Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.

Μηνύματα - ioannis00

Σελίδες: 1 ... 484950
687
αααα ε τοτε ψαξτο... να ρωτησω κατι αλλο εγω τωρα... το λουερ πρεπει να μεταφρασει δικηγορος παλι???πηρα τηλ και ειπαν οτι μια απλη φωτοτυπια φτανει αλλα δεν ξερω...τι να κανω?? ???

Παραθέτω το σχετικό απόσπασμα απ' τις οδηγίες που δόθηκαν για τη συγκρότηση του Ενιαίου Μητρώου Ενηλίκων του ΥΠΕΠΘ, πιστεύω ότι τα ίδια ισχύουν και εδώ: "Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με τη νομολογία του Συμβουλίου της Επικρατείας, προκειμένου περί τίτλων
σπουδών με τους οποίους αποδεικνύεται η γνώση της ξένης γλώσσας, τίτλοι που προσκομίζονται σε
απλά φωτοαντίγραφα γίνονται δεκτοί, υπό την προϋπόθεση ότι προσκομίζονται επικυρωμένες μεταφράσεις
αυτών, στις οποίες γίνεται μνεία ότι στους νόμιμους μεταφραστές είχαν προσκομισθεί τα πρωτότυπα ή
επικυρωμένα αντίγραφα των τίτλων. Εάν όμως προσκομίζονται τα πρωτότυπα των τίτλων ή επικυρωμένα
αντίγραφα αυτών, αρκεί η προσκόμιση απλού φωτοαντιγράφου της μεταφράσεως αυτών, η ακρίβεια του
περιεχομένου της οποίας επικυρώνεται με υπεύθυνη δήλωση του υποψηφίου, κατά το άρθρο 8 παρ. 4 ν. 1599/1986"

688
Εμένα αυτό που μου άρεσε πιο πολύ είναι η φοβερή δικαιολογητική βάση της απόφασης αυτής που κυκλοφορεί μεταξύ των κυβερνητικών πολιτικών και δημοσιεύτηκε πρόσφατα και στον τύπο: Επειδή, λέει, ο δημόσιος τομέας παρέχει περισσότερα προνόμια απ' τον ιδιωτικό, έχει μεγάλη ζήτηση απ' τους υποψήφιους εργαζόμενους, που προκειμένου να έξασφαλίσουν την περιπόθητη θεσούλα στο δημόσιο καταφεύγουν και σε παράνομα και ανήθικα μέσα (βλ. ρουσφέτια). Οι καλοί μας πολιτικοί λοιπόν που δεν θέλουν, λέει, να τους πιέζουν για τέτοιου είδους εξυπηρετήσεις, αφού σέβονται απόλυτα τη νομιμότητα (εδώ γελάνε), αποφάσισαν να κάνουν το δημόσιο τομέα λιγότερο ελκυστικό ώστε να μειωθεί η πίεση για διορισμούς (λες και δεν υπήρχε άλλος τρόπος γι' αυτό, όπως π.χ. ένα απόλυτα αξιοκρατικό σύστημα προσλήψεων χωρίς παραθυράκια). Μια πολύ φτηνή δικιαιολογία για να επιτύχουν αυτό που μόνιμα επιδιώκουν στη χώρα μας, την εξίσωση όλων προς τα κάτω. Δεν ξέρω φυσικά αν θα το πετύχουν τελικά ή όχι, αλλά το σίγουρο είναι ότι θα  πρέπει όλοι να θυμόμαστε ότι το προσπάθησαν, και πριν τις εκλογές και την ημέρα των εκλογών.     

689
Διάφορα Εκπαιδευτικά θέματα / Απ: ΠΔΣ vs ΑΣΕΠ
« στις: Ιούλιος 17, 2009, 02:51:30 πμ »
Φίλε rublev (αξίζεις αυτήν την  προσφώνηση γιατί τα γραπτά σου προδίδουν έναν έντιμο και αξιοπρεπή εκπαιδευτικό),

Θα προσπαθήσω, ελπίζω για τελευταία φορά, να ξεκαθαρίσω τη στάση μου απέναντι στα διάφορα συστήματα επιλογής εκπαιδευτικών. Δεν απορρίπτω το διαγωνισμό ΑΣΕΠ, θεωρώ ότι είναι ένα σύστημα με αρκετά θετικά στοιχεία, απλά εκτιμώ ότι υπάρχουν και καλύτερα (υπέδειξα ένα στην προηγούμενη παρέμβασή μου) (Συνάδελφε knkn δεν αμφιβάλλω καθόλου ότι οι μαθηματικοί μπορεί να γελούν μ' αυτό που έγραψα, όσο γελάω και γω όταν βλέπω τα θέματα στις ανθρωπιστικές επιστήμες, προφανώς δεν έπρεπε να γενικεύσω).

