*

Αποστολέας Θέμα: Μετεκπαίδευση Δασκάλων στην Αλεξανδρούπολη  (Αναγνώστηκε 766 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος evniki

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 2
    • Προφίλ
Μετεκπαίδευση Δασκάλων στην Αλεξανδρούπολη
« στις: Φεβρουαρίου 13, 2009, 10:12:39 pm »
ΨΗΦΙΣΜΑ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ


Οι μετεκπαιδευόμενοι δάσκαλοι/ες στο Διδασκαλείο Αλεξανδρούπολης «Θεόδωρος Κάστανος» την Τρίτη 10-2-2009 πραγματοποιήσαμε Γενική Συνέλευση, στην οποία, μετά από συζήτηση και κατανοώντας τα οργανωτικά και λειτουργικά προβλήματα που ενδεχομένως προκύπτουν με την έναρξη λειτουργίας ενός τέτοιου φορέα


διαπιστώσαμε και επισημαίνουμε:


1. Την έλλειψη διαλόγου για προβλήματα που δυσχεραίνουν την παρακολούθηση των μαθημάτων και απομυζούν τις δυνάμεις μας. Αντί κατανόησης και διάθεσης να βρεθεί μια μέση οδός στα αιτήματά μας  βρίσκουμε ορθωμένο μπροστά μας ένα τείχος προφάσεων του τύπου:
 «Είσαστε δημόσιοι υπάλληλοι» (Τι είμαστε άραγε όταν υποχρεωνόμαστε από το φόρτο της εργασίας και την κούραση της καθημερινής μετακίνησης να απασχολούμαστε πολύ πέραν του υποχρεωτικού οκταώρου ενός δημοσίου υπαλλήλου;)
«Εσείς επιλέξατε να έρθετε, δε μας αφορούν τα παράπλευρα προβλήματά σας: οικονομικά, χρονικά,  προβλήματα δυνάμεων»  (Οφείλαμε να  αντεπεξέλθουμε σε 13 συνολικά εργασίες με παρουσιάσεις και 4 εξετάσεις στο τέλος των μαθημάτων για 7 συνολικά μαθήματα!)

2. Την απαξιωτική και προσβλητική μερικές φορές στάση ορισμένων καθηγητών απέναντί μας. Τα προβλήματά μας δεν αντιμετωπίζονται με σεβασμό και διάθεση συνεργασίας για την επίλυσή τους, αλλά με  απαξίωση.

3. Την έλλειψη προγραμματισμού ανάθεσης εργασιών. Η διενέργειά τους δεν κοινοποιείται από την αρχή των μαθημάτων ώστε  να προγραμματίσουμε σωστά το χρόνο μας, αλλά όποτε κρίνει ο κάθε διδάσκων (ακόμη και κοντά στο τέλος του εξαμήνου). Έτσι, διαμορφώνεται ένα κλίμα άγχους, ανασφάλειας, υπερκόπωσης, και εκνευρισμού, το οποίο δε γίνεται αντιληπτό από τους διδάσκοντες. Η απάντησή τους ηχεί μόνιμα: Ήταν επιλογή σας, τα προβλήματά σας δε μας αφορούν, βρείτε τον τρόπο να αντεπεξέλθετε».

4. Ότι η αριθμητική βαθμολόγηση, η πολλαπλή αξιολόγηση με εργασίες παράλληλα με εξετάσεις δημιουργεί ένα κλίμα  αρένας και ανταγωνισμού, στρες και εκνευρισμού.  Το κλίμα αυτό απέχει παρασάγγας από το «δημοκρατικό, χαρούμενο, συνεργατικό κλίμα μόρφωσης» που μας ζητείται να εφαρμόζουμε στην τάξη και που είναι άλλωστε το ζητούμενο σε κάθε μορφωτική περίσταση Ως παιδαγωγοί με δεκαπενταετή τουλάχιστον εμπειρία μέσα στην τάξη αναρωτιόμαστε αν τελικά  όλη αυτή η βαθμολόγηση  είναι το ζητούμενο μιας μετεκπαίδευσης, επιμόρφωσης ενηλίκων με προϋπηρεσία.

5. Ότι τα ενδιαφέροντά μας δεν καλύπτονται με τα προσφερόμενα μαθήματα, που αφήνουν απέξω τα μαθήματα τέχνης (θέατρο, εικαστικά), μαθήματα συγκριτικής παιδαγωγικής, μαθήματα διδασκαλίας της ελληνικής (ως μητρικής και ως ξένης γλώσσας), μαθήματα διδακτικής της ιστορίας, γεωγραφίας, μουσειακή αγωγή κ.τ.λ.

6. Ότι η υλικοτεχνική υποδομή είναι στοιχειώδης και δε βοηθά καθόλου το ερευνητικό μας έργο. Δεν υπάρχει πίνακας, δεν αξιοποιείται η αυλή του κτηρίου, ώστε να μη στεκόμαστε στο πεζοδρόμιο εμποδίζοντας  τους περαστικούς. Δεν υπάρχει βιβλιοθήκη ούτε εργαστήριο πληροφορικής. Πρέπει κι εμείς μαζί με τους υπόλοιπους προπτυχιακούς, μεταπτυχιακούς φοιτητές, φοιτητές που εκπονούν διδακτορικά να περιμένουμε τη σειρά μας σε 5 υπολογιστές(!)που  είναι διαθέσιμοι σε μια βιβλιοθήκη που λειτουργεί μέχρι τις 7.30(!) το απόγευμα. Μόνο που εμείς έχουμε υποχρεωτικό μάθημα κάθε μέρα  στην πόλη της Αλεξανδρούπολης και τους περισσότερους μας περιμένει και μια διαδρομή μιας έως τεσσάρων ωρών για να επιστρέψουμε στο σπίτι μας, όπου μας περιμένουν όλες οι υποχρεώσεις ενός οικογενειάρχη ενήλικα.


