλα συμφωνω μαζι σου..

Ο σύμβουλος δεν έχει αξιολογητικό χαρακτήρα με αυτή την έννοια. Έχει (τυπικά) καθαρά συμβουλευτικό χαρακτήρα, το λέει και το όνομά του. Ο ρόλος του είναι να παρέχει διαμορφωτική αξιολόγηση, με σκοπό να βοηθήσει τον εκπαιδευτικό, όχι να του βάλει βαθμό αν κάνει σωστά τη δουλειά του. Με το νέο νόμο 3848 έχει και αξιολογητικό ρόλο, για τους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς.

Τώρα, αν κάποιοι σύμβουλοι έχουν μπερδέψει το ρόλο τους με εκείνο του παραδοσιακού επιθεωρητή ή αν δεν ξέρουν καν ποιος είναι ο ρόλος τους, είναι άλλο θέμα. Κι εδώ δικαίως μπαίνει ο σκεπτικισμός που έλεγα παραπάνω...

35
Εργασιακά / Απ: Αξιολόγηση εκπαιδευτικών
« στις: Αύγουστος 23, 2012, 03:21:22 μμ »
@ solil...

ίσα - ίσα πολύ σημαντική η παρέμβασή σας, ευχαριστούμε  :)

Να είσαι καλά, cd! Διάβασα τα μηνύματά σου και βλέπω ότι επί της ουσίας λέμε ακριβώς τα ίδια.

Για να επανέρθω, το κακό στην Ελλάδα είναι η έλλειψη κουλτούρας σχετικά με την αξιολόγηση. Τη φοβόμαστε, και εν μέρει δικαίως, λόγω του παρελθόντος (βλ. επιθεωρητές). Αυτό προσπαθεί να πετύχει και η αυτοαξιολόγηση σχολικής μονάδας (ομολογουμένως, από τις πιο "ήπιες" μορφές αξιολόγησης), τη δημιουργία μιας κουλτούρας στον εκπαιδευτικό κόσμο. Ίσως να τον προετοιμάσει και για τα μετέπειτα.

Αν συνεχίσουν όμως να μας δίνουν αφορμές για σκεπτικισμό (παρά τις δικλείδες ασφαλείας που, όπως πολύ σωστά λες, θα υπάρχουν), τότε πολύ φοβάμαι ότι το όλο ζήτημα "αξιολόγηση στην Ελλάδα" θα χάσει το πραγματικό του νόημα.

Όσο για το αν είναι "τυχαίο" που τώρα, εν μέσω κρίσης, "θυμηθήκαμε" την αξιολόγηση, να θυμήσω ότι υπάρχει συγκεκριμένος νόμος του 2002 που θέτει τις βάσεις για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου.

36
Εργασιακά / Απ: Αξιολόγηση εκπαιδευτικών
« στις: Αύγουστος 23, 2012, 03:05:15 μμ »
Αναφορικά τώρα με το θέμα της αξιολόγησης εάν ρίξουμε μια ματιά στο site του ΙΝΕΠ (Ινστιτούτο Εκπ/κης Πολιτικής) μπορεί ο καθένας από εμάς να κατεβάσει το υλικό για το πρόγραμμα Αξιολόγησης και να το μελετήσει. Είναι ταξινομημένο ανά βαθμίδα.

Μια μικρή προσθήκη σε όσα είπατε αν μου επιτρέπετε: το υλικό αυτό αναφέρεται στην αυτοαξιολόγηση σχολική μονάδας, δηλαδή, με λίγα λόγια, στην εσωτερική και συλλογική αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου που παράγεται εντός του σχολείου, κι όχι στην αξιολόγηση μεμονωμένων εκπαιδευτικών. Η αυτοαξιολόγηση αυτή γίνεται σε διάφορα πεδία (π.χ. εγκαταστάσεις, διαπροσωπικές σχέσεις εκπαιδευτικών), χρησιμοποιώντας αρκετούς δείκτες ως κριτήρια. Ένα μόνο πεδίο απ' αυτά αφορά το εκπαιδευτικό έργο των εκπαιδευτικών, με τη στενή έννοια του όρου (π.χ. αν ακολουθείται το αναλυτικό πρόγραμμα ή αν χρησιμοποιούνται αρκετά εποπτικά μέσα στη διδασκαλία). Και πάλι όμως αυτό έχει συλλογική έννοια.

Τώρα, αν διαβάσει κάποιος τη σχετική έκθεση του ΟΟΣΑ (Educational policy advice for Greece, 2011, σελ. 42-51*), θα καταλάβει ότι αυτό δεν είναι τίποτα άλλο παρά μόνο το πρώτο βήμα προς το σχηματισμό ενός πιο συγκροτημένου και ενιαίου συστήματος αξιολόγησης, όπως αυτά που ισχύουν σε κάθε σοβαρό εκπαιδευτικό σύστημα, με σύνδεση της αξιολόγησης των μαθητών με την αξιολόγηση των (μεμονωνένων) εκπαιδευτικών, την αξιολόγηση σχολικής μονάδας, του εκπαιδευτικού συστήματος κ.ο.κ. Προφανώς εμάς αυτό που μας "καίει" είναι τα δυο πρώτα, το πώς δηλαδή θα γίνει η αξιολόγησή μας α) σε σχέση με την επίδοση των μαθητών σε σταθμισμένα τεστ και β) σε σχέση με τις εκπαιδευτικές μεθόδους που ακολουθούμε μες στην τάξη. Σημειωτέον: θα πρέπει να είναι και εξωτερική και εσωτερική.