Δεν υποστήριξα ποτέ ότι θα επέλεγα την επετηρίδα ως μοναδικό σύστημα επιλογής των εκπιαδευτικών, αυτό το απέκλεισε η πραγματικότητα, όπως σωστά ανέφεραν και άλλοι συνάδελφοι.  Απλά ανέδειξα κάποια θετικά στοιχεία της που δεν υπάρχουν στο σημερινό σύστημα διορισμών και θέλησα να βοηθήσω νεότερους συναδέλφους να καταλάβουν την αρνητική στάση των παλιότερων απέναντι στην κατάργησή της. 

Σε τελική ανάλυση, όπως έγραψα και στην πρώτη παρέμβασή μου, θα αποδεχόμουν οποιοδήποτε σύστημα προέκυπτε από διάλογο μεταξύ των εκπαιδευτικών και υπηρετούσε τις αρχές της διαφάνειας, της αξιοκρατίας και της συναδελφικής αλληλεγγύης.

Το παρακάτω, όμως, απόσπασμα απ' την τελευταία σου παρέμβαση ανοίγει ένα τεράστιο και αμφιλεγόμενο ζήτημα. Γράφεις: "Είναι δυνατόν να πεις σε ένα σημερινό τριαντάρη με δύο πτυχία,μεταπτυχιακές σπουδές κτλ.ότι δεν μπορεί να δουλέψει επειδή κάποιος άλλος πήρε πτυχίο νωρίτερα από αυτόν χωρίς ο ίδιος να φέρει καμιά ευθύνη γι'αυτό;". Νομίζω ότι σε τέτοια ζητήματα πρέπει να είναι κανείς πολύ προσεκτικός ώστε να λαμβάνει υπόψη διαφορές που οφείλονται στις ηλικιακές κατηγορίες και να μην στρέφει τη μία μερίδα συναδέλφων κατά της άλλης. Όπως σωστά παρατηρείς, σήμερα αποτελεί συρμό κάθε σχεδόν πτυχιούχος να κάνει και μεταπτυχιακό (σύντομα να μου το θυμηθείτε και διδακτορικό), προσπαθώντας να αντιμετωπίσει την ολοένα αυξανόμενη ανεργία. Στις προηγούμενες, όμως, δεκαετίες το ποσοστό των μεταπτυχιακών φοιτητών ήταν πολύ μικρότερο, ακριβώς γιατί το πρόβλημα της ανεργίας δεν υπήρχε τόσο έντονα ή δεν ήταν ακόμη αισθητό. Παραλάσσοντας  λοιπόν  το ερώτημα σου, ερωτώ: Είναι δυνατό να πεις σ' ένα σημερινό σαραντάρη ότι δεν θα δουλέψει επειδή δεν είχε μαντικές ικανότητες για να προβλέψει τις αλλαγές στην αγορά εργασίας και να κάνει καναδυό μεταπτυχιακά για να του βρίσκονται; Εγώ προσωπικά δεν θα μπορούσα να πω σε κανένα άνεργο συνάδελφο: φίλε απλά είσαι άτυχος γιατί έπεσες πάνω στην περίοδο που η χώρα σου αποφάσισε επιτέλους να εκσυγχρονιστεί. Στην πιθανή παρατήρηση κάποιων: και γιατί δεν φροντίζει να συμπληρώσει τώρα τις σπουδές του για να προσαρμοστεί στις αυξανόμενες απαιτήσεις της αγοράς εργασίας, απαντώ: δεν είναι τόσο εύκολο να κάνεις μεταπτυχιακό στα σαράντα κάτι όσο είναι στα είκοσι κάτι, για λόγους νομίζω προφανείς. (Με παρόμοιο τρόπο πρέπει να καταλάβουμε και την αντίδραση πολλών παλιότερων συναδέλφων απέναντι στον ΑΣΕΠ: δεν ξεκινούν απ' την ίδια αφετηρία άτομα που μόλις τέλειωσαν τις σπουδές τους, με τους υπόλοιπους που τις τελείωσαν εδώ και 10 ή 20 χρόνια). Επίσης θα ήθελα να προλάβω σχετική παρατήρηση διαβεβαιώνοντάς σας, αν δεν το ξέρατε, ότι υπάρχουν αρκετοί σαραντάρηδες χωρίς μόνιμες ή πλήρους απασχόλησης δουλειές. Εξάλλου η ακραιφνής εφαρμογή της παραπάνω λογικής (απόλυτης κυριαρχίας των τίτλων σπουδών) θα μας οδηγούσε αναγκαστικά να απαιτήσουμε και την απόλυση των ήδη υπηρετούντων εκπαιδευτικών, των οποίων η συντριπτική πλειοψηφία υστερεί σε σπουδές σε σχέση με τους αδιόριστους, για να αντικαταστασθούν απ' όσους διαθέτουν (τώρα ή στο μέλλον) ανώτερα τυπικά προσόντα. Γιατί ο τριαντάρης με τα προσόντα που περιέγραψες παραπάνω να διεκδικήσει δουλειές μόνο απ' όσους απλά πήραν πτυχίο πριν απ' αυτόν και δεν έχουν διοριστεί μόνιμα  και να μην το επεκτείνει και σε όσους απλά πήραν πτυχίο πριν αυτόν και πρόλαβαν να διοριστούν. Είναι εύλογο, λοιπόν, ότι κάθε κατηγορία θα αξιοδοτεί αυτό που τη συμφέρει περισσότερο: οι νεότεροι θα κραδαίνουν τους τίτλους σπουδών τους, οι παλιότεροι θα κρατούν σφιχτά στην αγκαλιά  την εμπειρία τους. Αν θέλουμε να διατηρήσουμε ένα ελάχιστο αληλεγγύης στον κλάδο των εκπαιδευτικών, κατά τη μεταβατική αυτή περίοδο, πιστεύω ότι πρέπει να δώσουμε την προτίμησή μας σε συστήματα που  μοριοδοτούν τις σπουδές, αλλά λαμβάνουν υπόψη και κοινωνικά κριτήρια, καθώς και τη διδακτική εμπειρία.       

