PDE - Η κοινότητα των εκπαιδευτικών
Όνομα χρήστη:
Κωδικός:
ή
Εγγραφή
Αρχική
Νέα
Μόνιμοι
Τοποθετήσεις
Μεταθέσεις
Αποσπάσεις
Μετατάξεις
Παραιτήσεις
Αναθέσεις-Ωράριο
Οικονομικά
Άδειες
Αναπληρωτές
Διορισμοί
Προσλήψεις
ΑΣΕΠ
ΠΔΣ
Δελτία Τύπου
Σχολική ζώνη
Επιμόρφωση - Μετεκπαίδευση
Μεταπτυχιακά προγράμματα
Σεμινάρια - Επιμορφώσεις
Ημερίδες - Συνέδρια
Πιστοποιήσεις
Απεργίες-Κινητοποιήσεις
TV
Ιδιωτική Εκπαίδευση
Forum
Ημερολόγιο
Links
Σύνδεση
Εγγραφή
Αρχεία
Λήψεις αρχείων
Αναζήτηση
Στατιστικά
Προσθήκη αρχείου
Τράπεζα Θεμάτων
TV
Follow @PDE_GR
Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Forum
Διάφορα θέματα για την εκπαίδευση
Διάφορα Εκπαιδευτικά θέματα
(Συντονιστές:
Χριστίνα
,
MARKOS
)
Διαδραστικοί πίνακες και γλώσσα
Τελευταία νέα
Πρόσκληση για απόσπαση εκπαιδευτικών Αβάθμιας και Β'βάθμιας σε φορείς του ΥΠΑΙΘΑ και από ΠΥΣΔΕ/ΠΥΣΔΕ και ΠΥΣΠΕ/ ΠΥΣΠΕ, σε δομές Ε.Α.Ε., ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., Μουσικά και Καλλιτεχνικά Σχολεία
Έκδοση υπουργικής απόφασης μεταθέσεων μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ σχολικού έτους 2024-2025
Προσλήψεις 31 εκπαιδευτικών Ββάθμιας Γενικής Εκπαίδευσης
Μεταθέσεις Εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στη Γενική Εκπαίδευση και την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση
Μεταθέσεις εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Γενικής Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής έτους 2025
« προηγούμενο
επόμενο »
Εκτύπωση
Σελίδες:
1
Κάτω
Αποστολέας
Θέμα: Διαδραστικοί πίνακες και γλώσσα (Αναγνώστηκε 1110 φορές)
0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
apri
Ιστορικό μέλος
Μηνύματα: 5927
Φύλο:
Dum spiro, spero
Διαδραστικοί πίνακες και γλώσσα
«
στις:
Οκτωβρίου 14, 2010, 07:05:41 pm »
Tweet
Εντυπωσιακοί οι διαδραστικοί πίνακες, χρήσιμοι και στο πνεύμα της εποχής, ενισχύουν τη συμμετοχή του μαθητή και την ομαδική συνεργασία. Σύμφωνοι.
Θα έπρεπε, ωστόσο, κατά τη γνώμη μου να δοθεί μεγάλη προσοχή στη χρήση τους, για να μη συντελέσουν στην υποβάθμιση της γλώσσας των μαθητών.
Κατ' αρχάς, προβάλλεται ως πλεονέκτημα ότι μπορούν τα παιδιά να παρακολουθούν το δάσκαλο, χωρίς να χρειάζεται να κρατούν σημειώσεις, γιατί μπορούν να πάρουν αντίγραφα των παρουσιάσεων ή και βίντεο του μαθήματος μετά το τέλος της διδασκαλίας. Κι όμως, κατά τη γνώμη μου, η τήρηση σημείωσεων είναι μια πολύ σημαντική γλωσσική και νοητική άσκηση, γιατί μαθαίνει το παιδί να διακρίνει ποιες πληροφορίες είναι σημαντικές και να τις καταγράφει με δικά του λόγια συνοπτικά.
Ένα άλλο προβληματικό σημείο σχολιάζει σήμερα ο
Στάθης
στο άρθρο του στην ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ.
"Δράσεις διαδραστικές! Η σκηνή στην τηλεόραση. Διαδραματίζεται σε ένα από τα δημοτικά σχολεία που απέκτησαν (διαδραστική) οθόνη. Ο δάσκαλος έχει διδάξει στα παιδάκια πώς δημιουργείται το φυσικό αέριο. Σε τέσσερα στάδια. Και σηκώνει ένα κοριτσάκι να το «εξετάσει». Ποιο είναι το πρώτο στάδιο ρωτάει ο δάσκαλος!
«Αυτό», λέει το κοριτσάκι και πατάει ένα σημείο στην οθόνη - βγαίνει το πρώτο στάδιο! «Και το δεύτερο», ρωτάει ο δάσκαλος. «Αυτό» ξαναλέει το κοριτσάκι και πατάει άλλο κουμπάκι.
Τέσσερα «αυτό» και τέλος.
Τι ήταν το κάθε «αυτό» το έδειχνε η οθόνη, αλλά δεν το περιέγραφε το κοριτσάκι, καμμιά αφήγηση, ουδείς προφορικός λόγος, καμμιά προσπάθεια διατύπωσης της σκέψης, με δυσκολίες, με λάθη -να βοηθήσει ο δάσκαλος, να εκ-παιδεύσει ή αντιθέτως με ευφράδεια -να επαινέσει ο δάσκαλος, να ενθαρρύνει. Ουδ' έπος ουδ' έργον. Τέσσερα «αυτό» και τέλος.
Ή εγώ είμαι λάθος ή σε μια εκ νέου λάθος ατραπό μπαίνουμε, προκειμένου «η εκπαίδευση της αμάθειας» (μια κρίσιμη επιλογή της άρχουσας τάξης) να συνεχισθεί απρόσκοπτη. "
http://www.enet.gr/?i=arthra-sthles.el.home&id=213321
«
Τελευταία τροποποίηση: Οκτωβρίου 14, 2010, 07:10:49 pm από apri
»
Καταγράφηκε
......τα φτερά άπλωσε πλέρια, άκρη ο κόσμος δεν έχει,
είναι πι' όμορφοι οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.... (Κ. Χατζόπουλος)
Εκτύπωση
Σελίδες:
1
Πάνω
« προηγούμενο
επόμενο »
Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Forum
Διάφορα θέματα για την εκπαίδευση
Διάφορα Εκπαιδευτικά θέματα
(Συντονιστές:
Χριστίνα
,
MARKOS
)
Διαδραστικοί πίνακες και γλώσσα