29
Εργασιακά / Απ: Αξιολόγηση εκπαιδευτικών
« στις: Αύγουστος 25, 2012, 06:42:11 μμ »
Αφού συμφωνήσω (πάλι) με όσα λέει ο cd... να προσπαθήσω να ανακεφαλαιώσω τις απόψεις (και αυτές που ακούστηκαν εδώ και όσες ακούω έξω), γιατί έχουμε μπερδευτεί λίγο, και με διορθώνετε όπου κάνω λάθος:
Κάποιοι λέμε "ναι στην αξιολόγησή μας" (μεταξύ αυτών κι εγώ), ΑΛΛΑ:
- θέλουμε και την αξιολόγηση των ανωτέρων και κυρίως των διευθυντών (αυτών που είναι "άσχετοι", "βύσματα" κ.τ.λ.) όσον αφορά τον τρόπο με τον οποίο εκπληρώνουν τον διοικητικό τους ρόλο (βλ. κριτήρια στις τοποθετήσεις στελεχών εκπαίδευσης)
- θέλουμε και την αξιολόγηση σχολικής μονάδας όσον αφορά τις εγκαταστάσεις, το υλικό κ.τ.λ. που διευκολύνουν ή δυσχεραίνουν το έργο μας (βλ. αντίστοιχο πεδίο στην αυτοαξιολόγηση σχολικής μονάδας που τρέχει προς το παρόν ακόμη πιλοτικά)
κι επίσης,
- θέλουμε διαφανή και αντικειμενικά κριτήρια στην αξιολόγηση του έργου μεμονωμένων εκπαιδευτικών (προφανώς αντίστοιχα με αυτά που υπάρχουν στην αυτοαξιολόγηση σχολικής μονάδας)
- θέλουμε αντικειμενικούς αξιολογητές, που να έχουν ήδη αξιολογηθεί θετικά οι ίδιοι
- θέλουμε κατάλληλες μεθόδους αξιολόγησης (όχι όπως αυτές που ακολουθούσαν οι παραδοσιακοί επιθεωρητές)
- θέλουμε τα αποτελέσματα της αξιολόγησής μας να χρησιμοποιηθούν όχι για απολύσεις, αλλά για περαιτέρω βελτίωσή μας
Αντιστρέφοντας τα προηγούμενα, η άλλη άποψη λέει "όχι στην αξιολόγησή μας" γιατί οι αξιολογητές δεν θα είναι αντικειμενικοί και δεν θα έχουν αξιολογηθεί, γιατί οι υποδομές του σχολείου δεν μας επιτρέπουν να κάνουμε σωστά τη δουλειά μας για την οποία θα αξιολογηθούμε, γιατί δεν ξέρουμε αν θα είναι αντικειμενικά τα κριτήρια, γιατί ο μοναδικός σκοπός τους είναι οι απολύσεις κ.ο.κ.
Μπορεί να μοιάζουν κάπως αυτά τα δυο σκεπτικά, αλλά υπάρχει εμφανής διαφορά στη νοοτροπία. Τελικά η πλειοψηφία των συναδέλφων σε ποια κατηγορία πιστεύετε ότι ανήκει; στο "ναι, αλλά..." ή στο "όχι, γιατί...";
Κάποιοι λέμε "ναι στην αξιολόγησή μας" (μεταξύ αυτών κι εγώ), ΑΛΛΑ:
- θέλουμε και την αξιολόγηση των ανωτέρων και κυρίως των διευθυντών (αυτών που είναι "άσχετοι", "βύσματα" κ.τ.λ.) όσον αφορά τον τρόπο με τον οποίο εκπληρώνουν τον διοικητικό τους ρόλο (βλ. κριτήρια στις τοποθετήσεις στελεχών εκπαίδευσης)
- θέλουμε και την αξιολόγηση σχολικής μονάδας όσον αφορά τις εγκαταστάσεις, το υλικό κ.τ.λ. που διευκολύνουν ή δυσχεραίνουν το έργο μας (βλ. αντίστοιχο πεδίο στην αυτοαξιολόγηση σχολικής μονάδας που τρέχει προς το παρόν ακόμη πιλοτικά)
κι επίσης,
- θέλουμε διαφανή και αντικειμενικά κριτήρια στην αξιολόγηση του έργου μεμονωμένων εκπαιδευτικών (προφανώς αντίστοιχα με αυτά που υπάρχουν στην αυτοαξιολόγηση σχολικής μονάδας)
- θέλουμε αντικειμενικούς αξιολογητές, που να έχουν ήδη αξιολογηθεί θετικά οι ίδιοι
- θέλουμε κατάλληλες μεθόδους αξιολόγησης (όχι όπως αυτές που ακολουθούσαν οι παραδοσιακοί επιθεωρητές)
- θέλουμε τα αποτελέσματα της αξιολόγησής μας να χρησιμοποιηθούν όχι για απολύσεις, αλλά για περαιτέρω βελτίωσή μας
Αντιστρέφοντας τα προηγούμενα, η άλλη άποψη λέει "όχι στην αξιολόγησή μας" γιατί οι αξιολογητές δεν θα είναι αντικειμενικοί και δεν θα έχουν αξιολογηθεί, γιατί οι υποδομές του σχολείου δεν μας επιτρέπουν να κάνουμε σωστά τη δουλειά μας για την οποία θα αξιολογηθούμε, γιατί δεν ξέρουμε αν θα είναι αντικειμενικά τα κριτήρια, γιατί ο μοναδικός σκοπός τους είναι οι απολύσεις κ.ο.κ.
Μπορεί να μοιάζουν κάπως αυτά τα δυο σκεπτικά, αλλά υπάρχει εμφανής διαφορά στη νοοτροπία. Τελικά η πλειοψηφία των συναδέλφων σε ποια κατηγορία πιστεύετε ότι ανήκει; στο "ναι, αλλά..." ή στο "όχι, γιατί...";