Σε κάθε περίπτωση για μένα η δια βίου μάθηση έχει ιδιαίτερη αξία όταν γίνεται εθελοντικά. Δεν με συγκινεί καθόλου ένα μέλλον όπου θα σπουδάζουμε αναγκαστικά μέχρι να πεθάνουμε προκειμένου να προσαρμοζόμαστε στις μεταβολές της αγοράς εργασίας. Με εκφράζει περισσότερο μια κοινωνία όπου η αγορά εργασίας θα προσαρμόζεται στις ανάγκες και τις επιθυμίες της πλειοψηφίας των πολιτών.

690
Διάφορα Εκπαιδευτικά θέματα / Απ: ΠΔΣ vs ΑΣΕΠ
« στις: Ιούλιος 16, 2009, 02:07:32 πμ »
με όλα αυτά που έχω πληροφορηθεί ότι γίνονται  μέσα από παραπάνω σελίδες εξοργίζομαι πολύ ,, μα πολύ άγρια.. και να ρωτήσω κάτι .. αφού παραδεχόμαστε ότι το συστημα προσλήψεων στην ΠΔΣ είναι σιχαμένο ,,,τι το ουσιαστικό κάνουμε πέρα από το να το διαπιστώνουμε??? στείλαμε καμιά επιστολή διαμαρτυρίας στο Υπουργείο παιδείας ,, στα μμε ή δεν ξέρω πού αλλού?? προτείναμε τις αλλαγές που θέλουμε???ή μήπως έχουμε κανένα εξουσιοδοτημένο όργανο να μας εκπροσωπεί και να διεκδικήσουμε το δίκιο μας???
προσωπικά πιστεύω ότι όσο είναι στη νοοτροπία του Έλληνα να βρίσκει γνωστούς  το χάλι θα συνεχίζει .....ένα παράθυρο μπορεί να κλείνει ,,, μα 100 θα ανοίγουν..πολλοί θα βολεύονται , ακόμα πιο πολλοί θα τους βλέπουν χωρίς να μπορούν να κάνουν τίποτα και όλοι μαζί θα αλληλοτρωγόμαστε ...έχουμε χάσει κάθε μπούσουλα ..μεγάλη ξεφτίλα η όλη ιστορία!!!

Σωστές οι παρατηρήσεις σου. Η συλλογική εκπροσώπηση, όμως, δεν είναι εύκολο να κατακτηθεί σε μια χώρα με τόσο μικρή παράδοση συλλογικών αγώνων και αδύναμη κοινωνία των πολιτών, όπου πολλοί έχουν μάθει να διεκδικούν το δίκιο τους με το "μέσο" τους, όποιο και αν είναι αυτό. Ίσως η συμμετοχή μας σ' αυτό το φόρουμ και σε ανάλογες δια ζώσης συζητήσεις με συναδέλφους αποτελέσουν το προοίμιο μιας κάποιας μορφής οργάνωσης, θα δούμε.

Μέχρι τότε, όμως, όσοι τουλάχιστο από εμάς δεν εννοoύν να "προσκυνήσουν" το σύστημα προστασίας- πελατείας, δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτε για να διεκδικήσουμε το δίκιο μας; Ασφαλώς και μπορούμε. Όταν διαπιστώνουμε ότι αδικούμαστε σε κάποια διαδικασία επιλογής εκπαιδευτικού προσωπικού πρέπει πάντοτε να αντιδρούμε.  Καταρχήν υποβάλλοντας ένσταση κατά της επιλογής που έχει γίνει και αν δεν μας πείσει η απάντηση που θα μας δοθεί να το "τραβήξουμε" μέχρι τα δικαστήρια.  Γενικότερα κάθε φορά που διαπιστώνουμε στο χώρο που κινούμαστε κάποια παρατυπία ή παρανομία να το καταγγέλουμε ατομικά ή συλλογικά. Μπορούμε να συντάξουμε επιστολές διαμαρτυρίας προς τις προιστάμενες αρχές των παρανομούντων (μέχρι το Υπουργείο Παιδείας), να αναφέρουμε τα γεγονότα στα ΜΜΕ, ιδιαίτερα σε όσα έχουν επιδείξει σχετικές ευαισθησίες, να καταγγέλουμε τις παρανομίες στο Συνήγορο του Πολίτη κ.α. Δεν φαντάζεστε πόσο αποτελεσματικές μπορεί να είναι αρκετές φορές αυτές οι πρακτικές. Πρέπει να καταλάβουν οι ιθύνοντες ότι κάποιοι σ' αυτή τη χώρα επιμένουν  να υπερασπίζονται αξίες όπως η αξιοπρέπεια και η αξιοκρατία.    