Βέβαια, να περάσουμε από την αυτοαξιολόγηση σχολικής μονάδας (που ο ΟΟΣΑ λέει ότι πρέπει να επεκταθεί σε όλα τα σχολεία, πέρα από τα 498 όπου ήδη εφαρμόζεται σε πιλοτική βάση) στο ενιαίο αυτό σύστημα είναι, κατά τη γνώμη μου, τρομερά δύσκολο, αν όχι ανέφικτο εντός της επόμενης πενταετίας, καθώς δεν υπάρχουν ακόμα ούτε καν τα κριτήρια, πόσω μάλλον οι μέθοδοι και τα όργανα μέτρησης. 

Όπως και να 'χει το πράγμα, η αυτοαξιολόγηση σχολικής μονάδας, για μένα, βρίσκεται στη σωστή κατεύθυνση, τόσο επιστημονικά, όσο και ουσιαστικά. Παρ' όλ' αυτά, το "γιατί", ο απώτερος σκοπός δηλαδή της κάθε είδους αξιολόγησης, στην Ελλάδα του 2012, δεν μπορεί παρά να μου προκαλεί έναν, αν μη τι άλλο, σκεπτικισμό, για λόγους που έχουν αναφερθεί πολλάκις (όχι τόσο τα κριτήρια και τα όργανα, αυτά θα είναι αναγκαστικά αντικειμενικά, αλλά πιο πολύ για το ποιος θα είναι ο αξιολογητής, τι γνώσεις θα έχει, τι στάσεις/διαθέσεις θα έχει κ.τ.λ.).   

*http://www.oecd.org/greece/48407731.pdf

edit: Όσο έγραφα, 8 νέα μηνύματα δημοσιεύθηκαν! Έχει πέραση το θέμα της αξιολόγησης :) Ζητώ συγγνώμη πάντως αν επαναλαμβάνω κάποια πράγματα που έχουν ήδη ειπωθεί, δεν πρόλαβα να διαβάσω όλα τα μηνύματα!

37
Καλά, μιλάμε για την απόλυτη κοροϊδία και την απόλυτη ξεφτίλα. Τίποτα περισσότερο, τίποτα λιγότερο.

38
Όντως, στον πίνακα του 2009-10 ήταν στο νούμερο 2076 (!!!) με 0,834 μόρια, στον πίνακα του 2010-11 ήταν στο 18, με 39 τόσα μόρια, στον πίνακα του 2011-12 δεν υπάρχει (προφανώς δεν έκανε αίτηση) και τώρα, στον πίνακα 2012-13 είναι στο 8 με τα ίδια, 39 τόσα, μόρια. Αν ήταν ιδιωτική προϋπηρεσία θα φαινόταν. Τι είναι αυτή τώρα; Έλεος πια! Θα χει πολλή πλάκα να σταματήσουν οι διορισμοί από το 40% στο νούμερο αυτό...  Κι επίσης, μου κάνει εντύπωση το πόσα μόρια είχε κάθε χρονιά, γιατί φαίνονται μόρια ωρομισθίας, κι όχι αναπλήρωσης. 10 χρονιές ωρομίσθια ήταν;  :o

39
το 66 βρισκεται στο 89 περισυ και φετοσ 66.θα μας τρελανουν...

Έχετε δίκιο κι εσύ και η Γιώτα! Άλλο όνομα έβλεπα πριν (το 66 στην αρίθμηση του excel). Όντως υπάρχει εμφανής διαφορά στην προϋπηρεσία του 2007-8. Τι μπορεί να συνέβη;

40
Αν κατάλαβα καλά, το νο.66 στον πίνακα αναπληρωτών ήταν κάθε χρόνο σε δυσπρόσιτο, άρα μετρούν διπλά τα μόρια. Πάντως στον πίνακα διορισμών 2011-12 και 2012-13 έχει τα ίδια μόρια καθαρής προϋπηρεσίας, γύρω στα 30.

Το περίεργο είναι στον πίνακα διορισμών το 8 και το 9, αυτά είναι τα καινούρια άτομα που εννοούσα πριν. Ειλικρινά δεν ξέρω τι παίζει, δεν τις βρίσκω σε κανένα άλλο πίνακα!

edit: το 8 είναι και στο 30μηνο!

41
Εγώ πάντως κατέβηκα 2 θέσεις στον πίνακα διορισμών και 3 στον πίνακα αναπληρωτών!  >:(

Αν ξέρει κάποιος τι συμβαίνει με τα 2 καινούρια ονόματα που βρίσκονται μες στην πρώτη δεκάδα στον πίνακα διορισμών ας πει και σε μας να μάθουμε...  >:(

42
300 το paideia-ergasia, 200 ο Μπράτης... στο τέλος θα φτάσουμε στο 0 να ησυχάσουμε.  >:(

Σελίδες: 12345 ... 24

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32293
  • Τελευταία: HelenK
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159851
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 650
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 10
Επισκέπτες: 519
Σύνολο: 529

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.069 δευτερόλεπτα. 30 ερωτήματα.