•   Επειδή εμείς δεν είμαστε διατεθειμένοι να παίξουμε σ’ αυτό το θέατρο του παραλόγου, σ’ αυτό το σκηνικό ενοχών και προσωπικής απαξίωσης που προσπαθούν να μας επιβάλλουν
•   Επειδή πιστεύουμε πως η επιμόρφωση είναι δικαίωμά μας και η διάθεση για βελτίωση και μάθηση δεν περιορίζεται από την ηλικία, με όσους περιορισμούς πιθανά αυτό να επισύρει
•   Επειδή είμαστε βέβαιοι για την αξία και τη σοβαρότητα της γενικότερης προσπάθειάς μας


ΖΗΤΟΥΜΕ
   
1.   Να αρθεί το κλίμα απαξίωσης και έλλειψης σεβασμού στο πρόσωπό μας.

2.   Να υπάρχει κλίμα συνεργασίας  σε όλα τα επίπεδα.             

3.   Να μας αντιμετωπίζουν ως ανθρώπους υπεύθυνους, με κριτικό πνεύμα και βαρύνουσα γνώμη.

4.   Να εμπλουτιστεί το πρόγραμμα σπουδών με περισσότερα μαθήματα επιλογής και να προσφερθούν επιπλέον ερευνητικά θέματα ώστε να καλύπτονται ευρύτερα θεματικά πεδία.

5.   Να λαμβάνονται σοβαρά υπόψη οι δυσκολίες, οι αντιρρήσεις, οι προτάσεις, οι επιθυμίες, οι προσδοκίες, οι αντοχές μας.

6.   Άμεση χρηματοδότηση για:

α) δημιουργία σύγχρονης βιβλιοθήκης- χώρου μελέτης,
β) λειτουργία εργαστηρίου Η.Υ. μέσα στο Διδασκαλείο,
γ) αισθητική επιμέλεια των χώρων (έργα τέχνης, αξιοποίηση του κήπου), δ)διάθεση κωδικών για την πρόσβασή μας στα περιοδικά της βιβλιοθήκης από τον προσωπικό υπολογιστή μας.

7.   Να διεξάγονται  οι εργασίες μέσα στην αίθουσα, με καθοδήγηση κι όχι δημιουργία αγχωτικής ατμόσφαιρας. Ζητούμε διόρθωση των εργασιών μας  μέσω προτάσεων και συστάσεων κι όχι με ανάρτηση βαθμολογίας.

8.   Να γνωρίζουμε εκ των προτέρων (αρχή του μαθήματος) με γραπτές και σαφείς οδηγίες τα θέματα των εργασιών, τον τρόπο διεξαγωγής τους (πρότυπα, βιβλιογραφικές αναφορές μαθήματος, παραδείγματα, βοηθητικές επεξηγηματικές σημειώσεις).

9.   Να λαμβάνουμε πίσω διορθωμένες τις εργασίες και να συζητούνται ανώνυμα μέσα στην τάξη τα δυνατά και τα αδύνατα σημεία τους, έτσι ώστε να υπάρχει βελτίωση της επίδοσής μας (άλλωστε αυτός είναι ο σκοπός των εργασιών κι όχι η βαθμολόγησή μας).

10.   Να τηρούνται τα προαποφασισμένα με τους διδάσκοντες (χρόνος και διάρκεια παρουσιάσεων, τρόπος και κριτήρια αξιολόγησης, σύνολο εργασιών, είδος εργασιών).

11.   Να αρθεί η αριθμητική βαθμολόγηση και να αντικατασταθεί με ποιοτική. Δεν ξεκινήσαμε αυτή την Οδύσσεια για να βρούμε απέναντί μας το βαθμολογητή που κραδαίνει το κόκκινο στυλό της βαθμολογίας, αλλά συνεργάτες σε μια προσπάθεια αυτοβελτίωσης.

12.   Η αξιολόγηση να γίνεται με εργασίες και όχι με εξετάσεις.

ΕΠΙΣΗΣ

Αποφασίσαμε να επιδιώξουμε συνάντηση με το ΔΣ του Διδασκαλείου (το οποίο είναι ενήμερο για τα προβλήματα αυτά) και τη Δευτέρα 16-2-2009 θα συγκληθεί νέα Γενική Συνέλευση προκειμένου να αποφασίσουμε την ανάληψη πρωτοβουλιών και τον τρόπο κλιμάκωσης των προσπαθειών μας, για την προώθηση και ικανοποίηση των αιτημάτων μας.








Αλεξανδρούπολη 12-2-2009

Η Γενική Συνέλευση του Συλλόγου μετεκπαιδευομένων
    του Διδασκαλείου Αλεξανδρούπολης  «Θεόδωρος Κάστανος».


 

Pde.gr, © 2005 - 2025

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32871
  • Τελευταία: Arleta30
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1182687
  • Σύνολο θεμάτων: 19473
  • Σε σύνδεση σήμερα: 656
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 2144
  • (Αυγούστου 21, 2024, 05:10:38 pm)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 2
Επισκέπτες: 532
Σύνολο: 534

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.063 δευτερόλεπτα. 31 ερωτήματα.