Λίγα λόγια τώρα για τους συναδέλφους που επέλεξαν τον ατομικό δρόμο του "γνωστού", του "μέσου". Στην προηγούμενη παρέμβαση μου έγραψα ότι δεν θέλω να τους κατηγορήσω, θεωρώντας ότι το σύστημα των προσλήψεων τους εξωθεί στην πρακτική που υιοθετούν. Αυτό, όμως,  δεν σημαίνει ότι  πρέπει να υπερηφανεύονται κιόλας στο φόρουμ για την τακτική που ακολουθούν και να θεωρούν κάθε κριτική της συμπεριφοράς τους στείρα ηθικολογία. Όταν παίρνουν τη θέση κάποιου συναδέλφου τους με περισσότερα προσόντα απ' αυτούς ή μεγαλύτερη ανάγκη για δουλειά, αισθάνονται καλά; Πως θα τους φαινόταν αν αύριο- μεθαύριο κάποιος άλλος με μεγαλύτερο "δόντι" τους πετούσε έξω απ' τη δουλειά τους ή το παιδί τους, που μεγαλώνουν με κόπο για να έχει τα προσόντα για επαγγελματική αποκατάσταση, δεν μπορέσει να βρει δουλειά  εξαιτίας της αναξιοκρατίας που επικρατεί σ' αυτή τη χώρα. Γιατί δεν προσπαθούν να αποκτήσουν τα απαραίτητα προσόντα ώστε να αποκτήσουν με αξιοπρέπεια τη θέση που ονειρεύονται και να απαιτήσουν διορισμούς με αξιοκρατικά κριτήρια; Δεν γνωρίζουν ότι σ' αυτό τον κόσμο τίποτε δεν δωρίζεται και όλα έχουν ένα αντάλλαγμα; Όταν προσλαμβάνεσαι με "μέσο", πόσο καλός υπάλληλος μπορείς να είσαι στη δουλειά σου και πόσο μπορείς να αντισταθείς όταν αυτός που σε διόρισε ή κάποιος δικός του πάτρωνας σου ζητήσει να κάνεις κάτι αντιδεοντολοιγικό ή παράνομο; Διαμαρτυρόμαστε όλοι για την κακή ποιότητα των δημοσίων υπηρεσιών. Πόσοι από μας αναρωτήθηκαν αν αυτό οφείλεται και στην επιμονή τη δική μας να διοριζόμαστε εμείς ή τα παιδιά μας χωρίς τα απαραίτητα προσόντα στις διάφορες θέσεις του Δημοσίου. Το δικό μας παράνομο "βόλεμα" συντελεί ουσιαστικά στον διεφθαρμένο και ανίκανο δημόσιο τομέα της χώρας μας. Ακούω ήδη κάποιους να λένε: "δεν μ' αρέσει να χρησιμοποιώ τους γνωστούς μου ως μέσο, αλλά δεν μπορώ να μείνω και άνεργος για πάντα". Και σ' αυτό υπάρχει απάντηση. Αν κάποιος θέλει να διατηρήσει την αξιοπρέπεια του, μπορεί, αν διαπιστώσει ότι παρά τις προσπάθειές του δεν μπορεί να διοριστεί αξιοκρατικά στο Δημόσιο, να στραφεί προς τον  ιδιωτικό τομέα. Η άρνηση πολλών να ακολουθήσουν αυτή τη λύση οφείλεται άραγε απλά στη μονιμότητα του δημοσίου υπαλλήλου (ως πότε άραγε και αυτή;) ή μήπως παίζουν το ρόλο τους και η διαφθορά και η τεμπελιά που κυριαρχούν σε αρκετές δημόσιες υπηρεσίες;

Τέλος, μια απάντηση στο συνάδελφο rublev (ωραίο όνομα παρεμπιπτόντως, απ' το Ρώσο αγιογράφο είναι;). Φοβάμαι ότι παρεξήγησες το νόημα αυτών που έγραψα. Δεν εξίσωσα τον ΑΣΕΠ με την επετηρίδα. Για μένα είναι και τα δύο σχετικά διαφανή και αντικειμενικά συστήματα, με διαφορετικά προτερήματα και μειονεκτήματα, που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν ως βάση συζήτησης. Το διευκρίνισα εξάλλου ότι πρόβλημα δημιουργείται μόνο με τις προυπηρεσίες και τις  ειδικές ρυθμίσεις, γιατί αυτές άνοιξαν το "παράθυρο" στα ρουσφέτια και στη δημιουργία διαφόρων κατηργοριών εκπαιδευτικών που η μία αντιμάχεται την άλλη. Το "ΑΣΕΠίτες εναντίον επετηρίδας" δεν είχε την έννοια της εξίσωσής τους, απλά δόθηκε ως παράδειγμα αυτού του γενικευμένου πολέμου όλων εναντίον όλων.  

