*

Αποστολέας Θέμα: Φυσική στο Δημοτικό  (Αναγνώστηκε 6300 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος sikat

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4151
    • Προφίλ
Απ: Φυσική στο Δημοτικό
« Απάντηση #14 στις: Ιούνιος 07, 2009, 06:26:47 μμ »

β) Αφου W(τριβης) = Τ * x , θα πρεπει αναγκαστικα Τ(φαρδια)>Τ(στενα)

γ) Αφου Τ = μ * Ν , θα πρεπει αναγκαστικα μ(φαρδια)>μ(στενα)

Το ερωτημα τοτε ειναι, γιατι να συμβαινει αυτο?

Μια λογικη απαντηση θα μπορουσε να ειναι η εξης:

Αφου το ιδιο (πανω-κατω) ποσο θερμοτητας μεταδιδεται στα λαστιχα, τοτε αν η θερμοτητα αυτη κατανεμεται σε μεγαλυτερη επιφανεια (φαρδια), λογικα προκαλει λιγοτερη φθορα/επιφανεια, αρα λιγοτερη μειωση του συντελεστη ολισθησης (μ). Με αλλα λογια, η επιφανεια επαφης παραμενει τραχυτερη, κρατωντας την αποσταση φρεναρισματος μικροτερη.


Αυτό με τη θερμότητα και την αλοίωση του συντελεστή τριβής μου φαίνεται καλό και πιο πιθανό. Είχα αρχικά σκεφτεί ότι μεγαλύτερη επιφάνεια επαφής με τα φαρδιά λάστιχα ΄΄βρίσκει ΄΄περισσότερο καθαρό δρόμο λόγω και των μικρών σκουπιδιών (σκόνη, άμμο) για να αυξήσω το συντελεστή τριβής.
Αλλά αν θεωρούσαμε το δρόμο καθαρό και τα λάστιχα από το ίδιο υλικό και ισχυριστούμε ότι με το φαρδύ λάστιχο σταματά πιο εύκολα (γιατί δεν είμαι σίγουρος ούτε για αυτό) τότε η μείωση του συντελεστή στο φαρδύ λάστιχο θα μπορούσε να προέρχεται και από το μοίρασμα της θερμότητας.
Και σε αυτή την σκέψη όμως ΄΄κολλάω΄΄ στο εξής: Γιατι με τα φαρδιά λάστιχα έχω μεγαλύτερη επιφάνεια επαφής αν αυτό βρίσκεται στην ίδια πίεση φουσκωμένο με το κανονικό;
Χάος δηλαδή....

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Φυσική στο Δημοτικό
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 02:45:01 »

Αποσυνδεδεμένος rozy4

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3907
  • Η ζωή είναι ωραία φιλαράκο
    • Προφίλ
Απ: Φυσική στο Δημοτικό
« Απάντηση #15 στις: Ιούνιος 07, 2009, 06:51:24 μμ »
Αν υποθέσουμε ότι οι ρόδες είναι μπλοκαρισμένες και δεν περιστρέφονται αλλά μόνο ολισθαίνουν, δεν παραμορφώνονται (είναι δηλαδή μηχανικά στερεά), δεν εμφανίζεται αντίσταση κύλισης, έχουν τον ίδιο συντελεστή τριβής (όντως η θερμοκρασία μπορεί να τον μεταβάλει αλλά στο μακρόκοσμο είναι πρακτικά 0 η μεταβολή) και οι μηχανές έχουν την ίδια μάζα και την ίδια αρχική ταχύτητα, τότε θα σταματήσουν στο ίδιο σημείο κινούμενες στον ευθύγραμμο δρόμο, ανεξάρτητα από το φάρδος των ελαστικών σύμφωνα με το νόμο της τριβής (ολίσθησης).
Στην πραγματικότητα, βέβαια, έχουμε παραμόρφωση, εμφανίζεται τριβή κύλισης εξαιτίας της ροπής του ζεύγους Ν, W που αντιτίθεται στην κίνηση καθώς και δυνάμεις που αντιστέκονται στην κίνηση, μιλώντας έτσι για αντίσταση κύλισης. 
Επιπλέον οι ρόδες είναι κατασκευασμένες ανομοιογενώς, πλευρικά  πιο ενισχυμένες και δεν αποκλείω να έχουν και άλλο συντελεστή τριβής. Υπάρχουν, ακόμη, πολλοί παράγοντες που διαμορφώνουν τη συμπεριφορά τους, όπως η πίεση (κάθε ελαστικό έχει τη δική του χαρακτηριστική), η φθορά, η θερμοκρασία, όπως ανέφερε και ο/η ;) air.
Ακόμη και οι συνθήκες στο δρόμο, πχ στεγνό οδόστρωμα ή με ποσότητα νερού που το καθιστά μη στερεό μηχανικό σώμα, τροποποιούν τη συμπεριφορά των ελαστικών και καθιστούν την οδήγηση περισσότερο ή λιγότερο ασφαλή.
Με άλλα λόγια δεν επαρκούν τα φαρδιά λάστιχα για να νοιώθουμε ασφάλεια.
Κι ένα τελευταίο φαρδιά λάστιχα σημαίνουν και μεγαλύτερη κατανάλωση καυσίμων (ας έχουμε και οικολογική συνείδηση).

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32329
  • Τελευταία: kblala
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1162164
  • Σύνολο θεμάτων: 19242
  • Σε σύνδεση σήμερα: 735
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 3
Επισκέπτες: 648
Σύνολο: 651

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.108 δευτερόλεπτα. 35 ερωτήματα.