Γράφεις ότι η επετηρίδα είναι απαράδεκτη γιατί διακρίνει τους εκπαιδευτικούς με βάση το έτος γέννησής τους  (με βάση την ημερομηνία κτήσης του πτυχίου τους  στην πραγματικότητα, πράγμα που δεν είναι ακριβώς το ίδιο). Υπάρχουν όμως πολλοί εκπαιδευτικοί που σπούδασαν γνωρίζοντας ότι το πτυχίο τους ήταν το μοναδικό προαπαιτούμενο για να διοριστούν, νομίζεις ότι είναι εύκολο γι' αυτούς να αποδεχτούν αυτή την υποβάθμιση του "χαρτιού" τους που σηματοδοτεί ο ΑΣΕΠ. Είναι τελείως διαφορετικά τα πράγματα για τους νεότερους που σπούδασαν γνωρίζοντας τα νέα δεδομένα (διαγωνισμός ΑΣΕΠ). Σε κάθε περίπτωση για πολλά μπορείς να κατηγορήσεις την επετηρίδα, αλλά δεν άφηνε περιθώρια στις παρεμβάσεις των "γνωστών" ούτε έστρεφε τον ένα εκπαιδευτικό εναντίον του άλλου, χαρακτηριστικά που για μένα είναι απαραίτητα σε κάθε αποδεκτό σύστημα διορισμών- προσλήψεων.

Από την παρακολουθήση του φόρουμ δεν αποκόμισα την εντύπωση ότι όλοι στρέφονται κατά του ΑΣΕΠ. Στρέφονται εναντίον του αυτές οι συγκεκριμένες  κατηγορίες που αναφέρεις και εσύ στα πλαίσια του γενικευμένου πολέμου εκπαιδευτικών, όπου ο καθένας προασπίζεται τα συμφέροντα της "συντεχνίας" του. Ξεκαθάρισα νομίζω επαρκώς ότι εγώ, αλλά και άλλοι συνάδελφοι απ' ότι έχω καταλάβει, δεν θεωρούμε ως το αδύνατο σημείο του συστήματος τον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ. Δεν σου κρύβω όμως ότι με ενοχλεί η οίηση ορισμένων επιτυχόντων του ΑΣΕΠ που θεωρούν ότι η επιτυχία τους στο συγκεκριμένο διαγωνισμό αποτελεί αδιάσειστη απόδειξη  του γεγονότος ότι είναι οι καλύτεροι εκπαιδευτικοί και άρα αξίζουν το διορισμό. Η ταπεινή μου γνώμη είναι ότι η επιτυχία τους αποδεικνύει απλά ότι κατανόησαν (ή αποστήθισαν) την εξεταστέα ύλη καλύτερα απ' όσους απέτυχαν, πράγμα που βεβαίως θα μπορούσε να αποτελεί κριτήριο αξιολόγησης, αλλά όχι και το καλύτερο δυνατό για τη συγκεκριμένη δουλειά που θα αναλάβουν. Η δουλειά του εκπαιδευτικού είναι να διδάσκει σε τάξη και επομένως το πιό πρόσφορο κριτήριο για την αξιολόγησή του πιστεύω ότι θα ήταν η εξέτασή του σ' αυτό ακριβώς που θα κληθεί να κάνει, δηλαδή η αξιολόγηση μιας  διδασκαλίας (ή μικροδιδασκαλίας) του σε μαθητές.

Τέλος δεν κατάλαβα γιατί η στάση μου εμποδίζει τις συλλογικές διεκδικήσεις και οδηγεί στον κατακερματισμό των εκπαιδευτικών.  

691
Διάφορα Εκπαιδευτικά θέματα / Απ: ΠΔΣ vs ΑΣΕΠ
« στις: Ιούλιος 15, 2009, 03:21:31 πμ »
Όταν η επετηρίδα έπαψε να είναι ο μοναδικός τρόπος καθορισμού της σειράς πρόσληψης των καθηγητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, πολλοί εκπαιδευτικοί, ιδιαίτερα νεαρότερης ηλικίας, χάρηκαν και μάλιστα δίκαια γιατί τους δίνονταν πλέον η δυνατότητα να διεκδικήσουν διορισμό πριν αποκτήσουν εγγόνια. Μέσα στην πολύ χαρά, όμως, πνίγηκαν κάποιες φωνές που από τότε επισήμαιναν κάποια πλεονεκτήματα της επετηρίδας: 1) ήταν μια μεθοδολογία επιλογής  απόλυτα διαφανής και αντικειμενική 2) δεν έβαζε κανένα εκπαιδευτικό στον πειρασμό να προσφύγει στο πατροπαράδοτο ελληνικό σύστημα προστασίας (βλ. ρουσφέτι, βύσμα, μέσο) 3) αποτελούσε στέρεη βάση για το κλίμα αλληλεγγύης μεταξύ των συναδέλφων και την κουλτούρα των συλλογικών διεκδικήσεων. 

Οι κυβερνήσεις που κατάργησαν το προηγούμενο σύστημα και διαμόρφωσαν το σημερινό δεν καίγονταν βέβαια για το επαγγελματικό αδιέξοδο στο οποίο είχαν περιέλθει οι νεότεροι εκπαιδευτικοί. Κατά την εκτίμησή μου κύριοι στόχοι τους ήταν να εντάξουν το σύστημα διορισμών των καθηγητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στο κυρίαρχο σύστημα προστασίας, να μεταβάλλουν τους καθηγητές σε πειθήνιους ψηφοφόρους- πελάτες, να αποδομήσουν τους δεσμούς  αλληλεγγύης μεταξύ τους και να υπονομεύσουν το αρκετά ισχυρό συνδικαλιστικό τους κίνημα.

Η σημερινή κατάσταση δείχνει ότι σε μεγάλο βαθμό πέτυχαν τους στόχους τους. Βεβαίως ο διαγωνισμός ΑΣΕΠ αποτελεί μια βιτρίνα "αξιοκρατίας", αν και αν θελήσουμε να εμβαθύνουμε περισσότερο και εδώ, αυτό που πραγματικά διαπιστώνει είναι ποιοί κατάφεραν να αποστηθίσουν καλύτερα την προτεινόμενη ύλη, την οποία θα έχουν  ξεχάσει μέχρι την επόμενη σχολική χρονιά. Σε κάθε περίπτωση πάντως δεν είναι αυτό το αδύνατο σημείο του συστήματος, καθώς τα παρατράγουδα ξεκινούν από δω και πέρα. Όλες οι άλλες μεθοδολογίες διορισμού στηρίζονται σε μεγάλο βαθμό στην προυπηρεσία και στην παιδαγωγική επάρκεια που αποκτώνται και με την προσφυγή στο σύστημα προστασίας. Πως διορίζονται οι εκπαιδευτικοί στον ΟΑΕΔ, στην ΠΔΣ, στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας κλπ. έχει περιγραφεί επανειλημμένα και στο φόρουμ αυτό και το γνωρίζουμε όλοι. Δεν έχει καμμία σημασία αυτό που αντιτείνουν αρκετοί φίλοι ότι π.χ. "εγώ προσλήφθηκα για ΠΔΣ χωρίς κανένα μέσο, σας διαβεβαιώ". Και ένας (μία) μόνο να απέκτησε προυπηρεσία με μέσο, το σύστημα παύει να είναι αξιοκρατικό. Επιπλέον οι πίνακες αναπληρωτών και ωρομισθίων διαμορφώνονται με αρκετά σύνθετο τρόπο ώστε να μην είναι εύκολος ο έλεγχός τους απ' τους ενδιαφερόμενους και συχνά έχουν γίνει καταγγελίες για λανθασμένη μοριοδότηση.  Για να μη μιλήσουμε για ειδικούς τρόπους πρόσληψης με "φωτογραφικές" ουσιαστικά διατάξεις, όπως η ανεκδιήγητη περίπτωση με το "Σεμινάριο Ειδικής Αγωγής", που θα είχε εξαναγκάσει σε παραίτηση  τον Υπουργό Παιδείας σε οποιαδήποτε άλλη ευρωπαική χώρα. Έτσι ο εκπαιδευτικός, που ποτέ πριν δεν είχε την ανάγκη του πολιτικού για διορισμό, εκβιάζεται να δηλώσει υποταγή στο σύστημα προστασίας  και αν το κάνει συνήθως κρατάει ανάλογη στάση και στη διάρκεια της επαγγελματικής του καρριέρας.

Για τις συνέπειες στη συναδελφική αλληλεγγύη και τις συλλογικές διεκδικήσεις δεν υπάρχει καλύτερος μάρτυρας από τούτο εδώ το φόρουμ: "κάθε συντεχνία για την πάρτη της".  ΑΣΕΠίτες εναντίον επετηρίδας, νέοι κατά ηλικιωμένων, "πλούσιοι" κατά "φτωχών",  "έμπειροι" κατά "άπειρων", μεταπτυχιακοί κατά μη μεταπτυχιακών, συνοπτικά όλοι εναντίον όλων και ο καθένας για τον εαυτό του. Υπόψη δεν κατηγορώ τους συναδέλφους που αγωνιούν για το επαγγελματικό τους μέλλον, αυτά είναι οι "παράπλευρες απώλειες" του άθλιου συστήματος που περιέγραψα παραπάνω. Σχεδόν κανένας δεν μιλάει για συλλογικούς στόχους, όπως θα μπορούσε να είναι π.χ. η διεκδίκηση αύξησης των προσλήψεων. Παρόμοια μάλιστα συμβαίνουν και στο χώρο των διορισμένων εκπαιδευτικών. Συνάδελφοι μου επισημαίνουν πόσο αδιαφανές έχει γίνει πλέον το σύστημα των αποσπάσεων και πόσο "εξυπηρετικοί" προς την κάθε είδους ηγεσία είναι οι χαριστικά αποσπασμένοι. Ο εκπαιδευτικός, απ' την περίοδο ακόμη που διεκδικεί το διορισμό του, "διαπαιδαγωγείται" να θεωρεί τους συναδέλφους του αντιπάλους και να επιδιώκει ατομικές λύσεις με κάθε μέσο που διαθέτει, θεμιτό ή αθέμιτο. 

Λογική κατάληξη αυτής της παρέμβασης θα ήταν η απάντηση στο ερώτημα:  και ποιό είναι τελικά το καλύτερο σύστημα διορισμού; Αν και έχω κάποιες σκέψεις πάνω στο ζήτημα αυτό, θεωρώ ότι η απάντηση θα μπορούσε να δοθεί καταρχήν μόνο μέσα από διάλογο των ίδιων των εκπαιδευτικών, διορισμένων και αδιόριστων.  Σε κάθε περίπτωση το καλύτερο δυνατό σύστημα θα πρέπει, κατά τη γνώμη μου, να είναι διαφανές και προσιτό στον έλεγχο των ενδιαφερομένων, να μην  αφήνει κανένα "παραθυράκι" για αναξιοκρατικές προσλήψεις  και να μην εθίζει τον εκπαιδευτικό στην εικόνα του συναδέλφου του ως εχθρού.         

692
@ ΖΟΥΖΟΥ ναι ειχα διαβασει τις προυποθεσεις. αλλα αναρωτιεμαι αφου ο ιδιος ο φορεας ζητα εκπαιδευτες καταρτισμενος στην εκπαιδευση ενηλικων γιατι σταματησε να πραγματοποιει τα σεμιναρια αυτα? ::) παραλογη η απορια μου? ::)

ακομα και στο μητρωο του εκεπις που λενε οτι αρχικα μπαινεις στο εισαγωγικο μητρωο αν δεν εχεις κανει το αναλογο σεμιναριο  και αργοτερα πραγματοποιουν τα σεμιναρια για να να μπεις στο κυριως μητρωο, μου ειπε εδω μελος οτι εχουν κανα 2 χρονια να γινουν σεμιναρια

http://www.pde.gr/forum/index.php?topic=8801.msg162760#msg162760

evi06 όσο αφορά στο πρώτο, είναι προφανές ότι το ΙΔΕΚΕ, γνωρίζοντας την επικείμενη δημιουργία του Ενιαίου Μητρώου Εκπαιδευτών Ενηλίκων ΥΠΕΠΘ που θα μοροδιοτούσε σημαντικά τα σεμινάρια εκπαίδευσης εκπαιδευτών, θέλησε να βοηθήσει τους ως τότε συνεργάτες του για να μη χάσουν εύκολα τη θέση τους από νέους που θα υπέβαλλαν αίτηση για το Μητρώο.

Σχετικά με το ΕΚΕΠΙΣ κάτι είχε πάρει το μάτι μου ότι πλέον το σχετικό σεμινάριο γίνεται αποκλειστικά εξ αποστάσεως, αλλά μπορεί να μη θυμάμαι καλά, καλύτερα να επικοινωνήσεις μαζί τους.   

693
Παρόμοιο σεμινάριο διοργανώνει κάθε χρόνο και το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, αλλά με αρκετά υψηλό κόστος συμμετοχής (περίπου 1.000 € αν θυμάμαι καλά).

694
Έχω δει σε αρκετές ιστοσελίδες του διαδικτύου να αναφέρονται γενικά σε τεχνικά σχολεία και σχολές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που δεν υπάγονται στον ΟΑΕΔ ή στο ΥΠΕΠΘ, αλλά σε άλλα Υπουργεία. Ξέρει κανείς ποιά είναι αυτά τα σχολεία;

695
συναδελφοι μη με βρισετε αλλα ειμαι νεα...τα μορια του ασεπ μετρανε εδω??

Όχι δεν μετράνε.

Όσο αφορά στη σημερινή ανακοίνωση του Μητρώου, τι να πει κανείς; Στη σχετική υπουργική απόφαση αναφέρεται  ότι η αναβολή οφείλεται στην μη έγκαιρη νομοθετική ρύθμιση για το υπόλοιπο 20% των μορίων για την πρόσληψη (το 80% θα προέρχεται απ' τη μοριοδότηση του Μητρώου). Εδώ και ένα εξάμηνο που άρχισε η διαδικασία συγκρότησης του Μητρώου δεν προλαβαίνανε να ρυθμίσουν το ζήτημα αυτό; H μήπως οι αιτήσεις είναι πάρα πολλές για να τις τεκμηριώσουν και να τις μοριοδοτήσουν; Πάντως κάποιος κακεντρεχής θα έλεγε ότι με την απόφαση αυτή τους δίνεται η ευκαιρία για μερικά ακόμη ρουσφέτια πριν τις εκλογές του Μαρτίου. Εξάλλου στην Ελλάδα τα κόμματα, τουλάχιστο τα δύο μεγάλα, ποτέ δεν συμπαθούσαν τα αξιοκρατικά συστήματα και ακόμη και όταν, πιεζόμενα, τα υιοθετούσαν, απ' την επόμενη κιόλας ημέρα απεργάζονταν τρόπους  για να τα προσαρμόσουν στο αθάνατο σύστημα πατρωνείας, που σύντομα θα κλείσει δύο αιώνες κυριαρχίας στην Ελλάδα. Σε κάθε περίπτωση γιατί ζητούν να αποσταλούν και πάλι τα δικαιολογητικά για την πρόσληψη και μάλιστα στο Μητρώο, αφού υποτίθεται ότι το Μητρώο τα διαθέτει ήδη στο αρχείο του;    

696
Ξέρει κανείς που και πότε πρέπει να κάνει κανείς αίτηση για ωρομίσθιος του επόμενου σχολικού έτους 2009-2010;

697
η διαφορά μεταξύ ΕΚΕΠΙΣ και  Ενιαιο Μητρωο Εκπαιδευτών Ενηλίκων ποια είναι; 

Το ΕΚΕΠΙΣ είναι το Κέντρο Πιστοποίησης που καλύπτει σε μεγάλο βαθμό (γιατί υπάρχουν και άλλα μικρότερα μητρώα) την εκπαίδευση ενηλίκων του ιδιωτικού τομέα (κυρίως Κ.Ε.Κ.). Δηλαδή για να δουλέψεις σε Κ.Ε.Κ. του ιδιωτικού τομέα πρέπει να είσαι γραμμένος στο μητρώο πιστοποιημένων εκπαιδευτών του ΕΚΕΠΙΣ.

Το Ενιαίο Μητρώο Εκπαιδευτών Ενηλίκων του ΥΠΕΠΘ, από την άλλη, καλύπτει χοντρικά την εκπαίδευση ενηλίκων του δημόσιου τομέα. Στο μητρώο αυτό πρέπει να είσαι γραμμένος ώστε να κάνεις αίτηση για πρόσληψη (από την επόμενη σχολική χρονιά λένε, αλλά θα δούμε) σε δημόσια Ι.Ε.Κ., Κ.Ε.Κ., Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας, Κέντρα Εκπαίδευσης Ενηλίκων κλπ. Η πρόσληψη θα γίνεται, σύμφωνα με όσα ανακοινώθηκαν, με κριτήριο τα μόρια που θα έχει στο μητρώο κάθε υποψήφιος (κατά 80%) και άλλα κριτήρια που θα επιλέγει κάθε οργανισμός που διενεργεί τις προσλήψεις (κατά 20%).

698
Ξέρει κανείς πότε γίνονται οι αιτήσεις για πρόσληψη ωρομισθίων στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση για το έτος 2009-10 και που πρέπει να απευθυνθεί κανείς;

699
Αγαπητοί συνάδελφοι σας χαιρετώ,
Προσπάθησα να μην σας επιβαρύνω με τις ερωτήσεις μου και γι' αυτό διάβασα όσα σχετικά αρχεία και συζητήσεις βρήκα στον ιστότοπο αυτό, αλλά επειδή δεν είχα ασχοληθεί μέχρι τώρα με τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση ο όγκος όλων αυτών των νέων πληροφοριών μου προκάλεσε ζαλάδα. Έτσι λοιπόν αναγκάζομαι να ζητήσω τα φώτα σας για μερικά ζητήματα που μου φαίνονται σκοτεινά. Ο κλάδος μου είναι ΠΕ13, δεν έχω καμμία προυπηρεσία (του είδους που απαιτεί το ΥΠΕΠΘ), δεν έχω πτυχίο ΑΣΠΑΙΤΕ, δεν έχω δώσει εξετάσεις ΑΣΕΠ και μένω στη Θεσσαλονίκη. Αν κατάλαβα καλά, απ' όσα διάβασα, οι πιθανότητες μου να προσληφθώ  ως αναπληρωτής είναι απειροελάχιστες; Επίσης είναι σωστό ότι όσοι ΠΕ13 δεν έχουν πτυχίο ΑΣΠΑΙΤΕ δεν διορίζονται ως μόνιμοι ακόμη και αν έχουν συμπληρώσει την προβλεπόμενη προυπηρεσία και έχουν ελάχιστες πιθανότητες διορισμού ακόμη και αν πάρουν καλό βαθμό στο σχετικό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ; Ευχαριστώ εκ των προτέρων όσους (-ες) μπουν στον κόπο να απαντήσουν στις ερωτήσεις μου.

Σελίδες: 1 ... 484950

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32293
  • Τελευταία: HelenK
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159817
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 374
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 1
Επισκέπτες: 287
Σύνολο: 288

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.112 δευτερόλεπτα. 30 ερωτήματα.